Audi A4 B8 polttoaineenkulutus

Aloittaja Markku J, 30.11.09 - klo:10:19

« edellinen - seuraava »

fleetwood

Itsellä aika samanlainen tilanne; edellinen auto oli B7 2.0TFSI Multironicilla ja esitteen mukaan co2-lukema on 194g ja keskikulutus 8,1l satasella. Polttoainetta meni tankkaus.commin mukaan n. 8,5l/100 km ja olin lukemaan täysin tyytyväinen.

Entäs nyt. Co2-lukema 179g ja keskikulutuksen pitäisi olla 7,6 litraa. Fuelly sanoo että se on ollut ensimmäisen vuoden ajoilla tasan 10 litraa.

Pieni ristiriita noissa lukemissa ???
Passat GTE Variant

1.8 "APR" Q

LainaaNyt sitten tuli vaihdettua uuteen autoon, joka on 1.8 TFSI Multitronic Avant 2012. Vanhan auton eu-kulutus taisi olla luokkaa 6,8 l/100km. Tämän uuden "ihmemoottoriversion" muistelisin olevan 6,1 l/100km. Näistä päätellen kuvittelin, että vähemmällä menee kuin vanha. Kokemukset toistaiseksi:
- maantie 80km/h --> 7,6l
- motari 120 km/h --> 9,2l
- oma sekalainen ajo --> 8,6l
No löytyihän sitä kohtalokaveri....itsellä on tosin manuaali,mutta Quattro. Paras kulutus nyt menneeltä viikolta Turku-Tampere väliltä (vakkarissa 110 km/h) 6.8......tullessa vesisateessa (vakkarissa 100 km/h) 7.3.
Eli pikkaisen on tultu alaspäin kulutuksissa,kilometrejä mittarissa on nyt 8000. Omassa maantievoittoisessa ajossa keskikulutus ollut pari viimeistä tankkia 7.3-7.4 luokkaa. Eroa EU-kulutukseen (yhdistettyyn) 1.1-1.2 litraa,mutta mun kilometrit tulee maantiellä 80%:sti,ja silloin kyllä pitäisi periaatteessa alle kuudenkin päästä.
Eli tuollainen 1.5 litran ero näyttäisi itsellä jäävän eroksi tehtaan antamiin Eu-kulutuksiin.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

lahtito

Saman suuntaisia havaintoja, vaikka itselläni ei tuota ihmemoottoria ole, ja en vielä kovin tarkasti ole kulutusta mittaillut.
Kuitenkin tuntuma on sellainen että kauaksi jäädään tehtaan lukemista. Tosin en merkittäviä määriä aja, joten rahalinen vaikutus on pieni, mutta kyse on periaatteista ja lupauksista.

1.8 TFSI 2012

Näkisin tämän myöskin periaatteellisena kysymyksenä. Nykyään vaikuttaa siltä, että kulutus on tärkein markkinointiargumentti myytäessä uusia henkilöautoja. Sen olen toki huomannut viimeisen kymmenen vuoden aikana, että normikulutukset liikkuvat jatkuvasti kauemmas käytännön arvoista. Tässä minun tapauksessani pääpointti oli tosiaan se, että luvataan pinempää kulutusta ja saat enemmän kuluttavan auton.

Rimpauttelin maahantuojalle aiheesta. Kysyin teknisen puolen henkilöä, mutta puhelu ei tainnut yhdistyä tällaiselle. Henkilö nimittäin lähinnä epäili, että syynä voisi olla nykyinen 95-bensa. Kuulemma pojan Volvo kuluttaa 98:lla 2 litraa vähemmän, kuin 95:llä. Että sellaista... Joka tapauksessa keskustelu päättyi siihen, että pitäisi ajaa ainakin 5000 km, että asiaa tutkittaisiin. Näin vähän arvelinkin. Eli ei muuta kuin kilometrejä mittariin ja palataan asiaan.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 TFSI 2012 - 14.05.12 - klo:18:31
Näkisin tämän myöskin periaatteellisena kysymyksenä. Nykyään vaikuttaa siltä, että kulutus on tärkein markkinointiargumentti myytäessä uusia henkilöautoja. Sen olen toki huomannut viimeisen kymmenen vuoden aikana, että normikulutukset liikkuvat jatkuvasti kauemmas käytännön arvoista. Tässä minun tapauksessani pääpointti oli tosiaan se, että luvataan pinempää kulutusta ja saat enemmän kuluttavan auton.

Puhut täyttä asiaa.

Onko sulla sen vanhan pelin kulutukset jossain kirjattuna ? Ja kirjaat uuden kulutusta samalla tapaa ? Jos näin niin sinulla olisi varsin vahvaa näyttöä ja aihetta asettaa asioita kyseenalaisiksi.
Member of a A(udi) & A(prilia) club

1.8 TFSI 2012

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.05.12 - klo:19:00
Puhut täyttä asiaa.

Onko sulla sen vanhan pelin kulutukset jossain kirjattuna ? Ja kirjaat uuden kulutusta samalla tapaa ? Jos näin niin sinulla olisi varsin vahvaa näyttöä ja aihetta asettaa asioita kyseenalaisiksi.

Kyllä. Kuulun siihen omituisten autoilijoiden ryhmään, jotka kirjaavat kaikki tankkaukset Exceliin  :D

Eli tässä mielessä näyttöä löytyy. Hieman kyllä epäilen, että nämä ovat sellaisia "kisoja", joista ei voittoja tipu. Lienee varsin periaatteellinen kysymys myös maahantuojalle / valmistajalle. Näyttö siitä, että ajotapa ei ole muuttunut, on vaikea tuottaa. Ainoa tapa asian aukottomaan todentamiseen olisi toistettava laboratoriotesti. Mutta, mikäli muutosta positiiviseen ei tapahdu kilometrien myötä, ajattelin kyllä koeponnistaa Audiorganisaation jossain vaiheessa.

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 TFSI 2012 - 14.05.12 - klo:19:44
Mutta, mikäli muutosta positiiviseen ei tapahdu kilometrien myötä, ajattelin kyllä koeponnistaa Audiorganisaation jossain vaiheessa.

Tuossa kohtaa haluaisin olla pöksyissäsi, olisi niiiin kiva rutistella sitä oikeaa totuutta.

Tässä ihmemoottorissahan on tuplaruiskutsydeemit, taitaa olla niin että se säästeliäämpi toimii noissa laboratorio-olosuhteissa mutta normiolosuhteissa, joissa käytettään myös tehoja, alkaa löpöä palamaan
toisella tapaa. Tää oli tämmönen uumoilu.

msvahn

Tuo on juuri niin, että kun paperilla pitää päästä vähällä, niin ristiriita arkiliikenteeseen lisääntyy. VAGilla vaan on perinteisesti voinut luottaa pääsevän meidän ajotyylillä helposti EU-yhdistettyyn.

Pitää kuitenkin muistaa, että on edelleen myös autoja/koneita, joilla pääsee jostain ihmeen syystä ilmoitettujen lukemien allekin.
Esim. vaimon ex Octavia farkku (1.4TSI manuaali -10) meni seka-ajossa helposti alle EU-keskikulutuksen (6,3). Maantieajossa pääsi 4,5-4,6 litraan (80-90kmh), joka taisi olla myös ilmoitettu minimi. Harvalla autolla pääsee matka-ajossa tehtaan matkakulutukseen vaikka ajelisi 70-80kmh suoraa tietä. Toisaalta tuostahan tuli myös Greentec-malli, jonka yhdistetty putosi -> 5,8l/100km. Silti uskon silläkin pääsevän rauhallisessa matkapainoitteisessa tuonne 5,5 litran tuntumaan yhtälailla eli alle yhdistetyn normin.

Tuossa autossa kulutusnäyttö näytti tankkauksiin desin pari liian paljon, eli lukemaan pystyi luottamaan ja se kompensoi vielä mittarivirhettäkin. Kun otetaan matkamittarivirhe huomioon monen auton kulutus on entisestään pitkä verrattuna ilmoitettuihin.

Oli tähän asti paras moottori meille tuossa 20-25ke hintaluokassa ominaisuuksiltaan ja kulutukseltaan. Tuosta inspiroituneena mietinkin itselleni viime loppukesästä B8 FL:n hankkimista(kuullessani tulevasta 1.8TFSI:stä), koska luotin tuon yllättävän yhtä positiivisesti. Voin ihmemoottorin ostaneita pilkkaamatta, sanoa olevani tyytyväinen että valitsin kuitenkin 3.0TDI:n. Ei ole pihi sekään jos ajelee reippaasti, mutta halutessa sillä pääsee softalla viiden litran pintaan.

Kuten moneen kertaan todettu eihän nuo erot ole merkittävä muuhun autoilun kustannukseen, joten jos kone on muuten miellyttävä ja sopiva itselleen, kannattaa ajamisesta nauttia.  :)
Nykykalusto
4-pyöräset: 2x B8 A4 Avant 3.0TDIQ, 1x B8 A4 Avant 2.0TDI, LT35 2.5TDI
2-pyöräset: zx10r, gs1000g, gs850g, gs550e, xl600, yz250, gas gas 250, kx85

Wilburi

Lieneekö näissä kulutuslukemissa samanlaisia eroavaisuuksia eri autojen kesken kuin öljyn kulutuksessa? Minä olen ollut erittäin tyytyväinen kulutuslukemiin, kuten moneen otteeseen on tullut todettua. En nyt enää muista, mikä oli matkakulutus, mutta 5,3 l on ennätys välillä Turku - Seinäjoki. Parhaimmillaan olen saanut menemään samalla matkalla 6,3 l, mutta silloin "vedettiin" reissu koko ajan niin kovaa kuin ruuhkassa pääsi ja kuinka paljon yli nopeusrajoitusten "uskalsi" ajaa. Ei sekään ole paha kulutus. Kaupungissa en ole yli 10 l kulutusta saanut millään ilveellä vaikka välillä olen yrittänyt. Väkisin tulee välillä rauhallisempaa ruuhka-ajoa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

1.8 "APR" Q

Taisit muuten Ton-1 tulla Tampereentien Prisman edessä vastaan klo 16.00 maissa?
Mutta tuohon kulutukseen....itse olen huomenna menossa "narisemaan" marmoritiskille narinoista ja kulutuksesta.
Taidan kyllä tietää jo vastauksen...mut jos kulutus pysyy noin suurena jatkan "narinaa" niin kauan,että asiaa ainaskin yritetään tutkia.
ex-vagit: Skoda Fabia 1.4 16V,Skoda Octavia 1.6,Skoda Superb 1.8 Turbo,Skoda Octavia 2.0 TDI DSG,Audi Avant 2.0 TDI Multitronic (B7),Audi sedan 2.0 TDI Multitronic (B8), Audi Avant 1.8 TFSI (B8), Audi A4 Sedan 1.8 TFSI Quattro...Audi A4 1.8 TFSI "facelift" quattro...nykyinen A3 2.0 TDI Quattro

Nudde

LainaaLieneekö näissä kulutuslukemissa samanlaisia eroavaisuuksia eri autojen kesken kuin öljyn kulutuksessa? Minä olen ollut erittäin tyytyväinen kulutuslukemiin, kuten moneen otteeseen on tullut todettua. En nyt enää muista, mikä oli matkakulutus, mutta 5,3 l on ennätys välillä Turku - Seinäjoki. Parhaimmillaan olen saanut menemään samalla matkalla 6,3 l, mutta silloin "vedettiin" reissu koko ajan niin kovaa kuin ruuhkassa pääsi ja kuinka paljon yli nopeusrajoitusten "uskalsi" ajaa. Ei sekään ole paha kulutus. Kaupungissa en ole yli 10 l kulutusta saanut millään ilveellä vaikka välillä olen yrittänyt. Väkisin tulee välillä rauhallisempaa ruuhka-ajoa.

Siis onko sulla se 2.0 TFSI joka on sigussa, vai millä tämä on ajettu, dieselillä?

msvahn

Joo, narista kannattaakin, että sais asiaan jotain rotia, mutta pitää kuitenkin sen aidon fiiliksen sisällään hyvänä ettei tule ennen aikaista auton vaihtoa..  ;)

En usko autojen väliseen kovin suureen eroon. Enemmän se on kuskista kiinni mihin lukemaan kukakin pääsee.
Nykykalusto

msvahn

Minä pääsin etuveto multitronic 1.8TFSI:lla koeajossa 30km lenkillä kuuden litran luokkaan mittarin mukaan. Vastaavalla 105kW dieselillä (tosin avant) meni aika tarkkaan litra vähemmän sama lenkki samana päivänä. Eikös 2.0TFSI pitäisi ollakin pihimpi?
Nykykalusto

Ton-1

Lainaus käyttäjältä: 1.8 "APR" Q - 14.05.12 - klo:20:48
Taisit muuten Ton-1 tulla Tampereentien Prisman edessä vastaan klo 16.00 maissa?

Jep!

Eli se harmaa jossa on ne leveän laipan omaavat vanteet onkin sinun kärrysi, bongannut sen pariin kertaan seisomassa tuossa Koulukadun ABC:lläkin.

Nudde

LainaaMinä pääsin etuveto multitronic 1.8TFSI:lla koeajossa 30km lenkillä kuuden litran luokkaan mittarin mukaan.

Oma 2.0 TFSI multi ei ole koskaan näyttänyt sellaisia lukemia..............millä te pääsette näihin lukemiin? Mulla on koko auton historian aikana suunnilleen se 10 litraa mennyt, kaikki tankkaukset kirjattu tankkaa.comissa.

1.8 "APR" Q

LainaaJep!

Eli se harmaa jossa on ne leveän laipan omaavat vanteet onkin sinun kärrysi, bongannut sen pariin kertaan seisomassa tuossa Koulukadun ABC:lläkin.
Juu,sepä se...

1.8 "APR" Q

LainaaMinä pääsin etuveto multitronic 1.8TFSI:lla koeajossa 30km lenkillä kuuden litran luokkaan mittarin mukaan. Vastaavalla 105kW dieselillä (tosin avant) meni aika tarkkaan litra vähemmän sama lenkki samana päivänä. Eikös 2.0TFSI pitäisi ollakin pihimpi?
Pääsiskin edes lähelle noita lukemia..

msvahn

Eli noi on siis liikenteen mukana ajettuja minimikulutuksia (mahdollisimman taloudellisesti). Kokeilen kaikilla autoilla aina tuon minimin, jolloin tulee käsitys moottorin taloudellisuudesta. Käytännön kulutus koko tankillisella on toki helposti litra lisää.

EDIT: Ja nuo siis viime kesänä prefaceliftillä. Siitä kuitenkin sai kuvan, että dieselillä pitää tehdä töitä päästäkseen eu-yhdistettyyn. Toisaalta polkemalla bensassa karkaa kulutus.
Nykykalusto

Pertsa

Itse tuossa juuri tsekkasin Excelistä jossa mulla on kaikki tankkaukset. Tankkauksista mitattu todellinen kulutus tasan kolmen viime vuoden ajalta on 8,62 litraa. Pääosa ajoista on täällä nurkissa pyörimistä ja taajama-ajoa. Yksi ainoa 10l/100km ylitys tankillisella on tullut. Alle 7 litran en ole päässyt kertaakaan, mutta en ole kyllä "yrittänytkään". Ihan tyytyväinen olen tuohon kulutukseen, kun tiedän että menis vielä pienemmälläkin jos viitsisi asiaan kiinnittää huomiota enemmän. Kyseessä siis 155kW Avant quattro manuaalilla.

VAG!

Lainaus käyttäjältä: Ton-1 - 14.05.12 - klo:19:50
Tässä ihmemoottorissahan on tuplaruiskutsydeemit, taitaa olla niin että se säästeliäämpi toimii noissa laboratorio-olosuhteissa mutta normiolosuhteissa, joissa käytettään myös tehoja, alkaa löpöä palamaan toisella tapaa.

Virallisessa kulutusmittauksessahan ei ikinä paineta kaasua yli puolenvälin, joten olet varmasti oikeilla jäljillä. Ostaako joku oikeassa elämässä yli 200 hepoisen nelikon ja ei ikinä paina kaasupoljinta yli puolivälin ::)

Mitä tätä threadia on tullut seurattua, niin tuntuu siltä, että automaatti rankaisee nelosen kulutuksessa varsin paljon. On se sitten Multi tai Tronic.

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 14.05.12 - klo:21:20
Siis onko sulla se 2.0 TFSI joka on sigussa, vai millä tämä on ajettu, dieselillä?
Ihan omalla autolla eli 2.0 TFSI. Noihin pieniin lukemiin täytyy kyllä ajella todella rauhallisesti. Toki "normaalissa" ajossa menee enemmän, koska tulee väkisinkin ohiteltua sekä ajettua hieman nopeusrajoituksia kovempaa. Jos rauhallisesti ajaa, niin alle 6,0 l pääsee joka kerta...siis ajotietokoneen mukaan. Todellinen kulutus oli sen 0,3 l enemmän eli todellisuudessa matka-ajo menee noin 6 litraan. Moottoritiellä olen parhaimmillani päässyt lukemaan 6,1 l/100 km. Matka oli Turusta Helsingin lentokentälle ja takaisin. Silloin ajoin pääosan matkasta vakkarilla ja nopeus muistaakseni asetettu lukemaan 125 km/h?
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Flat

Pakkohan se on taas retostella kun tuli uusi ennätys ! 28 km ajosuorite kiltisti muiden perässä ajellen ( pl. pari ohitusta kehä I:llä), ja pihassa ajotieturi näytti 5.0 L/100 km. Todellinen lukema  täten 5,3 l/100 km. Normaalilla ajotyylillä todellinen kulutus on samalla reitillä 6,1 l/100 km. Reippasti kurvaillen samaa pätkään saa kulumaan helposti sen 7 l/100 km. Vanha sotaratsu näköjään yllättää vielä....

tuossa vielä sitten kokonaiskulutus muutamalta viime kuulta

Skula

Lainaus käyttäjältä: skula - 19.04.11 - klo:14:25
Helpointa on tietysti verrata tosiaan samoja reittejä ajeltuna..

Joten varmaan paras on munkin verrata omien autojen kulutusta..

Joten ainoot on näin..

(tankkaus.com)
CC 1.8TSI DSG kulutuksen keskiarvo oli 34tkm 7,8 l/100km
A4 Avant Q Stron tämän hetken keskikulutus 9,57 l/100km

Ajot ovat noilla olleet niin samanlaiset kuin voivat olla..

Eli kyllähän tuo vetävien pyörin määrän kasvattaminen ja voiman lisääminen tuovat kulutukseen roiman nousun..

Jotain outoa tässä yhtälössä on.. Koska:

A4 2.0TFSI 155kW Sedan Q (2011) Manuaali, tankillinen meni näköjään 7,0l/100km. (rapiat 20tkm nyt mittarissa)

Ihmetystä voidaan kasvattaa vielä lisäämällä tuohon

A4(B7) 2.0TDI 125kW Q, keskikulutus tuossa 6,5l/100km hujakoilla..

Oiva moottori tuo 155kW TFSI, erityisesti manuaalina myös ekologiseksikin jopa kehuttava.

Aika "kalliiksi" tulee kulutuksellisesti Stronic, jos kulutuslisä on yli 1,5 litraa per 100km.. Hmm paljonkos se tekee 35tkm/vuosi ajettuna - miettii - aika paljon, eihän se tietysti ole autoilun omistamis ja käyttökustannuksista se suurin, mutta ei pieninkään  ;D
Romurautaa ja paalivehkeitä.

Skula

Tuossa yksi lukema kun olin etelärannikolla pyöriny ja pääkaupunkiseutua myös.. Ihan niin kuin aina ennenkin, jolloin oma B7 TDI näyttää ihan samaa lukemaa mittaristossa  :-\

Qrmu

Mitenköhän A4 allroad 2.0 TFSI quattro s-tronic? Ainakin TDI allroad s-tronicissa kaasuvaste oli huomattavasti rauhallisempi kuin Avantissa. Melkein kun olisi uudella 3-sarjan bemarilla ajanut eco pro tilassa.

Tarkoitan että paljonkohan s-tronicin kulutuksesta tulee siitä että kaasuvaste on ärhäkkä? Ei tarvitse paljoa painaa kaasua, niin valoista ampaisee bemarit hermostuttavalla nopeudella.
Bensaturbonelivetoautomaattifarmari

Alke

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.05.12 - klo:10:32
Jotain outoa tässä yhtälössä on.. Koska:

A4 2.0TFSI 155kW Sedan Q (2011) Manuaali, tankillinen meni näköjään 7,0l/100km. (rapiat 20tkm nyt mittarissa)

Ihmetystä voidaan kasvattaa vielä lisäämällä tuohon

A4(B7) 2.0TDI 125kW Q, keskikulutus tuossa 6,5l/100km hujakoilla..

Oiva moottori tuo 155kW TFSI, erityisesti manuaalina myös ekologiseksikin jopa kehuttava.

Aika "kalliiksi" tulee kulutuksellisesti Stronic, jos kulutuslisä on yli 1,5 litraa per 100km.. Hmm paljonkos se tekee 35tkm/vuosi ajettuna - miettii - aika paljon, eihän se tietysti ole autoilun omistamis ja käyttökustannuksista se suurin, mutta ei pieninkään  ;D

Tuntuisi aika hurjalta kulutuslisältä Stronicista (siis se 1,5 l / 100 km B8 korissa), mikäli nuo ovat auton ilmoittamia lukemia suhtautuisin noihin kuitenkin varauksella, todelliset kulutuslukemat voivat olla yllättävänkin lähellä toisiaan.

Eikös näitä auton näyttämiä voi huollossa / VAGcomilla säätääkin? Voisikohan liikkeet olla niin härskejä, että säätäisivät esittelypelinsä (onko tämä sinunkin tämänhetkinen laina-auto sellainen) näyttämään reilusti todellista pienempää kulutuslukemaa?!
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Skula

Lainaus käyttäjältä: Alke - 25.05.12 - klo:10:55
Tuntuisi aika hurjalta kulutuslisältä Stronicista (siis se 1,5 l / 100 km B8 korissa), mikäli nuo ovat auton ilmoittamia lukemia suhtautuisin noihin kuitenkin varauksella, todelliset kulutuslukemat voivat olla yllättävänkin lähellä toisiaan.

Eikös näitä auton näyttämiä voi huollossa / VAGcomilla säätääkin? Voisikohan liikkeet olla niin härskejä, että säätäisivät esittelypelinsä (onko tämä sinunkin tämänhetkinen laina-auto sellainen) näyttämään reilusti todellista pienempää kulutuslukemaa?!

Minun ilmoittamat lukemat ovat aina tankkauksesta laskettuja kulutuksia kaikki, hetkelliset ja ajotieturin valheet ei hirveästi kiinnosta. Kuten huomaat ajotieturi näytti lukemaa 6,1 tuossakin jo yli 200km päiväajelun päätteeksi..

Alke

Lainaus käyttäjältä: skula - 25.05.12 - klo:11:04
Minun ilmoittamat lukemat ovat aina tankkauksesta laskettuja kulutuksia kaikki, hetkelliset ja ajotieturin valheet ei hirveästi kiinnosta. Kuten huomaat ajotieturi näytti lukemaa 6,1 tuossakin jo yli 200km päiväajelun päätteeksi..
Ok, sitten kyllä kuulostaa kummalta noin suuri ero kulutuksessa. Mutta en lähde siis kiistämään, kokemusta noista tekniikkapaketeista kun ei ole.

Stronic Audisi ei muistaakseni kauan sinulla viihtynyt, olisikohan kone vielä hioutunut paremmaksi ja kulutus laskenut kilometrien myötä? Jos tässä pelissä kuitenkin "jo" 25 tkm mittarissa. Entäs onko rengastuksessa suurta eroa, se ilmeisesti vaikuttaa kohtuu paljon myös?

Täytyy olla Stronicin kulutusoptimoinnit EU-mittauksiin tehty (tehtaan kannalta) loistavasti, kun tapaavat olla aika tasoissa ellei jopa pienempikulutuksisia manuaaliversioihin verrattuna.. Näin meitä kuluttajia taas koijataan...
Audi A4 B7 Avant 3.0 TDIQA, tankkaus.com

VAG history: Octavia Combi RS TDI -06, Golf IV TDI 74 kW -01, Golf II 1.6 -90

Skula

Lainaus käyttäjältä: Alke - 25.05.12 - klo:11:19
Stronic Audisi ei muistaakseni kauan sinulla viihtynyt, olisikohan kone vielä hioutunut paremmaksi ja kulutus laskenut kilometrien myötä? Jos tässä pelissä kuitenkin "jo" 25 tkm mittarissa. Entäs onko rengastuksessa suurta eroa, se ilmeisesti vaikuttaa kohtuu paljon myös?

Veikkaan että tuon kulutus olisi laskenut jonkin verran.. Noin 7000km tuli silla omalla ajettua. Kulutus laski ekan 2-3 tonnin jälkeen n.0,5l/100km..

Vaikee sanoa syitä, mutta aika pirun hyvä moottori tuo on taloudellisestikin, ainakin manuaalina.. En yhtään ihmettele jos tuo vielä vajakkina menis tosiaan jollain 6,2-6,5l/100km.. (omissa ajoissani siis - vaikka siis vajakkia en ole harkitsemassa A4:sta ainakaan)

Wagner

Nyt on tullu vasta lyhyttä pätkää PK-seudulla suhattua ja tiatokoneen mukaan kulutus on huidellu 7,5-8,0 litran välillä pätkästä riippuen.
Pitempää stinttiä tullee viikon päästä viikonloppuna, joten hoppas sillon taulussa seisoo jo jottain kutosella alkavaa...
Sikamaista menoa since 1975

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy