Nissan Qashqai 2014

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 07.11.13 - klo:19:19

« edellinen - seuraava »

Skoda Octavia 1.2T

Laitetaan nyt oma keskustelu tästäkin pystyyn. Itseäni kiinnostaa tämä kovasti. Toki uusi Octavia III Scout pitää vielä nähdä. Auto siis virallisesti julkaistu tänään 7.11.2013.
Myyjältä sain tietoa että helmikuussa pitäisi autot löytyä suomesta.




Lisää faktaa: http://www.nissan.fi/FI/fi/vehicle/crossovers/new-qashqai.html
Lisää kuvia: http://www.nissan.fi/FI/fi/vehicle/crossovers/new-qashqai/gallery/photos.html
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

JAK

Englannissa kasattu japsi, sisätiloiltaan pieni. Uutisten mukaan autoa on madallettu, se oli jo ennen niin matala, että en pystynyt ajamaan sillä.

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: JAK - 07.11.13 - klo:19:22
Englannissa kasattu japsi, sisätiloiltaan pieni. Uutisten mukaan autoa on madallettu, se oli jo ennen niin matala, että en pystynyt ajamaan sillä.

Live julkaisusta sain kuvan että sisätilat isommat ja vaikka autoa laskettu, niin päätilaa on enemmän.
Itse en tähän nykyiseen malliin mahdu edes kuljettajan penkille jos autossa on lasikatto (Sama myös uuden Kia Sorennon kanssa). Saas nähdä kuinka tämän kanssa käy.

Kuvista päätellen lasikatto ei ole avattava? Toivottavasti olen väärässä...
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

tapanixxx

Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.

Luulisi että pienemmillä päästöillä voisi näin pienen moottorin tehdä.

Tavaratila on kasvanut 20 litralla 430 litraan, eli on hyvää tasoa.

Muotoilu on edestä varsin onnistunut, takaa muistuttaa ranskalaista tyylisuuntausta.
Onneksi sisätilat ovat selkeät eikä muistuta emoyhtiön muita tuotteita.

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 07.11.13 - klo:19:30
Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.

Luulisi että pienemmillä päästöillä voisi näin pienen moottorin tehdä.

Tavaratila on kasvanut 20 litralla 430 litraan, eli on hyvää tasoa.

Muotoilu on edestä varsin onnistunut, takaa muistuttaa ranskalaista tyylisuuntausta.
Onneksi sisätilat ovat selkeät eikä muistuta emoyhtiön muita tuotteita.

Enempää en ole spekseihin tutustunut, mutta liekkö kuulin/ymmärsin sitten väärin kun puhuttiin kahdesta alle 100g/kg päästöihin pääsevästä koneesta. 1.2T ja joku Diesel.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 07.11.13 - klo:19:30
Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.

Luulisi että pienemmillä päästöillä voisi näin pienen moottorin tehdä.

Mahtaisko olla nelivetoisen päästöt? Vajaavetoisena sitten 99 tai jotain.

Sande

http://www.teknari.fi/2013/10/seuraavan-sukupolven-nissan-qashaqin-moottorivalikoima-selvisi/

Vaikuttaisi että jo moottorivalikoimalla on tehty selkeä pesäero uuden X-trailin kanssa. Ei ole enää, tai ei ainakaan aluksi, 150 hv pannua joukossa... tehoa tarvitsevat hankkikoon X-Trailin ajatellaan Nissanilla  ::)
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.11.13 - klo:19:44
Mahtaisko olla nelivetoisen päästöt? Vajaavetoisena sitten 99 tai jotain.

Nissanin sivuilta ladattavan esitteen mukaan tosiaan 1.2T etuvetona 129g/kg. Tosin perässä lukee (alustava)...
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

Skoda Octavia 1.2T

Lainaus käyttäjältä: Sande - 07.11.13 - klo:19:49
http://www.teknari.fi/2013/10/seuraavan-sukupolven-nissan-qashaqin-moottorivalikoima-selvisi/

Vaikuttaisi että jo moottorivalikoimalla on tehty selkeä pesäero uuden X-trailin kanssa. Ei ole enää, tai ei ainakaan aluksi, 150 hv pannua joukossa... tehoa tarvitsevat hankkikoon X-Trailin ajatellaan Nissanilla  ::)

Esitteen mukaan 1.6T on 150hv versio.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

automaattori

Nelivedon saa vain isompaan diisseliin >:( 

Lainattu Tekniikan Maailmasta:  Kuten jo aiemmin TMnetissä kerroimme, moottorivalikoima koostuu 1,2- ja 1,6-litraisista turboahdetuista bensiinimoottoreista (85 ja 110 kW) sekä 1,5- ja 1,6-litraisista dieseleistä (81 ja 96 kW), joista pienemmän CO2-päästöksi kerrotaan 99 g/km. Isomman dieselin saa myös nelivetoisena, muut ovat etuvetoisia. Täysin uuden portaattoman Xtronic-automaattivaihteiston saa pienemmän bensiini- ja isomman dieselmoottorin jatkeeksi.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Sande

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:54
Esitteen mukaan 1.6T on 150hv versio.

Joo, siis dieseliä tarkoitin... Bensana ei riitä väännöt.
Ex Octavia I -00, Ex Octavia 4x4 1,9 TDi -06, Ex Scout 1,8 TSI -10, Nissan Qashqai + 2 2.0Dci 4x4 autom Tekna Premium pack -12

Rooivalk

1.2T 85kw=114hv. Jostain syystä "konsernisisar" Dacia Dusteriin on tulossa rellun 1.2T 125hv teholla. Etukäteen ajattelin, että tähän tulisi sama pannu, mutta ei kai sitten kuitenkaan.  :-\

Dirti

Rellu tulee mieleen, jotenkin olisi odottanut että päivitys olisi ollut hieman räväkämpi ja nuorekkaampi. Varmana hyvä auto niille ketkä hakevat autoa. Appiukon pari vuotta vanhaa hyvin varusteltua Qashqaita ajaneena täytyy sanoa että minkäänlaisia himoja kyseinen kulkine ei herätä meikäläisessä, mutta ymmärrän hyvin miksi jotku tykkäävät ja miksi on niin suosittu auto. Tosin jos haetaan nelivetoa ja siihen tarvittavia tehoja niin hinta karkaa pahasti käsistä kun kyseessä on Nissan.

Mielenkiinnolla tulen seuraamaan vierestä kun mitä todennäköisimmin appiukolla alkaa autokuume nousemaan vaikka kuinka vakuuttelee että nykyisellä autolla ajaa vielä monta vuotta, aivan kuten parin edellisenkin kulkineen kohdalla teki.
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

duragon

Eikö tämä nissanin 1.2T ole kompressori ahdettu eli ei turbo?

jarruvalo

Näyttää aika paljon Jukelta tuo uusi malli.
ex vag: Octavia rs tsi combi- 14
ex Vag: Octavia 1.8 tsi DSG Elegance Combi -11
ex Nissan X-trail -08
ja 10 muuta ritsaa

tapanixxx

#15
Lainaus käyttäjältä: duragon - 07.11.13 - klo:20:43
Eikö tämä nissanin 1.2T ole kompressori ahdettu eli ei turbo?

4 cyl turbo

http://www.autoevolution.com/news/new-nissan-qashqai-will-reportedly-have-a-12-turbo-four-cylinder-68367.html

Nyt kiinnostavinta on odotella kun saadaan hinnat. Ja sitten mielenkiintoinen asia on omamassa, eli paljonko nissan on saanut tiputettua auton painoa...

Arcca

Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 07.11.13 - klo:19:30
Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.


Eikös tuo ole ihan luonteva lukema, koska moottori joutuu kuljettamaan korkeaa "maasturia" eikä micraa.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

nemos

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.11.13 - klo:21:57
Eikös tuo ole ihan luonteva lukema, koska moottori joutuu kuljettamaan korkeaa "maasturia" eikä micraa.

Lukema on linjassa sen kanssa, että pienempi Renault Captur samalla moottorilla saa lukeman 124 g. Mutta Peugeot 2008:n taloudellisin bensaversio pääsee 99 grammaan.
Volvo XC60 T8 Inscription

tapanixxx

#18
Vertaan tätä lukemaa suzukin s-cross 1.6 vapariin minkä päästöt ovat 127g/km. Suzukissa ei ole suomen markkinoilla s/s järjestelmää. s/s jos olisi niin lukema tippuisi noin 10 g/km. Samaten suzukissa käytetään epäsuoraa polttoaineen ruiskutusta (imusarjaan), mikä nostaa hivenen päästöjä verrattuna suoraruiskutukseen.

HiTecci

Tuo bensa-puolen osaaminen ei oikeastaan koskaan ole tuossa konsernissa ollut siellä kehityksen kärjessä, mutta toisaalta eipä ole kuultu esim. nokkakettinki-ongelmistakaan joista mm. VAG ja PSA ovat jo varsin kuuluisia :-\

Sen sijaan diesel-puolella tuon konsernin tuotteet ovat aina olleet siellä kehityksen vetäjinä, parhaat tehot & väännöt kokoluokassaan. Aikanaan 2.0dCi oli todella kova sana, josta monet eivät ole menneet ohi vieläkään, ja nyttemmin tuli uusi 1.6dCi :)

Ja DCT-tekniikastakaan ei ole kuulunut vielä huonoa sanottavaa miltään taholta. Tosin eipä tuon askin historiakaan vielä kovin pitkä ole, vaan toisaalta kauankos meni kun ekat DSG:t rupesivat laukeilemaan ::)

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 07.11.13 - klo:20:23
Varmana hyvä auto niille ketkä hakevat autoa. Appiukon pari vuotta vanhaa hyvin varusteltua Qashqaita ajaneena täytyy sanoa että minkäänlaisia himoja kyseinen kulkine ei herätä meikäläisessä, mutta ymmärrän hyvin miksi jotku tykkäävät ja miksi on niin suosittu auto. Tosin jos haetaan nelivetoa ja siihen tarvittavia tehoja niin hinta karkaa pahasti käsistä kun kyseessä on Nissan.

Jos nyt en kovin pahasti jotain TM:n tilastoa muista väärin, niin yli 90% Suomessa myydyistä kaskaista on etuvetoja, joten tarjolla olevat nelikot ovat hyvin marginaalinen ryhmä.

Dirti

Lainaus käyttäjältä: VAG! - 08.11.13 - klo:11:21
Jos nyt en kovin pahasti jotain TM:n tilastoa muista väärin, niin yli 90% Suomessa myydyistä kaskaista on etuvetoja, joten tarjolla olevat nelikot ovat hyvin marginaalinen ryhmä.
Juu ei paljoa ole nelikkoja. Itse en ymmärrä että ostaa auton mikä on ns.citymaasturi ilman nelivetoa....
Polttomoottorilla liikkuvat:

Skoda Superb 1.4 TSI ACT DSG Style 2016
MAN TGM 18.290 2017

"Lihaksilla" liikkuvat:

GT Zaskar Expert 2009
Felt Bandit

OBDeleven@Espoo

Skoda Octavia 1.2T

Onkohan tässä sähköllä aukeava kontti saatavissa edes rahalla? Toinen ajatus tuosta lasikatosta. Itselläni oli sellainen viimeksi 307 SW:ssä ja silloin kaipasi sitä että sen saisi auki. Onko kuitenkin niin että joilla tuollainen avattava katto on esim Yetissä, niin ei sitä ole paljon tullut availtua alkuinnostuksen jälkeen?
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

P.Alikka

Lainaus käyttäjältä: Dirti - 08.11.13 - klo:11:49
Juu ei paljoa ole nelikkoja. Itse en ymmärrä että ostaa auton mikä on ns.citymaasturi ilman nelivetoa....
Parempi näkyvyys kaupunkiliikenteessä, helpompi autoon kulku ja pois nousu... Selkevaivaiset tms. arvostaa tuota korkeampaa istumapaikkaa.
Ajossa I: Seat Leon ST FR 1,8 TSI DSG
Harrasteena: Nahkea Opel
Ex-VAG Skoda Octavia 2,0 TDI+DSG

JAK

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 08.11.13 - klo:11:55
Onkohan tässä sähköllä aukeava kontti saatavissa edes rahalla? Toinen ajatus tuosta lasikatosta. Itselläni oli sellainen viimeksi 307 SW:ssä ja silloin kaipasi sitä että sen saisi auki. Onko kuitenkin niin että joilla tuollainen avattava katto on esim Yetissä, niin ei sitä ole paljon tullut availtua alkuinnostuksen jälkeen?

Kyllä sitä on availtu, Yetissä se (kattoluukku) pitää vaan aivan jumaltonta meteliä kun liukuu tiivisteiden päällä. Huollossa yrittivät fiksata, mutta eivät onnistuneet. Uutena se ei mitään ääntä pitänyt.

JAK

Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 08.11.13 - klo:11:59
Parempi näkyvyys kaupunkiliikenteessä, helpompi autoon kulku ja pois nousu... Selkevaivaiset tms. arvostaa tuota korkeampaa istumapaikkaa.

Jep tuo istumakorkeus on meillä yksi tärkeimmistä tekijöistä autoa ostettaessa. Kysymyksessä on siis vammaiskäyttöön tulevasta ja olevasta kulkineesta.

Skoda Octavia 1.2T

"148bhp 1.6-litre petrol that will be the most powerful engine until the super-fast Nissan Qashqai Nismo arrives next summer"

Lisäkai eri lähteiden mukaan 7 paikkainen versio jää kokonaan pois. X-Trail on sitten sitä varten.
Nykyinen: 2014 Octavia III Combi 1.4TSI DSG. Candy White
Edellinen: 2010 Octavia II 1.2TSI Candy White

HiTecci

Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 08.11.13 - klo:11:55
Toinen ajatus tuosta lasikatosta. Itselläni oli sellainen viimeksi 307 SW:ssä ja silloin kaipasi sitä että sen saisi auki. Onko kuitenkin niin että joilla tuollainen avattava katto on esim Yetissä, niin ei sitä ole paljon tullut availtua alkuinnostuksen jälkeen?

Kyllä tuo kiinteä taitaa olla, juuri kuten PSA:n SW-malleissakin :-\ Itsellä on Scenicissä avattava lasikatto ja kyllähän tuota tulee välillä auottua, tai ehkä yleisimmin vain raotettua. Tuo raotus meinaan nopeuttaa merkittävästi kesällä sen auringossa seisseen auton kuumuuden poistumista ja näin syksyisin aukaisee kylmän auton ikkunat huurusta :) Ja jos sitten katsellaan niitä kertoja kun katto on ollut kokonaan levällään, niin ne on niitä harvoja, aurinkoisia kesäpäiviä kun hyvät fiilikset, poppi raikaa jne ;D Noin reissunpäällä yleisesti katto kiinni tulee siis ajeltua. Erityisesti takapenkkiläiset ovat kovast tykänneet kun voi katsella taivastakin siinä reissatessa 8)

Mutta sitten huonoja puolia, niin kiinteä lasikatto ei nitise eikä natise epätasaisella alustalla ajellessa. Tuo avattavahan heikentää hieman rungon jäykkyyttä, kun se avattava katon puolikas on vain etureunastaan kiinni, takapään ollessa vain liukukiskoissa "irtonaisena". Ja ylipäätään lasikatto, niin tekeehän se sisätiloista hieman matalamman ja talvella se on hieman vilpsakka. Vilposuutta toki hieman parantaa kun laittaa aurinkosuojan eteen, mutta tuo mataluus voi joskus olla ihan oikeakin ongelma. Itsellä on mittaa 196cm ja Scenicissä kuskin jakkara on max. ylhäällä. Silti tuo katto ei ole vielä pätkääkään ahistellut. Jossain matalammassa autossa tilanne ei varmaan olisi ihan näin :-\

Citroën Berlingo III 1.5BlueHDi 130 Shine XL -20
Dethleffs C'Go 495 QSK -16, Suzuki GSF 1250 SA GT ABS Bandit -08

tapanixxx

Lainaus käyttäjältä: JAK - 08.11.13 - klo:12:03
Jep tuo istumakorkeus on meillä yksi tärkeimmistä tekijöistä autoa ostettaessa. Kysymyksessä on siis vammaiskäyttöön tulevasta ja olevasta kulkineesta.

Lisäisin tähän vielä sen että näissä crossovereissa on maavaraa tyypillisesti tuollainen 4-6 senttiä enemmän verrattuna normiautoon. Nuo ylimääräiset sentit saattavat olla talvella tarpeen :)

Bax

Minulla on ollut kaksi Qashqaita vm. 2008 ja 2011 ja molemmat uutena ostettuja. Siinä autossa oli paljon hyviä puolia ja varsinkin vm. 2010 jälkeen hieman uudistunut malli oli parempi mm. jousitukseltaan ja jäykistyneen korin ansiosta myös kaikenlaiset hälyäänet loistivat poissaolollaan.
Vikojakaan ei juuri ilmennyt. Ainoastaan moottoripuolella japanilaiset ovat varovaisia ja ainakin 1.6 l:n moottori tuntui varsinkin 2011 mallissa nuhaiselta. Samalla moottorilla 2008 malli oli pirteämpi.
Nykyisinhän taitaa jo olla turbomoottoreita (ranskalaisia?) saatavilla ja se on todella nykyaikaa.
A4 Sedan Progress Plus 40 TSFI 150kW MHEV Quattro S-Tronic MY 23
ex. VW Golf Sportsvan 1.5 TSI 110kW DSG Highline -19
ex. Q3 1.4 TSFI 110 kW 2WD Business Sport manual -MY16
ex. A3 1.4 TSFI Business manual -13
ex. Japanilaisia, italialaisia vuodesta -74

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy