mukava ylläri

Aloittaja bruce82hki, 02.02.14 - klo:19:13

« edellinen - seuraava »

bruce82hki

tosin muistelen myös että onnistuin kolaroimaan auton toisen auton peräänkin ja tarkastuksessa ei mitää pahempia vaurioita siis ihan tömähtys kun lipesi jalka kytkimeltä mutta tuskin sellainenkaan mitään vahingoa aiheuttaisi koneelle? korjautettiin volkkarilla
kyllä ja myös korjautettu ongelma kun nappasi pohja maahan kun oli tielä monttu missä ei mitään varoitusta

mutta volkkari ei löytänyt ainakana mitään ongelmia? luulis että ovat tutkineet kyllä hyvin sillonkin?

kummastuttaa vaan toi että oikeesti voi moottori muka hajota noin vaan tai täysin paskana niikuin huolosta sanottiin voi ajaa mutta ei suosittele mitään pitkää matkaa siis

bruce82hki

10 000km välein siis oli sit 4kk tai 6kk mutta yleensä mennyt juuri se 6-7kk

Filixon

Sori, 10 k tarkoittaakin autokielessä kymmentätuhatta. :)
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

bruce82hki

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 03.02.14 - klo:00:43
10 kk:n välein... Ihanko riippumatta ajettujen kilometrien määrästä?

siis 10 000km välein juuh ehkä liian usein mutta näissä kun on turha säästellä kun itse noi voi vaihtaa ja suodatin kanssa
joka kerta

bruce82hki

ja ihmetyttää että jos oikeasti on vikaa niin miksei palaisi ne valot kun kaikesta huutaa liiankin tarkasti

JakeS

Vähän erikoinen tapaus. Huolto väittää että moottori on paskana mutta auto toimii normaalisti?
Ainoat oireet moottorin vikavalon vilkkuminen pariin kolmeen kertaa.
Käsittääkseni moottorin mennessä oman diagnostiikkansa perusteella vikatilaan alkaa rajoittaa kiertoksia ja ahtoja. Tätä ei kuitenkaan ole tapahtunut?  Öljyvalo kerran vilkahtanut ja öljymäärä kuitenkin ollut normaali?  Öljynpaineen merkkivalo vai öljymäärän varoitusvalo?
Mistä vuodoista on kyse?  Kenties öljyvuodoista. Luulisi että niistä olisi havaintoja ollut öljynvaihtojen yhteydessä tai edes merkkaamisena auton alle? 
Jäähdytysnesteen kanssa sama homma. Nestetason vajoamisesta on oma varoitusvalonsa ja hyvin havaittavissa myös öljyn seasta.
Taidan olla vähän pessimisti ja epäillä peikon sotkeutuneen asiaan, mutta jos ei näin ole niin suosittelen samoja ohjeita kuin moni tuolla aikaisemminkin ja teettää korjaus jossakin muualla kuin marmoriliiterissä.
Bemari m135 -16,  Renault Clio  -17, S-max 2,0 tdci -18, Vw Polo sedan -19

bruce82hki

öljyn paine varoitus valo vilahti kerran piippasi 3 kertaa ja sit katosi

sitä ennen oli noin 3kk ennempää väläyttänyt kolme kertaa moottorin vikavaloa tässä kaikki

ainoa "vika" valo mitä koko ajan vilauttelee ja en ole jaksanut ahkerasti täytellä pesuneste^^

juuh näin luulis että olis jotain läikkiä esim mut ei ja itse huomasin kun tarkistin tämän viimeisimmän varoitus vilauttelun jälkeen että huohotin oli vähänä kohollaan ja sieltä oli valskannut öljyä? muuten en mitään vuotoja ole nähnyt tai huomannut kun putsasin koneen

mut lyhyesti sanoi vaan että koko kone täysin paskana kuhan nyt saisin raportin salee otti sähköpostini väärin^^

mutta auto toimii muuten kuin ei mitään vikaa olisikaan en ainakaan ole huomannut mitään eroa kun esim olen katsonut youtubesta näitä millasta ääntä moottori pitää niin terveeltä autoni kuulostaakin kun nää videolla olevat kuulostaa tosi kauheilta

Filixon

Lainaus käyttäjältä: JakeS - 03.02.14 - klo:00:57
Taidan olla vähän pessimisti ja epäillä peikon sotkeutuneen asiaan, ...

Tähän aikaan saattaa spiritus fortiskin olla liikkeellä. :D
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

bruce82hki

olkoon vaikka jeesus tai mooses mutta eikö todellisen vian takia pitäis palaa valo jatkuvasti?

ja nämä valo vilkuttelut ovat tapahtuneet ennen pakkasia ja alkoivat kun olin antanut auton seistä 2 viikkoa hallissa kun olin matkoilla?

baleno

Vuosia sitten kaveri käytti pösön jossain liikkeessä katsastustarkastuksessa. Vikalista oli pitkä kuin nälkävuosi. Kaveri toimi kuitenkin viisaasti ja delegoi projektin minulle korjattavaksi. Loppujen lopuksi autossa ei ollut juuri mitään vikaa ja meni helposti leimaan.

Tämä kyseinen tapaus on kuitenkin tsi joten moottoririkko noilla kilsoilla ei ihmetyttäisi. Jatkossa lisätiedoista varmaan selviää sekin että onko tämä tapaus peikko vai ei.
Citroen C5 2.0i 2006

bruce82hki

Juuh

Melko kallista lystiä sit jos noi oikeesti poksahtelee ennen 100k ja siltikin
Mut no oppirahat tulee aina maksaa^^

Pitkään vaan nyt pohtia mitä sit tekee sen vaan tiedän että mihinkään volkkarin konsernin autoon en jatkossa tule koskemaan melkeempä voisin sanoa paskempaa ei ole ollut

Fiat puntossakin hajosi kytkin 70k jälkeen nuoruus vuosina mutta eipä ole tietääkseni moottori vieläkään kyseisestä autosta poksahtanut^^

bruce82hki

Enhancer

Jos auto kerran toimii normaalisti, niin haet sen huollosta, ajat autuaan tietämättömänä VW-merkkiliikkeeseen ja vaihdat toiseen autoon niinkuin mitään vikaa ei olisi ikinä ollutkaan.

Näin saa VW-organisaatio hoitaa paskansa ihan itse, kyllä se merkkiliike maahantuonnin kanssa tehtaan siihen maksumieheksi saa.

Itse toki häviät sen mitä nyt vaihtokaupassa häviää, mutta eipä tarvitse itse murehtia tuota tippaakaan.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

bruce82hki

Ja mikä peikko?

http://www.sciroccocentral.co.uk/forum/viewtopic.php?f=2&t=14390

Tuola onjotain vastaavaa mitä minullakin nyt mut en oikeen ymmärrä niin?

Mitäs jos volkkari on itse laiminlyönyt virheensä? Kysyin vielä kun ostin onko ollut vikoja ei mitään vikoja prkl mitä kusetusta

V-O

Arvatkaa kuka peikkoilee?

MMV

bruce82hki

Niin mikä peikko?

pomo

Tämähän kuulostaa jo liiankin lennokkaalra ollakseen totta?

bruce82hki

Totta on klo kymmen alan soittelee raportin perään ja voi olla että löytyy scirocco tänään ojasta tai tolpasta

hapelton1

Kirjoitustaonkyllätodellaikävälukeaeisaaoikeinedesselvää.

Jussiboy

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 03.02.14 - klo:08:53
Totta on klo kymmen alan soittelee raportin perään ja voi olla että löytyy scirocco tänään ojasta tai tolpasta
Eihän sulla vaan ole vakuutukset samassa yhtiössä kun minulla??

bruce82hki

Ehkä olen sit vaan tyhmä saa sanoa suoraan kun en ole maksellut leipomista kun vaihtanut öljyjä
Tiuhaan itse ja muutenkin katsonut päällisin puolin autoa ja just ehdin kehua että volkkareille sentään voi
Voi tehdä itse jotain

Eikä olisi kyl tullut heti mieleen että näissä hajoo moottorit näin dsgstä olin vaan kuullut valituksia
No kuten sanoin opimpahan nyt varomaan TSI ja volkkaria yleisesti

Japanilaisissa sentään saa kaiken vakiona ja kaikki extra maksaa saksalaisissa
Mut jos 1.4tsi 118kw maksaa uutena noin 34-39k niin eipä tule minusta oikeen laatu vastaan jos moottori hajoaa alle 100k

Ja uskallan väittää että parempaa huoltoa saanut meidän toimesta kuin missään firmassa
Vaikka ei leimoja olekaan yleisesti haukuttu että vähän liiankin tarkka autoista ne on vaan kulkupelejä

Yleisesti kiva auto mut liian paljon vikoja tiedä sit onko edellinen omistaja jo saanut paskaksi
Kun ei halunnut edes keskustella auton historiasta olis vaan pitänyt tajuta silloin

Purkaa kaupat

bruce82hki

Lainaus käyttäjältä: Jussiboy - 03.02.14 - klo:09:17
Eihän sulla vaan ole vakuutukset samassa yhtiössä kun minulla??

Hah hah ei huolta jos itse sen potkin tai hajoita en mitään ilmoitusta tee sen verran on selkärankaa

bruce82hki

Juuh saanut aika monelta saman tuloksen 5000e moottori
Joten taitaa jäädä korjaamatta 5000e saa ja uuden "uuden auton" tai montakin
Ja säästyy rahaa

bruce82hki

Pitääkö paikkansa? Kuulin että 08-09vm sirottimissa ollut heikot männyn renkaat?
Ja volkkarin olisi kuulunut vaihtaa nämä parempii näin ei ole kummankaan käynyt?

Vai onko tuulesta temmattu? Ketjuissakin kuulemma ollut ongelmia mutta ketju on kuulemma ok kun tarkistettiin

Ja ei korjata ellei asiakkaalla tule vikaa? Kuulostaa aika hurjalta ja miten vältetään virhe vastuu
Että onhan volkkarilla nyt kissan päivät jos alkavat vinkumaan takuusta j
Kun ei ole merkki liikkeessä öljyjä vaihdettu

katteja

Lainaus käyttäjältä: hapelton1 - 03.02.14 - klo:09:01
Kirjoitustaonkyllätodellaikävälukeaeisaaoikeinedesselvää.

Totta, on todella vaikeata saada asiasta selvää kun kirjoituksen tyyli on "kadun" kieltä sekoitettuna kirjoituskielleen puhumattakaan isoista kirjaimista jne.

Mutta, ei palkokasveja hengityselimiin, tämän ei ole tarkoitus ketään provoida eikä kukaan saa provosoitua.
Mutta, itsekin koitan lukea kirjoittamani tekstin ennen julkaisua sillä ajatuksella että asiasta mitään tietämätön saa siitä jotain irti ja ennenkaikkea jaksaa lukea juttua loppuun asti.
Syvällä on pimeää..

Lexus IS300H

bruce82hki

Lainaus käyttäjältä: katteja - 03.02.14 - klo:10:35
Totta, on todella vaikeata saada asiasta selvää kun kirjoituksen tyyli on "kadun" kieltä sekoitettuna kirjoituskielleen puhumattakaan isoista kirjaimista jne.

Mutta, ei palkokasveja hengityselimiin, tämän ei ole tarkoitus ketään provoida eikä kukaan saa provosoitua.
Mutta, itsekin koitan lukea kirjoittamani tekstin ennen julkaisua sillä ajatuksella että asiasta mitään tietämätön saa siitä jotain irti ja ennenkaikkea jaksaa lukea juttua loppuun asti.

No oikein kirjoitus tässä vaiheessa on varmaan vähäisin ongelmani vai?
Mut en mä noin helposti vedä herneitä nenään

manni

Lainaus käyttäjältä: bruce82hki - 03.02.14 - klo:10:26
Pitääkö paikkansa? Kuulin että 08-09vm sirottimissa ollut heikot männyn renkaat?
Ja volkkarin olisi kuulunut vaihtaa nämä parempii näin ei ole kummankaan käynyt?

Vai onko tuulesta temmattu? Ketjuissakin kuulemma ollut ongelmia mutta ketju on kuulemma ok kun tarkistettiin

Ja ei korjata ellei asiakkaalla tule vikaa? Kuulostaa aika hurjalta ja miten vältetään virhe vastuu
Että onhan volkkarilla nyt kissan päivät jos alkavat vinkumaan takuusta j
Kun ei ole merkki liikkeessä öljyjä vaihdettu
Jos autoa ei ole merkkihuollettu, kaikki viat voidaan laittaa huoltamattomuuden piikkiin.

Onko järkeä ostaa vajaan 30 kâ,¬:n auto jossa huoltohistoria ei täydellinen?
Uusikaupunki

Voimasavu

jep heikot on männyn renkaat ja kledjuissa vasta on kin ollut onkelmia

ettei silinterin kansi vaan olis halki

tai urpo sanonut itsensä irti

onhan näitä vika mahdolli suuksia pilvin pimein noissa sysi paskoissa volkkareissa
voisiko viallinen lambada tunnistin tai ruiskutus siitin aiheuttaa vaurion

superbdyberi

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 03.02.14 - klo:12:27
jep heikot on männyn renkaat ja kledjuissa vasta on kin ollut onkelmia

ettei silinterin kansi vaan olis halki

tai urpo sanonut itsensä irti

onhan näitä vika mahdolli suuksia pilvin pimein noissa sysi paskoissa volkkareissa
voisiko viallinen lambada tunnistin tai ruiskutus siitin aiheuttaa vaurion
;D ;D ;D ;D  :-[
Superb 1.8 TSI DSG elegance 2009

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy