"Valoshow" error mittaristossa

Aloittaja makkis, 21.01.14 - klo:22:00

« edellinen - seuraava »

Onko Octaviassasi ollut valoshow ongelmaa?

Kyllä, bensa man
22 (18.3%)
Kyllä, bensa dsg
4 (3.3%)
Kyllä, diesel man
1 (0.8%)
Kyllä, diesel dsg
3 (2.5%)
Ei ole ollut
90 (75%)

Äänestäjiä yhteensä: 120

makkis

Onko bling bling errorit kellään selvinneet?

Käytin omaa tänään koodien luvussa ja olihan niitä liuta, niin pitkä liuta ettei niistä bling blingin syytä selvinnyt. Diagnoosi: Kun ensi kerran tekee, aja suoraan huoltoon varaamatta aikaa ja luetaan sitten.

Softapäivityksiä ei ole tullut.

Moni herja oli akun alhaisesta jännitteestä mutta kun asentajan itsensä kanssa juttelin, niin sanoi ettei minun ajoprofiililla pitäisi moisia huolia olla ja sekä napajännite että lataus on täysin ok. Asentaja epäili kahta syytä:

- akun navat eivät olleet tiukalla, tiukkasi ne nyt (näinkö pienestä koko juttu kiinni? No, seuraillaan..)
- akun varauksen mittaus turhan "herkkä" ja aiheuttaa sitten harhaluulon muille järjestelmille siinä olevan ongelmaa vaikka oikeasti ei olekaan

Mitäs mieltä raati?

Mulla E61 bemari rähisi kaiket talvet akun varauksesta (ei muita herjoja siitä johtuen) eikä niitä koskaan pois siitä saatu = ominaisuus

Edit. Korjattua otsikko. -Jyri

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 21.01.14 - klo:22:00
Onko bling bling errorit kellään selvinneet?

- akun navat eivät olleet tiukalla, tiukkasi ne nyt (näinkö pienestä koko juttu kiinni? No, seuraillaan..)
- akun varauksen mittaus turhan "herkkä" ja aiheuttaa sitten harhaluulon muille järjestelmille siinä olevan ongelmaa vaikka oikeasti ei olekaan
Mitäs mieltä raati?
En tiedä miten noihin ottaisi kantaa. Itsellä muutaman kerran vain varoitusvalosähellysta ja häipynyt itsekseen pois. Nyt ei taas viikkoon yhtään erroria näkynyt. Näyttää siltä ettei tule jokaiselle samaa tahtia, saatikka ollenkaan. Voihan tuollaista periaatteessa aiheuttaa laittamasi asiat akunnavasta/mittauksesta jos vehkeet liian herkät. En ole mikään asiantuntija noissa asioissa.
RS 2.0 TSI HB MY17
VW Golf eTSI 1.5 DSG MY23, Audi RS3 (450+ hv APR) MY16
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

makkis

Jääkös sullakin ACC pois toiminnasta vaikka muut palautuukin 20 metrin ajon jälkeen? ACC osalta omalla kohdalla auttaa "softabuutti" eli auti sammuksiin, ovi auki, ovi kiinni ja taas tulille ja ACC rokkaa taas.

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 21.01.14 - klo:22:27
Jääkös sullakin ACC pois toiminnasta vaikka muut palautuukin 20 metrin ajon jälkeen? ACC osalta omalla kohdalla auttaa "softabuutti" eli auti sammuksiin, ovi auki, ovi kiinni ja taas tulille ja ACC rokkaa taas.
Sama juttu täällä, ACC jää off tilaan vaikka valot sammuvat. Pitää auto käynnistää uudestaan.
RS 2.0 TSI HB MY17
ex: Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

TomiS

Minulla taas ei ole tullut minkäänlaista valoshowta...
Pitää nyt tsekkailla nariseeko jatkossa miten. Jos usein tekee, vois vaikka mennä käväsee Metroautossa :)

kurppa

Tänään näin Helsingissä Eläintarhan Nesteen kohdalla valkoisen RS III combi Taksin. Ois kiva kuulla taksarin kokemukset, kun tulee nurkka-ajoa kohtalaiseen tahtiin. Tänään mulla antoi valoshown mittaristo ensimmäistä kertaa, kaikki muut palautui 100 m ajon jälkeen paitsi ACC. 

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.01.14 - klo:17:46

Tänään sain valoshown ja ajoin suoraan pajalle sammuttamatta autoa. Oli taas monenmoista koodia mutta mekaaniikko sanoi soittavansa maahantuojalle ja pyytävänsä konsultaatiota. Mitään selkeää syytä showlle ei ole.

Minulla tuli tänään "valoshow" ja päälle jäi start & stop ja ACC, lähtivät pois vasta uuden käynnistyksen myötä (reboot), muut häipyivät n 50 m ajon jälkeen. Yllättävän hyvin toimii autopesu pakkasella, ei ole jäätynyt ovet tai iskarit. Tosin sisällä puhisee usein lämmitin.
RS 2.0 TSI HB MY17

gunkku

Lainaus käyttäjältä: makkis - 23.01.14 - klo:17:46
Tänään sain valoshown ja ajoin suoraan pajalle sammuttamatta autoa. Oli taas monenmoista koodia mutta mekaaniikko sanoi soittavansa maahantuojalle ja pyytävänsä konsultaatiota. Mitään selkeää syytä showlle ei ole.

Eli ei ollut syy akunnavoissa.

Itsellä tehnyt kanssa tuon valoshown ehkä 4 tai 5 kertaa. En ole vielä pajalle jaksanut asian tiimoilta mennä kerran vika ei ole jatkuva. Pitäsi varmaan käyttää ihmettelyssä. Samalla saisivat "säätää" lampunpesurien palautumisen kuntoon vuolemalla tai voitelemalla ;)

kaide

Lainaus käyttäjältä: Peeveli - 24.01.14 - klo:15:30
Useilla räsämiehillä on siis ollut nyt onkelmaa acc-vakkarin kanssa. Miten on, onko vakkari käytettävissä perusvakkarina, vaikka se etäisyydensäätö-toiminto lakkaisi toimimasta tilapäisen häiriön takia?

Kaverilla koeajossa Räsä ja sama valoshow siinä ;-) Ei ole käytettävissä vakkari mitenkään kun tuon sekoamisen päättää tehdä. Kiva sinänsä että liikkeen esittelyauto nasauttaa " tokio by night" valoshown kun on koeajolle lähdössä !
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

teejiipee

No niin, pientä päivitystä taas valoshown puitteissa. Räsä oli jälleen koko päivän pajalla ja nyt vaihdettiin joku ABS/ESC ohjausyksikkö + jarrunesteet. Eipä sitten muuta kuin seurailen tilannetta, oliko vaikutusta vai ei, tehtaan mukaan vastaavaa ongelmaa esiintynyt ainakin konsernin yhdessä toisessa mallissa, kas kummaa ettei juuri tässä uudessa räsässä.
Tätä kommenttia hieman epäilen, sillä lähes jokaisella uuden räsän ostajalla esiintyy kyseinen sama ongelma, ainakin kun tämän foorumin juttuja lukee. Siksi ehdotan epävirallista kampanjaa kaikille uuden räsän omistajalle, että ottaisivat jokainen asian velvollisuudeksi selvityttää ongelma myyjällä/maahantuojalla/valmistajalla -akselilla, nimittäin ilman isompaa asiakkaiden ääntä homma on puuhastelun tasolla.

PS: kuten vanha sanonta...'yksi kaikkien kaikki yhden puolesta'...
Toyota Corolla Cross AWD -24

teejiipee

Että silleen, eipä mennyt kuin heti toinen startti ja sama valoshow iski päälle. Meni eilinen pajapäivä hukkaan, no tulihan siinä sentään uudet jarrunesteet, eihän ne alkuperäiset olleet kuin reilut 5300km vanhat. Tämä räsä on VW -konsernin neljäs eri auto käytössäni ja nyt kyllä laatu tuottanut pientä pettymystä, aiempien kanssa ei ollut sitten mitään ongelmia, kaikki olleet uusia ostaessani. Liekö olisi pitänyt odottaa tovi ja ostaa tämä uusi räsä vasta n. 0.5 - 1 vuoden päästä sen lanseerauksesta, niin lapsusviat olisivat kaiketi huomattu ja korjattu.

makkis

Voisko tuo olla kuitenkin jotain akun varaukseen liittyvää? Mietin vaan kun eilen tuli varsin 300 ja tänään on jo tullut 150 ja tulee toiset 150 matka-ajoa ja ei yhtään valoshowta, lisäksi pakkanen on pitkään aikaan siedettävällä tasolla, joskin noista valoshowta tuli myös nollakeleillä eli ei lämpötila se syy ole.

Mutta kyllä, älkää tyytykö kohtaloonne. Jos en huoltoliikkeestä kuule mitään ensi viikon kuluessa mitä konsultaattiota saivat, olen yhteydessä Helkamaan ja jos ei sieltä selviä, olen yhteydessä tehtaaseen.

makkis

Jotenkin muuten vaikuttaisi puhtaalta ohjelmisto-ongelmalta.

darthjysky

Ens viikolla on taas lisää selvitellää lisää herjoja. Aikasempi selvitys kerto väylävirheitä. Akun jännitteissä ei vikaa
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

lumimiäs

Omalla kohdallani olen huomannut semmoisen jutun, että joka kerta kun on herjannut niin on ollut kännykässä bluetooth päällä.
Ainuttakaan herjaa ei ole tullut kun on jäänyt puhelin himaan tai muuten vaan on bluetooth unohtunut pois päältä.

teejiipee

En usko, että BT:lläkään merkitystä, koska minä en käytä sitä, tietenkin testannut olen, että toimii. Akun varaukseenkaan en oikein usko, koska valoshow esiintyi myös plussakeleillä. Sinänsä mielenkiintoista, ettei se softatsekkerikään kait saanut selvyyttä, mikä mättää, kyllähän ne pajalla silläkin ajoivat omat tarkastukset, varmaan useammankin kerran. Pitää kait itsekin kohta pohtia kontaktia tehtaan suuntaan suoraan.

teejiipee

Makkis, ... sanoit "...olen yhteydessä tehtaaseen...", niin onko sinulla joku suora kontakti, jonne voisi olla yhteydessä?

Tepu

Onko kaikilla niillä joilla tätä dibbed beamiä tulee niin autossa Webasto? Itsellä on ja herjoja harvase päivä. Välillä pois päivän tai pari ja välillä tulee joka käynnistyskerralla. Mitäköhän toi prätkiminen tekee polttimolle? Voisko vaatia uutta poltinta kun joskus tähän asiaan saadaan selvyys et mistä johtuu?
Skoda Octavia III 2.0 TSI RS Combi -14
ex.Vag:Skoda Octavia II 1.8 TSI Sport Combi -08

trashcan

Lainaus käyttäjältä: Tepu - 25.01.14 - klo:19:07
Onko kaikilla niillä joilla tätä dibbed beamiä tulee niin autossa Webasto? Itsellä on ja herjoja harvase päivä. Välillä pois päivän tai pari ja välillä tulee joka käynnistyskerralla. Mitäköhän toi prätkiminen tekee polttimolle? Voisko vaatia uutta poltinta kun joskus tähän asiaan saadaan selvyys et mistä johtuu?

Mulla ei ole webastoa ja dibbed beam tullut yhden kerran. Mitään muuta valoshowta ei ole vielä tullut (**koputtaa puuta**). Kilometrejä mittarissa nyt vajaa 1500.

Gebre

Ei webastoa täälläkään. Dibbed beam tullut yhtä poikkeusta lukuunottamatta vain kovina pakkasaamuina kylmäkäynnistyksessä ja kaiken kaikkiaan hyvin harvakseltaan. Lämpimästä tallista startatessa ei ole tullut kertaakaan. Yhden kerran oli räsä jo pajalla, polttimon vaihdosta ei ollut mitään apua vaivaan.

splitxyz

Ei ole webastoa ja silti heittää showta. Ei ole tullut kertaakaan kesken ajon, vaikka ollut 300-600 km kerralla. Tulee jos tullakseen aina kun käynnistää auton, eikä silläkään väliä onko moottori kylmä tai lämmin. Vähän miten sattuu, välillä menee viikko ja monta starttia, välillä päivän ja joka toisessa startissa, outoa.
RS 2.0 TSI HB MY17

Homer

On Webasto eikä ole tullut hälyvaloja, toistaiseksi.. kopkop.

livejungle

Mitäköhän toi prätkiminen tekee polttimolle? Voisko vaatia uutta poltinta kun joskus tähän asiaan saadaan selvyys et mistä johtuu?

Sama käynyt mielessä että ei tee varmasti hyvää tuolle Xenonin käyttöiälle kun räpsii. Haluaisin myös uuden polttimon..

splitxyz

Sellainen lisäys "vilkkuvaloihin". Itsellä ei koskaan tullut ns kylmänä kun auto seissyt useita tunteja tai yön yli. Aina kun jo ajanut ja sitten käynnistää auton uudestaan lyhyehkön ajan sisällä, max 1 h.
RS 2.0 TSI HB MY17

makkis

LainaaMakkis, ... sanoit "...olen yhteydessä tehtaaseen...", niin onko sinulla joku suora kontakti, jonne voisi olla yhteydessä?

Ei ole mutta kai tuonne joku kontakti on kaivettavissa.

Mulla ei ole didded beamia tullut kertaakaan, eikä ole webastoa.

Valoshow tosiaan tulee myös plussakeleillä ja päivittäin. splitxyz kun kirjoitti tuosta että ei koskaan tule pitkän seisonnan jälkeen, niin hetki sitten olisin kirjoittanut että näin muuten on. Paitsi, vaimo oli juuri lähtenyt töistä eikä autolla ollut ja ajettu ja "Bim" valoshow oli läsnä. Ajoi kilometrin päähän hakemaan tyttöä kutomosta ja sieltä lähtiessä ei enää valoshowta. Ei tuossa oikein logiikkaa ole.

kaide

Lainaus käyttäjältä: makkis - 27.01.14 - klo:17:19

Mulla ei ole didded beamia tullut kertaakaan, eikä ole webastoa.

Valoshow tosiaan tulee myös plussakeleillä ja päivittäin. splitxyz kun kirjoitti tuosta että ei koskaan tule pitkän seisonnan jälkeen, niin hetki sitten olisin kirjoittanut että näin muuten on. Paitsi, vaimo oli juuri lähtenyt töistä eikä autolla ollut ja ajettu ja "Bim" valoshow oli läsnä. Ajoi kilometrin päähän hakemaan tyttöä kutomosta ja sieltä lähtiessä ei enää valoshowta. Ei tuossa oikein logiikkaa ole.

Jaa-a , itse olisin jo hermostunut täydellisesti . Toivottavasti oma yksilö ei aikanaan herjaile , koska muuten......no, kenelläkään ei ole kauhean kivaa sen jälkeen
BMW 320i Touring MSport -17
Peugeot 205 GTI MI16 -90

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: makkis - 27.01.14 - klo:17:19

Ei ihan helppo saada/löytää pätevää kontaktia suoraan tehtaalle. Eivät halua sinne mitään ns ryntäystä. Olen yrittänyt saada yhteystietoja peri kertaa ja saanut jonkun yleisen s-postin mistä tulee vastaus että olkaa yhteydessä oman maanne maahantuojaan, eli Helkama Autoon.
RS 2.0 TSI HB MY17

splitxyz

Lainaus käyttäjältä: kaide - 27.01.14 - klo:17:44
Jaa-a , itse olisin jo hermostunut täydellisesti . Toivottavasti oma yksilö ei aikanaan herjaile , koska muuten......no, kenelläkään ei ole kauhean kivaa sen jälkeen

Itse ei niin väliä "valoshowlla" kunhan auto muuten toimii. Käytännön haitta mielestäni aika pieni, ACC joskus vaatii "rebootin". Ymmärrän toki että pitää selvittää ja joitain erityisesti häiritsee tuollainen. Jos pitäisi keskiarvoa laskea, ehkä kerran 10-14 käynnistyksessä. Vaikea arvioida kun välillä menee ainakin viikko ja välillä kaksi kertaa 24 h.
RS 2.0 TSI HB MY17

splitxyz

Onko makkiksella/muilla tullut lisätietoa huollosta pling pling valoilmiöön?
RS 2.0 TSI HB MY17

darthjysky

Eilen oli auto huollossa ja vian syyksi epäilivät akun sopeutusta. Tekivät sen nyt uudelleen. Pitää seurailla auttoiko.
If you were to battle an old Sith Lord in a lightsabre duel, you would find that we're only children playing with toys.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy