Golf GTE - Pistokehybridi

Aloittaja Tourano, 21.02.14 - klo:10:04

« edellinen - seuraava »

GeeTee

Ok eli luovutan tämän vänkäämisen ja tosiaan hienoa, että kaikki voivat valita itselleen sopivat ajotyylit ja modet...

Kun kysyit mitä parempaa b-modessa on niin se vain kerää,energiat talteen vauhtia hidastettaesssa nopeammin, tehokkaammin ja tasaisemmin, ei muuta  8)

Enhancer

Nyt äkkiseltään sanoisin, että user erroria on täällä hiukan liittyen kepin B-asentoon ja rullaamiseen.

Eihän B-modea käytettäessä nosteta jalkaa kaasulta, samalla tavalla kuin perinteisessä autossa nostetaan?

Kaasupolkimesta löytyy kyllä asento, jossa auto rullaa ihan samalla tavalla, oli modena B tai D.

B pitää mielestäni ajatella, niinkuin autossa ei olisi jarrupoljinta ollenkaan. Polkimen asennolla säädetään -100% - 100% -skaalalla sitä, kerääkö auto energiaa talteen vai rullaako vai kiihdytetäänkö. Jarrupoljinta painetaan sitten kun on pakko.

B-modessa toki jarrupaloja ei käytetä ollenkaan. Jos siis energiankäytön haluaa optimoida, on tuohon paras vaihtoehto B-moden käyttö. Vaatii tietenkin kuskilta viitseliäisyyttä ja tarkkaa nilkkaa.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

GeeTee

15,2 kWh/100 km oli kulutus ja pelkällä sähköllä mentiin kauppareissu äsken noin 14 kilometriä ja keskinopeus 32 km/h. Matkalla noin 30 liikennevalot ja kaupunkiajoa koko matka.

Akku oli lähtiessä molemmista päistä täynnä eli alkumatkasta ei paljoa voinut B-modella latailla. ACC käytössä niin ei tarvinnut tuota nilkkaa niin tarkkaan ojennella ja hyvin rullaili vapaallakin kun oli paikka.

Mielestäni ihan hyvä tuo kulutuslukema.

teräksenharmaa

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 14.04.18 - klo:11:01
Ok eli luovutan tämän vänkäämisen ja tosiaan hienoa, että kaikki voivat valita itselleen sopivat ajotyylit ja modet...

Kun kysyit mitä parempaa b-modessa on niin se vain kerää,energiat talteen vauhtia hidastettaesssa nopeammin, tehokkaammin ja tasaisemmin, ei muuta  8)
Edelleenkään se kaasupolkimen ohjelmointi ei ole rajoittava tekijä energian keräämisessä, vaan keräämisen tehokkuus riippuu siitä, paljonko akkuun saadaan syötettyä energiaa. Energian talteenoton mittariin ei tule yhtään lisää näyttämää noita tiloja vaihtamalla, eikä myöskään kulutusmittarin negatiivinen sähkönkulutus muutu miksikään noiden tilojen välillä. Jos B-tilassa tuo energian kerääminen olisi tehokkaampaa, niin kai sen pitäisi näkyä myös auton mittareissa.

Lainaus käyttäjältä: Enhancer - 14.04.18 - klo:13:17
Nyt äkkiseltään sanoisin, että user erroria on täällä hiukan liittyen kepin B-asentoon ja rullaamiseen.

Eihän B-modea käytettäessä nosteta jalkaa kaasulta, samalla tavalla kuin perinteisessä autossa nostetaan?

Kaasupolkimesta löytyy kyllä asento, jossa auto rullaa ihan samalla tavalla, oli modena B tai D.

B pitää mielestäni ajatella, niinkuin autossa ei olisi jarrupoljinta ollenkaan. Polkimen asennolla säädetään -100% - 100% -skaalalla sitä, kerääkö auto energiaa talteen vai rullaako vai kiihdytetäänkö. Jarrupoljinta painetaan sitten kun on pakko.

B-modessa toki jarrupaloja ei käytetä ollenkaan. Jos siis energiankäytön haluaa optimoida, on tuohon paras vaihtoehto B-moden käyttö. Vaatii tietenkin kuskilta viitseliäisyyttä ja tarkkaa nilkkaa.
Itse kyllä väittäisin, ette errorit ovat siellä päässä luetun ymmärryksessä. Eihän kukaan ole ehdotellutkaan nostavansa B-tilassa jalkaansa kaasupolkimelta samaan tapaan kuin D-tilassa. Se on totta, että B-tilassakin löytyy asento, jossa rullataan energiaa kierrättämättä, mutta se on harmillisen hankalasti hyödynnettävissä. Vaatii tosiaan tarkkaa nilkkaa ja myös kulutusmittarin aktiivista kyttäilyä.

Ei jarrupalojen käyttö suoraan riipu tuosta valinnasta B- ja D-tilan välillä. Ihan yhtä paljon molemmat tilat kykenevät jarruttamaan sähkön talteenotolla ja siitä eteenpäin molemmat tilat ovat levyjarrujen varassa. Energian säästön kannalta on parempi välttää jarruttelua ja kiihdyttelyä.

waudi

Onko kellään tietoa miten jarruvalot käyttäytyy B-moodissa ajaessa? Ainakin D:llä vähänkin jyrkemmässä alamäessä siirtyy lataamaan ja jarruvalot syttyy. Oletettavasti näin B-moodissakin mutta missä kohti kulkee rajaa että jarruvalot syttyy?

GeeTee

#155
Lainaus käyttäjältä: teräksenharmaa - 14.04.18 - klo:10:34
Onhan se mahdollista, että olet parissa viikossa saavuttanut itseäni ylemmän ymmärryksen tason. Pistätkö kulutuslukemasi ja sähköllä ajamasi matkat vastavuoroisesti esiin, niin pääsen ihastelemaan saavutuksiasi ja pyristelemään irti kangistavista kaavoista.

Tuo B- ja D-tilan ero on aika pieni lisäys kaasupoljinta seuraavan ohjeman koodiin. Se on toiminto, jolla autoa yritetään saada houkuttelevammaksi liikkeeseen marssivan potentiaalisen asiakkaan silmissä. Ja antaahan se erilaisen ajokokemuksen, mikä voi olla kiva jo ihan vain vaihtelun vuoksi. Nykyisin näitä on paljon muitakin. Esimerkiksi ohjaustehostimen tehostusta saa säädellä, eikä silläkään mitään sen suurempaa merkitystä ole. GTE-tilakin soittaa voimapörinää kaiuttimella, jonka edut ovat myös versin kiistanalaiset. Monet jopa hiljentävät nuo pörinät.

Voisitko sinä vuorostasi vertoa, että mitä parempaa B-tilassa mielestäsi on?

Kaupunkiliikenteessä energiaa tosiaan hukkuu paljon jarruttuleen, mutta tuota hukkaa voi vähentää ennäkoimalla ja rullaamaalla. Silloin kun kuitenkin vahtia joutuu jarruttamalla hidastamaan, niin B- ja D-tilan välillä ainoa ero on se, että jarrutusenergian talteenottoa säädetään eri polkimilla. Sähkömoottorin ja levyjarrujen tarjoamat jarrutukset eivät muutu miksikään B- ja D-tilojen välillä.

Kaipailit noita kulutus tietoja ja alle 15 kWh/100 km tuntuu menevän kun ajelen kaupunkiruuhkissa ACC ruuhkaavustin päällä b-modella näillä kevään lämpimillä säillä.

Taas viikko lisää kokemusta. Pitääkö olla huolissaan?

ACC rullailee mukavasti ja on aina hereillä kun energiaa olisi tarjolla talteen pikkuisen mukavammin ja tehokkaammin kuin kuskin reagoinnin jälkeen jarrupoljinta polkien...

ACC:tä myös ruuhka-avustimeksi kutsutaan joissakin kirjoituksissa.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 20.04.18 - klo:21:25
Kaipailit noita kulutus tietoja ja alle 15 kWh/100 km tuntuu menevän kun ajelen kaupunkiruuhkissa ACC ruuhkaavustin päällä b-modella näillä kevään lämpimillä säillä.

Taas viikko lisää kokemusta. Pitääkö olla huolissaan?

ACC rullailee mukavasti ja on aina hereillä kun energiaa olisi tarjolla talteen pikkuisen mukavammin ja tehokkaammin kuin kuskin reagoinnin jälkeen jarrupoljinta polkien...

Jos ajaa ACC päällä niin onko sillä eroa pitääkö B vai D moodia päällä? Tuli vain mieleen kun perus TDI+DSG yhdistelmällä ajaa ACC päällä niin ei ole merkitystä onko laatikko D vai S tilassa vaan ACC päättää vaihteen ihan oman maun mukaan. Oman havainnon mukaan ACC:n valitsema vaihde on usein sama kuin D moodilla olisi mutta välillä kyllä selkeästi poikkeaa siitäkin etenkin hitaissa nopeuksissa.
Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm -> (työsuhdeauto)

Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

GeeTee

Ei kai siinä muuta eroa ole kuin että b-modella kerää oikeasti energiat akkuun nopeammin, tasaisemmin ja tehokkaammin.

GeeTee

Itse ajelen yleensä töistä pois lähtiessä 5 kerrosta alaspäin parkkitalossa ja voin sanoa, että b-modella se on nautinto ja d-modella myöhästynyt ajoitus aina. Jarruvalofriikeille voisin sanoa, että se on just hyvä noin kun sakemannit on sen suunnitellut eli jos hidastuvuus kiihtyvyysanturin mukaan ylittää arvon niin on hyvä pistää jarruvalot päälle... Kaupungissa nuo jarruvaot loistaa täällä aina eikä täällä idiooiteiksi kaikkia jarruvalollisia heti tuomita...

Kunhan tämä sähköistyminen jatkuu niin kymmenen vuoden päästä diesel-kuljetta ei suutukkaan vaan ymmärtää, että tuo edellä kulkeva ajoneuvo taas keräilee energiaa talteen...

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 20.04.18 - klo:21:56
Ei kai siinä muuta eroa ole kuin että b-modella kerää oikeasti energiat akkuun nopeammin, tasaisemmin ja tehokkaammin.

Niin kerää, sen sijaan että se energia käytettäisiin paremmalla hyötysuhteella auton liikuttamiseen.

Tuo asia on juuri niin kuin Teräksenharmaa sanoi; paras keino säästää energiaa on ennakointi. Jos energiaa käytetään auton liikkeelle saamiseen ja sitten sitä kerätään takaisin akkuun, niin se ei ole pelkästään hyvä asia. Ei sitä energiaa saada kokonaan talteen, siinä tulee häviötä.

Ajelit sitten B:llä tai D:llä, niin pienimmällä pääset sillä kun kiihdytät autoa niin että se energia menee auton liikkumiseen eikä sitä kerätä takaisin akkuun. Aina ei tietenkään voi kaikkea ennakoida ja silloin on toki hyvä kerätä se energia talteen, mutta se onnistuu justiinsa yhtä hyvin ja tehokkaasti myös D:llä.
Passat GTE Variant

GeeTee

Tuossa on taas kokemus karttunut ja olen entistä vakuuttuneempi, että b-mode kaupunkiajossa on taloudellisempi kuin d-mode ainakin omilla vakioreiteillä, suosittelen. Olen nyt ajellu samoja vakioreittejä aikalailla samoissa olsuhteissa eri modeilla ja b-mode on noin 10-15% taloudellisempi kuin d-mode. D-mode ei ole kertaakaan ollut taloudellisempi kuin heikoin b-modella saatu kulutusarvo...

Hieman yllättää tuo golf ja passat gten kiihtyvyys 0-80 km/h 4,9 sekuntia millä pesee myös golf gtin  :o

Tuokin ominaisuus sopii mukavasti kaupunkiajoon jos ei aina viitsi ajella täysin päästöittä.

S#S

GTEstä ei koeajoa enempää kokemusta, mutta toisesta hybridistä on. Jos pitäisi veikata niin tuo B-modella havaittu kulutussäästö liittyy jotenkin ajotapaasi ja -tottumuksiisi.

Hidastaessa liike-energiaa sähköksi muutettaessa osa menee aina häviöihin. Lähtökohtaisesti ennakoiva ajotapa, jossa jarrua / moottorijarrua / regeneratiivista hidastusta käytetään mahdollisimman vähän on taloudellisin.

Käsittääkseni ihan jarrupoljinta kevyesti painamalla saat saman regeneratiivisen jarrutuksen kuin B-modella. Voisikohan olla, että jätät jarrutukset sen verran myöhäisiksi, että jarrutus tapahtuu myös jarrupaloilla.

GeeTee

Minkäslaisia kulutuslukemia olette saaneet gtellä parhaimmillaan aikaiseksi pelkällä sähköllä ajaessanne ?

Itse hämmästelen kun sään lämmetessä omat kaupunkiajot alkaa jo olemaan 13,5 kWh/100 km...

Ei kai gten tulisi ihan egolffin lukemiin yltää kun on hieman eri kategorian auto.

Noissa lukemissa ilmastointi auto 21 astetta eli odottelen mitä tapahtuu kun kesäsää lämpenee tuonne 21 asteeseen.

Edit: oma bensakulutus 1,6 l/100 km kun aina välillä tekee mieli painaa gte-nappia...

-TS-

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 05.05.18 - klo:23:35
Minkäslaisia kulutuslukemia olette saaneet gtellä parhaimmillaan aikaiseksi pelkällä sähköllä ajaessanne ?

Itse hämmästelen kun sään lämmetessä omat kaupunkiajot alkaa jo olemaan 13,5 kWh/100 km...

Ei kai gten tulisi ihan egolffin lukemiin yltää kun on hieman eri kategorian auto.

Noissa lukemissa ilmastointi auto 21 astetta eli odottelen mitä tapahtuu kun kesäsää lämpenee tuonne 21 asteeseen.

Edit: oma bensakulutus 1,6 l/100 km kun aina välillä tekee mieli painaa gte-nappia...

14,3-17,5 kWh/100 km näyttäisi olevan vaihteluväli. Alle 14 kWh/100 km en ole omassa ajossa päässyt puhtaassa sähköajossa vielä kertaakaan ja kesärenkaiden allelaitto nosti kulutusta jonkin verran.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

joksu

#164
Minkälaisia kokemuksia on facelift GTE:n mukautuvista led-ajovaloista? Ovatko riittävät?

GeeTee

Itse olen tykännyt ja ilman muuta tilaisin uuteen tämän lisävarusteen.

Taitaa muutoinkin toimia moitteetta kun ei ainakaan vastaantulijat ole kertaakaan valoja väläytellyt eli hyvin tuntuu blokkaavan tuon häikäisynkin eli mukavasti valaisee niin vasemmalta kuin oikealtakin ohi muiden autojen...

Nuo kulutukset tosiaan asettuneet 13-14 kWh/100km kaupunkiajossa, mikä on mielestäni hyvä lukema ja 95% ajoista ajellaan pelkällä sähköllä.

TDiih

ID.3 Pro Performance Life 150 kW 58 kWh
Audi A4 1.8T Avant B7 eFlexFuel
Octavia BKD DSG
VW Golf 1.9 TDI -98

-TS-

Lainaus käyttäjältä: joksu - 17.05.18 - klo:18:23
Minkälaisia kokemuksia on facelift GTE:n mukautuvista led-ajovaloista? Ovatko riittävät?

No, mikä kenellekin riittää, mutta ovat jotakuinkin parhaat lyhdyt, mitä on Konsernin autoissa vastaan tullut. Pimeässä voi surutta ajaa pitkät päällä kokoajan ja automatiikka hoitaa sen ettei vastaantulijaa häikäise. Ja se homma hoituu kaikesta päätellen hyvin koska yksikään vastaantulija ei ole vilkutellut valoja.
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

joksu

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 18.05.18 - klo:09:38
No, mikä kenellekin riittää, mutta ovat jotakuinkin parhaat lyhdyt, mitä on Konsernin autoissa vastaan tullut. Pimeässä voi surutta ajaa pitkät päällä kokoajan ja automatiikka hoitaa sen ettei vastaantulijaa häikäise. Ja se homma hoituu kaikesta päätellen hyvin koska yksikään vastaantulija ei ole vilkutellut valoja.

Kuulostaa siis varsin hyviltä noi valot ja komeesti näyttää pelaavan videolla, jonka TDiih tuossa linkkasi :)

Mitenkäs GTE on pelittänyt talvella? Itsellä on kiikarissa facelift versio, niin erityisesti kokemukset faceliftistä kiinnostaa. Otetaan nyt esimerkkinä kova pakkasyö (-20´C) ja auto on latauksessa aamuun saakka jolloin lähdetään liikkeelle.

---Lämpiääkö auton sisätila samalla kun autoa lataa? Vai lataako se vain ja pitää akustoa lämpimänä?
---Lämmittääkö lataus samalla moottoria vai pitääkö bensamoottorin lämmitys hoitaa perinteisesti lohkolämppärillä tai webastolla?
---Onko teillä autoissa webastoa? Kiikarissani olevassa autossa on webasto, joten kokemukset webaston tarpeellisuudesta käy myös.
---Sähköllähän nyt auto lähtee liikkeelle jos akussa piisaa varausta, mutta läväyttääkö se varottamatta bensamoottoriin kierrokset päälle vaikkapa nyt maantiellä kun varaus loppuu? Tällä nyt siis haen takaa, että kuormitetaanko kylmää bensamoottoria kuinka? Toki tämä nyt riippuu noista edellisistä kysymyksistäni eli miten moottorin lämmitys hoidetaan.

Jos jostakin löytyy jo valmiiksi käytyä keskustelua tästä talviautoilusta niin heittäkää linkki :) Mielestäni tästä topicista ei edeltä löyty ainakaan kaikkiin kysymyksiini vastausta. Passat GTE:ssä lienee sama voimalinja kuin Golf GTE:ssä?

GeeTee

En osaa kaikkiin teknisiin asioihin vastata, mutta muutama viikko huhtikuussa oli koviakan pakkasia ja ei tuon moottorin toiminnassa huomannut koska käytti polttista ja koska sähköä  8) Itse alku vaiheessa testailin paljon gte-näppäintä ja täysin huomaamatta toimi tuokin pakkasilla.

Noi lämmitykset saa säädeltyä just niin kuin haluaa carnetissa ja käyttää ulkoo tulevan sähkön järkevästi niin lämmitykseen kuin jäähdytykseen halutessasi eli ei syö akkua.

Gtessä oma 5 kWh lämmitin eli ihan Etelä-Suomessa ei Webastoa välttämättä tarvi, mutta se on hyvä lisälaite kun auto ei ole pistokkeen päässä ja haluaa mukavuutta talvipakkasilla...

Kaikki vain toimii huomaamatta niin kuin pitää  ;D

GeeTee

Tämä siis toimii loistavasti jos ja kun käytössä kotona yön yli latauspiste josta voi ottaa 8-16 ampeeria ja latausaika vaihdellen 4-2 tunntia tyhjästä täyteen. Jos työpaikka ja  sielläkin lataus mahdollistaa niin avot...

-TS-

#171
Lainaus käyttäjältä: joksu - 19.05.18 - klo:11:41
Kuulostaa siis varsin hyviltä noi valot ja komeesti näyttää pelaavan videolla, jonka TDiih tuossa linkkasi :)

Mitenkäs GTE on pelittänyt talvella? Itsellä on kiikarissa facelift versio, niin erityisesti kokemukset faceliftistä kiinnostaa. Otetaan nyt esimerkkinä kova pakkasyö (-20´C) ja auto on latauksessa aamuun saakka jolloin lähdetään liikkeelle.

Jos auto on ollut yön johdon jatkeena, eli auto on latautunut jo illalla/yöllä täyteen, GTE käynnistää poikkeuksetta bensamoottorin (ainakin minulla) ja käyttää sitä niin kauan että akku lämpenee tarpeeksi antaakseen sähköä. En tiedä mikä tähän vaikuttaa eniten mutta viime talven kokemuksilla bensamoottorilla piti ajaa 6-40 km että sähköajo tuli mahdolliseksi. Mitä pidempi seisonta-aika pakkasessa, sen pidempään meni bensalla ajaessa (tuo 40 km oli kovan pakkasviikonlopun jälkeen, auto seisoi perjantai-iltapäivästä maanantaiaamuun)
Sisätilathan lämmitetään sähkövastuksen avulla, joten sähkönkulutus on aika huimaa. Talvella pääsin pelkällä akulla max. 27 km koska en halua hytistä kylmässä ja lasit huurussa. Enpä pääse näin kesälläkään kuin 37 km jos käytän ilmastointia.

Lainaa---Lämpiääkö auton sisätila samalla kun autoa lataa? Vai lataako se vain ja pitää akustoa lämpimänä? [/i]
Ei lämpiä, jos et itse laita autoa lämpenemään joko määrittämällä lähtöajan (ja lämmityksen) tai aktivoimalla lämmitystä Car-net-sovelluksesta.
Ainakaan minun Golfini ei kuitenkaan lämpene tarpeeksi jotta esim. ikkunat sulaisivat, vaan lämmitys katkeaa itsekseen vähän ajan kuluttua eikä pysy päällä. En tiedä kuuluuko asiaan vai onko autossani bugi.

Lainaa---Lämmittääkö lataus samalla moottoria vai pitääkö bensamoottorin lämmitys hoitaa perinteisesti lohkolämppärillä tai webastolla?
---Onko teillä autoissa webastoa? Kiikarissani olevassa autossa on webasto, joten kokemukset webaston tarpeellisuudesta käy myös.
Ei lämmitä, bensamoottori pitää lämmittää erikseen. Suosittelen sitä webastoa, en itse ottaisi ilman, sillä webastolla saa myös sisätilat tarpeeksi lämpimäksi että laseja ei tarvitse raapia. GTE:hen ei saa myöskään tuulilasin lämmitystä joka olisi ihan ykkösvaruste.

Lainaa---Sähköllähän nyt auto lähtee liikkeelle jos akussa piisaa varausta, mutta läväyttääkö se varottamatta bensamoottoriin kierrokset päälle vaikkapa nyt maantiellä kun varaus loppuu? Tällä nyt siis haen takaa, että kuormitetaanko kylmää bensamoottoria kuinka? Toki tämä nyt riippuu noista edellisistä kysymyksistäni eli miten moottorin lämmitys hoidetaan.
"läväyttää" mutta kannattaa muistaa että kun ajelet maantiellä niin vaihde on kutosella ja kuutosvaihteella moottorin kierrokset ovat noin 2000 rpm satasen vauhdissa, eli ei tuosta mitään vahinkoa tule. Moottori lämpenee käydessään kuten mikä tahansa polttomoottori. Etukäteen se ei lämpene.
Webastoa ei myöskään voi käyttää silloin kun auto on "käynnissä"


Jos yksittäiset ajot jäävät noin 40 kilometriin kerrallaan, ja välissä on muutama tunti + on latausmahdollisuus niin ei pahaa sanaa Golfista. Oman autoni olen tankannut viimeksi huhtikuun alussa, sen jälkeen olen ajanut noin 2300 km ja pa-säiliö on vieläkin lähes täynnä :)
VW ID.3 Max '20
Ex; Volvo S90 T8 Twin Engine '18
ex; VW Golf GTE '18
ex; Skoda Octavia Combi 1.4 TSI DSG '15

Gte

Mikä mättää? Vaihdoin vuoden 2015 gte golfin 2017 malliin ja en saa car-nettiä toimimaan. Näyttää auton vaan sinne missä ollut viikko sitten. Olen poistanut edellisen käyttäjän,aktivoinut auton ja palauttanut asetuksiakin jo useampaan kertaan mutta ei. Sovellus ei siis näytä ajankohtaista tietoa ollenkaan vaan viikon takaiset. Autossa näyttää kyllä säätiedot yms ...

fleetwood

Lainaus käyttäjältä: Gte - 04.06.18 - klo:17:32
Mikä mättää? Vaihdoin vuoden 2015 gte golfin 2017 malliin ja en saa car-nettiä toimimaan. Näyttää auton vaan sinne missä ollut viikko sitten. Olen poistanut edellisen käyttäjän,aktivoinut auton ja palauttanut asetuksiakin jo useampaan kertaan mutta ei. Sovellus ei siis näytä ajankohtaista tietoa ollenkaan vaan viikon takaiset. Autossa näyttää kyllä säätiedot yms ...

Oman Passat GTEn kanssa tuli kerran täsmälleen tuollainen tilanne. Tuo alkoi lopulta toimimaan sen jälkeen kun poistin tilin, annoin sen olla poistettuna yön yli ja tein sen sitten uudelleen ja sen jälkeen alkoi näyttämään ajantasaista dataa.
Passat GTE Variant

jra72

Mä pidän car-osion ajotiedot-näyttöä yleensä ajaessa päällä mutta välillä käynnistäessä se onkin vaihtunut e-tilan näyttöön (tjsp). Mikäs tuossa on ettei valittu pysy valittuna ja pystyykö siihen vaikuttamaan?
Golf GTE -16

heller

Lainaus käyttäjältä: Liikkuvapallo gte - 20.04.18 - klo:21:25
ACC:tä myös ruuhka-avustimeksi kutsutaan joissakin kirjoituksissa.

Ruuhka-avustin on lisävaruste ACC:n kanssa. Tarkoittaa käytännössä sitä että alle 15km/h nopeuksisa auto ei pyydä kuljettalta inputtia. Itse olen kai jotain minuutin verran ajanut koskematta rattiin todella hitaassa ruuhkassa. Normaalisti laneassari pyytää antamaan inputtia rattiin 13sek välein.
Taitaa myös ruuhka-avustimen vaatia että lane assist toimii alle 30km/h vauhdissa.

Lainaus käyttäjältä: joksu - 17.05.18 - klo:18:23
Minkälaisia kokemuksia on facelift GTE:n mukautuvista led-ajovaloista? Ovatko riittävät?

Faceliftin valot ovat sama kaikissa, ei vain GTE:ssä. Eli egolf ja highline/comfortline on samat valot. Todellakin paras varuste koko autossa talvella. Melkein tulee pakkomielle välillä päästä ajamaan pimeässä että näkee niiden toimintaa :)
Octavia RS iV Mamba green
ex. Golf 1.5TSI DSG Hailaini

jra72

Millaisia syitä on käyttää ajastettua lähtöaikaa latauksessa sen sijaan että lataa vaan suoraan täyteen?
Golf GTE -16

foxnen

Lainaus käyttäjältä: jra72 - 14.07.18 - klo:11:05
Millaisia syitä on käyttää ajastettua lähtöaikaa latauksessa sen sijaan että lataa vaan suoraan täyteen?
Ajastettua lähtöaikaa käytettäessä akku on varautun haluttuun varaustilaan ja jos valinnut ilmastoinnin päälle niin auton sisätilat ovat valitussa lämpötilassa lähtöaikana. Muistaakseni piti olla valittuna myös jokin lähtöpaikka (ei väliä mikä).
Ex: Passat Variant Highline 2.0 TDI DSG 2011
Ex: Audi Q5 130kW guattro S tronic  Business 2013
Ex: Passat Variant GTE 2016

jra72

Lainaus käyttäjältä: foxnen - 14.07.18 - klo:11:24
Ajastettua lähtöaikaa käytettäessä akku on varautun haluttuun varaustilaan ja jos valinnut ilmastoinnin päälle niin auton sisätilat ovat valitussa lämpötilassa lähtöaikana. Muistaakseni piti olla valittuna myös jokin lähtöpaikka (ei väliä mikä).

Okei, ostan tuon jos jostain syystä haluaa että akku on alle 100% lähtöhetkellä. Seuraava ihmetyksen aihe on että miksi joku voisi sellaista haluta varsinkin jos sähkö maksaa sen mitä suomessa eli ero 90% ja 100% ei ole oikeaa rahaa. Ilmastoinnin voi kytkeä carnetistä päälle koska haluaa eli lämmityksen puolesta tuo ajastettu toiminto vain sitoo lähtemään silloin kuin vaikkapa edellisenä päivänä on luullut haluavansa lähteä.
Golf GTE -16

teräksenharmaa

Näin palkkatyöstä elantonsa saavana  aamuisin ei tarvitse pohtia sitä, tekeekö mieli lähteä vai ei ja pidän ajastusta hyvin kätevänä - erityisesti talvella. Ajastamalla akut ja auto ovat lämpimiä aamulla liikkeelle lähdettäessä. Tuohon työmatkaani riittää 30-40 prosentria akkujen kapasiteetistä ja käytän usein vajaa latausta. Pyrin painottamaan lataamista halvemman sähkön latauspisteessä, lataustilan ääripäitä vältellen uskon akun kestävän paremmin ja kun akku ei ole täynnä, jarrutusenergian keräys toimii täydellä teholla heti liikkeelle lähdettäessä. Pidän myös kätevänä mahfollisuutta käyttää matalaa latausvirtaa ajatetussa latauksessa ja jos on kiire, niin napista latauksen aloittamalla voin ladata täydellä virralla. Tuotakin teen säästääkseni akkua. Myös sähköverkko tykkää, kun ajoittaa latauksen yölle.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy