Kesärenkaat 2014 - testejä, kokemuksia, mielipiteitä

Aloittaja Ton-1, 06.12.13 - klo:10:23

« edellinen - seuraava »

Jyri

Ei sitten tullutkaan Goodyearin F1siä alle, vaan tulee Goodyear EfficientGrip Performancet, F1siä olisi pitänyt odotella ylikokoisina 26.5 asti. Toisaalta ihan kelvolliset kai nuo Goodyear EfficientGrip Performancetkin on, olivat näemmä voittaneet TM resngastestin viime vuonna. Oliko jollain niistä käytännön kokemusta, varsinkaan 18" koossa?

makelja

Olen jonkin verran noita rengas asioita tutkinut, kun tulee eteen vaihto myöhemmin kesällä.
Olen tullut siihen tulokseen että joko Fulda Sportcontrol tai sitten Sava Intensat tulee alle. Kokona 225/40/18.
Vielä kun Zachaeus saa kerrottua toimituskulujen hinnat niin voisi paikkakin olla tiedossa.

teemur

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 08.05.14 - klo:14:07
Ei sitten tullutkaan Goodyearin F1siä alle, vaan tulee Goodyear EfficientGrip Performancet, F1siä olisi pitänyt odotella ylikokoisina 26.5 asti. Toisaalta ihan kelvolliset kai nuo Goodyear EfficientGrip Performancetkin on, olivat näemmä voittaneet TM resngastestin viime vuonna. Oliko jollain niistä käytännön kokemusta, varsinkaan 18" koossa?

225/40 R18 koossa on tuo rengas VI Golfissa. Tarkka rengas ohjata muttei ole uraherkkä kuitenkaan. Pito sekä kuivalla että märällä loistava. Talvirenkaisiin nähden (225/45 R17 Nokian Hakka R kitka) rullaa myös melko kevyesti. Kulumiskestävyydestä vaikea sanoa vielä. Viime syksynä oli hiljaisen tuntuinen, mutta nyt keväällä meluisampi kuin mitä osasin odottaa. Melun määrä tuntuu epäloogiselta, jyrinää tulee jo 35-40km/h nopeudessa muttei äänen määrä juurikaan muutu esim 80km/h nopeuteen verrattuna
Kulkupeli: Audi Q5 Offroad TDI LoQ S-Tronic

Exät: VW Golf Variant mk7 4mot TDI -14; VW Golf mk6 GTI -10; VW Golf mk7 4mot TDI -13; VW Scirocco TSI -11; Seat Leon FR TDI -10; VW Tiguan 4mot T&F -08; VW Golf mk5 GTD -07

www.tjr.fi

ram1

Lainaus käyttäjältä: makelja - 08.05.14 - klo:14:46
Olen jonkin verran noita rengas asioita tutkinut, kun tulee eteen vaihto myöhemmin kesällä.
Olen tullut siihen tulokseen että joko Fulda Sportcontrol tai sitten Sava Intensat tulee alle. Kokona 225/40/18.
Vielä kun Zachaeus saa kerrottua toimituskulujen hinnat niin voisi paikkakin olla tiedossa.
Toi Fulda itseäkin kiinnostaisi kokeilla.Nyt ei vaan tarvista.Nää ei ihan pahanhintaset kun asennuksenkin saa halvalla, ja renkaat voi tilata asennuspaikkaan.http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto/fulda/sport-control/225-40-zr18-92y-66159
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Squamish

Täälläkin on Fuldat harkinnassa ja puntari on kallistumassa kovasti niiden puolelle. Vaikuttaisi ominaisuuksiltaan hyvin tasapainoiselta paketilta. Ainoa "heikkous" on vähän suurempi vierinvastus/pa-kulutus kuin premium-renkailla, mutta tuollakaan ei ole mitään muuta kuin akateemista merkitystä. Fuldahan on Goodyearin tuotemerkki ja yhden vahvistamattoman huhun mukaan SportControl olisi sama kuin alkuperäinen GY F1 Asymmetric 1, mikä oli omaan makuuni erittäin hyvä rengas.

Sava Intensoista on näkynyt ihan ok arvosteluja, mutta myös huonoja arvosteluja. Eli näistä kahdesta Fulda on varmempi valinta.

Hazz

Lainaus käyttäjältä: Jyri - 08.05.14 - klo:14:07

Itsellä moiset on ollu alla tuhannen kilometriä eikä ole pahaa sanottavaa en keksi pahaa sanottavaa varsinkin kun pelkäsin että autosta tulee kivireki tai meluisa tai kova kuluttamaan. Ei tullut.

makelja

Olen itsekin kallistumassa Fuldan renkaisiin.
Sava lähinnä oli listalla niiden melutason takia. Fuldassa on myös alhainen melutaso.

-ruoska-

Minulla Leonissa tällaiset:
Fulda Sport Control 225/45 R17 94 Y XL (C | B | 68dB)

Hyvä on pito märällä ja kuivalla. Hyvin rullaa, mutta hieman uraherkkä, eikä yhtä tarkka mielestäni Leonin alla kuin Dunlopin SP01 oli Yetin alla.

Hintaisekseen (~70â,¬/kpl) hyvä.
Ajossa:
Cupra Born 2022 58kWh

Zachaeus

Lainaus käyttäjältä: Eskoop - 28.04.14 - klo:17:23
Kieltämättä edulliset hinnat, minulle ei tuolta sivuilta auennut toimituskuluista paljonko ne on. Kerrohan kokemuksia tuleeko tavarat perille.

Nopee toimitus, toissapäivänä perille jo =) ja ens viikolla alle =P
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

akm

Noniin.

Nyt päässyt ajelemaan nuilla Goodyearin efficientgrip perf.renkailla niin onhan ne hyvät hyvät ajaa.
Ihan toista luokkaa kuin Contin contipremium 2 ja Hakka7.Loppu se vatvominen sen siliäntien,Myös
urissa.

Renkaat tilasin 1001.renkaat.com:ista.

Suosittelen rengasta että sivustoa mistä tilasin.

twin

Touraniin CH-R:ien päälle kietaistiin Fulda SportControllit 235/35r19.
Kokemusta näistä oli jo kun auton ostettaessa oli samat renkut vakio 18" vanteilla. Hiljaiset ovat, pito kuivalla ja märällä hyvä. Kestävät hyvin kulutusta... Suosittelen.
K.Ylönen Sääksjärvellä hoiti tilaukset ja asennukset, pojat kohtelivat vanteita kuten omiaan "virtuaalinen hatun nosto"  ;)
iD.4 GTX
1T/BMM
1K/BLS
19E/PG

Killer

Tuli laitettua alle nyt Sunny SN3970 koossa 235/35/19. Ensimmäisten 200km kokemukset on positiiviset.
Kuivapito on hyvä. Märällä ei oo joutunu vielä ajamaan maantiellä.
Hiljaiset tuntuvat myös olevan.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

msvahn

Tilasin harrastusmielessä Misukan Primacy HP:t toisen Audin alle. Verrokkina on viime vuonna hankitut Contin PremiumContact5:set toisessa autossa.

205/55-17 koossa 507e rahteineen TippToppista.. Ite laitan vanteille, kunhan saapuvat.

http://www.tipptopp-reifen.de/pkw/sommerreifen/20555r17-primacy-hp-el-ad-118746.html

Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

SNG

Lainaus käyttäjältä: msvahn - 13.05.14 - klo:20:11
Tilasin harrastusmielessä Misukan Primacy HP:t toisen Audin alle. Verrokkina on viime vuonna hankitut Contin PremiumContact5:set toisessa autossa.

205/55-17 koossa 507e rahteineen TippToppista.. Ite laitan vanteille, kunhan saapuvat.

http://www.tipptopp-reifen.de/pkw/sommerreifen/20555r17-primacy-hp-el-ad-118746.html

Uskon, että kohtuu tarkat ajettavat ja uutena hiljaisetkin ovat. Itse olin noihin misukoihin oikein tyytyväinen (225/50R17). Kulutuskesto mainio.

Paljonko oli rahdit?

Nyt ostin alle kokeeksi vastaavan kokoiset kuin sulla. Merkki tosin eri. GY eff perf. Tuntuvat mukavammilta ja vähemmän urheilullisilta renkailta. Hiljaiset ovat. Saa nähdä mikä on kesto.

msvahn

Lainaus käyttäjältä: SNG - 13.05.14 - klo:20:28
Uskon, että kohtuu tarkat ajettavat ja uutena hiljaisetkin ovat. Itse olin noihin misukoihin oikein tyytyväinen (225/50R17). Kulutuskesto mainio.

Paljonko oli rahdit?

Nyt ostin alle kokeeksi vastaavan kokoiset kuin sulla. Merkki tosin eri. GY eff perf. Tuntuvat mukavammilta ja vähemmän urheilullisilta renkailta. Hiljaiset ovat. Saa nähdä mikä on kesto.

Rahti oli 50,29e sarjalta.

Joo, itse olen tykännyt GY eff perfeistä Passatin alla ylikokokehällä (205/60-16). Erittäin mukavat ajella.
Nämä misukat tulee vaimon auton alle. Renkaita olisi nytkin jo riittävästi, mutta tykästyin tuohon kokoon Contien kanssa. Rullaa älyttömän kevyesti. Sopivalla ET:llä (A5:sen vanteet ET27) näyttääkin vielä siedettäviltä nelkun alla.
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

v_stone

Edellisistä viesteistä laskettuna Goodyear Efficient gripit maksaisi siis Suomeen tuotuna noin 530â,¬?
Itse maksoin tänään alle laitettuna paikallisessa liikkeessä tasan 600â,¬.
Mutta hiljaiset ja hyvät ajaa ovat, voin suositella lämpimästi ainakin 18"  8)

henkkata

Superb combiin tuli hommattua Goodyear EfficientGrip Performancet, mysteeri koossa 205/50 17. Erittäin hyvät ja hiljaiset ajaa, rengasäänet putosi huomattavasti.
Entiset oli Michelinin Energy Saverit, 205/55 16.

maileri

A3sessa uudet continentalin tuoreet testivoittajat 2055516, hyvin pelittää ja hiljaiset on. TTssä Vianorin edullinen GT UHP1, toimii, pito parempi kuin nankangeissa.

Zachaeus

Rahti oli kallis mut renkaan hinta muistaakseni Euroopan 2. halvin eli halpa kauppa =P ! Ja erittäin tyytyväinen oon ollut, jo nyt hiljaiset ja mukavat vaikka vasta 200km ajettu ja pitäs hiljentyä 400-500km jälkeen GEP:stä moni niin kirjottanu, ja vierinvastus selkeesti pienempi kuin PS3, tarkempaa dataa laitan jos muistan niin heinäkuussa kun palaan rutiinityömatkaani ajamaan, nyt näyttäs et 0,7-0,9l/100 ois alentunu vs PS3.

GOODYEAR EFFICIENTGRIP PERFORMANCE XL TL PKW-Sommerreifen 245/40 R18 97W Rollwiderstand: B
Nasshaftung: A; Rollgeräusch: 70 dB (Klasse: 2)   137,70   550,80   
               Versandkosten:   90,44    EUR
               Bearbeitungsgebühr:   8,26    EUR
               Enthaltene MwSt 19%:   103,70    EUR
               Summe Brutto:   649,50    EUR

Mainittakoot että Laakkosella vanteillelaitto tasapainotus ja allevaihto (PS3 pois vanteelta) oli 60e ja Kuopion paras tarjous vaihtotöineen oli 920e Leväsen Shellillä kun selvisin siis 710e =P .
Elmeri

Ex: B7 Avant quattro 2.0 tdi, B5 Avant 1.9 tdi, B5 1.8

kokkopa1

Tuli hommattua 2010 Tdi farkku RSään nämä: Hankook Ventus V12 EVO2 K120 225/40 R18 92Y XL. Vaikuttaa parin tonnin ajon jälkeen ihan kelpo renkaalta. Hiljainen jos alla hyvä asfaltti, meluisa, jos alla kovin karkea asfaltti. Sateella hyvä pito eikä kuivanakaan tee ylläreitä. Sivuttaisjäykkyyttä saisi olla ehkä pikkasen lisää eli vähän tulee välillä tunne, että taipuu tiukassa ajossa alle (mulla tuppaa olemaan vähän painava kaasujalka). Voin kuvitellakkin. En nyt muista onko parempi/huonompi, kuin viime kesänä alla ollut Nokian Hakka Blue koossa 225/45 R17, mutta tyytyväinen olen.
Audi A4 Allroad TFSI -17
ex. Skoda Octavia RS Tdi 4x4 -17
ex. Audi A6 3.0TDi Quattro -14
ex. Skoda Octavia RS TDi -10

rami

Tulipa tänään laitettua uudet kumit Contien ensiasennusrekaiden tilalle joka oli kokoa 205x55x16 ja nopeusluokitus tuplaW. (270 km/h) 
Tuollainen nopeusluokitus ei mielestäni sovi laisinkaan suomalaisille nastojensyömille karkeille teille melu on huumaava.
Melutaso laski huomattavasti kun tilalle leivottiin GY Efficient Pe. kokoa 205x55x16 nopeusluokitus H 210 km/h)
Ei jystä tienliitoksissa ei melua läheskään niin paljon kuin W nopeusluokan rengas.

Tureq

Paremman puoliskon jettaan tuli laitettua keväällä uudet renkaat. Michelin Energy Saver+ peruskoossa 205/55r16V. 409â,¬ vanhoille aluvanteille laitettuna, allelaitto itse.

Perushyvä rengas, suuntavakaa, asiallinen märkäpito. Mukavuus hyvällä tasolla, ei jystä saumoissa. Melutaso tasainen, ei varmaan maailman hiljaisin rengas sileällä (kuten meluluokitukset antaa osviittaa), mutta karkean asfaltin melutason nousu on pienempi kuin monilla renkailla. Rullaavuus on hyvä. Tasapainotus onnistui ja renkaat on pyöreät.

Edellisillä vanhan mallin energyillä pääsi 60tkm, pintaa oli jäljellä tasaisen laillisesti mutta vähän, 2-3mm. Parhaat kumit aina keväällä eteen ja paineiden pito 2,5-2,6. Uudessa mallissa avoimempi kuvio (joka on hyvin samankaltainen kuin muillakin valmistajilla, ajaako eu-luokitukset tekemään hyvin samannäköisiä renkaita pintakuvioltaan?) mutta enemmän kulutuspintaa lähdössä, eiköhän näilläkin saman pääse.

rami

Kyllä renkaalla on väliä ainakin kulutuksesen suhteen.
Ensituntumat tuolla uudella GY Efficient Pe normikoossa 205x55x16. Rengas on hiljainen ja miellyttävä ajaa ja mikä parasta niin tänään mökkimatkalla tuli uusi "enkkä" kulutuslukemissa.
Conti 5:lla pääsi parhaillaan 3.8 l/100km mutta näillä uusilla GY Efficienteillä tuli pohjat 3.6 l/100km.
Ei voi olla sattumaa.
1.6 TDI A3 8V. ;D

sambolo

Tein linglongeilla uuden kulutusennätyksen omalla ibiza fr:llä työmatkalla, 6.6l :) Renkaiden lötköyskin olikin vain vakaajien helojen vika :)
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

makelja

1001renkaissa nyt Fuldat 225/40/18 hintaan 50.30e.
Tilasin niitä juuri 8 kpl. Broidille toinen setti.
Saa nähdä saapuvatko.  ;D

http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-225-40-18/?m=29&s=S

sambolo

Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Squamish

Lainaus käyttäjältä: makelja - 28.05.14 - klo:09:51
1001renkaissa nyt Fuldat 225/40/18 hintaan 50.30e.
Tilasin niitä juuri 8 kpl. Broidille toinen setti.
Saa nähdä saapuvatko.  ;D

http://www.1001renkaat.com/renkaat-auto-225-40-18/?m=29&s=S

En ihmettelisi jos kävisi niin kuin minulle, että (235/45/18) Fulda-tilaus peruutettiin ilman perusteluja. Kun tiedustelin asiasta erikseen niin olivat "out of stock", vaikka olivat koko ajan tilattavissa kaupassa. Seuraavana päivänä hinta oli noussut ja tilaus onnistui normaalisti :) Toivottavasti kuitenkin sun tilaus onnistuu ja taidan tilata itsekin renkaat varastoon tuolla hinnalla.

makelja

Sama kävi minulle. Peruttiin ilman mitään ilmoitusta.
Olihan se vähän hyvä hinta ollakseen totta.  :-\

sambolo

Ihme kusetusta, ei varmaan tarvi tuolta tilata mitään, kun saa arvuutella meneekö tilaus läpi.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

makelja

Näin on.
Taidan tilata ne renkaat Rengaskontista tai Riekko.eu:sta. Tuen kotimaista puotia.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy