Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

tmr97

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 01.09.12 - klo:16:22
Audi myyjä väitti, että uusi A4 tulee vasta kolmen vuoden päästä. Taisi kusettaa...

Ajovalo.net:n mukaan tulee vuonna 2014.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 01.09.12 - klo:17:33
Ei uusi A6 (esim sen näköisenä kuin tässä ilmossa) olisi paha sekään:)

http://www.nettiauto.com/audi/a6/4865451

Onpa mahtava peli, ei voi muuta sanoa.

Vähän ehkä mietityttäisi laittaa 90ke kiinni tuontiautoon, mutta jotakuta toista ei.

Ishvan

Lainaus käyttäjältä: Ranssi - 01.09.12 - klo:18:25
Onpa mahtava peli, ei voi muuta sanoa.

Vähän ehkä mietityttäisi laittaa 90ke kiinni tuontiautoon, mutta jotakuta toista ei.

Näinpä. Tuolla rahalla menisin tosin itse hakemaan uuden hieman vaatimattomamman pelin, en tuotua käytettyä.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

skriko

Kyllä on uusien kauppa nihkeätä. Yrittävät vauhdittaa Peugeot kauppaa tarjoamalla talvirenkaat, lohkol., sisätilanpist. asennettuna ja metallivärin 300e. Muilla on hyviä rahoitustarjouksia esim. vv-auto korko 1,9%.

autofanaatikko

Kyllähän noissa autokaupoissa oli tänäänkin kivasti väkeä (ainakin niissä kahdessa joissa itsekin olin), mutta kuinka moni niistä oli sitten ostoaikeissa.

exari

Jossain mättää,jos meillä kuolevaisilla vaihtotarjoukset on ihan sikaa...alle vuotinen auto tiputtaa hintaa jo yli kolmasosan... no siinähän pitäävät läjänsä. ryyppään rahat ple.   (tämäkin vlop. töissä eikä rihlattuun rautaan voi enää sijoittaa)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: exari - 01.09.12 - klo:19:06
Jossain mättää,jos meillä kuolevaisilla vaihtotarjoukset on ihan sikaa...alle vuotinen auto tiputtaa hintaa jo yli kolmasosan... no siinähän pitäävät läjänsä. ryyppään rahat ple.   (tämäkin vlop. töissä eikä rihlattuun rautaan voi enää sijoittaa)

Kunhan kokeilevat kepillä jäätä...Eli yrittävät sitä, että autokuumeiset sortuu heti kauppoihin hinnalla millä hyvänsä. Kauppa ei todellakaan käy. Tai jos jotkut myy hyvin edelleen, niin niitä on esim. Avensikset, Octaviat tai Golfit, mutta niiissäkin huomaa että pitää pistää mm. rahoituskorkoa matalammalle, parantaa vakiovarustelua tai antaa jotain ilmaiseksi jotta kauppaa syntyy.

Olen nähnyt sen nyt itsekin ettei kauppa taida kuitenkaan käydä. Ensin on tarjottu huonoa hyvitystä ja kun olen vastannut, että ilmaiseksi en teille autoani anna tai ainakaan noin halvalla, niiin johan on tälläkin viikolla luuri soinut ja meiliä pukannut kun  porukka haluu provikkaa ja tivaa, että milläs hinnalla sinä niitä kauppoja tekisit ja päästäskö nyt sopuun yms. ja ostatko vaiko etkö ja ruikuti ruikuti.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: exari - 01.09.12 - klo:19:06
Jossain mättää,jos meillä kuolevaisilla vaihtotarjoukset on ihan sikaa...alle vuotinen auto tiputtaa hintaa jo yli kolmasosan... no siinähän pitäävät läjänsä. ryyppään rahat ple.   (tämäkin vlop. töissä eikä rihlattuun rautaan voi enää sijoittaa)

Tänään parissakin kaupassa asioidessa tuli mieleen että joko kauppaa ei edes haluta tehdä tai sitten niiltä harvoilta asiakkailta yritetään saada koko viikon tuli kerralla, autokauppiaat on kyllä keksineet erittäin tehokkaan lääkkeen autokuumeeseen...sekun lähti välittömästi kun kävi kuuntelemassa "tarjouksen" joka muistutti lähinnä vittuilua. Vastatarjoukseen ei saanut kuin jotain epämääräistä selittelyä vaihdokin tulevasta myyntihinnasta, joka olisi myyjän mielestä useita tonneja alle normaalien pyyntihintojen ::)

Ja tarkoitus oli todellakin ostaa auto tänään, kun mammakin näytti vihreää valoa iltasella.

Jonkun verran oli porukkaa liikkeellä, tiedä sitten saivatko ainuttakaan koslaa myytyä. Tuskin...
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

chr

Subben hinta oli laskenut 1/3 osan eli 12000â,¬ kahdessa ja puolessa vuodessa. Tämä siis vaihdettaessa tarjousbemariin, businessmalliin. Silti minusta ihan kohtuullista.

pokkus

Juuri tuollaista on tullut täällä katseltua noilla vanteilla ja prestige-varustelutasolla. Siinä on jo valmiina todella kattava varustus ja mm. s-line ulkopaketti. Itse ehkä ottaisin ruskeilla nahoilla ja dieseliä täällä ei saa eli 3.0T bensakoneena tulisi tietty :)

Edit: oli näköjään se oma suosikkiauto jo myyty... tuossa kuitenkin suht vastaava:
http://www.autotrader.com/cars-for-sale/vehicledetails.xhtml?zip=32608&endYear=2013&modelCode1=A6&startYear=2012&makeCode1=AUDI&listingType=used&firstRecord=26&searchRadius=500&listingId=327444681&Log=0

Karvis

Lainaus käyttäjältä: chr - 01.09.12 - klo:19:30
Subben hinta oli laskenut 1/3 osan eli 12000â,¬ kahdessa ja puolessa vuodessa. Tämä siis vaihdettaessa tarjousbemariin, businessmalliin. Silti minusta ihan kohtuullista.

Tuo menee vielä siedettävän rajoihin, onhan autolla kuitenkin jo ikääkin hiukan. Tänään saatujen tarjousten mukaan Ocu olisi menettänyt arvostaan eka vuoden aikana n.8000â,¬, ja kun pöytään lyödään nettohyvitys niin ollaan lähellä kymppitonnia :P

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.09.12 - klo:19:46
Tuo menee vielä siedettävän rajoihin, onhan autolla kuitenkin jo ikääkin hiukan. Tänään saatujen tarjousten mukaan Ocu olisi menettänyt arvostaan eka vuoden aikana n.8000â,¬, ja kun pöytään lyödään nettohyvitys niin ollaan lähellä kymppitonnia :P

Saahan uuden Scirocconkin jo ajamattomana mutta 31.3.2012 rekisteröitynä vähintään -30% auton verottomasta hinnasta. ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: skriko - 01.09.12 - klo:19:51
Saahan uuden Scirocconkin jo ajamattomana mutta 31.3.2012 rekisteröitynä vähintään -30% auton verottomasta hinnasta. ;D

Sehän on selvä, kas kun ei -120% ::)

skriko

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.09.12 - klo:19:51
Sehän on selvä, kas kun ei -120% ::)

Vaikka sun huumoris ei nyt minuun pure, niin ei tuota Sciroccoa kannata edes ostaa tuolla -30% alennuksella rahassa se on vain 9000â,¬. Jos kannattais niin tuskin se olisi enää myytävänä.

Cayman

Tänään saatujen tarjousten mukaan Ocu olisi menettänyt arvostaan eka vuoden aikana n.8000â,¬, ja kun pöytään lyödään nettohyvitys niin ollaan lähellä kymppitonnia :P

On nämä vaan ihan käsittämättömiä summia,10 vuotta sitten tuollaisista hyvityksistä olisi myyjiä lyöty nokkaan! >:(
Onneksi kauppa seisoo ja provikkamyyjät syö näkkileipää ja käyvät kohta vaihtoautopäälliköiden kurkkuun,kun eivät saa kauppoja tehtyä heidän määräämillään hinnoilla
ID.3 Business
Golf VIII

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Audis - 01.09.12 - klo:20:05
On nämä vaan ihan käsittämättömiä summia,10 vuotta sitten tuollaisista hyvityksistä olisi myyjiä lyöty nokkaan! >:(
Onneksi kauppa seisoo ja provikkamyyjät syö näkkileipää ja käyvät kohta vaihtoautopäälliköiden kurkkuun,kun eivät saa kauppoja tehtyä heidän määräämillään hinnoilla

Tämäkin hyppyritukka kävi kysymässä hyvityshinnan joltain pomoltaan, varmaankin juuri vaihturipäälliköltä. Hyvityshinta hämmästyttää vielä enemmän kun tietää että tuollainen Ocu ei seiso hallissa viikkoa-kahta pidempään, edellyttäen tietysti että kaupantekoon on myyjälläkin haluja ::)

skriko

Siksi kannattaa ajella vanhalla etteivät tee meilläkin Saksan mallia joka on ollut siellä jo -80 luvulta. Vuoden vanhasta autosta saa puolet siitä mitä uusi maksaa. Sittenhän loppuu se näkkileipäkin niin vaihtoautomyyjiltä, uusien myyjiltä kuin vaihtoautopäälliköiltäkin. Saadaan me sitten ostaa ne niiden velkaiset asunnot halvalla pois,

exari

Lainaus käyttäjältä: chr - 01.09.12 - klo:19:30

Tuo olisi erittäin ok. jo mulle...  minä itse arvelin että omani olisi pudottanut kolmasosan 1,5-2 vuodessa. siis kumminkin 2 vuosimallia vanhana. (omani 27.10.2011 käyttöön otettu)

chr

Joo, itse asiassa hyvitys oli minusta varsin ok. Subbe on hommattu 3/2010 ja sillä on ajettu 50tkm. Se maksoi business-versiona silloin 36keur (nykyään muuten 42keur veromuutoksen jälkeen). Nyt kun vielä miettii, että hyvitys tuli "tiukan hinnan" businesmalliin ja kamppisaikana (automaatti ilmaiseksi), niin olen itsekin ihan tyytyväinen. Kun viimeksi vaihdoin Touranin pois, niin siinä meni 11keur 1½ vuodessa.

autofanaatikko

Audilla oli tänään selvästi ilmassa vähän sellaista asennetta, että heidän tuoteet on ylivoimaisesti parhaimpia ja fiksuimpia vs. muut merkit. Toki se A4 B8 facelift on loistava tuote, mutta jotenkin tuo asenne on vaan erikoinen et me ollaan ykkösii muut ei oo oikein mitään. Myyjä kritisoi, että kun mun autossa on mm. tavalliset penkit, niin se on vaikea myydä kun bemarin vakiopenkit on niin huonot ja seposti jotta kuinka Audin vakiopenkit on niin paljon paremmat jottei se tarvitse välttämättä sportjakkaroita, mutta bemari tarvii. Jos teen kaupat tuolla, niin he kuulemma jälkiasentavat siihen ex-autooni muka sportistuimet omaan piikkinsä ennenkuin myyvät sen, koska se jää muka muuten myymättä. Sanoi myös autoa ajettuaan, että olipas se niin erilainen ja niin toisenlainen kuin Audi ja otin sen kommentin siten, että myyjä ei oikein noteerannut koko merkkiä tai pitänyt tuota autoa kovin häävinä vs. Audit. Myyjä oli sellainen nuori ammattikorkeakoulusta valmistunut jamppa.

Cayman

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 01.09.12 - klo:21:05
Jos teen kaupat tuolla, niin he kuulemma jälkiasentavat siihen ex-autooni muka sportistuimet omaan piikkinsä ennenkuin myyvät sen, koska se jää muka muuten myymättä.

Nonniin tää oli päivän paras! Mistä näitä entisiä kännykauppiaita automyyjiksi riittää?
No tuo toteamus selittää kyllä sen miksi fiksaukseen menee rahaa ja hyvitykset on ihan pers####:tä
ID.3 Business
Golf VIII

exari

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 01.09.12 - klo:21:05
Audilla oli tänään selvästi ilmassa vähän sellaista asennetta, että heidän tuoteet on ylivoimaisesti parhaimpia ja fiksuimpia vs. muut merkit. Toki se A4 B8 facelift on loistava tuote, mutta jotenkin tuo asenne on vaan erikoinen et me ollaan ykkösii muut ei oo oikein mitään. Myyjä kritisoi, että kun mun autossa on mm. tavalliset penkit, niin se on vaikea myydä kun bemarin vakiopenkit on niin huonot ja seposti jotta kuinka Audin vakiopenkit on niin paljon paremmat jottei se tarvitse välttämättä sportjakkaroita, mutta bemari tarvii. Jos teen kaupat tuolla, niin he kuulemma jälkiasentavat siihen ex-autooni muka sportistuimet omaan piikkinsä ennenkuin myyvät sen, koska se jää muka muuten myymättä. Sanoi myös autoa ajettuaan, että olipas se niin erilainen ja niin toisenlainen kuin Audi ja otin sen kommentin siten, että myyjä ei oikein noteerannut koko merkkiä tai pitänyt tuota autoa kovin häävinä vs. Audit. Myyjä oli sellainen nuori ammattikorkeakoulusta valmistunut jamppa.

Tuota (haukutaan asiakkaan auto) paskaa on viimeksi kuullut 80-90 luvulla ja silloinkin joppareilta...joille ei yllättäen silloinkaan tullut kauppoja. uskomatonta scheissee jota ei kyllä elättäjälleen kannattas tehhä.

Karvis

Tökerö virhe haukkua asiakkaan vaihdossa tarjoama auto huonoksi, tämänpäiväinen volvokauppias sentään osasi kehua meidän vaihdokin moottorin ja tavaratilat erinomaisiksi vaikka hyvitys olikin hanurista. Tarpeeksi kun mollaa niin jää kauppa saamatta asiallisellakin tarjouksella ::)

Markku J

Eivät takuulla asenna mitään sporttipenkkejä vaihtoautoon. Myyjän jorinaa koko homma. Minä olen onneksi nyt löytänyt Audicenteristä myyjän, jonka kanssa puhumme samaa kieltä, ja vain faktoista. Tuula Kvick Audicenter Airportissa on aikamoinen tapaus, joka ymmärtää asiakasta ja asiakkaan kuuntelun tarpeen. Todella miellyttävä autokauppias !

Urlaub

^^  ;D

Asiakkaan autoa ei tod kannata haukkua, kuten ei kilpailevia merkkejäkään. Jos jotain negatiivista haluaa sanoa, niin kannattaa pitäytyä faktoissa, kuten vaikkapa kolaroidussa kyljessä tai puuttuvissa talvirenkaissa.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Audis - 01.09.12 - klo:21:14
Nonniin tää oli päivän paras! Mistä näitä entisiä kännykauppiaita automyyjiksi riittää?
No tuo toteamus selittää kyllä sen miksi fiksaukseen menee rahaa ja hyvitykset on ihan pers####:tä

Jätkä ihan pokkana selitti et oli soitellu tunnin koeajoni aikana ympäriinsä ja kyselly et mitä tosta autosta voisi hyvittää kun mies tulee tänne kaukaa (eli minä siis) ja oli kuulemma kysynyt jostakin ja joltakin et miten penkkien vaihto onnistuu ja kehu mulle et se on helppo ja nopee homma. En itse usko et on kovin helppo ja nopee homma. Mistä ihmeestä ne saa ne uudet penkit kun he eivät ole BMW pulju...AVK:ko ne ostaa jotkut käytetyt jakkarat. Noissa Espoon ja Helsingin Audi-centtereissä on kyl kovasti vaihtunut myyjäporukka tässä ihan hiljattain. Molemmissa oli hyvin sieviä naismyyjiäkin vielä kotvanaikaa sitten, mutta ovat vaihtaneet nyttemmin alaa tai kauppaa.

Cyclic Stig

^On noita onneksi muunlaisiakin. Rellukauppias kehui autoni melkein maasta taivaaseen vaikka se ei vaihdossa menekkään eikä siten olisi tarvinnut kommentoida mitään. Oli jo melkein sitä itselleen ostamassa vaan kun sillä on jo privaattipelinä 2v vanha Cayman...

Itsellenikin autokauppa on muutakin kuin pennien pyörittelyä. Siitä pitää jäädä hyvä fiilis. Sitä eivät kaikki kauppiaat tunnu ymmärtävän.
Mercedes AMG A45 4Matic 2016 (FL) Cirrus White

Adams

Vai kannattaako hakea sama itse hintaan 51,8kâ,¬ + n.17 kâ,¬ verot  ::)  Hienoa jobbarit  ;)

Linkki: http://home.mobile.de/home/dealerHomepageRedirect.html?internalRewrite=true&path=PUNKT-LEASING&ticket=ST-680915-PoIwAuxjqoGaolp7jDd3-mycas46-1_c01_4201#des_164566332

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.12 - klo:21:18
Eivät takuulla asenna mitään sporttipenkkejä vaihtoautoon. Myyjän jorinaa koko homma. Minä olen onneksi nyt löytänyt Audicenteristä myyjän, jonka kanssa puhumme samaa kieltä, ja vain faktoista. Tuula Kvick Audicenter Airportissa on aikamoinen tapaus, joka ymmärtää asiakasta ja asiakkaan kuuntelun tarpeen. Todella miellyttävä autokauppias !

Sain kyllä Tuulaltakin sähköpostitse tarjouksen ja hän hyvitti saman kuin tuo kloppi. Viestissä luki, että saat samalla välirahalla kuin millä on tehty tarjous Helsingissä. Renkaista ja matosta ei kirjoittanut mitään, mutta uskon että saan ne kyllä jos tapaan tuon rouvan henk. koht. asioimalla Helsingin sijaan Airportin liikkeessä. Laittoi vielä viestiin, että vastaa mielellään kaikkiin mieltä askarruttaviin kysymyksiini jos mulla on niitä. Tuonne Airportiin mun olikin tarkoitus mennä samalla kun kävin Autokeskuksessa Vantaalla, mutta en löytänyt sitä enkä muistanut osoitettakaan. Mekaanikonkatu 10:n sen sijaan muistan vaikka unissani ja se osoite oli helppo syöttää naviinkin kun tosiaan muistan sen. Kiirekin siinä jo tuli kun Autokeskus Vantaalla kului hyvän palvelun, maistuvan kahvin ja kaikenlaisten autojutusteluiden sun muiden kanssa aikaa paljon oletettua kauemmin ja siksi painuinkin sieltä suoraan Herttoniemeen.

Kvee

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 01.09.12 - klo:16:20
Kaupanpäälle talvirengassetti+kaukalomatto, hyvityshinta "vanhastakin" ihan ok
Paljon jäi arvonalenemaksi jos saa kysyä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy