Octavia Combi Elegance 2010 1.6TDI CR DSG

Aloittaja RSOCUstin, 15.07.13 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

b1mpo

Kysyin tänään hihnan vaihtovälistä Tampereen Metroautosta ja vastaus oli 210tkm.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

#31
BT asennettu, aikaa meni sellanen 2,5h.

Ensin negatiiviset kommentit, A-palkin muovinen suojahan oli sitten töhritty likaisilla käsillä. Ei nyt kovin pahasti mutta kuitenkin. Pitänee laittaa palautetta. Että seuraavassa huollossa jotain pinnoja pitää saada pois hinnasta tjms.

BT audion kautta musiikin soittaminen on 4krt heikompi tasoista kuin AUXn kautta, kuuluukohan se olla noin. Puuttuu kaikki bassot yms. vaikka kuinka luukuttelisi ja säätelis. Puhelimena on nyt kyllä E7 eli voi johtua siitä. Katsotaan miten Lumialla toimii, sillä voi soida toisellalailla. Syy selvisi kotimatkalla, BT audio soi vaan etukaiuttimista. Takana on hiljaista ja säätöjä ei tuohon ole.

Lisäksi on mukana AUX kaapeli joka olisi pitänyt asentaa soittimeen taakse, jotta olisi piuha lähempänä yhistää puhelimeen joka telineessä. Lisäksi tuossa BT näytössä on asetus AUX ruksi jonka kautta hoituisi paremmin kaikki. Nyt joutuu edelleen käyttää AUX kaapelia joka tulee kyynärnojasta jos haluaisi kuunnella musiikkia kaapelin kautta ja se piuha sotkee sitten cabiinia. Edelleen ihmittelen miksi pitää olla AUX kaapeli paketin mukana jos periaatteessa kaikki tieto siirtyy BTn yli, ehkä siksi että se musiikki kuuluisi paremmin.

Puhelut hoituu yhtä kivuttomasti kuin tehdas asenteisessa setissä. Varsinkin kun sai asetuksista pois soittoäänen joka on valittavissa myös tuolta BT näytöstä. Nyt käyttää kännykän soittoääntä.
Vielä pitää etsiä asetus mistä saa sen brittimiehen sepostuksen pois, että puhelutulossa ja lukee puhelinluetteloon tallennetun nimen. Mulle riittää pelkkä kännykän soittoääni.

Muuten ok paketti ja tuolla pärjää. Säätöä ja hiomista vähän kaipailee vielä tuo käyttö. Periaatteessa tuota näyttöä ei tartte kun puhelin on telineessä tossa oikeella. Siitä hoituu vastailu ja biisien vaihto. Tärkeintä että HF toimii ja kädet voi pitää ratissa eikä korvalla puhelimen kanssa.



Jakohihan vaihtoväliä kyselin ja se on tosiaan tuo mainittu 210tkm. On se kumma kun Helkamakin melkeen väittää että se on 150tkm.

RSOCUstin

Tänään tuli tyypitettyä työn puolesta tollasta kaks litrasta nelikko dsg Yetiä. Experience malli, Amunsed yms. kilkkeitä löyty. Testasin bt audiota ja johan pompas äänen laatu. Soi samalla lailla kuin mulla auxn kautta.
Olen sitä mieltä että minulle viime viikolla asennettu bt on asennettu vähän väärin. Soi mono laadulla ja vain etu kajareista. Huollossa saavat korjata mahdollisen virheen.

ot: yeti oli ihan jees ja pääsin sillä Altean kulutuksiin kaupunki pyörityksessä, 6,6L. Olen tuollaista silloin ajanut kun tuli markkinoille. Muuten hyvä mut kuluttaa liikaa :)

RSOCUstin

#33
2kk ja 10pv nyt tullut veivattua ogulla. 10tkm tullut mittariin ja hyviinhän tuo on pelittänyt.
Tässä mun ajossa 1000km menee tankillisella ja 5,18L näyttä sekalainen. Vrt Penkin 700km tankilla / 6,52L.

Viime viikolla kävin paikkaamassa vasemman puolen kumin Vianorilla kun oli pikku naulan saanut rakenteisiinsa. 30e maksoi tämä painotuksineen yms.

Huoltoon olis vielä 5600km ja siellä sitten katellaan kaikenlaista. Nelipyöräsuuntaus pitää tehdä ainakin, ratti vinossa 5 astetta ja leijana mennään tuulella, softat päivittää ja normi huolto.
Kyselin jo hintoja ja joku rapia 300e ois metrossa tuo normi ns. pikku huolto. LL kamat laitan sisälle ja niillä mennään.

Aamut on jo pimeitä kun kuuden pintaan lähteen liikenteeseen joten pitää hakea NB+ Motonetista ja parkkipolttimot onkin jo laatikossa odottamassa. Kai noihin sumareihin ja päivävalohin pitää myös valkosemmat laittaa. Joku niitä just asenteli täällä Skodaansa.
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=XERH8

Viimasuoja pitää Slamitista hommata kun +2,8 keleillä just 32km matkalla nousee lämmöt 90 asteeseen :D

Muut projektit vielä odottaa.

Ocutj

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 25.09.13 - klo:07:55
2kk ja 10pv nyt tullut veivattua ogulla. 10tkm tullut mittariin ja hyviinhän tuo on pelittänyt.
Tässä mun ajossa 1000km menee tankillisella ja 5,18L näyttä sekalainen. Vrt Penkin 700km tankilla / 6,52L.

Viime viikolla kävin paikkaamassa vasemman puolen kumin Vianorilla kun oli pikku naulan saanut rakenteisiinsa. 30e maksoi tämä painotuksineen yms.

Huoltoon olis vielä 5600km ja siellä sitten katellaan kaikenlaista. Nelipyöräsuuntaus pitää tehdä ainakin, ratti vinossa 5 astetta ja leijana mennään tuulella, softat päivittää ja normi huolto.
Kyselin jo hintoja ja joku rapia 300e ois metrossa tuo normi ns. pikku huolto. LL kamat laitan sisälle ja niillä mennään.

Aamut on jo pimeitä kun kuuden pintaan lähteen liikenteeseen joten pitää hakea NB+ Motonetista ja parkkipolttimot onkin jo laatikossa odottamassa. Kai noihin sumareihin ja päivävalohin pitää myös valkosemmat laittaa. Joku niitä just asenteli täällä Skodaansa.
http://kauppa.completos.fi/PublishedService?file=page&pageID=9&itemcode=XERH8

Viimasuoja pitää Slamitista hommata kun +2,8 keleillä just 32km matkalla nousee lämmöt 90 asteeseen :D



Mulla ois käyttämätön marmoritiskin malli tohon ylämaskiin.

RSOCUstin

Eilen tuli asenneltua sitten uusia polttimoita.
Osram NB+ H1 eteen, Osram Cool Blue Intence parkkipolttimoiksi ja Osram Diademit vilkuiksi eteen ja taakse.
Xenoneissa näytti olevan Osramin Xenarcit orginaaleina.

Sellaisen huomion tein että mielestäni nuo NB+ on mielestä yhtä keltaiset kun testasin pitkiä ennen ja jälken vaihdon. Eikä nuo parkitkaan nyt kovin valkoset olleet vaikka pitäis.
Tai sitten vanhan "38v" miehen pimeänäkö on vaan huonontunut ja kaikki näyttää samalta :D No asia selviää kun lumi on maassa ja pääsee ajeleen pimeellä.
Diademit oli kyllä kirkkaat ja hyvin varmaan näyttää valoisallakin mihin suuntaan ollaan kääntymässä. En laittele asennuskuvia, kun kaikki valotesti kuvat näyttää samalta.

Tänä aamuna oli pakkasta -1 ja normaalisti kun ajelee töihin on kulutus duuni  pihassa 4,2 nyt lukema oli 5,2 eli kyllä vaikutusta on kelillä.
Eli täytyy varmaan alkaa sovittaan lämppärin piuhaa seinään ja sisälämmitintä myös cabiiniin. Joutu skrapaamaan ikkunoitakin jo.

Ot: Vaimon Golffista oli palanut H7 NB+ ja ne on ollut siinä marraskuusta 2011 ja autolla ajettu ehkä semmonen 33tkm. Ihan kiitettävä kesto. Nyt joutuu meneen Motonettiin vielä uudestaa :D

Seba

Jos haluaa halogenipolttimot, mitkä ovat lähellä xenonien kelvineitä niin Philipsin Bluevision Ultra olis mun suositus. Tossa Ultrassa riittää valotehoakin kivasti.

RSOCUstin

Mulla on ollut vikan 7v NBt ja nyt huomasin eron. Aikasemmat ollut valkoisia, jotain tuote kehitystä on tapahtunut. Kyllähän noilla pärjää.

RSOCUstin

Sumareihin tuli asennettua Completokselta tilatut valkosemmat H8. Varaosahausta tarttu mukaan valokytkin mallia Auto, 40e kotiin toimitettuna. Jos pääsis valoja koodaileen ens viikolla. Lisäksi päivävalot tarvii vielä valkosempaa valoa tai lediä + peilivalot + sisusta. Huoltoon olis 4tkm ja vika tankki mentiin 5,04L.

Pikkusta kitinää kuuluu kun hidastaa valoihin ja kolinaa takapäästä montuissa. Ei ole jarrut vaan kuuluu moottorijarrutuksella, puslat varmaan peräkolinan syy.

RSOCUstin

#39
Tuli tilattua ajovalojen AUTO-kytkin Varaosahaun kautta Trelta ja se tuli matkahuollon välityksellä 40e hintaan kotiin.
Kolariautosta irrottivat ja näyttää toimivan, Elegance sedan Ocu 2011.

Eilen koodailtiin sitten arenalais Kingmo:n kanssa tarvittavat setupit päälle.

AUTO-valokytkin pelittään
CH/LH
XDS, motarin mutka rampissa kokeilin kaikki 105hp irti ja ihan ku olis edelliseen kertaan verrattuna tasapainottanut ajoa.
Needle Sweep/ Standing
Kääntymisvalot päivävaloista
Takalasin pyykäisy pois kun peruttelee.
Takavalojen palaminen Auto-asennossa kun päivävalot jäi vielä auki. Puukkoa tarvii että saa Bite 18 toimimaan tai sitten huollossa koodaavat.
Ei kyllä palanut vanhallakaan katkasijalla takavalot O-asennossa eli päivävaloilla.

b1mpo

Kääntymisvaloiksi päiväajovalot, miksei sumareita? Kuinkas katkaisija koodattiin? Meinasin itsekkin vaihtaa katkaisijan.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

#41
Lainaus käyttäjältä: b1mpo - 16.10.13 - klo:18:37
Kääntymisvaloiksi päiväajovalot, miksei sumareita? Kuinkas katkaisija koodattiin? Meinasin itsekkin vaihtaa katkaisijan.

Päivävalot on jees. Turha sotkea sumareita kun ihmiset vaan hämääntyy.
Muuten nuo ihan ok juttuja koodata. Tarvii vaan toimivan VCDS:n ja osaamista, nuita ohjeita ei voi oikein sanoiksi pukea. Kingmo kyl hyvin osasi ja oli tulostettu aputulosteita mukaan :D

Takavalojen palaminen tarvii tosiaan perehtymistä softaan ja puukkoa siis enenmmän kuin täppä ruutuun. Joku painii täälläkin just kun ei pala ledin 6 golfin takana. Samoja onkelmia varmaan siinäkin.

Katotaan jos ei muuten niin huollossa saavat koodata sitten.

Viimasuoja tuli haettua Slamitista, pääsee sitäkin asenteleen.

b1mpo

Miten ihmiset hämääntyy jos kääntymisvalot on vakiona sumareissa skodan lisäksi monilla muillakin merkeillä, kuten mersulla? Eihän päiväajovalot edes valaise ollenkaan kuten sumarit.
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

Sumarit on sumarit ja niitä käytetään sumareina jos tarvitsee. Eikä noista kääntymisvaloista oikeesti oo mitään hyötyä, oli sitten päivävalolla/sumarilla. Kun on kääntyvät xenonitkin jo autossa valmiina. Kiva lisävaruste ja sillä sipuli.

Viimasuoja tuli veivattua paikalleen ja nyt odotellaan vaikutuksia. Vkoloppuna Hakka5 alle ja talvi saa tulla.

b1mpo

Kyllä ne halogeeniumpioilla varustetuissa auttaa risteyksissä näkemään. Ja kun se on ratin käännöstä myös riippuvainen ilman vilkkuja ajavien liikkeitä on helpompi ennustaa. ;)
Octavia Style 1.5 tsi -19
Ex Octavia Combi Style 1.0tsi -17
Ex Octavia Combi Elegance 1.6tdi -14
Ex Octavia Combi Greenline 1.6tdi -10
Ex Leon Stella Profile 1.9tdi 110 -05

RSOCUstin

Vkoloppuna tuli nastanakit veivattu alle ja nyt on pari pv kuunneltu ropinaa. Ovat kyllä kovaääniset renkaat. Muuten jatketaan vanhoilla setupeilla :D

RSOCUstin

Mitäs täällä, ei ihmeellistä. 19tkm tullut nyt ajeltua, huoltoon ois 11tkm kilsaa.
Eilen piti lisätä litra 5w30 Mobilia kun ajotietokone käski tarkistaa ölpät.
Kulutus on hieman noussut talven tulle, pienihän se on vieläkin.
Kuskin puolen xenon on alkanut himpun verran näyttään violettia väriä. Seat teki viime talvena saman ja siinä sai 3vkon päästä vaihtaa polttimot. Onhan noillakin jo ajettu se 172tkm joten korkea-aika vaihtaa. Seatissa meni n.115tkm:ssä.

Yläviimasuoja on paikallaan ja harkinnassa on alasuoja kun -10 asteilla meinas lämmöt karata harakoille. Tai siis lämmöt ei noussut yli +75. Jos Seattiin tehdyn alasuojan tuohon laittaisi, vähän joutuu leikkailemaan sitä.


RSOCUstin

#47
Tänään tuli luettua vikakoodit ja oisin rukannut kulutus näyttöä 4% ylöspäin kun siinä pikkasen alakanttiin tieto. Kiinakaapeli ei kuitenkaan lukinnut vaihtoehtoa.

Samalla aukasin konepellin ja irroittelin moottorisuojan. Oikeenpuoleisimman sylinterin hehkun johto oli näköjään hiertynyt ja oli tehnyt reikää myös moottorisuojaan.





Eli tuonna täytyy sähköteippiä varmaan laittaa ja alkaa kyseleen meneekö koko johtosarja uusiksi.
Samalla katselin EGR-lauhdutinta ja sen paikkaa, pieni epäilys toimimattomuudesta. Vikakoodeja ei kyl ollut. Kutus on noussut vaikka ajot samoja kuin aikasemmin, kelikin samanlainen ja lämppärissäkin pitänyt. Jotain feelua ehkä on siis.

Lisäki kihnuttava ääni ilmaantunut käynnistyksessä, kone lämpenee niin häviää. Kylmänä siis kuuluu.

Pitää Viroon varmaan lähtee huollattaan.
Seuraillaan.



E-mies


Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 28.08.13 - klo:18:25
Tänään tuli tyypitettyä työn puolesta tollasta kaks litrasta nelikko dsg Yetiä. Experience malli, Amunsed yms. kilkkeitä löyty. Testasin bt audiota ja johan pompas äänen laatu. Soi samalla lailla kuin mulla auxn kautta.
Olen sitä mieltä että minulle viime viikolla asennettu bt on asennettu vähän väärin. Soi mono laadulla ja vain etu kajareista. Huollossa saavat korjata mahdollisen virheen.

ot: yeti oli ihan jees ja pääsin sillä Altean kulutuksiin kaupunki pyörityksessä, 6,6L. Olen tuollaista silloin ajanut kun tuli markkinoille. Muuten hyvä mut kuluttaa liikaa :)

Saitko bt:n toimimaan? Mulla jälkiasenteinen myös 2010 mallissa, kuuluu monona, mutta kaikista kaiuttimista.

Olisi kiva saada ratkaisu tähän.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: E-mies - 29.12.13 - klo:23:41
Saitko bt:n toimimaan? Mulla jälkiasenteinen myös 2010 mallissa, kuuluu monona, mutta kaikista kaiuttimista.

Olisi kiva saada ratkaisu tähän.

Ei ole ratkaisua vielä. Epäilen että johtuu siitä että eivät laittaneet koelaudan sisältä aux-kaapelia kiinni jonnekkin. Tälläistä huolto seletteli, muuten olisi kuulemma kyynärnojan aux lakannut toimimasta. Tämä voi olla se ratkaisu, johto odottaa siis konsolissa kiinnitystä.

E-mies


Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 30.12.13 - klo:06:56
Ei ole ratkaisua vielä. Epäilen että johtuu siitä että eivät laittaneet koelaudan sisältä aux-kaapelia kiinni jonnekkin. Tälläistä huolto seletteli, muuten olisi kuulemma kyynärnojan aux lakannut toimimasta. Tämä voi olla se ratkaisu, johto odottaa siis konsolissa kiinnitystä.
Kovasti epäilen selitystä.. Kyllä niiden auxin ja bt:n pitäisi toimia, molempien.

Briskodassa ja muillakin foorumeilla on paljon kirjoitteluja samasta ongelmasta. http://www.briskoda.net/forums/topic/250231-streaming-music-in-stereo-onto-a-bolero-unit/

Bolerossa ja vw rcd-510:ssa on tuollaista ollut. Vanhemmissa bt:n ja radion välisissä johtosarjoissa on vain yksi piuha audiolle ja niissä on korjaantunut kun on laitettu toisellekin kanavalle piuha. Itelläni on carsystemsistä ostettu bt ja johtosarja. Myyjän mukaan siinä on oikeat piuhat mutta en ole vielä jaksanut kaivaa esille ja tarkistaa. Täytynee vilkaista joku päivä.

Auxin kautta soittelen nyt, suht kätevää kun iphone on laturi-telineessä radion yläpuolella siinä tuulettimen aukon kohdalla, eli heti ratista oikealle. Telineestä tulee myös audio suoraan aux-liittimeen, eli puhelin vaan telakkaan ja toimii. Haluaisin vaan ratin napeista vaihtaa piisiä ja piisin nimet radion näyttöön...

E-mies

Sori..Nyt vasta luin nuo alkupään viestit, sinulla on siis se jälkiasenteinen skodan bt, jossa on erillinen näyttö. Tätä myytiin jossain vaihessa skodamagazinessa, itsekin silloin mietin sitä.

Itselläni on sellainen originaali bt, joka on myös tehdasasenteisissa. Puhelimen tiedot näkyy boleron näytöltä ja ajotietokoneelta.

RSOCUstin

Juu tuo on se alkuperäin bt satsi ruudulla, jota mainostettiin. Halusin alkuperäisen satsin kun firma maksoi :) ihme juttu oli tosiaan että valtuutettuhuolto ei saanut sitä soimaan oikein. En ole netistä enempää tietoa hakenut onko muillakin vikaa. Mielestäni jostakin luin että vastaava volkkarin satsi soisi stereona. Suunnitelmissa on jollain aikataululla vaihtaa bolero/columbus niin pähkäilis johdotuksia samalla. Pitää varmaan laitaa Helkamalle lisää kyselyä miksi soi monona.

RSOCUstin

Lueskelin tuota BT-sarjan asennus ja ohjekirjaa. Siellä luki selvällä lontoolla että kaikki audio filet soitetaan monona. Ei jeesus nyky tekniikalla ei saada stereolaatuista musiikkia bt:n läpi. Kuinkahan erilaiset osat on vrt. tehdas asenteiseen. Just töissä testasin Yeti:ä jossa Amunsed + bt yms. ja kyllä soi niin mukavasti stereona AC/CD puhelimesta.
Kai se on kaapelilla soitettava jos aikoo jotain soittaan.

RSOCUstin

Tiistaina tuli heitettyä Tampereen reissu, menomatka 4,7L/100km ja kotia päin tultiin 4,6L/100km kulutuksella. Tollasen 2h motariajot teki hyvää koneelle ja karstat pois putkista.
Oli siellä varmaan töhnää, tuntuu et käytös ois muuttunut.
Eilen odotti yllätys duunin parkkihallissa, oli naapuri ruudun auto perutellut kuskinpuolen takapuskuriin. Siinähän oli sitten vekkiä ja muovia rullalla. Onneksi oli jättänyt tiedot syyllisyydestä. Napsin kuvat ja täytyy laittaa asianosaiselle, saa tehdä vahinkoilmoituksen toilailuista. Tänään käytävä marmorilla kyseleen kustannusarviota.


E-mies

Onko sulla parkkitutka takana? Jos ei, niin nyt olis hyvä sauma asentaa jos ja kun puskuri irroitetaan kuitenkin!

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: E-mies - 14.02.14 - klo:20:50
Onko sulla parkkitutka takana? Jos ei, niin nyt olis hyvä sauma asentaa jos ja kun puskuri irroitetaan kuitenkin!

Mietin kyl tuota ja toisaalla ois myynnissä yhet ocun tutkat 50, niistä puuttuu vaan äänikaiutin.
Katosaan miten nuo vakuutus asiat menee niin sitten tehdään päätöksiä.

RSOCUstin

Skoda sai uuden maalin takapuskuriin ja 3pv tuli tyyräiltyä viime viikolla valkoisella 4ov. Citigo:lla. Kulutus oli mittarin mukaan 5,3L/100km ajotapa sama kuin Oculla.
Cruise, kyynärnoja ja automaatin pienellä varauskella tuo vaatisi. Vähän hutera tuo Citigo on ajaa, ehkä jäykempi alusta ja leveemmät renkaat niin asia paranisi.

Ocun rattiin oli kuitenkin mukavempi siirtyä :)

RSOCUstin

Kun oli niin hieno pv imuroin auton, irrotin viimasuojan, pesin ikkunat sisä/ulkopuoli ja lisäsin 0,3dl öljyä kun oli alarajassa. Eli 15tkm välein joutuun puolikkaan pikkupurkin lisäillä.

Sent from my RM-821_eu_finland_207 using Tapatalk

RSOCUstin

Kesärenkaat meni tänä iltana alle. Ei jaksanut ropinaa. Eiköhän tuo tuosta taas.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy