Octavia III tehdas-webasto

Aloittaja aikon, 13.08.13 - klo:21:11

« edellinen - seuraava »

Guido

Lainaus käyttäjältä: larsson80 - 08.10.16 - klo:13:46
Itseä kiinnostaisi tuoreen webasto-octavian omistajana että onko akkulaturi välttämätön jotta selviää talven yli? onko jollakin oikeasti loppunut akku uudella III-octavialla ja vasta sen jälkeen marssinut asennuttamaan akkulaturin?

Meillä on reilut 3 vuotta ja kohta 90 tkm ajettu Ocu III, jossa käytetään Webastoa talvikaudella (= alle +5°C lämpätiloissa) lähes päivittäin 1-2 krt noin 15-30 min kerrallaan. Akku on alkuperäinen ja akkulaturia ei ole ollut käytössä koko aikana. Mitään käynnistymisongelmia ei ole (vielä) ollut, mutta ehkä akun hyytymiseen pitää alkaa vähitellen varautua.

Ajomatkat yleensä noin 15-20 km suuntaansa kun kotipihasta johonkin lähdetään, jonkun verran pidempääkin ajoa.

Sniiki

Lainaus käyttäjältä: Sniiki - 11.11.16 - klo:08:50
Onkos kellään muulla MY17 mallia Remucin kera? Ei suostu itellä käynnistämään lämmitystä.

Päivitys.
Soittelin asentajalle jolta varmistui että laite oli Remucin ohjeiden mukaisesti kytketty ja Remucin ripeä asiakaspalvelu kävi etänä käpistelemässä & testaamassa. Päivittivät softan ja lähti rokkaamaan.

Tähän infona että Remucci kytketään Ocun vakiokaken rinnalle normaaleilla Out lähdöillä (kaiketi vaan toisella, eli tuuletus toimii jos se on Skodan valikosta valittu käyttöön) ja takaisnkytkentä inputtiin. Ei siis käytetä Wbussia. Ihmettelin itse vaan kun ei näkynyt ohjekirjan OutH ja OutV lähtöjä Webasto-ohjaukselle vaihtoehdoissa.

Autojen rajapinnat kai päivittyy niin kiivasta tahtia että ohjekirjoja on vaikea pitää ajantasalla / kaikenkattavina. Lisäksi eri kombinaatioita on melkoinen määrä (OEM / Jälkiasennus, Kakella / kellolla / ilman mitään).

Killer

Lainaus käyttäjältä: JoLah - 19.07.16 - klo:22:38
MQB facelift malleihin tulee Eberspächer Hydronic S3, siksi eri kaukosäädin todennäköisesti. Voi olla että toimitukset on jo alkaneet ja merkki vaihtunut.

Tuli eilen ostettua My17 RS ja siinä on tuo uudemman mallin kauko-ohjain. Tänään saa testata pelaako se ollenkaan.
Kaikki on siistiä minkä itse tekee.....
Skoda Superb lb L&K 2.0T 4x4 -18
ex: Skoda Octavia RS 4x4 -18 hb

nemos

Lainaus käyttäjältä: Killer - 13.11.16 - klo:07:08
Tuli eilen ostettua My17 RS ja siinä on tuo uudemman mallin kauko-ohjain. Tänään saa testata pelaako se ollenkaan.

Firman kuukausi sitten toimitetussa 1.4 TSI:ssä on Webasto ja "uudemman mallin" kauko-ohjain
Volvo XC60 T8 Inscription

Macross

Mites tuo eberi verrattuna tuohon webastoon mikä noissa aikaisemmissa on? Lämmitys nopeudet yms?

pomo

Webasto se uuden säätimen laitekin on. Mistähän siihen saisi toisen kaukosäätimen järkevään hintaan?

Ambis

Mä en nyt meinaa löytää mistään et mitä se vilkkuva vihreä tarkoittaa? Kyseessä toi uus kake.

Vihree 3s on että lämmitys meni päälle, punanen kai ettei yhteyttä saatu muodostettua.
Octavia RS Combi TDI DSG 4x4 Moon White (MY17)

ex: 2011 Skoda Superb Combi TDI Greenline
ex: 2006 Kia Pro Ceed EX

Antamasi kirjaimet eivät vastaa kuvassa olevia.

enkero

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 20.11.16 - klo:09:58
Mä en nyt meinaa löytää mistään et mitä se vilkkuva vihreä tarkoittaa? Kyseessä toi uus kake.

Vihree 3s on että lämmitys meni päälle, punanen kai ettei yhteyttä saatu muodostettua.

Telestart T91:n käyttöohjeissa sanotaan seuraavata:

"Lähettimessä oleva valodiodi vilkkuu kahden sekunnin ajan

Signaali ei välittynyt häiriöttömästi. Toista lähetys muutettuasi sijaintiasi."
C250CDI t 4matic -12 - Clio ST 2017
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

ept

Lainaus käyttäjältä: Ambis - 20.11.16 - klo:09:58

En tiedä, miten tuo kake on muuttunut, mutta my2016 kakessa se vilkkuu vihreänä, jos ei saa yhteyttä ja toisella tapaa, jos ei lähde käyntiin, esimerkiksi polttoaineen vähyyden vuoksi. Punaista olen nähnyt vain, kun olen kakella sammuttanut Weban.  Ylittänyt sinällään kyllä kaikki odotukset itsellä tuo kaken kantama.
Nykyinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style DSG -22
Edellinen: Skoda Octavia Combi 1.5 G-TEC Style BusinessLine DSG -20
Aiempi: Skoda Octavia LB 1.6 TDI Style DSG -16
Aiempi: Volvo 850 SportsWagon  2.4-10 A -95

Sniiki

Kyllä ne selitteet siellä auton käyttöohjeessa on.

pomo

Vilkunta kolmesti tarkoittaa, että ei yhteyttä. Yksi pitkä, että meni päälle.

Pumpeli

Minkä kokoinen on muuten teholtaan tämä ocun webasto?

japa

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 25.11.16 - klo:17:35
Varmaa tietoo ei ole , mutta se on n. 5.5 kw.  ;)
Octavia 1,5 dsg style 2019
octavia 1,4 style 2016
Octavia rs 2,0 tsi 2015
Octavia 1,4 elegance 2013

drenalyn

Lainaus käyttäjältä: Pumpeli - 25.11.16 - klo:17:35

Thermo Top Evo 5kW ainakin Dieselissä.
Octavia RS 4x4

pomo

Tuosta virran riittävyydestä seuraavia kokemuksia: en ole laittanut kiinteää laturia, ainoa lämmitin on tuo webasto. Olen lataillut octavian akkkua 2-3 viikon välein. Nyt kun tuli nämä pakkaset ja start/stop ei enää sammutteleva autoa, vaikuttaa siltä, että tuolla samalla benton-laturilla latausaika on lyhentynyt? Eli vaikuttaa siltä, että start/stop kuluttaa akkua webastoa enemmän. Webastolla siis lämmitetään tällä hetkellä 2 x 30 minuuttia/päivä ja työmatka kaupunki painotteisella ajolla noin 20min /suunta. Eli tuo agm latautuu ainakin octaviassa hyvin, yksi syy varmasti alun sijoittuminen moottoritilasta eli lämpimään.

qwer

Ensimmäiset kunnon pakkaset ja meinas Scout jäädä aamulla pihaan. :( Pakkaasta oli 25C ja Webasto oli päällä noin 30min. Tuulilasi oli ehtinyt sulaa noin puoliksi. Kun yritin startata tämän 1.6tdi pikkulohkon niin se vain inahti. Seuraavilla kahdella yrityksellä samanlaiset inahdukset ja muutama vika valo päälle, mm vakkaria ja törmäystunnistin :) Sitten sammutin Webaston ja muut sähkölaitteet. Odotin hetken ja starttasin taas. Nyt moottori lähti yskien ja tosi äänekkäästi päälle. Eli olen aika varma että Webasto ei lämmittänyt moottoria ollenkaan.

Onko kokemusta että tehdas-Webasto lämmittäis vain sisätiloja? Kyseessä on MY17 ja ohjekirjan mukaan pitäisi Webaston lämmittää myös moottoria. Pystyykö VCDS:llä näkee mitä Webasto lämmittää?

puolihop

Lainaus käyttäjältä: pomo - 05.12.16 - klo:09:23
Tuosta virran riittävyydestä seuraavia kokemuksia: en ole laittanut kiinteää laturia, ainoa lämmitin on tuo webasto. Olen lataillut octavian akkkua 2-3 viikon välein. Nyt kun tuli nämä pakkaset ja start/stop ei enää sammutteleva autoa, vaikuttaa siltä, että tuolla samalla benton-laturilla latausaika on lyhentynyt? Eli vaikuttaa siltä, että start/stop kuluttaa akkua webastoa enemmän. Webastolla siis lämmitetään tällä hetkellä 2 x 30 minuuttia/päivä ja työmatka kaupunki painotteisella ajolla noin 20min /suunta. Eli tuo agm latautuu ainakin octaviassa hyvin, yksi syy varmasti alun sijoittuminen moottoritilasta eli lämpimään.

Itse olen nyt kolme vuotta ajanut RS TDI:llä ja webasto on päällä aina kun lämpötila lähentelee nollaa tai menee sen alle. Aamuisin ja iltapäivisin se käy noin 20-25 minuuttia ennen lähtöä. Ajoa kertyy noin 20-25min suunta enkä lataa akkua erikseen. Pienistä pakkasista lähtien kytken start / stopin pois päältä. Vielä ei ole starttaaminen ollut vaikeaa, eli akku on riittänyt hyvin.

Peke

Nämähän on semmosia itsestään selvyyksiä:
S&S kuluttaa akkua paljon(ja on muutenkin ihan paska)
Aja aina yhtä pitkään ku mitä käytät Webastoa, niin ei tule akun kanssa ongelmia.
Yhdessäkään autossa ei ole ollut lisälaturia Webaston kaverina(eikä otettu RS:kään), ajo lyhyttä talvisin eikä ole ollut ongelmia ku tuon ylläolevan vaan muistaa. ;)
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Gudmund

Lainaus käyttäjältä: Peke - 06.01.17 - klo:17:29
Nämähän on semmosia itsestään selvyyksiä:
S&S kuluttaa akkua paljon(ja on muutenkin ihan paska)
Aja aina yhtä pitkään ku mitä käytät Webastoa, niin ei tule akun kanssa ongelmia.
Yhdessäkään autossa ei ole ollut lisälaturia Webaston kaverina(eikä otettu RS:kään), ajo lyhyttä talvisin eikä ole ollut ongelmia ku tuon ylläolevan vaan muistaa. ;)

Eipä ole itsellänikään mitään lisälaturia ollut Ocussa (2.0TDI), eikä kertaakaan ole ladattu akkua muuta kuin autolla ajaessa tietysti. Webastoa tulee käyttää aika tarkasti, että riittävät varaustasot säilyy, kuten Pekekin totesi.
Minulla on nyt kolmas talvi menossa ja webastoa on käytetty päivittäin talvella. Ocuhan lähtee hyvin käyntiin ilman webastoakin, kunhan hehkut pelaa. Mutta webaston kanssa toki mukavampi lähteä. Kovilla pakkasilla (-20 tms) tuntuu että noin 30-40min on sopiva aika webaa. Toki sitten pitäis ajaakin se lähes sama määrä, muuten tulee parissa päivässä ongelmia virran kanssa. Tuo noin 15min on kaikista hankalin weban käyttöaika pakkasilla. Joskus auto voi lähteä vähän kakoen käyntiin, kuten on muissa yhteyksissä jo todettu. Tosi harvinaista tuo huono starttaus on minulla ollut, sillä ehkä kerran talvessa on noin käynyt tähän mennessä.
Octavia III RS TDI

enkero

Lainaus käyttäjältä: qwer - 06.01.17 - klo:17:00
Ensimmäiset kunnon pakkaset ja meinas Scout jäädä aamulla pihaan. :( Pakkaasta oli 25C ja Webasto oli päällä noin 30min. Tuulilasi oli ehtinyt sulaa noin puoliksi. Kun yritin startata tämän 1.6tdi pikkulohkon niin se vain inahti. Seuraavilla kahdella yrityksellä samanlaiset inahdukset ja muutama vika valo päälle, mm vakkaria ja törmäystunnistin :) Sitten sammutin Webaston ja muut sähkölaitteet. Odotin hetken ja starttasin taas. Nyt moottori lähti yskien ja tosi äänekkäästi päälle. Eli olen aika varma että Webasto ei lämmittänyt moottoria ollenkaan.

"Onnea", on näköjään tuo vika tullut 1,6TDI:hinkin :(
ex: Fabia III Combi 1.2 TSI DSG Style -16, Octavia Combi Style 4x4 TDI DSG -15, Fabia III 1,2 TSI DSG -15, Octavia III Combi 1,6 TDI DSG -13,Fabia II vRS -10, Octavia II FL Combi 1,4 TSI -09, Octavia I HB 1,9 TDI -98

qwer

Lainaus käyttäjältä: enkero - 06.01.17 - klo:19:45
"Onnea", on näköjään tuo vika tullut 1,6TDI:hinkin :(

Siis kumpi tässä on vikana Webasto vai huono käynnistyvyys yleensä? Huomasin tuolta toisesta ketjusta tuota käynnistysongelmaa. Auto on muuten käynnistynyt hyvin.

enkero

Lainaus käyttäjältä: qwer - 06.01.17 - klo:20:45
Siis kumpi tässä on vikana Webasto vai huono käynnistyvyys yleensä? Huomasin tuolta toisesta ketjusta tuota käynnistysongelmaa. Auto on muuten käynnistynyt hyvin.

Luulen, että moottorinohjaus hämääntyy Webaston käytöstä, mutta ilmeisesti ongelmaa esiintyy myös ilman lämmitystä. Edellisellä (1,6 III-Ocu) mitään ongelmia ei ollut.

b1mpo

Siis aivan varmasti komponentit toimisi, mutta softa ei.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

Ocu 2017

Olisiko jollain tietoa onko tehdaswebastoon saatavilla toista kaukosäädintä ja jos on mikä olisi edullisin hankintakanava ja miten sen saa toimimaan ?

Macross

Lainaus käyttäjältä: Ocu 2017 - 06.01.17 - klo:21:36
Olisiko jollain tietoa onko tehdaswebastoon saatavilla toista kaukosäädintä ja jos on mikä olisi edullisin hankintakanava ja miten sen saa toimimaan ?
Ei onnistu, kyselin asiasta itse myös uuden auton ohessa, tehdas webaan saa liitettyä vain yhden kaken kerralla. Vissiin sama taitaa olla ihan jälkiasennus weballakin?

Morpheus3

Lainaus käyttäjältä: Macross - 06.01.17 - klo:23:23
Ei onnistu, kyselin asiasta itse myös uuden auton ohessa, tehdas webaan saa liitettyä vain yhden kaken kerralla. Vissiin sama taitaa olla ihan jälkiasennus weballakin?
Ja höpöhöpö... Ebaysta T91R kake hankintaan, ja sulakkeenirrotuskikalla paritettu alle puolen minuutin, ja sen jälkeen molemmat kaket toimii auton kanssa. Maksimimäärä mitä saa liitettyä taisi olla 4kpl.

Nimim. itsella kaksi kakea, ja molemmat käytössä
Ajossa: ID.7 Tourer GTX 4MOTION Grenadilla Black
Ex: Octavia IV Combi Style 2.0 TSI 190 4x4 DSG Black Magic -21, Skoda Octavia Combi L&K 1.8 TSI 4x4 DSG -16, Skoda Octavia Combi Elegance 2.0 TDI 4x4 DSG -12, Audi A4 Avant Business 1.8T Multitronic -07, ja kasa Saksan Ladoja.

pomo

Sopiiko tuo t91r myös my17 uuden maallisen kaukosäätimen kaveriksi?

qwer

Lainaus käyttäjältä: enkero - 06.01.17 - klo:20:52
Luulen, että moottorinohjaus hämääntyy Webaston käytöstä, mutta ilmeisesti ongelmaa esiintyy myös ilman lämmitystä. Edellisellä (1,6 III-Ocu) mitään ongelmia ei ollut.

Voisiko tässä olla niin helppo lapsus että kone ei hehkuta tarpeeksi kun on ollut Webasto päällä? Tänään käynnistin Webaston lämmityksen jälkeen ajatuksella ja sehän starttaa aivan heti kun painaa starttia. Muistelisin että nollakelillä kun käynnistin ilman lämmitystä niin se odotti hetken ja vasta käynnistyi. Olisiko jopa ehtinyt tulla näyttöön teksti "Käynnistetään moottoria" tms. Mietä mieltä muut?

esako62

Lainaus käyttäjältä: qwer - 07.01.17 - klo:18:12
Voisiko tässä olla niin helppo lapsus että kone ei hehkuta tarpeeksi kun on ollut Webasto päällä? Tänään käynnistin Webaston lämmityksen jälkeen ajatuksella ja sehän starttaa aivan heti kun painaa starttia. Muistelisin että nollakelillä kun käynnistin ilman lämmitystä niin se odotti hetken ja vasta käynnistyi. Olisiko jopa ehtinyt tulla näyttöön teksti "Käynnistetään moottoria" tms.

Kylmäkäynnistyksessä tulee mainitsemasi teksti. Veikkaus tuosta starttiongelmasta Weban käytön yhteydessä. Anturi sekoilee ja antaa systeemin luulla lämpötilan olevan erilainen kuin se on. Sen jälkeen hehkuttaa liian vähän?

Peke

Webastollehan riittää jo 10min käyttö, että pysyy ns. kunnossa mutta nykyautoissa ongelmia aiheuttaa lämpötila-antureiden suuri määrä. Eli kun käytetään Webastoa 10-15min niin osa antureista ilmoittaa moottorinohjaukselle et lämmin ja osa kylmä. Siksi käynnistäessä saattaa esiintyä ongelmia. Mulla oli RS3:ssa aluksi semmosta probleemaa jälkiasennus Webaston kans, et jos käytti vaan noin 10min niin kone kävi pari sekunttia "vajailla". Heti ku pikkasen anto kaasua, käynti meni oikeanlaiseksi. Korjaus tähän oli et käytti Webastoa vähintään 15min niin sillon auto ei tehnyt tuota.
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy