RNS510/RCD510 + Dynaudio 10 kaiutinta ja 600W.

Aloittaja skula, 30.11.09 - klo:13:56

« edellinen - seuraava »

skula

Kysymyksiä ja keskustelua CC:n Dynaudiosta ja RCD510 tai RNS510 joiden kylkeen tuon saa pultattua!

TuttiNakki

Alkuun:
Hyvän näköiset sivut, toivottavasti käyttäjät löytävät myös tänne.

Onko tietoa miksi kaikissa CC:n katoilla ei ole "haievä" antennia??
Tarkoittaako tämä antenni sitä että siinä olisi GPS valmius vaiko onko kyseessä jokin vanhempi vai uudempi antenni???

skula

Tuo hainevä tulee tietääkseni navin ja/tai kaukosäädettävän webaston kanssa..

Muistaakseni UVW Jäsen qsla:lla on tämä hainevä, ja hänellä on tuo k-ohjattu webasto.. Siitä tuo.

Jyri

Ainakin Touranissa asia oli juuri noin, eli navi tai webaston kaukosäätö toi hainevän katolle.

mla

Touranissa on sivulasit joissa fm-lasiantennit sijaitsevat -  sedaneista nuo sivulasit yleensä puuttuvat joten niissä näitä piiskoja näkee enemmän.

Webasto/GPS/GSM/FM antenni yleensä tehdään piiskalla jotta kaikki toimivat yhdessä kunnolla, nyt on kuitenkin alkanut ilmestyä haineviä joissa on kaikki nuo toiminnot ilman piiskaa.
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

Jyri

Jostain luin että Superbissakin on vaihtunut piiska hainevään...

mla

Juu näin olen lukenut kanssa jossain yhteydessä mainitun.

TuttiNakki

Kiitoksia.

Minulla on webasto joten siksi antenni. Onkohan minulla sitten myös se GPS valmius siinä samassa antennissa. Meinaan vaan jos joskus innostuu asentamaan navi version RCD510 tilalle. Joku oli ilmeisesti ostanut Ebaystä RNS510:n, mitenköhän lie toiminut?

skula

Ilmeisesti tuolle hainevälle pitää vielä kaapeli vetää jos meinaa että GPS:n saa siihen kiinni. En ole varma, mutta sen tiedän että tuo RNS510 ja siihen erikseen ostettava GPS palikka toimii hienosti myös siten että kun sen GPS palikan laittaa radion yläpuolelle ilmastointisuutinten väliin jonnekin kiinni.. Näinkin se saa riittävästi kontakteja satelliitteihin.

Minä en kaipaa omaani mitään evää katolle, mielestäni se rikkoo harmonian. Kulimalli kun on  ::)

mla

Superbin antennissa on GPS ainakin silloin kun on GSM ja Webasto siinä normaalin FM antennin lisäksi. Vaati kaapelin vedon eteen eli sitä ei sentään ollut valmiina. Antenneja (ja kaapeleita) saa eBaystä kohtuu hintaan jos joku ominaisuus puuttuu omasta. Golfiin oli ainakin eilen kaupan useita antenneja joissa on tosiaan GPS/GSM/Webasto/FM ilman piiskaa. Ã,,kkiä näytti siltä että sopisi moneen muuhunkin malliin tuo antenni.
Kattoantenni on toiminut ainakin aiemmissa autoissa huomattavasti paremmin kuin kojelaudan sisään sijoitettu irtomokkula.

skula

No niin, tuli itselleni tilattua tämä RNS510.. katsotaan.. Toimitus on vasta joulukuun lopussa... Mukaan tulee myös digiviritin..

mla

Itsellä on kanssa tulossa eBaystä ostettu RNS510. 500e sain sen huudettua v5 kartoilla. Käytettyhän tuo on, mutta eiköhän se asiansa aja :)

Pitänee alkaa etsiä taas digiboksia joka sopii tämän seuraksi. Vanha boksi edellisestä autosta on vielä tallella, mutta se toimii paremmin RNS2:n kanssa.

skula

Saksan eBay.. Noi kaikki kilkkeet (uusina) 1000e..

qsla

Nonniin saatiin Skulakin hommaamaan namigaattori ;)
BTW: kerrohan kun saat digivirittimen toimimaan. Taidan itsellekkin hommata tuon RNS:n kaveriksi sellaisen.
Passat GTE 2020 FL
Tiguan eHybrid

Ex:
Passat GTE 2018
Polo 1.2TSI 81KW DSG Highline
Golf Alltrack TDI 135KW DSG 4Mot
Polo 1.2TSI 77KW DSG Highline   
Tiguan 2.0TDI DSG 4Mot BMT
     Passat CC 2.0TDI 125KW
     Golf V 2.0TDI
     Golf IV 1.4 16V

Kale

Mitäs meinaat Skula tehdä vanhalla soittimella? Onko se RCD510?

edit: Vastaus tuohon malliin löytyikin tuolta autotallista

skula

Minä olen valmis luopumaan tuosta upeasta RCD510 soittimesta heti kun RNS on asennettu. En aio jättää sitä itselleni. Mitä minä sillä sitten teen :) Riippuu tietysti siitä minkälaista summaa tuosta voisi saada..

skula

Iloinen yllätys kun sain soittimen.. Tarkemmin paketin sisältä löytyi seuraavia specseja.. Versio C ja kartta V6(ainakin näin lukee lapuissa)..

Hintaa olikin 1200e.. Digivirittimen kanssa.. Mielenkiintoisia aikoja eletään  ;D

Mental

Onko kukaan tehnyt tarkkaa vertailua Dynaudion ja perus äänentoiston kanssa?

Minun CC:n tilaus on viimeistelemättä. Lähinnä enää Dynaudio kiinnostaa. En todellakaan tykkää kuunnella musiikkia surkeista kaiuttimista. Rahat varusteeseen on olemassa(tavallaan) mutta meneekö ne hukkaan, onko järjestelmä oikeasti hyvä?

Jäsen Skulalla näyttäis ainakin ko. varuste olevan. Oletko tehnyt tarkempaa vertailua? Kukaan?

MacVolsu

Lainaus käyttäjältä: Mental - 14.04.10 - klo:12:38
Jäsen Skulalla näyttäis ainakin ko. varuste olevan. Oletko tehnyt tarkempaa vertailua? Kukaan?
OT käsittääkseni Skula on vähän aikaa poissa kuvioista OT

Mental

Lainaus käyttäjältä: MacVolsu - 14.04.10 - klo:13:47
OT käsittääkseni Skula on vähän aikaa poissa kuvioista OT

Hitsi. Ja noita koeajoautoja ei liiemmin ole Dynaudiolla tarjolla..

Täytyy kai joku vaihtoauto koittaa metsästää jostain..

Arcca

Muistelisin, että UVW:n CC ketjussa on Dynaudio asiaa, jos vaan jatkaa kahlata mammuttiketjua läpi.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

TuttiNakki

Itelläni on tuo Dynaudio ja oon tykänny  ;D

Toisaalta minulla ei ole verrokkia  :-\

Ainut mikä ketuttaa on itse radio, toistan musiikkia SD kortilta niin kansioiden aukaiseminen kestää mielestäni turhan pitkään.
Toinen asia on se että puuttuu satunnais soitto, tai sitten en ole vaan tajunnut jotain hommaa... mm. toimiiko soittolistat tai jotain....

Mutta Ã,,Ã,,NI se on erinomainen

Mental

Kiitokset TuttiNakki!

Käyn tänään vilkaisemassa yhtä vaihdokkia jossa on Dynaudio. Löysin tuolta UVW:n ketjusta myös tietoa systeemistä, ja netistäkin löytyi artikkeli jossa systeemiä kehuttiin.. Joten uskon että sen tulen rastimaan.

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: Mental - 15.04.10 - klo:08:15
Käyn tänään vilkaisemassa yhtä vaihdokkia jossa on Dynaudio. Löysin tuolta UVW:n ketjusta myös tietoa systeemistä, ja netistäkin löytyi artikkeli jossa systeemiä kehuttiin.. Joten uskon että sen tulen rastimaan.

Oma vaatimaton lisäykseni :) Jos aiot kuunnella musiikkia (muistikortilta) niin valitse MEDIA-IN mukaan tilaukseen. Muutamaa gigaa isompien SD-korttien "skannaus" on hidasta ja tulet hermostumaan siihen. Yritin itse käyttää 8 ja 16 gigan SD-korttia RCD510:ssa ja kortin skannaus (joka tapahtui joka ikisen kerran kun olin startannut auton ja aloitin kuuntelemaan musiikkia SD-kortilta) vei yli minuutin. Asensin Media IN:n jälkikäteen ja nyt hanskalokerossa on 16 gigan USB muistitikku ja musiikki lähtee soimaan välittömästi auton starttauksen jälkeen. Suosittelen lämpimästi - jos tarvitset 8 gigaista tai isompaa muistikorttia (tai usb kovalevyä) musiikille.

Mental

Kiitokset PerttiPasanen. Enpä tullut ajatelleeksi tuon kortinlukijan hitautta.

Piti selata UVW:ltä myös lisätietoa.. Tuo varuste ei ole edes kallis. Ja noi pienet USB levyt ei ole myöskään kalliita.

Siispä se lisätään...

PerttiPasanen

Lainaus käyttäjältä: Mental - 15.04.10 - klo:09:36
Kiitokset PerttiPasanen. Enpä tullut ajatelleeksi tuon kortinlukijan hitautta.

Piti selata UVW:ltä myös lisätietoa.. Tuo varuste ei ole edes kallis. Ja noi pienet USB levyt ei ole myöskään kalliita.

Siispä se lisätään...
Eipä kestä. Tilatessa kannattaa lisäksi kysyä myyjältä tuleeko Media IN:n mukaan vakiona mitään adapteria. Media IN:iinhän myydään neljää erilaista adapteria:

MEDIA-IN adapteri Mini-USB
MEDIA-IN adapteri USB
MEDIA-IN adapteri iPod
MEDIA-IN adapteri AUX-IN

Joten noista joku pitää napata mukaan jos sellaista ei tule mukaan vakiona.

RoccoScientist

Lainaus käyttäjältä: TuttiNakki - 14.04.10 - klo:23:40
Toinen asia on se että puuttuu satunnais soitto, tai sitten en ole vaan tajunnut jotain hommaa... mm. toimiiko soittolistat tai jotain....

Kyllä siitä muistaakseni tuo satunnaissoitto löytyy, mutta se toimii vain yhden ja saman hakemiston sisällä. Omalla muistitikullani biisit ovat tekijän ja levyn mukaan jaoteltu hakemistoihin, joten iloa tuosta ominaisuudesta ei juuri ole. Jos kerran pitää kuitenkin kuunnella sen yhden levyn biisit, niin mieluummin kuuntelen ne järjestyksessä.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy