Octavia III tehdas-webasto

Aloittaja aikon, 13.08.13 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

Blumppu

Tuliko sulla sisälle lämpöä? Ilman webastoa tai webastolla?

Paze

Webastolla tuli sisälle lämmintä sen pari minuuttia minkä se kerkesi käymään ennen kun ylilämmöstä sammui.
Ilman Webastoa sisäpuhallus lämpeni myös tosi huonosti, varmaan 10 minuuttia näillä keleillä ennen kuin rupesi kabiini lämpeämään. Normaalisti 2-4 minuuttia.

Blumppu

Mulle ei tuu laisinkaan lämmintä sisälle, vaikka kone olisi sen 90. Tosi kiva ajella... webasto kun käynnistyy, niin tulipellin vesiletkuille ei tule webastolta lämmintä ennenkuin vesi kiehahtaa. Outo ongelma. Onko muilla ideaa mikä voisi olla vai vaihdanko suosiolla webaston vesipumpun. Missä tuo N82 sijaitsee?

Paze

Siinä moottorin oikealla puolella ahtoputken alla.

Blumppu

Itelläni on 2.0tdi. Mahtaako siinä olla tuota? Mitään vikakoodeja tuosta ei mulle tule. Tuli sulle?

Paze

Mulla on 2.0 tsi vRS ei vikakoodeja muuta kuin Webastosta vähän kaikenlaisia, vesipumppu, ylilämpö yms.
Kaveri kun vaihtoi ton venttiilin niin sano et mekaanisesti jumissa niin ei tuu vikakoodia. Liittimen otti pumpulta irti niin silloin vasta tuli vikakoodi pumpusta.

Blumppu

Tuli eilen leikittyä vesileikkejä ja huuhdeltua järjestelmää webaston letkuista ja moottorin takana hanttarin puolella olevasta pumpusta, tietääkö ketään koodia? Pakkasneste oli huolestuttavan likaista. Taisi olla jossain tukos, koska nyt ainakin tulee jo hiukan lämpöä sisälle. Täytynee vielä laittaa pesuneste kiertämään, sillä tuntuu, että sisällä oleva vaihdin olisi tukossa ja siksi lämpöä ei tule sisälle kunnolla.

o.b.

Kenno kannattaa huuhdella molempiin suuntiin. Jos sinne onnituu valuttamaan vielä veden, johon on liuotettu pari konetiskiainetablettia ja antaa sen vaikuttaa vartin, voi lopputulos olla jopa siedettävä.

Tukkoinen kenno aiheuttaa tosiaan helposti Webaston ylikuumenemisen kun ainoastaan sen kautta vesi pääsee kiertämään.

Blumppu

Otin tänään vielä syyläreista nesteet ulos, koneesta en saanut. Yritin laittaa vettä ja pesunestettä paisarista järjestelmään, mutta ei mennyt. Koneenkin lämmitin mittarin mukaan 90 asteeseen, jospa olisi termari auennut, mutta käytännössä ei vettä paisarista hävinnyt. Keulankin ajoin ylämäkeen. Miten ton järjestelmän saa ilmattua 2.0 tdi

Paze

Ilmaus tuli tehtyä tyhjäkäynnillä jokunen tovi pihalla ja sitten vaan raakaa ajoa...

Blumppu

Offtopiccina missä 2.0 tdi termostaatti sijaitsee? Onko se siinä koneen edessä? Edellinen omistaja on ilmeisesti laittanut syylarisementtiä järjestelmään, jota nyt tuntuu irtoavan. Olisi hyvä tarkastaa kuinka paskanen termari on.

o.b.

Taitaa löytyä laturin takaa/alapuolelta. Jos käyttää irti, kannattaa tietty vaihtaa uusi tilalle.

Hookala

Moi! Olen kaupoissa -16 mallin Octaviasta jossa webasto kaukosäädöllä. Sanovat että eivät löydä ajotietokoneen asetuksista että onko siinä ajastusmahdollisuutta?  Eli onko tuota saanut tosiaan kaukosäätimellä, ja niin ettei muka saa auton tiedoista ajastettua? Suomenkielinen käyttöliittymäkin tuossa, mutta jotenkin tuli olo että myyjä ei tuota vain osaa/viitsi etsiä? Kiitos, huomenna kaupoille mikäli ajastus löytyisi.

Enhancer

Lainaus käyttäjältä: Hookala - 16.11.18 - klo:17:50
Moi! Olen kaupoissa -16 mallin Octaviasta jossa webasto kaukosäädöllä. Sanovat että eivät löydä ajotietokoneen asetuksista että onko siinä ajastusmahdollisuutta?  Eli onko tuota saanut tosiaan kaukosäätimellä, ja niin ettei muka saa auton tiedoista ajastettua? Suomenkielinen käyttöliittymäkin tuossa, mutta jotenkin tuli olo että myyjä ei tuota vain osaa/viitsi etsiä? Kiitos, huomenna kaupoille mikäli ajastus löytyisi.
Voihan siinä olla jälkiasenteinen lämmitin ilman liitäntää auton väylään. Usko pois, ajastimella ei tee yhtään mitään kun kaukosäädin on olemassa. Ja aina on Remuc, joka pyyhkii joka tapauksessa pöytää kaikilla ajastimilla ja kaukosäätimillä :).
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Hookala

Ok kiitos nopsasta vastauksesta. Kai tuolla kaukosäätimellä pärjää jos sen kantama on riittävä...  ::)

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: Hookala - 16.11.18 - klo:17:50
Moi! Olen kaupoissa -16 mallin Octaviasta jossa webasto kaukosäädöllä. Sanovat että eivät löydä ajotietokoneen asetuksista että onko siinä ajastusmahdollisuutta?

Ihan varoiksi sanon että weban säätöihin pääsee siitä keskimmäisestä pyöreästä painikkeesta (olikohan siinä menu-teksti) vaihdekepin edessä. Ei (esim.) Boleron valikoista.

Ambientti

Siinä lukee "setup". Täytyy myöntää että itsekin etsin niitä aika kauan ajotietokoneen valikoista, ennen kuin muistin että nehän olikin tuon oman napin takana.

Hevonlörö

No niin, sehän se siinä lukee.

skeidaukko

Onko kenelläkään kokemuksia Remucin/ThermoConnectin hinnoista asennettuna tehdaswebaston rinnalle? Plussaa tietysti vielä jos on neuvoa hyvä tekijä Satakunnan/Pirkanmaan alueelta.
Seat Leon Sportstourer 1,4 PHEV 204 eHybrid Xcellence
ex:Skoda Octavia - 16 1.6TDI Style

kuu-ukkeli

Ostin 2014 vuoden RS TDI Octavian, jossa on Webasto. Auton mukana tuli T91R kaukosäädin. Tuo kaukosäädin ei edes vilkuta mitään valoja vaikka vaihdoin patterit. Noh katsoin patterirasian pohjasta oikean varaosakoodin ja ostin samanlaisen verkosta. Nyt kun otin ratin alavasemmalla olevasta sulakerasiasta sulakkeen nro 7 pois ja yritin parittaa tuota uutta kaukosäädintä autoon, niin ei onnistunut. Ei tapahtunut mitään, vaikka useamman kerran yritin. Eli nyt haluaisin tietää, että onko auton vastaanottoboksi elossa. Missä kyseinen boksi sijaitsee ja voiko sitä jotenkin helposti testata että pihiseekö siinä vielä henki?

Vai voiko olla että joihinkin autoihin ei tuo koodaus onnistu sulakekikalla vaan pitää tehdä jotain muuta?

Hidalgo

Lainaus käyttäjältä: kuu-ukkeli - 07.02.19 - klo:17:18
Ostin 2014 vuoden RS TDI Octavian, jossa on Webasto. Auton mukana tuli T91R kaukosäädin. Tuo kaukosäädin ei edes vilkuta mitään valoja vaikka vaihdoin patterit. Noh katsoin patterirasian pohjasta oikean varaosakoodin ja ostin samanlaisen verkosta. Nyt kun otin ratin alavasemmalla olevasta sulakerasiasta sulakkeen nro 7 pois ja yritin parittaa tuota uutta kaukosäädintä autoon, niin ei onnistunut. Ei tapahtunut mitään, vaikka useamman kerran yritin. Eli nyt haluaisin tietää, että onko auton vastaanottoboksi elossa. Missä kyseinen boksi sijaitsee ja voiko sitä jotenkin helposti testata että pihiseekö siinä vielä henki?

Vai voiko olla että joihinkin autoihin ei tuo koodaus onnistu sulakekikalla vaan pitää tehdä jotain muuta?
Oletko kysynyt tätä myyjältä? Jos kyseessä yritys, jolta auton ostit, niin kyllä tuon kuntoon laittaminen on heidän vastuullaan.

Pumpeli

Tuommoisen laittanu merkille, että kun auton lämmittää ajastimella, niin se on paljon lämpimämpi sisästä ja moottorin lämmötki on korkeammalla, kun mitä lämmittää kakella käynnistämällä, eli kun laittaa vaikka lähtöajaksi klo:8 ja menee autoon vaikka jo 7;50,niin on toiminut paljon tehokkaammin, kuin mitä käynnistäisi kakesta ja menisi autoon vasta kun asetuksiin asetettu aika[30min] alkaa loppumaan..
Vm. 2014 ocussa en moista huomannut, mutta tässä vm.18 ocussa laittanu merkille

a4b8

Mielenkiintoista, itselleni Webasto kokonaan uusi tuttavuus. Olen käynnistänyt ainoastaan kaukosäätimestä. Mikähän on viisas selitys tuohon ominaisuuteen?
mm
VW Vento, VW Passat 3B,3BG,3C
A4 B8 Multitronic
A4 B8 FL Multitronic
A4 B9 2.0 TFSI Business Sport Sedan S tronic 140 kW
T-Roc 1.5 110 kW TSI EVO Sport DSG -19
Id.4 150kw Pro Performance Business Plus Edition -24

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: a4b8 - 07.02.19 - klo:21:07
Mielenkiintoista, itselleni Webasto kokonaan uusi tuttavuus. Olen käynnistänyt ainoastaan kaukosäätimestä. Mikähän on viisas selitys tuohon ominaisuuteen?

Johtuisko siitä, että auto haistelee ulkolämpötilaa ja käynnistyy 40 minsaa ennen ajastettua lähtöä. Ei kai toi 30 minuutin asetus koske kuin napista painamalla käynnistettyä lämmitystä. Tai näin ainakin itse olen käsittänyt.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Pumpeli

Lainaus käyttäjältä: migis - 07.02.19 - klo:21:28
Johtuisko siitä, että auto haistelee ulkolämpötilaa ja käynnistyy 40 minsaa ennen ajastettua lähtöä. Ei kai toi 30 minuutin asetus koske kuin napista painamalla käynnistettyä lämmitystä. Tai näin ainakin itse olen käsittänyt.

Oisko näin? Minä luulin, että koskee kumpaakin tapaa tuo max aika.. Täytyis joskus oikein katsoa, että kuin aikaisin alkaa lämmittään tuolla ajastimella

kuu-ukkeli

Lainaus käyttäjältä: HidalgoOletko kysynyt tätä myyjältä? Jos kyseessä yritys, jolta auton ostit, niin kyllä tuon kuntoon laittaminen on heidän vastuullaan.
Ostin tämän yksityiseltä halvalla. Ja tämä ei ollut aiemmalla omistajalla kuin väliaikaisesti, joten hänkään ei autosta tiedä tarkemmin. Siksi myi minulle melko edukkaasti, koska tämmöisiä piileviä juttuja voi olla.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 07.02.19 - klo:21:31
Oisko näin? Minä luulin, että koskee kumpaakin tapaa tuo max aika.. Täytyis joskus oikein katsoa, että kuin aikaisin alkaa lämmittään tuolla ajastimella

Juuri nimenomaan ei koske. Ajastin päättää käynnistysajan täysin itse (lähtötietoina ulkolämpötila, pyydetty sisälämpötila ja ajastimeen laitettu liikkeellelähtöaika).

Maksimi lämmitysaika asetus vaikuttaa vain kun käynnistettään kauko-ohjaimella tai ilmastointilaitteen napista.
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: kuu-ukkeli - 07.02.19 - klo:23:04
Ostin tämän yksityiseltä halvalla. Ja tämä ei ollut aiemmalla omistajalla kuin väliaikaisesti, joten hänkään ei autosta tiedä tarkemmin. Siksi myi minulle melko edukkaasti, koska tämmöisiä piileviä juttuja voi olla.

Kysytään nyt varmuudeksi, että toimiiko webasto kun laitat lämmityksen päälle ilmastointilaitteen napista?
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Ambientti

Kyllähän sen kaukosäätimen pitäisi vilkutella niitä ledejään jos ei saa yhteyttä autoon. Eli jos mikään ei vilku niin kaukosäädin on viallinen.

kuu-ukkeli

Lainaus käyttäjältä: a_jabaKysytään nyt varmuudeksi, että toimiiko webasto kun laitat lämmityksen päälle ilmastointilaitteen napista?
Webasto lähtee käyntiin napista ja jos lähtee ajamaan niin se menee myös automaattisesti itse päälle. Eli Webasto lämmittää kyllä.

Lainaus käyttäjältä: AmbienttiKyllähän sen kaukosäätimen pitäisi vilkutella niitä ledejään jos ei saa yhteyttä autoon. Eli jos mikään ei vilku niin kaukosäädin on viallinen.
Niin siis minullahan on nyt 2 kaukosäädintä. Auton mukana tullut, joka vaikuttaa olevan täysin kuollut ja toinen, jonka ostin jossa valot kyllä vilkkuu. Tämä kaukosäädin nro 2, jonka ostin ei vain suostunut pariutumaan auton kanssa, kun otin auton sulakeboksista sulakkeen irti ja laitoin takaisin. Eli herää epäilys että onko autossa ylipäätään kauko-ohjauksen vastaanottoboksi ja antenni paikoillaan ja jos on niin missä kunnossa ne ovat. Eli missäköhän tuo boksi sijaitsee ja voiko sitä jotenkin testata että onko siinä mitään henkeä?

Lisäkommenttina vielä: polttoainetta on yli puoli tankkia (polttoainevalo ei pala) ja ajoin autolla yli 200km mikä latasi akkuakin sen verran ettei pitäisi olla siitä kiinni. Eikä auto ilmoita alhaisesta akun varaustasosta.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy