Octavia ja piilotetut "ominaisuudet"?

Aloittaja Skoda Octavia 1.2T, 13.04.10 - klo:20:06

« edellinen - seuraava »

Emil

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 09.05.10 - klo:15:39
Tota varten on Webaston tuuletustoiminto  ;), ei tarvitse jättää ikkunoita auki  :)

Mun autossa tuo Webasto on sen verran hyvin piilotettu, etten ole sitä löytänyt ensinkään. Saako sen avaimen kaukosäätimellä käynnistettyä sen tuuletuksen jotenkin? Vai pitääkö ensin avata ovi, käynnistää tuuletus auton sisältä, sulkea ovi ja odotella auton ulkopuolella jäähtymistä? Ohjekirjaakin olin lukevinani, mutten moisesta ominaisuudesta muista kerrotun mitään.  ;D
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

JeanC

Octaviasta en tiedä, mutta Superbista pitää vaihtaa Maxi Dotin kautta heater ---->> ventilation asentoon. Tuon voi käynnistää joko sisältä nappia painamalla, kellolla ajastamalla tai kakesta  ;)

mla

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 09.05.10 - klo:15:39
Tota varten on Webaston tuuletustoiminto  ;), ei tarvitse jättää ikkunoita auki  :)

Ei toimi :)

Koitettu Webaston tuuletusta ja pidetty autossa lämpömittaria - ei laskenut lämpötila asteellakaan.

Ikkunat avaamalla auton sisälämpötila laski monella asteella lähemmäs ulkolämpötilaa parissa minuutissa kun autoa lastasi.

VW Sharan -12 2.0l TDI BlueMotion 4Motion Highline

mla

Lainaus käyttäjältä: JeanC - 10.05.10 - klo:22:18
Webasto rikki  ??? ::)

Ei ole - tuuletuksen päälle lähtemisen kyllä huomaa eli 'ehjä' on ;) Se vain ei saa 'jäähdytettyä'. Paljon nopeammin auto 'jäähtyy' kun avaa hetkeksi kaikki ikkunat samalla kun autolle kävelee ja lastaa sinne esim. ostoksia.

Emil

Mitenkä mahtaa Webasto ohjailla lämmitys-/ilmastointilaitetta? Kytkeekö sisäilmakierron päälle, kun käskee lämppärin moottorin pyöriä? Lämmityksen kannaltahan se sisäkierto olisi parempi, mutta jäähdytyksen kanssa huonompi homma.

Silloin kun mulla oli Webastollinen auto, niin tuuletustoimintoa tuli käytettyä ehkä kerran. Sekin vain siksi, että sai tietää toimiiko se. Aika harvoin tulee keskellä päivää lähdettyä autolla mihinkään siten, että olisi edellisen kerran autolta poistuessaan tiennyt mihin aikaan seuraavan kerran autoa tarttee. Ne mun lämmittimet oli mallia jälkiasennus, kellolla.
Tähänkö listataan entiset autot? Entä jos niitä on ollut niin paljon, ettei itsekään muista kuinka monta?

Taky

Lainaus käyttäjältä: Emil - 10.05.10 - klo:21:57
Mun autossa tuo Webasto on sen verran hyvin piilotettu, etten ole sitä löytänyt ensinkään.

Octaviassako? Tehdasasennettu?

Apparin puoleisessa etukulmassahan se on.....

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=1706.msg32001#msg32001

Eikö se ollut niin että tuuletusominaisuutta ei tehdasasenteisissa olekaan....
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

Emil

Kun aihe on piilotetut "ominaisuudet", niin mun autossa se on piilotettu erityisen hyvin. Taisi olla piilotettu sinne tehtaalle, kun autossa sitä ei ainakaan ole.  ;)

Taky

Lainaus käyttäjältä: Emil - 11.05.10 - klo:08:28
Kun aihe on piilotetut "ominaisuudet", niin mun autossa se on piilotettu erityisen hyvin. Taisi olla piilotettu sinne tehtaalle, kun autossa sitä ei ainakaan ole.  ;)

Ã,,läs nyt, toisinaan tehdaalla asenentaan Webastoja ihan yllärinä. Itsekin löysin sen kun aikan etsi, ei muuta kuin purkamaan autoa.
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

mla

Lainaus käyttäjältä: Taky - 11.05.10 - klo:08:22
Eikö se ollut niin että tuuletusominaisuutta ei tehdasasenteisissa olekaan....

On niissäkin tuo tuuletus. Joutuu vain tilan vaihtamaan kellosta eikä voi kaukosäätimistä säätää tilaa.

woke

Ilmastointi menee päälle kun ilmapuhallus on ohjattu tuulilasille.Täsät en ole löytänyt mainintaa ohjekirjasta.

Loungeliner

Lainaus käyttäjältä: woke - 11.05.10 - klo:22:44
Ilmastointi menee päälle kun ilmapuhallus on ohjattu tuulilasille.Täsät en ole löytänyt mainintaa ohjekirjasta.
Liittynee tuohon "huurteenpoisto" toimintoon. Useimmissa automaattisella ilmastoinnilla varustetuissa autoissa, joilla olen ajanut, tapahtuu juurikin tuo AC:n päälle kytkeytyminen valittaessa ilman suuntaus tuulilasille/huurteenpoistotoiminto.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Palmikko - 12.05.10 - klo:13:13
Omasta Octavia II 1,6 FSI:stä löytyi piilotettu ominaisuus!

Autohan siirtyi äskettäin omistukseeni, eikä aikaisempaa kokemusta ole kuin firman kahdesta 1,6 FSI Jetasta. Osittain niiden 'suosituksesta' päädyinkin dieselmallin sijasta tuohon bensakoneeseen.

Huoltoneuvoja totesi huollon sisältöä kerratessamme että hihnastahan ei tuossa tarvitse välittää, ketjukäyttöinen kun on.

Itse kun luulin tuon konee olevan hihnalla, oli suorastaan positiivinen yllätys, todellinen piilotettu ominaisuus!
Piti vielä äsken varmistaa parista lähteestä sama asia, ketjulla se on!

Itse huollon kustannusarvio oli 360 â,¬, sisältää n.s. tarkastushuollon.
Ei jarru- eikä jäähdytysnesteen vaihtoa, mutta kylläkin vaihdelaatikon öljyjen vaihdon.
Sitä siis suorastaan ehdotettiin, joskin olisin itse sitä pyytänyt jos ei olisi ollut jo 'listalla'...

Ensi viikolla sitten kokemuksia huollosta/huolettomuudesta...

Kettinkikonehan se on :D Tosin se ketjunvaihto sitten maksaa hinajaa jos tarvetta ilmenee, ja tarvettahan on näihin koneisiin toisinaan ilmennyt :-\

Onko tuo mikä huolto johon olet viemässä, 90tkm? Kuuluuko tuohon hintaan Forte-käsittelyä? Suositus on tuolle käsittelylle 60tkm välein ja suositus on tullut viime kesänä, joten voi olla ettei sitä ole koskaan autoosi tehty.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

PIPO

Ei ainakaan minulla ole mitään suositusta huoltokirjassa millekkään *orte litkuille.Kyllä niiden vesiöljy TV-Shop litkujen paras paikka on laivassa matkalla Puolaan ;D

Karvis

Lainaus käyttäjältä: PIPO - 12.05.10 - klo:21:32
Ei ainakaan minulla ole mitään suositusta huoltokirjassa millekkään *orte litkuille.Kyllä niiden vesiöljy TV-Shop litkujen paras paikka on laivassa matkalla Puolaan ;D

En tiedä Superbin huolto-ohjeista mutta Ocuun tuota käsittelyä suositellaan 60tkm välein, liikkeessä oli asiasta maahantuojan tiedote.
Kyseessähän ei sitten ole mikään TV-shop-motorUP-litku...

Emil

Merkkiliikkeen tiskillä minäkin näin lapun, jossa Forteja suositeltiin. Vähän rahastuksen makua tuommoisissa suosituksissa, jos sitä asiakkailleen tosissaan myyvät. Roikeläpät tilasin, ne ainakin sai vielä tilattua ilman Fortekäsittelyä.  ;) Kyllähän öljyn itsessään pitäisi pitää moottorin puhtaana. Jos ei pidä, niin öljynvaihtoväliä pitäisi lyhentää. Ehkäpä eivät kehtaa lyhentää, ja ovat nyt keksineet uuden tavan saada enemmän rahaa asiakkaalta.

Polttoainejärjestelmän puhdistuksen jotenkin ymmärrän, mutta öljyn sekaan pesuainetta, niin ei kiitos. Polttoainejärjestelmätkään ei tähän mennessä ole puhdistuksia vaatinut.

ram1

Tuon Longlife öljyn takia pitää putsata.Jos käyttää tavallista öljyä niin turhaa.Eli kalliiksihan tuo LL-systeemi tulee.Tuo LL-öljy tukkeuttaa moottoria.Tämä kuultu viisaammilta, enkä asian oikeaa laitaa itse tiedä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

lari

Väärä osasto mutta menköön... octavian tekniset tiedot skoda.fi sitella kertoo 2-litraisesta dieselistä seuraavaa - vihdoin:

Diesel, muuttuvasiipinen
turboahdin,
yhteispaineruiskutus,
dieselhiukkassuodatin,
poikittain edessä

Emil

Miksiköhän puhutaan muuttuvista turbon siivistä, vaikka ne on johdinsiivet jotka muuttelevat asentoaan? Puhekielessä asian jotenkin ymmärrän, mutta että teknisissä tiedoissakin "väärää tietoa" jaetaan. On niinkin, että mun tekninen tietämys saattaa laahata jäljessä, mutta eikai nykyisillä ratkaisuilla vielä pystyä turbon siipien kulmia muuttelemaan, ainakaan turbon pyöriessä.

Sisäilmankierto menee päälle samaan aikaan pakkivalojen kanssa myös tässä -07 FSI Ambientessa Klimatic-ilmastoinnilla.

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Emil - 17.05.10 - klo:09:23
Sisäilmankierto menee päälle samaan aikaan pakkivalojen kanssa myös tässä -07 FSI Ambientessa Klimatic-ilmastoinnilla.
Ja myös pestessä tuulilasia  ;D
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Emil

Niinpä muuten olikin. Ei vaan pysty tietenkään lukemaan kuskin ajatuksia, joten kytkeytyy vasta sitten, kun haju on jo auton sisällä. Kierrättelee sitten sitä "sitruunan tuoksua" auton sisällä jonkin aikaa.  ;D

(Edellinen omistaja mennyt laittamaan jotain hajustettua kuraa pesuriin. Itte luotan vain ja ainostaan kunnon Lasol:iin.)

Tos®

Kyllä tuo golffis pelaa yleensä niin nopeasti, ettei hajuja ehdi sisälle asti.
Tai sitten aktiivihiilisuodatin toimii hyvin.
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

Tos®

LainaaEivätkö sitä (moottorinpesua) tee millään kilometreillä kuin pyydettäessä.
Siinä menee vähintään puolituntia aikaa, kun konetta käytetään.
Jonkun siinä on oltava vahtimassa kokoajan  ;)
Lainaa
Sain tuollaisen polttoaineen sekaan laitettavan ainepullon oikein kaupan päälle!
Listahinta oli niinkin huikea kuin (muistaakseni) 28â,¬!
(muualla vastaavat aineet n. 5 â,¬)
Fortea ei kannata verrata johki markettituotteisiin
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

ATM

Huoltotiedot mielellään tuonne omaan kategoriaan.
http://www.vagarena.fi/index.php?topic=525.0

Ylläpito voisi muutenkin pistää huoltohintakeskusteluun pinnin jotta pysyy listan yläpäässä.

JiiRe

Mulla oli tuon 1.9 tdi:n ekassa huollossa (30tkm) suosituksena Forte-käsittely, polttoaineen sekaan kaadettavalla aineella. Puolitutun asentajan vihjeestä hain Motonetistä olikohan nyt CRC:n valmistamaa vastaavaa tököttiä, 4,90e tais maksaa se leka. Eli täyteen tankkiin pullo tyhjäksi eikä muuta.

Sitten noita piilotettuja ominaisuuksia, onko kellään tietoa miten sadetunnistimen saa muutettua normi tihkukytkimeksi? Joku sanoi että tunnistimelta piuha irti ja vaatii ohjelmoinnin pois käytöstä? 

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JiiRe - 11.06.10 - klo:21:45
Sitten noita piilotettuja ominaisuuksia, onko kellään tietoa miten sadetunnistimen saa muutettua normi tihkukytkimeksi? Joku sanoi että tunnistimelta piuha irti ja vaatii ohjelmoinnin pois käytöstä? 

Taitaa riittää pelkkä ohjelmointi joko huollossa tai vagcomilla, mutta miksi kukaan haluaisi luopua sadetunnistimesta :o

JiiRe

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 11.06.10 - klo:21:47
Taitaa riittää pelkkä ohjelmointi joko huollossa tai vagcomilla, mutta miksi kukaan haluaisi luopua sadetunnistimesta :o
Koska... se on aivan hanurista  ;D Ikinä ei toimi toivotulla tavalla, ellei sitten sade ole erittäin tasaista. Joko hirveetä viuhtomista tai sitten lasi märkänä eikä näe mitään, on kokeiltu säätää herkyys joka asentoon mut ku ei niin ei.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: JiiRe - 11.06.10 - klo:21:54
Koska... se on aivan hanurista  ;D Ikinä ei toimi toivotulla tavalla, ellei sitten sade ole erittäin tasaista. Joko hirveetä viuhtomista tai sitten lasi märkänä eikä näe mitään, on kokeiltu säätää herkyys joka asentoon mut ku ei niin ei.

Minkälaista tuulilasinpesunestettä käytät? Itse olen todennut Lasolin parhaaksi litkuksi, joskus Ocussa kokeilin jotain halpaa valmislitkua ja se aiheutti ongelmia sadetunnistimen kanssa.

Pääsääntöisesti mulla on pelannut aivan OK tuo tunnistin, ensin Ocussa ja nyt Yetissä, kuuluu sarjaan pakollinen varuste :)

Emil

Aika turha oli minunkin mielestä se sadetunnistin, silloin kun mulla oli se -06 Octavia. Turhan usein se oli turhaan huiskimassa melkein kuivaa tuulilasia. Ja Lasolia käytin. Se tunnistin on pirun tarkka sulkien kunnosta ja puhtaudesta. Jos tunnistimen kohdalle jää aivan pienikin raita, niin pyyhkiminen ei lopu ikinä. Ajatuksena loistava se sadetunnistin, mutta käytännössä toimi huonommin.

Ikinä en mitään lisähintaa maksaisi sadetunnistimesta, ellei ko. laite ole sittemmin parantunut.

VAG!

aa

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy