xenonit+ halogen kaukovalot.

Aloittaja golf5, 08.11.14 - klo:21:27

« edellinen - seuraava »

golf5

Mites saadaan palamaan noi halogeenikaukovalot xenonien lisänä. Nyt palavat vaan "kaukovalovilkkua" käytettäessä..eli vipua vedettäessä taaksepäin. Ky6seessä siis -09 faceliftmalli led.päiväajovaloilla.

double78

Samaa ihmettelee täällä 2011 Audin omistaja...onko viisaita jotka vois neuvoa. Saako koodattua testerillä vai vaatiiko jotain muuta?

golf5

Olen vähän tuota juttua selvitellyt..ja ei saa koodaamalla. eli joutuis tekemään ns. lisävalokytkennän releellä jos haluaa nuo palamaan pitkien kans. Mulla ongelma poistui hyvien lisävalojen myötä ja nuo halogeenit ovat nyt koristeena ja räpsypitkinä.

double78

Aika kummaliselta kuulostaa. Mikäs idea niis halogeeneissä on jos niitä ei saa palamaan? Toki eipä audi kyllä kovin tuota valo asiaa oo ajetellu. Meinaa aika kehnot on valot kun vertaa kilpailijoihin, mutta muuten kyllä asiallinen peli....

Vagaaja

Aika outo homma jos ei tosiaan saa palamaan samaan aikaan, kun "vitoskoppasessa" klongswaagenissakin saa.   ???

karhunik

Ajatuksesta tuon takana en osaa sanoa, mutta vaatii tosiaan relekytkennän toimiakseen. Ei onnistu koodaamalla.

Omaan -07 malliin olen noita tuoreemman mallin valoja harkinnut, tuolla releytyksellä.
VCDS/OBDeleven koodaukset ja vikakoodit Tre alueella

Tos®

Jostain muistan aikasemmin lukeneeni, että lämpöongelmien vuoksi niitä ei sais päälle?
Olikohan täällä tai uvw:n puolella.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

gorre79

Saksan e-bayta selailin, niin siellä tuli vastaan joku kauko-ohjain, jolla saa molemmat päälle.. Ihmettelin juurikin vähän aikaa sitten, että miksi ihmeessä kukaan tuollaista kauko-ohjainta haluaisi, mutta tämä posti vastaakin minun ihmettelyyn.

Pitäisi jostain selvittää saako vaihdettua pelkän polttimon. Bi-xenon CC-10 ja tänään sammui toinen ajovalo :(

MrMicke

Kuten aiemmin todettu, ne pitäisi releyttää toimimaan lisäpitkinä. "Kaukosäädin" taitaa olla jonkinlainen releytyssarja ja erillinen kytkin valinnalle käytetäänkö lisäpitkiä vai ei. Releytys onnistuu kätevästi ottamalla bi-xenonin varjostimelta heräte releelle. Toinen vaihtoehto on hankkia retrofitlabista paremmat projektorit. http://www.retrofitlab.com/blog/audi-a6-c6-hella-evox-r-retrofit/

Miksi ne on näin? Koska kyseinen automalli oli saatavilla myös versioina, joissa sisemmät heijastimet on käytössä pitkinä valoina. Halogeenivaloissa (kyllä, Audi A6 C6 oli sekä prefacelift että jopa facelift -malleissa saatavana halogeenivaloilla) ne toimivat ainoina pitkinä valoina (prefacelift H1, facelift H15).

Prefaceliftin bi-xenoneissa sisemmässä heijastimessa on päiväajovalo (P21W). Faceliftin bi-xenonien kanssa ne ovat sitten pelkät räpsypitkät (H7), koska ledirivistö on päiväajovalo ja bi-xenoineissa on pitkät. Siksi prefaceliftin pitkien valojen parantamiseen on ratkaisuna joko ulkoiset lisäpitkät tai projektorien uusiminen. Faceliftissä voi valita edellisten lisäksi räpsypitkien releyttämisen palamaan myös normaaleina pitkinä valoina.

Tuo lämpöongelma on minun mielestäni urbaani legenda - teknisesti mahdollinen mutta melko epätodennäköinen. Jos xenonvalaisimissa oleva heijastin kuumenisi enemmän kuin halogeenivalaisimissa, jotakin olisi melko hassusti.

Nakunaakka

Eli väliaikainen helpoin kaukovalojen tehostus tapahtuu kun laittaa halogeenien tilalle kiinan xenonit 35w, rahat on tiukassa nyt  mut illat ja yöt alkaa olla pimeitä, jotain pitäs tehhä eikä huvita ostaa viel faceliftin umpioita 700eurolla, vielä..

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy