mukava ylläri

Aloittaja bruce82hki, 02.02.14 - klo:19:13

« edellinen - seuraava »

bruce82hki

hei

sainpas tänään mukavan yllärin tiedoksi
minulla on siis 09vm scirocco 1.4tsi 118kw malli ja ajettu nyt 85 000km
vein viime viikolla huoltoon kun 90k huolto olisi iso sitä enenn vaan itse vaihdellut öljyjä noin 10k -12k välein

mutta ylläri on settä sain kuulla että moottorini on täysin paskana
vuotaa ym ym ym onkohan täysin normaalia? ei ole mitään vikavaloja räpsytelly???

ostettu käytettynä 2011 helmikuussa jolloin oli ajettu noin 57-58k

ei varmaan kuulu hajota noin vaan moottori kuulemma jos volkkari huollon tekisi tulisi varmasti uusi moottori
voiko tällaisessa mitään alkaa valittamaan? vai haaskaanko vaan aikaa?

voin sanoa että v*****aa aika paljon nyt juuri ja taisi muuten jäädä tasan viimeiseksi volkkariksi

saan myöhempää tarkan selosteen mitä vikana firma lupasi tehdä selosteen

mutta on kuulemma rahan tuhlausta alkaa tekemään mitään huotlo paskana olevaan moottoriin tuli vaan vastaus

ajaessa ei huomaa mitään ainakaan itse en ole huomannut

Kasis

Varsin ikävä juttu, osanottoni.
Oliko 60tkm huolto tehty volkkarilla ja mitä oljyä olet käyttänyt ylimääräisissä öljynvaihdoissa?
Scirocco & VI Golf Variant

bruce82hki

eipä ole tehty ei kun otin selvää mitä huollot sisältää niin kuulemma pelkät öljyn vaihdot ja suodatin ja noihan nyt osaan itsekin vaihtaa
mobil1 olen käyttänyt

mutta tuskin ne öljyt nyt moottoria hajottaa? ketju kuulemma on ok mut muuten täys sökö paineet päin persettä ym ym ym

ja kun soitin volkkarille että täälä vilahti moottorin vika valo niin eipä ottaneet vakavasti että saattaa olla kosteutta vaan?
tosin vilkkui vaan 3 kertaa ja sen jälkeen ei ole ilmoitellut

kerran ilmoittanut yljyn paineista ja sit sammui sekin sitten aloin tarkistamaan asiaa liikkeen kautta ja samalla 90k huolto niin nyt sit kuulemma moottori täysin paskana?

ompas luotettava vehje näin kalliiksi pien autoksi =,( epäilivät vaan että tuskinpa kannattaa alkaa tappelee volkkarin kanssa kun ei ole mitään leimoja yljyn vaihdoista ja kuulemma turha huoltaa edes 90k nyt edes kun paskana

eikös tällasissa tapauksissa pitäis valo jäädä pysyväksi palamaan? eikä vaan vilautella kerran tai pari???

SeppoN

Ei tuo välttämättä ole mikään maailmanloppu, vaikka lompakko saattaa ulvaista pahastikin. Kun saat sen raportin, niin julkaise se täällä, niin pohditaan porukalla. Täällä on joukossa ihan oikeita ammattilaisia, joilla on vuosikymmenten kokemus.

Jos koko kone menisi vaihtoon, niin kannattaa tosissaan harkita käytettyä konetta purkurilta. Niitä saa sekä Suomesta että muualtakin Euroopasta. Kun hieman tutkii vaikkapa Saksan tarjontaa, niin huomaa, että käytettyjen varaosien kauppa on miljardibisnes, missä ostajan asema on melko turvattu.

Koneen vaihdon voi teettää myös Tallinnassa halvemmalla kuin Suomessa. Sitäpaitsi homma hoituu siellä myös suomeksi.

Juuri tässä kohtaa tulla tupsahti oma kirjoituksesi (21:37). Siihen en sano juuri nyt enempää kuin että jokin mättää ja kunnolla. Hommaa se raportti, niin raati ihmettelee sitä ihan miehissä. Eikä välttämättä ole pöllömpi idea viedä auto johonkin toiseen paikkaan tutkittavaksi.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 02.02.14 - klo:21:37
mobil1 olen käyttänyt

Onks toi longlife vai joku perus mobil1?

Taky

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 02.02.14 - klo:21:37
kerran ilmoittanut yljyn paineista ja sit sammui sekin sitten aloin tarkistamaan asiaa liikkeen kautta ja samalla 90k huolto niin nyt sit kuulemma moottori täysin paskana?

Duunikaverilla meni vajaassa 30tkm:ssä myös moottori uusiksi - maahantuojan/tehtaan piikkiin, kyseessä 2010 tai 2011 Scirocco 1.4tsi.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

bruce82hki

voiko öljy hajottaa koneen? mobil 1 5w40 ellen nyt aivan väärin muista on koneeseen laitettu
10-12k välein

kysyin vielä myyjältäkin että otan long lifet pois ja alan käyttää mobilia ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa

noin 30k ehdin autolla ajaa kunnes nyt näin ja jos mennyt oman virheeni takia rikki nyt öljyillä niin sit en kitise mutta uskomattomalta kuulostaa

viasko koko 1.4 118kw kone minusta ja mitä lukenut

ja takuutahan ei ole sen tiedän siitä on turha valittaa mut ei ole missään autoissa joutunut ennen moottoria alkaa vaihtamaan
liian kallista lystiä sanon minä varsinkin jos noin 15k tulee vuodessa ajettua

mut eikai soittaminen asiaa yhtään huonommaksi tee jos tiedustelee mutta eiköhän melko tyly vastaus tule

Karvesak

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 02.02.14 - klo:22:16
voiko öljy hajottaa koneen? mobil 1 5w40 ellen nyt aivan väärin muista on koneeseen laitettu
10-12k välein

kysyin vielä myyjältäkin että otan long lifet pois ja alan käyttää mobilia ei nähnyt asiassa mitään ongelmaa

noin 30k ehdin autolla ajaa kunnes nyt näin ja jos mennyt oman virheeni takia rikki nyt öljyillä niin sit en kitise mutta uskomattomalta kuulostaa

viasko koko 1.4 118kw kone minusta ja mitä lukenut

Jos öljyt vaihtaa pois LL/Ohjelman 504.00/507.00 öljyistä tulisi öljyn täyttää 502.00 luokituksen ja ihan äkkiä jos muistelen niin perus Mobil1 5w-40 ei täytä ky/normia :(.Se,että voiko olla syy moottorivaurioon onkin sitten vaikeampi juttu.

ja takuutahan ei ole sen tiedän siitä on turha valittaa mut ei ole missään autoissa joutunut ennen moottoria alkaa vaihtamaan
liian kallista lystiä sanon minä varsinkin jos noin 15k tulee vuodessa ajettua

mut eikai soittaminen asiaa yhtään huonommaksi tee jos tiedustelee mutta eiköhän melko tyly vastaus tule

eerop

Paljonko tullut kilometrejä tuolla öljynvaihtovälillä, ajalla ole niinkään väliä. Itsellä tulee 2kk:een reilu 12tkm enkä aja enempää öljyillä.

Ei todellakaan saa moottori kulua tuohon kilometrimäärään millään noin paljoa vaikka öljyjä vaihtelisi  itse. Tuo merkkiliikkeen asenne on aivan perseestä näissä tapauksissa jossa joku osaa itse tehdä autolleen  jotain. Heti syytetään tekijää.

Jännä homma että töissä paikkaillaan älyttömän paljon merkkiliikkeiden "jälkiä", siis todella paljon

Käytä muualla puolueettomalla korjaamolla tuo moottori tarkastettavana ennen hirveitä remontteja

bruce82hki

väliä tulee öljyen vaihdoille noin 6-8kk kun olen vaihtanut nyt 3 kertaa öljyt ja nyt olisi ollut tarkoitus vaihtaa 4 kerta

no eipä saisi kyllä minustakaan noin kulua kone että tarkasta vähän epäili mahdollista valmiste virhettäkin mutta ei kommentoinut enempää tarkempaa moottorin purkua

Oktaavi

Öljyistä homman ei pitäisi olla kiinni, vaan vika on kyllä jossain aivan muualla:

Mobil Super 3000 X1 -öljyllä on seuraavien valmistajien hyväksynnät: 5W-40
MB 229.3 
VW 502 00 / 505 00
BMW Longlife-01
Porsche A40
Peugeot/Citroën Automobiles B71 2296
Renault RN0710 / RN0700
AVTOVAZ (LADA-autot)

Tässäkään tapauksessa ei ollut mitään hyötyä, vaikka öljyjä oli vaihdeltu 10-12tkm välein. Eli kuten itsekin tokaisit, viasko koko kone. Surullista jatkoa TSI-koneiden kestävyydestä  :(

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 02.02.14 - klo:22:56
väliä tulee öljyen vaihdoille noin 6-8kk kun olen vaihtanut nyt 3 kertaa öljyt ja nyt olisi ollut tarkoitus vaihtaa 4 kerta

no eipä saisi kyllä minustakaan noin kulua kone että tarkasta vähän epäili mahdollista valmiste virhettäkin mutta ei kommentoinut enempää tarkempaa moottorin purkua
Ã,,LÃ,, ANNA lupaa moottorin pöydälle nostamiseen ja purkamiseen, mikäli autolla voi vielä ajaa! Vie auto toiselle korjaamolle diagnoosia varten ja suunnittele seuraava siirto rauhassa. Esim. Tallinnan merkkikorjaamo, vaihtokone netistä tai nyrkkipaja. Antamalla luvan tutkimuksiin saat 1000â,¬:n laskun ja autonmoottori on pitkin korjaamon lattioita ts. sulta viedään vaihtoehdot ja joudut maksamaan itsesi kipeäksi.

Kasis

Ei se välttämättä öljystä ole kiinni, mutta maahantuonnin/vw:n mahdolliset syytökset saattaa kohdistua "väärän öljyn" käyttöön ja sitä kautta vetäytyvät vastuustaan.

Mielenkiinnolla odotetaan raporttia huollolta.
Scirocco & VI Golf Variant

SeppoN

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 02.02.14 - klo:23:12
Ã,,LÃ,, ANNA lupaa moottorin pöydälle nostamiseen ja purkamiseen, mikäli autolla voi vielä ajaa! Vie auto toiselle korjaamolle diagnoosia varten ja suunnittele seuraava siirto rauhassa. Esim. Tallinnan merkkikorjaamo, vaihtokone netistä tai nyrkkipaja. Antamalla luvan tutkimuksiin saat 1000â,¬:n laskun ja autonmoottori on pitkin korjaamon lattioita ts. sulta viedään vaihtoehdot ja joudut maksamaan itsesi kipeäksi.

Juuri näin. Ja vaikka sillä ei voi ajaa, niin hinausfirma toimittaa sen ilomielin ihan minne haluat. Eikä maksa paljoa. Ihan nippelitietona, että voi sen ajokelvottoman auton toimittaa Tallinnaan. Ainakin sikäläiset korjaamot mainostavat, että auto haetaan satamasta. Olen omin silmin nähnyt, kun Helsingissä on auto viety köyden perässä laivaan.

bruce82hki

raporttia odotetaan vielä

autolla voi ajaa kyllä ja ainakaan itse en huomaa ajossa juurikaan mitään mitään eroa
ettei vaan olis ollut jo jokseekin paskana kun ostin käytettynä ja nyt sit mennyt ihan solmuun =,(

itsekin kauhu tarinoita kuullut mut voin sanoa ei ole yhtään HYVÃ,, FIILIS NYT

bruce82hki

antaa vaan paremman kuvan laadusta kun joutuu jo tallinaan asti auton korjaamolle viedä ei prkl
mut onhan se halvempaa

mut kyl tosta pitää eroon päästä muuten vie kyllä kaikki rahat mut tuskin kovin halukkaita on alkaa vaihtemaankaan mihinkään autoon =,(

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Kasis - 02.02.14 - klo:23:13
Ei se välttämättä öljystä ole kiinni, mutta maahantuonnin/vw:n mahdolliset syytökset saattaa kohdistua "väärän öljyn" käyttöön ja sitä kautta vetäytyvät vastuustaan.

Mielenkiinnolla odotetaan raporttia huollolta.
Kyllä. Mutta tässä on maahantuojakin suhteellisen vahvoilla. Ainakin lukemani perusteella olen siinä käsityksessä, että ainut varma viimeisin huoltomerkintä autosta on ensimmäinen 30tkm huolto. Ja siitä eteenpäin tähän 90tkm asti tehdyt huollot tietää varmuudella vain auton omistajat itse. Eli se on aika pitkä miinus.

Ja vaikka me mitenkä tässä pyöritellään tätä juttua, niin vaikka viimeisin, eli tämä 60tkm kohdalla oleva huolto olisi tehty merkkiliikkeessä, tämä kone olisi todennäköisesti tullut tiensä päähän. Maahantuoja olisi varmasti osallistunut korjauksiin, koska auto huollettu "oikein", mutta itse uskon, että asiakas olisi joutunut maksamaan osan lystistä. Ja tämä osuus on todennäköisesti niin suuri, että halvempaa on itse korjauttaa auto jossakin muualla. Eli kuten tässä jo jotkut ovatkin vihjanneet, kannattaa peli viheltää poikki ja korjauttaa auto jossakin muualla, hieman edullisemmin.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Oktaavi - 02.02.14 - klo:23:42
Eli kuten tässä jo jotkut ovatkin vihjanneet, kannattaa peli viheltää poikki ja korjauttaa auto jossakin muualla, hieman edullisemmin.

Ja sitten varmaan panna kiertoon...?
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Golfauto

Vaikka olen itse yleensä aina sitämieltä, että firmat kusettavat asikkaita ja on oikein vaatia oikeuksiaan niin... Tässä vaan on kaikki pielessä. Niitä omia huoltoja tai öljynvaihtoja kun ei voi mitenkään todistaa, niin se oli siinä. Vaikka tuosta jonkun oikeustaistelun jälkeen konserni jotain maksaisikin, niin luku olisi todennäköisesti aika pieni. Tämä on hyvä esimerkki miksi edes jonkinmoiset huollot tai mitä ikinä kannattaa teettää edes jossain nyrkkipajassa mistä saa kuitin todisteeksi työstä. Noin muuten ihmettelen melko uusien autojen omatoimista huoltoa, kun vielä monelle TSI yms ongelmat ovat tiedossa. Onko sitten luottolimitit tapissa vai mitä...

bruce82hki

varmaan paremman vastineen saisi kun ajaisi vaan mereen
pitää kysellä mitä joku paja antaa tollasenaan minua kun ei koko auto enään ptäkääkään kiinnostaa ollut yhtä helvettiä koko 2v mitä auton omistin

hyvä ajaa kun toimi ja muutenkin kiva

muuten millon saanut tapella meneekö ikkunat kiinni vai eikö tai ovet lukkoon pelkkä rasite ollut
olis vaan pitänyt pysyä japanilaisissa mut tyhmästä päästä kärsii lompakko ja koko ruumis

kyl mä silti soitan vihasne puhelun volkkarille ja haukut laatdun syvimpään helvettiin

bruce82hki

eipä ole luotto limitti tapissa mutta kun en luotan liikkeisiin enemmän luotan kun kaveri tekee ja katson itse vieressä
leimaa ei saa mutta eipä tarvii maksaa leimasta ellei sit halua jotain HE MAN huolto leimaa^^

Oktaavi

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 02.02.14 - klo:23:53
Ja sitten varmaan panna kiertoon...?
En minä ainakaan laittaisi. Ajaisin ainakin niin kauan, kun osilla ja työllä takuuta. Vähän ennen takuun loppumista harkitsitin tarkoin, että kuinka jatketaan. Varmaan joku toinen saattaisi laittaa nykyisellään kiertoon, vaikkapa vw-konsernin liikkeeseen?

Filixon

Lienee epäasiallista kysyä, minkä hintainen tuo auto oli kolme vuotta sitten ostettaessa.

Golfauto

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 02.02.14 - klo:23:58
eipä ole luotto limitti tapissa mutta kun en luotan liikkeisiin enemmän luotan kun kaveri tekee ja katson itse vieressä
leimaa ei saa mutta eipä tarvii maksaa leimasta ellei sit halua jotain HE MAN huolto leimaa^^

Samoin toimisin jos kyseessä joku 89vm mese tms... Uudemmissa on vaan pakko mielestäni rimpuilla takuun/virhevastuun perässä varsinkin jos TSI tai DSG esim tämän konsernin autoissa.

bruce82hki

no tosta saa joku itselleen projektin jos haluaa ostaa esim minulle riitti

bruce82hki

27 000e maksoin kun ostin mut raha on rahaa ;D muistan vaan kun myyjä kehtas väittää että auto kaupa on paras mitä maan päällä on ja asuntojen ostaminen  tois sijalla no omalla kokemuksella en koskaan ole asuntokaupoissa hävinnyt ja autokaupoilla vaan hävinnyt paitsi mun vanhalla kuplalla minkä myin voitolla

bruce82hki

mut tuskin alan korjaamaan ellei ole täysin pakko kyselen millasia tarjouksia saa tollasenaan ja sit pohdin mitä teen
aikaani en tolle autolle uhraa enään pätkääkään kuhan pääsen eroon

bruce82hki

enkä jaksa usko että asiat yhtään toisin olisi vaikka olisikin leimat
sen verran ystävällistä palvelua aina olen volkkarilta saanut hyvin tylyä

kehtasivat aikoinaan kun ostin käteisellä autonkin sanoa täälä on käytetyt jaah no väärä osote tulin uutta ostamaan

ja hondalle menin ja sain mitä halusinkin vaikka yrittivät kerran kusettaa mut maahantuonti toimii hondalla jopa saatiin kusettaja erotettua
kun oli alkanut väärentämään maahantuojan korvauksia^^

Lasu

" voiko öljy hajottaa koneen? mobil 1 5w40 ellen nyt aivan väärin muista on koneeseen laitettu
10-12k välein " 

10k välein kannattaakin öljyt vaihtaa. Öljyjen puolesta siis paremmassa kunnossa kuin suurimmalla osalla .

öljy voi hajoittaa konetta jos sitä on liikaa.   

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Lasu - 03.02.14 - klo:00:34

10k välein kannattaakin öljyt vaihtaa. Öljyjen puolesta siis paremmassa kunnossa kuin suurimmalla osalla .

10 kk:n välein... Ihanko riippumatta ajettujen kilometrien määrästä?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy