Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Automaattori

Nyt on pakko sanoa tähän että mikä ihme kaikkia houkuttaa bemari-, audi-, mersu-valintoihin. Ihan järkyttävän kalliit lisävarusteet suhteessa muihin merkkeihin, nää autot kulimalleina taas on ihan ooppelitasoa, eikä varmasti houkuta, jos on vaihtoehtona vaikkapa Subaru. Subaru erottuu ja on Aasian helmi  ;D

Titta Jokisen tukka

^Ns. premiummerkkien lisävarustehinnoittelu on kyllä perverssin tuolla puolen.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Titta Jokisen tukka - 08.11.11 - klo:19:39
^Ns. premiummerkkien lisävarustehinnoittelu on kyllä perverssin tuolla puolen.

Jouduin työtehtävissä istumaan perusvarustellun ehkä vuoden vanhan Audi A6:n takapenkille ja kokemus oli huonoa taxilaatua. En voi ymmärtää????? Autossahan pitää viihtyä ;-)

Automaattori

Aina kun vastaan tulee uusi Subaru Forrester, niin mietin mitenkähän toi vois olla parempi kuin Yeti. Se selviää tietenkin koeajolla, mutta mulle on tästä Yetistä löytynyt joksikin aikaa sopiva auto varsinkin kun on tulossa 4x4 1.8 TSi DSG malli. Jos Yeti ei tyydytä ainut mielenkiintoinen vaihtoehto on Subaru. Yeti on kuitenkin osoittanut ne ominaisuudet mitä autolta haen ja kohtuuhintaan. Täysvarustellun Yetin hinnalla saan kulimallin takavetobemarin. Tämän testin olen jo tehnyt. Sanonpa vain hyvää päivää!!! ja yötä!

Skula

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:20:00kun on tulossa 4x4 1.8 TSi DSG malli.

Joku voisi taas ajatella että Skoda melkein 35ke? Järjettömän kallista!
(tuskin minä kuitenkaan, vai  ::) )
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Rinkulakeula

Voi kauhistus... ja minä kun en edes käynyt nykyistä työsuhdekulkinetta valitessani kuin BMW- putiikissa. Hemmeti, kun ei käynyt mielessä hankkia täysvarusteltua Yetiä tämän nykyisen nahkapenkeillä ja navilla ym. varustetun nelivetoisen kulibemarin tilalle. No, jospa ensi kerralla olisin viisaampi  :-* Kyllä nyt harmittaa, olisi pitänyt kysyä Automaattorilta ensiksi neuvoa, onneksi se jo aikaisemmin opasti, että Porsset on kauheita pelejä ja mieluummin kannattaa hankkia Skoda. Tuon minä muistan sitten kolmen vuoden päästä, mutta en siltikään vanno, ettei bimmeri vaihtuisi porkulaan...    
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Kapa

Onko Rinkulakeulalla jokin trauma kehittynyt tuosta Skodasta?

McVAG

Lainaus käyttäjältä: Kvee - 08.11.11 - klo:18:41
McVAG, aikamoisen valintarumban olet läpikäynyt. Tuon perusteella luulisi jo olevan aivan selvää, että se sinulle paras vaihtoehto on löytynyt.

Noh tuli aika rumba käytyä joo, mutta kun on aika autofriikki niin koeajot on hauskaa kun pääsee ajelemaan erilaisilla autoilla.

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:20:00
Aina kun vastaan tulee uusi Subaru Forrester, niin mietin mitenkähän toi vois olla parempi kuin Yeti. Se selviää tietenkin koeajolla, mutta mulle on tästä Yetistä löytynyt joksikin aikaa sopiva auto varsinkin kun on tulossa 4x4 1.8 TSi DSG malli.

Yeti olikin vahva teknisiltä ominaisuuksiltaan ja pidän tuost 1.8 TSI koneesta, firma vaan sanoi että "diesel, piste" niin se kiinnostava vaihtoehto tippui veke. Lisäksi Yetin tylpässä takaosan muotoilussa on jotain liian koppimaista. Ajaa kyllä, mutta sen luo kävellessä ei tule hymy huuleen. Yllättävää kyllä kiiltävän puhtaan Superbin luo kävellessä tulee.

Lainaus käyttäjältä: skula - 08.11.11 - klo:20:10
Joku voisi taas ajatella että Skoda melkein 35ke? Järjettömän kallista!
(tuskin minä kuitenkaan, vai  ::) )
Niin, ei tuollainen Superb 1.8 TSI Elegance herkuilla ole myöskään ihan ilmainen uutena :)

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 08.11.11 - klo:18:49
Eikö vanha korimalli iskenyt? 320dA xDrive Limited Business Editionhan on hinnoiteltu ja varusteltu todella houkuttelevasti.

Menisi tahtomillani varusteilla aika kalliiksi. Verotusarvokin on aika kova, miksi maksaa älyttömästi kun saa haluamansa halvemmalla? Bemarit 320d touring vapaa autoetu ~900e ja Subaru Forrester alle 800e :) Varsinkin kun otan tarkoituksella XS mallin, en tahdo nahkapenkkejä, kattoluukulla en tee mitään ja sähköpenkissä kun ei ole muistia niin ihan turha. Nappikäynnistystä en sitten arvosta ollenkaan. Niin ei jää mitään miksi maksaisin XE:stä. Nyt voin ottaa webastoa kaukoohjauksilla ja ajastimilla ja muuta pientä kivaa.

Lisäksi Subarussa on se juttu, että parkkipaikalla erottuu helpommin :) Muttei kuitenkaan hypi silmään niin paljon kuin EOS joka kertoi jo kaukaa että olin käymässä tietyllä asiakkaalla ja kilpailijat tiesi varmasti missä on case menossa. Superbilla ajaessa kukaan ei huomaa ja Subaru ei pistä silmään niin paljon parkkipaikalla vaikka onkin vähän harvinaisempi. Lisäsi Subarussa oli oikeasti yllättävän hyvä leasing tarjous.

Leasingmaksujakun vertailee niin Mersu voitaa Audin ja Bemarin 6-0. Kia oli älyttömän kallis leasing sen leasing tarjouksen kun näin niin meinasin lentää selälleni. Subaru taas oli yllättävän halpa. Mersu tosin oli ostohintaan verrattuna vieläkin halvempi. Leasing firman mukaan suhteessa edulliset leasing maksut on Skodalla, Fordilla, VW:llä ja Volvolla. Kalliita isot Audit, isot MB:t Honda CR-V ja Nissan yleensä.

Rinkulakeula

Ei automerkkiä vastaan mitään, sehän on vain kasa peltiä... lähinnä ärsyttää noiden Skodien omistajat, joilla on ihmeellinen taipumus arvostella muiden valintoja ja kehua omaa valintaansa perustettomasti parhaaksi mahdolliseksi.
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 08.11.11 - klo:20:21
Voi kauhistus... ja minä kun en edes käynyt nykyistä työsuhdekulkinetta valitessani kuin BMW- putiikissa. Hemmeti, kun ei käynyt mielessä hankkia täysvarusteltua Yetiä tämän nykyisen nahkapenkeillä ja navilla ym. varustetun nelivetoisen kulibemarin tilalle. No, jospa ensi kerralla olisin viisaampi  :-* Kyllä nyt harmittaa, olisi pitänyt kysyä Automaattorilta ensiksi neuvoa, onneksi se jo aikaisemmin opasti, että Porsset on kauheita pelejä ja mieluummin kannattaa hankkia Skoda. Tuon minä muistan sitten kolmen vuoden päästä, mutta en siltikään vanno, ettei bimmeri vaihtuisi porkulaan...    

En maininnut sinua, voit huoletta ostaa minkä auton tahansa, ei kiinnosta. Minusta Subaru on kuitenkin vielä auto jossa on jotain originaalia, eikä löydy lähes jokaisen amislaisen raaserina.

urkki

Tulipa hetken mielijohteesta ja aikaa kuluttaakseni käytyä pikavisiitillä katsomassa perheen kakkosautolle mahdollista seuraajaa. Ei se 1-sarjalainen 5 ovisena ollenkaan pahalta vaikuttanut... Ja selkeästi kun vertaili vaikka A3:seen, niin varustelusetit oli jotenkin järkevimpiä (tai sitten vain erilaisuus tuntui fressiltä).
0.662 MW Audi quattro power, 4:n Quattron loukussa

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:20:35
En maininnut sinua, voit huoletta ostaa minkä auton tahansa, ei kiinnosta. Minusta Subaru on kuitenkin vielä auto jossa on jotain originaalia, eikä löydy lähes jokaisen amislaisen raaserina.

Täälläpäin, eli melko isossa kaupungissa on kyllä Subaruita teinipojilla ja vieläpä aika paljonkin. Ulkomailta uitetut WRX, STI jne. Imprezat on täällä nuorten keskuudessa paljon suositumpia kuin joku bempe. Bempe on teinellä nyt niin so last season.

Subarut on ihan luotettavia autoja kun ovat japanilaisia mutta ei kyllä oo Toyotan tasolla kestävyydessään tai vikojen vähyydessään. Kytkimen kesto on ollut Subarun ongelma-aluetta ja noissa on niin paljon enempi erikoisempaa ja hienompaa tekniikkaa kuin perus Toyotissa joiten pikku- ja isoja murheita voipi tulla eteen. Neliveto, boxer-koneet yms. eli ihan eri tavaraa kuin joku tojo.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:19:35
Nyt on pakko sanoa tähän että mikä ihme kaikkia houkuttaa bemari-, audi-, mersu-valintoihin. Ihan järkyttävän kalliit lisävarusteet suhteessa muihin merkkeihin, nää autot kulimalleina taas on ihan ooppelitasoa, eikä varmasti houkuta, jos on vaihtoehtona vaikkapa Subaru. Subaru erottuu ja on Aasian helmi  ;D

Minulla valintaan vaikuttaa eniten ajettavuus ja sen jälkeen muotoilu. Itse en juurikaan perusta hilavitkuttimista, kuten tutkat, kääntyvät peilit, automaatti, 5-alueilmastoinnit jne. Yksinkertaiset Audi ja BMW ovat ajettavuudeltaan ja muotoilultaan niin paljon edellä Skodaa, Toyotaa, Subarua, Opelia jne. Ostan mielummin perusmallisen ajettavuudeltaan hyvän Audin tai bemarin kuin kaikilla mahdollisilla varusteilla olevat halvemman mallin. Todettakoon tähänkin jälleen kerran, että ymmärrän kyllä niitäkin, jota juurikin tuosta syystä eivät valitse vaikka Audia. Varusteet tosiaankin ovat todella kalliita, mutta itselleni riittää perusbisnes. Siinä on käytännössä kaikki mitä tarvitse lisättynä tietysti pakollisilla alustalla, urheilupenkeillä ja urheiluratilla.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

kmheisk2

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 08.11.11 - klo:20:31
Ei automerkkiä vastaan mitään, sehän on vain kasa peltiä... lähinnä ärsyttää noiden Skodien omistajat, joilla on ihmeellinen taipumus arvostella muiden valintoja ja kehua omaa valintaansa perustettomasti parhaaksi mahdolliseksi.

Ei kai kukaan Bemaria arvostellutkaan. Kysymys oli lähinnä siitä, että kumpi on itselle sopivampi hyvin varusteltu Skoda vai hinnat alkaen BMW. Ei kai kukaan väitäkkään, että täysin varusteltu xdrive BMW ei olisi se joka lähtisi matkaan jos saisi vapaasti valita. Valitettavsti vaan monelle meistä se riittävän tilan, tehon ja varusteltu tarjoava BMW on liian kallis. Siksi minäkin joudun tyytymään skodaan. Jos olisin halunnut BMW olisi lähtöhinta ollut jo 70k, ja siihen varusteet päälle. Ei vaan onnistu...
5xvapari
1xturbo

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 08.11.11 - klo:18:49
Eikö vanha korimalli iskenyt? 320dA xDrive Limited Business Editionhan on hinnoiteltu ja varusteltu todella houkuttelevasti.

Näköjään taas kasvatettu tuota Limited Business Edition pakettia. Nyt mukaan on ympätty vielä usb-liitin ja handsfree:

Limited Business Edition "paketti on kasvanut entisestään. Vakiovarustelua täydentää nyt yli 10.000 euron euron arvoinen lisävarustelupaketti. Saatavana myös xDrive -nelivetona.

Navigointijärjestelmä Business
Xenon-ajovalot
17” kevytmetallivanteet
Automaattinen ilmastointi
Peruutustutka taakse
Vakionopeussäädin
Sport nahkapäällysteinen ohjauspyörä
Sadetunnistin
Ulko-ja sisävalopaketti
Taittuvat takaselkänojat (Sedan)
Alumiininväriset kattokaiteet (Touring)
Kromipaketti
Bluetooth handsfree Professional
USB-liitäntä
,,äniohjaus

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Rinkulakeula - 08.11.11 - klo:20:31
Olen omistanut itse ihka uuden bemarin, ja isälläkin on ollut bemari, audi ja mersu, sekä monia muita premium autoja joilla olen kyllä päässyt ajelemaan ihan tarpeeksi. Oma autohistoriani käsittää parikymmentä uutta autoa laidasta laitaan. Bemaria pidin puoli vuotta, minulle se ei sopinut, sorry vaan. En ole havainnut Skodan omistajien mitenkään erityisesti omiaan kehuvan ainakaan yhtään enempää kuin muittenkaan merkkien friikit. Pitkän kokemuksen jälkeen olen vain havainnut että nykyskoda on aika järkevä valinta.  

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 08.11.11 - klo:20:55
Ei kai kukaan Bemaria arvostellutkaan. Kysymys oli lähinnä siitä, että kumpi on itselle sopivampi hyvin varusteltu Skoda vai hinnat alkaen BMW. Ei kai kukaan väitäkkään, että täysin varusteltu xdrive BMW ei olisi se joka lähtisi matkaan jos saisi vapaasti valita. Valitettavsti vaan monelle meistä se riittävän tilan, tehon ja varusteltu tarjoava BMW on liian kallis. Siksi minäkin joudun tyytymään skodaan. Jos olisin halunnut BMW olisi lähtöhinta ollut jo 70k, ja siihen varusteet päälle. Ei vaan onnistu...

Kröhöm, eli siis 5-sarjaa katseltu ja vain kuutoskoneella? Saahan noita bemben brutkuja halvemmallakin kuin sijoittamalla autoon 70.000eur

Ai niin tilat oli suuri kriteeri ja neliveto. Joo sitten ei kyllä lähde ton alle. Paitsi viissiin 528i bensaturbo on xDrivenä alle seitkyt. Kallis siltikin...

528i TwinPower Turbo Sport A xDrive 62 599,52

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 08.11.11 - klo:20:55

En ihan kyllä ymmärtänyt miksi Audin/BMW:n lähtöhinta olisi noin korkea, jos hankit siitä vastaavan tehoisen ja vastaavalla tekniikalla kuin Skoda? Jos otetaan vaikka Superb 1.8 TSI ja Audi A4 1.8 TFSI, niin ei hintaero noin suuri ole. Toki, jos aletan rastitsemaan varusteita, niin silloin Audi on paljon kalliimpi. Hintaero on luokkaa 7000 ,.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.11.11 - klo:20:56
Näköjään taas kasvatettu tuota Limited Business Edition pakettia. Nyt mukaan on ympätty vielä usb-liitin ja handsfree:

Limited Business Edition "paketti on kasvanut entisestään. Vakiovarustelua täydentää nyt yli 10.000 euron euron arvoinen lisävarustelupaketti. Saatavana myös xDrive -nelivetona.

Navigointijärjestelmä Business
Xenon-ajovalot
17” kevytmetallivanteet
Automaattinen ilmastointi
Peruutustutka taakse
Vakionopeussäädin
Sport nahkapäällysteinen ohjauspyörä
Sadetunnistin
Ulko-ja sisävalopaketti
Taittuvat takaselkänojat (Sedan)
Alumiininväriset kattokaiteet (Touring)
Kromipaketti
Bluetooth handsfree Professional
USB-liitäntä

Vastaavan paketin saa Skodaan 1000, ja vähän lisääkin, osa kuuluu jo vakiovarusteisiin. Simply clever.

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:21:05
Vastaavan paketin saa Skodaan 1000, ja vähän lisääkin, osa kuuluu jo vakiovarusteisiin. Simply clever.

Luetunymmärtäminen: tuo BMW:n paketti on yli 10.000 euron arvoinen muttei maksa asiakkalle kuin about tonnin. Tosin monissa versioissa tuo reilusti varusteltu ja kymppitonnin kuorrutuksilla varustettu on halvempi kuin kulimalli.

Esimerkki: perusversio eli esim. 320dA Touring (farmari) 49 914,71

Sama auto Limited Business Ediotion paketilla 48 873,57

Sama vehje nelivetona ja tuolla paketilla 50 360,78

Sama neliveto ilma pakettia 54 747,78

Osa malleista on siis jopa halvempia noilla varusteilla kuin ilman niitä.

McVAG

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.11.11 - klo:20:56

Tämä oli hauska juttu kun myyjät hehkutti minulle tuota handsfreetä eri merkeissä ja malleissa. Sitten kun sanoin ettei firma oikein ymmärrä jos varusteissa lukee handsfree... sitten kun kuulivat mitä teen työkseni niin loppui handsfreestä puhuminen. Noh, ne jotka tuntee niin viimeistään tästä tunnisti kuka on kyseessä nimimerkin takana :)

Wilburi

Mielstäni "perusalustan" pitää olla riittävän hyvä ja varusteet ovat siihen päälle ekstraa. Vähän sama asia kuin naisten kanssa (toivottavasti en loukkaa ketään). Mielummin valitsen peruskauniin kumppanin ilman lisävarusteita kuin vähemmän hehkeän, joka on varustettu silikooneilla ja puettu Pradaan, Gucciin jne. Onneksi meitä viehättää eri asiat.  ;D

Toki, jos olisi rahaa, niin tuon kumppaninkin voisi valita, niin, että kaikki edellä esitetyt asiat ova samassa pakettissa, jos haluaisi.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:21:00
Olen omistanut itse ihka uuden bemarin, ja isälläkin on ollut bemari, audi ja mersu, sekä monia muita premium autoja joilla olen kyllä päässyt ajelemaan ihan tarpeeksi. Oma autohistoriani käsittää parikymmentä uutta autoa laidasta laitaan. Bemaria pidin puoli vuotta, minulle se ei sopinut, sorry vaan. En ole havainnut Skodan omistajien mitenkään erityisesti omiaan kehuvan ainakaan yhtään enempää kuin muittenkaan merkkien friikit. Pitkän kokemuksen jälkeen olen vain havainnut että nykyskoda on aika järkevä valinta.  

Sinulla on käynyt hyvin, jos on noin paljon kokemusta kalliimmista ja siltikin tyydyt halvempaa. Minäkin valitsisin vaikka perus Toyotan ja säästäisin paljon rahaa, jos saisin siitä minkäänlaisia kiksejä. En vain voi millään enää hankkia mitää Toyotaa, kun on tulut nykyisellä ajeltua pari vuotta. Olisi pitänut pysyä koko ajan Toyotassa, niin ei edes haaveilisi uudesta Audista, kun ei tietäisi mistä jää paitsi.  :D säästyvät rahat voisi sitten laittaa vaikka kotiteatteriin tai johonkin muuhun yhtä turhaan.

Kapa

LainaaVähän sama asia kuin naisten kanssa (toivottavasti en loukkaa ketään). Mielummin valitsen peruskauniin kumppanin ilman lisävarusteita kuin vähemmän hehkeän, joka on varustettu silikooneilla ja puettu Pradaan, Gucciin jne. Onneksi meitä viehättää eri asiat.   

Toki, jos olisi rahaa, niin tuon kumppaninkin voisi valita, niin, että kaikki edellä esitetyt asiat ova samassa pakettissa, jos haluaisi.

Ymmärsikö kukaan, tai edes itse kirjoittaja? Tuo kirjoitus ei loukkaa muita kuin sen kirjoittajaa.

kmheisk2

Lainaus käyttäjältä: autofanaatikko - 08.11.11 - klo:21:03
Kröhöm, eli siis 5-sarjaa katseltu ja vain kuutoskoneella? Saahan noita bemben brutkuja halvemmallakin kuin sijoittamalla autoon 70.000eur

Ai niin tilat oli suuri kriteeri ja neliveto. Joo sitten ei kyllä lähde ton alle. Paitsi viissiin 528i bensaturbo on xDrivenä alle seitkyt. Kallis siltikin...

528i TwinPower Turbo Sport A xDrive 62 599,52

Niin mulla on seuraavat kriteerit: neliveto, automaatti, tavaratila vähintään 550 litraa, farmari, kiihtyvyys mielumin alle 7 sekunttia, mieluiten bensa. Näillä spekseillä se Bemaria menee sinne 70k,. Tosin ei se skodakaan tolla speksillä halpa ole...
5xvapari
1xturbo

Wilburi

Olet oikeassa, huono esimerkki. Tarkoitin, että ostan mielummin auton, jossa on perusasiat kunnossa vaikkein siinä olisi kaikkia mahdollisia varusteita. Esim. Toyotassahan saa kaikki mahdolliset varusteet samaan hintaan, mutta esim. Ajettavuus on aivan surkea ja sitä ei saa millään varusteilla tai muilla kikoilla kuntoon.

Automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 08.11.11 - klo:21:16
Sinulla on käynyt hyvin, jos on noin paljon kokemusta kalliimmista ja siltikin tyydyt halvempaa. Minäkin valitsisin vaikka perus Toyotan ja säästäisin paljon rahaa, jos saisin siitä minkäänlaisia kiksejä. En vain voi millään enää hankkia mitää Toyotaa, kun on tulut nykyisellä ajeltua pari vuotta. Olisi pitänut pysyä koko ajan Toyotassa, niin ei edes haaveilisi uudesta Audista, kun ei tietäisi mistä jää paitsi.  :D säästyvät rahat voisi sitten laittaa vaikka kotiteatteriin tai johonkin muuhun yhtä turhaan.

Ei kysymys ole auton hinnasta, tuleva Yeti täysin varustettuna maksaa saman kuin perusaudi. Olen toki koeajanut myös uusimmat Audit. Ajo-ominaisuuksien ero ei ole niin suuri että olisi valittava Audi sen takia että auto luokitellaan jotenkin keskivertoa paremmaksi, minun on jopa vaikea ymmärtää miksi joku ostaa Audin ajettavuuden perusteella. Alfan voi ostaa ajettavuuden vuoksi. Yeti on kokonaisuutena viimeaikojen julkistuksista yksi parhaista ja saan todellakin luxusversion kuliaudin hinnalla.  

autofanaatikko

Lainaus käyttäjältä: kmheisk2 - 08.11.11 - klo:21:26
Niin mulla on seuraavat kriteerit: neliveto, automaatti, tavaratila vähintään 550 litraa, farmari, kiihtyvyys mielumin alle 7 sekunttia, mieluiten bensa. Näillä spekseillä se Bemaria menee sinne 70k,. Tosin ei se skodakaan tolla speksillä halpa ole...

Joo farkkuna menee liki eli maksaa ilman lisäkilkkeita 66 126,83

528i xDrive Touring Sport automaatti täyttää nuo luettelemasi kriteerit: bensa, neliveto, kiihtyvyys 6.7 sek 0-100km/h, automaatti ja tavaratila yli 500ltr

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 08.11.11 - klo:21:32
Ei kysymys ole auton hinnasta, tuleva Yeti täysin varustettuna maksaa saman kuin perusaudi. Olen toki koeajanut myös uusimmat Audit. Ajo-ominaisuuksien ero ei ole niin suuri että olisi valittava Audi sen takia että auto luokitellaan jotenkin keskivertoa paremmaksi, minun on jopa vaikea ymmärtää miksi joku ostaa Audin ajettavuuden perusteella. Alfan voi ostaa ajettavuuden vuoksi. Yeti on kokonaisuutena viimeaikojen julkistuksista yksi parhaista ja saan todellakin luxusversion kuliaudin hinnalla.  

Siitä olen samaa mieltä, että Yeti on kokonaisuutena loistava auto. Onhan se pärjännyt hyvin kaikissa testeissä mitä on tullut luettua. Tekniikkakin on varmasti hyvää. Ajettavuudesta en osaa sanoa mitään, kun en ole Yetiä ajanut, mutta Audin ero Octaviaan ja Superbiin on kuitenkin selkeä. Ja muotoilu onkin sitten aivan ylivertaista edellä mainittuihin.

Ja mitä tulee tuohon luksusversioon versus Perus Audi, niin varmasti siinä varusteita onkin enemmän kuin tarpeeksi, mutta niillä ei korvata edellä mainittuja puutteita.

Tämä keskustelu nyt on hieman turhaa/vaikeaa, koska tuskin kenelläkään on vaihtoehtona A4 ja Yeti, jos on uutta hankkimassa?

McVAG

Itse oman prosessin aikana miettinyt tuota ripeyden tarvetta, nykyisellään auto on riittävän ripeä. Rajumpiakin ajanut erilaisia, mutta nykyiselläänkin saan jo ihan tarpeeksi kyytiläisiltä kommentteja ajotyylistä. Tuskin haittaa yhtään jos on vähän rauhallisempi auto. Lisäksi koeajolla huomannut, että 10.4 sek 0-100 kmh riittää ihan hyvin. Enpähän ole jatkossa se joka roikkuu keskikaistalla ja lähtee renkaat vinkaisten kiitämään heti kun valot vaihtuu. Lisäksi tuskin haittaa tuota potentiaalisten ylinopeussakkojenkaan mielessä, ihan tarpeeksi niitä kerätty. Että jos tuollainen vähän rauhallisempi ja korkeampi auto opettaisi minut rauhallisempaan ajoon kyytiläisten kommenttien siivittelemänä niin parempaan suuntaan menisi. Valitettavasti vaan on, että isän kanssa ollaan suvussa tunnetusti "ripeimmät" kuskit. Isä vielä opetti minut ajamaan niin...

Ajettavuudesta, on kyllä totta että BMW, Audi sport alustalla ja Mersukin on hienoja ajattevia ja BMW:n ja Mersun hyväksi erityisesti laskettava hiljaisuus. Audikin Subarua ja Skodaa hiljaisempi, mutta ei samalla tasolla kuin BMW ja MB (ihan täysin minun oma subjektiivinen arvio). EOS:ssa oli itsellä urheilullinen alusta, kiitos ei enää PK-seudun hidastetöyssyihin ja madallettuna alustana talvella huonosti tai ei aurattuihin tieosuuksiin. Mukava ajaa kun tasainen tie jne, mutta liikaa negatiivisia kohtia itselle. Lössöstä alustasta taas en pidä yhtään. Subaru boxer koneen avustamalla matalalla painopisteella on pikku SUV:sta yllättävän hyvä ajaa ja kuitenkaan ei hidastetöyssyt ja pikkurypyt tule selkärankaan. Kaverin A5 on aivan hirveä laite, lainaillut sitä silloin tällöin ja sen kanssa pitää olla aina varuillaan kun ajaa pihoihin ettei keula ota kiinni jnejne. Hieno ajaa kyllä, ottaisinko jokapäiväiseksi... en. Parilla kaverilla kaksipaikkaisija avoja, molemmissa viimeisen päälle urheilualusta, joo ei, kiva ajella silloin tällöin mutta en missään nimessä pidemmäksi aikaa. Siksipä on itsellä tämän työautoiluun palaamisen ohessa suunnitelma, että jos hommat ei mene ihan puihin niin ensi kesänä ilmestyy joku n. 2000 vm MX-5 kesäleluksi. Sillä voi sitten käydä fiilistelemässä mutkateillä. Ajaa sitten talveksi jonkun tutun heinälatoon tai halliin nukkumaan talviunta. Eli ei se minustakaan ajonautinnosta nauttiva kaveri ole kadonnut, nyt vaan tuntuu että olisi hyvä sauma ottaa se harrasteauto. On vielä sopivasti aikaakin selvittää missä hemmetissä minä sen pysäköin, kun näin Espoolaisena kerrostaloasujana on nuo parkkipaikat aika kortilla. Ainoa ruutu joka nyt on maksui sen pari tonnia ja ei edes usein vapaudu ruutuja. Missä asun ei tienvarsi pysäköintiä ole ja kaupan pihassa 24h pysäköinti, mutta siihen en autoani jättäisi viereisen junapysäkin takia. Vähän sellainen paikka ettei nukkuisi yötään rauhassa vaikka ihan tontin vieressä onkin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy