A3 8V viat/murheet

Aloittaja Nilkki, 09.08.13 - klo:11:57

« edellinen - seuraava »

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: wmpt - 05.02.15 - klo:19:27
Kumma kyllä ei tarvinnut mitään selitellä. '

Huoltolapuista vakoiltuna tasaisella alustalla pelkät virrat päälle -> jos ohjauksessa tuntuu pykälä menee hammastanko vaihtoon. Ja totta tosiaan, näinhän sen pystyi itsekin todentamaan ja nyt tätä pykälää ei tunnu pelkät virrat päällä.
Hammastanko? Aiemmin sanoit, että vaihdettiin hammashihna/ohjaustehostin. En ole tuota uutta systeemiä tutkinut niin kuuluuko myös tehostin ja hammastanko vaihdettaviin pakettiin?

wmpt

Lainaus käyttäjältä: Ohikulkija - 05.02.15 - klo:22:05
Hammastanko? Aiemmin sanoit, että vaihdettiin hammashihna/ohjaustehostin. En ole tuota uutta systeemiä tutkinut niin kuuluuko myös tehostin ja hammastanko vaihdettaviin pakettiin?

Ã,,h ei tietenkään hammashihnaa ;)

Vaihtoon menee siis tästä osa 1, tullut useampi revisio.

LPP6

Lainaus käyttäjältä: RealRooster - 05.02.15 - klo:16:56
Onnistuuko MMI:n firmware päivitys ainoastaan huollossa vai onko nuo päivitykset jossain saatavilla?
MMI:n menustahan löytyy päivitysvalikko, jolloin tiedosto luetaan SD-kortilta; tiedosto vain puuttuu. :)
Yritin tuota kaivella ennen kuin vein auton liikkeeseen päivitettäväksi, mutta en löytänyt ohjeita tai tiedostoa päivityksen itse tekemiseen. Eiköhän siinäkin ole mahdollisuus saattaa MMI mykäksi, jos esimerkiksi virrat katkeavat kesken homman väärällä hetkellä, joten halunnevat pitää nämä(kin) huoltojen tehtävinä.

AS3

onkos tullut vastaan että vedon ollessa päällä ja kaasun sopivassa kohdassa, autosta kuuluu helisevä ääni? Ã,,äni häviää kun kaasua lisää tai höllää.

VW_Johan

Tuli sitten seuraava vika esille, näyttö ei enää nouse ylös kojelaudasta.....

olate

Lainaus käyttäjältä: AS3 - 27.02.15 - klo:23:05
onkos tullut vastaan että vedon ollessa päällä ja kaasun sopivassa kohdassa, autosta kuuluu helisevä ääni? Ã,,äni häviää kun kaasua lisää tai höllää.

Tämä vai?
https://www.youtube.com/watch?v=vK7uVtBok48

2.0 tfsistä raportoitu vastaavaa.

Nudde

LainaaTuli sitten seuraava vika esille, näyttö ei enää nouse ylös kojelaudasta.....

Voihan.... olen itse miettinyt että miten kauan noi toimii, eli kun autot rupeaa olemaan noin 10 vuoden ikäisiä, miten sitten?? Toivottavasti saat joutuisasti korjattua. Niin no, kun auto alkaa olla sen 10 vuotta taitaa olla jo niin paljon muita ongelmia ettei kenelläkään ole varaa pitää sitä....

Nalkkis

Lainaus käyttäjältä: AS3 - 27.02.15 - klo:23:05

Se on se turbon hukkaportin vivustosta?? tuleva ääni. Viepä huoltoon, pistävät sinne jonkun prikan väliin. Loppuu helinät ja kilinät.
Audi A3 SB Business Sport 1.4 TFSI 90kW S tronic Ex

VW_Johan

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 01.03.15 - klo:09:27
Voihan.... olen itse miettinyt että miten kauan noi toimii, eli kun autot rupeaa olemaan noin 10 vuoden ikäisiä, miten sitten?? Toivottavasti saat joutuisasti korjattua. Niin no, kun auto alkaa olla sen 10 vuotta taitaa olla jo niin paljon muita ongelmia ettei kenelläkään ole varaa pitää sitä....

Tänään se sitten lähti taas toimimaan, pari päivää se oli ihan "kuollut" radio ym toimi normaalisti mutta näyttö ei noussut esille. Täytyy ilmoittaa tästä & katsoa jos tekisivät tälle jotain.

rami

Uutta vikaa A3:ssa.
Rek. 9/2013.  Mittariston taustavalaistus "räppäsee" ajoittain hiukan levottomasti.
Onkohan valoautomatiikan toiminnolla jotain tekemistä asian kanssa?

Nudde

Rupes oma auto herjaamaan että patteri on lopussa avaimessa. rupesi häiritsemään ja vaihdoin uuden siihen. No, lopputulos ettei auto tunnista avainta, ja olen kaikki kokeillut, mutta ei vaan tunnista...... Onko vinkkejä miten sen saa taas synkattua? Herjaa että key don´t recognized. Tämä tulee siis kun yrittää käynnistää autoa, napista siis. Ja minulla on advanced key systeemi.

wmpt

Minullakin tuli juuri ilmoitus patterin vaihdosta. Vaihdoin patterin ja kaikki pelasi suoraan. Jännä vika sinulla :o

Advanced key syö näemmä  sen verran virtaa, että kerran vuoteen saa patterin vaihtaa.

Nudde

LainaaMinullakin tuli juuri ilmoitus patterin vaihdosta. Vaihdoin patterin ja kaikki pelasi suoraan. Jännä vika sinulla

jaa, mikähän siinä sitten on erona? Kaukosäätimellä saa ovat/auki kiinni, eli se toimii. Kokeilin sitä kytkemistä sillä attä painaa kaukosäätimen nappia ja sitten lukko auki/kiinni ihan manuaalisesti, jossain oli sellaiset ohjeet mutta ei auttanut.... Onneksi kakkosavain toimii, saavat muuten laittaa sen kuntoon huollossa, pitää kohta muutenkin teettää määräaikaishuollon.  Onhan se nyt ihan jostain jos ei voi vaihtaa patterin kaukosäätimeen ilman että se lakkaa toimimasta.......  :( Eikös kenelläkään ole vihjettä miten sen saa toimimaan?

LainaaAdvanced key syö näemmä  sen verran virtaa, että kerran vuoteen saa patterin vaihtaa.

Mulla kohta 2 vuotta ja nyt vasta herjasi.

VW_Johan

mulla auto 2v/60tkm ja patterit ny loppu molemmista avaimista. Ihan normi-avain. Tuntuu että niissäkin paristo loppuu nopeasti.

VW_Johan

Nyt molemmissa avaimissa uudet patterit, maksoi 2*5â,¬ sisältäen patterit & työn merkkihuollossa. Yllättynyt miten halvalla pääsin.

Nudde

Lainaamaksoi 2*5â,¬ sisältäen patterit & työn merkkihuollossa. Yllättynyt miten halvalla pääsin.

Oli halpa keikka, mutta ei siinä vaihdossa mene monta sekunttia, jos vaan vaihtaa patterit, 2032 sinne menee, ei ole sekään halvin mahdollinen patteri, maksaa varmaan jossain tarjoustalolla jo 3.5â,¬ tjsp. Eli ei jäänyt työstä paljon mitään, mutta jos ne vaan vaihtoi ne tiskillä niin ei siihen mennyt paljon aikaakaan. Eikö löydy ketään joka tietäisi miten saan taas koodattua mun avaimen toimimaan, tietäisikö Mrk?

wmpt

Tunnistuuko avain viemällä se tuohon "lähilukupaikkaan", joka sijaitsee ratin vieressä missä normaalisti on avainreikä?

Nudde

LainaaTunnistuuko avain viemällä se tuohon "lähilukupaikkaan", joka sijaitsee ratin vieressä missä normaalisti on avainreikä?

Täytyy kokeilla kun olen seuraavan kerran autossa. Kiitos vinkistä.

Hevonlörö

Lainaus käyttäjältä: VW_Johan - 23.03.15 - klo:13:44
Nyt molemmissa avaimissa uudet patterit, maksoi 2*5â,¬ sisältäen patterit & työn merkkihuollossa. Yllättynyt miten halvalla pääsin.

Omaani vaihdatin myös merkkihuollossa. Sopiva hinta tuo vitonen. Huoltoneuvoja suositteli (kuinka ollakaan) tuomaan tiskille vaihtoon kun patteri himmaa. Jos jotain menisi pieleen, niin ei tule lisäkuluja asiakkaalle kun hoitavat kuntoon.

Nudde

LainaaTunnistuuko avain viemällä se tuohon "lähilukupaikkaan", joka sijaitsee ratin vieressä missä normaalisti on avainreikä?

Näin saa startattua, mutta ei jää muistiin se avain, kummallista.....

Ohikulkija

Lainaus käyttäjältä: Nudde - 24.03.15 - klo:18:53
Näin saa startattua, mutta ei jää muistiin se avain, kummallista.....
Muistaakseni ohjekirjassa ehdotetaan tuota lähilukupaikan käyttöä, kun paristo on heikko. Voisiko uusi paristo olla valmiiksi lopussa?

Nudde

LainaaVoisiko uusi paristo olla valmiiksi lopussa?

Täytyy kokeilla uudella, ja kokeilen vaan ottaa ton irti/kiinni uudestaan jos se auttaisi, niin sanottu buutti.... ;)

Runqee

Auto oli tänään huollossa ohjauksesta johtuen ja varattiin samalla uusiaika hammastangon/ohjaustehostimen vaihtoa varten. Ei tarvinut selitellä yhtää. Totesivat saman.

DSGOK

Moottorin vikavalo (keltainen) syttyi 7500km kohdalla. Ajelin viitisensataa kilsaa ennen kuin jaksoin viedä näytille. Lamda-anturi paljastui syylliseksi. Uusi piti tilata Ruotsista. No vuokra-auto alle (AC: takuuaikaiseen vikaan ei kuulu laina-auto), koska oli vkl-reissu edessä. Se olikin mukavaa ajoa 1,8TFSI quattrolla, sattui takatalvikin sopivasti  ;D

Korjauksen jälkeen ajelin 200km ja samainen valo syttyi jälleen. Olin taas lähdössä reissuun, joten soitin Audin liikkumisturvaan ja kyselin uskaltaako ajella. Kuulemma saa ajaa. Ei ollut puhetta kuinka pitkään, joten ajellaan ensimmäineen huoltoon saakka... Ei siellä joka viikko jaksa rampata.

Toinen "vika" on umpisurkeat tuulilasinpyyhkijät. Täytynee hakea Motonestistä paremmat tarvikesulat.

HoXXma

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 07.04.15 - klo:16:55

Toinen "vika" on umpisurkeat tuulilasinpyyhkijät. Täytynee hakea Motonestistä paremmat tarvikesulat.
No voi perhana. Itselläni on  kohta kaksi vuotta ja 30000km ajettuna  ja edelleen erittäin hyväkuntoiset alkuperäiset sulat käytössä. Missään edellisissä autoissani ei ole ollut lähellekään niin kestävät pyyhkijänsulat kuin tässä Audissa  :o

VW_Johan

sama tässä, 2v & 65tkm ajettu, alkuperäiset pyyhkijänsulat eikä vielä tarvetta vaihtaa.

exlex

Täälläkin sama homma. Sulat olleet kohta 30 000km ja edellee, kuin uudet.

rami

Lainaus käyttäjältä: DSGOK - 07.04.15 - klo:16:55
Moottorin vikavalo (keltainen) syttyi 7500km kohdalla. Ajelin viitisensataa kilsaa ennen kuin jaksoin viedä näytille. Lamda-anturi paljastui syylliseksi. Uusi piti tilata Ruotsista. No vuokra-auto alle (AC: takuuaikaiseen vikaan ei kuulu laina-auto), koska oli vkl-reissu edessä. Se olikin mukavaa ajoa 1,8TFSI quattrolla, sattui takatalvikin sopivasti  ;D

Korjauksen jälkeen ajelin 200km ja samainen valo syttyi jälleen. Olin taas lähdössä reissuun, joten soitin Audin liikkumisturvaan ja kyselin uskaltaako ajella. Kuulemma saa ajaa. Ei ollut puhetta kuinka pitkään, joten ajellaan ensimmäineen huoltoon saakka... Ei siellä joka viikko jaksa rampata.

"Umpisurkeat tuulilsinpyyhkijät"....... Minulla on jokin ihmevika lasin pinnassa  koska kaikki sulat "tarttuu" kiinni ja hakkaa niin pirusti jossain tilanteessa vaikka vettä olisi lasissa kuinka. Alkuperäset alkoi hakkaamaan n.5000km vaihdoin uudet Bossit hetken pelitti jälleen sama ongelma. Voihdoin jälleen Motograftit aikansa pelasi ja kun suljista lähti grafiittimainen pinnoite niin jälleen tarttuu "hakkaa". Hain Biltemasta sulat jotka toimii vähän paremmin,olisiko enemmän muovia nuissa suljissa.
Jokin IHMEELLINEN ongelma on lasin pinnoituksessa. Ei ikinä ole sattunt vastaavaa ongelmaa kuin tuossa koppurassa noiden sulkien kanssa. Pajalla ollaan vaan lärvi auki. Pitää huollossa vaihdattaa jos ei pelitä niin saavat laitella aina uusia muutaman tuhannen välein. Normaalisti sulat kestää 2-vuotta tai 30 tkm.

Kotkis

Uskomatonta, vaikea uskoa noita pyyhkijänsulkien kestoja?!?  :o
N. puol vuotta ja alle 10000 kilometriä ja mulla meni sulat vaihtoon. Takalasin sulka piti jo pahaa ääntä, etusulilla olis ehkä voinut vielä ajella, mutta kun itse en jaksa juuri "raitoja" lasissa katsoa, niin vaihdoin ne samalla. Ja tämä on minusta siis ihan ok kesto, kulutustavaraahan ne on! Mutta että kaksi vuotta ja 65000 km... no ehkä vaihdon tarvekin on subjektiivinen asia..?
Octavia G-tec:

A4 allroad:  A6:  A3:

exlex

Lainaus käyttäjältä: Kotkis - 07.04.15 - klo:23:10
Uskomatonta, vaikea uskoa noita pyyhkijänsulkien kestoja?!?  :o
N. puol vuotta ja alle 10000 kilometriä ja mulla meni sulat vaihtoon. Takalasin sulka piti jo pahaa ääntä, etusulilla olis ehkä voinut vielä ajella, mutta kun itse en jaksa juuri "raitoja" lasissa katsoa, niin vaihdoin ne samalla. Ja tämä on minusta siis ihan ok kesto, kulutustavaraahan ne on! Mutta että kaksi vuotta ja 65000 km... no ehkä vaihdon tarvekin on subjektiivinen asia..?

Itselläni tosiaan samat sulat olleet nyt melko tarkalleen noin 27000 km (1,3 vuotta) ja sulat pyyhkivät todella hyvin. Ei tosiaan tule mitään raitoja jne. Kyllähän sulkien ikää vaikuttaa myös ajo-olosuhteet, peseekö autoa säännöllisesti, ajaako toisen auton perässä paljon jne... Itselläni sulat ovat olleet aika perus käytössä. En tosiaan aja toisten autojen perässä, jotta moska ei lentäisi päälle ja pesen autoani säännöllisesti. Ajattelin vaihtaa sulat nyt 30 000km huollossa.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy