Kirjoittaja Aihe: RNS510/RCD510 + Dynaudio 10 kaiutinta ja 600W.  (Luettu 28760 kertaa)

Poissa Jyri

• Ylläpitäjä
  • Konkari
  • Valokuvaaja
    • Profiili
    • Jyri Laitinen - Valokuvaaja
Vs: RNS510/RCD510 + Dynaudio 10 kaiutinta ja 600W.
« Vastaus #30 : 15.04.10 - klo:10:30 »
Minulla toimii satunnaissoitto kyllä kaikkien artistien ja kaikkien levyjen suhteen, tosin kyseessä Columbus (RNS510) ja iPod MDI liitännässä.

Mental

• Vieras
« Vastaus #31 : 15.04.10 - klo:10:53 »
Tuon mukana tulee USB adapteri vakiona. Se riittää minulle. Tiedon sain myyjältä joka speksaa tilausta  :D

Poissa PerttiPasanen

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #32 : 15.04.10 - klo:11:07 »
Satunnaistoistosta.. RCD510 edelleen kyseessä, mutta eiköhän päde myös RNS:ään.

Jos haluaa satunnaissoiton _kaikille_ muistikortilta / tikulta löytyviin biiseihin, kannattaa kopioida yksi biisi kortin juureen. Kun laittaa kyseisen biisin soimaan ja painaa MIX:ä niin tämän jälkeen pitäisi kaikkien kortilta löytyvien kansoiden biisien olla mukana arvonnassa. Ja muistini mukaan soittimessa on asetus otetaanko mukaan subfolderit random-soittoon, joka pitää napata päälle.

Poissa RoccoScientist

• Konkari
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
« Vastaus #33 : 15.04.10 - klo:11:14 »
Kiitos vinkistä. Onkin ollut tarkoitus tutkailla tuon RCD-510:n manuaalia asian tiimoilta, vaikka tuo ominaisuus ei minulle niin tärkeä olekaan.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

TuttiNakki

• Vieras
« Vastaus #34 : 15.04.10 - klo:21:41 »
Juu tuo juureen sijoitettu tiedosto on käyny mielessä mutta en ole kokeillut käytännössä. Kiitos vinkistä :)

...Asensin Media IN:n jälkikäteen ja nyt hanskalokerossa on 16 gigan USB muistitikku ja musiikki lähtee soimaan välittömästi auton starttauksen jälkeen....

Minkälaisen hinnan jouduit maksamaan johtosarjasta? ja tuliko mukaan minkälainen adapteri ?

Itse olen menossa kysymään tuota johtosarjaa tässä lähipäivinä. Kerro ihmeessä miten tuo asennus meni, asensitko itse vai asennutitko? Itse asiassa kirjoita kaikki mitä tiiät kyseisestä vehkeestä, me ollaan pelkkänä korvana tai silmänä vai miten se meni... :-X

Poissa PerttiPasanen

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #35 : 16.04.10 - klo:13:42 »
Minkälaisen hinnan jouduit maksamaan johtosarjasta? ja tuliko mukaan minkälainen adapteri ?

Itse olen menossa kysymään tuota johtosarjaa tässä lähipäivinä. Kerro ihmeessä miten tuo asennus meni, asensitko itse vai asennutitko? Itse asiassa kirjoita kaikki mitä tiiät kyseisestä vehkeestä, me ollaan pelkkänä korvana tai silmänä vai miten se meni... :-X
Joo siis en asentanut vaan asennutin :) Pörhöllä tekivät Oulussa asennuksen ja menivät laittamaan sen hanskalokeroon vaikka keskikonsolissa olisi käsittääkseni ollut oikea paikka (näin ainakin Scirocossa). No samapa se loppujen lopuksi missä muistitikku on, kun kesät talvet se siellä hanskalokerossa lojuu.

Hintaa en tarkemmin muista tähän hätään, mutta laitteen listahinnan päälle asennus taisi maksaa ~ 100 EUR. Mukaan vielä adapteri (~ 45 EUR), joten kyllähän tuo kokonaisuutena maksoi melkoisesti. Harmittaa, kun en hoksannut valita Media-IN:ä autoa tilatessa, niin olisi säätynyt pitkä penni.

Laitteesta ei oikein ole mitään moitittavaa. 16 gigan tikku on kiinni. Jotkut ovat maininneet, että USB-kovalevytkin toimivat. Musa alkaa tosiaan soimaan lähes välittömästi kun aktivoi soittimesta Media-IN:n. Kappaleiden vaihto nopeaa - samoin kansioiden vaihdossa ei tuhraannu juurikaan aikaa. Niin no se tuli mieleen, että AAC:lla koodatut biisit eivät taida soida omassa soittimessa, mutta eipä juuri ongelmaa, koska omat musat on MP3:na.

Summasummarum.. Suosittelen erittäin lämpimästi kaikille jos on tarvetta kuljettaa mukana isoa määrää musiikkia.

skula

• Vieras
« Vastaus #36 : 29.04.10 - klo:16:30 »
RCD510 vs RNS510

Teknisistä eroista en jaksa.. Mutta..

Ihme kyllä. Kuvittelin ja ajattelin että RCD510 oli ihan rivakka laite.. Vain hakemistopyörimisessä (USB levy) tuntui tahmeutta.. Mutta suurin ihmetys on että tämä RNS510 on paljon nopeampi kaikissa toiminnoissa.

Olisi uskonut että koska RNS sisältää enemmän tekniikkaa ja älyä, niin se olisi hitaampi. Mutta ei.. USB levyn hakemistojen vaihtelu ja selaaminen on huomattavasti nopeampaa tällä RNS:llä.. Samoin toimintojen välillä pomppiminen on nopeampaa, siis vaikka radion - median välillä.. Kaikki tuntuu "napakammalta"...

Ja toi navigointi tolla laitteella on sikapaljon nopeampaa kuin perus Garminilla. Tämä RNS laskee uudet reitit todella nopeasti.. Ei ehdi montaa kymmentä metriä edetä toisaalle kun jo uusi reitti on laskettu!

Samoin toi ruudun resoluutio.. Se tekee myös jostain syystä ihmeitä peruutuskameralle. Kuva on selkeämpi, vaikka tässä RNS:ssä on toi "jaettu"ruutu...

Kaiken kaikkian taas moneys worth laite  ;D ;D ;D

Poissa PerttiPasanen

• Jäsen
  • **
    • Profiili
« Vastaus #37 : 29.04.10 - klo:16:37 »
Hitto pitääkö sitä itsekin ruveta vaihtamaan rcd:tä rns:ään..  ::)

Skula, ostitḱo vekottimen Ebaystä? Ja jos ostit niin minkä niminen jannu oli?

skula

• Vieras
« Vastaus #38 : 29.04.10 - klo:18:17 »
eBay on tulvillaan noita.. Minulle soitin tuli tutun kautta.. Tosin eBaystä hän sen hommasi.. Alkuperä on minulle vähän epäselvä.. Kuitti löytynee jostain..

Hintaa tosiaan soittimelle tulee 600-1300euroa riippuen tuurista ja siitä minkä softaversio on sisällä jne.. Tuollainen 800euroa on melko normi hinta kuluineen..

skula

• Vieras
« Vastaus #39 : 29.04.10 - klo:18:29 »
Oli muuten kokemus.. Kotiin töistä ajellessa tuuppasin soittimeen DVD:n... The Matrix..

Tsiisus sitä kohtausta jossa Neo ja Trinity menee mellastaen siihen aulaan! Rokkis soi ja aseet paukkuu.. Kyllä siinä teki auton melutoosa vaikutuksen.. Uuujaaah!

Poissa RoccoScientist

• Konkari
  • Hyundai Veloster 1,6 GDI DCT
    • Profiili
« Vastaus #40 : 29.04.10 - klo:18:42 »
Oli muuten kokemus.. Kotiin töistä ajellessa tuuppasin soittimeen DVD:n... The Matrix..

Tsiisus sitä kohtausta jossa Neo ja Trinity menee mellastaen siihen aulaan! Rokkis soi ja aseet paukkuu.. Kyllä siinä teki auton melutoosa vaikutuksen.. Uuujaaah!

Tuollaisen jälkeen on varmaan parempi hengittää syvään muutamaan kertaan ennen kuin lähtee liikennevirran sekaan. ;)
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

skula

• Vieras
« Vastaus #41 : 29.04.10 - klo:20:44 »
Tuollaisen jälkeen on varmaan parempi hengittää syvään muutamaan kertaan ennen kuin lähtee liikennevirran sekaan. ;)

On ihan hyvä ettei kuva näkyny ajossa.. Sen verran monta kertaa olen tuon katsonut että näin silmissäni kaiken, kun kuulin vain musiikin jä mäiskeen.. Ihanan maagista!

skula

• Vieras
« Vastaus #42 : 03.05.10 - klo:06:50 »
No, niin.. Nyt sitten pitäisi saada sakemannilantiasta toi tv-free palikka vielä tällä viikolla. Kun sain sen tilattua.

Enää puuttuu se että saa ton digitv-virin asennettua. Sit olis palikat CC:ssä kasassa, sellaisena kuin sen olis pitäny tehtaalta tulla  ;D

Ai himskatti.. toi GPS pulikka pitää sitten samalla saada kyllä paremmalle paikalle. Mieluiten näkyviin kojelaudalle. Nyt satelliitteja on välillä vain 4  >:( Onneksi siinä on piiiiiiiiiiiiiiiiitkä kaapeli, jos vaikka kiertäis kuskinpuolelta nykyisen GPS(irto) laitteen paikalle.. Kuka sanoo että sen on oltava keskellä autoa  ;D

TuttiNakki

• Vieras
« Vastaus #43 : 03.05.10 - klo:08:59 »
Ai himskatti.. toi GPS pulikka pitää sitten samalla saada kyllä paremmalle paikalle. Mieluiten näkyviin kojelaudalle. Nyt satelliitteja on välillä vain 4  >:( Onneksi siinä on piiiiiiiiiiiiiiiiitkä kaapeli, jos vaikka kiertäis kuskinpuolelta nykyisen GPS(irto) laitteen paikalle.. Kuka sanoo että sen on oltava keskellä autoa  ;D

Skula eikö sulla ollu webasto?? olen ymmärtänyt että siinä webaston haievä antennissa olisi se GPS antenni jo valmiiksi integroituna jos näin on mikset vetäisi johtoa sinne asti.

Onko kellään tiedossa jotain kauppaa saksassa jossa on monipuolisesti näitä VAG-osia mm.RNS510. Olen ensi kuussa ajamassa Saksan läpi jotein voisis samalla käydä shoppailemassa...

skula

• Vieras
« Vastaus #44 : 03.05.10 - klo:09:03 »
Skula eikö sulla ollu webasto?? olen ymmärtänyt että siinä webaston haievä antennissa olisi se GPS antenni jo valmiiksi integroituna jos näin on mikset vetäisi johtoa sinne asti.

Ei ole webastoa.. En nähnyt tarvetta tuolla kun autoa tilasin.. Eikä jälkeenpäin kaduta. Töissä ja kotona on mahdollisuus käyttää pistoketta..

Tarpeellisen signaalin uskon saavani kyllä kun saan ton GPS palikan vähän parempaan paikkaan.. Se ei ole ongelma eikä "haitta"..

Onko kellään tiedossa jotain kauppaa saksassa jossa on monipuolisesti näitä VAG-osia mm.RNS510. Olen ensi kuussa ajamassa Saksan läpi jotein voisis samalla käydä shoppailemassa...

Eikö eBay riitä? Voithan sieltäkin bongata liikkeen, ja kai se noutokin jostain noista käy.

Poissa mla

• Konkari
    • Profiili
    • Kuvia
« Vastaus #45 : 03.05.10 - klo:09:39 »

Tuo ei ole mikään automaattisuus eli on olemassa kattoantenneja joissa on vain Webaston pistokkeet käytössä tai pelkästään se ja FM-Radio, vaikka muoto on sama kuin GPS:n sisältävässä antennissa. Niin ja osassa (esim. Touranin hinnat alkaen mallit oli välillä ainakin) tuo antenni on vain koriste eli ei sisällä mitään oikeata elektroniikkaa on vain muovi möykky :)
VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

TuttiNakki

• Vieras
« Vastaus #46 : 04.05.10 - klo:20:38 »
Tuo ei ole mikään automaattisuus eli on olemassa kattoantenneja joissa on vain Webaston pistokkeet käytössä tai pelkästään se ja FM-Radio, vaikka muoto on sama kuin GPS:n sisältävässä antennissa. Niin ja osassa (esim. Touranin hinnat alkaen mallit oli välillä ainakin) tuo antenni on vain koriste eli ei sisällä mitään oikeata elektroniikkaa on vain muovi möykky :)

Juu noita muovisia koriste antenneja on tullu vastaan markettien hyllyissä  ???

Itellä on tullut vastaan tässä lähiainoina monta uutta VAG-konsernin autoa ja niissä jossa on ollut tuo webasto on myös kattoantenni mallia hainevä.
Vaikka monissa autoissa on ollut sama radio niin evä on ollut vain niissä malleissa joissa on webasto. Muistaakseni kysyin asiasta myös myyjältä joka totesi evän olevan juurikin webastoa varten. GPS valmiudesta en mene vannomaan löytyykö evistä sitä ominaisuutta.

Eikö eBay riitä? Voithan sieltäkin bongata liikkeen, ja kai se noutokin jostain noista käy.
Kyllähän se eBay riittäisi mutta matkareitti sattuu kulkemaan Saksan läpi niin jos siellä nyt sattuisi olemaan jokin erikoisliike niin tulisi varmaan käytyä.

Poissa Taky

• Konkari
    • Profiili
    • Home place
« Vastaus #47 : 15.06.10 - klo:22:20 »
Mutta youtubeen laitoin videon..

"Tämä video sisältää kumppanin WMG ja UMG sisältöä, ja sen näyttäminen on estetty tekijänoikeusseikkojen vuoksi."
Volvo V90 D4 R-Design automaatti
6-7/2018 Volvo Xc40 D3 Business R-Design aut.

Tuksuu

• Vieras
« Vastaus #48 : 15.06.10 - klo:22:21 »

Mutta youtubeen laitoin videon..

Tämä video sisältää kumppanin WMG ja UMG sisältöä, ja sen näyttäminen on esttty tekijänoikeusseikkojen vuoksi.

Mitä noi WMG ja UMG  on?  ;D

Poissa Kiviharju

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #49 : 15.06.10 - klo:22:24 »
Mitä noi WMG ja UMG  on?  ;D
Warner Music Group ja Universal Music Group??? No en mä oikeesti tiiä kunhan arvasin... KVG ;)

Edit: Katsoinpa itse googlesta ja nuohan ne olivat :)
« Viimeksi muokattu: 15.06.10 - klo:22:29 kirjoittanut Kiviharju »
Seat Leon FR 1.8TSI DSG -16

skula

• Vieras
« Vastaus #50 : 15.06.10 - klo:22:45 »
Tuli tehtyä pieni koe.

(suuri kämmikin kävi.. unohdimme mikkien päälle ne hemmetin "tullot".. Eli kyllä nekin vähän ääntä imevät :( )

Olympuksen LS-10:llä tallennettiin CC:n Dynaudion toistoa..

Autossa oli siis RNS510, ja kaikki soittimen asetukset 0-tasolla, ei siis korostuksia.. Volumet, sillai kivasti lujalla  ;)

Biiseinä hätäiset Barry Whitet(toistettu MP3:sna 192 ja lopun DireStraits CD:ltä)

En editoinut ääntä ollenkaan, en poistanut muutamaa sanaakaan jotka kuuluvat taustalta.. jossain vaiheessa..

Itse filu:
155153kt kokoinen filu (6min30sek)
24bit/96kHz

OGG tiedosto kokeiltavissa -> https://docs.google.com/uc?id=0B2sRjVM9UNG9YzUyOGE0MjYtNDMyMC00YzBmLTlhNjktNTA3MGExNGJlYTAx&export=download&hl=fi

edit:video poistettu tarpeettomana..
« Viimeksi muokattu: 17.06.10 - klo:10:34 kirjoittanut Skula »

Poissa eGetin

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #51 : 15.06.10 - klo:23:10 »
Laitapa tuo ogg-tiedosto jakoon vaikkapa Google Docseihin. Kun olet uploadannut sen sinne, paina sen jälkeen siitä filusta ja sieltä Share -> Get the link to share.

skula

• Vieras
« Vastaus #52 : 15.06.10 - klo:23:35 »
Kiitokset eGetin!!

Tallenne OGG

Jos toi toimis... Siinä on se OGG filu... Tuosta nauhoituksesta...

Jostain syystä vaatii vielä GMail kirjautumista?... Aika hataraa... jakamista..
« Viimeksi muokattu: 17.06.10 - klo:09:36 kirjoittanut Skula »

Poissa eGetin

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #53 : 16.06.10 - klo:11:39 »
Kiitokset eGetin!!

https://docs.google.com/uc?id=0B2sRjVM9UNG9YzUyOGE0MjYtNDMyMC00YzBmLTlhNjktNTA3MGExNGJlYTAx&export=download&hl=fi

Jos toi toimis... Siinä on se OGG filu... Tuosta nauhoituksesta...
Ei kyllä jostain syystä toimi  ???

zammy

• Vieras
« Vastaus #54 : 16.06.10 - klo:14:25 »
Tuli tehtyä pieni koe.

Olympuksen LS-10:llä tallennettiin CC:n Dynaudion toistoa..

Nyt en ymmärrä mikä tällaisen testin tarkoitus on?

Poissa eGetin

• Konkari
    • Profiili
« Vastaus #55 : 16.06.10 - klo:14:27 »
Täytyykö sillä olla tarkoitusta?  ;D ::)

skula

• Vieras
« Vastaus #56 : 16.06.10 - klo:20:55 »
Ei kyllä jostain syystä toimi  ???

Korjattu linkki. Nyt toimii!

Sitä voi miettiä.

zammy

• Vieras
« Vastaus #57 : 17.06.10 - klo:10:32 »
Sitä voi miettiä.

No minä mietin, enkä keksinyt.

Toivottavasti tarkoitus ei ole ainakaan demota Dynaudion soundeja.

skula

• Vieras
« Vastaus #58 : 17.06.10 - klo:10:41 »
Toivottavasti tarkoitus ei ole ainakaan demota Dynaudion soundeja.

Pitäähän sitä kaikkea kokeilla.

Ihan samalla tavalla tuo surkea OGG filu kertoo Dynaudion toistosta, kuin valokuva auton moottoritilasta kertoo moottorista.

täytyykin koittaa siirtää se alkuperäinen WAV filu tonne jakoon.. se on kohtuu laadukaskin..

zammy

• Vieras
« Vastaus #59 : 17.06.10 - klo:10:51 »
Pitäähän sitä kaikkea kokeilla.

Ihan samalla tavalla tuo surkea OGG filu kertoo Dynaudion toistosta, kuin valokuva auton moottoritilasta kertoo moottorista.

täytyykin koittaa siirtää se alkuperäinen WAV filu tonne jakoon.. se on kohtuu laadukaskin..

Valokuva ei sikäli kyllä ole ihan vastaava, että vaikka näyttöjen laatu vaihtelee niin jokatapauksessa kuvasta saa ainakin selvää että mitä siellä konetilassa on. Esim. tarkkojen värien tms. arviointiinhan tuo ei sitten enää pädekään.

Mutta tuo äänentoiston arviointihan on puhtaasti kiinni siitä laitteistosta jolla minä tuon sinun pätkän kuuntelen. Esim. nämä työpaikallani olevista leikkikaiuttimista kaikki kuulostaa paskalta. Samoin jos minulla esim. olisi kotona stereoissa kaikki bassoboostit päällä (kuten valtaosalla tuntuu olevan) niin ääni kuulostaisi bassoiselta. Myös huonekorostukset ja heijastukset tuovat oman mielenkiintoisen säväyksen soppaan. Jos tuo äänentallennus - toistoketju olisi täysin neutraali niin sitten tuo toimisi, mutta kun ei sellaista neutraalia ketjua ole olemassa oikein edes teoriassa, käytännöstä nyt puhumattakaan.

Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi