Kirjoittaja Aihe: A3 sedanin perus äänentoiston laatu?  (Luettu 3008 kertaa)

Poissa epjskoda

• Tulokas
  • *
    • Profiili
A3 sedanin perus äänentoiston laatu?
« : 11.12.13 - klo:15:57 »
Riittääkö A3 sedanissa vakio äänen toisto, vai kannattako ruksia jotakin parempaa?
Perheessämme oli viimeksi näistä Vag-tuotteista, vuosimallin 2008, B8 korinen A4 1,8t Business ja siinä oleva perus äänentoisto riitti meikäläiselle. Ainakin silloin.
Kun vaihdoin sen Audin ensimäiseen Baijerilaiseen, en älynnyt muuttaa soitinta paremmaksi ja ne BMW:n perussoittimet olivat surkeat.
Nyt tässä viimeisessä BMW:ssä on perustasoa seuraavat soittimet / kaiuttimet ja näillä taas pärjää.
Nyt kun tulin käyneeksi pyytämässä tarjousta tuohon A3:seen, niin muistelin tuon vanhemman A4:sen soittimia, enkä valinnut mitään parempaa. Olisiko Kannattanut?

Poissa Nudde

• Konkari
  • Audi A3 SB, 1.8 TFSI, S-tronic,Quattro
    • Profiili
Vs: A3 sedanin perus äänentoiston laatu?
« Vastaus #1 : 11.12.13 - klo:16:48 »
Lainaus
Riittääkö A3 sedanissa vakio äänen toisto, vai kannattako ruksia jotakin parempaa?
Perheessämme oli viimeksi näistä Vag-tuotteista, vuosimallin 2008, B8 korinen A4 1,8t Business ja siinä oleva perus äänentoisto riitti meikäläiselle. Ainakin silloin.
Kun vaihdoin sen Audin ensimäiseen Baijerilaiseen, en älynnyt muuttaa soitinta paremmaksi ja ne BMW:n perussoittimet olivat surkeat.
Nyt tässä viimeisessä BMW:ssä on perustasoa seuraavat soittimet / kaiuttimet ja näillä taas pärjää.
Nyt kun tulin käyneeksi pyytämässä tarjousta tuohon A3:seen, niin muistelin tuon vanhemman A4:sen soittimia, enkä valinnut mitään parempaa. Olisiko Kannattanut?

Tämä on subjektiivinen asia, ihmisillä on niin erilaiset odotukset hifiin. Itse suosottelisin ainakin sen ASS ottamista, koska olen ymmärtänyt että vakio ei ola kovin hääppöinen.

Poissa HoXXma

• Jäsen
  • **
  • Sportage 1,7 CRDi Business Premium DCT (MY2017)
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.12.13 - klo:17:30 »
Vakiosoittimella pärjää varsin hyvin. Omaan makuuni se on jopa yllättävän hyvä ja riittää helposti omaan musiikin kuuntelu vaatimuksiini. Itsellä ei ole kokemusta Audin SoundSystemistä joten kannattaa käydä kuuntelemassa tuoko se oleellista parannusta.

Seat Leonin oma SS oli luokaton, eikä pärjää Audin vakiosoittimelle.

Poissa Seba

• Täysjäsen
    • Profiili
« Vastaus #3 : 12.12.13 - klo:07:41 »
Perusaudiossa on se hyvä puoli, että se on tarvittaessa helpompi päivittää paremmilla kaiuttimilla ym. kuin noi Sound Systemit koska järjestelmä on yksinkertaisempi ja ilman lisävahvistimia jne.

Poissa epjskoda

• Tulokas
  • *
    • Profiili
« Vastaus #4 : 12.12.13 - klo:08:36 »
Eihän tuon sound systemsin lisähinta näyttäisi olevan kuin n.500€, joten jos siitä olisi hyötyä, niin ei ainakaan hinnan takia varmaankaan kannata jättää pois?
No. Tänään pääsen kokeilemaan tuota autoa perus soittimilla, niin sen tason ainakin sitten tietää.
Tosin verrokkina on nyt tuon Baijerilaisen "Hi-Fi" paketti.

Poissa Peeveli

• Konkari
  • Nakeissa on vitamiineja ja hivenaineita.
    • Profiili
« Vastaus #5 : 17.12.13 - klo:07:34 »
Vakiosoittimella pärjää varsin hyvin. Omaan makuuni se on jopa yllättävän hyvä ja riittää helposti omaan musiikin kuuntelu vaatimuksiini. Itsellä ei ole kokemusta Audin SoundSystemistä joten kannattaa käydä kuuntelemassa tuoko se oleellista parannusta.

Tuon allekirjoita myös. Vakiopeli pelittää kivasti, etenkin sd-muistikortitla tai cd:ltä soitettaessa. Radiokanavien sävyt tahtovat taas lähes aina olla kehnoa eikä anna oikeaa kuvaa soittimesta. Yllättävän hyvin bassokin tuntuu ja toisaalta myös diskanttipuoli rulaa jees. Mitä itse kokeilin syksyllä essaria, jossa ASS, erottui se ainoastaan subbarin bassojyrinän osalta ja sen säätö piti pitää tosi alhaisella teholla ettei jyrinä ala resonoimaan ja tekemään kuuntelun epämiellyttäväksi.

Eli itse olen siis hyvin tyytyväinen perussoittimeen eikä harmita ettei tullut ruksittua ASS:iä. Ehkä minun sävelkorva on paleltunut pakkasessa.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
www.autotahti.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy