"Valoshow" error mittaristossa

Aloittaja makkis, 21.01.14 - klo:22:00

« edellinen - seuraava »

Onko Octaviassasi ollut valoshow ongelmaa?

Kyllä, bensa man
22 (18.3%)
Kyllä, bensa dsg
4 (3.3%)
Kyllä, diesel man
1 (0.8%)
Kyllä, diesel dsg
3 (2.5%)
Ei ole ollut
90 (75%)

Äänestäjiä yhteensä: 120

teejiipee

No onpa tosiaan mielenkiintoista, ettei vian/vikojen aiheuttajaa/aiheuttajia olekaan sitten saatu selvitettyä vieläkään, vaan vaihdellaan sattumanvaraisesti eri osia, minulla vaihdettiin myös ohjausvaihde, jonka jälkeen kyllä tuli valohärdelli edelleen. Ohjausvaihteen vaihdon jälkeisen valohärdellin jälkeen oli vielä yksi kahden päivän mittainen huolto, jolloin jotain johtoja tietääkseni taas vaihdettiin plus se liitin, sen jälkeen ei ole valohärdelli uusiutunut (vielä).
Toyota Corolla Cross AWD -24

hapelton1

Lainaus käyttäjältä: teejiipee - 11.04.14 - klo:08:51
No onpa tosiaan mielenkiintoista, ettei vian/vikojen aiheuttajaa/aiheuttajia olekaan sitten saatu selvitettyä, vaan vaihdellaan sattumanvaraisesti eri osia, minulla vaihdettiin myös ohjausvaihde, jonka jälkeen kyllä tuli valohärdelliä edelleen.

Hyvänä puolena on tietysti se, että kun populaatio on tässäkin viassa tarpeeksi iso, niin jossakin vaiheessa oikeakin osa löytyy mikä vian aiheuttaa ja samalla muidenkin tilanne helpottuu :)

teejiipee

Jep, ja on maahantuojallakin sana tästä valohärdelli -ongelmasta kiirinyt jos kenenkin managin korviin saakka, soittelin itse mennä viikkoina mm. jälkimarkkinointipäällikölle, joka heti tunnisti tapauksen. Niin, mitenkään negatiivisesti ajatellen, en kyllä usko vieläkään, että minun räsä kunnossa, vaan vika odottelee taas sitä oikeaa hetkeä, taitaa olla itse piru iskenyt autoon, vain magia voi hoidella sen pois.  :o
Toyota Corolla Cross AWD -24

splitxyz

6 vkoa nyt ilman valohärdelliä. Liekö keväiset lämpötilat syynä. Ota noista selvää..  ???
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

darthjysky

Heh, itsellä just toisipäi. Kunnon pakkasilla ei herjan herjaa
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Skoda Octavia 1.2T

Jatkuva dipped beam error korjattu xenon ohjainyksikön vaihdolla. Nyt vika pysynyt poissa.

Samsung Galaxy Note 3 @ Tapatalk

Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

gunkku

ja nyt olisi vaihdettu ohjausvaihde, tehty sopeutukset etututkalle ja vakkarille + pyörän kulmien säätö. Saapa nähhä auttaako ongelmaan :p

jiikoo1

Omaan vaihdettu esp-boksi pari viikkoo sitten eikä ole sen jälkeen herjannut. En silti vielä tuuleta...

Kotipirtti

Mulla oikealla puolella koko ajan dipped beam... vika. Huollossa sanoivat että maahantuoja ei anna korjata takuuseen jos vika ei ole päällä. Vaikka löytyy vikamuistista... :P

Jyri

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 25.04.14 - klo:11:32
Mulla oikealla puolella koko ajan dipped beam... vika. Huollossa sanoivat että maahantuoja ei anna korjata takuuseen jos vika ei ole päällä. Vaikka löytyy vikamuistista... :P
Ei voi taas kerran käsittää, mikäli tuo sanomasi pitää paikkansa niin ei voi kuin taas kerran ihmetellä miten jälkimarkkinointia hoidetaan. Oikein "malliesimerkki" miten luodaan pitkäkestoinen asiakassuhde ja rakennetaan laatuimagoa!?

Devl

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 25.04.14 - klo:11:32
On kyllä käsittämätöntä pelleilyä. Itsellä ensimmäisellä kerralla koittivat korjata soittivat vielä perään parin päivän päästä että auttoiko. Ei auttanut, niin varattiin uusi aika kun saivat uuden ohjainlaiteen, jonka vaihtoivat samantien ja sain vielä sijaisautonkin. Näin se pitää toimia. Pisteet SAH:lle.

Petteri J.

Lainaus käyttäjältä: Kotipirtti - 25.04.14 - klo:11:32Huollossa sanoivat että maahantuoja ei anna korjata takuuseen jos vika ei ole päällä. Vaikka löytyy vikamuistista... :P
Höpöhöpö. Käyttämässäsi huollossa puhuvat ihan mitä sattuu. Ja vaikka toi nyt jostain syystä pitäiskin paikkansa, puhuu maahantuojan edustaja sontaa. Kyllähän noi nyt korjataan, oli vika sitten päällä tai ei. Sanoi huolto tai maahantuoja ihan mitä tahansa.

Kotipirtti

Joo niin mäkin olen ymmärtänyt että niitä korjataan. On se vähän hassua että maahantuojan mielestä tilanne on ok kun herja koko ajan hyppää mittaristoon mutta kun se sammuu itsestään pois niin vikaa ei ole...

Huoltoliike on tässä tapauksessa Hertsikan Laakkonen mutta painottivat että maahantuojan kanta määrittelee mitä tehdään ja mitä ei.

voipa

Tänään vaihdettiin xenonin ohjausyksikkö takuuseen, kun ensin oli tuloksetta kokeiltu vaihtaa xenonit keskenään (dipped beam -herja). Tuo herja alkoi ihan parin päivän päästä luovutuksesta tammikuussa ja sitä esiintyi enemmän pakkasilla eikä nyt enää viikkoihin ole tullut esiin mutta ei huvita sitä ensi syksynä enää kohdata.

Octavia Combi 2.0 TSI RS DSG Black Magic

darthjysky

ABS ohjainboksi meni tänää vaihtoo. Veikkauksia meneekö edes viikkoa ennen kuin herjat ilmestyy jälleen? :)
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: darthjysky - 28.04.14 - klo:16:54
ABS ohjainboksi meni tänää vaihtoo. Veikkauksia meneekö edes viikkoa ennen kuin herjat ilmestyy jälleen? :)

Alkaa hieman muistuttaa jo farssia huoltojen arvailu mitä vaihdetaan, ja ei varmuutta että ratkaisee "härdellin". Ehkä pitäisi vaihtaa koko auto  ;D Minulla pysyneet errorit poissa vajaa 2 kk, en tiedä miksi.
RS 2.0 TSI HB MY17
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

darthjysky

Farssihan tuo on. Eihä siinä jos ei tykkäis autosta vois vihapäissää haukkua koko paskaa mutta ku tykkään räsästä kyllä. Vituttaavaa että tommosta turhaa paskaa herjaa tunkee eivätkä osaa korjata

gunkku

Tänään tuli blingbling jälleen ohjsusvaihteen vaihdon jälkeen. Pitää ensi viikolla mennä vikakoodien lukuun ja arvotaan seuraava vaihto-osa :p

Lähetetty minun GT-I9305 laitteesta Tapatalkilla

gunkku

Laittelin juuri itsekin maahantuojalle viestiä tästä asiasta. Onko teejiipeellä huoltopäällikön tmv yhteystietoja kenen kanssa olet asiaa hoitanut Helkama-auton suuntaan?

Saisiko tästä tehtyä gallupin miten monella ongelmaa esiintynyt ja onko eroja bensa / diesel, man / dsg välillä?

Onko ainoastaan rs malleissa vaiko myös normi ocuissa?

Miten sellainen galluppi tehdään?

JarnoF

Lainaus käyttäjältä: gunkku - 06.05.14 - klo:09:13Miten sellainen galluppi tehdään?

Aloittamalla uusi keskustelu ja lisäämällä siihen galluppi.

gunkku

Moi, Yritetään kartoittaa monellako tätä valoshow ongelmaa on esiintynyt ja onko tässä jotain eroa bensa vs diesel ja man vs dsg välillä.

Kysehän siis tilanteesta, jossa startissa näyttöön lävähtää herjaa start&stop, acc, rengaspainevalvonta, front assistant, esc ja liekö vielä jotain muuta. Yleensä muutaman metrin ajon jälkeen muut harjat poistuu, mutta vakkarin (acc) herja jää päälle. Joillakin poistuu kun vakkarin viikseä käyttää off asennossa, mutta näin ei ole kaikilla.

Ã,,änestyksen lisäksi voisi ehkä kirjoittaa vastausta, että onko kyseessä RS vai normaali octavia 3.

darthjysky

RS LB

Maadotuksia tarkistettu, ohjausvaihteen johtosarja vaihdettu ei auttaneet.
Viimeisimpänä ABS ohjauslaitteen vaihto, vielä ei ole virheitä tullut.

jaffa

RS COMBI Rek 11/03

Maadotukset+ohjausvaihteen johtosarja vaihdettu ei apua.
Skoda Octavia Combi rs 2.0 tdi 4x4 vm-17

Jyri

Muokkasin hieman äänestystä, eli laitoin vaihtoehdoksi myös tuon "ei ole ollut" vaihtoehdon. Itselläni ei siis ole ollut tuota herjaa, RS TSI DSG. Tai kaksi kertaa on ollut, molemmilla kerroilla kun akku oli mennyt tyhjäksi niin ettei auto enää startannut ja tuon jälkeen tuli tuo herja ja logeja katsellessa viittasi siihen että noilta apulaitteilta puuttui vertailutieto muistista!?

splitxyz

En tiedä auttaako paljon huollon toimenpiteet kun tuntuu show olevan aika eriskummallinen ja ei varmaan tarkkaa syytä tiedetä. Itsellä oli uudempana sitä (0-2000 km) aika paljon, mutta show hiipunut itsekseen, 9 vkoa ilman. Tiedä onko lämpötilasta vai mistä johtuu. Ajo samanlaista kun talvellakin.
RS 2.0 TSI HB MY17

Jyri

Siirretty itse vian spekulointi oikeaan ketjuun, eli keskitytyään tässä topikissa vain vastaamaan äänestykseen ja kertomaan mitä autoa koskee.

jiikoo1

Itsellä farkku rs man tsi. Otettu ajoon tammikuun alussa, läjätty tehtaalla jo hiukan aiemmin viime vuonna. Tsekattu ensin maadoituksia, sitten vaihdettu ohjausvaihteen johtosarja. Viimeisin korjaus oli ajonvakautus-boksin (eli ymmärtääkseni esp) vaihto ja nyt on ajeltu kohta 4 viikkoa ilman herjoja.

darthjysky

Lainaus käyttäjältä: jiikoo1 - 06.05.14 - klo:17:04
Viimeisin korjaus oli ajonvakautus-boksin (eli ymmärtääkseni esp) vaihto ja nyt on ajeltu kohta 4 viikkoa ilman herjoja.

Näiköhä ESP ja ABS o samassa ohjainpurkissa. Olisi nimittäi sit tehty samat hommat. Sen verran säännöllisen epäsäännöllisesti noita herjoja on tullu että katellaa vuoden päästä. Jos ei siihen mennessä kertaakaan ole tullut mitään niin sitten voin alkaa uskoa että olisi korjattu viimein.

makkis

bensamanuaalicombi, luettu koodeja ja kiristetty akunkenkiä, ei apua. Viime aikoina tullut todella harvoin, kai, olen itse pyöräillyt ja emäntä tuolla ajelee.

Heläytti muuten kerran passelilla ajanhetkellä, kerron lisää parin viikon päästä.

SuperB II

RS bensa manuaalina ja joulukuusen lailla vilkkui syksyn ja alkutalven. Nyt tainnut mennä melkein 2kk ilman herjan herjaa. Ensi viikolla vaihdetaan abs-boksi. Ensimmäinen "korjaus" oli tutkan puhdistus... ::)
Octavia III RS TSI Combi -13
ex.VAG:t Superb 1.8TSI Combi -12, Octavia 1.4TSI Combi -10

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy