Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Skula

Onnea Markku J! Hieno auto tulossa!
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 05.03.11 - klo:21:22
Uusissa renkaissa on yleensä 8mm pintaa, muutamia poikkeuksia lukuunottamatta.

Taitaapi jossain SPORTTIrenkaissa olla jopa allekin.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Markku J

Kiitti, skula !
Sinulle vaan tulee tosi hieno auto paljon ennemmin. Itse mietin myös pitkään A4 Avantin tilaamista kunnon varustein. Mutta otin sitten tämän A7 -vaihtoehdon karvalakkivarustein.

Skula

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.03.11 - klo:22:05
Kiitti, skula !
Sinulle vaan tulee tosi hieno auto paljon ennemmin. Itse mietin myös pitkään A4 Avantin tilaamista kunnon varustein. Mutta otin sitten tämän A7 -vaihtoehdon karvalakkivarustein.

Melko "arkinen" tuo A4 on A7:n rinnalla  ::) Mutta siinä kai sen viehätys nyt onkin  ;D

Markku J

Ei ole, kun varusteista puhutaan. Minä mietin vaihtoehtona tälle karvalakki A7:lle kunnolla varusteltua A4 Avantia. Sellainen olisi maksanut liki saman reilut 90 th kuin tämä A7.

Skula

Niin no, audista nyt varustelulla saadaan autosta kuin autosta hurjan hintainen.. Mutta täytyy sanoa että tätä "arkistakin" odottaa mielellään  :)

Late

Lainaus käyttäjältä: skula - 05.03.11 - klo:22:18
Niin no, audista nyt varustelulla saadaan autosta kuin autosta hurjan hintainen.. Mutta täytyy sanoa että tätä "arkistakin" odottaa mielellään  :)

Juu niin varustelu maksaa Audissa.

Quality

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.03.11 - klo:21:58
Näin se on. A7:n väriskaala on todella "harmaavoittoinen". Jotenkin ihmetyttää, miksi saksalaiset päämerkit Audi ja BMW eivät tarjoa yhtään radikaalimpaa väriä. Markkinatutkimus on varmasti tehty. Itse kaipaisin raikkaampia, kirkkaampia, uusia värejä.

Tuon harmaavoittoisuuden kaikki Keski-Euroopassa ajelleet ovat voineet todeta. En tiedä, kumpi on ollut ensin, kysyntä vai tarjonta, mutta kovin lattealta vaikuttaa ainakin Saksan teillä väriskaala. Itse kun kesällä 2008 reissasin siellä, oli punainen Audini yleensä parkkiksen ainoa "värillinen" yksilö.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

1.8 "APR" Q

Markulle on tosiaan tulossa todella komea peli. Paljon hienoja ajokokemuksia edessa.....malttaisit nyt vaan pitää autoa vähän kauemmin :)......
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Markku J

Samaa ihmettelen. Tuota autojen harmautta. Luulisi ainakin punaisia ja valkoisia siellä näkyvän.

Markku J

Kuten aiemminkin, niin nytkin sanon että "tämä on auto jota pidän pari vuotta". Saa nähdä, miten tilanne sen kanssa kehittyy.

1.8 "APR" Q

LainaaKuten aiemminkin, niin nytkin sanon että "tämä on auto jota pidän pari vuotta". Saa nähdä, miten tilanne sen kanssa kehittyy.
Toivotan onnea Markun "yritykselle" ;)
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Pertsa

Minä nyt en vaan jotenkin kai ymmärrä miten harmaa tai harmaansävyiset värit on joillekin niin kauhistus. Tyylikkäämpää ja ajattomampaa väriä kuin joku sopiva metalliharmaa väri, on vaikea keksiä, esim. Lava grey tai meteor grey (niin ja siinä sivussa deep sea blue).

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 05.03.11 - klo:23:02
Minä nyt en vaan jotenkin kai ymmärrä miten harmaa tai harmaansävyiset värit on joillekin niin kauhistus.

Koska ne on mitäänsanomattomia ja rumia, en vähällä kummalla ostaisi harmaata autoa.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Rauska

Joku tykkä äidistä ja toinen tyttärestä ;-)
Mutta _naiset_ ymmärtää/kokee/huomaa värisävyt miehiä paremmin!
Menkääs tapettikauppaan naisenne kanssa!
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

Pertsa

Joo onneksi makuja on monia, muutenhan kaikilla olisi samanvärinen auto ;). Jos olisi ihan pakko ottaa metalliväri omaan autoon niin itse ottaisin ehdottomasti jonkin harmaan sävyn (paitsi perushopeista), muut värit on hmmm, no.... Kaikkein paras värihän on ykköskoppaisen TT:n Nimbus Grey väri :D jollaista olis mukava saada tarjolle enemmänkin. Kyseessä siis tummahkon harmaa Ei-metalliväri. Jokuhan tuota vois luulla pohjamaaliksikin :)

Reneto

Harmaa.. se on hieno väri pimeässä  ;D eikä ollut edes vitsi.

Onnea minunkin puolestani Markulle. Varsin maukas Audi tulossa.. igen. Pidä nyt pidempään kuin sitä edellistä.
VW Golf 1.5 eTSI 110 First Edition Style 2020

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.03.11 - klo:22:42
Kuten aiemminkin, niin nytkin sanon että "tämä on auto jota pidän pari vuotta". Saa nähdä, miten tilanne sen kanssa kehittyy.
Onnea uudesta autosta. Hienoa saada erilaisia autoja liikenteeseen ja varustelukin on taatusti ihan riittävä. Tietenkin on myös mukavaa, että löysit taas sen oikean merkin pariin. ;) Toivottavasti tuota autoa nyt pitäisit edes sen vuoden... ::)

Mukavaa odottelua!

rob-s

LainaaJa moonshine blue on upea VÃ,,RI

Sinisen värin ystävänä kiinnostaa minkälainen tuo moonshine blue on? Löytyyykö siitä kuvia?

Itse olen ollut todellä tyytyväinen Deep Sea Blue met. ja vaalean sisuksen yhdistelmään näin ulkonäöllisesti. Ylläpidon ja puhtaanapidon kannalta yhdistelmä on hieman haastava.
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Tikka

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 05.03.11 - klo:16:30
Laitetaanpa Markun tulevasta pirssistä kuva näytille.

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 06.03.11 - klo:09:17
Sinisen värin ystävänä kiinnostaa minkälainen tuo moonshine blue on? Löytyyykö siitä kuvia?

Itse olen ollut todellä tyytyväinen Deep Sea Blue met. ja vaalean sisuksen yhdistelmään näin ulkonäöllisesti. Ylläpidon ja puhtaanapidon kannalta yhdistelmä on hieman haastava.

Lienee tuo Erkan laittama kuva sillä värillä?

Tikka

Paitsi, että Audin sivuilla se näyttää PALJON tummemmalta, joten ei tuo Erkan laittama kuva tainnutakaan olla sillä värillä. :D

rob-s

Käsitin myöskin ettei Moonshine noin vaalea ole..mutten tiedä..siksi kysynkin
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 05.03.11 - klo:21:58
Näin se on. A7:n väriskaala on todella "harmaavoittoinen". Jotenkin ihmetyttää, miksi saksalaiset päämerkit Audi ja BMW eivät tarjoa yhtään radikaalimpaa väriä. Markkinatutkimus on varmasti tehty. Itse kaipaisin raikkaampia, kirkkaampia, uusia värejä.

Mersun Designo-mallistosta löytyy kyllä värejä jokaiseen makuun.

Kun suomalainen asiakas vielä haluaa ostaa jonkin kulimallin, siis busineksen, niin eipä siinä paljoa väreillä juhlita.

http://www.mercedes-benz.fi/content/finland/mpc/mpc_finland_website/fi/home_mpc/passengercars/home/new_cars/models/e-class/w212/designo_visualiser.flash.html#chapter=1

Mikko

^ Eipä tuollakaan mitään kovin kirkkaita värejä ole valittavissa. Itse muistan aikoinaan kun faija tilasi "kullankeltaisen" B5 Passatin niin myyjäkään ei meinannut suostua autoa tuolla värillä tilaamaan. Ei kuulemma koskaan saisi myytyä kun ei kukaan halua tuollaista väriä. No sitten kun aikoinaan vaihtoi eteenpäin oli hyvityshinta parempi kuin muissa väreissä, kun "nämä värit viedään käsistä"... Eli väreillä olisi varmasti kysyntää, mutta kukaan ei uskalla niitä tilata kun kuluttajien mielet on myrkytetty ajatuksella, että erikoisemman värisistä autoista ei pääse koskaan eroon.

PS. Omasta mielestäni yksi hienoimmista väreistä mitä Volkkarilla on koskaan ollut valikoimissa, hemmetin komea puhtaana auringonpaisteessa. Tuota autoa faijakin piti puhtaana vaikka on perinteisesti ollut tosi laiska autojaan puunaamaan.

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 06.03.11 - klo:10:02
Eli väreillä olisi varmasti kysyntää, mutta kukaan ei uskalla niitä tilata kun kuluttajien mielet on myrkytetty ajatuksella, että erikoisemman värisistä autoista ei pääse koskaan eroon.

Totta, mutta en malta olla kysymättä Sciroccosi värivalinnasta.

Miksi ihmeessä ostit valkoisen, kun Sciroccon värikartassa on sentään hienoja oikeitakin värejä? Ainakin se vihreä ja sininen ovat todella hienoja.

Markku J

Moonshine bluesta en ole löytänyt kunnon kuvaa mistään. Audicenterissä oli se tavallinen metallinpala, jossa väri näytti aika tummalta - olisko ihan aavistuksen vaaleampi kuin rob-s:n hieno A5.

Minulle se on haastava, kun ei ole omaa pesupaikkaa, eikä tuota koneeseen raaskisi ajaa.
Siinä mielessä beige olisi helpompi, mutta sen kanssa ei tule yhtä näyttävää kontarstia vaalean sisustan kanssa.

Karvis

Vaikea löytää kuvia tuosta, mutta aika tummalta se ainakin näissä näyttää.

Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Kiitokset Karvikselle kuvista.

Kuka osaisi selvittää tämän mieltäni askarruttavan sumuvalokysymyksen. Tuo kuvan auto on mielestäni normaaleilla xenoneilla - voi toki olla adaptiivisetkin. Ja siinä on sumarit. Vakiovalojen kanssa ei saa erikseen sumareita tilattua eikä halliautossa niitä ollut. Kuvittelin niiden tulevan LED -valojen kanssa. Voisko sitten tulla mukaan myös adaptiivisten xenonien kanssa ?

Tuo alahelma nimittäin on aika köyhän näköinen ilman kromirinkuloita.

Mikko

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 06.03.11 - klo:10:20
Totta, mutta en malta olla kysymättä Sciroccosi värivalinnasta.

Miksi ihmeessä ostit valkoisen, kun Sciroccon värikartassa on sentään hienoja oikeitakin värejä? Ainakin se vihreä ja sininen ovat todella hienoja.

Varmaan arvaatkin syyn, jos kerron, että en ole auton ainoa omistaja. ;) Valkoinen on kyllä omasta mielestänikin oikein hyvä väri Sciroccoon, sopii siihen. Vihreä oli itselleni aivan yhtä vahva toinen vaihtoehto, joka olisi tosin pitänyt nähdä livenä ennen lopullisen päätöksen tekemistä.

tn62634

Mersun Designo Mystic Blue on ainakin suht kirkas sininen:

Sitten ne Designo-sisustukset ovat erityisen hienoja.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy