Keskustelua polttoainelämmittimen Remuc -etäohjauslaitteesta

Aloittaja Jyri, 06.02.14 - klo:08:18

« edellinen - seuraava »

Jyri

Tilasin jälleenmyyjältä autooni jo luovutuksessa asenneteuksi Remuc etäohjauslaitteen. Laitehan mahdollistaa polttoainelämmittimen ohjaamisen kännykällä ja tarjoaa mm. auton lämpötilatiedot sekä suorakäynnistyksen lämmittimelle, sekä luonnollisesta ajastukset. Sokerina pohjalla laitteessa on sisäänmenoja joihin voi tuoda erisignaaleja, joiden pohjalta voi sitten laitteen hallinnassa selaimella konfiguroida erilaisia tapahtumia. Itselläni on tuo Plus malli, joka mahdollistaa myös paikkasidonnaiset tapahtumat ja atuon seurannan selaimella/kännykällä.

Nyt on tilattu ja jo toimitettu myös CAN adapteri, jolla tarkoitus tuoda Remucille auton OEM varashäkyttimen signaali, tuon jälkeen on mahdollista saada SMS/soitto jos auton hälytin menee päälle.

Taky

Remuc asennuksesta omaan kulkineeseen.

Siinä Remuc ohjaa Defan DA 460854 relettä joka kytkee autoon tarvittaessa verkkovirran, systeemissä moottorille sähköinen lämmitin + sisälämppäri haara.

Kun omassa ympäristössä virtaa on tarjolla molemmissa pääparkeissa niin systeemi on loistava.

Asennuskin meni ihan omatoimisesti, keskusyksikkö on auton koelaudan alla johon virransyöttö saatu suoraan samassa kohdassa olevalta sulaketaululta, sulake auton omassa taulussa.

Asennuksessa Remucilta muutama sähköposti kun laitteen aktivointiprosessi ei heti auennut, mutta ei sekään mikään vaikea lopuksi ollut.

Ainut piuha mikä Remucilta menee ohjaamosta ulos - moottoritilaan on Defan releen ohjausjohdin, siis yksikkö suojassa.

Remucin käyttökytkin on toistaiseksi piilossa hanskalokerossa, mutta kunhan MB koelaudan saan auki se ilmestyy muiden nappuloiden kanssa samaan riviin.

Vastaanottoantenni on apparin puolella tuulilasin sisäpinnalla yläkulmassa käytännössä näkymättömissä.

Käyttökokemuksia nyt viikoilta, ensimmäinen havinto oli että GSM verkon viiveestä johtuen reaaliaikainen kytkentä ON-asentoon kestää about 30 sekunttia - aluksi oudoksutti varsinkin testausvaiheessa kun aikaisempien webojen jne kanssa oli tottunut välittömään reakointiin.

Omassa systeemissä on myös Defan LED indikaattori asennettuna taustapeilin juureen niin sen valosta esim himassa näkee heti että kaikki on OK, kuten kytkeytymisen osalta on kokoajankin ollutkin.

Android ohjausohjelma on sen sijaan muutaman kerran Sampan S3:ssa kaatunut ajastusta tehtäessä - ja juurikin kellon aikaa "rullatessa" - sormen pitäminen "liian kauan" "rullalla" kaatanut ohjelman, näppäilemaällä aika vastaavaa ei ole esiintynyt.

Kokonaisuudessa olen kyllä erittäin tyytyväinen Remuciin, ajastuksia voi käytännössä tehdä mistä vaan.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Seba

Mullakin on Remuc ohjaamassa Webastoa mun Polossa, mutta ei sinne mitään ulkoista antennia asennettu (onneksi, rumentamaan sisätiloja) eikä ollut edes paketissakaan mukana. Hienosti on toiminut jopa autotallin kellarissa missä kännykän signaali katoaa, mutta Remucin käskyt menevät aina perille.

En ymmärrä miten joku voi enää tänä päivänä hankkia Webaston kellolla tai kaukosäätimellä, on toi GSM-ohjaus ihan toista kun voi mistä päin tahansa laittaa auton lämpenemään.

Peke

Mä mietin kans Remucia, mut otin Webaston oman ohjauksen. Kaikki tarpeellinen löytyy. Mut todellakin tästä lähin mulla tulee olemaan aina GSM ohjauksella Webasto, on kyllä niin pirun mukava laite. :)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Taky

Lainaus käyttäjältä: Seba - 06.02.14 - klo:11:09
Hienosti on toiminut jopa autotallin kellarissa missä kännykän signaali katoaa, mutta Remucin käskyt menevät aina perille.

Hmmm.... Miten se on mahdollista jos kenttä puuttuu?
Eri operaattori?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

Pakko muuten kommentoida tuota antenniasiaa. Itseä harmitti ettei ollut etukäteen tietoa että antenni ja käyttökytkin asennetaan näkyville, olsiin halunnut tuosta tiedot jotta olisin voi ut itse miettiä parhaat paikat niille, en pidä siitä että joku tekee atuolleni jotain mitä ei ole etukäteen sovittu ja suunniteltu.

Eli vinkkinä Remucille, kannattaisi mainita asiasta sivuilla ja laittaa kuvat näkyville antennista ja kytkimestä, niin silloin tuohon osaisi paremmin varautua.

dwntime

Lainaus käyttäjältä: Taky - 06.02.14 - klo:12:25
Hmmm.... Miten se on mahdollista jos kenttä puuttuu?
Eri operaattori?

Varmaan tarkoittaa sitä että signalointi vielä toimii mutta esim. soittaminen ei onnistu. Eli kenttää on mutta ei tarpeeksi puhelun muodostamiseksi.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.02.14 - klo:12:28
Eli vinkkinä Remucille, kannattaisi mainita asiasta sivuilla ja laittaa kuvat näkyville antennista ja kytkimestä, niin silloin tuohon osaisi paremmin varautua.

Toki, muistelesin että asennusoppaassa niistä on maininta.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Taky - 06.02.14 - klo:12:32
Toki, muistelesin että asennusoppaassa niistä on maininta.
Ei taida tuota paljoa nähdä kun tilaa jälleenmyyjältä autoon asennettavaksi. Ei ollut muuten Remucin etusivun kuvassakaan, missä näkyi itse laite ja johtoja, ei antennia tai kytkintä.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.02.14 - klo:12:36
Ei taida tuota paljoa nähdä kun tilaa jälleenmyyjältä autoon asennettavaksi.

Ei suoraan, mutta kyllä asennusopas on vapaasti saatavissa, ...

http://www.embelin.fi/uploads/manuals/remuc-2-ac/REMUC_INSTALL_GUIDE_fi.pdf

.... josta

 REMUC-2-AC-ohjainlaite
 Ulkoinen antenni, kuva sivulla 4
 Asennuskaapelit
 GPS/GLONASS-vastaanotin (ainoastaan Remuc PLUS)
 Käyttökytkin merkkivalolla, kuva sivulla 7 & 8

Toki vaatii selvittely että ne löytää.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Taky - 06.02.14 - klo:10:00
Remuc asennuksesta omaan kulkineeseen.

Siinä Remuc ohjaa Defan DA 460854 relettä joka kytkee autoon tarvittaessa verkkovirran, systeemissä moottorille sähköinen lämmitin + sisälämppäri haara.

Kun omassa ympäristössä virtaa on tarjolla molemmissa pääparkeissa niin systeemi on loistava.

Asennuskin meni ihan omatoimisesti, keskusyksikkö on auton koelaudan alla johon virransyöttö saatu suoraan samassa kohdassa olevalta sulaketaululta, sulake auton omassa taulussa.

Asennuksessa Remucilta muutama sähköposti kun laitteen aktivointiprosessi ei heti auennut, mutta ei sekään mikään vaikea lopuksi ollut.

Ainut piuha mikä Remucilta menee ohjaamosta ulos - moottoritilaan on Defan releen ohjausjohdin, siis yksikkö suojassa.

Remucin käyttökytkin on toistaiseksi piilossa hanskalokerossa, mutta kunhan MB koelaudan saan auki se ilmestyy muiden nappuloiden kanssa samaan riviin.

Vastaanottoantenni on apparin puolella tuulilasin sisäpinnalla yläkulmassa käytännössä näkymättömissä.

Käyttökokemuksia nyt viikoilta, ensimmäinen havinto oli että GSM verkon viiveestä johtuen reaaliaikainen kytkentä ON-asentoon kestää about 30 sekunttia - aluksi oudoksutti varsinkin testausvaiheessa kun aikaisempien webojen jne kanssa oli tottunut välittömään reakointiin.

Omassa systeemissä on myös Defan LED indikaattori asennettuna taustapeilin juureen niin sen valosta esim himassa näkee heti että kaikki on OK, kuten kytkeytymisen osalta on kokoajankin ollutkin.

Android ohjausohjelma on sen sijaan muutaman kerran Sampan S3:ssa kaatunut ajastusta tehtäessä - ja juurikin kellon aikaa "rullatessa" - sormen pitäminen "liian kauan" "rullalla" kaatanut ohjelman, näppäilemaällä aika vastaavaa ei ole esiintynyt.

Kokonaisuudessa olen kyllä erittäin tyytyväinen Remuciin, ajastuksia voi käytännössä tehdä mistä vaan.

Havaitsemasi viive johtuu laitteen pollausvälistä eli laite käy kerran minuutissa palvelimella hakemassa komennot  ja riippuen komennon ajankohdasta viive on 0s-60s.

Android version päivitys on tällähetkellä työnalla ja huomioidaan tuo kaatumis ongelma.

Taky

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 06.02.14 - klo:22:49
...riippuen komennon ajankohdasta viive on 0s-60s.

OK. Loogista kun sen nyt tietää.

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 06.02.14 - klo:22:49
Android version päivitys on tällähetkellä työnalla ja huomioidaan tuo kaatumis ongelma.

Hienoa, mallikkaasti toimii laitteen käyttötuki, vaikka ei sitä edes ehtinyt kaivatakaan - sillä ensin itse kerätään käytännön kokemuksia että on varma toiminnastaan.

Mutta erinomaista kun asiat on hoiteissa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Sniiki

Itellä tuo Eberin kaverina. Pari kuukautta pelannu ilman ongelmia ja jopa vanhan kökkö Lumia 800:n kanssa ei oo appi tilttaillu. Itellä Saunalahden halvin, ~3e/kk ilman rajaa oleva dataliittymä tossa.
Eberin toiminnassa ainut mitä jäi toivomaan on ettei sisäpuhallin käynnistyisi ennenku vedet on kunnolla lämmenny. En ihan varma oo mutta ymmärsin että Webastosta saa lämmittimeltä lämpötilatiedon myös Remucille ja sitä kautta helposti säädeltyä termostaattitoimintoja (Webaston kytkentä erilainen ja käyttää omaa liitintä joka Eberin kanssa jää tyhjäksi). Kaiketi tuo onnistuisi jos tuohon saa toisen ulkoisen lämpötilamittarin jonka asentaa jonnekin veden lämpötilaa mittaamaan?

Yksi vapaista lähdöistä pitäisi valjastaa IPCU releelle jotta saisi kesällä tuuletustoiminnon päälle. Diodi vaan releen ja Eberin & Remucin väliin niin eivät häiritse toisiaan.

patch

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 08.02.14 - klo:12:07
Eberin toiminnassa ainut mitä jäi toivomaan on ettei sisäpuhallin käynnistyisi ennenku vedet on kunnolla lämmenny.
Onko jälkiasennettu Eberi? Omassani ainakin IPCU käynnistää sisäpuhaltimen vasta kun nesteen lämmöt 30 astetta plussalla. Mahtaakohan tuota pystyä jostain testerillä säätämään +-?

niksa

Kirjataan omaa kokemusta 1kk ajalta, jonka aikana käyttöä ehkä keskimäärin kolme kertaa päivässä. Tämä eka kk osui kyllä hyvään pakkasjaksoon.

Itsellä ohjaus asennettiin uuteen autoon samalla kun tehtaan tt-v konvertoitiin toimimaan myös esilämmittimenä. Kysellen ja kokeillen olen todennut laitteen olevan kytketyn seuraavasti: lisätty webaston kellon piuha wbus-väylään, remuc kiinni tässä piuhassa, mitään kelloa ei asennettu. Tuulettimen ohjausrele lähdössä out1. Jälkiasenteisen haittana itse hoidettava climatronicin ohjaus, joka on kettumainen kun auto on pysäköitäessä lämmin. Start-stop sammuttaa moottorin ja clima menee säästötilaan enkä saa ilman käynnistystä säädettyä suuntausta + lämpöä täysille.

Kiva ohjaussysteemi, nyt mulla säädetty siten, että webasto tulille, odotus 5min, sisäflekti päälle, sisäflekti päällä olisiko +7 asteeseen asti, jonka jälkeen käynnistetään uudelleen, jos lämpötila laskee tarpeeksi.

Kauhean hyvin en ehtinyt tuota optimoida, kun loppui pakkaset kesken...

Sovellus (wp8) on toiminut mielestäni moitteetta.

Pari kertaa ohjain on kotipihassa tippunut yöllä pois verkosta, joka on tarkoittanut sitten lasin raapimista. Samaten Tyksin sairaalarakennusten välissä on ollut kuuluvuus ongelmia, mutta sen jotenkin ymmärtää. Mitään ulkoista antennia ei ainakaan ole missään näkyvissä.

Näiden katkojen selvittelyssä on tullut asiakaspalvelun kanssa oltua yhteydessä. Pelkästään hyvää sanottavaa siitä.
Keksin muutamia ominaisuuksia, jotka saattaisivat olla kivoja.
-laitteen ulkoinen anturi kiinni vesiletkun kylkeen ja sisäpuhalluksen käynnistys sen ohjaamana, kaipaisi ehkä mahdollisuuden boksin sisäisen anturin perusteella lopettaa puhallus, kun tavoitelämpö saavutettu

-olen huomannut, että kiirelähdöissä varsinkin, jos tiedän lasien olevan auki, olisi kiva voida käynnistää webasto siten, että sisäflektiä ei käytetä lainkaan. Siten saisi kaiken tehon moottorin esilämmitykseen. Nyt onnistuu toki manuaalisesti, jos käyn viiden mukaan päästä napsaisemassa out1-lähdön pois päältä. Starttioptio "ilman rinnakkaisohjausta" olisi kiva.

Siinä oli nyt jotain kokemuksia, toivottavasti niistä on apuja toisten pohdinnoissa ja valinnoissa...

Jyri

Itse kaipaisin ajastuksessa mahdollisuutta valita lähtöaika, ei lämmityksen alkuajankohtaa, olisi sama logiikka siis kuin auton valikoista tehtävässä ajastuksessa.

Taky

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 08.02.14 - klo:23:18
Itse kaipaisin ajastuksessa mahdollisuutta valita lähtöaika, ei lämmityksen alkuajankohtaa, olisi sama logiikka siis kuin auton valikoista tehtävässä ajastuksessa.

Sehän vaatisi jonkinlaista autokohtaista profiilia millä määritellä mikä lämmitys aika missäkin lämpötilassa on tarpeen tyyliin...

0C => päälläoloaika 15 minuuttia
-5C => päälläoloaika 30 minuuttia
-10C => päälläoloaika 45 minuuttia
....
-25C => päälläoloaika 75 minuuttia

...  koska kokoonpanoja on n kpl:tta erilaista niin se pitää olla käyttäjän määriteltävissä.

Webpalvelussa "profiilikäyrä" jonka voisi jokainen autolleen/laitteelleen piirtää....?
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

niksa

Lainaus käyttäjältä: niksa - 08.02.14 - klo:22:14viiden mukaan päästä
lue: viiden minsan päästä

Ihanaa, kun laitteet tietävät mitä haluan kirjoittaa  :)

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 08.02.14 - klo:12:07
Itellä tuo Eberin kaverina. Pari kuukautta pelannu ilman ongelmia ja jopa vanhan kökkö Lumia 800:n kanssa ei oo appi tilttaillu. Itellä Saunalahden halvin, ~3e/kk ilman rajaa oleva dataliittymä tossa.
Eberin toiminnassa ainut mitä jäi toivomaan on ettei sisäpuhallin käynnistyisi ennenku vedet on kunnolla lämmenny. En ihan varma oo mutta ymmärsin että Webastosta saa lämmittimeltä lämpötilatiedon myös Remucille ja sitä kautta helposti säädeltyä termostaattitoimintoja (Webaston kytkentä erilainen ja käyttää omaa liitintä joka Eberin kanssa jää tyhjäksi). Kaiketi tuo onnistuisi jos tuohon saa toisen ulkoisen lämpötilamittarin jonka asentaa jonnekin veden lämpötilaa mittaamaan?

Yksi vapaista lähdöistä pitäisi valjastaa IPCU releelle jotta saisi kesällä tuuletustoiminnon päälle. Diodi vaan releen ja Eberin & Remucin väliin niin eivät häiritse toisiaan.
Termostaattitoiminto hyödyntää laitteen omaa lämpöanturia ei Webaston. Jos kytket OUT2 linjan IPCU releelle voit viivästää puhalluksen käynnistystä haluamasi ajan ja säätää lämmityksen loppuvaihetta termostattina esim 20 asteeseen. Tämä ei tarvi erillisohjausta lämmittimeltä ollenkaan vaan OUT2 konfataan seuraamaan OUT1 linjaa viivästettynä.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 10.02.14 - klo:22:49
Termostaattitoiminto hyödyntää laitteen omaa lämpöanturia ei Webaston. Jos kytket OUT2 linjan IPCU releelle voit viivästää puhalluksen käynnistystä haluamasi ajan ja säätää lämmityksen loppuvaihetta termostattina esim 20 asteeseen. Tämä ei tarvi erillisohjausta lämmittimeltä ollenkaan vaan OUT2 konfataan seuraamaan OUT1 linjaa viivästettynä.
Ok, kuvittelin että Weban kanssa olisi enempi mittauspisteitä käytössä. Täytyisi tuo OUT2 laittaa sinne jokatapauksessa jos haluaa kesähelteillä tuuletella. Ajattelin kyllä alunperin että olisin laittanut sen OUT2-lähdön Eberin oman IPCU-ohjauksen rinnalle jolloin Eberi saisi ite edelleen itse päättää koska sisäflekti starttaa ja OUT2:lla saisi sitten ite päättää siinä sivussa, mutta toisaalta tuo viivekäynnistys varmaan toimisi ihan tarpeeksi hyvin ja katkaisu ylärajalla voisi olla kätevä. Vielä kun teette tohon mukautuvan, vaikka lineaarisesti skaalautuvan viiveen mahdolliseksi, esim. jonkun lämpötilan mukaan niin sisäpuhaltimen starttiviive venyisi pidemmäksi kovemmilla pakkasilla kun vesi lämpenee hitaammin.

Lainaus käyttäjältä: patch - 08.02.14 - klo:16:08
Onko jälkiasennettu Eberi? Omassani ainakin IPCU käynnistää sisäpuhaltimen vasta kun nesteen lämmöt 30 astetta plussalla. Mahtaakohan tuota pystyä jostain testerillä säätämään +-?
Jälkiasennettu juu. Pitäs varmaan mitata nesteitä mihin asti ne lämpee kun sisäflekti starttaa.

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 06.02.14 - klo:08:18Nyt on tilattu ja jo toimitettu myös CAN adapteri, jolla tarkoitus tuoda Remucille auton OEM varashäkyttimen signaali, tuon jälkeen on mahdollista saada SMS/soitto jos auton hälytin menee päälle.
Polosessani on GSM-ohjaimena Webcontrol 3, johon on hälytin kytketty. Toimii ihan kivasti, vaikka ei älypuhelinominaisuuksia olekaan. Nyt alkoi Möhköfantin Webaston orkkiskaukosäädin kyllästyttää surkean toimintasäteen takia ja tilasin siihen Remucin. Mietistelin myös tuota hälytinliitäntää siihen.

Omassa ketjussasi Jyri linkkasit tähän CAN-bus adapteriin. Tuolta NavLinkzistäkö sen ostit? Ihme kauppa, kun ei näy hintoja eikä ole ostoskoreja tai muuta.

Vaikea löytää muitakaan kauppoja, josta viitsisi tilata. Venäjältä ehkä saisi, mutta vähän hämärän oloisia ovat ko. nettikaupat.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Punderz - 05.11.14 - klo:13:21
Omassa ketjussasi Jyri linkkasit tähän CAN-bus adapteriin. Tuolta NavLinkzistäkö sen ostit? Ihme kauppa, kun ei näy hintoja eikä ole ostoskoreja tai muuta.
Tuoltapa hyvinkin, olivat tosi avuliaita ja vastasivat sähköposteihin selkeällä Lontoolla :)

Punderz

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 05.11.14 - klo:13:39
Tuoltapa hyvinkin, olivat tosi avuliaita ja vastasivat sähköposteihin selkeällä Lontoolla :)
Ok. Ihmetytti vaan, kun se ei ole mikään verkkokauppa, ts. sieltä ei voi suoraan ostaa mitään. Ja siinä missä hinnan kuvittelisi olevan on vain tyhjää, jonka alapuolella on teksti "incl. VAT, plus Shipping".

Anyway, mekaanikko yrittää nyt ensin ottaa hälyttimen sireeniltä jännitteen Remucille. Ei tarttis tuota CAN-adapteria. Katotaan onnistuuko.
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

Punderz

Onko asia niin, että Remuc ei oikeasti tiedä, että onko Webasto päällä vai ei?

Q7:n Webastossa on jotain pulmia, se ei aina lähde ekalla yrityksellä käyntiin, ts. lähtee mutta sammuu pian itsestään. Remuc edelleen luulee, että se on käynnissä. Mistään ei voi päätellä, että se on sammahtanut. Tai no ehkä jännitteen käyttäytymisestä voisi, en ole vielä tutkinut tarkasti.

Minulla Remuc kytkettiin kiinni Telestart-kaukosäätimen vastaanottimeen tms. Autossa ei ole erillistä kellokytkintä, ainoastaan tuo yksinkertainen kaukosäädin (ja lisäksi autosta MMI:ltä voi säätää lämmityksen päälle tai pois).
Polo GTI 2012 Shadow Blue, Audi Q7 4.2 TDi V8 2008

EMBELIN

Q7 tapauksessa asennus on helpointa tuohon kaukosäätimen vastaanottimeen johtuen väylien nukahtamisesta yms.
Vastaanottimen mallista riippuen käyntitieto voi olla saatavilla takaisinpäin ja siirrettyä käyntistatukseen.
Oireet tosin viittaa siihen että lämmitin ei ole kunnossa eli kannattanee laittaa se ensin kuntoon.


Lainaus käyttäjältä: Punderz - 05.11.14 - klo:23:25
Onko asia niin, että Remuc ei oikeasti tiedä, että onko Webasto päällä vai ei?

Q7:n Webastossa on jotain pulmia, se ei aina lähde ekalla yrityksellä käyntiin, ts. lähtee mutta sammuu pian itsestään. Remuc edelleen luulee, että se on käynnissä. Mistään ei voi päätellä, että se on sammahtanut. Tai no ehkä jännitteen käyttäytymisestä voisi, en ole vielä tutkinut tarkasti.

Minulla Remuc kytkettiin kiinni Telestart-kaukosäätimen vastaanottimeen tms. Autossa ei ole erillistä kellokytkintä, ainoastaan tuo yksinkertainen kaukosäädin (ja lisäksi autosta MMI:ltä voi säätää lämmityksen päälle tai pois).

JoLah

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 10.02.14 - klo:22:49
Termostaattitoiminto hyödyntää laitteen omaa lämpöanturia ei Webaston. Jos kytket OUT2 linjan IPCU releelle voit viivästää puhalluksen käynnistystä haluamasi ajan ja säätää lämmityksen loppuvaihetta termostattina esim 20 asteeseen. Tämä ei tarvi erillisohjausta lämmittimeltä ollenkaan vaan OUT2 konfataan seuraamaan OUT1 linjaa viivästettynä.

Oisko helpointa vaan antaa eberin ohjata sitä sisäpuhallinta koska se kytketään kun jäähdytysneste on eberin mittaamana 30 astetta... Aina paras lopputulos. Jos pakkasella sisälämpötila on yli 15 astetta lämmityksen jälkeen, on lämmitetty turhaan liian kauan.

Paras kytkeä remuc jänniteohjaukseen ja antaa eberin hoitaa puhaltimen ohjaus, eberin kanssa tällä laitteella ei tiedä toimiiko lämmitin vai ei...
Skoda Octavia Ambition 2.0 150 TDI DSG 4x4 Matrix LED+peruutuskamera

Larmatin



No nyt pukki toi vaimolle ison kasan Remuc tuotteita, onko kellään vinkkiä mitä tekee nuo rinnakkaisohjaus webasto ja out1 tagit ja niden alla oleva liukuva luku juttu?

mikään ohje ei sitä tunnu kertovan ja Embelin on joululomalla joten sinne on turha soittaa.


-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

niksa

Kytkeytyy päälle toisen lähdön kanssa ja säädin asettaa viiveen. Itsellä puhallin käynnistyy vasta jonkin aikaa weban jälkeen.

Larmatin

Eli kun laitan tuohon rinnakaisohjaus webasto tagin niin mihin lähtöön laite laittaa ohjauksen  x-viiiveen jälkeen ja millinen se ohjausimpulssi on?
-01 syncro T4 "lessumalli" keittolevyllä

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: Larmatin - 30.12.14 - klo:07:46
Eli kun laitan tuohon rinnakaisohjaus webasto tagin niin mihin lähtöön laite laittaa ohjauksen  x-viiiveen jälkeen ja millinen se ohjausimpulssi on?
Jos laitat rinnakkaisohjaus Webaston kanssa niin säädetyn viiveen jälkeen kytkeytyy jännite OUT1 lähtöön loppulämmitysajaksi. Jänniteohjaus tapauksessa OUT1 ensin ja viiveen jälkeen lisäksi OUT2 loppuajaksi.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy