Octavia Combi Elegance 2010 1.6TDI CR DSG

Aloittaja RSOCUstin, 15.07.13 - klo:16:25

« edellinen - seuraava »

RSOCUstin

#150
Pikkuvikoja helppo korjata. Kuskin oven johtosarjassa taitaa olla jotain feelua kun kääntyvä peili halusi kääntyä eteenpäin.
Runksuttamalla johtosarjaa kääntyi oikein. Lisäksi takaluukun katkasija vaatii tupla painalluksen. Lisäksi BT sarja katkoo yhteyttä, viimeksi oli sulake kaput soittimen takaa. Kestihän se 1,5v taas.
Joko johdotuksessa vikaa tai sitten oireita akun loppumisesta. Onhan akulla jo kohta ikää 7v ja mittarissa 283tkm.


RSOCUstin

Skoda meni maanantaina puskurin maalaukseen. Svetlana perutti ruvelle sen pari kuukautta sitten.
Vakuutusyhtiöstä sain ensin V40 jolla kerksin ajaa 10km, jonka jälkeen pakkasella ovet ei haluneet mennä kiinni. Ja takaoven lukko jäi vielä jumiin auki. Kuulemma tyyppivika, lukot ja kahvat jäätyy, ei tiivisteet. Volvon laatua siis.

Auton vaihto ja tilalle tuli Nissan Qashqai 9/2016 ajettu 4200tkm. 1,6 bensa manuaali 115hp etuveto, kaikenlaisilla hilppeillä.
Vuokra-auto näyttää olevan ns. sekavarusteltu mitä katoin nettisivuja Nissanilta. Valot on perus H-valot, vaikka pitäis olla Bi-Led muiden varusteiden mukaan. Kaikenlaisia kaistan/liikennemerkin tunnistimia lisätty.

Hyvää: Ei tarvi varoa hidastustöyssyjä eikä kanttikiviä.
Huonoa: Puhditon, ohjaus löysä ja nilkka suorana saa olla kokoajan, 5000rpm jälkeen tapahtuu jotain. Automaattiin tottuneena olkapää ja hartia on jo jumissa, ajanut 150km. Kiitos käsivaihteiston.

6,6L/100km matalin kulutus kotimatkalla. Tässä mitä pyörinyt työajoja kaupungissa 7-8L/100km. Katotaan mitä lukemia näyttää kun olen tankannut ja luovuttanut perjantaina.

En ostaisi tälläistä :) Enkä kyllä Volvoakaan.

RSOCUstin

Satoi lunta 5cm yön aikana ja lähdin aamulla ajeleen töihin. Muut ajeli alinopeutta ja minä kuten aina. Normaali talvikeli.
Tuo Nissanin tunnoton ohjaus sataneella lumella toi uuden piirteen. Mitään tietoa ei ole missä perä menee ja pari kertaa joutui tekemään vastakorjausliikkeen kuin takavetoisella. Tuossa on multilink taka-akseli. Ehkä saisi olla autossa enemmän painoa/ työtävät takapyörät ja ohjaus tunnokkaampi.
Lisäksi vetopito huono 115hp ja alla Hakka8 SUV renkaat. Rengas sortuu alta käännöksessä, koko taisi olla 205/60/17.

Hieman jopa vaarallinen ajettava.
Ehkä näillä siksi ajetaakin aina alinopeutta vaikka olisi työntävät takapyörät. Kulutus mittarin mukaan 7,0 ja alin mihin päässyt 6,6.

RSOCUstin

Ohjaukseen löytyi asetus SPORT, paransi tilannetta.
Auto kuitenkin tankattu ja palautettu. Kulutus 7,9L ja ajotietokone näytti 7,3L. Autolla tuli ajettua 267km.
Ostaisin ehkä parhaimmalla varustelulla + sport, navi, neliveto, automaatti/manuaali, webasto, xenon. Hinta sellaiselle n. 33t/e

Skoda ajossa keula maalattuna, lisäksi meni toinen sumari vaihtoon ja tuo pakkasmaski. Olivat myös halenneet.
DPF etummainen paineanturi oli alkanut ilmoittelemaan itsestään. Hehku valo vilkkuu ja VAG valo ilmestyy silloin tällöin. Anturin vaihtoon seuraavaksi, etummainen halvempi 100e tai sitten tilaa ja vaihtaa ite.
Muitakin koodeja löytyi mutta ne antennin ja DSGn, ne nollaatuivat.

Mitä ajoi 267km Nissanilla ja siinä oli 5tkm mittarissa. Uusi auto siis. Täytyy sanoa että tuo 283tkm ajettu Ogu on kyllä paska ajettava :)

RSOCUstin

Tänään hain Merteilistä tuon paine-eroanturin 52e - mersuklubin alennukset niin hintaa tuli 46e.
Pari klemmaria vielä Motonetistä ja vähän sähköteippiä kun parit johtojen teippaukset rispaantuneet.
Huomenna aattelin asennella. Liikeessä ois ollut kaikkinensa 150e.

Tänään lähti myös Aliexpressistä 12.12 VCDS tilaukseen, kun ei tuo lompakko anna myöden parempaan.
Joskus oli 11.11 mutta käyttämäni läppäri hajos ja menetys oli 15e tuosta.
Vältää mulle perusjuttuihin tuo. Vaikka ei ole aito, toimii varmasti.


RSOCUstin

Osa tuli vaihdettua 10min, klemmareita ei tarttenut vaihtaa ja sähköteippikin oli ihan paskaa :)
Torque sai poistettua moottorivikavalon. Hehku jäi vielä vilkkumaan. Ajoin 20min lenkin motarilla pikku vaihteilla, ei vaikutusta.
Onneksi naapurissa asuu VCDS velho joten mennen illalla koodailemaan että anturi vaihdettu ja pakkopolttamaan. Toivottavasti vika kuitaaantuu sillä. Eikä ole suurempaa. 1,5v sitten oli pöntössä 10g tavaraa joten epäilen että pönttö ok.

RSOCUstin

Ei mennyt putkee.

Anturi vaihdettu uutee.
Koodit nollattu, ei nollaantunut.
VCDSllä ilmoitettiin että uusi anturi. Koodit nollattiin ei nollaantuneet.
DPF pakkopoltettiin ja koodit nollaattiin ei vaikutusta.
Moottorivikavalo poistui mutta hehkuvalo vilkkuu vielä. Palautui hetken päästä.
Tehot ei häviä ja voi ajaa.
Voisiko olla johtosarjavika kun koodissa short to plus?



Saturday,11,March,2017,18:48:17:57830
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator Running on Windows 10 x64
VCDS Version: 17.1.3.0 (x64)
Data version: 20170220 DS267.3
www.Ross-Tech.com



--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------


Address 01: Engine Labels: 03L-906-023-CAY.CLB
Control Module Part Number: 03L 906 023 DD HW: 03L 906 023 AG
Component and/or Version: 1,6l R4 CR td H23 6929
Software Coding: 00254016032400080000
Work Shop Code: WSC 73430 031 00999
ASAM Dataset: EV_ECM16TDI02103L906023DD 003003 (SK35)
ROD: EV_ECM16TDI02103L906023DB.rod
VCID: 6BD5B959826416192C-803E
Fault Codes have been Erased

1 Fault Found:
7345 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
P2455 00 [165] - Short to Plus
MIL ON - Not Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Mileage: 283064 km
Date: 2080.14.22
Time: 18:47:37

Engine speed: 0.00 /min
Normed load value: 0.0 %
Vehicle speed: 0 km/h
Coolant temperature: 91 °C
Intake air temperature: 30 °C
Ambient air pressure: 1000 mbar
Voltage terminal 30: 12.085 V
Unlearning counter according OBD: 40
Particle filter: soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF: 9.04 g
Particle filter: soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF: 2.88 g
Particle filter kilometers since last regeneration_1-DIST_RGN_ENVD_H: 0 km
Counter for regeneration time of diesel particle filter-T_INT_RGN_ACT_INI_PF_ENVD_H: 0.0000 s
Particle filter: difference pressure-DIP_PF: 1100.98 hPa
Service regeneration: Release conditions 3-FRF_STATE_RGN: 1
Sensor for temp after charge air cooler: raw value-TBA_MES: 30 °C


Readiness: 1110 1000


RSOCUstin

Nettiä selailu ja näyttäisi että johdoissa vikaan. Samantyyppinen vika yhdessä caravellessa ollut ja finturbokin laittoi jo viestiä. Taidan tilata koko moottorin johtosarjan ebaysta 70e kotiin toimitettuna. Tarkistettava vielä varaosanumero.

Nyt vituttaa vähä.

RSOCUstin

#158
Auto korjattu ite. Vihreä ja musta johto poikki. Anturilta lähtee 3 johdon nippu suurempaan johtonippuun ja siinä liitoskohdassa heikko kohta. Hankaa johdot poikki. Teipit pois ja johtojen kuorintaa, johdot yhteen sekä teippaus päälle. Kuntoon tuli ei koodeja. Säästin, tein ite ja tuli kuntoon.

Varauduin ja ostin kolvin ja vaikka mitä mutta ei ollut tarvetta.








RSOCUstin

Tässä kun tuli kesälomia suunniteltua niin samalla tuli varattu heinäkuulle jo huolto Kokkolan Autohuoltoon. Serkku saa laittaa auton kuntoon.
Kesälomarahat polttelee heinäkuussa taskussa. Kunnan virkamiehenä leikatut lomarahat riittää suureen huoltoon.

Mekatroniikan vaihto -> diagnoosi ollut tehtaalta jo 14kk että mekatroniikassa vikaa :) Ylläri pylläri hyvin on silti kulkenut :) Välillä vähän vilkuttelee ja rykii, pakkasilla vain.
Öljynvaihto + suodattimet.
Päästökampanjapäivitys jos on silloin jo auennut. Toivottavasti ei laukea tässä hässäkässä sitten EGR-gate.

RSOCUstin

Skoda saanut joskus parkkipaikalla kylkeensä ovesta ja nyt alkaa maali kuoriutumaan.
Lisäksi vanhuus tulee näköjään oven karmiin listan vieressä.
284tkm mittarissa.




image upload

RSOCUstin

Se tais olla sen DSG7 mekatronikan tarina. P072B stuck in reverse. Pakki ei mene päälle.
Onnex pääsin kotiin. Taidan mennä pyörällä töihin kesäloman saakka.
Eteenpäin toimii parittomat ainakin mitä viimeisen 600m ennen kotia pääsin ajamaan.

Työmatkat jo organisoitu ennen kuin saan korjaukseen.
Lisää sitten kun tarkentuu.

Oma vikahan tämä oli kun nilkutin 13kk ekoista oireista. Valintoja on tehtävä.
Onneksi kaksoismassa korjattu vuosi sitten siitä olisi tullut vielä suurempi murhe. Ois voinut laatikko hajota kokonaan.

lemmentalja

Miten se mekatroniikka oireii alkuun?
VAG: Passat 3B, Passat 3Bg 1.8T, Golf IV, Jetta V Fsi, Octavia II Mpi, Octavia II Fsi, Octavia II Rs Tfsi, Ibiza St Tsi, Fabia II Combi Rs, A3 8P, Leon Fr Tfsi, Leon Tsi, Leon Tsi, Leon Fr Tdi CR, Golf VI Tsi, Golf VI TSI

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: lemmentalja - 29.03.17 - klo:11:10
Miten se mekatroniikka oireii alkuun?

Pakki ei mennyt välillä päälle, piti käyttää D/S kautta. Hävitti eteenpäin ajaessa parillisia vaihteita ja tuo vaihdevalo alkoi vilkuttamaan.
Pakkasilla välillä pauketta vaihteen vaihdossa, mekatroniikka arpo vaihdetta.

RSOCUstin

#164
Mekatroniikan asennus varmistunut tälle viikolle to/pe. Huomenna tai to aamuna lähden ajelemaan pohjanmaalle.

Uuden ohjelmoidun mekatroniikan toimitus aika 1,5vkoa Kokkolan Autohuoltoon, Skoda liike. Osa tulee maailmalta ja siksi kestää.
Tilattu ohjelmoimaton oikea mekatroniikka, toimitus 1vrk. Imastaan vanha ohjelma mekatroniikasta ja työnnetään se uuteen mekatronikkaan.
Osa on halvempi näin tehtynä. Autossa on uusin kone/laatikkosofta joten ei haittaa mitään.

Ja kohtahan se päästöpäivitys varmaan tulee, joten kaikki menee uusix softapuolella kuitenkin silloin.

Tarinaa lisää kun osa laitettu.

RSOCUstin

#165
Laatikko raportin aika :)
To ajelin Kokkolaan ja hyvin matka taittui kulutuskin oli 5.0L/100km vaikka olikin viallinen vaihteisto 1/3/4/5/7. Vaihdot manuaalisti.
Auto jäi to Kokkolan Autohuollon pihalle ja ottivat työn alle perjantaina.

Soitto tulikin aika nopeasti että ei tästä mekatroniikan vaihdolla selvitä. Laatikossa oli paljon hammasrataspölyä ja oli jo hammasrattaista irronnut palasia.
Oliko tuo viimeinen 500km tehnyt tehtävänsä vai oliko pitempi aikaista. Laatikkohan putsattiin vajaa vuosi sitten.
Uutta mekatronikkaa ei olisi rikkinäiseen laatikkoon kannattanut asentaa.

Onneksi Kokkolan Autohuollon hyllystä löytyi 160tkm ajettu 1.6tdi cr Audin laatikko, viimeinen kirjain eri mitä OGUssa. Siihen kaveriksi 30tkm ajettu 1.6tdi cr Octavian mekatroniikka.
Osat paikoilleen ja koodailua. Tämä Audi / Skoda hybridi alkoi toimia :) Samalla tehtiin myös öljyn vaihto ja suodattimet koneeseen. Huoltoon olisi ollut matkaa 5000km. Kotiin kun pääsee niin pitää lukasta mitä VCDS antaa osanumeroiksi ja tiedoiksi :)

Uusi laatikko olisi maksanut 7000e ja toimitus aika olisi ollut sellainen että en tänään olisi päässyt lähtemään takaisin Vihtiin.

Mitä eilen ajoin 50km vaikutti todella hyvältä. Kohta pitäisi lähteä ajelemaan Vihtiä kohden. Illalla ollaan viisaampia.

Hinnasta sen verran että Varaosahausta katsoin 50-150tkm ajettuja laatikoita oli hinnat 2500-3000e.
Tämä oli halvempi ratkaisu ja meni samoihin hintoihin jos olisi asennettu vain uusi mekatroniika.

Nyt on pähkäilyssä laitanko auton myyntiin kun kunnossa :)
Tällaisista pyydetään 7-8t/e




RSOCUstin

#166
Reilu kuukausi vierähtänyt laatikkojumpasta. Ja kyllä ne kytkimet vähän luistaa. Muuten ok kunnossa auto.
Mitä nyt turvavyönvalo ilmoittaa itsestään ja se tuli juuri koodattua pois. Eihän se ole VAG jos ei joku ylimääräinen valo pala ruudussa.

Kulutuksetkin on vähän tippuneet, tietysti onhan nyt kesäkelit jo.
Ja taas tuli todettua että kun on +10 ja enempi lämpöä niin tuo kuluttaa vähemmän.
Softa vain on sellainen.
Mittarissa on nyt 289tkm ja kyllähän se jo alustassa tuntuu.

Kaikenlaisia auton vaihtoajatuksia pyörii päässä. Mutta maksetaan tää pois.
Tarjouksia kyselin ja haitari oli 4000-6000e, jos vaihtaisi n.9-13t/e hintaseen uudempaan / saman ikäiseen manuaali vRS HB / SCOUT / Superb Greenline/ 2005 mallin C/E mersuun.
Eipä kannata vaihtaa kun maksamista on vielä 4000e.

RSOCUstin

OGU sai tänään kutsun päivitykseen. Voi olla että jää alkuun tekemättä. Kuunnellaan miten muilla käynyt. Kuitenkin 292tkm mittarissa ja EGR toimii vielä :) Ja DPF täyttöaste alle 10g.
MAF koodia antoi viikon loppuna, voi olla kertaluontoinen anturihäriö :) Pitänee varmaan 105e tilata uus.



RSOCUstin

#168
Skoda liikkuu ja pelaa, 294tkm mittarissa ja 10tkm ajettu laatikkorempan jälkeen
Jarrut alkoivat kirskumaan takana 3vkoa sitten ja viime viikolla tuli ne laitettua uusix kun olin Pohjanmaalla. Vaikka ne oli 2,5v sitten laitettu. Palat kuluneet sisäpuolelta.
Epäilen että edellisessä laitossa käsijarru / sylinteri oli jäänyt huonosti sisäkierteille ja oli jäänyt ns. laahaamana. Ja se oli pulpahtanut kierteistä pois. Vänkärin taka meni hyvin mutta. Kuskin puolen jarrusatula piti vaihtaa kokonaan letkuineen. Meni kierteet satulasta ja letkuista, on niin pienet kierteen. 110e jarrusatula Pösö Autossa Kokkolassa. Ja tosiaan sylinteri oli hypännyt kierteiltä pois. Nyt on sitten toisella puolella uutta osaa.

Ihmettelin kun kulutus tippunut vikan 1kk aikana normaalista eli laahaus poistunut ja palat nahoilla. No nyt on kunnossa.

Vika 3 tankkia mennyt alle 5L. Koskaan ei ole noin päässy käymään. Matkaa kyllä 2000km mutta silti. Paras oli kun yksi noista tankeista on Nummela-Espoo ajoa vanhaa tietä + kaupunki ajot pälle ja niin ei ole koskaan käynyt ennen. Normaalisti tankki 5,2-5,4L. Tiputusta 0,4-0,5L

Hovi huoltajan kanssa juttelin siitä päästöpäivityksestä, ei pakollinen Skodalla. Odotellaan kokemuksia.
Sanoi että jos tehdään ja tulee onglemia niin jos vika huolto tehty merkkarilla. Tehdään automaattikysely tehtaalle ja hyvin kuulemma tulevat vastaan jos EGR tai jotain antureita menee. On niin sanottu jatkettu takuu näiltäosin.
No vika huolto tehty merkkarilla samalla kun laatikko laitettiin. Seuraava huolto on vasta ensi keväänä. Ja voi olla että ei tarvi huoltaa jos auto vaihtuu ens keväällä.

Edelleen mietteissä 08-10 vRS/SCOUT, 04-06 C/E Mersu, kovasti kuumottaisi 04-05 C30 AMG diesel farkku. Villinä korttina tuli bemari kun jussina ajelin kaverin 520D M-sportilla. Joku 330XD 08-10 ehkä.
Farkulle ei tarvetta enään kun 2v ei oo lastenrattaita tullut takaluukkuun laitettua. No pohjanmaanreissulla oli luukku täynnä tavaraa joten eiköhän se farkku silti tule oleen tai HB minkä seuraavax hommaa.
Kovaa vertailua kokoajan :)


RSOCUstin

Tuli heitettyä keikka pohjanmaalla taas mennä viikolla ma-pe ja joku 1300km tuli lisää mittariin. Mittarissa 296000tkm. Tulihan sieltä vikakoodiaa kun olin tankannut Keskisellä tuurissa halpaa dieseliä, tais olla jotain likaista tavaraa.

Keväällä oli se paine-eroanturi vika ongelma joka olikin sitten katkennut johto jonka korjasin. No nyt tuli uudelleen saman anturin vikakoodia ja olisiko nyt se uusi anturi antautunut 4kk aikana tai joku muu johtu rispaantunut.

1 Fault Found:
7346 - Diesel Particle Filter; Differential Pressure Sensor
          P2453 00 [101] - Implausible Signal

Merteiliin laitoin jo viestiä että meneekös osa johonkin takuuseen. Täytyy kokeilla tuota vanhaa anturia jos se olisi kuitenkin ehjä. Se kun vaihdettiin ennen kuin tajuttiin että johto oli rispaantunut.
Samalla kun googlailin niin tuo anturihan oli mulla mennyt heti 1kk aina jo rikki kun auton ostin. Eli anturi taitaa kestää 3,5v ja 120tkm :)

Ja kulutus vain tippuu nyt ajettiin vika 1,5 tankillista 4,76L kulutuksella :) Auto varmaan hajoo kun se vie noin vähän. Koskaan ole noin pienellä päässyt vikat 4 tankkia kaikki alle 5L reippaasti.

RSOCUstin

#170
Vanha anturi jolla oli ajettu 3,5v ja 120tkm tuli heitettyä paikalle. Ainakaan vielä ei tullut koodia. Kävin heittään 70km lenksun ja kulutus oli normaalia korkeampi joten taisi olla polttopäällä. Kävin kyllä myös Motarilla 15km kiekat tapissa nelosella.

Epäilen että tuo Merteilin varaosa-anturi on antautunut. Laitoin viestiä Merteiliin varmaan huomenna tulee vastausta vaihtavatko. Ehkä se ei kestänyt Keskisen halpaa huonoa dieseliä :) Jota tankkasin ja pari pv sen jälkeen anturi alkoi antaan koodia.

Tai sitten se oli antautumassa jo kesäkuussa kun tuli koodia aiheesta myös.

Katotaan.

RSOCUstin

#171
Kävin vaihtamassa takuuseen anturin Merteilissä ja vanha 3,5v ollut anturi on ollut nyt reilu 200km paikallaan ja ei ole vikakoodia vielä pukannut.
Nyt on hyllyssä uusi vara-anturi jos alkaa taas kettuilemaan.
Motonetistä tuli eilen ostettua STP DPF cleaneria varuix, täytyy kaataa tankkiin kun seuraavan kerran tankkaa. Taitavat olla höpöhöpö aineita.

Alkoi tuo  oil ash volume 67,13g, kummastuttamaan. Eilen kun luin koodit oli viiden päivän aikana luku noussut 67,30g. Vika poltto oli onnistunut heti kun vaihdoin viallisen anturin pois sunnuntaina. Silloin tuli heitettyä 70km karstan polttoreissu. Kuitenkin jos max on 70g niin aika nopeasti se kyllä täyttyy. Täytyy vanhoja koodeja ettiä mitä se on ollut aikaisemmin.

Ajelin maisemareittejä Herttoniemeen ja takaisin pari pätkää Kehä III, I ja Tre tietä. Kulutus oli Hertsikassa 3,9L ja kotona 4,1L jotain tuolla autolle on tapahtunut kun koskaan ei noin pienellä oo mennyt PKS-alueella. Epäilen että takajarrut oli laahannut vikan 2,5v. Sillä ne palatkin kuluivat niin nopeasti.

RSOCUstin

Onkohan tuo mun auto menossa rikki kun ajosuoritteiden kulutukset on tätä luokkaa ja nopeudetkin ihan ok.
Ei tälläsiä lukemia ole tosiaan koskaan ollut.

Viimeisen 3kk aikana vaihdettu laatikko, huollettu, "päästöpäivitystä" ei ole tehty kun ei ollut huoltoaikaan jaossa. Jarrut tehtiin taakse 3vkoa sitten. Paine-eroanturi vaihdettu 4v vanhaa. Siinä kaikki.
Ajo tapa kuten aina ja aina kun lähtee pihasta yli 30km reissulle aina on kulutus alle 5L ja oikeastaan lähempänä 4-4.5L.

Ei voi kuin ihmetellä ja sitten se laukee varmaan :)








RSOCUstin

#173
Viime viikolla alkoi apukuskin xenon vilkkumaan ja tänään ei syttynyt enään. Koitin vaihtaa hyllystä löytyneet vanhat xenonit, ei auttanut. Ebaystä siis ballastia tilaukseen. Se AFS vikakoodi itseasiassa saatta johtua tuosta Ballastin loppumisesta. Ballastin takana lukee 2000h pitääköhän se oikeasti paikkasa, kesto ajaksi.

Sixi

 Hauska kun tuossa edellä olevista kuvista keskimmäisessä on matkamittarin lukema palindromi.
Onko tullut vahingossa vai tarkoituksella ? 
Yht.  yli 2.1 milj. km kuudella VAG-autolla

Jetta 1.6 D -83 (76900-270400), Audi 1.6 TD -86 (93200-746000), Cordoba 1.9 SDI -00 (0-529500), Ocu 1.9 TDI -08 (0-107500),  Ocu 1.6 TDI DSG  -10 (0-176500) ja nyt Ocu II 1.6 TDI DSG -13 (0--> )

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: Sixi - 02.08.17 - klo:21:23
Hauska kun tuossa edellä olevista kuvista keskimmäisessä on matkamittarin lukema palindromi.
Onko tullut vahingossa vai tarkoituksella ? 

:) Ihan vahinko oli :) Aika hassua...

RSOCUstin

Ja taas alkoi sama xenon vilkkuun vaikka uusi ballasti. Ens viikolla hommattava uudet polttimot. Tai sitten satunnainen AFS vika vetää jotain oikariin.

RSOCUstin

Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 19.07.17 - klo:13:54
Kävin vaihtamassa takuuseen anturin Merteilissä ja vanha 3,5v ollut anturi on ollut nyt reilu 200km paikallaan ja ei ole vikakoodia vielä pukannut.
Nyt on hyllyssä uusi vara-anturi jos alkaa taas kettuilemaan.
Motonetistä tuli eilen ostettua STP DPF cleaneria varuix, täytyy kaataa tankkiin kun seuraavan kerran tankkaa. Taitavat olla höpöhöpö aineita.

Alkoi tuo  oil ash volume 67,13g, kummastuttamaan. Eilen kun luin koodit oli viiden päivän aikana luku noussut 67,30g. Vika poltto oli onnistunut heti kun vaihdoin viallisen anturin pois sunnuntaina. Silloin tuli heitettyä 70km karstan polttoreissu. Kuitenkin jos max on 70g niin aika nopeasti se kyllä täyttyy. Täytyy vanhoja koodeja ettiä mitä se on ollut aikaisemmin.

Ajelin maisemareittejä Herttoniemeen ja takaisin pari pätkää Kehä III, I ja Tre tietä. Kulutus oli Hertsikassa 3,9L ja kotona 4,1L jotain tuolla autolle on tapahtunut kun koskaan ei noin pienellä oo mennyt PKS-alueella. Epäilen että takajarrut oli laahannut vikan 2,5v. Sillä ne palatkin kuluivat niin nopeasti.


Lukasin tuossa DPF täyttöasteita miten on 1.5kk aikana lukemat muuttuneet.

Vanhalukema 67,13g ja uusi 68.4658221 g . Kertymään jonkin verran kuukauden aikana. Poltot on noin 1000-1500km välein.



  234   Particle filter; oil ash volume-MASS_ASH_PF 68.4658221 g
  235   Particle filter; soot mass calculated-MASS_SOOT_SIM_PF 19.10 g
  236   Particle filter; soot mass measured-MASS_SOOT_PHY_PF 17.20 g



RSOCUstin

#178
Nyt täytyy todeta että tässä autossa on kyllä ilmennyt vikoja 270tkm jälkeen :) Mittarissa nyt 303tkm.
Eilen pamahdi EGR koodit ruutuun kaksi kertaa P0401/P0403. Leikkasi tehot ja meni varaohjelmalle.
Korjauslistalla siis nyt, AFS valot, xenon-polttimot, EGR, antennin häiriö ja HF-sarja. Ilon päivä.

Ois nyt pariviikkoa pysynyt kasassa niin auto olisi jäänyt seisomaan ulkomaan komennuksen johdosta 2-3kk, kun tulee ekoille lomille.
No ajellaan siihen saakka ja korjataan kun tullaan Suomessa pahimmat viat.

Vaihtoehtojahan on

Ebaysta tilaa uuden antennin, afs yksikön ja polttimot n.400e + asennukset.
Mahdollisesti koko umpio kaluineen, 200-350e

Koodaus + tehoja 650e, DSG7 tykkää tästä.

Terra Clean pesu 480e, EGR/DPF voi olla höpöä.
Uusi EGR osa eBay 150e plus työ,
Uusi EGR osa ja työ merkkarilla 1000-1300e.



Lightunseen


Lainaus käyttäjältä: RSOCUstin - 08.09.17 - klo:08:47
Koodaus + tehoja 650e, DSG7 tykkää tästä.

Terra Clean pesu 480e, EGR/DPF voi olla höpöä.
Uusi EGR osa eBay 150e plus työ,
Uusi EGR osa ja työ merkkarilla 1000-1300e.

Miten tehon nostot on vaikuttanut laatikkoon ? Itse olen ajatellut tuota nostoa myös, ja mitä kyselin tehojen noususta niin 150hv ja 319Nm. Vähän jäi mietityttämään vain nuo väännöt tuon DSG7 suhteen.

Itsellä tuli myös teetätettyä tuo TerraClean huolto, 160â,¬ siitä perivät ja kyllä tuon huomasi itse ainakin eron. Vähän pirteämpi kiihtymään ja tyhjäkäynti putosi sieltä 1.0l/h -> 0.4l/h, ja jätkien mukaan olikin kuulemma karstaa jo kertynyt.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy