Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Neppis

^^ Kylmätyypit kun otin A:sta, niin en saanut minäkään jakkaraa säädettyä itselleni sopivaksi.

Kehtaisko tunnustaa.....no tunnustan. Katselin siinä liikkeessä sitten siinä vieressä olluta toista A:ta ja ihmettelin, että miksi tossa koeistumassani on vähän menevämpi sivuprofiili ja katto matalammalla - oho, toi toinen onkin B.    :D   Tämä viimeistään todistanee, etten ole mersumiehiä.
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 03.10.12 - klo:19:44
Ei kahta sanaa, kumman kanssa jatketaan.
C:ssä on parempi moottori, mukavammat penkit, matalampi melutaso, parempi ergonomia ja sivistyneempi alusta.

Pienempi auto on pienempi auto. Vaikka kuin ois uusinta mallia jne. mutta se sama tulee vastaan kun käy muitakin merkkejä katsomassa - A3 vs A4 vs A6.
Monesti täälläkin on pohdittu jotain pienempää sporttia vs isompi perusmalli. Koeajon jälkeen asia on ainakin mulle ollut aina hyvin selkeä kun on verrannut saman merkin kahta
eri kokoluokkaan asettuvaa autoa. Isompi on hiljaisempi, vakaampi, sivistyneempi ja yleensä pitää arvonsakin paremmin. Ja vielä kun mainitsit nuo korkeat vuotuiset kilometrimäärät
niin sitä suuremmalla syyllä tuo C-sarjalainen. Itse vain tekisin varmaan kaikkeni, että saisin jonkun vielä isomman kuten 5-sarjalaisen bemun tai A6:n. Niillä kun matka taittuu aika huomaamatta.

Aika kova sana, että auto "meni vaihtoon" ennenkuin sitä ehdittiin edes valmistaa. Joka poikahan sitä varusteita vaihtelee vielä tilauksen aikana, mutta harvoin koko autoa!  ::)
"All 4 The Driver"

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Neppis - 03.10.12 - klo:20:15

Kehtaisko tunnustaa.....no tunnustan. Katselin siinä liikkeessä sitten siinä vieressä olluta toista A:ta ja ihmettelin, että miksi tossa koeistumassani on vähän menevämpi sivuprofiili ja katto matalammalla - oho, toi toinen onkin B.    :D   Tämä viimeistään todistanee, etten ole mersumiehiä.

Pannaan paremmaksi, vai pitäiskö sanoa pahemmaksi. Olin viikonloppuna katsomassa uuttaa Audi A3 SB:tä. Porukkaa oli aika paljon, ja autot ihmisiä täynnä mutta hoksasin aulassa vielä yhden yksilön jossa ei ollut ketään sisällä, ei kun äkkiä kuskin paikalle, ovi kiinni ja istuma-asentoa mallailemaan.
Ehdin säädellä penkkiä jonkin aikaa ja tutkia interiööriä kun auton ulkopuolelta kuului myyjän ääni joka selitti jollekin asiakkaalle "... tämä tässä on vanha A3....".

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

zpu82

do dih, määki vaihdoin leiriä ja pistin ocun kiertoon 1.4tsi, syy oli vain siinä että ei löydy luottoa tuohon koneeseen pitkällä tähtäimellä(tuo ei ollut kyllä ainoa syy), 80000 tuli mittariin ja aikas huoletonta menoa oli, vain öljynpainevalo hässäkkää mikä meni öljyn ja suodattimen vaihdolla ohi, arvo aleni 3,5 vuoden taipaleella n.128e/kk, ei ole hajuakaan onko paha?

Marko_K

^ No ei ole todellakaan paha. Enemmän ihmetyttää, mistä niitä hulluja sikiää, jotka ostavat mielummin 3,5-vuotiaan Ocun, jos uuden saisi reilut viisi tonnia kalliimmalla? :O

Ocu_P

Ei todellakaan paha. Paljonko ajoit Oculla ja ostitko uutena / käytettynä ja kenties mahdollisesti yksityiseltä?

K70

C:llä koeajettu 600 kilometriä.
Mukavan mittainen koeajo. Taitaa olla hyvät suhteet myyjäpuoleen? :)

zpu82

Lainaus käyttäjältä: Ocu_P - 04.10.12 - klo:13:15
Ei todellakaan paha. Paljonko ajoit Oculla ja ostitko uutena / käytettynä ja kenties mahdollisesti yksityiseltä?

esittelyautona ostin, rullasin ite 75000km...

heifetz

Lainaus käyttäjältä: K70 - 04.10.12 - klo:13:21
Mukavan mittainen koeajo. Taitaa olla hyvät suhteet myyjäpuoleen? :)

Ei tuo nyt niin paha ole. Kun viimeksi uutta autoa hankin niin otin aina koeajoon yön yli eikä koskaan ollut puhetta paljonko saan ajaa. Yleensä pistin n. 250km per koeajettava.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

Urlaub

Kyllähän yön yli koeajo on aivan normitapaus ja vaatiihan se muutaman sadan kilometrin ajamisen, jotta näkee miltä penkki tuntuu jne.

Viikonlopun ylitse tarjottu koeajo on jo sitten normaalia kattavampi.

wolf6

Kaksi viikonloppua minäkin olen nyt ajellut koeajo autoilla.
Kummassakin oli tankki täynnä ja kumpaankin tuli noin 500 km.
A3 Premium

Emil Eagle

Ei kahta sanaa, kumman kanssa jatketaan.

Olisiko nelivedon tuoma hintalisä tuon C:n tapauksessa liikaa?
Kiitokset mukavasta foorumista.

Marko_K

Mulla 72h ja 1500km on aika normaali koeajo. Joskus enemmänkin, joskus vähemmän. Tai ollenkaan, jos malli on valmiiksi tuttu.

Marko_K

Lainaus käyttäjältä: Emil Eagle - 04.10.12 - klo:16:47
Olisiko nelivedon tuoma hintalisä tuon C:n tapauksessa liikaa?

Noin 20000â,¬ kai...

Emil Eagle

Kiitokset mukavasta foorumista.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: tuRboman - 03.10.12 - klo:21:23
Isompi on hiljaisempi, vakaampi, sivistyneempi ja yleensä pitää arvonsakin paremmin.
Heh...joo, edellisessä tippui arvo kaikkinensa n. 15 Kâ,¬ (80 tkm/3v) ja nykyisellä pääsen viisinumeroiseen lukuun jo vuoden sisällä. Toki varustetasolla iso iso merkitys.

tuRboman

Joo, kuten edellä kirjoitin, vertasin pienempää hyvinvarusteltua ja isompaa perusmallia. Muutenhan nuo väitteet ei päde. 
"All 4 The Driver"

ptme

Vähän samaa pohdiskelua täälläkin!
Joku VAG pitää ottaa seuraavaksi työsuhdevaunuksi, ehtoina max 55kâ,¬ hinta ja 150 päästöt.
Pitää olla nelikko, mielellään automaatti. Meinasin ottaa 320dx:n, mutta tuli tuo globaali VAG-pakko.
Nyt pähkäilyä A3 2.0 tdi q SB business sport kaikilla herkuilla (tänään näin vastaavan esittelypirssin, saisi kuulema ajoon toukokuussa 2013) tai A4 130 kW TDI q s-tronic business vain sporttipenkeillä. Sisustus olisi paaaaaljon tyylikkäämpi tuossa pienemmässä, tilat hiukan paremmat A4:ssä.
Olenko unohtanut jonkun potentiaalisen vaihtoehdon?
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 04.10.12 - klo:13:12
^ No ei ole todellakaan paha. Enemmän ihmetyttää, mistä niitä hulluja sikiää, jotka ostavat mielummin 3,5-vuotiaan Ocun, jos uuden saisi reilut viisi tonnia kalliimmalla? :O

No, johtuisikohan se siitä, että jos ihminen on laskenut tarkkaan budjettinsa ja se 3,5 vuotiaan Ocun hinta on maksimin maksimi. Niin, mistähän se sitten siihen sen 5 000â,¬ tekee??? ??? ???

Markku J

ptme: minä ottaisin noista kahdesta A3:n, koska se on uusi malli. Toki budjettisi mahdollistaisi A4:n black editionin ja vielä siihen aika paljon mukavia lisukkeita. Sitten olisi sekin aika houkutteleva.

Kajde

Miten olis CC 2,0 TDI 125 kW (170 hv) BlueMotion Technology 4MOTION DSG-automaatti?
Mahtuu hinta-ja päästörajoihin.

ptme

Tuo uutuus on just se pointti: jos A3 ja A4 olisi malli-iältään samoissa, olisi valinta ilmanmuuta A4. Toki silloin sisustuskin olisi modernimpi, ja tokkopa hintasuhdekaan sama!
Nyt hiukan tökkii ottaa autoa, joka jo vajaan vuoden käytettynä on edellistä mallia...

Tuo CC pitää tutkia!
ex. Superb Combi 2.0 TDI 170 CR DPF 4 x 4 Elegance (2010) -> A4 Avant 1.8 TFSI q Alpine Pro (2013), -> A4 Avant q 1.8 TFSI (2016)-> A4 TDI Allroad (2017) -> A4 Allroad TDI (2021)

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: ptme - 04.10.12 - klo:19:10
Tuo CC pitää tutkia!

CC on itsenäisen autoilijan valinta. Upean näköinen ja kuljettajalla riittää itsetuntoa olla ilman olympiarenkaita.

A4:a on niemet ja notkot väärällään, A3 on ylihintainen Golf (enää ei taida olla edes ylihintainen, mutta Golfi siltikin).

ptme

Tuo yleisyys onkin se kolmas nelkun huonous. Omassa arviossa vikana #2 on A4-kuskien "minäite" asenne liikenteessä.
Sopisihan passatti highline nelikko dsg:kin raamiin. Siispä huomenna volkkarimyyjän juttusille.

tuRboman

Tuo CC ois varmaan minun valinta noista edellä mainituista. En ole ajanut, mutta istunut kylmät tyypit ja perus pasuunalla olen ajanut. CC on komea ja tyylikäs, mutta toki se on 'vain' VW, eli kaikkien ego ei siitä välttämättä pidä. Itse pudottaisin A3:n pois ja tutkisin vaikka Superbin hinnastoa, jos se on sallittu merkki.
"All 4 The Driver"

K70

Lainaus käyttäjältä: Marko_K - 04.10.12 - klo:16:48
Mulla 72h ja 1500km on aika normaali koeajo.
No olenpas minä ollut naiivi, kun olen luullut, että koeajolla ei läpi Suomen ajeta :) Joutuuko polttoaineet maksamaan itse?

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: K70 - 05.10.12 - klo:08:42
No olenpas minä ollut naiivi, kun olen luullut, että koeajolla ei läpi Suomen ajeta :) Joutuuko polttoaineet maksamaan itse?

Tottakai polttoaineet maksetaan itse. Ei ne mitään vapaasti käytettävää luottokorttia sentään anna mukaan. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Nipademu

Lainaus käyttäjältä: DowNtimE - 08.08.10 - klo:20:11
Se "pakollisen" roinan määrä kun vähenee aika radikaalisti lapsen ylittäessä 2-vuoden iän.

Ja kuulema 14-vuoden jälkeen riittää jo 2-paikkainen Coupe? :)

Mites Passat farkkuna?
Ex Vag: A3 Tdi Q -10, Seat FR -07, Scout Tdi -07, Passat Tdi -00

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: ptme - 04.10.12 - klo:19:10
Tuo uutuus on just se pointti: jos A3 ja A4 olisi malli-iältään samoissa, olisi valinta ilmanmuuta A4. Toki silloin sisustuskin olisi modernimpi, ja tokkopa hintasuhdekaan sama!
Nyt hiukan tökkii ottaa autoa, joka jo vajaan vuoden käytettynä on edellistä mallia...

Toisaalta joillain autoilla tuolla mallin iällä ei ole niin paljoa väliä. A4 B7:kin näyttää sisältä ja ulkoa edelleen ihan modernilta, enkä usko että A4 B8 vanhenee yhtään sen huonommin.

Ainoa CC millä olen ajanut natisi ikävästi jostain ratin takaa. Itseasiassa kaikki volkkarit millä olen vuoden sisään (tiguan, CC, passat, kaikki nelivetoina) ovat natisseet tai kitisseet suurinpiirtein samasta paikasta. Mikä niissä oikein on?
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

hosee

^Allekirjoitan edellisen siltä osin että isossa osassa VW:tä tuntuu jostain mittariston takaa tulevan nitinöitä/rätinöitä. Kaikkia yksilöitä ongelma ei vaivaa, mutta isoa osaa kyllä. Viimevuosilta kokemusta itse omistetuista CC:stä, Golf VI:stä ja Beetlestä. Kaikissa ropinoita mittariston takaa. (Huolto niitä ei jostain syystä kuule, vaikka ääni on ihan selkästi paikannettavissa sekä mennessä että tullessa - herättää epäilyitä siitä että ongelman syy on tiedossa, mutta korjaus on isotöinen ja siksi sitä ei tehdä.)  Myös Beetlen sijaisautona toimineessa Polossa oli tuo sama ominaisuus. Selkeästi jokin vuosia mukana kulkenut johonkin rakenteeliseen suunnitteluperiaatteeseen liittyvä ominaisuus....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy