VW Golf VII R

Aloittaja xch, 22.08.13 - klo:12:58

« edellinen - seuraava »

Juksu

😁 Hyvä vinkki 😉

Auto taitaa ainakin alkuun pysyä originaalina, takuunkin takia. Nykyisessä diesel-dromedaarissa on kyllä viri-palikat, tulos on vähän raaka ja vääntö "jysähtää" päälle äkäisesti. R on tarpeeksi pirteä ihan tehtaan jäljiltä. Ja se tarjoaa suorituskykynsä melko eleettömästi, mistä pidän. Mutta matkan varrella saattaa mieli ehkä muuttua. Harkitsin jo tuota performance packia jarrujen vuoksi, mutta kun olis pitäny samassa paketissa ottaa myös nopeusrajoittimen poisto yms itselle tarpeetonta kilkettä, niin jätin sen lopulta tilaamatta.

Juttelin Auto2018 -messuilla maahantuojan edustajien kanssa. He sanoivat, että R-mallit olisi nyt juuri wltp -sertifioitu ja että uudet hinnastot astuisivat kenties tällä viikolla voimaan. Tiedä häntä, mutta on kiinnostavaa, kuinka vero muuttuu wltp:n myötä. Ja pääasia on, että asia etenisi, niin saataisiin auto joskus valmistettuakin  ::)

Harmi, kun VW:n netti/appipohjaiset tilausseurannat eivät oikein vielä toimi Suomessa. Tilanne kuulemma muuttuu ensi vuoden puolella. Toistaiseksi ainoa tapa selvittää auton kunkin hetkinen status on kysyä myyjältä. Tai saa netissäkin statuksen selville, jos nykyinen auto on myös VW, eli ei toimi minun tapauksessani. Ootellaan, ootellaan...

VR6

Jos nelikko Cuprassa nousi hinta n.3500â,¬ ni eiköhän puhuta 3500-4000â,¬ nousussa myös R:ssä

Juksu

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 13.11.18 - klo:00:51
Jos nelikko Cuprassa nousi hinta n.3500â,¬ ni eiköhän puhuta 3500-4000â,¬ nousussa myös R:ssä

Tuota suuruusluokkaa uskoisin itsekin verojen nousevan. Ja 19" tuuman vanteet ym varusteet tulevat myös vastaavasti kalliimmiksi. Siksi tein tilauksen ennen uutta wltp -laskentatapaa. Ja merkittävin muutos on ilmeisesti tuo gpf/bpf/opf "suodatin", millä nimellä sitä nyt kukin kutsuu. Toki menettää myös 10 hevosta tuon muutoksen myötä.

Juksu

Golf R ja R Variant ilmestyivät tänään takaisin Saksan konfiguraattoriin WLTP-arvoilla (Euro 6 d-temp).

Teho ja vääntö: 221,00 kW (300hv), 400 Nm / 2000 - 5200 1/min
WLTP keskikulutus ja CO2 -arvo : 8,8l/100km ja 198g/km

Eli edistystä tilanteessa  :)

VR6

Sinänsä jännä jos farkku nelikko Cuprassa nousi 190 co2. Golfille 198 Co2 ja kalliimpi hinta, niin meniskö 4500-5000â,¬ väliin hinnan nousu. 4500â,¬ mulle veikkailtii aiemmin

Juksu

Lainaus käyttäjältä: VR6 - 14.11.18 - klo:19:58
Sinänsä jännä jos farkku nelikko Cuprassa nousi 190 co2. Golfille 198 Co2 ja kalliimpi hinta, niin meniskö 4500-5000â,¬ väliin hinnan nousu. 4500â,¬ mulle veikkailtii aiemmin

Nyt ilmestyi Golf R Variant Suomenkin konfiguraattoriin. WLTP-hinta ilman veroja ja lisävarusteita 41.590,00 (oli 40.990,00) ja veroilla 59.631,56 (oli 56.330,17). Tuossa siis veroton hinta nousi 600â,¬ joten verot nousi vajaat 3000â,¬ tämän mukaan. Co2 on suomen hinnaston mukaan 194g/km, mutta tuohon varmaan vaikuttaa jos valitsee 19" vanteet/renkaat jne. Lisäksi valmistajat saavat vielä "laskea" jollain kaavalla uudet wltp-arvot takaisin vanhoihin NEDEC-mittausstavan mukaisiin arvoihin "verrannollisiksi". Siitä ehkä pudotus?
Varusteilla oma tilattu auto olisi nyt reilut 5000â,¬ hinnakkaampi, kun vero tottakai vaikuttaa myös varusteisiin.

Cornelius

Jonkunverran kun ea888 gen3 ärriä täällä on, niin onkohan kukaan vieläkään Suomessa ruvennut oikeasti kulkua parantelemaan päivitysahtimen muodossa?

Maailmalla on tehty vaikka kuinka paljon, mutta aiemmin kun kyselin custom-softaajilta, niin heillä ei ollut kokemusta. Jotain 500hp-luokkaahan tuosta pitäisi helposti saada.

Oma vastaava tekniikka on Passatin kuorissa, ja toistaiseksi lähinnä tulevaa turbo-upgradea palvelevia muutoksia tullut tehtyä..
------
Passat TSI 280
------

Poikarukka

Audin puolelle tullut kirjoitettua enemmän, kun itsellä S3. R-golf pitkälti sama auto, niin kirjoitetaan nyt tänne vähän.

Nuo WLTP muutokset ei pelkästään ole hinnassa. Huhua ulkomaan foorumeilla, että 2019 WLTP-malleissa epäsuorat ruiskut lähtee ja putkeen tulee hiukkaspönttö. Voi olla myöhemmin karsta ongelmia ja virittäminen vaikeampaa (rajoitukset pöntön toiminnasta ja suuttimien puuttuminen).

Ahtimen vaihto kiinnostaa itselläkin noin aiheena. Vähän on vaihdeltu palikkaa ja saatu autoa vähän herkemmäksi. APR stage 1 + DSG softa on autossa ja raudassa Turbo inlet elbow, ns. "OEM intake mod" eli ilmanottoaukko leikelty keulasta auki ja se kaasuläpän viive otettu VCDS:llä pois. Ihan pientä tuunausta tekee todella paljon auton ajettavuuteen ja kyllä huomaa eron potkussakin. Sellaista"rahalle vastinetta" viilausta. Tilauksessa wagnerin välijäähy ja CTS putket. Siihen kevään päälle laittaisi DP ja veivaisi stage 2 autoksi kesäksi. Saa vähän vielä herkemmäksi ja suojataan turboa. Sitten ei olisi enään jäljellä kuin ahtimen vaihto ja softan etsiminen. Ei taida olla suomessa TTE525 tms. softaajia ja APR tekee vain omalle stage 3:lle ohjelman. Kesälomareissu heittää Saksaan?
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

Juksu

Lainaus käyttäjältä: Poikarukka - 05.01.19 - klo:17:04
Audin puolelle tullut kirjoitettua enemmän, kun itsellä S3. R-golf pitkälti sama auto, niin kirjoitetaan nyt tänne vähän.

Nuo WLTP muutokset ei pelkästään ole hinnassa. Huhua ulkomaan foorumeilla, että 2019 WLTP-malleissa epäsuorat ruiskut lähtee ja putkeen tulee hiukkaspönttö. Voi olla myöhemmin karsta ongelmia ja virittäminen vaikeampaa (rajoitukset pöntön toiminnasta ja suuttimien puuttuminen).

Joo, hiukkassuodatin tulee, mahdollisesti jopa regeneroiva malli "haisteluantureineen" kuten dieseleissä. Täytyy odottaa ja katsoa, mikä moottorikoodi sitten tulee olemaan, eli jääkö myös imukanavan ruiskutus pois ja millä markkinoilla. Britit odottavat, että uusi moottorikoodi olisi heillä DNUE. Silloin resonaattorikin jäisi pois. Ausseilla tuplaruiskutus on toistaiseksi säilynyt. USA:ssa sitä taas ei ole ollutkaan. Ota tuosta nyt sitten selvää...

Muina muutoksina esim. taustapeili muuttuu takaisin kehykselliseksi ja nelivilkun napista lähtee pieni kromikoriste pois. :)
Ja muitakin varustemuutoksia saattaa ilmeisesti vielä tulla.

Penaxer

Onkos muilla jähdytysneste vähentynyt? Tänään syttyi alarajan merkkivalo, MY18, 14700km ajettu. Huhtikuussa asennettu Defan letkulämmitin vesikiertoon.
Onneksi oli pullo G13:a edellisestä autosta :)

Edellinen auto Seat Cupra290, eli sama kone, n. 14tkm kohdalla sama vika, ei ollut defaa siinä. Vesipumppu meni vaihtoon silloin.
Onko tämä joku "ominaisuus" näissä vehkeissä?

vmp

Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 15.01.19 - klo:17:33
Onkos muilla jähdytysneste vähentynyt? Tänään syttyi alarajan merkkivalo, MY18, 14700km ajettu. Huhtikuussa asennettu Defan letkulämmitin vesikiertoon.
Onneksi oli pullo G13:a edellisestä autosta :)

Appiukon MY17 ärrään lirautin taannoin vähän lisää tavaraa kun bongasin nesteen olevan aivan säiliön alamerkillä. Omassa MY18 vehkeessä ei ole vielä häirinnyt silmää. Molemmissa Defan letkulämppärit. Ettei olisi vaan ollut ilmakupla asennuksesta tms. Seurataan katseella...
2022 Golf R

Daatta

Edelliseen Cupraan missä oli Defan letkulämppäri ei tarvinnut lisätä nestettä neljän vuoden aikana. Nykyisessä on Se Mäkisen asentama Webasto, pari desiä olen jo lisännyt kun nestepinta kävi lähellä alarajaa. Ajettu  jotain 7tkm asennuksen jälkeen. Jos huolto olisi yhtään lähempänä olisin varmaan käynyt näyttämässä, nyt saa odottaa seuraavaan määräaikaishuoltoon.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 16.01.19 - klo:09:32
Edelliseen Cupraan missä oli Defan letkulämppäri ei tarvinnut lisätä nestettä neljän vuoden aikana. Nykyisessä on Se Mäkisen asentama Webasto, pari desiä olen jo lisännyt kun nestepinta kävi lähellä alarajaa. Ajettu  jotain 7tkm asennuksen jälkeen. Jos huolto olisi yhtään lähempänä olisin varmaan käynyt näyttämässä, nyt saa odottaa seuraavaan määräaikaishuoltoon.

Itsellä on nyt kolmas tämän sukupolven 2.0TSI moottorilla oleva auto, vm. 2014 ocu rs, vm. 2016 leon cupra ja vm. 2018 ocu rs ja kaikkiin on joutunu lisäileen jäähdytinnestettä. Kahteen ekaan tehtiin painetesti, mutta vuotoja ei löytyny...

Enhancer

GTEC ei ehtinyt herjaamaan mutta lähestyi alarajaa ennen lämmittimen asennusta, Autokeskuksella tuumasivat että 2/3 autoista ilmaa itsensä vasta 2tkm ajon jälkeen lopullisesti.

Eli tehtaalla ilmeisesti säästetään aikaa ilmauksen suhteen, ja ulkoistetaan ko. toimenpide käyttäjälle.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Bonepark

Itsellä 21tkm ajettu 2018 R Variant. Ei tarvinnut lisätä nestettä ennenkuin 20tkm kohdalla asennettiin Binarin bensalämppäri autoon. Oli tosin vajentunut alarajalle tuo pinta paisuntasäiliössä.

Poikarukka

Näissä tuntuu olevan yleistä nestepinnan vajoaminen uudehkona. Jos alkaa tasaisesti hukkaamaan isompia määriä, niin sitten kurkata imusarjan alle. Siellä termostaatti/vesipumppu/venttiilihässäkkä, joka on jonkin sortin tyyppivika ruveta vuotamaan ulos. Omassakin takuuseen on vaihdettu vesipumppu. Vuotonäkyy vaaleana töhnänä. En olisi huolissani, sen verran paljon on näitä "itsensä ilmanneita".
Pidä turvaväli - takanasi.
Audi A6 3.0BiTdi

tkrautajoki

Moi tällekkin puolella. Loikkasin tosta polo gti 2018 mallista, 2014 mk7 ärrään ja mietin, että onko ärräporukalla whattsapp ryhmää vielä? Laitan kuvan tohon tosta kulkineesta vielä :)

lepardiselka

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 15.03.19 - klo:19:16
Moi tällekkin puolella. Loikkasin tosta polo gti 2018 mallista, 2014 mk7 ärrään ja mietin, että onko ärräporukalla whattsapp ryhmää vielä? Laitan kuvan tohon tosta kulkineesta vielä :)

Moro. Pist mulle yv:llä sun puhelinnumero ni pääset WA ryhmään mukaan :)

joku372

Lainaus käyttäjältä: tkrautajoki - 15.03.19 - klo:19:16

Miltä tuntuu R ja Golf ylipäätänsä tuon Polon jälkeen? Sama vaihdos käynyt mielessä, nyt siis alla -18 Polo Gti.

tkrautajoki

Lainaus käyttäjältä: joku372 - 17.04.19 - klo:10:49
Miltä tuntuu R ja Golf ylipäätänsä tuon Polon jälkeen? Sama vaihdos käynyt mielessä, nyt siis alla -18 Polo Gti.

Hetkeäkään en oo vaihtoa katunu :) Voin kyllä suositella ihan varauksetta ärrää. Laitan yv:tä sulle vielä.

hauno

Täällä on nyt noin kuukausi ajeltu ärrällä ja tykännyt olen kyllä. Tämä on nyt itsellä ensimmäinen haldex laite usean torseni audin jälkeen, vielä ei ole kaduttanut mutta saa nähdä kun pääsee ekoille lumille ajeleen. Varusteita tähän on ruksittu mm. Acc, dcc, keylesgo, ja discover pro.

beautiful sunset poems

latez-

Helöy!

Edellinen viesti taisi kadota bittiavaruuteen..

Onko kukaan perehtynyt isommin ärrän viritykseen?
Lähinnä onko softauksen jälkeen vakio turbo ns tapissa vai saako intakella ja dp;llä vielä vastinetta rahalle?
Onko kukaan vaihtanut isompaa turboa?
Miten vakio ic?

Monenlaista kirjoittelua löytyy ulkomailta mutta lähinnä fakta nyt kiinnostaisi  :D

hanneliina

Lainaus käyttäjältä: latez- - 06.05.19 - klo:18:03
Helöy!

Edellinen viesti taisi kadota bittiavaruuteen..

Onko kukaan perehtynyt isommin ärrän viritykseen?
Lähinnä onko softauksen jälkeen vakio turbo ns tapissa vai saako intakella ja dp;llä vielä vastinetta rahalle?
Onko kukaan vaihtanut isompaa turboa?
Miten vakio ic?

Monenlaista kirjoittelua löytyy ulkomailta mutta lähinnä fakta nyt kiinnostaisi  :D

Minä oon ainakin yrittänyt perehtyä isommin asiaan :D Mulla on siis tällä hetkellä ärrässä APR Stage 2 ECU ja DSG ohjelma, APR downpipe & Remuc catback sekä Racinglinen intake. Ei oo velä käynyt penkissä, mutta teholukemat pitäisi huidella siellä 380-390hv tienoilla ja vääntöä reilu 500nm (515-530). Kyllä mä itse koin saavani vastinetta rahalle, tuntuu selkeästi reippaammalta kuin vakio ärrä vaikka tehoa on se ~80hv lisää. Mitä itse oon ottanut selvää, niin kyllä se seuraava askel tästä olisi sitten uusi intercooler, turbo, suuttimet jne. Riippuen toki, millaisia teholukemia sieltä haluaa.
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

nenzo

Itsellä on Golf R myynnissä, mutta jos se ei syystä tai toisesta mene kaupaksi kesän kuluessa, Mountune M52 stage 1 power upgrade voisi olla ihan mielenkiintoinen tuttavuus. Mountune on operoinut aikaisemmin enemmänkin Fordin puolella, mutta ilmeisesti myös Audin kanssa löytyy yhteistä historiaa.

Softan lisäksi firma tarjoaa parannusta imuilman puolella ja vaihteston toimintaankin on luvassa parannusta. Arvoiksi luvataan 98 sopalla 360hv/500Nm, 0-100km/h 3,7s (koskee ilmeisesti hatcbackia dsg:llä)
Hanneliina sinulla kun on kokemusta Ã,,rrän piristämisestä, niin osannet kokemuksesta kertoa, miten Ã,,rrän palikat kestää 500Nm väännöt?

https://www.mountune52.com/collections/mk7-7-5-golf-r/products/golf-r-stage-1-power-upgrade

hanneliina

Lainaus käyttäjältä: nenzo - 20.05.19 - klo:13:20
Itsellä on Golf R myynnissä, mutta jos se ei syystä tai toisesta mene kaupaksi kesän kuluessa, Mountune M52 stage 1 power upgrade voisi olla ihan mielenkiintoinen tuttavuus. Mountune on operoinut aikaisemmin enemmänkin Fordin puolella, mutta ilmeisesti myös Audin kanssa löytyy yhteistä historiaa.

Softan lisäksi firma tarjoaa parannusta imuilman puolella ja vaihteston toimintaankin on luvassa parannusta. Arvoiksi luvataan 98 sopalla 360hv/500Nm, 0-100km/h 3,7s (koskee ilmeisesti hatcbackia dsg:llä)
Hanneliina sinulla kun on kokemusta Ã,,rrän piristämisestä, niin osannet kokemuksesta kertoa, miten Ã,,rrän palikat kestää 500Nm väännöt?

https://www.mountune52.com/collections/mk7-7-5-golf-r/products/golf-r-stage-1-power-upgrade

No sen verran osaan sanoa että viripajathan sanoo että 600nm asti pitäisi kestää. Mullahan on ohjelmoitu vaihteisto ja sitä suositellaankin kun lisätään vääntöä. Mutta tuskinpa on luotettava peli enää kun alkaa olla väännöt 500 paremmalla puolella.
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

latez-

Lainaus käyttäjältä: hanneliina - 20.05.19 - klo:12:30
Minä oon ainakin yrittänyt perehtyä isommin asiaan :D Mulla on siis tällä hetkellä ärrässä APR Stage 2 ECU ja DSG ohjelma, APR downpipe & Remuc catback sekä Racinglinen intake. Ei oo velä käynyt penkissä, mutta teholukemat pitäisi huidella siellä 380-390hv tienoilla ja vääntöä reilu 500nm (515-530). Kyllä mä itse koin saavani vastinetta rahalle, tuntuu selkeästi reippaammalta kuin vakio ärrä vaikka tehoa on se ~80hv lisää. Mitä itse oon ottanut selvää, niin kyllä se seuraava askel tästä olisi sitten uusi intercooler, turbo, suuttimet jne. Riippuen toki, millaisia teholukemia sieltä haluaa.

Okei  ;D
Oliko sulla alunperin pelkkä softa vai menitkö suoraan ns stage 2;seen?

Penaxer

Mistä olette ottaneet näitä softia autoihinne? Mikäs näihin on nykyään se suosituin merkki? Muistelen että Revo oli joskus kova.
Mites tähän mk 7.5 dsg:hen, löytyyköhän jo softaa jo tälle 7 vaihteiselle? Jotenkin normaali ajoon kaipaisi jotain vakio D:n ja S:n väliltä.

hanneliina

Lainaus käyttäjältä: latez- - 21.05.19 - klo:18:45
Okei  ;D
Oliko sulla alunperin pelkkä softa vai menitkö suoraan ns stage 2;seen?

Autossa oli valmiina stage 1, ajelin sillä noin 1,5kk ja sitten vaihdoin stage 2 :D
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

hanneliina

Lainaus käyttäjältä: Penaxer - 22.05.19 - klo:22:36
Mistä olette ottaneet näitä softia autoihinne? Mikäs näihin on nykyään se suosituin merkki? Muistelen että Revo oli joskus kova.
Mites tähän mk 7.5 dsg:hen, löytyyköhän jo softaa jo tälle 7 vaihteiselle? Jotenkin normaali ajoon kaipaisi jotain vakio D:n ja S:n väliltä.

APR ainakin toinen luotettava, esim. JT-Carfix Helsingissä tekee.
No more VAGs...
🇩🇪 Ex MK7 Golf R
🇩🇪 Ex MK6 Golf R

latez-

Lainaus käyttäjältä: hanneliina - 27.05.19 - klo:10:31
Autossa oli valmiina stage 1, ajelin sillä noin 1,5kk ja sitten vaihdoin stage 2 :D

Ja eroa oli selkeästi?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy