Autonvaihtopohdiskelua

Aloittaja Sean80, 08.08.10 - klo:19:27

« edellinen - seuraava »

Markku J

Niin, tuo minulla vieläkin mietinnässä kolkutteleva Avant S4 on Sprint Blue. Se mieluisin väri itselleni. Ja nahka-alcantarat harmaana menettelee.

Erzi

Muutama viikko sitten olin odottelemassa valojen vaihtumista suojatien vieressä, kun ohi ajoi sininen S4 b8 Avant. Upea oli kyllä ja jos ei autoista kiinnostumaton kadunmies muuten erota tavallisista b8 Avanteista niin kyllä ainakin äänistä kuulee, ettei ole ihan perusmalli kyseessä.
Ex. Golf VI 1,4tsi Comfortline
Ex. Golf V 1,6fsi Sportline

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 28.11.11 - klo:20:11
En ihan tarkkaan osaa sanoa mikä sen tekee, mutta jotenkin se on aika huomaamattoman näköinen peli?! En tiedä, onko se sitten väri vai mikä sen tekee mutta ei sitä kyllä oikein muista A4:sta erota
Pakko olla samaa mieltä. Mun kulmilla on nyt muutaman kuukauden pyörinyt hopeanvärinen yksilö antrasiitinvärisillä "rotor"-vanteilla. Lienevät 19". Hienot vanteet melkein hukkuu laimeaan ulkokuoreen :D. No ei nyt ihan, mutta tuskin olisin edes tajunnut kyseessä olevan S4 ellen olisi huomannut tuplamäärää pakoputken ulostuloja.

Voisihan tuo näyttävämpikin olla.

TBA

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 28.11.11 - klo:20:29
Pakko olla samaa mieltä. Mun kulmilla on nyt muutaman kuukauden pyörinyt hopeanvärinen yksilö antrasiitinvärisillä "rotor"-vanteilla. Lienevät 19". Hienot vanteet melkein hukkuu laimeaan ulkokuoreen :D. No ei nyt ihan, mutta tuskin olisin edes tajunnut kyseessä olevan S4 ellen olisi huomannut tuplamäärää pakoputken ulostuloja.

Voisihan tuo näyttävämpikin olla.
Joo, 4 pakoputkenpäätä on hyvä tuntomerkki.
Kesällä autoliikkeessä yhtä A4:ta kattelin. Osoittautui sitten olevankin 2.0 TDi hieman tuunattuna ;-)

xmasa

No löytypäs Skodan vm2012 hinnasto jo. Eihän tuollainen Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 Elegance hinnat alkaen malli ole mikään kovin paha, 31848â,¬ näyttäisi olevan hinta. Tosin DSG:tä ei näytä olevan tarjolla kuin TDI malleihin, tuon 4x4 suhteen.

www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Octavia-hinnasto.pdf?timestamp=28112011_203639
Nyk: Avensis -18
Ex: BMW F31 320iA xDrive -13
Ex: Toyota Auris -14
Ex: VeeWee Golf TSI -09

Markku J

Tuota 3 -litran kompurabensakonetta en ole kokeillut. Audi -kauppias moitti sitä A7:ssa voimattomammaksi "kierroskoneeksi", kun A7 -kauppaa tein. Siinä tehoakin on vain 300 hv. Kierroskoneluonteen ymmärtää, kun max. vääntö 440 Nm tulee vasta 2900 rpm. Mutta S4:ssä tehoa on aika mukavat 245 kW / 333 hv. Kyllä se noilla arvoilla liikkunee nautittavasti.

Cyclic Stig

Lainaus käyttäjältä: TBA - 28.11.11 - klo:20:38
Joo, 4 pakoputkenpäätä on hyvä tuntomerkki.
Kesällä autoliikkeessä yhtä A4:ta kattelin. Osoittautui sitten olevankin 2.0 TDi hieman tuunattuna ;-)
Heh. No juu mainitseman yksilö on kyllä ihan aito S4. Niistä putkista tulevat pakoäänet kun ovat kovin kaukana dieselin tai edes pikkubensan tuhinoista.

Kärki

Lainaus käyttäjältä: Erzi - 28.11.11 - klo:20:17
Muutama viikko sitten olin odottelemassa valojen vaihtumista suojatien vieressä, kun ohi ajoi sininen S4 b8 Avant. Upea oli kyllä ja jos ei autoista kiinnostumaton kadunmies muuten erota tavallisista b8 Avanteista niin kyllä ainakin äänistä kuulee, ettei ole ihan perusmalli kyseessä.

Jos B8 S4 on vakioputkistolla, niin kyllä minusta äänimaailmakin on loppujenlopuksi aika vaatimaton. Kutoskoneen ääni on kuitenkin "vain" kutoskoneen ääni, eikä se erotu tottumattoman korvaan läheskään samalla tavoin kuin kasin ääni, jonka erottaa kyllä jokainen.
Hieno peli se on varmasti ajaa ja koneen ominaisuudetkin ovat varmasti kohdillaan, mutta edelleen olen sitä mieltä että olisi ne Audin muotoilupuolen heput voineet tehdä S:stä hiukan erottuvamman.

pokkus

Tuollainen B8 S4 sedani on täälläkin käynyt vahvasti harkinnassa perheen kakkosautoksi. Omaan silmään sopivan sporttinen, mutta ei kuitenkaan liian erottuva muusta massasta.
Tuo 3-litranen ahdettu bensakone on varmaan Audin parhaimpia koneita tällä hetkellä mallivalikoimassa ellei isompia vaparikaseja lasketa mukaan. En ainakaan itse äkkiseltään keksisi sopivampaa konetta S4:n keulalle.

MoFFe

Mun mielestä ihan mukava soundi tuossa V6 kompurassa on vakio putkilla.
http://www.youtube.com/watch?v=aFISLITKTdc

Markku J

Aika maukas kakkosauto tuo S4 olisi. Olen hiukan kateellinen teille jenkkilässä asuville. Itse olen saanut ulkomaankomennuksen vain Kiinaan, eikä siellä sallittu expattien verovapaita autoja. Ilman muuta S4 hankintalistalle siellä.

Ranssi

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.11.11 - klo:21:12
Tuollainen B8 S4 sedani on täälläkin käynyt vahvasti harkinnassa perheen kakkosautoksi. Omaan silmään sopivan sporttinen, mutta ei kuitenkaan liian erottuva muusta massasta.
Tuo 3-litranen ahdettu bensakone on varmaan Audin parhaimpia koneita tällä hetkellä mallivalikoimassa ellei isompia vaparikaseja lasketa mukaan. En ainakaan itse äkkiseltään keksisi sopivampaa konetta S4:n keulalle.

Itse istuttaisin pellin alle 3.0 Bi-TDI:n, jonka väännöllä nelivetokin polttaisi kumia :) Tämä olisi oiva peliliikekin, kun Bemari on huhujen mukaan vasta suunnittelemassa M-mallien dieselöintiä.

pokkus

Täällä tosiaan Audin leiristä kovimmat suosikit ovat S4 ja uusi A6 3.0TSI:llä. Suorituskyvyltään autot ovat aika lähellä toisiaan (S4 tietenkin nopeampi) ja hinnassakaan ei ole kovin suurta eroa. Vuoden käytettynä molempia alkaa saamaan suurin piirtein samaan hintaan. S4 olisi hiukan sporttisempia ja A6 taas tarjoaisi enemmän luksusta ja väljempää menoa. Tuo S4 vaan pitää täälläkin aika hyvin hintansa, kun uusi 2012 malli lähtee pakasta vedettynä alkaen 48k$ hintaan ja käytetty 2010 maksaa noin 43k$. Tuntuisi siis tyhmältä maksaa käytetystä noin paljon. A6 tuntuu taas tiputtavan hintaa nopeammin ensimmäisen vuoden aikana ja siksi sellainen voisi kanssa olla hyvä vaihtoehto. A6 on kuitenkin uutena lähtöhinnaltaa jonkin verran kalliimpi kuin S4.

2010 S4: http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=c&car_id=310380149
2010 A6: http://www.autotrader.com/fyc/vdp.jsp?ct=u&car_id=310289246

_156_

Lainaus käyttäjältä: MoFFe - 28.11.11 - klo:21:20
Mun mielestä ihan mukava soundi tuossa V6 kompurassa on vakio putkilla.

Harvinaisen vähän lähtee riemua neljästä putkesta. Kärki on kommenteissaan asian ytimessä. Jos ei halua erottua tavallisen kansan silmissä, niin S4 on siihen erinomaisen mainio auto.

Markku J

Uusi A6 3.0 TFSI olisi noista minun valintani ehdottomasti, jos hnta on lähellä toisiaan. On se niin paljon "uudempi" auto, kuin A4.
Mutta käytetty S4 kelpaisi myös.

rob-s

Lainaamutta edelleen olen sitä mieltä että olisi ne Audin muotoilupuolen heput voineet tehdä S:stä hiukan erottuvamman.

Samaa mieltä! Lokasuojat leveämmiksi kuten vanhan ajan S-mallit. Samaa koskee RS3!

A6:een saatavana kaksi namukonetta joiden välillä saattaisi tulla valinnan vaikeuksia: 3.0TFSI (kompura) ja 3.0TDI tuplaturbo
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.11.11 - klo:21:41
Uusi A6 3.0 TFSI olisi noista minun valintani ehdottomasti, jos hnta on lähellä toisiaan. On se niin paljon "uudempi" auto, kuin A4.

Kyllä täälläkin vaaka on enemmän A6:n puolella. Tahtovat olla käytettynä vielä niin harvinaisia, ettei pysty tosissaan vaihtoehtona miettimään. Tuo olisi myös Suomessa sitten "järkevämpi" peli.

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 28.11.11 - klo:21:57
A6:een saatavana kaksi namukonetta joiden välillä saattaisi tulla valinnan vaikeuksia: 3.0TFSI (kompura) ja 3.0TDI tuplaturbo

A6:n keulalle itsekin voisin kelpuuttaa tuon dieselin, mutta mallin, joka pyrkii olemaan sporttinen (kuten S-mallit), niin siellä tuo bensa olisi oikea vaihtoehto :)

MVA

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 28.11.11 - klo:21:41
Muutama S4 löytyi nettiautosta, http://www.nettiauto.com/audi/s4/?yfrom=2005

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 28.11.11 - klo:22:03
A6:n keulalle itsekin voisin kelpuuttaa tuon dieselin, mutta mallin, joka pyrkii olemaan sporttinen (kuten S-mallit), niin siellä tuo bensa olisi oikea vaihtoehto :)

Onko tuossa koneessa ratkaistu jo "kierrosongelma" eli mihin asti tuo kiertää? Ja onkohan äänimaailma kuitenkaan vielä kovin sporttinen? Tuossa kyllä oli muistaakseni jotenkin äänimaailmaan panostettu, mutta siltikin hieman epäilyttää onko kuitenkaan bensan tasolla. Vääntöä tuossa toki on riittävästi, mutta se ei vielä tee ajosta kovin sporttisen tuntuista vaikka sitä olisikin?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Ton-1

Eikös nuo B7 ääsnelkut olleet miltei satkun pelejä uutena ? Aika notkahdus on hinnoissa ollut, nythän tommonen on 'jokaisen' ulottuvilla.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

Wilburi

Uuden hinta lähti 88 kâ,¬:sta, joten varmasti muutamilla varusteilla aika lähellä tuota hintaa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

pokkus

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 28.11.11 - klo:22:07
Onko tuossa koneessa ratkaistu jo "kierrosongelma" eli mihin asti tuo kiertää? Ja onkohan äänimaailma kuitenkaan vielä kovin sporttinen? Tuossa kyllä oli muistaakseni jotenkin äänimaailmaan panostettu, mutta siltikin hieman epäilyttää onko kuitenkaan bensan tasolla. Vääntöä tuossa toki on riittävästi, mutta se ei vielä tee ajosta kovin sporttisen tuntuista vaikka sitä olisikin?

Enkö tuossa edellisessä postauksessani juuri yrittänytkin sanoa, että sporttisten mallien keulalle itse suosisin mieluummin bensakonetta kuin dieseliä?  ???

Karvis

Lainaus käyttäjältä: xmasa - 28.11.11 - klo:20:44
No löytypäs Skodan vm2012 hinnasto jo. Eihän tuollainen Octavia Combi 1.8 TSI 4x4 Elegance hinnat alkaen malli ole mikään kovin paha, 31848â,¬ näyttäisi olevan hinta. Tosin DSG:tä ei näytä olevan tarjolla kuin TDI malleihin, tuon 4x4 suhteen.

www.skoda.fi/files/pdf/Skoda_Octavia-hinnasto.pdf?timestamp=28112011_203639

Joo tuo DSG nelivedon&bensakoneen yhteyteen pitäisi tulla vasta alkuvuodesta tarjolle, sama tilanne kuin diesel DSG 4x4:n kanssa että Yeti sai sen ensin ja vasta sitten muut mallit.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Kärki

S4:seen täytyy vielä sen verran palata, että kyllä minun mielenkiintoni S4:seen pieneni jonkin verran kun sen keulalle istutettiin kutoskone kasin sijaan. Kutoskoneinen S4 rinnastuu väkisin aikalailla "vain" 335i M-Sport Bemariin, kun taas kasikoneisena S5 Coupe menee kyllä selvästi 335i Coupe M-Sportin yläpuolelle.
Ymmärrän kyllä, että kasikoneet ovat historiaa, mutta siitä huolimatta - kasikoneinen S4 oli jotakin enemmän kuin kutoskoneinen S4. Kun S5 Coupe kutistetaan kutoskoneiseksi, menettää sekin väistämättä hohtoaan meikäläisen mielessä.
Porsche on niitä harvoja sporttiautoja joihin kuutoskone bokserina kuuluu kuin nenä päähän, melkeinpä kaikki muut kyllä huutavat keulallee kasia. Ja kyllähän se niin on, että kasin ääniä ei voita mikään!

JoJio

Lainaus käyttäjältä: Kärki - 28.11.11 - klo:22:53
S4:seen täytyy vielä sen verran palata, että kyllä minun mielenkiintoni S4:seen pieneni jonkin verran kun sen keulalle istutettiin kutoskone kasin sijaan. Kutoskoneinen S4 rinnastuu väkisin aikalailla "vain" 335i M-Sport Bemariin, kun taas kasikoneisena S5 Coupe menee kyllä selvästi 335i Coupe M-Sportin yläpuolelle.
Ymmärrän kyllä, että kasikoneet ovat historiaa, mutta siitä huolimatta - kasikoneinen S4 oli jotakin enemmän kuin kutoskoneinen S4. Kun S5 Coupe kutistetaan kutoskoneiseksi, menettää sekin väistämättä hohtoaan meikäläisen mielessä.
Porsche on niitä harvoja sporttiautoja joihin kuutoskone bokserina kuuluu kuin nenä päähän, melkeinpä kaikki muut kyllä huutavat keulallee kasia. Ja kyllähän se niin on, että kasin ääniä ei voita mikään!

Miten 335 ja s4 on vertailu kelposia? eikös s ja m oo vertailukohdat kumminkin keskenään?  ::)

lortti

Taitaa olla RS ja M ne vertailuparit.

Pumafi

Audi B8 S4 333 hv ja BMW 335i 306hv. M3 420 hv ja V8. Tuleva RS on sitten tuon M3:n verrokki.
ex-VAG:t: Polo 6N -96, Golf IV -99, Passat 3BG -02, Golf GTI V -05

nikob

Lainaus käyttäjältä: MVA - 28.11.11 - klo:22:04
Muutama S4 löytyi nettiautosta, http://www.nettiauto.com/audi/s4/?yfrom=2005
On kyllä hinnat pudonnut. On kyllä komeita laitteita.
V8 ja nelikko  :P
Skoda Fabia RS Combi Race Blue -11
Opel Corsa OPC Azure Blue -16

Kärki

Ehdottomasti M ja RS ovat ne mallit joita BMW:ltä ja Audilta pitää verrata toisiinsa.
S ja M eivät ole oikein olleet täysin vertailukelpoisia koskaan keskenään. V8-kone kuitenkin on nostanut S4:sen 335i BMW:n yläpuolelle, kuten S5 Coupen kohdalla tekee edelleen, mutta kyllä kuutoskoneinen S-Audi vain tahtomattaankin rinnastuu M-Sport 335i:hin vähän liikaa, ainakin minun mielessäni.
Se on oikeastaan ihan se ja sama millaisia hevosvoimamääriä noista koneista irtoaa, V8 on V8 ja kuutonen on kuutonen - ja siinä on vissi ero.
Kasikoneinen S4 oli selkeämmin muun A4-malliston huipulla kuin mitä kolmilitrainen kuutonen on.
Edelleen olen sitä mieltä, että S4 mallina kärsi pienehkön inflaation koneen pienentyessä kasista kuutoseksi.

rob-s

LainaaEdelleen olen sitä mieltä, että S4 mallina kärsi pienehkön inflaation koneen pienentyessä kasista kuutoseksi.

Näinhän se varmasti on vaikka S4:n V8 on aika laiska verrattuna 3.0T V6 koneeseen. Molemmat silti haluttavia moottoreita autossa:)
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy