VAGarena.fi

Automerkit ja -mallit => Muut merkit => Nissan => Aiheen aloitti: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:19

Otsikko: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:19
Laitetaan nyt oma keskustelu tästäkin pystyyn. Itseäni kiinnostaa tämä kovasti. Toki uusi Octavia III Scout pitää vielä nähdä. Auto siis virallisesti julkaistu tänään 7.11.2013.
Myyjältä sain tietoa että helmikuussa pitäisi autot löytyä suomesta.

(http://www.themotorreport.com.au/content/image/2/0/2014_nissan_qashqai_teaser_05-1105.jpg)


Lisää faktaa: http://www.nissan.fi/FI/fi/vehicle/crossovers/new-qashqai.html (http://www.nissan.fi/FI/fi/vehicle/crossovers/new-qashqai.html)
Lisää kuvia: http://www.nissan.fi/FI/fi/vehicle/crossovers/new-qashqai/gallery/photos.html (http://www.nissan.fi/FI/fi/vehicle/crossovers/new-qashqai/gallery/photos.html)
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: JAK - 07.11.13 - klo:19:22
Englannissa kasattu japsi, sisätiloiltaan pieni. Uutisten mukaan autoa on madallettu, se oli jo ennen niin matala, että en pystynyt ajamaan sillä.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:23
Lainaus käyttäjältä: JAK - 07.11.13 - klo:19:22
Englannissa kasattu japsi, sisätiloiltaan pieni. Uutisten mukaan autoa on madallettu, se oli jo ennen niin matala, että en pystynyt ajamaan sillä.

Live julkaisusta sain kuvan että sisätilat isommat ja vaikka autoa laskettu, niin päätilaa on enemmän.
Itse en tähän nykyiseen malliin mahdu edes kuljettajan penkille jos autossa on lasikatto (Sama myös uuden Kia Sorennon kanssa). Saas nähdä kuinka tämän kanssa käy.

Kuvista päätellen lasikatto ei ole avattava? Toivottavasti olen väärässä...
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: tapanixxx - 07.11.13 - klo:19:30
Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.

Luulisi että pienemmillä päästöillä voisi näin pienen moottorin tehdä.

Tavaratila on kasvanut 20 litralla 430 litraan, eli on hyvää tasoa.

Muotoilu on edestä varsin onnistunut, takaa muistuttaa ranskalaista tyylisuuntausta.
Onneksi sisätilat ovat selkeät eikä muistuta emoyhtiön muita tuotteita.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:40
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 07.11.13 - klo:19:30
Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.

Luulisi että pienemmillä päästöillä voisi näin pienen moottorin tehdä.

Tavaratila on kasvanut 20 litralla 430 litraan, eli on hyvää tasoa.

Muotoilu on edestä varsin onnistunut, takaa muistuttaa ranskalaista tyylisuuntausta.
Onneksi sisätilat ovat selkeät eikä muistuta emoyhtiön muita tuotteita.

Enempää en ole spekseihin tutustunut, mutta liekkö kuulin/ymmärsin sitten väärin kun puhuttiin kahdesta alle 100g/kg päästöihin pääsevästä koneesta. 1.2T ja joku Diesel.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Urlaub - 07.11.13 - klo:19:44
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 07.11.13 - klo:19:30
Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.

Luulisi että pienemmillä päästöillä voisi näin pienen moottorin tehdä.

Mahtaisko olla nelivetoisen päästöt? Vajaavetoisena sitten 99 tai jotain.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Sande - 07.11.13 - klo:19:49
http://www.teknari.fi/2013/10/seuraavan-sukupolven-nissan-qashaqin-moottorivalikoima-selvisi/ (http://www.teknari.fi/2013/10/seuraavan-sukupolven-nissan-qashaqin-moottorivalikoima-selvisi/)

Vaikuttaisi että jo moottorivalikoimalla on tehty selkeä pesäero uuden X-trailin kanssa. Ei ole enää, tai ei ainakaan aluksi, 150 hv pannua joukossa... tehoa tarvitsevat hankkikoon X-Trailin ajatellaan Nissanilla  ::)
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:53
Lainaus käyttäjältä: Urlaub - 07.11.13 - klo:19:44
Mahtaisko olla nelivetoisen päästöt? Vajaavetoisena sitten 99 tai jotain.

Nissanin sivuilta ladattavan esitteen mukaan tosiaan 1.2T etuvetona 129g/kg. Tosin perässä lukee (alustava)...
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:54
Lainaus käyttäjältä: Sande - 07.11.13 - klo:19:49
http://www.teknari.fi/2013/10/seuraavan-sukupolven-nissan-qashaqin-moottorivalikoima-selvisi/ (http://www.teknari.fi/2013/10/seuraavan-sukupolven-nissan-qashaqin-moottorivalikoima-selvisi/)

Vaikuttaisi että jo moottorivalikoimalla on tehty selkeä pesäero uuden X-trailin kanssa. Ei ole enää, tai ei ainakaan aluksi, 150 hv pannua joukossa... tehoa tarvitsevat hankkikoon X-Trailin ajatellaan Nissanilla  ::)

Esitteen mukaan 1.6T on 150hv versio.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: automaattori - 07.11.13 - klo:19:57
Nelivedon saa vain isompaan diisseliin >:( 

Lainattu Tekniikan Maailmasta:  Kuten jo aiemmin TMnetissä kerroimme, moottorivalikoima koostuu 1,2- ja 1,6-litraisista turboahdetuista bensiinimoottoreista (85 ja 110 kW) sekä 1,5- ja 1,6-litraisista dieseleistä (81 ja 96 kW), joista pienemmän CO2-päästöksi kerrotaan 99 g/km. Isomman dieselin saa myös nelivetoisena, muut ovat etuvetoisia. Täysin uuden portaattoman Xtronic-automaattivaihteiston saa pienemmän bensiini- ja isomman dieselmoottorin jatkeeksi.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Sande - 07.11.13 - klo:20:09
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 07.11.13 - klo:19:54
Esitteen mukaan 1.6T on 150hv versio.

Joo, siis dieseliä tarkoitin... Bensana ei riitä väännöt.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Rooivalk - 07.11.13 - klo:20:19
1.2T 85kw=114hv. Jostain syystä "konsernisisar" Dacia Dusteriin on tulossa rellun 1.2T 125hv teholla. Etukäteen ajattelin, että tähän tulisi sama pannu, mutta ei kai sitten kuitenkaan.  :-\
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Dirti - 07.11.13 - klo:20:23
Rellu tulee mieleen, jotenkin olisi odottanut että päivitys olisi ollut hieman räväkämpi ja nuorekkaampi. Varmana hyvä auto niille ketkä hakevat autoa. Appiukon pari vuotta vanhaa hyvin varusteltua Qashqaita ajaneena täytyy sanoa että minkäänlaisia himoja kyseinen kulkine ei herätä meikäläisessä, mutta ymmärrän hyvin miksi jotku tykkäävät ja miksi on niin suosittu auto. Tosin jos haetaan nelivetoa ja siihen tarvittavia tehoja niin hinta karkaa pahasti käsistä kun kyseessä on Nissan.

Mielenkiinnolla tulen seuraamaan vierestä kun mitä todennäköisimmin appiukolla alkaa autokuume nousemaan vaikka kuinka vakuuttelee että nykyisellä autolla ajaa vielä monta vuotta, aivan kuten parin edellisenkin kulkineen kohdalla teki.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: duragon - 07.11.13 - klo:20:43
Eikö tämä nissanin 1.2T ole kompressori ahdettu eli ei turbo?
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: jarruvalo - 07.11.13 - klo:21:09
Näyttää aika paljon Jukelta tuo uusi malli.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: tapanixxx - 07.11.13 - klo:21:12
Lainaus käyttäjältä: duragon - 07.11.13 - klo:20:43
Eikö tämä nissanin 1.2T ole kompressori ahdettu eli ei turbo?

4 cyl turbo

http://www.autoevolution.com/news/new-nissan-qashqai-will-reportedly-have-a-12-turbo-four-cylinder-68367.html (http://www.autoevolution.com/news/new-nissan-qashqai-will-reportedly-have-a-12-turbo-four-cylinder-68367.html)

Nyt kiinnostavinta on odotella kun saadaan hinnat. Ja sitten mielenkiintoinen asia on omamassa, eli paljonko nissan on saanut tiputettua auton painoa...
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Arcca - 07.11.13 - klo:21:57
Lainaus käyttäjältä: tapanixxx - 07.11.13 - klo:19:30
Ihmetyttää tämä renaultin 1.2 turbomoottorin 129g/km lukema, autossa on myös s/s.


Eikös tuo ole ihan luonteva lukema, koska moottori joutuu kuljettamaan korkeaa "maasturia" eikä micraa.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: nemos - 07.11.13 - klo:22:02
Lainaus käyttäjältä: Arcca - 07.11.13 - klo:21:57
Eikös tuo ole ihan luonteva lukema, koska moottori joutuu kuljettamaan korkeaa "maasturia" eikä micraa.

Lukema on linjassa sen kanssa, että pienempi Renault Captur samalla moottorilla saa lukeman 124 g. Mutta Peugeot 2008:n taloudellisin bensaversio pääsee 99 grammaan.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: tapanixxx - 07.11.13 - klo:22:12
Vertaan tätä lukemaa suzukin s-cross 1.6 vapariin minkä päästöt ovat 127g/km. Suzukissa ei ole suomen markkinoilla s/s järjestelmää. s/s jos olisi niin lukema tippuisi noin 10 g/km. Samaten suzukissa käytetään epäsuoraa polttoaineen ruiskutusta (imusarjaan), mikä nostaa hivenen päästöjä verrattuna suoraruiskutukseen.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: HiTecci - 08.11.13 - klo:10:36
Tuo bensa-puolen osaaminen ei oikeastaan koskaan ole tuossa konsernissa ollut siellä kehityksen kärjessä, mutta toisaalta eipä ole kuultu esim. nokkakettinki-ongelmistakaan joista mm. VAG ja PSA ovat jo varsin kuuluisia :-\

Sen sijaan diesel-puolella tuon konsernin tuotteet ovat aina olleet siellä kehityksen vetäjinä, parhaat tehot & väännöt kokoluokassaan. Aikanaan 2.0dCi oli todella kova sana, josta monet eivät ole menneet ohi vieläkään, ja nyttemmin tuli uusi 1.6dCi :)

Ja DCT-tekniikastakaan ei ole kuulunut vielä huonoa sanottavaa miltään taholta. Tosin eipä tuon askin historiakaan vielä kovin pitkä ole, vaan toisaalta kauankos meni kun ekat DSG:t rupesivat laukeilemaan ::)
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: VAG! - 08.11.13 - klo:11:21
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 07.11.13 - klo:20:23
Varmana hyvä auto niille ketkä hakevat autoa. Appiukon pari vuotta vanhaa hyvin varusteltua Qashqaita ajaneena täytyy sanoa että minkäänlaisia himoja kyseinen kulkine ei herätä meikäläisessä, mutta ymmärrän hyvin miksi jotku tykkäävät ja miksi on niin suosittu auto. Tosin jos haetaan nelivetoa ja siihen tarvittavia tehoja niin hinta karkaa pahasti käsistä kun kyseessä on Nissan.

Jos nyt en kovin pahasti jotain TM:n tilastoa muista väärin, niin yli 90% Suomessa myydyistä kaskaista on etuvetoja, joten tarjolla olevat nelikot ovat hyvin marginaalinen ryhmä.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Dirti - 08.11.13 - klo:11:49
Lainaus käyttäjältä: VAG! - 08.11.13 - klo:11:21
Jos nyt en kovin pahasti jotain TM:n tilastoa muista väärin, niin yli 90% Suomessa myydyistä kaskaista on etuvetoja, joten tarjolla olevat nelikot ovat hyvin marginaalinen ryhmä.
Juu ei paljoa ole nelikkoja. Itse en ymmärrä että ostaa auton mikä on ns.citymaasturi ilman nelivetoa....
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 08.11.13 - klo:11:55
Onkohan tässä sähköllä aukeava kontti saatavissa edes rahalla? Toinen ajatus tuosta lasikatosta. Itselläni oli sellainen viimeksi 307 SW:ssä ja silloin kaipasi sitä että sen saisi auki. Onko kuitenkin niin että joilla tuollainen avattava katto on esim Yetissä, niin ei sitä ole paljon tullut availtua alkuinnostuksen jälkeen?
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: P.Alikka - 08.11.13 - klo:11:59
Lainaus käyttäjältä: Dirti - 08.11.13 - klo:11:49
Juu ei paljoa ole nelikkoja. Itse en ymmärrä että ostaa auton mikä on ns.citymaasturi ilman nelivetoa....
Parempi näkyvyys kaupunkiliikenteessä, helpompi autoon kulku ja pois nousu... Selkevaivaiset tms. arvostaa tuota korkeampaa istumapaikkaa.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: JAK - 08.11.13 - klo:12:01
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 08.11.13 - klo:11:55
Onkohan tässä sähköllä aukeava kontti saatavissa edes rahalla? Toinen ajatus tuosta lasikatosta. Itselläni oli sellainen viimeksi 307 SW:ssä ja silloin kaipasi sitä että sen saisi auki. Onko kuitenkin niin että joilla tuollainen avattava katto on esim Yetissä, niin ei sitä ole paljon tullut availtua alkuinnostuksen jälkeen?

Kyllä sitä on availtu, Yetissä se (kattoluukku) pitää vaan aivan jumaltonta meteliä kun liukuu tiivisteiden päällä. Huollossa yrittivät fiksata, mutta eivät onnistuneet. Uutena se ei mitään ääntä pitänyt.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: JAK - 08.11.13 - klo:12:03
Lainaus käyttäjältä: P.Alikka - 08.11.13 - klo:11:59
Parempi näkyvyys kaupunkiliikenteessä, helpompi autoon kulku ja pois nousu... Selkevaivaiset tms. arvostaa tuota korkeampaa istumapaikkaa.

Jep tuo istumakorkeus on meillä yksi tärkeimmistä tekijöistä autoa ostettaessa. Kysymyksessä on siis vammaiskäyttöön tulevasta ja olevasta kulkineesta.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 08.11.13 - klo:12:05
"148bhp 1.6-litre petrol that will be the most powerful engine until the super-fast Nissan Qashqai Nismo arrives next summer"

Lisäkai eri lähteiden mukaan 7 paikkainen versio jää kokonaan pois. X-Trail on sitten sitä varten.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: HiTecci - 08.11.13 - klo:12:51
Lainaus käyttäjältä: Skoda Octavia 1.2T - 08.11.13 - klo:11:55
Toinen ajatus tuosta lasikatosta. Itselläni oli sellainen viimeksi 307 SW:ssä ja silloin kaipasi sitä että sen saisi auki. Onko kuitenkin niin että joilla tuollainen avattava katto on esim Yetissä, niin ei sitä ole paljon tullut availtua alkuinnostuksen jälkeen?

Kyllä tuo kiinteä taitaa olla, juuri kuten PSA:n SW-malleissakin :-\ Itsellä on Scenicissä avattava lasikatto ja kyllähän tuota tulee välillä auottua, tai ehkä yleisimmin vain raotettua. Tuo raotus meinaan nopeuttaa merkittävästi kesällä sen auringossa seisseen auton kuumuuden poistumista ja näin syksyisin aukaisee kylmän auton ikkunat huurusta :) Ja jos sitten katsellaan niitä kertoja kun katto on ollut kokonaan levällään, niin ne on niitä harvoja, aurinkoisia kesäpäiviä kun hyvät fiilikset, poppi raikaa jne ;D Noin reissunpäällä yleisesti katto kiinni tulee siis ajeltua. Erityisesti takapenkkiläiset ovat kovast tykänneet kun voi katsella taivastakin siinä reissatessa 8)

Mutta sitten huonoja puolia, niin kiinteä lasikatto ei nitise eikä natise epätasaisella alustalla ajellessa. Tuo avattavahan heikentää hieman rungon jäykkyyttä, kun se avattava katon puolikas on vain etureunastaan kiinni, takapään ollessa vain liukukiskoissa "irtonaisena". Ja ylipäätään lasikatto, niin tekeehän se sisätiloista hieman matalamman ja talvella se on hieman vilpsakka. Vilposuutta toki hieman parantaa kun laittaa aurinkosuojan eteen, mutta tuo mataluus voi joskus olla ihan oikeakin ongelma. Itsellä on mittaa 196cm ja Scenicissä kuskin jakkara on max. ylhäällä. Silti tuo katto ei ole vielä pätkääkään ahistellut. Jossain matalammassa autossa tilanne ei varmaan olisi ihan näin :-\
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: tapanixxx - 08.11.13 - klo:18:24
Lainaus käyttäjältä: JAK - 08.11.13 - klo:12:03
Jep tuo istumakorkeus on meillä yksi tärkeimmistä tekijöistä autoa ostettaessa. Kysymyksessä on siis vammaiskäyttöön tulevasta ja olevasta kulkineesta.

Lisäisin tähän vielä sen että näissä crossovereissa on maavaraa tyypillisesti tuollainen 4-6 senttiä enemmän verrattuna normiautoon. Nuo ylimääräiset sentit saattavat olla talvella tarpeen :)
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Bax - 08.11.13 - klo:18:55
Minulla on ollut kaksi Qashqaita vm. 2008 ja 2011 ja molemmat uutena ostettuja. Siinä autossa oli paljon hyviä puolia ja varsinkin vm. 2010 jälkeen hieman uudistunut malli oli parempi mm. jousitukseltaan ja jäykistyneen korin ansiosta myös kaikenlaiset hälyäänet loistivat poissaolollaan.
Vikojakaan ei juuri ilmennyt. Ainoastaan moottoripuolella japanilaiset ovat varovaisia ja ainakin 1.6 l:n moottori tuntui varsinkin 2011 mallissa nuhaiselta. Samalla moottorilla 2008 malli oli pirteämpi.
Nykyisinhän taitaa jo olla turbomoottoreita (ranskalaisia?) saatavilla ja se on todella nykyaikaa.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: JiiJii - 08.11.13 - klo:22:28
Lainaus käyttäjältä: HiTecci - 08.11.13 - klo:12:51

Vilposuutta toki hieman parantaa kun laittaa aurinkosuojan eteen, mutta tuo mataluus voi joskus olla ihan oikeakin ongelma. Itsellä on mittaa 196cm ja Scenicissä kuskin jakkara on max. ylhäällä. Silti tuo katto ei ole vielä pätkääkään ahistellut. Jossain matalammassa autossa tilanne ei varmaan olisi ihan näin :-\

Aivan onnettoman matala tuo nykyinen qashqai ainakin on, tällainen 191 senttinen ei tahdo mahtua ajamaan vaikka penkki niin matalalla kun menee.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: tapanixxx - 13.11.13 - klo:12:24
Hinnat julkaistu.

22.6 ke lähtöhinta 1.2 bensaturbomoottorilla. Metalliväri 600 e lisähintaa. Valkoinen on ainoa perusväri, muut maksavat lisähintaa :)

Ei mikään mahdoton alkaen hinta, mutta pikkuisen on noussut vanhaan verrattuna. Nousua vajaa 2 ke.

Sähköinen käsijarru on nyt myös qashqaissa vakiona. 
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 13.11.13 - klo:12:54
Onko hinnasto netissä jossain? Nissanin sivuilta löysin vain vanhan mallin osalta.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: P.Alikka - 13.11.13 - klo:13:03
Enpä minäkään hinnastoa löydä. Kaskaskai kiinnostaa kyllä, kohta loppuu muksun vaunujen rahtaaminen ja tuo reilu 400 litrainen kontti voisi riittää. Vapari bensakoneistakin pääsivät eroon ja ulkonäkö sekä sisusta vaikuttaa varsin hyvälle, eli paketti on erittäin mielenkiintoinen. Tuo korkeampi istuma-asento parempine näkyvyyksineen miellytti jo taannoin ASX:n koeajolla rouvaa...
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: tapanixxx - 13.11.13 - klo:13:04
Tämä hintatieto TMn nettisivuilta. Ei ollut muita hintoja kuin perusmallin.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Skoda Octavia 1.2T - 13.11.13 - klo:14:33
http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uuden-nissan-qashqai-hinnat-alkavat-22-691-eurosta (http://tekniikanmaailma.fi/uutiset/uuden-nissan-qashqai-hinnat-alkavat-22-691-eurosta)
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Cayman - 26.11.13 - klo:20:41
Harkinnassa uusi kassu 1.2 Tekna kaikilla herkuilla 29ke,vastaavilla varusteilla tiguan 39ke ja q3 46ke,joten ei ihme että Nissan porskuttaa myyntilastoissa.

Katselin käytettyjen hintoja kassuista;

2012 60tkm 600â,¬ kalliimpi kuin uusi
2009 70tkm 1500â,¬ halvempi kuin uusi
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: tmr97 - 26.11.13 - klo:23:01
Onko jossain netissä varustetasoista infoa? Nissanin sivuilla ei ainakaan selkeästi ole.

Hinnoittelu TM:n artikkelin mukaan on sikäli  järkevä, eli 1.6 diesel 130hv nelivedon saa visiasta alkaen (30790), kuten myös CVT-automaatin (28690). Valitettavasti neliveto CVT:tä ei ainakaan toistaiseksi saa. Kiinnostavin kone on uusi 1.6 bensaturbo, mutta sen hintaa ei vielä ollut :(
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: aamu-uninen - 27.11.13 - klo:16:21
Lainaus käyttäjältä: tmr97 - 26.11.13 - klo:23:01
Onko jossain netissä varustetasoista infoa? Nissanin sivuilla ei ainakaan selkeästi ole.

Tuosta esitteestä löytyy varustetiedot:
http://www.nissan.fi/content/dam/pes/default/new-qashqai/brochures/Nissan_Qashqai_prelaunch_FI.pdf (http://www.nissan.fi/content/dam/pes/default/new-qashqai/brochures/Nissan_Qashqai_prelaunch_FI.pdf)

Tässä(sivun alareunassa) hinnastoa mutten ole ihan varma sen ajantasaisuudesta, alkaen hinta ei täsmää:
http://www.autokeskus.fi/nissan/qashqai/ (http://www.autokeskus.fi/nissan/qashqai/)

Itseäni kiinnostaa tuo karvalakkimalli.


Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: IKK - 14.01.14 - klo:09:01
Lainaus käyttäjältä: aamu-uninen - 27.11.13 - klo:16:21
Tuosta esitteestä löytyy varustetiedot:
http://www.nissan.fi/content/dam/pes/default/new-qashqai/brochures/Nissan_Qashqai_prelaunch_FI.pdf (http://www.nissan.fi/content/dam/pes/default/new-qashqai/brochures/Nissan_Qashqai_prelaunch_FI.pdf)

Tässä(sivun alareunassa) hinnastoa mutten ole ihan varma sen ajantasaisuudesta, alkaen hinta ei täsmää:
http://www.autokeskus.fi/nissan/qashqai/ (http://www.autokeskus.fi/nissan/qashqai/)

Itseäni kiinnostaa tuo karvalakkimalli.

Viikonloppuna kävin koeistumassa, ulkonäkö sekä sisätilojen laatu parantunut mutta valitettavasti auto on edelleen pieni sisätiloiltaan.
Ei tule olemaan seuraava autoni. 

 
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: susiraja - 20.01.14 - klo:21:08
Terve vaan.

Kävi niin ärsyttämään tuo auton vaihto, et oli pakko kirjoittaa tänne. Sitä en tiedä onko tämä nyt oikea paikka.?
Menin siis karkkilaiseen Nissanin liikkeeseen ja pyysin tarjousta uudesta qassusta. Vaihdossa olisin antanut turren v.2012. Myyjä löi autoni rekkari koneelle, katsoi varuste listan sieltä, eikä kysynyt minulta mitään noista varusteista?.
Ja vielä parempi oli se että hän kävi katsomassa tuon auton ulkona yksin? Eikä ottanut multa edes auton avaimia mukaan. Noh istuin sit siinä penkillä n.10min ja odotin. Kun hän palasi, hän istui koneensa ääreen ja tokaisi. Ihan siisti peli. Sit oli hiljaista muutaman minuutin, kun hän täytteli koneelle jotain. Sit yritin murtaa jäätä ja kysyin ,onkos näitä uusia malleja myyty jo paljon? Johon myyjä tokaisi ,40 uutta on jo tilattu karkkilaan. Ja koko maahan 200 kpl. Kyllä nissanilla pyyhkii hyvin, ei tietoakaan lamasta. Kaupunkiin jossa asuu n.9000 ihmistä. Ajattelin pääni sisällä et voi perkkele. Mulle ei ole koskaan sattunut eteen sellasta et noinkin paljon ihmisiä ostaa auton ilman et on ajanutkaan metriäkään.
No joo Se tarjous oli vähän.Katsoin paperia ja ihmettelin lisävarusteista sähkösäätöiset  peilit ,kääntyvävät koria vasten? Ei olee mulla. Ei lukenut panoraama ikkunasta mitään. Webastosta kakella, parkki assistenti, parkki tutka, vetokoukku.  Päässä suhisi sen verran noita rrrrr, et oli sanottava kiitos tarjouksesta ja lähteä.  Siis, en ikinä mene tuohon lafkaan enää. Heillä taitaa mennä niin hyvin tuo uuden mallin myynti, ilman minuakin
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Zaasa - 04.02.14 - klo:17:14
Ulkomuodoltaan ja näöltään parantunut huimasti vanhaan nähden. Harmi ettei heti ole saatavana bensa 1.6 turbolla.

Paikallsen pihaan ei ollut vielä eilen tuotu uutta mallia, joissakin Nissan liikkeissä kuulema jo nähtävänä.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: restroom - 04.02.14 - klo:20:01
Kävin tänään koeajamassa 1.2 bensakoneen ja 1.6 dieselin. 1.5 dieseliä ei valitettavasti vielä ollut koeajoon tarjolla. Auto tuntui selvästi vanhaa mallia paremmalta. Vanhasta mallista tosin ei ole kuin yhden koeajon verran kokemusta. Uusi auto oli riittävän hiljainen ja mukava, sekä laadukkaan oloinen. Ohjaustunto ainakin talvirenkailla tosin jätti toivomisen varaa. Valinta bensan ja dieselin välillä oli vaikea, mutta bensan matalien kierrosten vääntö tuntui turhan ohuelta.
Tein kaupat 1.5  dCi Business 360 mallista. Toimitusajaksi kerrottiin 2 kuukautta. Bensamallin olisi saanut puolta nopeammin. Mieltä kalvamaan jäi epävarmuus bi-led valojen tehosta ja dieselmallin lämmön riittävyydestä talvella (lisälämmitintä en tilannut). Myyjän mukaan dieselmallissa on jonkinlainen sähköinen maskinsuoja. Onko kenelläkään tietoa siitä, minkälainen laite tämä on ja löytyykö se molemmista dieselmalleista? Entä onko lämmitystä tehostettu sähkövastuksella?
 
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: koccola - 21.04.14 - klo:11:38
Kävin myöskin koeajamassa ja täytyy sanoo että aika vakuuttunut olin autoon. Joo pienuus hieman vaivaa etenkin kun on parit koirat ja lapset mutta kyllä tuolla mökkireissut silti pitäisi onnistua. No takaisin liikkeen pihaan ja tarjousta pyytämään. Myyjä oli samanoloinen kuin tuo karkkilan kauppias vaikkakin oltiin iisalmessa. Myyjä kävi sentäs keo ajolla. No pitkään se mykkänä konettaan ruksutteli ja aloitti dsg automaatista että voi voi kun se hajoo heti. Ja voi voi kun se on niin suuri riski. Niin ja huonot kesärenkaat jne jne. No koitin sanoo et joo hyvin kestää renkaat tän kesän vielä ja dsg stä en jaksais olla niin huolissaan koska ei ole kuitenkaan 7 lovinen. No murahteli jotakin ja kirjotti lapulle että tarjoo 20 000. No ei tarvinu jatkaa juttelua sillä auto on 1,5 vuotta vanha kaikilla varusteilla oleva passatti joka makso uutena kuitenki yli 45 kâ,¬. Ilmeisesti ei halunneet tuota vaihokiks koska pihalla oli 4 kpl myymättömiä nelivetomalleja ja vajaavetoset päälle. No tuohon liikkeeseen ei tarvii toisten mennä  8) täytynee etelässä käyttää oikealla automyyjällä et saisko järkevämpää juttukaveria  :)
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: Atro - 07.05.14 - klo:15:03
Konalassa sain oikein hyvää palvelua kun kävin Qashqaita pällistelemässä. Laatuvaikutelma on tuossa business360 mallissa jo melkosen hyvä, lasikattoa, nahka-alcantarasisustaa yms. löytyy. Mielestäni design kuskin paikalta katseltuna hakkaa esim. Tiguanin ja siinä on jo luksuksen tuntua ainakin vaalealla nahka-alcantarasisustalla. Vielä kun kontti ois isompi ja käytännöllisempi (sähköinen takaluukku, suksiluukku, kassikoukut) ja koneena se 1.6 bensaturbo niin oishan tuossa autoa.

Ymmärsin, että 1.2 bensaa oli monenvärisenä business360 varusteilla saatavilla toimitukseen suoraan "varastosta".
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: maher - 10.06.14 - klo:11:45
Qashqai ei edelleenkään sytytä. Ajelin vuokraamon (vanha koppasella) Qashqailla talvella ja mielikuvani vahvistuivat, että ei ole mun auto koskaan! Myöhemmin keväällä olin varustellussa Qashqaissa kyydissä - ei auttanut fiiliksiin. Tämän uuden Qashqain olen vain liikkeessä keväällä koeistunut ja en ymmärrä edelleenkään kokonaan sitä, mihin auton myyntimenestys perustuu... Lussut koneet, pienet tilat...hinta ihan ok ja ulkonäkökin ihan jees uudessa, mutta ei silti sytytä.
Vanhaa +2 versiota käytettynä voisin ehkä harkita, jos perheen toinen auto pitäisi päivittää lisäistuinpaikoilla varustetuksi.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: finnman - 03.09.14 - klo:11:17
Kyllä tämä uusi malli on aivan eri malli, kuin edellinen. Näkeehän sen jos muoviosista sisällä ja muotoilusta. Vanhassa oli tosiaan laatuvaikutelma heikompi, mutta nyt on eri meininki.
Quasqain (myös tämän uuden mallinkin) menestys perustuu aika yksinkertaisiin asioihin joihin itsekin yhdyn helposti:
-Ulkonäkö on tyylikäs, sivulta varsinkin. Cittarin korkeus. Ei sille vain voi mitään, että korkeammalta näkee paremmin ja autoon on helpompi nousta. Ei siis ole kyse jostain "vanhojen ihmisten" autosta, jos autoon nouseminen on helpompaa.
-Varustelu on aivan huippua paremmissa tasoissa (Tekna ja Business 360). Em. malleihin ei juuri lisävarusteita tarvitse ostella. Jos oikein perehtyy em. varustetasoihin, ovat ne suorastaan ylipursuavia. Aika harvassa tulee vakiona mukana perusvarusteiden(vakkari, sadetunnistin ym.) lisäksi panoraama lasikatto, lämmitettävä tuulilasi, kamerajärjestelmät joka paikassa, led-ajovalot (joilla vieläpä näkee), kaukovaloavustin, alacantra/osanahka verhoilu, tummenetut takaikkunat, parkkiavustin, liikennemerkkitunnistus, navi, avaimeton käyttö. Em. varusteet (joitakin on mukana Elegancessa) kun olisi ottanut Octaviaa lisäksi olisi hintalapussa aika kova lukema.
-Takuu 3-v ja Nissan on osoittautunut luotettavaksi autoksi muutenkin.
-Jälleenmyyntiarvo.

Miinuksena nykyinen bensakone(ja sitä kautta kulutus). (Sama vaiva on myös muilla cittareilla, vrt Yeti.) CVT-laatikko on tulossa myös siihen mistä iso plussa. Bensapuolelle on tulossa 190HV ja kaksi litrainen diesel. Ajettavuus? No, joskus aika paljon paskoillakin japseilla ajaneena(ja omistaneena) kaikilla on perille päästy ja isoja ongelmia ei ollut. Itseasiassa ihminen on tottuvainen olio. Jonkin ajan kuluttua ei edes muista pieniä negatiivisia seikkoja, mitkä ehkä alussa tuli esille...
 
Se, että onko auto sitten laadukas ja ei aiheuta verenpainetta omistajalle onkin eri asia. Edellinen malli ainakin osoittautui luotettavaksi. Taisi AB:n 100 000km testistä suoriutua lähes virheettömästi?
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: maher - 03.09.14 - klo:12:09
Hyviä pointteja edellisellä...

+ varustelu, etenkin hintaansa nähden
+ hinta (?)
+ 3-vuoden takuu
+ todennäköisesti hyvä jälleenmyyntiarvo

...mutta ne

- lussut koneet (tällä hetkellä)
- tilat

Nykyisen kulkineeni (Octavia III Combi RS) hankintaan vaikutti vahvasti kattava vakiovarustelu ja tehokas moottori + todennäköisesti hyvä jälleenmyyntiarvo.
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: the-Rane - 30.01.15 - klo:14:02
Rutinoffin kuskin suorittama Qashqain koeajo sopinee hyvin tämän ketjun jatkeeksi, sillä 2015 rekisteröity auto on sama mitä 2014 malli. Koeajossa oli Qashqai 1.2 DIG-T 115 Tekna Xtronic, eli automaattiversio. Tarkemmat koeajofiilikset voi käydä lukemassa ja videon katsomassa Korvikeautojen koeajosivuilla: http://www.korvikeautot.net (http://www.korvikeautot.net)

Ja kyseessähän on ei niin vakavasti otettava koeajo  ;D
Otsikko: Vs: Nissan Qashqai 2014
Kirjoitti: mikajh - 04.08.15 - klo:23:54
1.2 DIG-T näyttää olevan audimaisen perso öljylle, mäntävikaisia liikkeellä siis? http://www.qashqaiownersclub.co.uk/forum/12-digt-oil-loss_topic2931.html (http://www.qashqaiownersclub.co.uk/forum/12-digt-oil-loss_topic2931.html)