Uusi TDI ja uusia voimalinjayhdistelmiä tulossa CC valikoimaan

Aloittaja skula, 01.12.09 - klo:08:49

« edellinen - seuraava »

skula

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 26.04.10 - klo:22:21
Tälläisessä varustelussa on tietenkin jokaisella omat mieltymyksensä.

No tässä minun näkemykseni.

Tietenkin noi vanteet voi hankkia jälkikäteen ja laittaa alkuperäiset talvirenkaille, mutta ei siinä siten kuitenkaan paljoa eroa synny.

^ Sinulla on kuitenkin "kulimallin" A5 Conv? Miksi CC pitäisi laittaa täyteen herkkuja?

Pistin huvikseen vastaavilla varusteilla V6 3.2 A5SB:n.. hinta lähes 100te ellei yli.. Se jos mikä kuullostaa ihan sairaalta.. Ja on vielä mopompikin..

Siis jos tuo CC on V6 koneella järjettömän kallis varusteltuna tai ilman, niin ei mikään audi ole yhtään sen järkevämpi samoilla kilkkeillä..  ::)

Vaikka "laatua" audi tarjoaisikin, niin hintaero on suunnaton.. Ja järkevyys? No sitä ei kyllä ole tuonhintaisissa audeissa eikä volkkareissa pätkääkään  ;D Niinkuin ei ole tuollaisen rahasumman autoon laittamisessa ylipäätään.

Kiva leikkiä näillä  ;D

Panze

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 26.04.10 - klo:20:17
Paitsi että DSG7 ei välttämättä kestä lastutusta, kun vääntöraja on 250nm, joka 1.8TSI:ssä on vakiona :-\

Sori OT, mutta osaatko sanoa paljonko tiptronic mahtaisi kestää? Jonkinverran 2.0TSI:stä kaiketi saa puristettua lastulla?

Tokkopa tuota koskaa tulee lastutettua, mutta kiva spekuloida...

Wattis

Lainaus käyttäjältä: Skula - 26.04.10 - klo:22:42
^ Sinulla on kuitenkin "kulimallin" A5 Coupe? Miksi CC pitäisi laittaa täyteen herkkuja?

Kiva leikkiä näillä  ;D

Voisiko joku avata minulle, mistä tulee sanonta "kulimalli"? Eikös kuli ole laivastossa nuorempi matruusi, joilla teetetään kaikki ikävät työt tai n..keri, joka kantaa valkoisen miehen tavaroita...
Ex: BMW X3 20dA 135kW xDrive Business Edition M-Sport -13
Ex: Audi A5 Sportback 2.0TDI 125kW quattro -10
Ex: Volvo V70 2.0D Ocean Race -09
Ex: VW Passat 1.9TDI Variant -07
Ex: VW Touran 1.9TDI -05
Ex: VW Passat 2.0 sedan -03
...
Ex: Datsun 100A -70

Panze

Lainaus käyttäjältä: Simola - 25.04.10 - klo:23:55
Pakko nyt kysyä että kuulostaako 50, saatikka 60 tonnia Volkswagenista järkevältä? ;)

Pakko myöntää, että ei tässä järkeä ole, mutta laittaahan joku lähes saman rahan A4:än vaikka Jetan/Octavian saisi halvemmalla? ;)

Wattis

Lainaus käyttäjältä: Panze - 26.04.10 - klo:22:55
Pakko myöntää, että ei tässä järkeä ole, mutta laittaahan joku lähes saman rahan A4:än vaikka Jetan/Octavian saisi halvemmalla? ;)

Ja vielä vapaasti hengittävään...

...

skula

Lainaus käyttäjältä: Wattis - 26.04.10 - klo:22:51
Voisiko joku avata minulle, mistä tulee sanonta "kulimalli"? Eikös kuli ole laivastossa nuorempi matruusi, joilla teetetään kaikki ikävät työt tai neekeri, joka kantaa valkoisen miehen tavaroita...

RASISMIA! Tuota N****** sanaa ei sais käyttää!

Tosin kulimalli lienee viereenkirjoittaneen lanseeraama, jo UVW aikana.. Se nyt vaan on sellainen jossa on lähinnä perusvarusteet, ja korkeintaan yksi tai kaksi lisäkilkettä..

Tosin audit ovat vähän eri juttu. Ne kun vaatii yli 10ke varustelisää jotta ne ei olis kulimalleja.

Kiviharju

Lainaus käyttäjältä: Panze - 26.04.10 - klo:22:46
Sori OT, mutta osaatko sanoa paljonko tiptronic mahtaisi kestää? Jonkinverran 2.0TSI:stä kaiketi saa puristettua lastulla?

Tokkopa tuota koskaa tulee lastutettua, mutta kiva spekuloida...
Ei mitään hajua tiptronicin väännönkestosta. Tuohon DSG7 lukemaan törmäsin kun itse suunnittelin jo valmiiksi lastua Golffiin, joku sitten pudotti minut maanpinnalle ;)
Varmaan löytyy joku viisaampi joka tietää faktat?

Tästähän voit tehdä oman topicin ja kysyä siellä :)
Audi A4 Allroad quattro -17

Wattis

Lainaus käyttäjältä: Skula - 26.04.10 - klo:23:11
RASISMIA! Tuota N****** sanaa ei sais käyttää!

Tosin kulimalli lienee viereenkirjoittaneen lanseeraama, jo UVW aikana.. Se nyt vaan on sellainen jossa on lähinnä perusvarusteet, ja korkeintaan yksi tai kaksi lisäkilkettä..

Tosin audit ovat vähän eri juttu. Ne kun vaatii yli 10ke varustelisää jotta ne ei olis kulimalleja.

Hitto - olen jo sen verran vanha, että N on N vaikka voissa paistaisi ja suustani se ei tule loukkaavassa tai alentavassa sävyssä (no, söisin kyllä mielelläni neekerin suukkoja...)  Korjasin virheeni :)

Siis minulle on tulossa kulimalli Audi, kai... :)

...

skula

qsla

Hmm muistelisin että nuo vääntöjutut meni seuraavasti:

Manuaali 6v, mitä nyt konsernilla on paljonkin, ei koske näitä 1.4TSI eikä 1.6TDI koneita.
500NM. (Kytkin tuskin kestää mutta vaihteisto kyllä)eli järeämpää kytkintä sitten.
DSG7: 250 NM
DSG6: 350 NM
Tiptronic luultavimmin kestää sinne yli 400NM kun on turbiini-laatikko (tosin lukittava momentinmuuntaja tuo omat rajoitteensa).

sitten noi tiptronickit mitä oli touregissa yms Transporter T5, ne on jo sitten todella lujaa kauraa ;D

Aika hyvin näkee siitä mihinkä noi lastufirmat rajoittaa nuo vääntönsä... En usko että tuosta 2.0TSI koneesta lastulla saadaan juurikaan 350NM enempää koska taitaa jo tuo turbo olla rajoittava tekiä kokonsa puolesta. Tehoa siitä varmaan saadaan se n.240-260hepoa:) Jostain olin lukevinani että olisi sama ahdin kuin 1.8TSI.

Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

skula

Lainaus käyttäjältä: Kiviharju - 26.04.10 - klo:23:17
Ei mitään hajua tiptronicin väännönkestosta. Tuohon DSG7 lukemaan törmäsin kun itse suunnittelin jo valmiiksi lastua Golffiin, joku sitten pudotti minut maanpinnalle ;)

Tuntee piston sydämessään  :-X

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Wattis - 26.04.10 - klo:22:51
Voisiko joku avata minulle, mistä tulee sanonta "kulimalli"? Eikös kuli ole laivastossa nuorempi matruusi, joilla teetetään kaikki ikävät työt tai n..keri, joka kantaa valkoisen miehen tavaroita...

Ei ole n..ri vaan aasialainen "orja". Jotenkin muistissani on kuva jossa kantaja kulit olivat vielä kaljuksi ajeltu. Minusta oikein sopiva nimitys vähille varusteille. 
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy