1.9tdi moottorinlämmittimen teho(ttomuus)?

Aloittaja max_leijona, 31.01.14 - klo:18:46

« edellinen - seuraava »

max_leijona

Tuossa kun neljän tunnin esilämmityksen jälkeen starttaillut autoa ja tuntuu ettei moottorinlämmitin pelaa (ilmeisesti säteilylämmitin), haluaisin kysyä minkälaisia nesteenlämpötiloja porukalla on climatronicin 19.2 koodilla ja monen tunnin kuluttua?  Tuossa omia mittauksia:

auto roikkaan klo 12:56.  Ulkolämpötila:  -16.5   nesteen lämpötila:  -18
                       klo 14:35   Ulkolämpötila:  -16.5   nesteen lämpötila:  -15
                       klo 18:22   Ulkolämpötila:  -17.5   nesteen lämpötila:  -6

Onko ihan normaalia että lämpiää n.6tunnin pistokkeessa olemisen jälkeen vain 12 astetta?  Muistelin että viimetalvena lämpeni paljon paremmin

Ja jos ei joku muista miten tuohon climatronicin diagnostiikkatilaan pääsi:

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=380.0   (sivuilla vaan väärin tuo 19.2 koodi)


Marko

No jos se säteilijä on öljypohjassa,niin saattaahan se olla,ettei jäähdytysneste tuon enemmän lämpene.
Varsinkin jos tuo anturi on kannessa,mistä tieto lämmöstä tulee.
Skoda octavia scout Tdi 184 horsepower -17
+ muuta kalustoa,niin että hirvittää.

max_leijona

Lainaus käyttäjältä: Marko - 31.01.14 - klo:20:34
No jos se säteilijä on öljypohjassa,niin saattaahan se olla,ettei jäähdytysneste tuon enemmän lämpene.
Varsinkin jos tuo anturi on kannessa,mistä tieto lämmöstä tulee.

voisikohan olla näin... Piru ko muistelin että edellistalvena jo kahentunnin roikassaolon jälkeen lähti kuin palmun alta tulille ja aina oli nesteet plussan puolella. Nyt on aivan sama onko koko yön roikassa niin starttaa niinkuin diisseli kylmänä starttaakin

baleno

Voisko sen lämppärin vastusarvot mitata jossain. Pikkujuttu mutta on vaan tiedettävä oikeat lukemat.
Perinteinen lohkis toimii on/off-periaatteella eli toimii tai ei toimi mutta en tiedä näistä säteilijöistä onko siellä useita vastuksia.

Heikolta kyllä lämmitysteho kuulostaa.
Citroen C5 2.0i 2006

ConD

Öljypohjan säteilylämmitin on n. 300w teholtaan. Sen mittaus onnistuu yleismittarilla sieltä keulan pistokkeesta.

Eli sisätilanlämmitin irti, yleismittari käteen ja resistanssin mittaus päälle. Jos löytyy ~175 ohmia, on vastus kunnossa. Jos 0 tai ääretön, niin jotain vikaa.

Kolme pinniä pitää mitata ristiin, sillä yksi niistä on suojamaa, johon luonnollisestikaan ei pitäisi sähköistä yhteyttä kahdesta muusta olla.

P= (U^2) / R -kaavalla kun laskee nuita...

baleno

Konkarin perusteella yksi vastus on myös säteilylämppärissä. Jos se toimii jotekuten, veikkaan huonoa kosketusta jossain. Kaikki liitokset ensin purkuun/putsaukseen.
Citroen C5 2.0i 2006

max_leijona

Kävin ostamassa tuollaisen virrankulutusmittarin ja laitoin sen lämmitystolpan ja roikan väliin. n.250w näytti,elikkäs ilmeisesti tuo vastus pelaa. Oiskohan tuo sitten lähteny irti kun ei taho enää lämmittää

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy