Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 08.11.11 - klo:21:41
Tämä keskustelu nyt on hieman turhaa/vaikeaa, koska tuskin kenelläkään on vaihtoehtona A4 ja Yeti, jos on uutta hankkimassa?

Hey, juurihan minulla oli molemmat samalla listalla  ;D vai olenko se poikkeus joka vahvistaa säännön  8)

tsiih

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 08.11.11 - klo:21:11
Mielstäni "perusalustan" pitää olla riittävän hyvä ja varusteet ovat siihen päälle ekstraa. Vähän sama asia kuin naisten kanssa (toivottavasti en loukkaa ketään). Mielummin valitsen peruskauniin kumppanin ilman lisävarusteita kuin vähemmän hehkeän, joka on varustettu silikooneilla ja puettu Pradaan, Gucciin jne. Onneksi meitä viehättää eri asiat.  ;D

Toki, jos olisi rahaa, niin tuon kumppaninkin voisi valita, niin, että kaikki edellä esitetyt asiat ova samassa pakettissa, jos haluaisi.
Tämä oli itse asiassa hyvin sanottu, mutta käsitän sen juuri päinvastoin kuin Wilburi itse. Minäkään en valinnut volkkariini neljää rinkulaa ja ahtaita tiloja karvalakkivarustein tekemään siitä audia, autojen Pradaa ;D ;D
Perusalusta, niinpä hyvinnii...
Automaattorilta tuli erittäin sopiva ilmaus kun vertaan omiin mielikuviini, minullekin Subarussa on jotain alkuperäistä. Samaa kuin Skodassakin, ylpeydellä ja kunnianhimolla tehty. Ei persettä nuollen.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Wilburi

LainaaItse oman prosessin aikana miettinyt tuota ripeyden tarvetta, nykyisellään auto on riittävän ripeä. Rajumpiakin ajanut erilaisia, mutta nykyiselläänkin saan jo ihan tarpeeksi kyytiläisiltä kommentteja ajotyylistä. Tuskin haittaa yhtään jos on vähän rauhallisempi auto. Lisäksi koeajolla huomannut, että 10.4 sek 0-100 kmh riittää ihan hyvin. Enpähän ole jatkossa se joka roikkuu keskikaistalla ja lähtee renkaat vinkaisten kiitämään heti kun valot vaihtuu. Lisäksi tuskin haittaa tuota potentiaalisten ylinopeussakkojenkaan mielessä, ihan tarpeeksi niitä kerätty. Että jos tuollainen vähän rauhallisempi ja korkeampi auto opettaisi minut rauhallisempaan ajoon kyytiläisten kommenttien siivittelemänä niin parempaan suuntaan menisi. Valitettavasti vaan on, että isän kanssa ollaan suvussa tunnetusti "ripeimmät" kuskit. Isä vielä opetti minut ajamaan niin...

Hyvät perustelut.  ;D

Itse en ole saanut elämässäni vielä yhtään sakkoa, joten taidan olla sitten rauhallinen kuljettaja tai sitten on käynyt hyvä tuuri? Siksi varmaan tehoakin autossa pitää olla vaikka nykyisessä sitä nyt ei tarpeeksi olekaan. Ehkä seuraavassa sitten?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 08.11.11 - klo:21:41
Siitä olen samaa mieltä, että Yeti on kokonaisuutena loistava auto. Onhan se pärjännyt hyvin kaikissa testeissä mitä on tullut luettua. Tekniikkakin on varmasti hyvää. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään, kun en ole Yetiä ajanut, mutta Audin ero Octaviaan ja Superbiin on kuitenkin selkeä. Ja muotoilu onkin sitten aivan ylivertaista edellä mainittuihin.

Ja mitä tulee tuohon luksusversioon versus Perus Audi, niin varmasti siinä varusteita onkin enemmän kuin tarpeeksi, mutta niillä ei korvata edellä mainittuja puutteita.

Tämä keskustelu nyt on hieman turhaa/vaikeaa, koska tuskin kenelläkään on vaihtoehtona A4 ja Yeti, jos on uutta hankkimassa?

Niinpä, et ole ajanut Yetiä, etkä varsinkaan hyvin varusteltua Yetiä. Kahden näinkin erilaisen auton vertailu on tosiaan turhaa, mutta on sulla aika isot luulot A4:sta. Minulle se oli samanlainen ajokokemus kuin mikä tahansa muukin perusauto.

chr

Aika hupaisaa keskustelua viimeiset pari sivua. Tästä saa sen käsityksen, että jokaisen pitäisi ostaa itselleen Yeti, se kun on kaikkein paras ja sopii mihin vaan. Minne katosi suhteellisuudetaju? Sehän on sellainen pieni koirankopin näköinen auto, joka on ihan kelvollinen ajettava, mutta joka nelivetoisena maksaa kokoonsa nähden tolkuttomasti.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:21:59
Niinpä, et ole ajanut Yetiä, etkä varsinkaan hyvin varusteltua Yetiä. Kahden näinkin erilaisen auton vertailu on tosiaan turhaa, mutta on sulla aika isot luulot A4:sta. Minulle se oli samanlainen ajokokemus kuin mikä tahansa muukin perusauto.

Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä kaikkea lisävarusteita ruksit vielä tuohon Yetiin?

Experience ilman lisävarusteita on varmasti hyvin varusteltu kuten on käynyt ilmi, mutta aina löytyy paremmin varusteltuja Yetejä jos et siis ruksinut joka asiaa mitä tuohon voi vaan saada?

McVAG

A4:ssä muuten vaikuttaa ihan älyttömästi onko mikä ohjaustehostus. Itse kokeilin molempia, normaalia ja muuttuvaa. Se muuttuva tuntui itsestä ihan karmealta kun oli hetkittäin niin luonnottoman kevyt.

Yksi asia mikä myös merkkasi paljon, on se että miten tällainen harteikas 180+cm 100+kg kaveri sopii penkille. VAG konsernissa on lähes järjestään minun kokoiselle hyvät penkit. Eikä tarvitse edes sporttipenkkejä, toisin kuin Mersun C:n peruspenkit, jooei. Bemarin peruspenkit kanssa niillä rajoilla. Karmeimmat mitä olen kokeillut pitkään aikaan on Ford Mondeon perussohvat, voi luoja. Kuin baarijakkaralle olisi laittanut ison tyynyn ja sitten yrittäisi tasapainoilla sen päällä. Joissakin myös mätti se ettei saa penkkiä tarpeeksi alas, vaikka korkeaa autoa olenkin ottamassa niin ihan pakettiautoasentoa ei halua. Nyt tietysti käy penkkien kanssa niin, että juuri kun vaihdan muistillisestä sähköpenkistä manuaalipenkkiin niin alan taas seurustella selkeästi itseäni pienemmän naisen kanssa ja tulee taas valitusta ja itseltä hampaiden kiristystä miten penkki on aina päin.....

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: chr - 08.11.11 - klo:22:03
Sehän on sellainen pieni koirankopin näköinen auto, joka on ihan kelvollinen ajettava.

;D 8)

Jotkut pitävät kopissa ajosta.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.11.11 - klo:22:05
Ihan mielenkiinnosta kysyn, että mitä kaikkea lisävarusteita ruksit vielä tuohon Yetiin?

Experience ilman lisävarusteita on varmasti hyvin varusteltu kuten on käynyt ilmi, mutta aina löytyy paremmin varusteltuja Yetejä jos et siis ruksinut joka asiaa mitä tuohon voi vaan saada?

Tässä listaa Experiencen lisäksi:

kaksoishäikäisysuojat
lämmitettävä tuulilasi
webasto kaukosäädöllä
sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla
sähköisesti avattava panoraamakatto
irrotettava vetokoukku
metalliväri, Terracotta Orange mustalla katolla
pysäköintiavustin ja molemmat tutkat
sound system
annapurna 7,0/17" kiillotetut vanteet
boreal wood -puujäljitelmä kojelautaan
taitettava selkänoja etumatkustajan istuimeen
taitettavat pöydät etuistuinten selkänojaan
functionpaketti (sis. admundsen+ navigaattorilla, mustan katon, bluetooth/handsfree, nahkainen monitoimiratti, kangasmatot, MDI)

jos unohdin jotain, niin lisään myöhemmin

Niin, hinta pyöreästi 43000â,¬ veroineen.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.11.11 - klo:22:11
;D 8)

Jotkut pitävät kopissa ajosta.

Jos maata pitää niin mieluummin naisen kanssa kuin auton ;-)

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:22:17
Tässä listaa Experiencen lisäksi:

kaksoishäikäisysuojat
lämmitettävä tuulilasi
webasto kaukosäädöllä
sähköisesti säädettävä kuljettajan istuin muistilla
sähköisesti avattava panoraamakatto
irrotettava vetokoukku
metalliväri, Terracotta Orange mustalla katolla
pysäköintiavustin ja molemmat tutkat
sound system
annapurna 7,0/17" kiillotetut vanteet
boreal wood -puujäljitelmä kojelautaan
taitettava selkänoja etumatkustajan istuimeen
taitettavat pöydät etuistuinten selkänojaan
functionpaketti (sis. admundsen+ navigaattorilla, mustan katon, bluetooth/handsfree, nahkainen monitoimiratti, kangasmatot, MDI)

jos unohdin jotain, niin lisään myöhemmin

Niin, hinta pyöreästi 43000â,¬ veroineen.

Kovasti on hyviä, fiksuja ja hienoja varusteita. Eipä varmaan vielä kukaan muu ole tilannut Yetiä noin hyvin varustein. Tuolle paketille kertyy jo ihan komea hinta.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:22:26
Jos maata pitää niin mieluummin naisen kanssa kuin auton ;-)

Nyt on joku samaa mieltä sun kanssas.  ;)

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.11.11 - klo:22:28

Kovasti on hyviä, fiksuja ja hienoja varusteita. Eipä varmaan vielä kukaan muu ole tilannut Yetiä noin hyvin varustein. Tuolle paketille kertyy jo ihan komea hinta.

Kuulin että kyllä noita 1.8 TSI 4x4 DSG versioita on jo tilailtu, sitä en tiedä onko ne olleet kuinka varusteltuja. Täällä ollaan varmaan totaali kyllästyneitä mun Yeti kehuihin, mutta Yeti on eka auto joka todella kolahti. Nykyinenkin 1.2 TSI DSG on jo huippu, mutta alunperinkin haaveilin nelivedosta bensakoneella ja deeäsgeellä. Nyt kun se tuli niin halusin siihen riittävät varusteet että voin pitää autoa hieman pitempään kuin normaalisti. Mulla on paha pelko että EU kiristää entisestään säädöksiä ja kohta autoilusta tulee liian tylsää. Ajattelin nautiskella muutaman vuoden vielä. Hinta nousi tietenkin aika kovaksi mutta varusteet huomioiden se on vielä kohtuullinen verrattuna moneen muuhun merkkiin.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 08.11.11 - klo:22:48
Nyt on joku samaa mieltä sun kanssas.  ;)
Jes, kerrankin joku samaa mieltä, nyt on hyvä mennä nukkuun  ;D

McVAG

Hmmm, nyt sitten alkoi tää pähkäily että minkä värinen. Marine Blue, Dark Grey vai Obsidian Black. Itse olen enemmän sininen vs. musta ja tuo harmaa on enää mustana hevosena mukana. harmi kun ei ole netistä löytynyt kuvaa sinisestä lisävarusteena saatavan ritilämaskin kanssa. Mustasta ja harmaasta kuvat, mutta niissä ei kaikissa ole tummettuja takalaseja jotka muuttaa ulkonäön totaalisesti ja ovat must itselle. Ei kiitos akvaariota.

Wilburi

Kullä tämän keskustelun perusteella sinulla on paljon suuremmat luulot Yetistä kuin minulla A4:sta. En muuten tiennyt, että Yeti on Skodan luksusmalli. Tuota Superb:tä on tullut ajettua ja se ei pärjää ajettavuudessa A4:lle, mutta Yeti ilmeisesti pärjää?  ???

Ja kyllä tuo 43 000 â,¬ on posketon hinta noinkin pienestä Skodasta. No tämä tosin on mielipideasia.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Wilburi

3.6 V6

Tuohon foresteriin liittyen, entisenä forester XT:een omistajana voin sanoa, että ainakin tuo meidän yksilö oli kyllä luotettavuuden kuningas. Koko 5 vuoden aikana ei tarvinnut kuin ajaa, kertaakaan ei ollut tarvetta korjauksille, olisi nyt edes yksi lampuista palanut, mutta kun ei. :)

Tässä uusimmassa mallissa on kuulemma ollut jonkin verran kytkinongelmia, mutta ymmärtääkseni ne on jo historiaa ja parempi osa on vaihdettu oikea-oppisesti tilalle. Automaatti-ilmastointi vaatii hieman "paneutumista", että pääsee sen kanssa sinuiksi. Siinä ne "pikku seikat" sitten olivatkin.

Tulet huomaamaan, että forester on kuin tehty suomen huonoille teille, on suorastaan mukava järkevällä rengastuksella ja hidastetöyssytkään eivät hidasta menoa. Talven hankalatkaan kelit eivät tunnu missään ja ennemmin menee kuskilta kantti ajaa kuin auton ominaisuudet loppuisivat kesken.

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 08.11.11 - klo:23:10
Kullä tämän keskustelun perusteella sinulla on paljon suuremmat luulot Yetistä kuin minulla A4:sta. En muuten tiennyt, että Yeti on Skodan luksusmalli. Tuota Superb:tä on tullut ajettua ja se ei pärjää ajettavuudessa A4:lle, mutta Yeti ilmeisesti pärjää?  ???

Ja kyllä tuo 43 000 â,¬ on posketon hinta noinkin pienestä Skodasta. No tämä tosin on mielipideasia.

Yetiä vertaisin itsekin ihan johonkin muuhun kuin A4:een.

Skodista on tullut ajettua lippulaiva-Superb (6-kone+4-veto) ja Octavia RS ja anteeksi vaan skoda-fanaatikot (muut keskustelijat tuntuvat ymmärtävän paremmin että nämä valinnat tehdään ihan subjektiivisin perustein ja mitään yhtä oikeaa totuutta ei ole olemassa), mutta ei vakuuttanut ja siihen peilaten tuo hehkutus tuntuu jokseenkin huvittavalta. Hinnasto on kyllä oikein miellyttävää katseltavaa ja jos painotukset olisivat toisenlaisia, niin silloin saattaisi kiinnostaakin.
Passat GTE Variant

OcuII

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 09.11.11 - klo:10:36
Yetiä vertaisin itsekin ihan johonkin muuhun kuin A4:een.

Skodista on tullut ajettua lippulaiva-Superb (6-kone+4-veto) ja Octavia RS ja anteeksi vaan skoda-fanaatikot (muut keskustelijat tuntuvat ymmärtävän paremmin että nämä valinnat tehdään ihan subjektiivisin perustein ja mitään yhtä oikeaa totuutta ei ole olemassa), mutta ei vakuuttanut ja siihen peilaten tuo hehkutus tuntuu jokseenkin huvittavalta. Hinnasto on kyllä oikein miellyttävää katseltavaa ja jos painotukset olisivat toisenlaisia, niin silloin saattaisi kiinnostaakin.

Aivan mahtavaa, että konsernin halpismallikin herättää näin suuria tunteita :)

Vai ei saisi vertailla Yetiä A4:een..Nuohon voivat olla aivan mainiosti ostoslistalla rinnakkain ja kuten totesit, niin subjektiivisen vertailun päätteeksi jokainen tekee päätöksen itse kokemansa perusteella.

Audifanaatikon silmin kenties Superb 4x4 3.6 ei vakuuta, mutta pitää ihan kysyä, että mihin verrattuna? A4 jos on verrokkina, niin onpas kummallista. Omat kokemukset kallistuvat Superbin eduksi jo ihan perusversiossakin. Ei pelkästään tilojen suhteen, jotka A4:ssa ovat pikkuautoluokkaa, mutta myös ajossa tuntee Superbin olevan kokoluokkaa suurempi ja parempi. Puhumattakaan varustelusta.

Eli rohkeasti vaan vertailemaan ihan Audejakin, vaikka hintalapussa onkin suurempi lukema  ;D

fleetwood

Tilojen puolesta Superb onkin selvästi ylivoimainen, mutta kun ei ole mokoma oman maun mukainen ajettavuudeltaan ja olemukseltaan. Hölmöähän se on ostaa kalliimmalla jos parempaa saa halvemmalla, mutta toistaiseksi tuon lisähinnan katteeksi on tuntunut saavan myös jotain.

En pidä itseäni audifanaatikkona, tuo nykyinen on toinen Audi ja sen tilalle olisi hyvinkin voinut tulla esim. VW Passat, mutta omien tuntemusten ja muiden seikkojen perusteella näin ei vielä käynyt.

Sinänsä en näe auton merkkiä niin tärkeäksi jutuksi kuin mallin, joka vakuuttaa kokonaisuudellaan tai ei vakuuta.

Mutta, ei nää niin vakavia juttuja ole  ;D

Edit: Ai niin, Superbin verrokkina on ollut tuo nykyinen A4 ja myöskin uusi A6. Pidän kumpaakin Superbia parempana nimenomaan ajettavuudeltaan.
Passat GTE Variant

Wilburi

Toki saa verrata keskenään, mutta minusta vain on vaikea kuvitella, että tekisin valinnan nelivetoisen maastoauton ja urheilullisen sedanin välillä. Käyttötarkoitus, kun on hieman erilainen. Jos ajelee paljon mökkiteitä ja vetää kärryä, niin Yeti on varmasti hyvä valinta ja jos taas ajaa matka-ajoa ja etsii kauniisti mutoiltua sedania/Avanttia, niin A4 on vahvoilla.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 09.11.11 - klo:11:14
Tilojen puolesta Superb onkin selvästi ylivoimainen, mutta kun ei ole mokoma oman maun mukainen ajettavuudeltaan ja olemukseltaan. Hölmöähän se on ostaa kalliimmalla jos parempaa saa halvemmalla, mutta toistaiseksi tuon lisähinnan katteeksi on tuntunut saavan myös jotain.

En pidä itseäni audifanaatikkona, tuo nykyinen on toinen Audi ja sen tilalle olisi hyvinkin voinut tulla esim. VW Passat, mutta omien tuntemusten ja muiden seikkojen perusteella näin ei vielä käynyt.

Sinänsä en näe auton merkkiä niin tärkeäksi jutuksi kuin mallin, joka vakuuttaa kokonaisuudellaan tai ei vakuuta.

Edit: Ai niin, Superbin verrokkina on ollut tuo nykyinen A4 ja myöskin uusi A6. Pidän kumpaakin Superbia parempana nimenomaan ajettavuudeltaan.

Samoilla linjoilla olen. Superb on hyvä auto, mutta muotoilultaan ja asettavuudeltaa kaukana Audista. Jos arvostaa enemmän halvempaa hintaa, tiloja ja varusteita, niin Superb vie voiton. Molemmat ovat jokatapauksessa loistavia valintoja omissa segmenteissään.

Karvis

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Skula

Lainaus käyttäjältä: fleetwood - 09.11.11 - klo:11:14

Ja mikä ihmeen pakko se on ostaa:

a) jotain järkevää?
b) lähes se kallein mihin on varaa? Tai koko budjetoidulla summalla?
c) aina parempaa?
d) tehokkainta mahdollista?
e) uutta? (tekniikkaa, mallia, tms.)

Minä en ole mennyt näiden mukaan, ehkä tuo b vaihtoehto on ollut turhan usein mukana vaihtokuvioissa, samoin kuin e on aika usein ollut yksi kriteeri..

Omat vaihtoperiaatteeni ovat paljon yksinkertaisemmat, ei mitään rationaalista järkeilyä  ::)

Oma seuraava kiesi on vielä 99% auki..
Romurautaa ja paalivehkeitä.

OcuII

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 09.11.11 - klo:11:19
Samoilla linjoilla olen. Superb on hyvä auto, mutta muotoilultaan ja asettavuudeltaa kaukana Audista. Jos arvostaa enemmän halvempaa hintaa, tiloja ja varusteita, niin Superb vie voiton. Molemmat ovat jokatapauksessa loistavia valintoja omissa segmenteissään.

Ajettavuudeltaan ilmeisesti tarkoitit? Tämäkin on jokaisen itse pääteltävissä ja ei todellakaan minun mielestä ole kaukana Audista, Audi on vaan himpun jäljessä, joten ero ei ole suuri. :D

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: OcuII - 09.11.11 - klo:11:00
Omat kokemukset kallistuvat Superbin eduksi jo ihan perusversiossakin. Ei pelkästään tilojen suhteen, jotka A4:ssa ovat pikkuautoluokkaa.

Olen varmaan ainoa mutta itseäni pännii tuo ainainen tilojen hypetys, kaikki eivät tarvitse niitä ylenpalttisesti.

Jostain kumman syystä autot pyrkivät aina kasvamaan ja yllätys yllätys 'juureen' syntyy uusi pikkuautoluokka. :P

Wilburi

IPadillä tolee kirjoitusvirheitä aika tavalla, koska näppäimistö ei ole oikein tarkoitettu kirjoittamisen, mutta juurikin ajettavuutta tarkoitin. Ei millään pahalla, mutta Skoda miehillä tuntuu olevan enemmän tarvetta päteä ja perustella valintaansa kuin muiden merkkien edustajilla? Mistä sitten johtuneekaan?  :) itselläni on ansimmäinen Audi, joten Audi mieheksi en itseäni vielä kutsuisi. Koeajojen perusteella vaan yksi parhaimmista autoista ajettavuudeltaan.

Olen ihmetellyt, miksi Skodan omistajoila on hirveä tarve lytätä muut merkit ja kehua Skodan erinomaisuutta KAIKILLA osa-alueilla. Minä voin myöntää suoraan, että Superbissä on paremmat tilat ja varusteet, mutta Skodistit eivät pysty millään myöntämään, että Audi on tyylikkäämmin muotoiltu ja parempi ajettava.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 09.11.11 - klo:11:37
Olen varmaan ainoa mutta itseäni pännii tuo ainainen tilojen hypetys, kaikki eivät tarvitse niitä ylenpalttisesti.

Jostain kumman syystä autot pyrkivät aina kasvamaan ja yllätys yllätys 'juureen' syntyy uusi pikkuautoluokka. :P

Samaa mieltä. Jos oikeasti tarvitsee tilaa, niin kyllä esim . Volvo V70 olisi parempi valinta tai sitten joku tila-auto.

OcuII

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 09.11.11 - klo:11:41

Olen ihmetellyt, miksi Skodan omistajoila on hirveä tarve lytätä muut merkit ja kehua Skodan erinomaisuutta KAIKILLA osa-alueilla. Minä voin myöntää suoraan, että Superbissä on paremmat tilat ja varusteet, mutta Skodistit eivät pysty millään myöntämään, että Audi on tyylikkäämmin muotoiltu ja parempi ajettava.

Miksi pitäisi ??? Sehän on jokaisen arvioitavissa. Se, että asia on sinun mielestä noin ei todellakaan voi olla absoluuttinen totuus, vai ? Kukaan tuskin on väittänyt, että Skoda olisi KAIKILLA osa-alueilla erinomainen.

Kauneuskin on katsojan silmässä ja tässä olen kyllä samaa mieltä, että Audi on paremmin muotoiltu joidenkin mallien osalta, mutta ei mielestäni kaikkien. Ajettavuus taas on esim. Superbissa ollut parempi kuin kokeilemissani Audeissa.

Mitä tilaan tulee, niin harvemmin sitä on liikaa. A4 on pieni, siitä ei pääse mihinkään. Octavia tarjoaa jo perheelliselle paremman vaihtoehdon. A6 on Audilla seuraava vaihtoehto, mutta siinä menee jo monella perheellisellä hankintahinta liian ylös.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy