Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Markku J

Minun CC:n pois vaihtamisen suurimpana syynä olivat juuri nuo hälyäänet. Voimakkain tuli mittariston suunnalta, mutta pari muutakin hiirenpesää siinä oli. Ja lisäksi oudosti paukahteleva alusta ja hiukan laaduttomasti toimivilta vaikuttavat karmittomat ikkunat (vertaan tuntumaa Coupe-Bemariin). A4 B8 oli laatuvaikutelmaltaan ja alustan osalta ihan toista maata. En miettisi hetkeäkään valintaa noiden välillä, vaikka CC linjakas auto onkin.

hosee

^itse taas tuosta ropinasta huolimatta valitsisin noiden kahden väliltä CC:n. Yleisyydestään johtuen A4:n ei oikein enää nykyisin säväytä - ellei rahaa sitten laita varusteluun roppakaupalla. Ropinoista voi aina mussuuttaa huollossa.

Alustan kolahtelut taitavat olla nekin VW:n ominaisuus? Aikanaan CC:n äänistä kaverille kommentoidessani vastauksena oli "ai sullekin on nyt selvinnyt mistä se lempinimi klonkswagen on lähtöisin." Samoja kolahteluita on kuulunut/kuuluu kaikista omistamistani volkkareista. Tyypillinen tilanne esim hidastetöyssyn yliajo tai katukivetyksen siten että keula niiaa vähän normaalia enemmän....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Arcca

Ne yleiset mittariston "takaa" tulevat kitinät CCssä on itseasiassa mittarienkehyksisen muovit, jotka natisee. Ainakin mulla.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

ZigZag

Tänään tuli laitettua nimi alle viidenteen tämän vuoden autokauppaan. Määrä hiukan hirvittää jo itseänikin ??? Uusimmasta autosta myöhemmin, mutta ensin välipäivitys:

Vaihdoin ,,rrä Golfin jo heti kuukauden omistamisen jälkeen sellaiseen tykkiin kuin Polo 1,2 TSI (Laakkosen esittelyauto). ,,rrä Golfin heivaamiseen oli suurimpana syynä Golfin malliuudistus ja varsinkin se, kun alkoi tihkua tietoa jo näistä tehokkaammista malleista. Eli ,,rrä lähti pihasta jo ennen uuden Golfin lanseerausta. Ja pahoittelut nimimerkki ”hosee”, painoin siinä määrin nopeasti paniikkinappulaa, että unohdin kokonaan tarjota autoa sinulle ensin. Nyt jokatapauksessa on jo Polon vuoro lähteä vaihtoon, tämä oli tavallaan sellainen "tuumaushetken" auto.

Tänään siis tilasin seuraavanlaisen ruman pikkuauton seuraavaksi menopeliksi (taitaa tulla muuten nyt väärälle foorumille, kun vaihtuu taas vaihteeksi baijerilaiseen):

BMW M135i F21 A xDrive, väri Alpine White (siis kyseessä on 5-ovinen auto)

Autoon tulee varusteita seuraavasti (tässähän ei ole oikeastaan juuri mitään vakiona, ei edes vakionopeudensäädintä):

Apps
Automaattisesti himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
Hifi-kaiutinjärjestelmä harman/kardon
Navigointijärjestelmä Professional
Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) eteen ja taakse
Sadetunnistin (sis. ajovalojen hämärätunnistin)
Sport-automaattivaihteet rattiläpysköillä
Säilytystilapaketti
Vakionopeussäädin
Valopaketti
Xenon-ajovalot
SnapIn adapteri
Talvirenkaat 17" kitkat BMWn aluvantein

Mähän ostan käytännössä kaikki autoni Laakkoselta, koska mulla on Laakkonen-konsernissa ihan superhyvä kontakti, joka ei tosin enää myy autoja itse. Hän aina suosittelee mielestään parhaimpia myyjiä ja tällä kertaa auton myyjäksi sattui Markku J:n paljon kehuma myyjä Hertsikan Laakkoselta… Palvelu oli aivan ensiluokkaista ja vaihtoauton hyvitys/alennukset olivat aivan käsittämättömän hyvät, tosin normaalin tinkimisen jälkeen (sietää tietysti ollakin näillä kokonaisvolyymeillä). Käytännössä mun on ihan turha pyytää mistään muualta tarjouksia (mitä kuitenkin yleensä aina teen), koska ne jäävät aina valovuosien päähän siitä, mitä olen Laakkoselta ainakin viimeaikoina saanut.

Tämä oli ensimmäinen Laakkosen myymä M135 xdrive ja tuotantohan alkaa marraskuussa. Luovutus sitten todennäköisesti tammikuussa 2013 tai hyvällä säkällä jo ennen vuodenvaihdetta… Tuntuu varmasti aika hätäiseltä Polon jälkeen, tälle on luvattu 4,7 s. 0-100 km/h.

Pitää muuten pyytää, että myyjä ottaa sitten aikaan kuvat, koska olen näemmä itse sillä osastolla täysin saamaton. Postailen sitten niitä kuvia tänne.
Volkswagen Golf Variant 1,2 TSI DSG & Volkswagen Touran 1,6 TDI DSG

Erkka

Wau! Mikä tykki tulossa upeilla varusteilla. Onnea ostopäätöksestä ja jänniä aikoja odotukseen. Mielenkiinnolla jään odottamaan uutukaista autotalliin.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

ZigZag

Kiitokset! Kaipa tun noin 3 kk kestää odotella.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Qrmu - 05.10.12 - klo:09:24
Tottakai polttoaineet maksetaan itse. Ei ne mitään vapaasti käytettävää luottokorttia sentään anna mukaan. ;)

En ole koskaan koeajoja varten ostanut polttoainetta. Tankki on aina ollut täynnä. Silloinhan tietysti joutuu ostamaan, jos ajaa yli noin700 km. Kaikki autot olleet kokeiltävana vain vuorokauden. 3 autoa 4-5 vuorokautta.

Marko_K

Asiallinen vehje ZigZagille tulossa! Henkilökohtaisesti tykkään enemmän sen coupen muodosta (tai oikeastaan ihan hulluna), mutta itsellehän autot ostetaan.

ZigZag

Kiitokset. Nuo takaovet ovat mulle vähän "must" juttu... Suora bensakuutonen on muuten ehkä se omasta mielestä kovin juttu tällä kertaa.

hosee

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 05.10.12 - klo:21:29
Tänään tuli laitettua nimi alle viidenteen tämän vuoden autokauppaan.

....

Ja pahoittelut nimimerkki ”hosee”, painoin siinä määrin nopeasti paniikkinappulaa, että unohdin kokonaan tarjota autoa sinulle ensin.

Onnittelut tulevasta. Kontrasti on tuon reilun maitopurkillisen kokoisen tsiin jälkeen varmasti melkoinen. Siirtyminen Rstä tuon rattiin on sekin varmaan ollut aika unohtumaton elämys....

No worries, kaksi autoa ja kolme ulkomaan matkaa vuodessa pitää huolta siitä että olen niin persaukinen että olisin joutunut skippaamaan. Enkä vielä oikein ehtinyt nautiskella noista edellisistäkään. Palataan asiaan sitten kun VII-koppainen R on jäämässä yli. Hyvittelet sitten antamalla siitä hyvän rabatti-hinnan  ;D

Viisi auto vuodessa on kieltämättä jo aika monta.....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

ZigZag

Kiitokset. Tuo tsii on täysin kelpo peli ja yllättävänkin pirteä arkiajossa. Ajattelin itse asiassa pitää sitä pitempäänkin, mutta sitten kävi näin. Niinkuin yleensä.

Mielenkiintoista on muuten saada tietää tuo VII ,,rrä Golfin hinnoittelu, tekniset tiedot lienevät aikalailla samat uuden S3:n kanssa.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 05.10.12 - klo:21:43
Asiallinen vehje ZigZagille tulossa! Henkilökohtaisesti tykkään enemmän sen coupen muodosta (tai oikeastaan ihan hulluna), mutta itsellehän autot ostetaan.
Ei taida vielä olla coupea tarjolla F-mallista.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

pokkus

Heh, hauska yhteensattuma. Itse satuin juuri eilen katsomaan kanssa 135i mallia autotraderista :) Täällä tosin vaan coupeja ja avoja tarjolla.

teemur

Lainaus käyttäjältä: clima - 05.10.12 - klo:21:44
ZigZag: Upea peli tulossa, onnittelut!

Onnea ZigZagille, hieno peli! Tuossa viikon verran ollut vessalukemisena uusin "CAR"-lehti, siinä oli juttu tuosta 135:sta. Aika lailla ylistyssanoja voimalinjasta, mykistävää... Tosin, lehdessä vain yksi kuva autosta edestä päin, nuo etuvalot ei oo mielestäni sitä parasta baijerilaista historiassa... Toisaalta, tuolla suorituskyvyllä monet katseleekin perää  ;D
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

ZigZag

Kiitokset. Joo, toi muotoilu on silmälle hieman haastava. Toi M-sport korisarja hieman paikkaa, mutta silti.

JS83

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 05.10.12 - klo:21:29

BMW M135i F21 A xDrive, väri Alpine White (siis kyseessä on 5-ovinen auto)

Autoon tulee varusteita seuraavasti (tässähän ei ole oikeastaan juuri mitään vakiona, ei edes vakionopeudensäädintä):

Apps
Automaattisesti himmentyvät sisä- ja ulkopeilit
Hifi-kaiutinjärjestelmä harman/kardon
Navigointijärjestelmä Professional
Pysäköintietäisyyden valvonta (PDC) eteen ja taakse
Sadetunnistin (sis. ajovalojen hämärätunnistin)
Sport-automaattivaihteet rattiläpysköillä
Säilytystilapaketti
Vakionopeussäädin
Valopaketti
Xenon-ajovalot
SnapIn adapteri
Talvirenkaat 17" kitkat BMWn aluvantein

Mähän ostan käytännössä kaikki autoni Laakkoselta, koska mulla on Laakkonen-konsernissa ihan superhyvä kontakti, joka ei tosin enää myy autoja itse. Hän aina suosittelee mielestään parhaimpia myyjiä ja tällä kertaa auton myyjäksi sattui Markku J:n paljon kehuma myyjä Hertsikan Laakkoselta… Palvelu oli aivan ensiluokkaista ja vaihtoauton hyvitys/alennukset olivat aivan käsittämättömän hyvät, tosin normaalin tinkimisen jälkeen (sietää tietysti ollakin näillä kokonaisvolyymeillä). Käytännössä mun on ihan turha pyytää mistään muualta tarjouksia (mitä kuitenkin yleensä aina teen), koska ne jäävät aina valovuosien päähän siitä, mitä olen Laakkoselta ainakin viimeaikoina saanut.

Tämä oli ensimmäinen Laakkosen myymä M135 xdrive ja tuotantohan alkaa marraskuussa. Luovutus sitten todennäköisesti tammikuussa 2013 tai hyvällä säkällä jo ennen vuodenvaihdetta… Tuntuu varmasti aika hätäiseltä Polon jälkeen, tälle on luvattu 4,7 s. 0-100 km/h.

Pitää muuten pyytää, että myyjä ottaa sitten aikaan kuvat, koska olen näemmä itse sillä osastolla täysin saamaton. Postailen sitten niitä kuvia tänne.

Onnea uudesta autosta! Paljonko tuollaisesta joutuu lyömää rahaa tiskiin?

ZigZag

Ilman varusteitahan tuo on n. 65 K,. Sitten tietysti varusteet päälle... Ei hirveästi kalliimpi kuin esim. VI ,,rrä Golf.

Markku J

Onnittelut ZigZagille tosi upeasta valinnasta. Luulin jo eilen vastanneeni tähän, mutta näyttää viestini häipyneen bittiavaruuteen. Kiva kuulla myös, että Jari Peltonen on hoitanut myyjän homman tyylikkäästi edelleen. Hänen kanssaan asioin todella mielelläni Bemariasioissa.

Bemun F20 ja F21 -mallimerkintöjä jäin ihmettelemään. Mikä ero noilla on ykkössarjassa ? Kolmosessahan F30 on sedan ja F31 farkku.

rob-s

Onnittelut täältäkin todella sporttisen pikkubemun hankinnasta!
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

ZigZag

Kiitoksia paljon. Nyt täytyy sanoa, että en varmasti osaa sanoa mitä nuo F20 ja F21 tarkoittavat. Loogistahan olisi, että F20 olisi 3-ovinen ja F21 5-ovinen.

kktune

Tässä taloudessa autonvaihtoa on pohdiskeltu kaksi kertaa viimeisen kuukauden aikana. Ensin vaimon Leon -06 vaihtui BMW E90:een, vähän käytettyyn ja vähän ajettuun. Eipä siinä sitten itsekään enää voinut volkkariin tyytyä, vuoden vanha Passat vaihtui muutamaa kuukautta vanhempaan BMW F10:een. Ei ole ollut kyllä kummassakaan tapauksessa kaduttanut.

wrc

täällä kans mietitty auton vaihtoa,mutta näyttää autokauppiailla pyyhkivän hyvin kun ei paljon tarjouspyyntöihin vastata kun s-postilla pyytää sellaista.itsestä kun olisi ainakin kätevää ensi keskustelut käydä toiselle puolen suomea juurikin s-postitse,luulisi sen olevan nykyaikaa,mutta ehkä itse olen sitten väärässä..

SuperB

Lainaus käyttäjältä: wrc - 06.10.12 - klo:12:29
täällä kans mietitty auton vaihtoa,mutta näyttää autokauppiailla pyyhkivän hyvin kun ei paljon tarjouspyyntöihin vastata kun s-postilla pyytää sellaista.itsestä kun olisi ainakin kätevää ensi keskustelut käydä toiselle puolen suomea juurikin s-postitse,luulisi sen olevan nykyaikaa,mutta ehkä itse olen sitten väärässä..

Näin se on. Pyysin noin 15 eri myyjältä tarjousta uudesta superb:stä, sain viisi vastausta ja jotenkin tuntui siltä että autokaupalla menee tällä hetkellä todella hyvin,  kun vuoden vanhasta octavia combi 1.8tsi ajettu 30tkm. Hyvitys tarjoukset olivat pahimmillaan 17000,  ???

Taunus -17

Karvis

Lainaus käyttäjältä: st copa+ - 06.10.12 - klo:13:52
Näin se on. Pyysin noin 15 eri myyjältä tarjousta uudesta superb:stä, sain viisi vastausta ja jotenkin tuntui siltä että autokaupalla menee tällä hetkellä todella hyvin,  kun vuoden vanhasta octavia combi 1.8tsi ajettu 30tkm. Hyvitys tarjoukset olivat pahimmillaan 17000,  ???

Tai sitten niillä menee hemmetin huonosti ja ne kuvittelee, että niiltä harvoilta autokuumeisilta voi poimia koko kuukauden tilin yhdestä kaupasta ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 06.10.12 - klo:13:57
Tai sitten niillä menee hemmetin huonosti ja ne kuvittelee, että niiltä harvoilta autokuumeisilta voi poimia koko kuukauden tilin yhdestä kaupasta ::)

Tätä itsekin veikkaisin, sinänsä kyllä ihmeellinen asiayhteys tämä on koska heidän tulisi saada halliin hyvää vaihtoautoa kun uudet ei myy mutta sekin miinoitetaan naurettavilla tarjouksilla - ihan jumissa ovat ?
Member of a A(udi) & A(prilia) club

RoccoScientist

Onnittelut ZigZagille! Tuo on omasta mielestä 1-sarjan helmi ja kerännyt paljon kehuja lehdistössäkin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

vorkki

Lainaus käyttäjältä: ZigZag - 06.10.12 - klo:11:34
Kiitoksia paljon. Nyt täytyy sanoa, että en varmasti osaa sanoa mitä nuo F20 ja F21 tarkoittavat. Loogistahan olisi, että F20 olisi 3-ovinen ja F21 5-ovinen.
Se 3-ovinen lienee F21. Vanhassa ykkösessä 3-ovinen oli E81, 5-ovinen E87, coupe E82 ja avo E88.

Edit: linkki http://www.bmwforum.fi/viewtopic.php?f=58&t=3250
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: wrc - 06.10.12 - klo:12:29
Yleensä eivät vastaa s-postilla tehtyihin tarjouspyyntöihin ellei ole soittanut ensin,soiton jälkeen tekevät yleensä hövelisti tarjouksia s-postilla.

Markku J

Bemaripalstalla joku viisaampi jo kuittasikin, että 3-ovinen on F21 ja 5-ovinen F20. Sekaisinhan näissä meikäläinen menee, kuten moottorityypeissäkin (328i on 2-litrainen, 528i oli 3-litrainen v 2010-2011 ja on nyt 2-litrainen jne.).

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy