Octavia III tehdas-webasto

Aloittaja aikon, 13.08.13 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

eepahoo

Sama 'vika' minullakin, oisko 30m kantama ulkotiloissa. En ole enää viitsinyt kuljettaa weban kaukoa edes mukana, kun kuitenkin joutuu autolla käymään, jos meinaa päälle sen laittaa  :o. Autona siis pari kuukautta vanha Octavia 1.0 LB style.

Tobe

Kerroin mielipiteeni maahantuojalle sekä merkkiliikkeelle josta auton uutena ostin niin vastaukseksi sain, että ”olisit ottanut sim kortin autoon ja skoda connectin avulla etänä ohjannut. Olisi ehkä pitänyt mutta oletin kuitenkin, että jos webastosss on kauko-ohjaus niin sen pitäisi toimia niin kuin luvataan. Olen vaihdellut paikkoja jossa testimielessä käyttänyt kauko-ohjausta mutta ainakaan vielä ole löytänyt paikkaa jossa toimisi yli 50m ilman esteitä.

o.b.

Kai nyt jollain on käytössä spektrianalysaatori, jolla sen taajuden voi tarkistaa? Pitänee kysellä töissä, jos niitä on vielä joku olemassa ???

Jos kantama tosiaan on 20 - 30m, on siinä asennuksessa jotain vikaa tai sitten vaan on ulkoisia häiriöitä, jotka sotkevat signaalin. Alle 3 Ghz taajuudet on melkolailla täynnä ja jos antennissa/suodattimissa/vahvistimissa on yhtään tingitty, on lopputulos kehno.

Killer

Meillä on -17 non-fl, mutta uudemman webaston neliskanttisella säätimellä.
Sisältä autolle matkaa n.45-50m, suoralla reitillä välissä monta betoniseinää niin toimii hyvin.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

Migo

Mulla kans toimii ihan moitteetta tuo uusin kake. Kotoa parkkikselle on varmaan lähemmäs 100 metriä ja ei edes suoraa näköyhteyttä, niin silti toimii Ihan mallikkaasti.

Gigaa

Lainaus käyttäjältä: Migo - 21.01.18 - klo:10:29
Mulla kans toimii ihan moitteetta tuo uusin kake. Kotoa parkkikselle on varmaan lähemmäs 100 metriä ja ei edes suoraa näköyhteyttä, niin silti toimii Ihan mallikkaasti.

Mikäs on autosi valmistusviikko tai milloin olet auton saanut?

Jos tuoreimpien autojen Weboissa tämä ominaisuus, niin käytännössä turha itselle. Auto pitäisi siis tilata viikon sisällä.
Škoda Octavia Combi 1.6 TDI Style DSG 2018

Migo

Lainaus käyttäjältä: migis - 22.01.18 - klo:09:10
Mikäs on autosi valmistusviikko tai milloin olet auton saanut?

Jos tuoreimpien autojen Weboissa tämä ominaisuus, niin käytännössä turha itselle. Auto pitäisi siis tilata viikon sisällä.

Viikko 31 eli heinä-elokuun taitteessa valmistunut.

murekepäivä

Mulla myös webasto kaukosäätimen kanssa ongelmia MY2016 auton kanssa. Kantama oli alle 100 metriä, vaikka vapaassa kentässä luvattiin jopa kilometrin kantama. Ensimmäisellä kerralla huollossa eivät tehneet mitään.

Sitten kuvasin nämä kolme videota:

Ei toimi 1/3
https://www.youtube.com/watch?v=G2bR1PKpU-4

Ei toimi 2/3
https://www.youtube.com/watch?v=Nna_ohRzgBQ

Toimii 3/3
https://www.youtube.com/watch?v=JsLb_779Ozk

Toisella kerralla tutkivat tarkemmin ja oli jokin webaston antennin johto irti, joko irronnut tai jäänyt kokonaan kokoonpanossa kiinnittämättä. Korjasivat ja nyt kuuluu vapaassa kentässä useita satoja metrejä.
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

eepahoo

Lainaus käyttäjältä: o.b. - 20.01.18 - klo:22:59
Kai nyt jollain on käytössä spektrianalysaatori, jolla sen taajuden voi tarkistaa? Pitänee kysellä töissä, jos niitä on vielä joku olemassa ???

Jos kantama tosiaan on 20 - 30m, on siinä asennuksessa jotain vikaa tai sitten vaan on ulkoisia häiriöitä, jotka sotkevat signaalin. Alle 3 Ghz taajuudet on melkolailla täynnä ja jos antennissa/suodattimissa/vahvistimissa on yhtään tingitty, on lopputulos kehno.

869MHz näyttäisi olevan taajuus tässä uudessa versiossa.

TTO

Lainaus käyttäjältä: murekepäivä - 22.01.18 - klo:14:47
Mulla myös webasto kaukosäätimen kanssa ongelmia MY2016 auton kanssa. Kantama oli alle 100 metriä, vaikka vapaassa kentässä luvattiin jopa kilometrin kantama. Ensimmäisellä kerralla huollossa eivät tehneet mitään.

Sitten kuvasin nämä kolme videota:

Ei toimi 1/3
https://www.youtube.com/watch?v=G2bR1PKpU-4

Ei toimi 2/3
https://www.youtube.com/watch?v=Nna_ohRzgBQ

Toimii 3/3
https://www.youtube.com/watch?v=JsLb_779Ozk

Toisella kerralla tutkivat tarkemmin ja oli jokin webaston antennin johto irti, joko irronnut tai jäänyt kokonaan kokoonpanossa kiinnittämättä. Korjasivat ja nyt kuuluu vapaassa kentässä useita satoja metrejä.
Menikö ensimmäinen huoltokerta siis siihen, että eivät huollossa havainneet mitään ongelmaa? Eli eivät saaneet toistetuksi vikaa, kun etäisyyttä autoon piti saada noinkin "paljon"?

Tobe

Lainaus käyttäjältä: eepahoo - 22.01.18 - klo:15:23
869MHz näyttäisi olevan taajuus tässä uudessa versiossa.

Sehän on mahtava taajuus käyttää webastossa kun GSM 850 verkon kun download on juuri tuolla taajuudella. Kumma juttu jos saa häiriötä..

Itse olen huollossa valittanut asiasta useaan otteeseen ja totesivat ettei toimi yli 20m päässä mutta he eivät voi asialle mitään kun kyseessä ei ole vika.

roiala

Minulla toimii kaukosäädin "ihan hyvin" eli kertaakaan ei ole vielä tullut tilannetta että ei olisi ottanut. Lasten harrastuksissa urheiluhallin sisältä noin 100m päässä olevalle parkkipaikalle tai työpaikalla kivitalosta (normi vanhat ikkunat eli ei selektiivilasit) toimii hienosti parkkipaikalle eli noin 70m päähän ja kotona tietty 35m puutalosta jossa selektiiviikkunat. -16 malinen originaali webasto ja pisara kaukosäädin.
Muutenkin toiminut odotetusti ja hyvin vaikka ajastusta ei ole vielä koskaan tullut käytettyä eli siitä tiedä kuinka se toimisi (siis osaan mutta en ole kokeillut niin tiedä vaikka ei toimisikaan).

Tobe

Lainaus käyttäjältä: Tobe - 22.01.18 - klo:17:55
Sehän on mahtava taajuus käyttää webastossa kun GSM 850 verkon kun download on juuri tuolla taajuudella. Kumma juttu jos saa häiriötä..

Itse olen huollossa valittanut asiasta useaan otteeseen ja totesivat ettei toimi yli 20m päässä mutta he eivät voi asialle mitään kun kyseessä ei ole vika.
Tosin eipä tuo 850 verkko taida Suomessa olla häävisti käytössä.

seatts

Mulla toimii sentään sadan metrin päästä vaikka rakennuksia onkin välissä.
Just tilasin perheen 2-autoon sen webaston thermoconnectin kun rouvalla auto töissä niin kaukana et kaukosäädin ei kanna siinäkään.

Testataan nyt toisessa autossa ja mietitään laittasko Ocuunkin moisen  :)
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

murekepäivä

Lainaus käyttäjältä: TTO - 22.01.18 - klo:15:37
Menikö ensimmäinen huoltokerta siis siihen, että eivät huollossa havainneet mitään ongelmaa? Eli eivät saaneet toistetuksi vikaa, kun etäisyyttä autoon piti saada noinkin "paljon"?

Jep, olivat kyllä testanneet, että kaukosäätimestä toimii, mutta eivät olleet käyneet tarpeeksi kaukaa kokeilemassa.
Škoda Octavia Combi 1.2 TSI DSG Style MY2016A

o.b.

Lainaus käyttäjältä: murekepäivä - 23.01.18 - klo:16:29
Jep, olivat kyllä testanneet, että kaukosäätimestä toimii, mutta eivät olleet käyneet tarpeeksi kaukaa kokeilemassa.
No haloo, ulkonahan on pakkasta  ;D Kuka sinne vapaaehtoisesti menee?

Setavarjoo

Lainaus käyttäjältä: roiala - 22.01.18 - klo:18:15
Minulla toimii kaukosäädin "ihan hyvin" eli kertaakaan ei ole vielä tullut tilannetta että ei olisi ottanut. Lasten harrastuksissa urheiluhallin sisältä noin 100m päässä olevalle parkkipaikalle tai työpaikalla kivitalosta (normi vanhat ikkunat eli ei selektiivilasit) toimii hienosti parkkipaikalle eli noin 70m päähän ja kotona tietty 35m puutalosta jossa selektiiviikkunat. -16 malinen originaali webasto ja pisara kaukosäädin.
Muutenkin toiminut odotetusti ja hyvin vaikka ajastusta ei ole vielä koskaan tullut käytettyä eli siitä tiedä kuinka se toimisi (siis osaan mutta en ole kokeillut niin tiedä vaikka ei toimisikaan).

jos se käynnistys toimii kakesta niin kyllä se ajastuskin toimii, eihän se säädin tee muuta kuin lähetä tiedot autoon joka sitten osaa itse laittaa aikanaan päälle

Tobe

Lainaus käyttäjältä: roiala - 22.01.18 - klo:18:15

Itsellänikään ei ollut ongelmia pisaran mallisen säätimen kanssa mutta tämä neliskanttinen on se ongelma.

Petunet

Omassani on neliskanttinen kaukosäädin ja aina on toiminut.
Kotona on lyhyt matka mutta juuri eilen kokeilin ollessani tehdashallissa ja hyvin lähti Webasto toimimaan.
Matkaa ei soraan ollut kuin ehkä 60 metriä mutta oli vähintään 5 tiiliseinää välissä.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

JiiKooVee

Minulla myös toimii pitkän matkan päästä molemmat pisaranmalliset kaukosäätimet. Enkä ole tarvinnut vielä akkulaturia, vaikka aina ei ajetakaan yhtä pitkiä matkoja kuin lämmitin on ollut päällä. Webastoa käytetään reippaasti.

Mutta eräs ongelma kyllä on. Onko vain minun autossa ongelmana liian aikaisin syttyvä varatankin varoitusvalo? Valo syttyy jo, vaikka tankkiin menee vain 39 litraa. Eli dieseliä olisi Webastonkin lämmitellä vielä 11 litraa. Varoitusvalo kun syttyy, niin loppuu Webaston toiminta. Pystyykö varoitusvalon syttymiskohtaa säätämään tai jopa ohittaa polttoainevalon syttymisen signaalin menon Webastolle? Tuolla 11 litralla ajelee lähes 200 km vielä. Tankkausmatkaakin tulee melkein 20 km, joten ei viitsisi lähteä illalla ajelemaan sen takia, että auton saisi lämpöiseksi aamulla.

Huollossa vastaus on ei pysty, kuten nopeusmittarin suuren heittämän korjamisessakin.

MY2014 2,0TDI
Octavia 2.0 TDI man kombi 2014

DSL

43/50 litraa voi kuluttaa polttoainetta täällä tankkivalon syttymättä. Range silloin 100 km ja kulutus ollut n. 6 litraa/100 km. Webasto toimii myös kakella kantama vähintäin kymmeniä metrejä. Ei ole tullut kauempaa kokeiltua kun on kännykkäohjaus myös.

jupee

Lainaus käyttäjältä: seatts - 23.01.18 - klo:13:07
Mulla toimii sentään sadan metrin päästä vaikka rakennuksia onkin välissä.
Just tilasin perheen 2-autoon sen webaston thermoconnectin kun rouvalla auto töissä niin kaukana et kaukosäädin ei kanna siinäkään.

Testataan nyt toisessa autossa ja mietitään laittasko Ocuunkin moisen  :)

Mihin autoon laitatit ThermoConnecting ja minkä verran kustansi? MY2018 Octaviaan tuota ei ainakaan vielä n. kk sitten saanut, jokohan on tilanne muuttunut?

seatts

Tuohon allekirjoituksen Leoniin.
Kaverin henkilökunta alennuksilla karvan alle 300e
Korrek pro käsittelyt

VW Passat variant 2.0 tdi 4motion -21
Peugeot E-2008 -23

Petunet

Lainaus käyttäjältä: JiiKooVee - 24.01.18 - klo:16:09
Pystyykö varoitusvalon syttymiskohtaa säätämään tai jopa ohittaa polttoainevalon syttymisen signaalin menon Webastolle?

Tietääkseni ei pysty.
Omassani varoitusvalon sytyttyä tankkiin menee n. 50 litraa eli toimii ihan oikein.
Tesla Model 3 Performance
Volkswagen e-up!
Ford Fiesta 1.0

EMBELIN

Lainaus käyttäjältä: jupee - 25.01.18 - klo:11:35
Mihin autoon laitatit ThermoConnecting ja minkä verran kustansi? MY2018 Octaviaan tuota ei ainakaan vielä n. kk sitten saanut, jokohan on tilanne muuttunut?
ThermoConnect pystytään asentamaan (MQB) autoihin kaukosäätimen tilalle.

Sam123

Sori, tyhmä kysymys.. mutta mikä on MQB?  :). Saako tuota thermoconnectia siis omaan tai remucia autooni? Octavia Combi facelift 2017.

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: Sam123 - 30.01.18 - klo:09:27
Sori, tyhmä kysymys.. mutta mikä on MQB?  :). Saako tuota thermoconnectia siis omaan tai remucia autooni? Octavia Combi facelift 2017.

MQB tarkoittaa VAG:n tekemää modulaarista perusrakennetta jonka ympärille monet VAG:n poikittaismoottoriset nykyautot on rakennettu. Linkin takana pienimuotoista listaa autoista. Ja Octavia III on MQB-auto.

https://en.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Group_MQB_platform
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

jupee

Lainaus käyttäjältä: EMBELIN - 28.01.18 - klo:10:48
ThermoConnect pystytään asentamaan (MQB) autoihin kaukosäätimen tilalle.

Mutta ei rinnalle, toiseksi ohjaimeksi? Onko toi miten hankala asentaa MY2018 Octaviaan? Vaatiiko mitä koodauksia tms. ?

a_jaba

Lainaus käyttäjältä: jupee - 30.01.18 - klo:21:25
Mutta ei rinnalle, toiseksi ohjaimeksi? Onko toi miten hankala asentaa MY2018 Octaviaan? Vaatiiko mitä koodauksia tms. ?
Itellä sellanen mielikuva että onnistuisi rinnalle asentaminen linkin kaapelilla, varmaksi en sano..
https://autoalarm.fi/epages/12022010-1049.mobile/fi_FI/?ObjectPath=/Shops/12022010-1049/Products/KW1320931A
Volkswagen ID.3 Pro Performance Tech -21 39tkm -> (osamaksu)

Ex. Audi Q3 TFSIe -21 180kW 0tkm - 63tkm (työsuhdeauto)
Ex. Volkswagen Passat Variant -15 1.6TDI DSG 83tkm - 125tkm (oma ja maksettu)
Ex. Volkswagen Golf Variant -15 1.6TDI DSG 97tkm - 163tkm (oma ja maksettu)
Ex. Audi A4 -07 2.0TDI 125kW S-Line Sport Edition 96tkm - 248tkm (oma ja maksettu)

Enhancer

Oletteko testanneet, tai viitsisikö joku testata osaako tehdaslämmittimen käytön yhteydessä sisäilmankierto aktivoitua automaattisesti?

Aika älytöntä ottaa lämmittämiseen ulkoa -20 asteista ilmaa, kun sisäkierto päällä lämmitettäisiin jo lämmennyttä ilmaa ja homma olisi tehokkaampaa.

Kosteusanturikin löytyy jo ainakin uudemmista Climatroniceista, joten tuon mukaan ohjattuna ei pitäisi huurtumista pahemmin tapahtua, kovemmilla pakkasilla toki ilma on joka tapauksessa kuivaa mutta välikeleillä ei.
Sähkövoimaa: e-UP, e-Golf, ID.3 -> Enyaq -> ID.4 GTX.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy