Polo 6R:n Kokemukset/ominaisuudet

Aloittaja JoJio, 02.06.10 - klo:00:01

« edellinen - seuraava »

Vaginisti

Pääsiäisen kuraläppäprojekti lähenee loppuaan, DIY läppien pituus on nyt pari senttiä lyhempi kuin alkuperäisissä, leveyttä saman verran kuin alunperinkin, niin ei rapa roisku. Sivulle tuleva osa on "martioitua" muovia ja alaosa gummia.

jami88

Nyt saa lyhyitä roiskeläppiä tilattua speed-autoteilestä. Ovat lisänneet roiskeläpät ja hansikaslokeron valon asennussarjan tuotevalikoimaan. Toki saahan sitä hyvää jälkeä itsekin jos vaan sorminäppäryys riittää, niin kun Vaginisti osoitti.

linkki Speedin sivulle:
http://speed-autoteile.fi/index.php?route=product/category&path=113_116

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: jami - 23.04.11 - klo:17:53
Lanttu42, lueskelin että olit tilannu speed-autoteilestä "lyhyemmät" roiskeläpät. Otitko sinne yhteyttä sähköpostilla vai saitko roiskeläppien varaosanumeron syötettyä varaosahakuun? Itselläni se ei tuntenut moista osaa tai sitten en vaan osannut käyttää varaosahakua. Onko toimituksesta kuulunut mitään, kun eikös pari viikkoa tilauksesta ole jo kulunut? kovasti kiinnostaa itseänikin tilata lyhyemmät läpät.

Juuh. Olin "tilannut" sähköpostilla nuo ja ilmeisesti viestisi laukaisi jonkinlaisen lumipallon, koska sain meiliä asiasta. Olivat unohtaneet tilata :(

Saatan jopa tilatakkin vielä tai saatan olla tilaamattakin. Pitää hieman kattoo, josko vaikka heittäsisin vain jotkin läppärät siihen tilalle.
Polo 1.2 Tsi. Mustana, luonnollisesti.
http://www.tsih.fi

JoJio

Alkuperäset läpät näyttää omaan silmään paremmilta. Mut nuo varmaan käytännöllisemmät/joustavemmat?  ;)

Vaginisti

Lainaus käyttäjältä: JoJio - 24.04.11 - klo:14:59
Alkuperäset läpät näyttää omaan silmään paremmilta. Mut nuo varmaan käytännöllisemmät/joustavemmat?  ;)

Aika näyttää pysyykö paikallaan, tämä versio ei ainakaan hankaa lakkaa/maalia puhki. Ja kun ei tässä tuuninkia olla hakemassa niin toimivuus ajaa edelle  ;D

Erkka

Aikas siisti Budabest vannesetti Poloon sekä Audi A3 rosteriputkenpää.

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

tsiih

No onpas hauskan näköiset nuo Budapestit... Polottimeen on kyllä paras orkkisvannevalikoima, Golfissa huonoin  :(
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Late

Tuossa vielä yksi kuva ;)

Nuo Budabest vantee Polo Cross mallissa vakiona. Jota tietenkään ei tuoda suomen.

Lanttu42

Saakohan tuota budaa 16 tuumasena? :P 17" ei jotenkin istu mun silmään...

Late

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 28.04.11 - klo:15:50
Saakohan tuota budaa 16 tuumasena? :P 17" ei jotenkin istu mun silmään...

Ei saa kuin 17" kokoisena

6R0 601 025 P 7,5J x 17 ET38 "BUDAPEST"

Tos®

Mahtaako tuossa cross polottimesta olla pelkästään korkeemmat jouset?
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Late

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.04.11 - klo:16:12
Mahtaako tuossa cross polottimesta olla pelkästään korkeemmat jouset?

Mitä eroa normaliin Poloon: Etupuskuri, takapuskuri, sivuhelmat "mustat", lokasuojankaaret "mustat", etusumuvalo "pyöreä sumuvalo" ,kattokaiteet, Iskarit, ym..

Tos®

Saatko varaosanumeroo selville niistä jousista  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Lanttu42

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.04.11 - klo:16:15
Saatko varaosanumeroo selville niistä jousista  ;D

Ajattelitko tehdä DIY Cross Polon? :)

Late

Lainaus käyttäjältä: Tos® - 28.04.11 - klo:16:15
Saatko varaosanumeroo selville niistä jousista  ;D

Katsoin noita jousi ovat samoja mitä normaali Polossa käytetään. Eli tuota maavaraa on nostettua iskareilla nähtävästi.

Polo Cross mallin osat

Etujouset:
6R0 411 105 A "Suspension range 37"
6R0 411 105 B "Suspension range 38"
6R0 411 105 C "Suspension range 39"
6R0 411 105 D "Suspension range 40"
6R0 411 105 E "Suspension range 41"
6R0 411 105 F "Suspension range 42"
6R0 411 105 AA "Suspension range 54"
6R0 411 105 BR "Suspension range 82"

Etuiskari:
6R0 413 031 AN  

Takajousi:
6Q0 511 115 AH "Weight range 1"
6Q0 511 115 AC "Weight range 2"
6Q0 511 115 AD "Weight range 3"
6Q0 511 115 AE "Weight range 4"

Takaiskari:
6R0 513 025 AD

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Lanttu42 - 28.04.11 - klo:16:26
Ajattelitko tehdä DIY Cross Polon? :)

eeehn  ;D
Lainaus käyttäjältä: Late - 28.04.11 - klo:16:34
Polo Cross mallin osat
Tänks...
Niiton nuon montaa eri...
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

arraparra

Onko etupenkin niskatukien tarkoitus liikkua muuten kuin ylös/alas, ei ollenkaan eteen/taakse kallistusta?! Itse ainakaan edes pienellä voimalla en saannut kallistumaan taaksepäin ??? Tuntuu että ei oikein vois olla suoraryhtisenä, vaan pikkasen nyökkäävässä asennossa ollaan koko ajan.

Vai pitääkö nostaa kokonaan pois ja kääntää koko helapaska toisinpäin?
Polo Comfortline 1.2 Tsi DSG 2011

Kapa

Ennen vaikka peltivanteet, kuin nuo Budat! Kaameat kattoo!

Erkka

Lainaus käyttäjältä: arraparra - 29.04.11 - klo:22:49
Onko etupenkin niskatukien tarkoitus liikkua muuten kuin ylös/alas, ei ollenkaan eteen/taakse kallistusta?! Itse ainakaan edes pienellä voimalla en saannut kallistumaan taaksepäin ??? Tuntuu että ei oikein vois olla suoraryhtisenä, vaan pikkasen nyökkäävässä asennossa ollaan koko ajan.

Vai pitääkö nostaa kokonaan pois ja kääntää koko helapaska toisinpäin?

Ei käänny niskatuet eteen eikä taakse päin. Harmi.
Polo 9N3 niskatuet pystyi säätämään eteen ja taakse. Eli askel on menty 6R Polossa taaksepäin.
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

jni

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 30.04.11 - klo:07:38
Ei käänny niskatuet eteen eikä taakse päin. Harmi.
Polo 9N3 niskatuet pystyi säätämään eteen ja taakse. Eli askel on menty 6R Polossa taaksepäin.

Niskatuen liikkumattomuus on turvallisuustekijä. Eikös ne ole jotain aktiivista mallia kaikissa VAG:eissa?
Ajossa: Skoda Enyaq 80 125 Edition iV
Ex M-B E 250 T 4Matic Elegance
Ex Suzuki Swift 1.2 VVT GL 5D
Ex Volvo XC60 2.4D AWD Geartronic Momentum
Ex Mitsubishi Outlander 2.2 DI-D EXE
Ex VAG:t:
2 x Skoda Kodiaq
4 x Skoda Superb
4 x Skoda Octavia
1 x Skoda Felicia
1 x Seat Ibiza

Ajoniekat Savosta kaahaa. Katso vastakeinoja.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: arraparra - 29.04.11 - klo:22:49

Tätä samaa harmittelin CCsäni aikanaan, taitaa olla nyky VW suuntaus. 1,5 vuotta meni ennenkuin totuin tuohon, ilmeisesti vartalon ryhti huonontui sopivaksi. Eli ei kannata ryhtyä toimenpiteisiin, aika korjaa. ;)
Edit. Ensiapuna kokeile laittaa ristiselän tukea (vai oliko polossa ollenkaan sitä....) mahdollisimman vähän, se siirtää alaselkää taaemmaksi ->yläselkä ja hartiat siirtyy edemmäksi -> niskatuki kauemmaksi takaraivosta. Itsellä auttoi ratkaisevasti.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

eGetin

Eipä pysty niskatukia sääteleen Golfeissakaan enää V-kopasta eteenpäin. Jonkin verran kyllä itsekin tuota kummastelin aluksi, mutta ajan myötä tuohonkin tosiaan tottuu eikä asiaa edes ajattele - oikeastaan tuntuu melkein häiritsevän tuossa Mk3:ssa kun ne siellä heiluvat ;)

tsiih

En edes tiennyt että niskatuet ovat ennen olleet liikkuva mallia.
Apukuskina istuessa tuki painaa takaraivoa kipeästi  jos haluaisi huilata ja nojata taaksepäin. Joskus se lentääkin takapenkille, terveellistä... Ajaessa pää on pystyssä eikä moista haittaa ole.
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

eGetin

Kannattaa kokeilla säätää selkänojan kaltevuutta - auttaa jonkin verran jos meinaa muuten häiritä.

tsiih

No tokihan sitä olen kokeillut  ;)

EMi

Kokeilkaa nostaa tuki mahdollisimman ylös, niin se ei paina niin pahasti.
Skoda Octavia Combi 1.2 TSI Elegance -11

tsiih

Ei auta mikään säätö mulla ainakaan, sitten painaa vaan ylempää. Ongelma on siinä että niskatuki on etukenossa ja liian edessä selkänojan pystylinjaan.

Keni1

Lainaus käyttäjältä: Erkka - 28.04.11 - klo:12:12
Aikas siisti Budabest vannesetti Poloon sekä Audi A3 rosteriputkenpää.

Viddu että on hyvä väri autossa, tana että GTI:tä ei voinu saada tällä maalilla tana.

zepicc

Lainaus käyttäjältä: zepicc - 20.04.11 - klo:22:32
Kohta 44 tuhatta mittarissa..ja huoltonäyttö näyttäisi toimivan.  :) ...jossain 46 tuhannessa olisi huolto...  

Jostain syystä jäähdytinnestettä täytyi lisätä kesken kaiken...  :o ...n. 41t:n kohdalla. Täytyy seuraavassa huollossa selvittää.

En jaksa puuttua ulkonäöllisiin seikkoihin...vanhenee aikanaan uuden tullessa tilalle.  ???

Oma auto menee pajalle oven korjaukseen...parkkipaikalla joku oli kolhaissut ovella. Onneksi takuu korvaa.  :)

BlueMotion Golf sijarina...ja mieli tekee jo isompaa... ;) Ok bensa, ei sovellu minulle...kilometrejä tulee sen verran enemmän. Start/Stop - systeemi vakuuttaa...kunhan tajusin olemassaolon. :)

Hieman olen miettinyt jo Polon ja Golfin eroa...aika suuri jälkimmäisen hyväksi. Toki pitäisi koeponnistaa kaksilitrainen diesel ennen vaihtoa... ;) Onneksi ei ole varaa moiseen liikkeeseen.  ???

Vaginisti

Tsekkasin rengaspaineet, jotka rengasliike oli (taas) laittanut 0,5 liian korkealle, laskin paineet bensaluukusa oleviin arvoihin ja aiemmin ärsyttänyt pieni jousituksen pintakovuus katosi, paljon mukavampi ajaa kun ei pompota.

Tänään tuli sitten motarilla (motari joka on savossa kallansiltojen kohdilla oikeasti moottoriliikennetie, eli traktorit yms saa ajaa) läheltä piti tilanne, kun edessä meni mopoauto, itse olin ohituskaistalla menossa ohi, kun rampilta laskeutui farmariauto, joka ei kyllä yhtään katsonut mihinkään ja ajoi melkein kylkeen. Just ehdin jarruttaa ettei kolahtanut, lähellä oli! Pään kääntäminen kaistaa vaihtaessa on kyllä ihan ehdoton juttu, katveeseen kun voi pikkupolo jäädä helposti.

Ilmeisesti jotenkin tuosta paineiden laskusta ja äkkijarrutuksesta johtui, että rengaspainevaroittimen merkki syttyi kilahduksen siivittämänä. Ohjekirjasta tutkailin, että systeemi pitää "tasata" jos renkaita laittelee, painamalla hanskalokeron nappia ja onnistuihan se, eikä valo enää pala.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy