Octavia Combi Elegance 2010 1.6TDI CR DSG

Aloittaja RSOCUstin, 15.07.13 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

RSOCUstin

Auto kävi johdon nokassa ja ajolenkilla. Päivän koodi P1750.
Asentaja sano että jotain kytkinpakanvälissä, ykkösvaihde ei irtoa välillä kunnolla, vaihteet rykii ja nykii.
Kytkinpakkaepäillys vahvistuu, onhan sillä jo 93tkm takana.
GW lähtee Helkama-autolle ja vaihdelaatikon arvot tehtaalle tarkasteluun.
Onneksi ei ole mechatronikka näillä näkymin. Harmi kun varaosatakuu 6kk yli, ei voi kun odottaa vastausta. Menee alkuviikkoon.

RSOCUstin

Skoda sai eilen katsurilta puhtaat paperit. Kehu kuntoa ja sanoi että ei näissä koskaa mitään vikaa ole. Kilsoja mittarissa 247919km.

Katsastus suoritetiin RukaKatsastus, Espoon ja Kauniaisten rajalla Kuurinniityssä. Kaikilla herkuilla katsastus 60e.

Hyvä paikka, hyvä palvelu, asiantunteva, kilpailukykyiset hinnat, jonottamatta auto tarkistukseen.
Löytyi kahvit, virvoitusjuomat, päivän hesari, televisiosta hömppää.
Lisäksi asiantunteva katsuri jonka kanssa oli small talkkia heittänyt loppu päivän. Asiakaspalvelua pitkästä aikaan. Suosittelen.

Tuosta DSG7 viasta on diagnoosit ja suunnitelmat selvinnyt. Kirjoittelen siitä jossain vaiheessa kun jaksan.

Taky

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 10.02.16 - klo:12:19
Skoda sai eilen katsurilta puhtaat paperit. Kehu kuntoa ja sanoi että ei näissä koskaa mitään vikaa ole.

Aikoinaan omasta saman moisesta meni vajaassa 200tkm:ssä 1. katsastuksessa hylkynä toinen peilivilkku, puolet ledistä oli pimeänä.
Apparin puolellakun oli niin ei tullut itse ollenkaan huomattua.

Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 10.02.16 - klo:12:33
Aikoinaan omasta saman moisesta meni vajaassa 200tkm:ssä 1. katsastuksessa hylkynä toinen peilivilkku, puolet ledistä oli pimeänä.
Apparin puolellakun oli niin ei tullut itse ollenkaan huomattua.

Nuo laitettiin heinäkuussa huollossa molemmat puolet. Olivat toista vuotta sököt osittain ja meni vuosi sitten läpi katastuksesta. Nyt tohtii taas ajaa toiset 220tkm nillä :)

RSOCUstin

#124
Jospa tuota joulun pyhinä laatikon vikakoodia juttua hieman avaisi.

Tosiaan marraskuussa kun ekat pakkaset alkoi ja oli lohkolämppärissä pari tuntia. Lähdin ajamaan päiväkodille, auto kulki vain parillisilla vaihteilla ja D sekä vikavalot vilkku.
Päiväkodin pihaan niin että saa hinurilla pois varuiksi. Virrat pois ja kokeilu että miten toimii. Ei uusiutunut.

Joulun aikaan kun oli kovat pakkaset tuo tuli 2-4krt viikossa. Loppiaisen jälkeen sain auton Metro-Autoon pariksi tunniksi vian selvitykseen.
Autoon vaihdettu 97tkm sitten uudet kaksoiskytkimet. Epäilin että vika johtuisi niistä ja sillä mentiin vian selvitykseen.
Tuolloin -25 - 30 pakkasilla laatikko kyllä oli tosi jäykkä eikä tuota laatikkoa ole tarkoitettu pakkasille. Eikä öljytkään ole ne notkeimmat, epäilen että nuo öljyt on liian jäykät ja siksi ei osaa vaihtaa jäykkänä oikein vaihteita ja ne katoaa.

Pitäisi olla notkeammat laatikko öljyt ja olen sitä mieltä että nämä DSG7 ölpät pitää vaihtaa 60tkm välein. Tuo vika nimittäin tuli aika tarkalleen 60tkm kohdalla kampanjasta. Oli sitten volkkarin ingenjöörit mitä mieltä tahansa.

Koodit luettiin ja laitetiin tehtaalle sekä maahantuojalle. Viikon päästä tuli diagnoosi että tehda oli löytänyt jonkun koodin pätkän että mekatroniikka olisi viallinen.
Maahantuoja, tehdas ei osallistu mekatroniikan mahdolliseen vaihtoon mitään autossa liikaa kilsoja vaikka huoltokirja ok. Vikalta 100tkm ei ole merkkarihuoltoa mutta ok kuitenkin.
Hinta haitari 1450-1800e 3 paikasta kyselin hintoja mektroniikalle. 1600e olisi saanut uudemmalla prosessilla olevan mekatroniikan jonka pitäisi pelata paremmin.

Tein myös ilmoituksen v*****ttani myös kuluttajasuojaan ja osoitin sen auton myyneelle liikkeelle Delta Järvenpää. Sieltä ei ole vieläkään kuulunut asian tiimoilta mitään, eivätkä ole vastanneet maileihini. Ei siis kiinnosta jälkimarkkinointi. Vanha juttu auton ostosta jo 2,5v. Asennusliike jossa oston yhteydessä laitettu uudet kaksoiskytkimen Mäkelänauto Järvenpää vastasi että kaksoiskytkimien takuu on yli 5kk. Tämän tiesin ja se ok, koska vika ei ole niissä. Kuluttajasuojaan kirjoitin pitkän tekstin näistä DSG ja VAG vioista ja keskustelin pari pitkää puhelua myös heidän kanssa.

Tuon vianselvityksen jälkeen kun ollut lauhempaa, ei pakkasia niin laatikko on toiminut ok. Autossa ei ole vikaa.
Perus DSG7 vika on se että ajattaa D:llä ajettaessa 1200rpm ja jopa 7 vaihteella tasasella.
Mäki tulee niin heittää pykälää pienemmälle ja kiekat joku 1500/1600rpm.
Jos saman paikan ajaa S:llä niin tiputtaa kaksi vaihdetta pienemmälle. Eikä jurnuta.

Tätä sitten pähkäiltiin tuttujen Skoda huoltajien kanssa. Todettiin että mekatronikkaa ei vaihdeta. Öjyt pois laatikosta ja mekatroniikasta, irroitetaan mekatroniikka ja putsataan se sisältä.
Siellä on töhnää ja likaa magneettiventtileissä ja magneettisissa osissa. Samalla katsotaan minkälaiset ölpät on siellä sisällä, näillä ajettu nyt 1,5v ja 60tkm DSG7 kampanjan jälkeen.
Epäilen että mustat on. Sitten ajetaan lisää autolla ja katsotaan miten toimii. Tämän hinta 250-400e

Vaihdetaan sitten se mekatroniikka, jos ei auta.
Kun on uusi päästöohjelma sisällä niin taidan softata tämän koneen ja samalla softataan laatikon. Jos saataisiin toimimaan paremmin.


Tai sitten laitetaan vaihtoon. Autoon tuli tänään 250tkm ja vaihdossakin saisi 6000-7500e paikasta ja autosta riippuen :)

RSOCUstin

Auto sai uuden tuulilasin viikko sitten. AutoDent Espoo hoiti sen hyvin päivän aikana. Omavastuu tarjouksen käytin ja uusi lasi maksoi vai 100e :) Kirkas on ja pimeällä vastaantulijoiden valot häikii. Olihan tuolla lasilla varmaan ajettu n.125-150tkm edellisen lasinvaihdon laput on autossa.

Softausta koneelle ja laatikolle tuli kyseltyä Chip-Tuning Riihimäki.
Stage1 softalla: 1.6 TDI   105 Hp   + 44 Hp   250 Nm   + 62 Nm
Hinta: 699â,¬

Hieman polttelisi kun aurinkokin juuri paistaa.

RSOCUstin

Kesärenkaat tuli launtaina veivattu alle. 2 rengasta pitää ostaa uusia melkeen rajoilla. Etupyörät nyt 5mm ja takarenkaat 3mm, vaihdoin viime vuodelta ristiin.
Talvi renkaat oli kulunut kummasti. Onhan noilla jo 3 talvea ajettu. Pyörät oli edessä 2mm ja 4mm  sekä takana 7mm ja 7mm

Tässä on käytössä tosiaan XDS hard asetuksella ja se näyttää syövän etupäästä renkaita aika hyvin.

RSOCUstin

#127
Skoda meni tänään Autodent Kivenlahteen sisäputsiin, ulkopesu ja taakse uudet renkaat asennukseen.
Kuutio hiekkaa ja kiviä sisällä talven jäljitä. PK ikäset lapset sitä myös liikuttelevat kengissään.

Renkaat tilasin 1001renkaat palvelusta ja tuli viikossa.
Hankook Kinergy ECO K425 195/65 R15 91T 2kpl oli 109e kotiin toimitettuna. Hankookit ollut edellisetkin ja olen ollut tyytyväinen joten mennään samalla merkillä.
Pari talvirengasta pitää tilata talveksi, etupää tuntuu kuluvan enempi tuossa kun on tehoja se 105hp ja XDS hard aktivoitu :)

Huoltoon taitaa olla vielä 3500km silloin sitten pikku huolto ja laatikoölpääjutut yms. jotka talvella kävi ilmi.

Skoda magazinessa oli juttu päästöhuijauksista ja taitaa mennä loppukesälle korjaukset. Softaa ja sitä ilmanohjaita ne tähä 1.6tdi cr tyrkyttävät.



RSOCUstin

Huoltoon ois 900km, kesäloman alkuun 2,2vkoa ja aamulla löyty laatikosta vain kakkosvaihde kun kiihdytin valtatielle. Onnex en aatellut keretä 60 alueella minkään rekan eteen. Onneksi pysäkki heti kun huomasin erheen ja reeboot ja vaihteet löytyi. Kytkimen/mekatroniikan koodia antoi. Jos ei olis reebootin jälkeen löytynyt muita vaihteita kuin kakkonen. Oisin tehnyt ugemin ja ajanut kotiin ja laittanut lomahakemuksen jatkot heti käsittelyyn.
Täytyy kyllä sanoa että DSG7 vilisee elämä välillä silmissä.

Lomalla tosiaan tarkotus tehdä mekatroniikan putsaus, sopeutus ja normi pikku huolto. Sitten katsotaan miten käytös muuttu vai muuttuko ollenkaan.

RSOCUstin

#129
EBAY surffailun tuloksena mahdollisia hankintoja.

DSG7 kytkin pakat kotiin toimitettuna 440e
Onhan edellisillä ajettu jo 106tkm
http://www.ebay.com/itm/251158401751?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Kaksoismassavauhtipyörä kotiin toimitettuna 390e
http://www.ebay.com/itm/400911670601?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT

Alan epäileen että kytkimet mennyt taas ja kaksoismassa risana jo 80tkm. Niin mekatroniikka ottaa siitä ittensä ja paletti on valmis, jäädän ajaan kakkosella.

Octavia4x4

Annatko sä tuon DSG:n jyristää ~1200-1300rpm, vai pidätkö "pakkovaihteella" pienempää pykälää? Melko lyhytikäisiltä vaikuttaa nuo kytkimet..
Konsernipelejä vuodesta 1993

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Octavia4x4 - 26.05.16 - klo:21:41
Annatko sä tuon DSG:n jyristää ~1200-1300rpm, vai pidätkö "pakkovaihteella" pienempää pykälää? Melko lyhytikäisiltä vaikuttaa nuo kytkimet..

Niinpä.
Kyllä olen ajanut niillä vaihteilla mitä laatikko tarjoaa. Uusilla kytkimillä toimi kuin uusi auto. Ja vuosi sen jälkeen tehdyllä laatikon uudella softauksella ja öljyjen vaihdolla oli erittäin positiivinen vaikutus. Nyt vajaan vuoden verran jurnuuttanut ns. matalilla kierroksilla.

Kokeillan sopeutuksella, putsauksella, öljyillä ja katotaan oisko uudempaa softaa tarjolla miten muuttuu. Mutta tosiaan on tossa perustavaa laatua oleva vika jos kytkimet menee 100tkm välein.
Omat ajot on 40tkm vuoteen josta 14tkm kaupunkia työssä, 16tkm työmatkaa pikkuteitä ja loput 10tkm seka-ajoa.

RSOCUstin

#132
Auto kävi tänään Kokkolan Autohuollossa pikku huollossa.
Lisäksi tehtiin mekatronikan irroitus, putsaus, uudet öljyt, sopeutus.
Takavalot päälle päivävalojen kanssa ja LL-huolto koodaus pitkälle huoltovälille.
Olen vaihtanut öljyt 30tkm välein, mutta tietokoneessa oli 15tkm väli koodattuna.

Mekatroniikka putsattiin ja siellä sekä laatikossa olevat magneettipinnat jotka ohjaa vaihdetapahtumaa näyttivät pikku siileiltä. Eli pinnat oli täynnä sellaista pientä metallisilppua, ei paljon mutta kuitenkin.
Voi aiheuttaa ns. vikaantumistiloja. Ne putsattiin, laitettiin uudet öljyt ja sopeutettiin. Öljyt oli kuulemma ihan ok väriset, niillä oli ajettu joku 70-80tkm.

Lisäksi huollossa sanottiin ääntävästä kaksoismassasta ja sen vaikutuksesta DSGn käytökseen, pyörimisanturi voi antaa laatikolle vikasingnaalia ja käytös häiriintyy. On vaihtolistalla ennen kuin laukeaa.

Uskoisin että tällä hommalla suurin osa ns. vikatiloista poistuisi. Kuvia siilistä tulee myöhemmin.

Mitä kaupungissa ajoin tänään, Kokkola pieni kaupunki. Vaikutti siltä kuin laatikko olisi opetettanut itseään. 60km ajon jälkeen havaitsin että alkoi D-vaihteella kierrättämään aikasempaa korkeammalla. Oisikohan opetu päättynyt.

Huolto oli pikkuhuolto öljyt ja suodattimet.
Takavalot koodattiin päälle päivävalojen kanssa, sitä kun ei onnistuttu VCDSn kanssa tekemään.
Lisäksi koodattiin pitkä LL-huoltoväli. Aikaisemmin ajettu 15tkm kiinteällä, ölpät vaihdettu kuitenkin 30tkm välein.

Eikä ollut kallista.
Mekatroniikka jumppa       180e.
Pikkuhuolto, öljyt ja suodattimet + koodaukset  140e
Pohjanmaalla hinnat on halvempia ja tietysti kun serkun liike :)
Suosittelen kyllä Kokkolan Autohuoltoa ja kannattaa nuita DSG7 mecatronikan siiliä putsailla.

PKS alueella tuo mecatroniikka jumppa ois ollut 400e ja pikku huolto koodauksineen 300-400e eli kannatti ajaa tänne.
Joku jossain kirjoitti että mecatronikan irroitus olisi vaikeaa, no onnistui se ainakin Skoda Huollossa.

Huomenna lähden ajelemaan takaisin Vihtiin, katsotaan miten auto käyttäytyy.
Alku vaikuttaa ainakin hyvältä.

RSOCUstin

#133
Linkin takan kolme kuvaa.
Kuvien vasemmassa alalaidassa ja oikeassa ylälaidassa on anturipari jossa näkee että ympärillä on öjyä ja metallisilppua. Anturiparit on niitä magneettisia ja ne kerää itteensä kaikkea. Näyttää vähän siililtä :)

Tuosta on ns. mekatronikka irroitettu ja näkymä laatikkon päin. Mekatronikan kävivät myös läpi putsaten, siellä ei mitään ollut. Laatikon puolella kylläkin.

https://goo.gl/photos/dDc3rY6B5h9GH77GA

RSOCUstin

Nyt melkeen viikon ajellut ja 700km, lomalla kun on niin kilsoja tulee vähempi. Suurin siirtymä Kokkolasta Nummelaan n.525km.

Toimii paremmin kuin aikaisemmin, mutta ei paremin kuin 2-3v sitten. Kun oli uudet osat, laatikkokamppis tehty ja kaksoismassa ei ääntänyt. Eli tuo kaksoismassa aiheuttaa siellä nyt onglemaa, pitää vaihtaa. Muuten ok.

Pohjanmaalle mentiin viikko sitten to myrskyssä vastatuuleen 6,1L kulutuksella. Takaisin tultiin hyvällä kelillä lauantaina 5,1L eli kyllä myrsky vaikutti ecokoneeseen. Järkyttävä tuuli koko matkan ja vettä tuli tasaisesti.

Kone kierrättää selvästi ylemmäksi D:llä ja persentuntuma sanoisi että vaihda jo. Tottunut että vaihtaaa matalilla kierroksilla. Ei jurnuta ylisuurilla vaihteilla, joten hyvä niin.

Pitänee lähteä kyseleen tuosta paikallisesta Fiksuksesta kaksoismassan hintaa vs. Ebay.
Elelliseen kun kyselin hinta oli 550e kyse 2.0tdi DSG6 Altea XL.
Tuota kun vertaa Ebay hintoihin niin 150e halvemmalla tulisi sieltä.

RSOCUstin

#135
Kävin ajamassa appiukon samanlaisella Elegance Ogulla, 2011 mallia ja mittarissa 143tkm.
Ei olisi kannattanut, nimittäin pitää alkaa vaihtaa autoa. Onneksi lompakko ei anna myören joten mennään nykyisellä.

Siinä autossa ei ole mitään niitä ominaisuuksia mitä minulla on ollut 150tkm - 260tkm = 110tkm matkalla.
Auto on ripeämpi, laatikko vaihtaa kuin unelma, alusta jäykkä, olen aina sanonut että käy sivistyneemmin tyhjäkäynnillä.
Autolla ajettu 117tkm vähempi, mutta silti.
Aika ei ole kullannut muistoja, erilaisia autoja ovat.

Minun Ogu ollut aina tuulelle herkkä, leija ja letku. On säädetty alustaa ja vaihdettu osia. Kaksoismassa pitää ääntä, vaihdot ovat luistattavia. Vaikka uudemmilla kytkimillä ajettu 110tkm, kaksoismassa vaikuttaa ja kyllä ne kytkimet vaan luistaa enempi kuin esim. 1,5v sitten.

Kauttaaltaan eri planeetalta. Se on aina ollut sellainen. Vaikka on kaikki huolto yms. kuitit tallessa ja kilsat täsmää niin käy mielessä todelliset kilsat. Koska tuntuma ollut aina sama kuin ois ajettu enemmän ja osat kuluneet.

Ihmettelin parkkiksella kun olivat eri korkuisia, mittasin matkan pyöränkaaresta maahan. Omani makaa 1,7cm syvemmällä, iskarit kuoleentuneet.

Ajothan noilla on erillaisia. Omalla ajettu varmaan matkaa tuo eka 150tkm ja nyt olen itse ajanut tuolla matkaa 55tkm ja Espoossa 45tkm, eli osat kovemmilla kun pujottelee hidastustöyssyjä.
Tuo appiukon auto ollut Airprolla ja ajettu ns. matkaa lentokenttien välillä Suomessa. Pääasiassa Vantaalla, mutta muuallakin.






Video tyhjäkäynnistä, koneet lämpimiä. Kuvattu 15 sek per auto.


Taky

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 16.06.16 - klo:12:59
Omani makaa 1,7cm syvemmällä, iskarit kuoleentuneet.

Jousethan sen kuorman kantaa, ei iskarit, no jos on kaasut jotain kannattelee... :-\
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 16.06.16 - klo:14:00
Jousethan sen kuorman kantaa, ei iskarit, no jos on kaasut jotain kannattelee... :-\

Ajatuskatko. Kuoleentunut koko auto :)

RSOCUstin

#138
Tänään laitoin mailia Britteihin ja kyselin vauhtipyörää. 3h:ssa tuli vastaus ja pahoittelivat viivettä.
366 puntaa ois kotiin toimitettuna.

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/luk-flywheel-for-cayb-cayc-1-6-common-rail-bls-1-9-8v-tdi-dsg-auto-7-speed.html

We also have the bolts listed here

http://www.darksidedevelopments.co.uk/products/bolt-kit-for-dsg-flywheel.html

Lisäksi on ollut havaittavissa pientä nypytystä isoissa nopeuksissa. 90+ nopeudet. Miettinyt että paskat asfaltit, vanteissa tai jarruissa jotain. Taitaakin olla kuitenkin niin että jouset ja iskarit tekee tuon nypytyksen kun kuoleentuneet. Meno on kuin avomerilaivassa kun seilaa ja nypyttää. Eilenkin oli koko perhe kyydissä ja tuntui tosi hyvin motariilla Lohjalle.

Kierros jousia ja iskareita hakuun siis.


RSOCUstin

Tänään lähti osat tilaukseen ja hintaa 536e kotiin 1-3pv toimituksella.
Tänään lähtee ja alkuviikosta pihassa. Auto menee en pe sitten asennukseen.
Autossa mittarissa 262tkm joten eiköhän tuo osa ole aika vaihtaa.

Onhan toi ääni kyllä aika jäätävä kylmänä.
https://goo.gl/photos/mfe3no3QaUgjMUHSA


Auto menee maanantaina tummennukseen ja perä saa 5% tummennuksen Autodentissä Espoossa.
Policelook pienellä viiveellä siis.

RSOCUstin

Skoda sai eilen kalvoa. Kyllähän tuo pysäyttävän näköinen on.
Kaverilla ois myynnissä Pegasukset, harkinta päällä hankinnasta.
Perjantaina menee kaksoismassan vaihtoon, saan ma ajoon kun ollaan reissussa junaille.





Taky

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.07.16 - klo:08:31
Skoda sai eilen kalvoa. Kyllähän tuo pysäyttävän näköinen on.

Poliisiauto.... 8)
Volvo Xc40 D3 Business R-Design automaatti 2018.
Mini One 1,6L, Panoramic Sunroof 2001

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Taky - 19.07.16 - klo:09:03
Poliisiauto.... 8)

Kyllä se tänään duuni kierroksella ja työmatkalla aiheutti yllättäviä jarrutuksia. Ja eräs poliisipartio katsoi pitkään Ymmerstassa :)
Edellisen tummennetun Candy Whiten kanssa kävi niin, että poliisit moikkas teollisuusalueella :)

RSOCUstin

No niin nyt on autossa uusi vauhtipyörä ja takana parisataa kilsaa.

Kyllähän tuo persedynolla tuntuu että pari hevosta olisi palannut pilttuuseen.
Ihan kuin ns. vaihteiden ja kytkimen luistaminen olisi poissa.
Lisäksi ne tilanteet joissa kolahdus, pomppaus tai joku muu outo käytös olisi tapahtunut ovat poissa.
Lisäksi ohitukset tuntuu sujuvan vähän paremmin kuin ennen.

Tai sitten on persedyno itellä sekaisin kun tuli ajettua reissussa 4pv mutsin 68hp 2001 Fabia 1.9sdillä :) kerkesi silläkin ohi.

Laatikko taisi nollaantua kun akku oli vkonlopun irti kun auto seisoi pajalla. Eli opettelua sillä vielä päällä. Paremman  kuvan saa toiminnasta kun ensi viikolla palaa töihin. Tulee enempi pyöriteltyä kaupunkia.
Ratti hieman vinossa myös, kulman säätöjä ei tehty. No tuossa naapurissa on liike joka tekee ne 75e hintaan.

Vanhaa vauhtipyörää kun katsoi niin siinä oli aikalailla kytkimistä irronnutta pölyä ja oli sieltä vähän jotain nestettä pullahtanut ulos. Taitaa siellä sisällä olla jousissa joku rasva. Muutenhan se oli sellainen 5kg mötikkä.

Mitä tuo sitten kustansi.
Osat kotiin Darksidesta 536e
Työ 350e
Pyörän suuntaus 75e
yht. 961e

Tietysti tuohon vielä laskettava se mekatroniikka ja laatikko jumppa 180e alkukesästä huollon yhteydessä.

yht. 1141e ja auto toimii paremmin kuin aikaisemmin 2v sisällä.

Ekan vuoden tästä kolmesta vuodesta mitä auto minulla on ollut. Mielestäni laatikko ja auto toimi hyvin. Uudet kytkimet ja ehjä vauhtis.
Kahden seuraavan vuoden aikana kaksoismassa alkoi meneen huonoon kuntoon ja vaihteisto alkoi toimiin hieman huonommin. Kamppanja softa ja mineraali öljyt paransi hetkeksi. Mutta vauhtis alkoi huononemaan ja laatikon toiminta alkoi menemään kulmikkaamaksi.

Nyt tehdyt ylimääräiset laatikon öljyn vaihdot ja antureiden putsaukset sekä kaksoismassan vaihto palauttivat auton kuntoon. Kyllä tuolla nyt voi ehkä vielä ajaa pari vuotta tai pidemmälle.

Muutenhan auto on hyvä ja riittävät varusteet ja kuluttaa vähän.
Iskarit ja jouset on seuraavaksi vaihtolistalla ja tehdään vuosittain määräaikainen 30tkm huolto.

Eli ajoa vaan.

Lopputulema
Kyllä tuo kulunut kaksoismassa sekoittaa laatikkoa.

RSOCUstin

Tänään aamulla lähdin tutusta risteyksestä kiihdyttämään. 300m myöhemmin, samassa paikassa kuin aikaisemminkin nykäisy. Tämän jälkeen löytyi enään parilliset vaihteet.
Reeboot ja matka jatkui kaikilla vaihteilla.

Kättä taskuun laitettava.

RSOCUstin

Auto kävi tänään Lommilan Motonetissä kulmien säädössä. Edestä piti säätää se oli tiedossa, kun kelkka oli ollut irti. Takaa oli vähä Cambereissa feelua.
Pitää vertailla 2v takaisia Vianorin säätöjä ja Motonetin säätöjä, laput onneksi tallessa.
Kai ne säädöt voi 2v aikana muuttua vaikka mitään ei oo irrotettu eikä törmäilty.

Vika tankki meni 5.1L/100km kulutuksella ja polttoainen valo syttyi 999.1km kohdalla. Tuota on tainnut tapahtua pari kertaa koko kolmen vuoden aikana ainoastaan.
Kattelin viime 2015 elokuun kulutuksia tankkaus.comista 5,52L kulutus. Nyt vajaan elokuun kulutus 5,21L. 3 desiä pienempi. Ajotapa ja reitit samoja. No toi voi selittyä monella tapaa.

RSOCUstin

Tässä päivitysvälillä 1kk aikana pari kertaa rykässy aika ikävästi ja hävittänyt vaiheita myös pari kertaa. Tänään meni laatikko vilkulle eli D1/X numerot vilkkuu kun ajelee. Toimii paremmin nyt.
Vikakoodeja ei omilla laitteilla ole löytynyt mistään näistä. ELM327/yms. piraatit.
Ei nyt ihan heti oo laittaa 1500e mekatorinikkaan joten ajellaa. Jos vaikka päästöpäivityksen yhteydessä tekisivät sopeutuksen.

Ei tainnut auto ja anturit tykätä eilen suoritetusta autopesusta ja oli vielä kylmä yö. On nää ihme laitteita.
Mittarissa on nyt 269tkm

RSOCUstin

#147
Katsastus suoritettu, 278563km mittarissa. Läpi meni.
11kk ja vain 30tkm tullu tuossa ajassa. Ollut rauhallisempi vuosi.
Group Signal Light palaa välillä ja mekatroniikka vittuilee. Jos keväällä/kesällä ois paalua laittaa kuntoon.

Viikonloppuna tuli vaihdettua kaukosäätimiin paristot, molemmat alkoivat ilmoittamaan ajotietokoneessa vaihto tarpeesta.

RSOCUstin

Katarzynan jarrujalka vapautui mäessä navigatoria näppäillessä. Valuipa sitten pikku Peugeot Skodan keulaan.
Ei auttanut vaikka soitin torvea että tajuaisi tilanteen. Altakaan en pois päässyt. Pieniä naarmuja ja rekisterikilpi solmuun.
Tunnusti vielä että näppäili navigatoria ja on kuulemma kiire. Vakuutusyhtiöt saa hoitaa.

Keulaan varmaan uutta maalia siis jossain välissä.

RSOCUstin

Aamulla sai lisätä litran öljyä. Merkkivalo toimi :)
Lunta oli tullut sen verran ja aurattu yksi lähimäki. Jonoa oli ja pari autoa kiinni. Liukas ja sohjonen tie. Jäin sitten kiinni mäkeen. Kai siihen nelikollakin olisi kiinni jäänyt.

Eilen tuli nettiautosta pongatua 5v sitten myymäni ogu. Heti vaihtaisin omani tohon. Mutta mekavikasta DSG7 ei kukaan ota vaihdossa. Ajellaan siitä tällä nykyisellä.

http://www.nettiauto.com/skoda/octavia/8513615

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy