Digijärjestelmäkameroista keskustelua

Aloittaja Bisti, 24.04.10 - klo:18:27

« edellinen - seuraava »

Erkka

Muutama harjoittelukuva Nikon D3100 järkkärillä. Nikonin macro-linssillä en ole vielä päässyt kuvailemaan, kun on matkalla Englannista kotiovelle. Upea sää oli kuvailla. (Klikkaa kuvaa isommaksi).

Pieksämäen vanha kirkko

VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

Erkka

Kehtaako enää kysyä, joko Erkan harjoituskuvat näkyy?  ???

RoccoScientist

Näkyy ja hienolta näyttää. =)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.08.11 - klo:12:19
Itse aikoinaan hankin 50 mm f/1.8:n. On suhteellisen edullinen ja varmasti saa rahoilleen vastinetta.

On muuten tällä hetkellä UK Amazonissa sopivaan hintaan. Ei ole 55-250 IS putkikaan hinnalla pilattu.

Hittolainen, kun laukusta löytyy melko neitseellinen Tamron 55-200 ilman vakaajaa, niin ei oikein pysty perustelemaan itselleen tuon pidemmän putken ostamista :D

Pekka T

Erkka, kyllä kuvasarja näkyy hienosti.
Kaikki toimii, olemme valmiina vastaanottamaan makrokuvasi, kunhan se makro sieltä englannista saapuu.
Audi e-tron 55 quattro -20
BMW 328 i xDrive -13

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.08.11 - klo:17:13
On muuten tällä hetkellä UK Amazonissa sopivaan hintaan. Ei ole 55-250 IS putkikaan hinnalla pilattu.

Objektiivitietoa alkaa kertyä aloittelijalle... Minulla on aika vähän kokemusta ulkomaan verkkokaupasta. Onko tuo Amazon täysin luotettava toimittaja, kauanko toimitus kestänee, ja mitä rahti maksanee? Asiaa voinen itsekin selvittää Amazonin sivuilta, mutta jos jollakulla on omaa kokemusta ja valmista tietoa...
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.08.11 - klo:17:37
Erkka, kyllä kuvasarja näkyy hienosti.
Kaikki toimii, olemme valmiina vastaanottamaan makrokuvasi, kunhan se makro sieltä englannista saapuu.

Hieno juttu. Meinasi jo tuskanhiki nousta pintaan. ;)

vasara

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 29.08.11 - klo:17:38
Objektiivitietoa alkaa kertyä aloittelijalle... Minulla on aika vähän kokemusta ulkomaan verkkokaupasta. Onko tuo Amazon täysin luotettava toimittaja, kauanko toimitus kestänee, ja mitä rahti maksanee? Asiaa voinen itsekin selvittää Amazonin sivuilta, mutta jos jollakulla on omaa kokemusta ja valmista tietoa...
Näytti esim. järkkäripaketin rahti Suomeen olevan 25£.. kyllä minä tuohon luottaisin toimittajana.
Vertailuhintoja Saksasta saa haettua täältä.. www.idealo.de

Mikko

Suomalaisesta verkkokaupasta saa 102 eurolla postiin toimitettuna. Kannattaa tsekata hintaseuranta.fi ennen kuin lähtee merta edemmäs kalaan. :)

RTWteam

kuvat.fi taitaa olla melko hyvä paikka laitella kuvia? Saa näkymään kameran asetukset kuvan kohdalla ja muutenkin tyylikkään näköinen galleria.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: nokivasara - 29.08.11 - klo:17:43
Näytti esim. järkkäripaketin rahti Suomeen olevan 25£.. kyllä minä tuohon luottaisin toimittajana.

Ei UK ja DE Amazoneissa ole mitään toimistuskuluja Suomeen, jos tilaa vähintään 25 punnalla. Ilmainen toimitus on toki toimistusajaltaan pari päivää pidempi, kuin maksullinen toimitus. Yleensä kokonaistoimitusaika tilauksesta kotiovelle tuomiseen on 5-6 päivää. Olettaen, että tavaraa on varastossa, eli palikan kohdalta löytyy maininta In Stock.

Yhtään liioittelematta Amazon lienee yksi maailman luotettavimmista nettikaupoista.

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 29.08.11 - klo:18:13
Suomalaisesta verkkokaupasta saa 102 eurolla postiin toimitettuna.

Amazon toimittaa ilmaiseksi kotiovelle, mutta jos et ole kotona, niin sitten pitää hakea postista. Tosin en ole aivan sata varma toimiiko näin myös Suomessa, vai pitääkö Suomessa hakea aina postista.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.08.11 - klo:18:54
Yhtään liioittelematta Amazon lienee yksi maailman luotettavimmista nettikaupoista. Amazon toimittaa ilmaiseksi kotiovelle, mutta jos et ole kotona, niin sitten pitää hakea postista. Tosin en ole aivan sata varma toimiiko näin myös Suomessa, vai pitääkö Suomessa hakea aina postista.

Olen ostanut Epsonin verkkokaupasta tulostustarvikkeita, ja ne toimitettiin ihan kotiovelle saakka. (En nyt muista, oliko rahtimaksua, mutta ei se ainakaan paha ollut.)

Gigantti lupailee 9.9.2011 myyntiin Canonin EF-S 55-250mm IS -objektiivia hintaan 235 â,¬. Ulkomaisesta verkkokaupasta sen taitaisi saada 50 - 70 â,¬ edullisemmin, vaikka maksaisi kuljetuksestakin. Onko se paljon vai vähän?

Mistä johtunee, että aristelen laitteen tilaamista verkosta, vaikka olen tilannut valokuvapaperia ja tulostinväriä kalliimmalla summalla kuin mitä tulostin maksoi Suomessa. Myös isokokoiset kuvaposterit tulivat ehjänä ja ajallaan perille jostakin Euroopasta...

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Filixon - 29.08.11 - klo:19:17
Gigantti lupailee 9.9.2011 myyntiin Canonin EF-S 55-250mm IS -objektiivia hintaan 235 â,¬. Ulkomaisesta verkkokaupasta sen taitaisi saada 50 - 70 â,¬ edullisemmin, vaikka maksaisi kuljetuksestakin. Onko se paljon vai vähän?

No, jos sen tänään tilaa Amazonista, niin ensi maanantaina se on sinulla kädessä ja maksaa 70 euroa vähemmän kuin Gigantista. Ja Gigantiin pitää vielä ajaa autolla, joten siitähän tulee "toimituskuluja" ;)

Mutta mun Amazonhöpinöihin kannattaa suhtautua pienellä varauksella, kun olen melkoinen Amazonin heviuser. Se vain on mielettömän hyvä ja toimiva nettikauppa.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.08.11 - klo:19:41
No, jos sen tänään tilaa Amazonista, niin ensi maanantaina se on sinulla kädessä ja maksaa 70 euroa vähemmän kuin Gigantista. Ja Gigantiin pitää vielä ajaa autolla, joten siitähän tulee "toimituskuluja" ;)
Mutta mun Amazonhöpinöihin kannattaa suhtautua pienellä varauksella, kun olen melkoinen Amazonin heviuser. Se vain on mielettömän hyvä ja toimiva nettikauppa.

Hyvä tietää tuo. Pitänee ottaa kuitenkin vähän aikalisää harkintaan. Pakkaa sekoittaa se, että havaintojeni mukaan tuosta puheena olevasta objektiivista on myynnissä myös versio II, joka maksaa päälle 200 euroa verkossakin. Pitää katsoa, mikä tuo Gigantin versio on. Kaipa se on se ykkönen, kun versiosta ei puhuta mitään. Mutta kukas osaa sanoa, mitä uutta tuohon versio II:een sisältyy...?

Erkka

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 29.08.11 - klo:18:49
kuvat.fi taitaa olla melko hyvä paikka laitella kuvia? Saa näkymään kameran asetukset kuvan kohdalla ja muutenkin tyylikkään näköinen galleria.

Hyvältä vaikuttaa sivut muutaman päivän tutustumisen jälkeen. Suosittelen.

Muokkasin tänään omien sivujen pohjavärin mustaksi. Kuvat tulevat hyvin esiin tummsta taustasta. Käyppä tsekkaamassa

Pekka T

^ Kävisinhän minä, mutta : Tämä kansio on jaettu yksityisesti  ;)
BMW 328 i xDrive -13

vasara

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 29.08.11 - klo:18:54
Ei UK ja DE Amazoneissa ole mitään toimistuskuluja Suomeen, jos tilaa vähintään 25 punnalla. Ilmainen toimitus on toki toimistusajaltaan pari päivää pidempi, kuin maksullinen toimitus.
...
No jopas.. katoin liian pikaisesti delivery- taulukkoa. Tuo tekee Amazonin vieläkin houkuttelevammaksi.. harmi ettei juuri nyt tartte mitään :)

Erkka

Lainaus käyttäjältä: Pekka T - 29.08.11 - klo:20:11
^ Kävisinhän minä, mutta : Tämä kansio on jaettu yksityisesti  ;)

Nyt pitäisi näkyä, heh.

RTWteam

Jep, hyvältä näyttä tuo kuvat.fi. Täytyy kuitenkin vielä tutustua hotmailin antimiin ja gmailin tarjontaan.

Erkka

Lainaus käyttäjältä: RTWteam - 29.08.11 - klo:21:49
Jep, hyvältä näyttä tuo kuvat.fi. Täytyy kuitenkin vielä tutustua hotmailin antimiin ja gmailin tarjontaan.

Annahan vinkkiä, jos löydät hyviä sivuja. ;)

samppa69

Kokeilkaa Dropbox nimistä palvelua.

eGetin

Googlen Picasa on todettu käteväksi.

ATM

Erkka, kivoja kuvia. Tutun oloista jälkeä  ;) Tykkään erityisesti tuosta ruukkukuvasta. Ilman kuvatekstiä sitä olisi voinut ajatella joksikin käpyvalaisimeksi tai niin edelleen. Aivojumppakuvat ovat parhaita. Peukku.

jalkkis

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 27.08.11 - klo:00:14
^Itse hankin muutama vuosi sitten juuri samasta syystä Sonyn, malli alpha 350 ja tyytyväinen olen ollut. Riittää minun tarpeisiini kun kuitenkin aika harvoin tulee kuvailtua. Ainakin Minoltan 90-luvun alkupuolen putket toimii hyvin, autofokus myös. Talvella hommasin Sonyn oman 50mm f1.8 linssin myös kun kohtuullisen edullisesti löytyi Gigantin tarjouksessa (149eur).

Ja täällä yksi Sonyn uusista järkkäreistä kiinnostunut. Tosin hyllystä löytyy ihan ehta-aito jo sukupuuttoon kuollut Konica Minolta Dynax 5D, jonka hankin vuosia sitten sen takia, kun noita Minolta-bajonetin linssejä on hyllyssä jokunen kappale. Mutta hyvä kone tuokin, ikäisekseen. Ensimmäiset Sony-järkkärit eivät innostaneet tippaakaan mutta nyt nämä ihan uusimmat alkavat olla oikeinkin kiinnostavia.

Linssipuolelta löytyy kittilinssin 18-70mm lisäksi 2 kpl 50mm/1,7 (?), 35-80mm, 70-200mm "beercan" (on muuten kiva kun on ehtaa metallia, eikä mikään muovinen rimpula, painaa tosin) ja kaikki nuo toimii ihan kivasti tuollaisen vanhemman digijärkkärin kanssa. Tuo beercan on muistaakseni vuodelta 1988 ja loput 90-luvun alusta, kittilinssi on sitten ehtaa nykymuovia...

Viime aikoina olen matkaillut lähinnä pokkarin kanssa, kun järkkärin raahaminen ei ole kiinnostanut. Mutta sitten kun tarvitsee kuvata jotain ilman, että tarvii korjailla värejä ja valotusta jälkeenpäin, pyyhitään pölyt järkkärin päältä  :)

ATM

Laitoin koemielessä joitakin kuvia kansiooni.
The Culture 2011 Tall Ships Regatta

Markku J

Googlen Picasalle pisteet minulta. Siellä on oma kuva-arkistoni - se julkinen siis. Toimii hyvin, ja on helppo linkittää kuvat tännekin. Ilmainenkin se on melko suureen kuvamäärään saakka. Itse maksan nyt 20 eur / vuosi, kun ilmaisraja täyttyi.

https://picasaweb.google.com/109412611899969100500?fgl=true&pli=1

Erkka

Pekka T

Hienoja kuvia ATM on ottanut, mutta noi kuvien sivussa näkyvät mainokset pilaavat aika pahasti tunnelmaa.
BMW 328 i xDrive -13

ATM

Kiitos Pekka T ja Erkka.

Noissa on aivan liikaa turistikuvia kun kävi kämmi muistikortin kanssa... Olin ottanut kortin lähes täyteen kuvia Ixuksella ja huomasin sen vasta paikan päällä. Nikonillapa ei saanut kortilta tuhottua vanhoja otoksia, tai olisi varmaan saanut alustamalla, mutta kun olin jo ehtinyt ottaa jonkin verran kuvia niin en viitsinyt aloittaa alusta. Tilan puute ajoi sitten napsimaan yleiskuvia, vaikka itse suosin aina enemmän yksityiskohtia. Ja tuo päivämääräleimasin jäi jälkikäteen harmittamaan. Tiedot on kuitenkin metatiedoissa, joten turha noita päiväyksiä on poltella kuviin.

No, harjoitus numero yksi...  ::)

Edit: Nyt ei mainokset enää häiritse

Erkka

Tilaamani Suuri DIGI-kuvauksen käsikirja on nyt luettavana. Hyvältä opukselta vaikuttaa näin ensituntumalta.

Opuksessa on linkki kirjan kotisivulle, jossa hyviä ohjeita digikuvausta harrastaville. Olkaa hyvä.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy