Etu/Takaveto vastaan Nelivetokeskustelu

Aloittaja SNG, 26.10.14 - klo:10:38

« edellinen - seuraava »

Mikä on minulle sopivin vetotapa

Etuveto
10 (8%)
Takaveto
10 (8%)
Neliveto
96 (76.8%)
Ihan sama. Auto on vain kulkuneuvo!
9 (7.2%)

Äänestäjiä yhteensä: 124

cipher

Kunnioitan toisten valintoja ja ymmärrän erot elämäntilanteissa.

Itse käyn radalla nauttimassa takavedoilla ja liikenteessä kuskataan perhettä kiltisti nelivedolla. On tämä elämä niin lyhyt ja töitäkin on tehty, ettei (tässä elämässä) enää etuvedoista kärsitä.

HAL9000

Hmm... Taisi rami hiljetä. Tuo sen pää <--> kytkin kommentti DSG:llä ajavalle taisi olla viimeinen naula arkkuun?

Itse olen aina kironnut Volkkareiden heikkoa vetopitoa. Monet muun merkkiset etuvetoautot ovat tässä suhteessa paljon parempia. Aina olen kuitenkin päässyt liikkeelle vaikkei miljoonaa kilometriä olekaan takana, mutta kyllähän tuo liikkeellelähdössä harmittaa kun viereisellä kaistalla HKL:n sininen bussi kiihdyttää karkuun ja takanatulijat manailee edessään ajavaa etanaa. Eli kyllä tuo 4-veto on käynyt mielessä - joka talvi. Joskus kun p...se tuon kestää niin sitten...
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Patomursu - 08.11.14 - klo:09:27
Hänen kiihdyttäessä sinun kunnioitus ja ihailu häntä kohtaan kasvoi lineaarisesti etenemään nähden. Ostaessasi yhtä nopeasti liikkuvan auton peniksesikin kasvaa samassa suhteessa, edellä ajaneen kokoiseksi. Silmiesi kostuessa tästä ilonäkymästä hän hävisi kaukaisuuteen ja päätit että sinunkin pitää kokea tuollainen auto kun se tekee kuljettajista liikenteen alfauroksia.  ;D

Loistavaa arjen filosofiaa! ;D

PetkeQ

Jottei valinta mene liian helpoksi niin kyllähän vajaatehoiset nelikot on kuivalla asfaltilla keskimäärin aika tylsiä. Sade, hiekka, talvi, metsätie ja moni muu tilanne kääntää toki tilanteen toisin.
Voisin väittää että kuivalla kesäkelillä tehokas vajakki on hauskempi kuin vajaatehoinen nelikko.
Silti ruokakunnan ainoaksi ympärivuotiseksi autoksi jatkuva neliveto on oikea valinta. Mielummin sellaisena kombona ettei harmita kesäkelillä.

kmheisk2

Lainaus käyttäjältä: PetkeQ - 08.11.14 - klo:21:52
Jottei valinta mene liian helpoksi niin kyllähän vajaatehoiset nelikot on kuivalla asfaltilla keskimäärin aika tylsiä. Sade, hiekka, talvi, metsätie ja moni muu tilanne kääntää toki tilanteen toisin.
Voisin väittää että kuivalla kesäkelillä tehokas vajakki on hauskempi kuin vajaatehoinen nelikko.
Silti ruokakunnan ainoaksi ympärivuotiseksi autoksi jatkuva neliveto on oikea valinta. Mielummin sellaisena kombona ettei harmita kesäkelillä.

Vajaatehoiset on tylsiä vetotavasta riippumatta...
5xvapari
1xturbo

exari

Mulla oli vuosia sitten 4wd mitsu lancer vm 90. oli se sitten hauska peli-talvella. suht kevyenä se lähti valoista kumminkin ihan reippaasti.  ja vanhana paskana(lankeri siis) en säälinyt sitä--ajelin vaan aurauspenkkojen läpi vauhdilla...15" renkailla maavaraa oli 20cm. pystyi lyhyt akselivälisenä ajelemaan jo aika möykkyisiä teitä.
Muutenkin ko. kikotin toimi loistavasti. ajoin sillä n 90 tkm. iskarit ja laturi piti uusia,ei muuta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy