Skoda Yetin varusteet

Aloittaja pajero, 15.04.10 - klo:16:39

« edellinen - seuraava »

pajero

Polkaisen vakio- ja lisävarusteisiin keskittyvän aiheen käyntiin. Ajatuksena on hankkia syksyllä/talvella diesel DSG Exp. ja sijoittaa varusteisiin reilut 2,5teur.

Eka kyssäri koskekoon kuljettajan istuinta. Onko kukaan päässyt istumaan sähkösäätöisessä Yetin istuimessa (PWA (+PW8))? Onko siinä paremmat/laajemmat säätömahdollisuudet kuin peruspenkissä? Saako kahden kuljettajan asetukset muistiin?

Automaattori

Mulle tulee sähköpenkki. Kolme muistipaikkaa ja hieman enemmän säätöjä. Maanantaina pääsen kunnolla testaamaan penkkiä kun auto mulle luovutetaan.

pajero

Mielenkiinnolla kuullaan istuinainasiaa lisää!

Lisävaruste-esitteessä s. 11 näkyy suoraan kojelaudan päälle kiinnitetty Mion navigaattori. Tuo lataava teline kiinnostaisi, itse navigointilaite pitäisi tosin ostaa jo muutaman viikon päästä. Olisiko hinnasta/toimituspaketin sisällöstä/navigaattorimallista tietoa?

Masiina ja johdot olisi kiva saada piiloon, mutta Exp./Adv. malleissa kojelaudan päällä oleva tavaralokero on kannellinen, eli näinköhän pitää lopulta tyytyä ikkunaimukuppi ja johdot irrallaan -tyyliseen kiinnitykseen...

pajero

Mio navigaattorivalmius:
7.8.2009 päivätyssä Yetin PDF-hinnastossa on optiokoodina 7Q1 hinta 26 eur http://new.skoda-auto.com/FIN/model/newoctavia/look/Documents/skoda_yeti_hinnasto.pdf.
Uusimmassa hinnastossa ei vastaavaa näy. Octaviassa on taas joskus ollut tällainen systeemi http://images.forum-auto.com/mesimages/242310/PND_Skoda_-_Mio_Moov-2-fix.jpg,
mutta eipä ole käypäinen Yetiin. Pitääpä vääntäytyä myyjän pakeille, pääsee samalla kyselemään tdi dsg aikataulutietoja.

Mitä mieltä olette irroitettavan vetokoukun PK0 hinnasta (719 eur)?

Mäkkäri

Moi vaan kaikille Yeti-omistajille. Kirjauduin sitten tänne. Tilasin oman Yetini 4.marraskuuta ja luovutus oli 5.2.2010. Eli 3 kk toimitusaika piti kutinsa. Versio on 2.0 tdi 4x4, adventure-varusteilla+ automaatti-ilmastointi+sähkölasit taakse+metallihopea+irroitettava vetokoukku ja vaalean harmaa verhoilu. Talvirenkaat 225/50/17 RS-4 vanteilla. Oishan sitä muutakin voinu laittaa mukaan tai tilata experience mutta kun se raha....
Yetin omat telineet hommasin jälkeenpäin. Swing- soitin päivitetään heti, kun Zeneciltä saadaan nc-ne2010 versiosta uusin Skodaan päivitetty malli. Tulee kesällä. Kuulemma kaikki lämppärin ja ajotietokoneen näytöt toimivat alkuperäisen soittimen tavoin ja lisäksi ajotietokoneen näytölle tulle nuoliopastukset navigoinnissa.
Kojelaudan soitinpaneli menee vaihtoon ja toinen tulikin jo tehtaalta. Vehossa asentaja näytti kuinka saan paneelin irti!! Kohta 8000 km rikki ja auto on tuntunut tosi hyvältä. Löpöä menee tankkausmittauksen mukaan n. 6,3-6,4l/100. Ei paha nelivetoiselta.
Tuossa kommentoitiin vetokoukun hintaa. No jälkiasenteinen maksaa reilusti yli 1000 euroa, joten siihen nähden tehdashinta ei kovin korkea vaikkakin voisihan se olla toki alhaisempi.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Taky

Lainaus käyttäjältä: Mäkkäri - 18.04.10 - klo:18:33
Tuossa kommentoitiin vetokoukun hintaa. No jälkiasenteinen maksaa reilusti yli 1000 euroa, joten siihen nähden tehdashinta ei kovin korkea vaikkakin voisihan se olla toki alhaisempi.

Kova hinta jälkiasenteiselle, kiinteä teki Octaviaan asennettuna 500,- ja muistaakseni irroitettava olisi ollut satasen lisää. http://www.koukkupaja.fi/
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Automaattori

LainaaOnko kukaan päässyt istumaan sähkösäätöisessä Yetin istuimessa (PWA (+PW8))? Onko siinä paremmat/laajemmat säätömahdollisuudet kuin peruspenkissä? Saako kahden kuljettajan asetukset muistiin?

Sähköpenkissä on selvästi paremmat säädöt kuin peruspenkissä. Istumaosan etu- ja takakorkeutta voi säätää erikseen ja ristiselänsäädöt on tosi monipuoliset. Myös muisti kolmelle on hyvä asia. Suosittelen ;D

pajero

Asia on istuomen osalta pläkki, kiitos!

Tavaratilan välipohjaa olen mietiskellyt ja tällä tietämällä hylännyt sen. Kaksoishäikäisysuojia pitää päästä katsomaan millaiset lärpyttimet ne oikein ovat.

Zenecin hankinta taitaa olla edessä. Kiitti vinkistä! En ole aiemmin mistään tuollaisista jälkiasenteisista kuullutkaan. Pitäisi selvittää asiaa vielä paljon tarkemmin, tutkatolppien päivitys ym.

Automaattori

LainaaKaksoishäikäisysuojia pitää päästä katsomaan millaiset lärpyttimet ne oikein ovat.

Täällä kuvia mun Yetistä , mukana myös kuva tuplalärpyttimistä. 

http://www.esamelametsa.fi/Sivusto/yeti.html

Erkka

Upea Yeti kertakaikkiaan, hienolla ruskealla värillä. Laitoinpa merkille tuon puhelinnavin. Eikös tuosta ole hankala seurata navin ohjeita?
VW Passat Variant Elegance Business eHybrid 200 kW DSG vm. 2025
Ex. Skoda Octavia Combi 1,5 TSI Style eTEC DSG vm. 2024
Ex. Skoda Octavia Combi 1,0 TSI Ambition e-TEC DSG 2021
Ex. VW Tiguan Style eHybrid 180 kW DSG-autom. 2021

skula

Upeita kuvia!

Noista kuvista taas saa todeta sen että Yeti on ainoa oikea Skoda, jos sellaisen ostaisin.. Vielä kun varustepolitiikka ja moottori + vaihteisto politiikka kohtais, niin miksei!

Golf

Hienoltahan se näyttää, hyvä väri. Tehdastummennukset vaan loistavat hieman liian vihreinä silmään.

Automaattori

LainaaLaitoinpa merkille tuon puhelinnavin. Eikös tuosta ole hankala seurata navin ohjeita?

Jatkuva seuraaminen on hankalaa, liikennevaloissa voi tietenkin vilkaista, mutta en aikaisemminkaan seurannut navia, ainoastaan kuuntelen ohjeita. Jos olen täysin vieraassa isossa kaupungissa, niin siirrän TomTom-telineen ikkunalle. Normaalisti, eli kuvan mukaisesti se on imukupilla kiinni pyöreässä alustassa mikä tuli telineen mukana. Pyörylä taas on liimalla kiinni kromikoristeessa.

Päädyin iPhonen käyttöön navina kun on niin helppo suunnitella reittejä etukäteen ja autoon tullessa vain tökätä telineeseen. Bluetooth taas hoitaa yhteyden auton omaan handsfreehin, joka on toiminut erittäin hyvin. Osoitekirja näkyy soittimessa ja siihen voi muokata suosikit. Puhelutiedot näkyy myös MaxiDotissa, mikä on kätevää ruuhkaliikenteessä.

loft

Hienolta näyttää lumimies  :) Nyt kun vaan malttais odottaa omaansa vielä muutaman viikon...

Tuli tilattua nuo kaksoislärpäkkeet, koska hinta oli vain jotain 50,- ja aina joskus aurinko onnistuu paistamaan NIIN ärsyttävästi, ettei häikäisyä voi välttää. Ehkä noi auttaa ainakin vähän, ne onkin yllättävän isot. Muita lisävarusteita ei tullutkaan ruksittua, Adventure-mallissa oli meille kaikki tarvittava vakiona.

Automaattori

LainaaTehdastummennukset vaan loistavat hieman liian vihreinä silmään

Normaalisti ikkunoiden vihreys ei noin voimakkaana näy. Kuvaushetkellä oli aika kova valo ja kun valo vielä heijastuu vaaleasta seinästä takaisin, niin vihreä pomppaa esiin. Luultavasti aika monen merkin tummennetut lasit on vihreitä.

Kiitos muuten kuvakehuista, ammattilaisena niiden tietenkin olisi pitänyt olla paljon parempia, informaatio näköjään tuli kuitenkin perille ;D Mulla oli kiire pistää niitä tänne, kun aika vähän on yetikuvia ollut areenalla. Varsinkin lisävarusteitten osalta kuvalla voi kertoa paljon. Myöhemmin teen ajan kanssa kunnon kuvagallerian Yetistäni. Kun tulee hieman lisää kilometrejä, niin pitää vuodattaa myös plussat ja miinukset itse autosta. Nyt on todella hyvät fiilikset autosta ja kaikki lisälaitteitten yhteensopivuuspelotkin ovat osoittautuneet turhiksi. Skodan omat tiedotteet MDI:n ym... suhteen ovat kyllä pahoin vanhentuneita. Kiitos areenalaisille, täältä olen saanut eniten tietoa ja paljon vinkkejä.

skula

Onhan se kiva jos kuvat ovat "ammattimaisia" mutta suurta arvoa tuolle ne laittaisi. Informaatioarvo on tärkeä, ei muu.

Filixon

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 21.04.10 - klo:12:41
Täällä kuvia mun Yetistä , mukana myös kuva tuplalärpyttimistä. 

Houkuttelevan hieno Yeti ja upeat kuvat... Siitä "sähkötuolista": sekin rupesi kiinnostamaan. Paljonkos tuo rustinki maksaa lisävarusteena? Skoda-sivustosta asia ei selvinnyt ainakaan kiireisellä vilkaisulla.
Meidän Musti on karjalankarhukissa.

Mäkkäri

Komee peli Automaattorilla, onnea kulkineelle ja omistajalle! Meinasin ruksata tuon kattoikkunan mutta olis menny budjetin yli pahasti. Mutta nyt vähän harmittaa etten hullutellut, kun katseli Automaattorin valoisaa ohjaamoa. Koitan laittaa omasta kulkineesta kuvia,kunhan kerkiän.
Audi A4 2.0 TDI Avant Business -10
Kawasaki Versys -11,PC,L-Vince +
perheen muut Waggineet; Audi A3 sportback S-line White Business Open Sky-11 ja Audi A4 1,9 tdi Avant Quattro -03.
"vanha Rouva" Audi A6 C5 Allroad quattro 2,7 T tiptronic

Automaattori

LainaaSiitä "sähkötuolista": sekin rupesi kiinnostamaan. Paljonkos tuo rustinki maksaa lisävarusteena?

S-tuolin saa vain Experience tasoon Suomessa ja arvioitu verollinen hinta 684â,¬. Jos perheessä kaksi kovinkin erikokoista kuskia, tai jos on hankalaa löytää peruspenkistä säätöä, niin on kyllä hintansa arvoinen. Vuoden 2011 malleihin tulee joihinkin maihin saataville myös sport-penkit, toivottavasti myös Suomen malleihin.

pajero

Asiallisia kuvia. Vaikkei ahtautta Yetissä olekaan, on laajakulma sisäkuvissa paikallaan.

Vaimon kanssa suurin erimielisyys on kabiinin väristä. Minä olen Automaattorin vaaleanruskean sävyn kannalla, vaimo taas vaatii vaalean helpon likaantumisen vuoksi tummempaa. Tuon väitteen kumoamiseksi tarvitsisin jotain kättä pidempää, eli jos joskus on kamera uudestaan auton luona käsillä, niin jalkatilasta/matoista ja siitä vähän ylöspäin toivon kuvaa. Samoin panoraamakaton sisäreunoja olisi kiva nähdä eli miten se istuu verhoiluun. Millaisen takahodlarin valitsit vai ihan perussetin?

Automaattori

Pajero, laitan myöhemmin lisää sisäkuvia, tässä yksi jo valmiina ollut panoraamakuva. Mitä tarkoitit takahodlarilla?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Zausa

Lainaus käyttäjältä: pajero - 18.04.10 - klo:15:38
Mitä mieltä olette irroitettavan vetokoukun PK0 hinnasta (719 eur)?

Mun Yetiin tuli juurikin tuo tehdasasenteinen vetokoukku ja mun mielestä ainakin oli ok hankinta. Tehdasasenteinen koukun kiinteät asennukset kun on todella huomaamattomasti piilotettu puskurin alle eli kun koukku ei ole paikoillaan niin autosta ei juurikaan edes huomaa että siinä voisi vetokoukkua ollakaan. Ja ilmeisesti tehdasasenteisessa on jonkinlainen perävaunun vakautusjärjestelmä, joka kytkeytyy päälle kun vaunun laittaa koukkuun kiinni. Voi olla että jälkiasenteisen olisi saanut edullisemmin mutta kyllä mä etenkin tuosta "näkymättömyydestä" olen valmis hieman maksamaankin kun koukulle on niin harvoin käyttöä.

Qrmu

Lainaus käyttäjältä: Automaattori - 21.04.10 - klo:20:24
Pajero, laitan myöhemmin lisää sisäkuvia, tässä yksi jo valmiina ollut panoraamakuva. Mitä tarkoitit takahodlarilla?

En ollutkaan Yetin panoraamakatosta nähnyt yhtään kuvaa sisältäpäin. Ei ole ainakaan ahdistava tunnelma tuollaisen lasikaton alla.

Kuvaajan pärstä näkyy myös hyvin peilistä. ;)
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

loft

Tuo panoraamakattoluukku on tosi hieno, tosiaan avara ja valoisa tunnelma. Mun mielestäni se on vaan ihan turhaan avattavaa mallia, kelpais paremmin mulle ihan vaan lasikatto. Hintakin on tietysti luukulla korkeampi.

Kesällä paistaa aurinko aika paljon juuri katon kautta sisään, ja verho on ainakin mulla smartissa melkein aina päivisin kiinni. (Tämä on nyt vaan tällaista kateellisen mutinaa, kun ei tullut rastittua tuota kattoa...;))

Automaattori

LainaaEn ollutkaan Yetin panoraamakatosta nähnyt yhtään kuvaa sisältäpäin. Ei ole ainakaan ahdistava tunnelma tuollaisen lasikaton alla.

Kuvaajan pärstä näkyy myös hyvin peilistä.

Lasikatto tuo kyllä valoa ja tilantuntua varsinkin takapenkkiläisille. Kuski huomaa eron parhaiten kun aamulla ajaa ulos autokatoksesta tai tulet ulos tunnelista. Yetissä myös pimennysverho toimii sähköllä, mielestäni myös pimentää enemmän kuin Roomsterissa. Kun on lasikattoon tottunut niin sitä kaipaa kun istuu vaikkapa taksissa, mutta lisävarusteena se on ehkä ekojen poisruksittavien joukossa jos kauppahetkellä auton hinta pomppaa liian korkeaksi. Lasin avattavuudesta pitää kommentoida kesän jälkeen, itse en avattavuutta olisi tarvinnut, mutta herra Skoda on näin päättänyt.

Onneksi tuo kuvaajan pärstä ei ole vakiovaruste kaikkien Yetien peileissä ;D

Automaattori

Lisäsin muutaman kuvan sisäverhoilusta Yeti-sivuilleni. Uudet kuvat alimmaisina.

http://www.esamelametsa.fi/Sivusto/yeti.html

RoccoScientist

On tuo kyllä todella kivan näköinen sisältä. Oli ihan pakko tuon johdosta taas käydä kurkkailemassa Yetin speksejä. Harmi ettei DSG:tä saa kuin tuohon nuhaisimpaan moottoriin, joka toki varmasti ajaa arkikäytössä asiansa erittäin hyvin.
Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW

Automaattori

LainaaHarmi ettei DSG:tä saa kuin tuohon nuhaisimpaan moottoriin, joka toki varmasti ajaa arkikäytössä asiansa erittäin hyvin.

Tuota minäkin ensin ihmettelin kun viime kesänä ekat tiedot tuli moottoreista ja laatikoista. Dsg+bensakone oli mulla must-listalla. Ainoaksi vaihtoehdoksi jäi siis 1.2 TSI. Nyt ei tarvi miettiä, riittääkö tehot. Suorituskyky riittää arkikäyttöön loistavasti jo normaalissa d-ajossa ja s-moodilla meno on vähintäänkin pirteää. Ajotunnelma on myös miellyttävää kun moottori on lähes äänetön ja laatikko vaihtaa upean pehmeästi.  Skoodakielellä Simply Clever. Täyteen lastattuna en ole vielä päässyt kokeilemaan, mutta sellaisessa tilanteessa mennäänkin huomattavasti rauhallisempaan tahtiin. Arkikäyttöön tehot siis riittää takuuvarmasti ja plussana tulee pienemmät vakuutusmaksut ja polttoainekulut.

pajero

Takahodlarilla meinasin tavaratilaa eli onko sulla välipohja ja/tai erillinen tekstiili/kumimatto tai verkkoja?

Mistä sait tietää sport-istuinten saatavuudesta? Tiedätkö muita tulevia päivityksiä varusteissa? Itse odottaisin jonkinlaista led-valotekniikan hyväksikäyttöä. Toivottavasti kuitenkaan ajovaloihin ei kosketa. Onko joku muuten todennut Yetin ajovalojen loistavuuden ihan omin silmin?

Uudessa Auto, motor und sport -lehdessä oli kuvahahmotelma Skodan muutaman vuoden päästä tulevasta SUV-mallista. Piirroskuva ei näyttänyt ollenkaan niin persoonalliselta kuin Yetin ulkomuoto. Lisäksi siitä tullee tukevasti isompi kuin Yetistä, eli en jää odottelemaan.

Automaattori

Perushodlarilla mennään, Experiencen mukana tulee kattava verkkojärjestelmä. Erillinen tekstiilimatto on tulossa, saattaa jo olla tullut, en vain ole kerennyt käydä tsekkaan. Sportistuimista luin netistä ja siellä mainittiin myös lämmitettävä tuulilasi ja 1,4 TSI etuvetoiseen manuaaliin, sekä jo tiedossa ollut 140hv TDI 4x4 DSG. Alla tosi pitkä linkki, googlekäännös:

http://translate.google.com/translate?hl=fi&sl=cs&u=http://news.auto.cz/zeneva-2010/skoda-yeti-tdi-dostane-motor-1-4-tsi-90-kw-a-2-0-103-s-dsg.html&ei=bL_VS_G9HsKkOJeSlOcN&sa=X&oi=translate&ct=result&resnum=1&ved=0CAcQ7gEwAA&prev=/search%3Fq%3Dhttp://news.auto.cz/zeneva-2010/skoda-yeti-tdi-dostane-motor-1-4-tsi-90-kw-a-2-0-103-s-dsg.html%26hl%3Dfi%26client%3Dsafari%26rls%3Den

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy