Polo 6R:n Kokemukset/ominaisuudet

Aloittaja JoJio, 02.06.10 - klo:00:01

« edellinen - seuraava »

Jfer

Lainaus käyttäjältä: VWonderman - 25.11.11 - klo:13:46
Valo- ja näkyvyyspaketilla (sadetunnistin&himmenevä taustapeili) varustettu GTI osaa tunneliin ajaessa tai hämärässä sammuttaa mittarivalot muistutuksena kuljettajalle että kääntää valot päälle. Eli joku valoisuusanturi siellä kyllä on, mutta ajovaloja se ei vaan osaa sytyttää...

Taitaa hämärtyä kaikissa Poloissa mittarivalot sitä mukaa mitä pimeämmäksi keli ulkona käy, jos päivävaloilla ajelee. Sen hyvin huomasi jopa päivällä ajaessa kun tähän aikaan vuodesta tämä valoisuus nyt on mitä on...
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Tos®

Toiminto on sama esim b7 audissa, ajat talliin niin mittarivalot sammuu ;)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

anttipaa

Voisiko liittyä tuohon DPF polttoon kun välillä auto nykii selvästi tasaisesti ajettaessa. Kun nykimistä ilmenee on tyhjäkäynti n.1000rpm ja kierroslukumittaristakin huomaa hyvin kierrosten heittelemisen, pystyy myös tuntemaan että koko auto hiukan ravistaa. Tällöin tyhjäkäyntikulutus on 0.1l/h vaikka ajovalot ovat päällä, puhallin kakkosella ja radio päällä. Normaalisti tuolloin kulutus on 0.4l/h.

Onkos tähän 1.6TDI koneeseen tullut mitään päivityksiä. Auto on vuoden vanha eikä mielestäni ole mitään päivityksiä tehty.

Tos®

Päivityksiä ei tarkisteta erikseen pyytämättä huollossa.
Vasta jos ilmenee "jotain"...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

anttipaa

No pitää käydä varmuuden vuoksi näyttämässä. Samalla voivat katsoa päivitykset. En ole kuullut muiden puhuvan tuosta nykimisestä ainakaan DPF polttoon liittyen.

Late

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 09.12.11 - klo:15:33
No pitää käydä varmuuden vuoksi näyttämässä. Samalla voivat katsoa päivitykset. En ole kuullut muiden puhuvan tuosta nykimisestä ainakaan DPF polttoon liittyen.

Kyllä noita päivityksiä tullut viimeksi syyskuussa ainakin.  ;)

eGetin

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 09.12.11 - klo:13:05
Päivityksiä ei tarkisteta erikseen pyytämättä huollossa.
Vasta jos ilmenee "jotain"...
Fix it until it's broken vai miten se meni...

Late

Lainaus käyttäjältä: eGetin - 09.12.11 - klo:17:51
Fix it until it's broken vai miten se meni...

Niinpä niin ;) Myös Audissa sama juttu.

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 09.12.11 - klo:12:01
Voisiko liittyä tuohon DPF polttoon kun välillä auto nykii selvästi tasaisesti ajettaessa. Kun nykimistä ilmenee on tyhjäkäynti n.1000rpm ja kierroslukumittaristakin huomaa hyvin kierrosten heittelemisen, pystyy myös tuntemaan että koko auto hiukan ravistaa. Tällöin tyhjäkäyntikulutus on 0.1l/h vaikka ajovalot ovat päällä, puhallin kakkosella ja radio päällä. Normaalisti tuolloin kulutus on 0.4l/h.

Onkos tähän 1.6TDI koneeseen tullut mitään päivityksiä. Auto on vuoden vanha eikä mielestäni ole mitään päivityksiä tehty.

Ajaessa en ole huomannut mutta paikallaan ollessa tyhjäkäynti heittelee siinä tonnin hujakoilla hermostuneesti ja pikkusen ravistelee autoa, ilmeisesti normaalia. Polton ollessa päällä olen huomannut että keskikulutusmittari pomppaa litralla. Ja käryn kyllä huomaa paikallaan ollessa.

portteri

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 09.12.11 - klo:12:01

Meitin Polossa oli tuota ravistamista ja kierrosten heittelemistä havaittavissa mutta siitä päästiin softapäivityksellä viime keväänä. Nyt viimeviikkoisen huollon yhteydessä todettiin "laadunparannushommeli" koodilla 97U9, joku eriste jonnekin johtosarjaan....
Konsernituotteilla vuodesta -88

anttipaa

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 09.12.11 - klo:19:07
Ajaessa en ole huomannut mutta paikallaan ollessa tyhjäkäynti heittelee siinä tonnin hujakoilla hermostuneesti ja pikkusen ravistelee autoa, ilmeisesti normaalia. Polton ollessa päällä olen huomannut että keskikulutusmittari pomppaa litralla. Ja käryn kyllä huomaa paikallaan ollessa.

Outoa kun itsellä ainakin tyhjäkäynnillä kulutus tippuu tuohon 0.1l/h eikä riipu oikein mistään lisälaitteista. Normaalisti 0.4-0.5 (manuaali ilmastointi pois päältä molemmissa tapauksissa)

Täytyy mainita nuo softaukset sekä tuo eristyspäivitys. Ei pitäisi ilmeisesti maksaa mitään?

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: anttipaa - 10.12.11 - klo:10:20
Outoa kun itsellä ainakin tyhjäkäynnillä kulutus tippuu tuohon 0.1l/h eikä riipu oikein mistään lisälaitteista. Normaalisti 0.4-0.5 (manuaali ilmastointi pois päältä molemmissa tapauksissa)

Täytyy mainita nuo softaukset sekä tuo eristyspäivitys. Ei pitäisi ilmeisesti maksaa mitään?

Ei takuuaikana kaiketi maksa jos jotain korjaillaan. Oma polo kävi takuukorjauksessa kun etuovet piti hirveätä narinaa, en tiedä jos vaikka päivittivät softat samalla. Jos nyt en väärin  muista niin polttovaiheessa tyhjäkäyntikulutus pikemminkin nousee kuin laskee, niin toi 0,1 kuulostaa vähän oudolta.

Jfer

Kertokaas viisaammat, miten Polon Climatronicin pitäisi toimia. Olen pitänyt sitä nyt +18 C auto-asennossa, mutta asettanut puhalluksen voimakkuuden itse (2-tasolle joka riittää ihan hyvin, kovempi on ärsyttävä), jolloin ruudusta katoaa auto-teksti. Olen kuvitellut, että se tarkoittaisi että Climatronic pitää enää huolta lämpötilasta, mutta ei koske enää puhalluksen voimakkuuteen. Olen kuitenkin huomannut, että ilman auto-asentoakin Climatronic säätää puhalluksen voimakkuutta.

En ole varma onko tehnyt alusta saakka - loogista kyllä olisi että olisi tehnyt - mutta en ole kiinnittänyt asiaan huomiota vasta kuin muutaman viikon ajan. Puhallus nimittäin ulisee vaimeasti pienimmällä voimakkuudella, joten kun se tipahtaa siihen, kuulen että voimakkuus muuttui. Ajattelin että tämä liittyy siihen että olen ottanut AC:n pois päältä ikkunoiden huurtumisen vuoksi, mutta näköjään ongelma on myös AC:lla. Ongelma ei todellakaan ole vakava, mutta kiinnostaisi tietää että kuuluuko Climatronicin toimia noin. Miten saisin päätettyä itse puhalluksen voimakkuuden mutta pidettyä sen silti puhaltamassa tasaisesti joka paikkaan eikä erityisesti mihinkään suunnattuna?

Muuten, saisiko tuota ulinaa pois, jos auton veisi huoltoon takuun piikkiin? Ulina on ollut alusta saakka, mutta en ole jaksanut sitä korjauttaa kun pelkään että käy ulisemaan sitten jollain muulla voimakkuudella. Ajattelin myös katsoa että tuleeko talvella uusia ääniä.
Seat Leon 1.4 TSI DSG ACT FR vm. 2015 | Ex-autot: Polo 1.2 TSI DSG Highline vm. 2011, Polo 1.4 Firstline vm. 2004
Auto ja liikenneblogini: http://poloinen.autotie.fi | Facebook | Twitter | Instagram

Erkka

Omassa Polossa Climatronicissa ei minkäänlaista ulinaa millään lämpötilasäätöalueella, oli kyseessä mikä nopeus tahansa. Vie ihmeessä huoltoon. Ei sen kertomallasi tavalla pitäisi ulista.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 13.12.11 - klo:09:37
Kertokaas viisaammat, miten Polon Climatronicin pitäisi toimia. Olen pitänyt sitä nyt +18 C auto-asennossa, mutta asettanut puhalluksen voimakkuuden itse (2-tasolle joka riittää ihan hyvin, kovempi on ärsyttävä), jolloin ruudusta katoaa auto-teksti. Olen kuvitellut, että se tarkoittaisi että Climatronic pitää enää huolta lämpötilasta, mutta ei koske enää puhalluksen voimakkuuteen. Olen kuitenkin huomannut, että ilman auto-asentoakin Climatronic säätää puhalluksen voimakkuutta.

En ole varma onko tehnyt alusta saakka - loogista kyllä olisi että olisi tehnyt - mutta en ole kiinnittänyt asiaan huomiota vasta kuin muutaman viikon ajan. Puhallus nimittäin ulisee vaimeasti pienimmällä voimakkuudella, joten kun se tipahtaa siihen, kuulen että voimakkuus muuttui. Ajattelin että tämä liittyy siihen että olen ottanut AC:n pois päältä ikkunoiden huurtumisen vuoksi, mutta näköjään ongelma on myös AC:lla. Ongelma ei todellakaan ole vakava, mutta kiinnostaisi tietää että kuuluuko Climatronicin toimia noin. Miten saisin päätettyä itse puhalluksen voimakkuuden mutta pidettyä sen silti puhaltamassa tasaisesti joka paikkaan eikä erityisesti mihinkään suunnattuna?

Muuten, saisiko tuota ulinaa pois, jos auton veisi huoltoon takuun piikkiin? Ulina on ollut alusta saakka, mutta en ole jaksanut sitä korjauttaa kun pelkään että käy ulisemaan sitten jollain muulla voimakkuudella. Ajattelin myös katsoa että tuleeko talvella uusia ääniä.

Samaa tekee itsellänikin Alfassa että joskus puhallus voimistuu yhdellä pykälällä itsekeen vaikka olisi pois AUTO-asennosta. Lämpötilahan säilyy vakiona lukemien osoittamassa tasossa vaikkei auto-asento olisikaan päällä. Itse olen Alfassa ja aiemmin volkkareissa laittanut manuaali-asennossa ilmansuuntaukset painonapeista haluamiini kohtiin, käsittääkseni sen masiina vaatii (korjatkaa jos olen väärässä). Ulinasta en tiedä, mutta epäilen liekö edes vika vaan ihan normaalia kaikissa vehkeissä. Omassakin eri voimakkuusasennoissa on erilainen ääni ja taitaa joukossa olla sirinääkin, vaan en tuon takia kiikuttaisi sinuna ainakaan heti korjaamolle, kun takuuaikaa sinullakin lienee reilusti jäljellä. Seuraa tilannetta kovemmilla pakkasilla jne.

Guest-182407

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 13.12.11 - klo:09:37

En uskalla ottaa tarkemmin kantaa Polon Climatroniciin, mutta tuon oman ikälopun kopperon climassa on tuo sama feature. Olen tosin itse antanut itseni ymmärtää, että "Auto"-asennosta puhallusnopeutta muutettaessa muutetaan portaittain sitä nopeutta "Autosta" poispäin. Eli jos auto puhaltaa esim nopeudella 5, ja pudotat 2 napsua "kolmoselle" niin se pysyy niin kauan siinä, kunnes clima "Auto"-moodissa pudottaisi nopeutta 4:lle, jolloin sinun säätämä nopeus tippuu "kakkoselle".

Itse huomaan tuon päivittäin töihin ajellessa. Ensin auto haluaa puhkua kovempaa -> pudotan "kakkoselle" climan puhalluksen. Ajelen hetken ja kun lämpö tasaantuu lähemmäs pyyntiä, ajattelee clima pudottaa nopeutta, onkin clima ykkösellä jolloin ilma ei kierrä enää juurikaan.

Ymmärsitkö mitä hain takaa? :)

Vesmo

Muutamia "ominaisuuksia" on löytynyt 7000km ajetusta Polosta. Koneena on 1.2l karvalakki.

-Välillä tyhjäkäynnillä esim. valoissa auto rupeaa tärisemään aika huomattavasti.

-Vasemman etulokarin suunnalta kuuluu joskus melkoista kolinaa.

-Vasen takalasi vetää melkein säällä kuin säällä huuruun, muut lasit aina kirkkaat. Joku tiiviste vuotaa?

Tälläisiä kokemuksia, on kyllä muuten mukava auto ja 1.2l turboton konekin on yllättävän pirtsakka ennakko odotuksiin nähden.

Jfer

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 13.12.11 - klo:10:04
En uskalla ottaa tarkemmin kantaa Polon Climatroniciin, mutta tuon oman ikälopun kopperon climassa on tuo sama feature. Olen tosin itse antanut itseni ymmärtää, että "Auto"-asennosta puhallusnopeutta muutettaessa muutetaan portaittain sitä nopeutta "Autosta" poispäin. Eli jos auto puhaltaa esim nopeudella 5, ja pudotat 2 napsua "kolmoselle" niin se pysyy niin kauan siinä, kunnes clima "Auto"-moodissa pudottaisi nopeutta 4:lle, jolloin sinun säätämä nopeus tippuu "kakkoselle".

Itse huomaan tuon päivittäin töihin ajellessa. Ensin auto haluaa puhkua kovempaa -> pudotan "kakkoselle" climan puhalluksen. Ajelen hetken ja kun lämpö tasaantuu lähemmäs pyyntiä, ajattelee clima pudottaa nopeutta, onkin clima ykkösellä jolloin ilma ei kierrä enää juurikaan.

Ymmärsitkö mitä hain takaa? :)

Ööh, luulen suunnilleen ymmärtäneeni. :D Tuo kyllä vetelee jo vertoja naisen logiikalle. Tai insinöörin. Tai molempien, mikä pahinta. (Olen siitä elävä esimerkki.) En osaa sanoa toimisiko noin, täytyy vähän miettiä kun seuraavan kerran ajelee. Tuntuisi järjettömältä että napin toimintalogiikka muuttuisi vain sillä, että käsin asettaa puhallustehon.

Valitseeko Climatroniccisi puhallusvoimakkuudeksi myös välillä auto:n? Nimittäin jos olen alkajaisiksi asettanut puhallustehoksi 2 eli pois auto:lta (3) ja sitten lähden ajelemaan, niin jossain vaiheessa puhallus saattaa tippua tasoon 1 ja palata sitten takaisin tasoon 2 ja samalla ruudulle tulee näkyviin teksti auto. Vois kysellä automyyjältäkin, mutta mahtaako tietää sekään. :p

Guest-182469

Lainaus käyttäjältä: Jfer - 13.12.11 - klo:14:15
Valitseeko Climatroniccisi puhallusvoimakkuudeksi myös välillä auto:n? Nimittäin jos olen alkajaisiksi asettanut puhallustehoksi 2 eli pois auto:lta (3) ja sitten lähden ajelemaan, niin jossain vaiheessa puhallus saattaa tippua tasoon 1 ja palata sitten takaisin tasoon 2 ja samalla ruudulle tulee näkyviin teksti auto. Vois kysellä automyyjältäkin, mutta mahtaako tietää sekään. :p

Kyllä juurikin noin tapahtuu. Eli se AUTO moodi elää taustalla omaa elämäänsä, ja minä olen vain "poikkeuttanut" laitetta siitä vastoin insinöörin suunnittelemaa ajatusmaailmaa. Sitten kun palaa takaisin ruotuun "Auto" voi olla muualla kuin missä se ensin oli. :D

jusape

Kolme viikkoa ja reilu 5000km Pololla nyt ajellut. Naama hymyssä mennään, on se vaan mukava kulkine. Pirteä mylly on kyllä kiva, ei tätä pienemmällä oikein maanteille viitsisi. Tuntuu että oikeat varusteetkin tuli ruksittua. Kulutus nastoilla n. 5.5l sataselle koko ajalta. Hauskaa tuntuu lisäksi tutuillakin olevan kun huomanneet Q5:n vaihtuneen tähän..

Ainoa pikku kuulohäiriö on rahisevat jarrut, ilmeisesti keräävät hiekkaa?

Autoholic

Lainaus käyttäjältä: jusape - 20.12.11 - klo:09:47
Kaikki jarrut pitävät käytettäessä hieman ääntä. Polo on huonommin äänieristetty kuin edellinen Audisi, minkä vuoksi kiinnität nyt asiaan huomiota.

Arcca

Todennäköisesti kyse on normaalista kevyestä pintaruosteesta levyissä joka tulee kun auto vähän aikaa seisoo ja lähtee muutaman jarrutuksen jälkeen.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Peeveli

Hauskaa tuntuu lisäksi tutuillakin olevan kun huomanneet Q5:n vaihtuneen tähän..

Odottelen tässä kovasti omaani, niin pääsevät vanhemmat, naapurit ja työkaverit nauramaan. Monilla varmasti vahingoniloista naurua, ehkä jollakin säälinsekaistakin tunnetta. :D

Jfer

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 21.12.11 - klo:08:19
Odottelen tässä kovasti omaani, niin pääsevät vanhemmat, naapurit ja työkaverit nauramaan. Monilla varmasti vahingoniloista naurua, ehkä jollakin säälinsekaistakin tunnetta. :D

Tai sitten ne on jo tottuneet siihen? :D

jusape

Joo onhan toki äänieristyksessä eroa, mutta tuo rahina on alkanut vasta kuulua muutaman tonnin ajettuani. Toki hiekkaa ja pölyähän sinne on kertynyt ajossa.

Itse tosissaankin tunnen iloa ja autuutta tästäkin uudesta autosta, aivan sama onko se sitten Polo vai iso Audi tai Bemari. Tämän auton ominaisuudet on niin loistavat, että itse asiassa tarjoaa kyllä 30% Q5:n hinnalla varmasti enemmän vastinetta rahalle. Nyt on ajokokemukset jo kertyneet Kittilää myöten ja kaikissa talvisissa olosuhteissa pl. kovat pakkaset. Jopa polanteisella jäätiellä meni hienosti, toki voi olla että ajelen aika kovaa liikoja varomatta vanhasta muistista. Monet lienevät kyllä hieman näreissään kun Pololla pitää ohitella ja aika kanssa-autoilija moni vetäiseekin varuiksi pikkuautosta ohi, varsinkin Volvomiehet.

Lisäksi huomaan selittäväni suu vaahdossa auton hienoja featureja ja vastapuoli kattoo hölmönä ja ajattelee, että mitähän tuokin jostain Polosesta vaahtoaa...

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: jusape - 21.12.11 - klo:21:16
Joo onhan toki äänieristyksessä eroa, mutta tuo rahina on alkanut vasta kuulua muutaman tonnin ajettuani. Toki hiekkaa ja pölyähän sinne on kertynyt ajossa.

Itse tosissaankin tunnen iloa ja autuutta tästäkin uudesta autosta, aivan sama onko se sitten Polo vai iso Audi tai Bemari. Tämän auton ominaisuudet on niin loistavat, että itse asiassa tarjoaa kyllä 30% Q5:n hinnalla varmasti enemmän vastinetta rahalle. Nyt on ajokokemukset jo kertyneet Kittilää myöten ja kaikissa talvisissa olosuhteissa pl. kovat pakkaset. Jopa polanteisella jäätiellä meni hienosti, toki voi olla että ajelen aika kovaa liikoja varomatta vanhasta muistista. Monet lienevät kyllä hieman näreissään kun Pololla pitää ohitella ja aika kanssa-autoilija moni vetäiseekin varuiksi pikkuautosta ohi, varsinkin Volvomiehet.

Lisäksi huomaan selittäväni suu vaahdossa auton hienoja featureja ja vastapuoli kattoo hölmönä ja ajattelee, että mitähän tuokin jostain Polosesta vaahtoaa...

Hieno juttu että tykkäät edelleen autostasi. Vaikka Polo toki on mitoiltaan pikkuinen johonkin SUViin tai möhköfarkkuun verrattuna, niin kiva auto ajaa ja paljon isomman tuntuinen ajossa. Ja ei se nyt niin kamalan pieneltä näytä verrattuna pykälää isompaan Golf-luokkaan. Ja vaikka muotolinja on rauhallista ja ns. volkkarismia, niin se on tyylikäs ja keulastaan menevä. Ja sisustuksen laatuvaikutelma on comfortlinesta alkaen erinomainen, parempi kuin esmes Alfassani.

Ei se mitään jos volvomiehillä on ns. pakko ohittaa pikkuauto, niin ne meinaa ohittaa aina Alfankin. Siksi odotan vesi kielellä GTI:tä, sillä saa varmasti monen volvomiehen itkemään ja kiroilemaan tarvittaessa. Aion poistaa vielä takaluukusta mallimerkinnän niin tulee pikkusleeper. :D

Newman

Lainaus käyttäjältä: jusape - 21.12.11 - klo:21:16
Tämän auton ominaisuudet on niin loistavat, että itse asiassa tarjoaa kyllä 30% Q5:n hinnalla varmasti enemmän vastinetta rahalle.
Varmasti. Itselläni oli vielä alkuvuodesta A4 neliveto kaikilla herkuilla. Se ei esimerkiksi kulkenut yhtä suoraan ja kaitsematta kuin Polo GTI. Tosin olen itse ajellut viime aikoina enemmän Golfilla, koska se kulkee vielä piirun verran eleettömämmin. Tuo tosin johtuu siitä, että Polo GTI:ssä on vakioautoa matalampi alusta ja jäykemmät jouset sekä eri tavalla säädetty ohjaustehostin. Vakio-Polo kulkee kyllä matka-ajossa mukavammin.

anttipaa

Noniin. Polossa uusin moottorinohjauksen softapäivitys sisässä. Ei ole ainakaan vielä viikkoon ravistanut uudelleen, se nyt ei vielä sano että vika olisi korjaantunut. Onneksi kuitenkin kulutus vaikutti pienentyneen.

Markku J

anttipaa:

mikä kone sinulla on Polossa ? Mietin edelleen, pitäisikö minun pyytää äidilleni hankkimaani Polo 1.2 TSI:n softapäivitystä. Sen mitä itse olen autoa lyhyesti tyypittänyt, on se minusta käynyt tyhjäkäyntiä kohtuullisen tasaisesti. Tyhjäkäynnin vaelteluahan noissa 1.2 TSI -koneissa on täällä raportoitu. Takuuta tuossa on ensi kesään saakka, joten ennen sitä pitää minun auto vielä tarkistaa.

Kapa

No ei ainakaan Ibizassani ole ollut tyhjäkäyntiongelmaa. Saattaa tottumatonta kuitenkin yllättää ne matalat kierrokset tyhjäkäynnillä lämpöisenä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy