Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Germera

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 06.09.12 - klo:20:24
Ei kait kukaan tosissaan harkitse autonsa myyntiä Rinta-Joupille.Aika epätoivoinen pitää olla jos edes pyytää tarjousta.

öhöm - Minä olen myynyt parikin autoa Joupin Helsingin ostotoimistolle ja eivät suinkaan olleet huonoja kauppoja. Viimeisimmän tarjouksen olen pyytänyt kolme viikkoa sitten. Suora ostotarjous Joupilta oli eräästä kulkineesta 13500 eur ja soittelivat vielä perään että millä lopulta möisin.
Sama tähtikeula meni sitten Beetlen vaihdokkina 14000 eurolla. Eli ihan epätoivoisena en pitäisi tuota Jouppiakaan, varsinkaan näinä aikoina, jolloin hyvitykset ovat mitä nyt ovatkaan.

Käykäähän tarjoamassa ihan kokeeksi, eikä maksa mitään...
Mitä näitä nyt onkaan ollu.... A6, Tiguan, Golf VI,
ajossa: the Beetle 2012 + BMW F11 2013

Reneto

Lainaus käyttäjältä: Germera - 06.09.12 - klo:21:40
öhöm - Minä olen myynyt parikin autoa Joupin Helsingin ostotoimistolle ja eivät suinkaan olleet huonoja kauppoja. Viimeisimmän tarjouksen olen pyytänyt kolme viikkoa sitten. Suora ostotarjous Joupilta oli eräästä kulkineesta 13500 eur ja soittelivat vielä perään että millä lopulta möisin.
Sama tähtikeula meni sitten Beetlen vaihdokkina 14000 eurolla. Eli ihan epätoivoisena en pitäisi tuota Jouppiakaan, varsinkaan näinä aikoina, jolloin hyvitykset ovat mitä nyt ovatkaan.

Ei ne ainakaan Lahdessa maksa mitään. Parilla tutulla kokemuksia. Toisessa tapauksessa auto meni Kamuxille, joka myi auton eteenpäin parissa päivässä. Kyseinen C-mese ehti olla Nettiautossa huomattavasti edullisempaan hintaan kuukauden verran  ::) Mutta ei kelvannut kelleen.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Zaasa

En varmasti käy pyytämässä osto tarjousta RäSästä ;D Suoralla kaupalla yksityiselle "pakottavassa" myynti tilanteessa pärjää paremmin.RäSästä voisin luopua kiinnostuneelle,EN koskaan menisi tarjoamaan omistamaani autoa ostettavaksi liikkeeseen
Tuttavani kävi tarjoamassa uuden karheata Avea ostettavaksi Joupille.Ei koskaan enään avaa kyseisen liikken ovea ;D

PowerYeti

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.09.12 - klo:21:39
Onhan toki nuoruudessa ollut joku harva auto hiukan pitempäänkin, mutta ei kai mikään kahta vuotta sentään - huh mikä aika ! On tämä "tauti" ollut päällä jo nuoruusvuosista, jolloin vaihtelin uutena ostettua autoa alle 1 v ikäisenä. Samaa menoa siis.

Eipäs tuohon muuta kommenttia liikene kuin jo yllä mainittu, onneksi joitakin löytyy tällaiseen autonvaihtotahtiin superautoverotuksen Suomessakin.

Muuten, kehusi Tuula Qvickin suhteen ovat jääneet takaraivooni. Olen itse kallistumassa pikku hiljaa Audi Q5:n suuntaan uudeksi kärrykseni ja voisin käydä sitä häneltä tiedustelemassa. Mikä tästä Tuulasta tekee erinomaisen myyjän? Itselläni muutama luottomyyjä jo mutta miksei voisi vaihtaa jos parempikin löytyy.

Quality

Sikäli kuin keskustelua automyyjistä on tarkoitus jatkaa, suosittelen siirtymistä tuonne:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2666.0
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

PowerYeti

Lainaus käyttäjältä: Quality - 06.09.12 - klo:22:06
Sikäli kuin keskustelua automyyjistä on tarkoitus jatkaa, suosittelen siirtymistä tuonne:
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=2666.0

Eikö autonvaihtopohdiskeluun liity kiinteänä osana mm. myyjän kompetenssi?

Markku J

Samppari:

Tuula Kvick on ollut minun kahdessa viime kaupassa uskomattoman aktiivinen, palveluhaluinen, aina iloinen ja pirteä, Välikätenä vaihtoautopäällikköön "läpinäkyvä", kertoen hyvityshinnan laskentaperusteet. Hän vastaa nopeasti sähköpostiin ja mielestäni pyrkii oikeasti löytämään asiakkaalle sopivan ratkaisun. Todella miellyttävä persoona - energinen, mikä ei ehkä kaikkia miellytä. Mutta minä olen todella tyytyväinen hänen kanssaan tekemiini kauppoihin. Hän pyrkii oikeasti löytämään sellaisen "kyllä onnistuu" -ratkaisun. Lisäksi henkilönä aivan mahtava persoona, jonka kanssa voi jutella niitä näitä, jos aika riittää. Suosittelen lämpimästi asiointia hänen kanssaan !

edit: siirsin kommenttini em. ohjeiden mukaiseen ketjuun.

Zaasa

Markku J:n autonvaihto tahti on sitä luokkaa että piti vilkaista omia Sloggeja milloin on viimeksi vaihdettu  :D
Kateellisena,jonka selkäsuorana voin mainita. Onneksi olkoon uudesta hienosta hankinnasta :)

Pekka T

^ Slogit voi aina kääntää, mutta autoja ei voi.  ;)
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

jf

öhöm - Minä olen myynyt parikin autoa Joupin Helsingin ostotoimistolle ja eivät suinkaan olleet huonoja kauppoja.
...

Sama vika Rahikaisella. Aikanaan ainoa joka oli kiinnostunut käymään kauppaa silloisesta rinkelistä "oman merkin" liikkeiden lisäksi. Muutaman satasen ero hyvityksessä lopulta valittuun tarjoukseen ei tee mielestäni kovin surkeaa liikkeestä. Espoon AC teki "vain" viisi tonnia huonomman tarjouksen ko. audista, kuin Rintajuoppo.
LC 150, maasturi vammaisella lämmityslaitteella!

SKU

Samansuuntaisia kokemuksia jf:n kanssa. AC tarjosi summan A nettohinnalla. Rintajuopon Helsinginkonttorin tarjous A+3500, Vaihto+:n A+4500 ja kaupat tehtiin lopulta suoralla kaupalla A+6500 nettiauton kautta. Eli varmaan meni halvalla vieläkin, mutta minulle riitti. Eli varmaan kertoo aika lailla totuudenmukaisen polun. Jokaisella välikädellä tarve tehdä jonkun verran vielä rahaakin tuolla autolla, ei ne niitä huvikseen ostele. Toisaalta en ymmärrä miksi pitäisi suuttua tai loukkaantua huonosta tarjouksesta, myyjähän siinä häviää kun kaupat jää tekemättä - ehkä myös tulevaisuudessa jos hinta on ihan metsässä.
A6 Avant 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic Business -12
Ex: A6 Avant 2.0 TFSI 125kW multitronic Business -07, A4 Avant 2.0 -03, A3 1.8T -99

bustedi

Nyt tosiaan oon saanut väännettyä tarjoukset 116dA bmw:stä pakettiin. Muutamalla "pakollisella" varustepaketilla ilman sen kummempia kilkkeitä. Väliraha nykyiseen 7000km ajettuun golffiin oli 3000â,¬ - 10800â,¬. Hintahaitari kertoi ilmeisesti hieman siitä millä vakavuudella osa myyjistä tarjouksen kyselyn otti..
Skoda Kodiaq 1.5tsi dsg 4x4 ambition (vm. 2019)

jusape

Täältä tarttuu vaihtotauti näköjään, minäkin laitoin tuossa A6:sta vaihtokyselyjä F11 Bmw 520dA touringeihin, niihin vähän ajettuihin mitä liikkeistä löytyy. Nyt on 5 kpl vetoja päällä, katsotaan haluaako kukaan Audia... tietty kynnys on vaihtaa, mutta raha ratkaisee. Talveksi takaveto, siinäpä sitä olisikin opettelua.

Skula

Ei ole kuulemma suomen kamaralla yhtään Beetleä (2.0) vapaana jossa olis Paketit I ja II + Fender.. Noi on minimivaatimuksia mun "leluun"..

Nyt alkoi toisenlainen pähkäily.. Puolta vuotta en nimittäin jää tätä odottamaan... Ennen joulua pitää saada!(jos ei mieli, merkki tai malli muutu)
Romurautaa ja paalivehkeitä.

xmasa

Lainaus käyttäjältä: jusape - 07.09.12 - klo:15:54
Talveksi takaveto, siinäpä sitä olisikin opettelua.

Mikäs ihmeen ongelma tuo on nyky autoilla? Niin paljon avustimia joka paikassa, että eipä pitäis olla ongelmia. Itse ajelin monet talvet -89 Hiacella ja ikinä ei ollut mitään vaikeuksia.
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

esakom

Ainakin joissakin tahtoo luistonesto olla turhan ärhäkkä. Mutta kyllähän noilla tiellä pysyy paremmin kuin Hiacella...

Neppis

Täältä tarttuu vaihtotauti näköjään, minäkin laitoin tuossa A6:sta vaihtokyselyjä F11 Bmw 520dA touringeihin, niihin vähän ajettuihin mitä liikkeistä löytyy. Nyt on 5 kpl vetoja päällä, katsotaan haluaako kukaan Audia... tietty kynnys on vaihtaa, mutta raha ratkaisee. Talveksi takaveto, siinäpä sitä olisikin opettelua.

Tää saitti on kyllä pahimman luokan tautipesäke... Paljonkos sulla on kilsoja mittarissa, kun olet jo alkanut vaihtoa suunnitella? Jos vähänkään pitempään aiot pitää seuraavaa, niin vetotavan suhteen suosittelen lämpimästi kompromissia, eli nelivetoa.  :)
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

Kvee

Sitten kun tiedät jotain, kerropa onko hyvitykset mitä luokkaa...joko julkisesti tai yv:llä. Voidaan vertailla arvonalennuksia.

Neppis

En ole mistään (vielä) kysynyt vaihtotarjouksia, mutta näin realistina uskoisin, että vuoden takaisesta vajaan 7-kympin sijoituksesta saisin nyt reilut 5-kymppiä takaisin vaihdossa uuteen. Mittarissa on nyt vähän yli 30 tkm. Elämä se vaan on...
A6 Sedan 3.0 TDI 150kW quattro S-tronic -12
Ex: A6 Sedan 2.0 TFSI 125kW multitronic -07

PaveKoo

Lainaus käyttäjältä: skula - 06.09.12 - klo:13:00
On pakko alkaa miettiä muita vaihtoehtoja, koska haluaisin sen uuden tammikuussa kilpiin..

Edelleen tarjoan sulle hyvää erilaista vaihtoehtoa joka täyttää ainakin osan kriteereistäsi.
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/lancer/5025333
Mini ja Leon

rob-s

LainaaToisaalta en ymmärrä miksi pitäisi suuttua tai loukkaantua huonosta tarjouksesta, myyjähän siinä häviää kun kaupat jää tekemättä - ehkä myös tulevaisuudessa jos hinta on ihan metsässä.

Tämä on hyvä havainto. Luulen, että useimmat ovat kuitenkin enemmän pettyneitä kuin suuttuneita..ainakin näin itsellä kun olen yrittänyt tehdä kauppaa Audi Centerin kanssa.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

nikob

Lainaus käyttäjältä: PaveKoo - 08.09.12 - klo:12:33
Edelleen tarjoan sulle hyvää erilaista vaihtoehtoa joka täyttää ainakin osan kriteereistäsi.
Toi olisi kyllä hieno vaihtoehto ja samalla hauskin ajaakin luulisin. Kumminkin Evoille läheistä sukua :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

HessuT

Siinä olis skulalle beetle, kaikki herkut ja hyvä kone. Hintakin tosin sen mukainen, mutta aika hieno. Ja erikoiset vanteet. http://www.nettiauto.com/volkswagen/beetle/5066095

Skula

Lainaus käyttäjältä: HessuT - 08.09.12 - klo:13:53
Siinä olis skulalle beetle, kaikki herkut ja hyvä kone. Hintakin tosin sen mukainen, mutta aika hieno. Ja erikoiset vanteet. http://www.nettiauto.com/volkswagen/beetle/5066095

Beetle ehdottomasti punaisena. Valkoisena voisin harkita veitsi kurkulla ja sit äärimmäisessä hädässä ja tuskassa vaikeroimalla mustana.. Muut  värit on täys mahdottomuus!

Skula

Lainaus käyttäjältä: PaveKoo - 08.09.12 - klo:12:33

Toi on hieno ja jopa erikoinen, mutta ei sitä just mitä etsin..

Napakettu

Lainaus käyttäjältä: skula - 08.09.12 - klo:15:19
Beetle ehdottomasti punaisena. Valkoisena voisin harkita veitsi kurkulla ja sit äärimmäisessä hädässä ja tuskassa vaikeroimalla mustana.. Muut  värit on täys mahdottomuus!

Pitäisiköhän jo laittaa omani myyntiin. Mittariin tuli tänään jo 2000 km

hosee

Lainaus käyttäjältä: skula - 07.09.12 - klo:17:08
Ei ole kuulemma suomen kamaralla yhtään Beetleä (2.0) vapaana jossa olis Paketit I ja II + Fender.. Noi on minimivaatimuksia mun "leluun"..
Beetle on hemmetin hauska, mutta kovin kriittiselle ja tarkalle autoilijalle en välttämättä ihan varauksettomasti suosittelisi  ;D Auto ei ole ihan kaikkein hiljaisin mahdollinen, käytännöllisyyden kanssa on vähän niin ja näin, laatuvaikutelma ei kaikin paikoin mene läpi kovin kriittisestä tarkastelusta, eikä 2.0tsi mikään varsinainen ekoauto ole.... Mutta jos noiden pikkujuttujen kanssa on valmis tulemaan toimeen, niin hauskaa menoa se tarjoaa. Me like a lot!
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Jere#18

Scoutista sovittiin kaupat tänään, joten vaimolle pitäisi alkaa katsella uutta autoa seuraavin kriteerein:
-bensa
-farkku/suv (kattokaiteet pitää olla)
-automaatti
-hl. 25ke +/- 3ke

nikob

Lainaus käyttäjältä: Jere#18 - 08.09.12 - klo:20:42
Scoutista sovittiin kaupat tänään, joten vaimolle pitäisi alkaa katsella uutta autoa seuraavin kriteerein:
-bensa
-farkku/suv (kattokaiteet pitää olla)
-automaatti
-hl. 25ke +/- 3ke

Räsä Fabia Combina  ;)
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Zaasa

Lainaus käyttäjältä: skula - 08.09.12 - klo:15:19
Entä keltainen :)?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy