A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

Kotkis

Lainaus käyttäjältä: exlex - 08.04.15 - klo:00:14
Ajattelin vaihtaa sulat nyt 30 000km huollossa.
Siis vaihdattaa vai? Merkkihuollossa? Toki jos sieltä saa takuuvarmasti tuollaisia kahden vuoden sulkia, niin ehkä kannattaakin... mutta muuten vaihtaisin kyllä itse. Vaihdatin itse edelliseen autooni, Yetiin, sulat merkkihuollon yhteydessä, kun ajattelin, ettei se "nyt niin paljoa voi maksaa". No, toista sataa euroa se taisi sitten olla. En vaihdata enää.
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

exlex

Tarkistan merkin ja hankin varmaan samanlaiset. Jos liike perii sulkien vaihdosta yli 50â,¬, niin vaihdan itse.

ITbites

4000 kierroksen kohdalla alkaa kuulumaan joku mystinen resonaatio (kerran se oli Audissa polttoaineletku mikä otti kiinni koriin), onko tullut vastaan?
VW ID.4 Pro 4MOTION Elegance, 2024
CUPRA Born 77kWh 170KW, 2022
VW ID.3 ST1 Plus 58kWh, 2021
VW e-GOLF, 2020
VW Golf GTE, 2018

q neljä

Noihin sulkakeskusteluihin kommenttia: itsellä A4 ja kahden vuoden ja 114tkm:n aikana kahdet sulat. Vaimon A3 taitaa olla myös toiset sulat menossa mutta auto on jo 9-vuotias ja kilsoja aika paljon vähemmän.... Sulat on aina ostettu marmorilta, vaihdettu joko itse tai huollon yhteydessä. Sulkaparihan maksaa n. 45â,¬ ja vaihdon jälkeen ei harmita yhtään.
Ihan missä vaan käytössä neljä vetävää pyörää yleensä riittää =  Quattro Tdi
Audi A4 Avant TDI quattro S-tronic -17

Ripa76

Sulissa on eroja. Muistaakseni Valeot jotka oli testivoittajat niin näissä indikaattoritarra muutti väriä melko nopeasti ja tuolloin sulat alkoi olemaan jo vaihtokunnossa. Nykyiseen ajokkiin laitoin Championit, jotka ovat Motonetin halvimpia ja nämä vaikuttavat huomattavasti paremmilta kuin Valeot. Mitä järkeä on laittaa jotku kalliit sulat jos halvoissa säästää huomattavat summat? Ainakaan itse en vaihdatuttaisi merkkiliikkeellä, kun osaan vaihtaa ne itsekin. Ja varmasti moni muukin osaisi jos viitsisi vähän katsoa niitä ohjeita ja nähdä vaivaa. Muutenkin huolloissa kusetetaan, kun lisätään tuulilasinpesunestettä ja siitä peritään varsin kallis litrahinta.
http://www.spritmonitor.de/en/detail/887557.html

Audi A3 Sedan Business Sport 1.6 TDI 81kW -14

Nudde

LainaaSulissa on eroja. Muistaakseni Valeot jotka oli testivoittajat niin näissä indikaattoritarra muutti väriä melko nopeasti ja tuolloin sulat alkoi olemaan jo vaihtokunnossa. Nykyiseen ajokkiin laitoin Championit, jotka ovat Motonetin halvimpia ja nämä vaikuttavat huomattavasti paremmilta kuin Valeot. Mitä järkeä on laittaa jotku kalliit sulat jos halvoissa säästää huomattavat summat? Ainakaan itse en vaihdatuttaisi merkkiliikkeellä, kun osaan vaihtaa ne itsekin. Ja varmasti moni muukin osaisi jos viitsisi vähän katsoa niitä ohjeita ja nähdä vaivaa. Muutenkin huolloissa kusetetaan, kun lisätään tuulilasinpesunestettä ja siitä peritään varsin kallis litrahinta.

Sulissa on eroja, kyllä, ja moni ei vaan huomaa että ne ovat huonot. Itse vaihdoin nyt kun auto on hieman alle 2 vuotta vanha, ei ne olleet niin huonot, mutta kun nyt vertasai uusiin niin on niissä ihan hirveän iso ero. Tuulilasinpesunesteestä aina ollaan minulta kyselty, samoin sulista ym. jopa polttimoista että saako vaihtaa/lisätäänkö. Ei lisätä kiitos, koska on liian kallista. Eikös teiltä ole näitä asioita kyselty???

DSGOK

Lainaus käyttäjältä: Ripa76 - 15.04.15 - klo:12:49
Sulissa on eroja. Muistaakseni Valeot jotka oli testivoittajat niin näissä indikaattoritarra muutti väriä melko nopeasti ja tuolloin sulat alkoi olemaan jo vaihtokunnossa. Nykyiseen ajokkiin laitoin Championit, jotka ovat Motonetin halvimpia ja nämä vaikuttavat huomattavasti paremmilta kuin Valeot. Mitä järkeä on laittaa jotku kalliit sulat jos halvoissa säästää huomattavat summat? Ainakaan itse en vaihdatuttaisi merkkiliikkeellä, kun osaan vaihtaa ne itsekin. Ja varmasti moni muukin osaisi jos viitsisi vähän katsoa niitä ohjeita ja nähdä vaivaa. Muutenkin huolloissa kusetetaan, kun lisätään tuulilasinpesunestettä ja siitä peritään varsin kallis litrahinta.

Suurimmat säästöt saa, kun vie itse öljyt. Nesteiden lisäys, polttimoiden vaihto etc. kannattaa varmuuden vuoksi kieltää erikseen, jos niistä ei kysytä.

exlex

Vaihdoin uudet Boschin Aerotwinsulat noin 3vk sitten ja pakko sanoa, että äänet / hyppiminen lähti pyyhkimisestä. Jotkut ovat arvailleet, että tuulilasin pinnassa olisi ollut joku pinnoitus, mutta en enää oikein usko siihen. Luulen, että noi vakiosulat on vain täydet tunkit. Uudet sulat liukuvat lasin pinnassa, kuin öljyssä. Voin suositella.  ;)

Nilkki

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 17.04.15 - klo:07:32
Suurimmat säästöt saa, kun vie itse öljyt. Nesteiden lisäys, polttimoiden vaihto etc. kannattaa varmuuden vuoksi kieltää erikseen, jos niistä ei kysytä.
Pissapojan täyttö kuuluu ainakin Tampereen Audi-Centerillä huollon hintaan (sama hinta lisäsivät tai eivät). Polttimoista kysyivät ja sanoin että saa vaihtaa, mutta ei siellä palaneita ollut.
Audi A3 1,4TFSI Sportback Business Sport -13 "Shiraz Red"

AS3

Maahantuoja vastasi että A3 hukkaportin vivuston kilinät ja helinät ovat ominaisuus joka ei aiheuta toimenpiteitä. Eihän siinä, aikas kallis helistin  :o. Vaan kyllä tuohon alkaa jo tottumaan.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 05.05.15 - klo:16:00
Vaihdoin uudet Boschin Aerotwinsulat noin 3vk sitten ja pakko sanoa, että äänet / hyppiminen lähti pyyhkimisestä. Jotkut ovat arvailleet, että tuulilasin pinnassa olisi ollut joku pinnoitus, mutta en enää oikein usko siihen. Luulen, että noi vakiosulat on vain täydet tunkit. Uudet sulat liukuvat lasin pinnassa, kuin öljyssä. Voin suositella.  ;)
Ajelehan vielä muutama viikko niin kyllä sulat alkaa jälleen hyppimään.
MINÃ,, olen se joka epäilee,että lasiin on yritetty laittaa joku käsittely mikä onkin mennyt päin peetä.
Itsellä on jo kolmannet sulat ja jälleen hyppii ja kitisee tuulilasissa aj. 21tkm.
Bilteman sulka toimii parhaiten. Olisiko eniten muovia? Itse olen kokeillut Bossia kahdesti Motograftia kerran.
Paska homma paskassa autossa kun varmaankin pitäisi lasi vaihtaa ennen kuin pääsisi vaivasta. Kuka piru viitsii ostaa sulkia muutaman tuhannen välein. Suljista kun lähtee pintakäsittely(grafiittimainen aine) nii pomppiminen alkaa.
Pitkällä matkalla ja sateella tosi paska vaiva. Vaan niinhän on autokin kun ei edes tuulilasinpyyhkimet pelaa oikein.
Normaalisti sulat kestää 2v/30tkm.

Rauska

^Peseppä se lasi tärpätillä ja huuhtele isopropanolilla, sekä lopuksi laimentamattomalla tuulilasinpesuaineella. Vois auttaa....
NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

rami

Lainaus käyttäjältä: Rauska - 13.05.15 - klo:00:02
^Peseppä se lasi tärpätillä ja huuhtele isopropanolilla, sekä lopuksi laimentamattomalla tuulilasinpesuaineella. Vois auttaa....
Kyllä tuota lasia on pesty niin jumalattomasti.
Sinolia ja akkuvettä 50%/50% eikä auta mitään.
Kaikki pesuaineet on kokeiltu Fairystä lähtien.
Likaa siinä ei ole se on selvyys. Pyyhkimet "tarttuu" ja takoo lasissa kun siinä on vaikka tihkutunnistin päällä.
Selvä ongelma ja tosi paska juttu koko kopperossa. Oikein risoo lähteä tuntien ajomatkalle. Pitäisi joka sateeseen kun lähtee vaihtaa uudet pyyhkimensulat.
Ei ikinä ole ollut tuollaista ongelmaa vaikka autoja on ollut tusinoittain.
Vika on selvästi lasinpinnassa tai käsittelyssä missä lie. Hyvää varmaan on asialla ajateltu mutta susi mikä susi.
Lasinpinnan käsittelystä kielii sekin kun vesipisarat "helmeilee" lasinpinnassa.
Ja TAKAJARRUT voi jeesus kun parkuu kun peruuttaa hitaasti katoksesta ja hakee jarrutuntumaa.
Hävettää,huutaa niin pirusti varsinkin yönjäljiltä. Ihmiset katsoo ja töllöttää. Ompas siinä ihme auto. Sehän onkin uudenkarhea Audi.
Ihmeellisiä selviä pieniä vikoja jotka ovat kumminkin hyvin kiusallisia ja varsinkin tuo lasinpyyhkimensulkien hakkaaminen.
Tuollainen hakkaaminen ja takominen rasittaa erittäin paljon pyyhkimien mekanismejä.
Käytännössä sateella täytyy itse hoitaa lasinpyyhintä kertapyyhkäisyllä. Mahtavaa ajella uudella A3:lla.

Daatta

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.05.15 - klo:00:16
Likaa siinä ei ole se on selvyys. Pyyhkimet "tarttuu" ja takoo lasissa kun siinä on vaikka tihkutunnistin päällä.

Lasissa on varmaankin jokin pinnoite. Sen pois saaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu, normaalit puhdistusaineet eivät auta. Gtechniqillä on G4 Glass Nano Polish jolla sain ex. Leonin lasin puhtaaksi. Siinä ongelmana oli valumajäljet lasissa, pyyhkimien pomppiminen tuli vasta pinnoitteen myötä... G4 hierotaan lasin sienellä ja pyyhitään pois. Niin kauan pitää työstää, että lasi ei hylji vettä yhtään vaan vesi lepää lasilla tasaisena mattona. Pyyhkimet kannattaa vaihtaa operaation jälkeen, OEM tai SWF merkeillä lähtisin kokeilemaan.

Cuprassa on ollut uudesta asti saman valmistajan G1 pinnoite. Se toimii yleisesti ottaen tosi hyvin, mutta pientä pomppimista on havaittavissa puolimärällä lasilla.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

rami

Lainaus käyttäjältä: Daatta - 13.05.15 - klo:09:29
Lasissa on varmaankin jokin pinnoite. Sen pois saaminen ei ole ihan yksinkertainen juttu, normaalit puhdistusaineet eivät auta. Gtechniqillä on G4 Glass Nano Polish jolla sain ex. Leonin lasin puhtaaksi. Siinä ongelmana oli valumajäljet lasissa, pyyhkimien pomppiminen tuli vasta pinnoitteen myötä... G4 hierotaan lasin sienellä ja pyyhitään pois. Niin kauan pitää työstää, että lasi ei hylji vettä yhtään vaan vesi lepää lasilla tasaisena mattona. Pyyhkimet kannattaa vaihtaa operaation jälkeen, OEM tai SWF merkeillä lähtisin kokeilemaan.

Cuprassa on ollut uudesta asti saman valmistajan G1 pinnoite. Se toimii yleisesti ottaen tosi hyvin, mutta pientä pomppimista on havaittavissa puolimärällä lasilla.

Aika ihmeellistä,että VAG autoihin laitetaan tuollaiset tuulilasit mistä ei ole mitään hyötyä,ONGELMAA vain.
Pitäisi varmaan tehdä "pikahoito" ja pyyhkiä kuiviltaan aina kun kuraa tai pölyä tulee lasiin.
"Hiomahoito".
Jos tää juttu on yleinen muissakin VAGeissa niin kysymys on lähinnä huonosta lasinvalmistustekniikasta.
Silikonipuikko pitää olla hätävarana tuolla takaboxissa. Sitä voi hädissään käyttää pitemmillä matkoilla.
On se ihmeellistä,että uudessa pirsissä ei ole edes toimiva tuulilasinpuhdistus järjestelmä.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: AS3 - 12.05.15 - klo:21:16
Maahantuoja vastasi että A3 hukkaportin vivuston kilinät ja helinät ovat ominaisuus joka ei aiheuta toimenpiteitä. Eihän siinä, aikas kallis helistin  :o. Vaan kyllä tuohon alkaa jo tottumaan.
Mulla laittoivat vuosi sitten siihen klipsun ilman mitään mutinoita. Se maksaa ehkä muutaman euron ja kuuluu takuun piiriin.

exlex

Täällä on taas viisastenneuvosto kokoontunut.  ;D Niin onko tästä pinnoitteista näyttää jotain faktaakin, kun tuntuu olevan jo tehty asiasta faktaa vaikkei koko asiasta ole yhtään mitään todisteita. Itselläni entiset pyyhkimet pomppivat liikkeestä ulosajaessa lähtien. Eli eivät ole koskaan menneet tälläin tasaisesti kuin uudet sulat. Tosiaan minulla on noi uudet Boschin sulat, jota myöskään varmaan Ramilla ei ole ollut vielä, kun noi tuli myyntiin ihan vasta. Mutta seurailempa tuota tuulilasin pyyhkimien pomppimisilmiötä vaikka 5000 km ja kerron onko alkanut pomppia uudelleen. Vielä ei mitään tietoa, vaan sulka liikkuu kuin unelma.

Ihan vain tälläinen asia tiedoksi, josta olen kuullut. Jotkut autoliikkeet saattavat laittaa uuden auton tuulilasin pintaan nanolex tai vastaavan pinnoitteen, joka estää veden jäämistä lasiin. En kuitenkaan tiedä miten tämä vaikuttaa tuulilasin pyyhintätulokseen. En usko, että aiheuttaa pomppimista. Jos pyyhin aiheuttaa pomppimista, niin kannattaa kokeilla seuraavia:
1.) vaihtaa pyyhkimet uusiin.
2.) puhdistaa tuulilasin pinta sinolilla tai jollain liuottimella.
3.) asentaa itse pintaa pinnoite kuten nanolex. Pinnoite tulee lasin pintaa, joten sulka ei ole enää kiinni lasissa ollenkaan.

Jos noilla vinkeillä ei lopu ongelma, niin vika on jo käyttäjässä.  ;D

Lainaus käyttäjältä: AS3 - 12.05.15 - klo:21:16

Sori pakko kysyä. Mikä on hukkaportti?

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.05.15 - klo:11:03
Täällä on taas viisastenneuvosto kokoontunut.  ;D Niin onko tästä pinnoitteista näyttää jotain faktaakin, kun tuntuu olevan jo tehty asiasta faktaa vaikkei koko asiasta ole yhtään mitään todisteita. Itselläni entiset pyyhkimet pomppivat liikkeestä ulosajaessa lähtien. Eli eivät ole koskaan menneet tälläin tasaisesti kuin uudet sulat. Tosiaan minulla on noi uudet Boschin sulat, jota myöskään varmaan Ramilla ei ole ollut vielä, kun noi tuli myyntiin ihan vasta. Mutta seurailempa tuota tuulilasin pyyhkimien pomppimisilmiötä vaikka 5000 km ja kerron onko alkanut pomppia uudelleen. Vielä ei mitään tietoa, vaan sulka liikkuu kuin unelma.

Ihan vain tälläinen asia tiedoksi, josta olen kuullut. Jotkut autoliikkeet saattavat laittaa uuden auton tuulilasin pintaan nanolex tai vastaavan pinnoitteen, joka estää veden jäämistä lasiin. En kuitenkaan tiedä miten tämä vaikuttaa tuulilasin pyyhintätulokseen. En usko, että aiheuttaa pomppimista. Jos pyyhin aiheuttaa pomppimista, niin kannattaa kokeilla seuraavia:
1.) vaihtaa pyyhkimet uusiin.
2.) puhdistaa tuulilasin pinta sinolilla tai jollain liuottimella.
3.) asentaa itse pintaa pinnoite kuten nanolex. Pinnoite tulee lasin pintaa, joten sulka ei ole enää kiinni lasissa ollenkaan.

Jos noilla vinkeillä ei lopu ongelma, niin vika on jo käyttäjässä.  ;D

Hukkaportti on varmaan sellainen portti joka on sen tarpeellisen portin vieressä.

Palataampas tähän asiaan vielä kerran. Itselläni oli auto vasta puolivuotta ja pyyhmimensulat alkoi hyppimään niin pirusti ja mikä pahinta 1200km ajosuoritteen aikana. Muistan ikäni kun Kauhavan kohdalla yritin hangata sulkia kuiviksi ja pistin silikoonipötkylästä liukastetta jotta pääsi jälleen jatkamaan matkaa.
Ensiasennussulat näytti olevan Bossit. Eipä muuta kuin Motonettiin ostamaan uusia sulkia Bossin Aerotwinit tilalle. Samaa merkkiä ja mallia kuin ensiasennussulat. No pyhkipäs pirun hyvin muutaman satakilsaa ja sama pomppiminen jatkui jälleen. Jälleen Motonettiin sulkia ostamaan Motograftit tuikattiin paikalleen pelasi hieman paremmin. Heti kun näistä pyyhkijänsulista häipyy se harmaa grafiittimainen aine (muutama sata kilsaa) alkaa jälleen sama pelleily. Jälleen uutta sulkaa tilalle Biltemasta löytyi jonkinlainen sulka joka pelasi hieman paremmin mutta niitäkin löytyi vaan kuskinpuolelle.
Siis neljännet pyyhkijänsulat ovat nyt kokeilla ja sama saatanan pomppiminen jatkuu. Siis neljännet sulat ja 20tkm.......
On putsattu Sinolilla ja akkuvedellä lasia eikä mitään helpostusta. Tilanne on päinvastainen mitä puhtaampi lasi on sen enemmän pyyhkimet pomppii siinä pinnassa. On selvää,että lasille on yritetty tehdä joku käsittely tai muu jo valmistusvaiheessa koska vesi helmeilee siinä lasissa aika voimakkaasti. Kerran kokeilin 5-sateesta tököttiä helppasi vähäksi aikaa mutta äkkiähän tuollainen tökötti siitä liukenee.
Se on selvä ettei puhdistaminen auta muuta kuin lisää ongelmaa. Ainoa apu on nuista pinnotteista(ehkä) mutta sekin on kyllä lyhytaikainen.
Ei auton tuulilasi pitäisi tarvita mitään pinnotteita muuta kuin olla puhdas ja hyvät pyyhkimensulat näillä pitäisi pärjätä.
Otin tämän asian esille jo yli vuosi sitten ja yksi sieltä löytyi jolla oli sama ongelma. Nythän näitäkin alkaa tulemaan näköjään.
Siis TOISTAN ei jumalisten jotain auton tuulilasia pitäisi tarvetta olla hangata millään aineilla kyllä edellä mainitsemani keinot pitäisi riittää. Kunnon sulat ja puhdas lasi.
exeles!!!!!!! auto on tuolta osaalueeltaan ihan susi ja hyvin ongelmallinen. Oikein kyllä pelottaa lähteä ajeleen 1200km reissua. Täytyy ajottaa ajaminen päivänvalonaikaan.
Tämä on suoraa tekstiä ihmiseltä jolla on kokemusta autoista eikä ole sokeasti rakastunut johonkin koppuraan.
Jos sää luulet,että vika on käyttäjässä lähdetään tuolla mun koppuralla koikalle niin näet todella melkoista tivolia.

Ei tää mikään viisastenkerho ole. Vaan kerho joka käsittelee asioita suoraan ja rehellisesti. Nimenomaan sellaisten ihmisten puheita jotka ei rakkaudesta autoon ymmärrä tälläisia kiusallisia ongelmia.
Olen kyllä pettynyt tuohon koppuraan olisihan tuolla rahalla saanut jo autonkin.
Kyllä marmorillakin tiedostetaan tää ongelma kävin tuossa jätkiä porisuttaan niin koneelta muka katsellaan mistä voisi johtua. Pyh!!! Romu mikä romu.
Kyllä panee miettimään kannattaako nuita Vaginoita enää ostaa. Ruotsin lehdistö on onneksi herännyt VAG ongelmien suhteen.

Tuomari

Onpas outoa. Itsellä toinen lasi menossa ja samat 2v vanhat pyyhkijät pyyhkii kuin uudet.

rami

Ehkäpä siksi juuri pyhkiikin kun ei ole enää alkuperäinen SUSIlasi paikallaan.

Rauska

Vastaus Vastaus #497  kun nuo lukee ja muut, niin se silikoni ei kyllä ollut paras vaihtoehto...

NYX RS E-Tron Gt 2022
EX E-Tron Sportback Progres Plus 55 quattro 2022
EX Audi e Tron GT 2021
EX A3  A3 Sportback TFSI mild hybrid 110 kW
EX A4 Avant 2016 2.0 TFSI Quattro
Ex A4 Avant 2.0 TFSI q 2015
Ex A3 SB 1.8 q Business Sport S-Tronic -13
EX A5 SB 2.0T q business -10.
Ex A3 1.4 T s-tronic -09.

exlex

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.05.15 - klo:13:47
Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.05.15 - klo:11:03

Hukkaportti on varmaan sellainen portti joka on sen tarpeellisen portin vieressä.

:D

Voisko joku kertoa oikeasti mikä toi hukkaportti on josta edellä keskusteltiin?

Mutta mikä tulee pyyhkimiin, niin tosiaan rälläilen nyt noilla uusilla pyyhkimillä ja jos tulee ongelmaan, niin kerron kyllä täällä. Yritin googletella aiheesta englanninkielisiltä sivuilta, enkä ainakaan itse löytänyt aiheesta mitään. Löysin kyllä ongelmia yleisesti pyyhkimistä, että joillakin pyyhkimen moottorit ovat hajonneet. Eli jos tuossa pinnassa on joku pinnoite, niin itse epäilen että se on asennettu joko suomenoloja varten, tai liikkeessä. Pinnoitehan lähtee yleensä pois kulumalla / liuottimella. Ellei pinnoite olo kovapinnoite. Mutta toistaseksi ei mitään ongelmia pyyhkimien kanssa, joten nyt vain ajelen.

rami

No ei varmaan paras vaihtoehto mutta mitä teet kun olet kaatosateella liikenteessä eikä muuta konstia ollut käsillä. Keskellä pohjanmaan lakeuksia.
Pyyhkimet todella olivat niin paskat ja hakkaavat,että sai pelätä vivustojen vaurioitumista.
Nääs.... Ihminen joutuu joskus tekemään kekseliäitä valintoja.
Mitä sinä olisit tehnyt?
Olisitko jättänyt koppuran siihen tai tilannut hinausauton?
Senverran kumminkin auttoi,että pääsi perille.
On todella paskamainen ongelma tänään viimeksi kun vaimo tuli pikkureissusta kertoi,että hakkaavat niin pirusti jälleen.
Kolmet uudenveroset sulat on tuossa pöydällä ja mitkään niistä ei toimi A3 koppuran lasissa. Tarkastellaan.
Talvi meni kohtuullisesti koska pyyhkimienkäyttö on vähäisempää.
Mitä ihmeen omituista tässä on jos on SUSI- lasi rakenteeltaan tai materiaaliltaan niin ei siinä sen kummempaa.
Kyllä risoo tuo koppura. Pitää aloittaa uusi keskustelu joka koskee pelkästään näitä tuulilasiasioita.
Täällähän sitä ei kannata aloittaa kun suurin osa on siihen koppuraan iki-ihastuneita ettei voi nähdä siinä mitään ongelmaa.

"Rauska vaikutat kyllä älykkäältä kerroppas parempi konsti"  ;D ;D ;D

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.05.15 - klo:14:15

Kiitos tästä tyhjentävästä vastauksesta.  :D

Hukkaportin avulla turbon tuottamaa painetta voidaan rajoittaa.

wmpt

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.05.15 - klo:14:15

Kiitos tästä tyhjentävästä vastauksesta.  :D

Hyvin pähkinänkuoressa hukkaportilla päästetään pakosarjan ja turboahtimen pakosiiven välillä painetta pois ja säädetään siis turbon pakosiiven nopeutta, jolloin myös imusiipi pyörii hitaammin ja tuottaa täten myös ahtopainetta vähemmän. Lyhyesti siis ahtopaine säädetään haluttuun arvoon hukkaportin avaumaa säätämällä.

(en nyt tiedä miten tämä keskusteluun lisäarvoa hirveästi tuo)

Ongelmiahan näissä on ollut kun säätöventtiilin vivustossa on sen verran klappia, että kilisee.

rami

Lainaus käyttäjältä: Tuomari - 13.05.15 - klo:13:44
Onpas outoa. Itsellä toinen lasi menossa ja samat 2v vanhat pyyhkijät pyyhkii kuin uudet.
Minkä ikäinen auto? Vuosimalli ja käyttöönotto.

exlex

Kiitoksia ohikulkijalle ja wmpt:lle tyhjentävästä vastauksesta.  :)

Tosiaan pakko ottaa vielä kantaa tuohon pyyhkimen pomppimiseen. Eli itselläni ajoin samoilla sulilla 27000km, eikä pomppiminen ole koskaan kyllä ollut tuollaista mitä rami sinun tekstistäsi saa ymmärtää. Pomppiminen tuli esiin lähinnä pienellä tihkusateella, kun vesi ei toiminut tarpeeksi hyvin voitelijana. Eikä pomppiminen todellakaan ollut jatkuvaa. Mutta tosiaan uusilla sulilla nyt ajettu toistatuhatta ja edelleen menee tasaisesti, mutta seurailen niitä.

Tuomari

Lainaus käyttäjältä: rami - 13.05.15 - klo:14:26
Minkä ikäinen auto? Vuosimalli ja käyttöönotto.
Rekisteröity 05/13.
Ihan samanlaisesti pyyhki vanhallakin lasilla, meni vain rikki kiven iskusta.

rami

Lainaus käyttäjältä: exlex - 13.05.15 - klo:14:34
Kiitoksia ohikulkijalle ja wmpt:lle tyhjentävästä vastauksesta.  :)

Tosiaan pakko ottaa vielä kantaa tuohon pyyhkimen pomppimiseen. Eli itselläni ajoin samoilla sulilla 27000km, eikä pomppiminen ole koskaan kyllä ollut tuollaista mitä rami sinun tekstistäsi saa ymmärtää. Pomppiminen tuli esiin lähinnä pienellä tihkusateella, kun vesi ei toiminut tarpeeksi hyvin voitelijana. Eikä pomppiminen todellakaan ollut jatkuvaa. Mutta tosiaan uusilla sulilla nyt ajettu toistatuhatta ja edelleen menee tasaisesti, mutta seurailen niitä.
Odottele vaan rauhassa kyllä tapansa näyttää. ;D

exlex

Pakko kyllä ottaa kantaa tähän A3:sen viat/murheet keskusteluun. Tässä ketjussa on vain muutama vika muutamalla ja keskustelua on silti 17-sivua. Jos nämä oikeat viat lyhennettäisiin, niin viat saataisiin varmaan yhdelle sivulle.  ;D

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy