Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 08.09.12 - klo:21:08
Entä keltainen :)?

Itse asiassa, taitaa koko Beetle jäädä välistä, ihan siis saatavuusongelman takia, ja tuo keltainen, on mielestäni niin sanottu karmeankeltainen..

Romurautaa ja paalivehkeitä.

DasAuto

Viikonloppuna koejoin Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008 ja Golf 1.4 TSI vm. 2011 (122 hv). Audissa joutui istumaan jotenkin alhaalla ja pää kolahtaa ovenpieleen ulos noustessa. Ikkunalinjaus oli jotenkin ahdas kun on tottunut ajamaan vanhalla Golfilla (vm. 2005) viimeiset kolme vuotta.

TSI:ssä oli sopivasti vääntöä käytössä kun vertaa vanhan sukupolven FSI-koneeseen.
Volkkarimies pysyy edelleen samassa merkissä, tänään käyn hakemassa Golf TSI:n  ;D
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2014
Entiset:
Audi A3 1.8 TFSI vm. 2007
Audi S3 vm. 2007
Audi A3 1.4 TFSI vm. 2008
VW Golf 1.4 TSI vm. 2011
VW Golf 1.6 FSI vm. 2005

MMV

Minulla taitaa olla väsymys autojen vaihteluun! Olen pitänyt 2000-luvulla autonvaihtovälinä 7-13kk ja nyt olisi taas aika etsiskellä uutta (nykyinen Passat Variant TDI 4Motion vm. -12). Kuitenkaan asiaan ei ole minkäänlaista kiinnostusta ja ilmeisesti saturaatiopiste on sitten saavutettu! Mikään auto ei oikein jaksa innostaa tai oikeastaan ainoa auto, mikä pitäisi vaihtaa on vaimon auto. Tuo vaimon nykyinen 17 tkm ajettu i20 1.4 Comfort Hyny vaihtunee lähiaikoina uuteen Beetleen. Olen yritellyt herätellä intoa Quattro Audeihin, nelikko Bimmereihin, tulevaan 4-veto Mondeoon/Kugaan, Alltrack Passattiin jne. mutta ei vaan jaksa kiinnostaa.

Ilmeisesti 12-vuoden aikana 13+3 (omat+vaimon) uutta autoa ostaneenani olen ilmeisesti onnistunut parantumaan taudista. Jatkaisiko tästä eteenpäin Passatilla hamaan tulevaisuuteen vai pitäisikö tätä takuuajan ja katsoisi alkaako jossain vaiheessa joku auto kiinnostaa. Jospa möisi koko oman kärryn pois ja käyttäisi julkisia! No, ei nyt kuitenkaan...

Germera

MMV: Jos etsit parannusta tuohon tautiisi niin ala roikkumaan päivittäin täällä -> autosi vaihtuu mitä ilmeisimmin n. 8kk sisällä  ;) ;D
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

MMV

Lainaus käyttäjältä: Germera - 10.09.12 - klo:09:46
MMV: Jos etsit parannusta tuohon tautiisi niin ala roikkumaan päivittäin täällä -> autosi vaihtuu mitä ilmeisimmin n. 8kk sisällä  ;) ;D

Roikuskelen kyllä useillakin auto ja erityisesti kilpa-autofoorumeilla (kilpa-autoja 2000-luvulla 4 kpl, 3xralli, 1xrata + 5 kpl kartteja), joten niillä ei liene kovin suurta vaikutusta. Olen jopa harkinnut ykkösauton downgreidausta 50-tonnin hintaluokasta 30-tonnin luokkaan ja käyttää säästyneet rahat harrastuksiin!

frozzu

Lainaus käyttäjältä: Natte - 12.09.12 - klo:12:58
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm+kaytetty+diesel++vaihtoautomarkkinoilla+taysi+pommi/a2143271

Vaikuttanee hyvityshintoihin?

Tuskin lehtijuttu vaikuttaa, mutta jos tarkoitat että dieseleiden myyntiaika on pidempi niin se toki voi vaikuttaa. Riippuen varmasti tapauksesta ja jos on paljon ajettu.
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Natte - 12.09.12 - klo:12:58
http://www.talouselama.fi/uutiset/tm+kaytetty+diesel++vaihtoautomarkkinoilla+taysi+pommi/a2143271

Vaikuttanee hyvityshintoihin?

Melko hyvin oli Talouselämän jutussa (vai oliko suoraa lainausta Teknarista) tuotu esiin dieseleiden ongelmat. Lisänä vielä sekin, että bensakoneiden kulutus on pudonnut huimasti viime vuosina eli ero dieseleihin on kaventunut.

Nyt niitetään vuosien 2008-2009 dieselbuumin satoa.

MMV

Vaikka dieseleiden kiinnostavuus on jossain määrin vähentynyt, ei minulle ole kuitenkaan omilla kilsoilla juurikaan vaihtoehtoina muut kuin dieselit; 40 tonnia vuoteen joka oikeastaan muodostuu vain meidän päätoimipisteiden välisestä suhailusta (Jkl-Tre-Hki -bermudankolmio).

Asiasta toiseen. Aiemmin olin sitä mieltä ettei oikein mikään auto jaksa kummemmin enää innostaa, niin iski yllättäen lievä Audi-kuume. Puntaroitavana ovat lähinnä A6 Avant 2.0 Tdi Business eli vajaavetoinen. Toinen voisi olla A4 Allroad Business samalla myllyllä. A4 on hiukkasen pieni omiin tarpeisiini, mutta olisi sitten nelikko (kuten muutama aiempikin auto) ja hieman perus-A4:sta paremmalla ulkonäöllä. A6 olisi kokoluokaltaan asiallinen pitemmän matkan taittamiseen, mutta Quattrona hinta karkaa niin suureksi, että minulla ei ole intressejä moiseen.

Kummastakohan sitä lähtisi pyytämään tarjousta?

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.09.12 - klo:14:53
Vaikka dieseleiden kiinnostavuus on jossain määrin vähentynyt, ei minulle ole kuitenkaan omilla kilsoilla juurikaan vaihtoehtoina muut kuin dieselit; 40 tonnia vuoteen joka oikeastaan muodostuu vain meidän päätoimipisteiden välisestä suhailusta (Jkl-Tre-Hki -bermudankolmio).

Oikea auto oikeaan käyttötarkoitukseen.. Tuossa dieselbuumissa oli sellaisiakin auton ostajia, jotka ostivat kauppakassiksi dieselin. Sitten ihmetellään, kun nokiloukut ovat tukossa.

Asiasta toiseen. Aiemmin olin sitä mieltä ettei oikein mikään auto jaksa kummemmin enää innostaa, niin iski yllättäen lievä Audi-kuume. Puntaroitavana ovat lähinnä A6 Avant 2.0 Tdi Business eli vajaavetoinen. Toinen voisi olla A4 Allroad Business samalla myllyllä. A4 on hiukkasen pieni omiin tarpeisiini, mutta olisi sitten nelikko (kuten muutama aiempikin auto) ja hieman perus-A4:sta paremmalla ulkonäöllä. A6 olisi kokoluokaltaan asiallinen pitemmän matkan taittamiseen, mutta Quattrona hinta karkaa niin suureksi, että minulla ei ole intressejä moiseen.

Hankala kysymys. Tuo Allroadius on kuitenkin hienoa, mutta todellisuudessa vajaavetoisella selviää taatusti Jkl -Tre - Hki bermudankolmion valtateillä kaikissa ajateltavissa olevissa olosuhteissa.

Järkiperusteet sikseen eli ottaisin silti ehkä tuo Allroadin.  ;)

M1kke

Aikaisempien juttujesi perusteella vaihtelet autoa reilusti alle vuoden välein joten en ymmärrä miten tuo diesel on pakollinen vaihtoehto? Tuolla vaihtotahdilla menoveden kustannusten luulisi olevan pisara meressä. Etenkin kun moottorivaihtoehdot ovat neloskoneita. Meillä ajellaan ihan sujuvasti kahdella bensalla molemmilla yli 30 tkm vuodessa.

Jos nelonen on liian pieni ja kutonen liian kallis nelikkona niin ota se kutonen nelivedolla ja pidä alle vuoden sijaan kaksi, näin ei tarvitse taas vuoden päästä vaihtaa uuteen ja parin vuoden kokonaiskustannukset ovat varmaan ihan samat kuin vaihtamallakin. Lisäksi saat ajaa kaksi vuotta mieluisalla autolla sen sijaan, että ajat kahdella kompromissilla vuoden kullakin?  :)

Kvee

Jos allekirjoittaneen A6 Avant herättää kiinnostusta, niin pistäpä YV:tä. Kilsoja 18 tkm  ;)

Germera

Lainaus käyttäjältä: Germera - 10.09.12 - klo:09:46

Meni alle viikko, kun kuume nousi - mitäs minä sanoin ;D
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

MMV

Yritän vastailla kaikille kommentoineelle kerralla. Polttoaineekulutus kuulostaa pisaralta meressä autonvaihtotahdillani, mutta todellisuus on toisenlainen. Olen budjetoinut autoon kiinteät kulut, jotka muodostuvat pääoman kuolettumisena arvonlaskun kautta. Tämä summa on kuussa noin 500 euroa. Kaikki tämän ylimenevä on autoilun muuttuvaa kustannusta, jota pyrin minimoimaan mm. moottorivalinnalla eli tässä tapauksessa dieselillä.

Toki kaikkein järkevintä olisi ajaa autolla kauemmin, pudottaa auton hintaluokkaa esim. 30-tonniin tai ajaa työajot jollain vanhalla ruhlalla. Noista vaihtoehdoista oikeastaan ainoa, jota olen vakavasti harkinnut on autojen downgreidaaminen esim. perusmallin Econetic Mondeoon. Järkeähän ei ole hassata autoihin tällä tahdilla kuin olen tehnyt, toisaalta olen ajanut sitten uudella autolla kohta 14-vuotta eikä ole tullut totaalikyllästyttyä kovin moneen menopeliin.

Ja A6:n tarjoajalle; kiitos tarjouksesta, mutta taidan ostaa kuitenkin uuden. inulla ei nimittäin taida olla hinkua ottaa vaihdossa -12 TDI 4Motion farkku-Passattia ja muutonkin uudessa saa valita ne ominaisuudet/varusteet kuin itse haluan.

Edelleen A4 Allroad versus A6 Avant ovat pohdinnassa. A6:ssa enemmän kokoa ja premium-tunnetta, mutta olisi tyydyttävä vajaavetoiseen, eikä manuaalia ole tarjolla. A4:ssä manuaali ja ennen kaikkea nelikko, mutta omaan makuuni hiukkasen liian pieni. Tilantarvetta ei varsinaisesti ole, tykkään vain ajella isommilla autoilla.

Katsotaan nyt onko sitä kuumetta auton vaihtoon minkä verran, voihan se olla että koen kääntymyksen ja ajan tuon nelikko-Passatin paaliin asti!  ;D

frozzu

Tuli tässä mieleen, että kun olette autoa vaihtaneet jossain muualla kuin kotikaupungissa ja pääsette kauppoihin, esim. käytetystä. Oletteko ottaneet toiset renkaat jo autoon mukaan vai miten toimitatte ne toiselle paikkakunnalle?
Skoda Octavia Combi Elegance 1.6 MPI -06

Ex-VAG: Seat Leon 1.4TSI 122 Style -13 (Emocion Red), Skoda Fabia 1.4TDI Sport -08

M1kke

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 12.09.12 - klo:16:08
Tuli tässä mieleen, että kun olette autoa vaihtaneet jossain muualla kuin kotikaupungissa ja pääsette kauppoihin, esim. käytetystä. Oletteko ottaneet toiset renkaat jo autoon mukaan vai miten toimitatte ne toiselle paikkakunnalle?

Yleensä otan mukaan jos matkaan mennään sillä ajatuksella, että kaupat ovat hyvinkin mahdolliset. RCZ:n renkaat sain Matkahuollon kautta jälkikäteen kun eivät mahtuneet kyytiin ja vastineeksi lähetin myös vaihdokin toiset renkaat paluupostissa kun nuo saapuivat. N. 60â,¬ taisi maksaa Matkahuollon kautta.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: MMV - 12.09.12 - klo:15:50
Ja A6:n tarjoajalle; kiitos tarjouksesta, mutta taidan ostaa kuitenkin uuden. inulla ei nimittäin taida olla hinkua ottaa vaihdossa -12 TDI 4Motion farkku-Passattia ja muutonkin uudessa saa valita ne ominaisuudet/varusteet kuin itse haluan.
Ymmärrän kyllä. Itsellä kun mielessä käynyt myös downgreidaus, niin vaihto ei ole poissuljettu vaihtoehto...minulla ei niin tarkkaa ole varusteiden kanssa, kunhan on automaatti, ja neliveto olisi tietty plussaa. Toki myös kaikki merkit eivät jotenkin omaan makuun istu...jonkinlainen sairaus sekin? Mutta onnea pähkäilyyn, kyllä se sieltä löytyy  :)

tuRboman

Lainaus käyttäjältä: frozzu - 12.09.12 - klo:16:08

En ole yhtään autoa ostanut omalta paikkakunnalta. Kolmesti uusi tullut ostettua ja aina on pitänyt talvirenkaat hommata erikseen. Kerran joutui toimittamaan ne liikkeeseen (220km) kun kelit vaihtui toimituksen viivästyessä. Ja talvinakit on tullut haettua aina Haaparannasta.
"All 4 The Driver"

skriko

Skriko ei saanut viime yönä oikein nukuttua kun pohdiskeli vaihtaako autoa vai ei.
Minkä arvon palstalaiset näistä tekisivät.
1. Jatkaisi ajelua Scirocco 160 heppaa. Rek 10.9.2010, ajettu 21 000. Met. vihreä, automaatti-ilmastointi ja tupla renkaat   aluilla.
Vai myisi työkaverille auton hintaan 26 900. Ja ostaisi
2. Peugeot RCZ 156 heppaa ajamaton ja rekisteröimätön. Lisävar. Met musta, 19 renkaat mustilla aluilla. Alennus 25,11% verottomasta hinnasta os. maksu korko 4,95.
3. Honda CRZ ajamaton, rek 6/2012 lisävar. helmiäisvalkoinen, talvirenkaat aluilla. Alennus 25,11% verottomasta hinnasta korko 1%.
4. Sitten oli vielä Golf capriolet joka ei niin kauhiasti innosta. Ajamaton ja rekisteröimätön. Metalliväri punainen, nahkaratti, tekniikkapaketti ja joku muu paketti, alennus 20,94% verottomasta hinnasta korko 1,95%.
Help !!!!!
Muuten uuteen Sciroccoon joka olisi ykkösvaihtoehto alennus 8%. Nämä alennukset kertovat paljon autojen myytävyydestä ja haluttavuudesta joten.....

Markku J

Ilman muuta Peugeot RCZ alle tuolla tarjouksella.

VWRiddare

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.09.12 - klo:21:40
Skriko ei saanut viime yönä oikein nukuttua kun pohdiskeli vaihtaako autoa vai ei.
Minkä arvon palstalaiset näistä tekisivät.
1. Jatkaisi ajelua Scirocco 160 heppaa. Rek 10.9.2010, ajettu 21 000. Met. vihreä, automaatti-ilmastointi ja tupla renkaat   aluilla.
Vai myisi työkaverille auton hintaan 26 900. Ja ostaisi
2. Peugeot RCZ 156 heppaa ajamaton ja rekisteröimätön. Lisävar. Met musta, 19 renkaat mustilla aluilla. Alennus 25,11% verottomasta hinnasta os. maksu korko 4,95.
3. Honda CRZ ajamaton, rek 6/2012 lisävar. helmiäisvalkoinen, talvirenkaat aluilla. Alennus 25,11% verottomasta hinnasta korko 1%.
4. Sitten oli vielä Golf capriolet joka ei niin kauhiasti innosta. Ajamaton ja rekisteröimätön. Metalliväri punainen, nahkaratti, tekniikkapaketti ja joku muu paketti, alennus 20,94% verottomasta hinnasta korko 1,95%.
Help !!!!!
Muuten uuteen Sciroccoon joka olisi ykkösvaihtoehto alennus 8%. Nämä alennukset kertovat paljon autojen myytävyydestä ja haluttavuudesta joten.....
Myy Rocco, ja osta Pösö. Mutta tää on vain mun mielipide, ja perustuu sun noihin esittämiin "ehtoihin" :)

Antero

Tökkiikö siinä Sciroccossa jokin vai huvin vuoksiko vaihtaa haluaisit? Itse ainakin noista vaihtoehdoista jatkaisin nykyisellä ajelua ja vaihtaisin sitten uuteen kun tulee joku malli joka on aivan pakko saada.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Antero - 15.09.12 - klo:21:49
Tökkiikö siinä Sciroccossa jokin vai huvin vuoksiko vaihtaa haluaisit? Itse ainakin noista vaihtoehdoista jatkaisin nykyisellä ajelua ja vaihtaisin sitten uuteen kun tulee joku malli joka on aivan pakko saada.

Eiköhän tuo pösö ala olla jo "pakko saada" luokassa, sitä kun on vatvottu jo vissiin puoli vuotta ::) Eli osta skriko se pösö pois niin heittää kummittelemasta.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

skriko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.09.12 - klo:21:47
Ilman muuta Peugeot RCZ alle tuolla tarjouksella.

Auton hinta olisi 30 500 sisältäen nuo varusteet, mutta rengassetille tulisi 1 800 lisää. Joten kokonaishinta 32 300.

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 15.09.12 - klo:21:58
Eiköhän tuo pösö ala olla jo "pakko saada" luokassa, sitä kun on vatvottu jo vissiin puoli vuotta ::) Eli osta skriko se pösö pois niin heittää kummittelemasta.

Joo toukokuusta asti sitä oon vatvonut. Mutta puoliso sanoo aina ettei kannata tehdä mitään jos on epävarma. Ehkä tossa kiehtoo vain tuo" hyvä alennus". Jos uudesta sciroccosta saisi tuollaisen alennuksen niin nimi olisi jo paperissa.

Markku J

Ã,,lä kuuntele ulkopuolisia, vaan tee niin kuin itse haluat ! Kuten minäkin. Pösö vaan tilaukseen nyt !

skriko

Lainaus käyttäjältä: Antero - 15.09.12 - klo:21:49

Ei siinä Sciroccossa muu töki kuin tuo kova alusta. Kyllähän jos ajattelee taloudellisesti niin Sciroccon pito on järkevin ratkaisu kun noista autoista mikään ei ole mainitsemasi pakko saada. Muutenhan se olisi jo tallissa.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 15.09.12 - klo:22:03
Joo toukokuusta asti sitä oon vatvonut. Mutta puoliso sanoo aina ettei kannata tehdä mitään jos on epävarma. Ehkä tossa kiehtoo vain tuo" hyvä alennus". Jos uudesta sciroccosta saisi tuollaisen alennuksen niin nimi olisi jo paperissa.

Jos autossa ei oikeasti kiehdo muu kuin suuri alennus niin ehkä se kannattaa skipata sitten. Mutta miten olisi tuo Cyclic Stigin Audi TT, vai pitääkö sen olla uusi auto? http://www.vagarena.fi/index.php?topic=11287.0
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

hosee

Olet siis koeajanut CRZ:n ja silti harkitset sellaisen omistamista?  ;)

RCZ ilmeisesti on noista poltellut pidempään? Se tautihan ei parane kuin yhdellä tavalla.... Järkevintä oli varmaan pitää Sciroccoa vielä vähän aikaa. Henk.koht suosikkini noista olisi kolffi rätillä. Avo on kuitenkin aina avo, eikä niissä pohjana olevan perusmallin vaihtuminen uudempaankaan vanhenna autoa samaan tapaan kuin kiinteäkattoisessa...
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 15.09.12 - klo:22:09
Ã,,lä kuuntele ulkopuolisia, vaan tee niin kuin itse haluat ! Kuten minäkin. Pösö vaan tilaukseen nyt !
+1
Muotoilullisesti helmi ja kone hyvä.
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy