Madallukset ja säädettävät alustat

Aloittaja RoccoScientist, 24.03.10 - klo:12:39

« edellinen - seuraava »

tapz

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 21.09.14 - klo:13:10
Kateellisetko täällä on taas katkeria kun omalla mökillä niin huono tie ettei madalletulla autolla pääse?

Suomen asfaltoiduissa teissäkin on paikoin niin kummallisia kuoppia, että madaltamattoman autonkin kanssa saa olla varovainen. En ymmärrä mitä tekemistä sillä on kateuden kanssa, jos ymmärtää eron mataliksi suunniteltujen ja väkisin matalaksi tuunattujen autojen välillä.
Nykyinen: Octavia III LB 1.4 TSI DSG Elegance (MY2015)
Edellinen: Octavia II Combi 1.8 TSI DSG L&K 2009

Janneh

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 21.09.14 - klo:13:10
Kateellisetko täällä on taas katkeria kun omalla mökillä niin huono tie ettei madalletulla autolla pääse?

+1

sambolo

No mulla on viimeset kolme autoa kaikki madallettu, eikä ikinä ole ollut ongelmia päästä mihinkään. Se miten se liittyy kateuteen, niin oletan, että madalluksia niin parjaavat ihmiset ovat kateellisia siitä kun muiden autot näyttää hyvältä madalletuna ja itse ei uskalla madaltaa, koska pelkää sen juuttuvan mökkitielle tai kinokseen. Se, että ruvetaan vielä yleistämään kaiken maailman skeidaa madalletuista autoista ja niiden käyttäjistä kertoo vain huonosta itsetunnosta.. Voi sen auton toki niinkin paljon madaltaa että raapii jokaisen hiekan jyvään, se onkin sitten täysin eri esia ja ne eivät ole usein mökki/talviautoja.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

tapz

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 21.09.14 - klo:18:14
No mulla on viimeset kolme autoa kaikki madallettu, eikä ikinä ole ollut ongelmia päästä mihinkään. Se miten se liittyy kateuteen, niin oletan, että madalluksia niin parjaavat ihmiset ovat kateellisia siitä kun muiden autot näyttää hyvältä madalletuna ja itse ei uskalla madaltaa, koska pelkää sen juuttuvan mökkitielle tai kinokseen. Se, että ruvetaan vielä yleistämään kaiken maailman skeidaa madalletuista autoista ja niiden käyttäjistä kertoo vain huonosta itsetunnosta.. Voi sen auton toki niinkin paljon madaltaa että raapii jokaisen hiekan jyvään, se onkin sitten täysin eri esia ja ne eivät ole usein mökki/talviautoja.

Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikkien mielestä ylimadallettu auto ei näytä hyvältä? Joillakin itsetunto kestää ajaa autolla, joka ei ole BMW, Audi tai MB ja jota ei ole yritetty tehdä näyttämään "sporttiselta". Normaalin henkilöauton pyöräkotelot yksinkertaisesti eivät vain nouse riittävän korkealle, vaikka laittaisi miten matalat jouset. Mitä hienoa siinä on jos auto näyttää siltä, kuin siinä olisi renkaat puhki tai iskunvaimetimet ja jouset pettäneet? En ole nähnyt yhtäkään urheiluautoa, joka näyttäisi siltä. Olen kateellinen vain oikean urheiluauton omistajalle. Siis sellaiselle, joka asuu maassa, jossa tiet oikeasti ovat hyvässä kunnossa, ei ole talvea ja uuden karhean urheiluauton omistaminen ei ole mitenkään erikoinen juttu.

Selvyyden vuoksi vielä, että normaalia perheautoa voi madaltaa pari senttiä, jolloin pyörät asettuvat oikeaan kohtaan pyöräkoteloissa. Mutta kun pyörä ei enää istu koteloihin symmetrisesti sivu ja korkeussuunnassa, on menty liiallisuuksiin. Auton tuunauksessa usein mennään vanteiden koossa ja alustan madalluksissa äärimmäisyyksiin.

Mikko

Uskomatonta paskaa taas tämäkin "keskustelu" täynnä. Pakkoko sitä on tulla näköalattomasti ja "minun mielipide on ainoa oikea mielipide" asenteella tulla sättimään ketjuun johon ei lähtökohtaisesti ole mitään asiaa. Kaikennäköistä idioottia sitä täällä pyörii.

Tällä foorumilla tulee kokoajan käytyä vähemmän ja se on valitettavasti hyvin pitkälle tämän harmaa-huonontienalusta-Octavia -mafian syytä. Erilaisuutta ei sallita ja valtavirrasta poikkeaminen on pahasta, samaa sarjaa kuin se ukko joka heti ensimmäisenä päivänä kun Sciroccolla ajoin pihaan tuli sättimään tyhmyyttäni kun en ostanut Octaviaa halvemmalla, kun on käytännössä sama auto, mutta lisänä takaovet joita ei koskaan käytä. Ja on niin epäkäytännöllinenkin. Täälläkään ei kohta voi enää keskustella mistään rakentavasti kun kaikki ketjut pullistelee tuota samaa roskaa.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: Mikko - 22.09.14 - klo:08:24
Uskomatonta paskaa taas tämäkin "keskustelu" täynnä...
+1
Kai sen niin on pakko olla että jos joku madaltaa autoaan niin se on jollakin tavalla pois näiltä korotetulla Octavialla ajavilta. Ei kai muuten olisi mitään syytä itkeä täällä.
Ilmeisesti ajotaidoissakin on puutteita jos ei Suomen talvessa pärjää madalletulla autolla.

TuplaVW

Uskomatonta paskaa taas tämäkin "keskustelu" täynnä.

Tällä foorumilla tulee kokoajan käytyä vähemmän ja se on valitettavasti hyvin pitkälle tämän harmaa-huonontienalusta-Octavia -mafian syytä. Erilaisuutta ei sallita ja valtavirrasta poikkeaminen on pahasta, samaa sarjaa kuin se ukko joka heti ensimmäisenä päivänä kun Sciroccolla ajoin pihaan tuli sättimään tyhmyyttäni kun en ostanut Octaviaa halvemmalla, kun on käytännössä sama auto, mutta lisänä takaovet joita ei koskaan käytä. Ja on niin epäkäytännöllinenkin.

+1     vaikka ylimadallettu ei omaankaan arkiajoon ympärivuoden sopisikaan. Ja nuo allekirjoittaneen kaikki tehdasmadalletut ovat niin vähän pudotettuja, ettei niitä edes silmällä huomaa, ajossa kylläkin.
Mercedes-Benz 4matic -16

Golf Variant TSI DSG Highline -14   (ACC, DCC, Webasto, Dynamic ym)
ex:
Passat Variant TSI DSG Highline -11   (I,II,III, ACC,DCC,Webasto, ym)
Golf Variant TSI -10   (I,II,III ym)
Passat Variant 1,9 PD Luxline -08

hapelton1

Ja unohdetaan samalla, että parkkipaikka korkeus ja normaali ajokorkeus saattaa poiketa toisistaan huomattavasti pelkällä napin painauksella (Airmatic). Tätä toiminto ei sitten löydy siitä harmaasta "autoilu on intohimoni)  RS Octaviasta.

Länskäri

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 22.09.14 - klo:09:22
+1
Kai sen niin on pakko olla että jos joku madaltaa autoaan niin se on jollakin tavalla pois näiltä korotetulla Octavialla ajavilta.
Oonko valittanu? Yhtälailla tuntuu minun "offroad" versioni häiritsevän osaa kansasta  ;)

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: tapz - 21.09.14 - klo:22:52
Oletko tullut ajatelleeksi, että kaikkien mielestä ylimadallettu auto ei näytä hyvältä? ..
Oletko sinä tullut ajatelleeksi tuskinpa ketään voisi vähempää kiinnostaa mitä muut ajattelee. Ei kai noita muita varten madalleta. Hohhoijaa.
Sinähän voit katsoa muualle jos niin hirvittää.

Lainaus käyttäjältä: Länskäri - 22.09.14 - klo:10:27
Oonko valittanu? Yhtälailla tuntuu minun "offroad" versioni häiritsevän osaa kansasta  ;)
No ei tuo nyt juuri sinuun mitenkään ollutkaan kohdistettu. Et ole edes tainnut tässä ketjussa noita matalia alustoja mollaamassa niinkuin jotkut.
Sitä vaan tässä nyt ihmetellään että kun ketjun nimi on "Madallukset ja säädettävät alustat", niin ne joita asia ei millään tavalla koske eikä kiinnosta, pitää tulla tänne avautumaan kuinka madalletut autot on rumia eikä niillä voi ajaa Suomessa jne. Jos asia ei kiinnosta niin miksi pitää tulla trollaamaan. Vai kiinnostaako ehkä sittenkin pikkuisen ;) Ketjussa on käsittääkseni tarkoitus keskustella nimenomaan madalluksista ja erilaisista säädettävistä alustoista, ja kokemuksista niistä. Ei siitä voiko madalletulla autolla yleensä ajaa Suomessa, varsinkaan kun ei itse omaa mitään kokemusta asiasta.

tapz

Lainaus käyttäjältä: Pertsa - 22.09.14 - klo:10:56
Ketjussa on käsittääkseni tarkoitus keskustella nimenomaan madalluksista ja erilaisista säädettävistä alustoista, ja kokemuksista niistä. Ei siitä voiko madalletulla autolla yleensä ajaa Suomessa, varsinkaan kun ei itse omaa mitään kokemusta asiasta.

Itseasiassa nämä kirjoitukset eivät alunperin alkaneet tältä alueelta, vaan RS räsän alueelta. Ne vain siirrettiin tänne, kun rönsyilemättömyyttä vaalitaan, niin poliisina. Joka tapauksesa kyse ei ole madaltamisen vastustamisesta, vaan lähinnä mielipide siitä miten joka asiassa ei pitäisi mennä äärimmäisyyksiin. Madallukset ovat hieno asia, kun ne tekee oikein, hyvällä maulla ja hillitysti. Se taas on fakta, ei mielipide, että perheautoa ei ole ulkoisesti suunniteltu madallettavaksi kovinkaan paljoa.

Olisi muuten mukava kuulla perusteluja äärimmäiselle ylimadaltamiselle. Nyt on lähinnä tullut hirveän agressiivista kiroilua ja kateuden ja itsetunnon haukkumista. Miksei voi vain perustella omaa kantaansa? Kovasti kiinnostaa mikä saa ihmiset tuunaamaan jonkun ison hillityn tyylikkään vahan mersun matalaksi ja vaihtamaan siihen kiiltävät jättimäiset vanteet sen sijaan, että ostaisivat jonkin merkin sporttimallin. Niitäkin saa käytettynä ihan järkevään hintaan.

Offroadiksi tuunattuja perheautoja on tullut aika vähän vastaan. Kyllä ne yleensä ovat tehtaan valmiita malleja ja niissäkin nosto on aika hillittyä. Nostolle on myös selkeä funktio, eikä sitä yleensä tehdä ulkonäön tai ajettavuuden takia.

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: tapz - 22.09.14 - klo:11:12
..Olisi muuten mukava kuulla perusteluja äärimmäiselle ylimadaltamiselle. Nyt on lähinnä tullut hirveän agressiivista kiroilua ja kateuden ja itsetunnon haukkumista. Miksei voi vain perustella omaa kantaansa? Kovasti kiinnostaa mikä saa ihmiset tuunaamaan jonkun ison hillityn tyylikkään vahan mersun matalaksi ja vaihtamaan siihen kiiltävät jättimäiset vanteet sen sijaan, että ostaisivat jonkin merkin sporttimallin. Niitäkin saa käytettynä ihan järkevään hintaan...
Sitä kutsutaan kuulemma autoharrastamiseksi. Kaikkia nyt vaan ei voisi vähempää kiinnostaa autot jotka on suoraa tehtaan jäljiltä, olkoon vaikka kuinka sporttimalli jo valmiiksi. Ei edes Lamborgini.
Se nyt on vaan makuasia, jotkut tykkää matalasta autosta, mitä matalampi sen parempi. Jotkut taas ei tykkää. Ei se ole sen kummempaa.

Jaegarmaisteri

Uskomatonta paskaa taas tämäkin "keskustelu" täynnä. Pakkoko sitä on tulla näköalattomasti ja "minun mielipide on ainoa oikea mielipide" asenteella tulla sättimään ketjuun johon ei lähtökohtaisesti ole mitään asiaa. Kaikennäköistä idioottia sitä täällä pyörii.

+1

Ja asiaan. Itse olen tässä vähän harkinnut madaltaa 2011 RS;ää hiukan. En halua siitä liian matalaa, niin kysymys onkin. Jos esim. Vogtlandin öbaut 35mm luvattu madallus, niin onko se todellinen madallus? Öbaut sen 35mm voisin hyvin laittaa niiden sporttikitillä hiukan alemmas. Sattuu silmiin, kun on niin pirun korkea väli renkaan ja kaaren välissä. Kasvaako nälkä syödessä, eli pitäisikö heti tilata säädettävät?
---

Jultsu

Kiinteät on ehkä ok sen ensimmäisen vuoden. Sitten kun jouset alkaa kuolleentumaan niin perse alkaa laahata taas alempana. Suosiolla rahat kiinni säädettävään. Hyvälaatuiseen sellaiseen. Ne halvimmat muuttuu kiinteiksi sarjoiksi ensimmäisen talven jälkeen.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: tapz - 21.09.14 - klo:13:54
Suomen asfaltoiduissa teissäkin on paikoin niin kummallisia kuoppia, että madaltamattoman autonkin kanssa saa olla varovainen. En ymmärrä mitä tekemistä sillä on kateuden kanssa, jos ymmärtää eron mataliksi suunniteltujen ja väkisin matalaksi tuunattujen autojen välillä.
Mulla kävi tosiaan kerran hassusti. Olin tulossa Tuusulantietä stadiin päin. Siinä motarin lopussa on muistaakseni Shell oikealla puolella, juuri missä Käpylä alkaa. Ryhmityin oikealle, vilkku päälle ja jarrutin. Kaamea kirskunta ja rahina. Aluksi en tajunnut mistä oli kyse. Ajoin siihen pihaan ja kattelin auton alle, mitään ei näkynyt. Ajattelin kuitenkin käydä siinä kadulla katsomassa ajoinko jonkin yli.
Siinä oli bussien renkaat painaneet asvalttiin niin syvät urat, että pohja raapaisi jarruttaessa kiinni. Jotenkin niitä ei kuitenkaan nähnyt, muuten olisin varonut. Talvisin kyllä välillä meni pohja hankea laahaten, mutta että keskellä kesääkin.
Tämä siis yli 10 vuotta sitten. IV-koppainen Golf ja ABT:n muistaakseni 35mm madallettu alusta. Oli paljon kivampi ajaa kuin vakioalustalla.

T, Tulossa vakioalustainen pienipyöräinen kukkahattufarmari Octavia... :-)
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

sambolo

Lainaus käyttäjältä: Jaegarmaisteri - 06.10.14 - klo:23:50
+1

Ja asiaan. Itse olen tässä vähän harkinnut madaltaa 2011 RS;ää hiukan. En halua siitä liian matalaa, niin kysymys onkin. Jos esim. Vogtlandin öbaut 35mm luvattu madallus, niin onko se todellinen madallus? Öbaut sen 35mm voisin hyvin laittaa niiden sporttikitillä hiukan alemmas. Sattuu silmiin, kun on niin pirun korkea väli renkaan ja kaaren välissä. Kasvaako nälkä syödessä, eli pitäisikö heti tilata säädettävät?

Yleensä pelkät jouset madaltavat hieman luvattua vähemmän sellaisia autoja joissa tehtaan sporttialusta. Eibachin jouset ei ole mun käytössä ikinä kuolettuneet, enkä usko että muukaan laatujousi niin tekisi, en tiedä käykö farmarissa helpommin niin. Eibachilla taitaa olla miljoonan kilsan takuukin.Eibachin sportlinet madaltaa hieman enemmän ja eron tehtaan sporttijousiinkin huomaa selkeästi. Voit myös googlettaa autosi tietyllä madallussarjalla ja katsella kuvista kuinka madaltuu.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: sambolo - 07.10.14 - klo:11:27Eibachin jouset ei ole mun käytössä ikinä kuolettuneet, enkä usko että muukaan laatujousi niin tekisi, en tiedä käykö farmarissa helpommin niin.

1.9tdi sedan 3B Passatissa oli Eibachin -30mm jouset ja Bilsteinin iskarit. Alle vuoden jälkeen alkoi perä roikkumaan alempana. Oli ensimmäinen ja viimeinen kiinteä sarja mulle.
Omasta mielestäni Jultsu on pieni mies, jolla on ainainen tarve öykkäröidä. -mikey

sambolo

No niissä varmaan valmistuavirhe ollu tai väärä jousi kyseiselle akselimassalle.. Itse taas lähinnä toivonut että esim edellisessä autossa ois perä hieman madaltunut lisää.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jultsu

Niin, saattaahan nuo kiinteät sarjat antaa sen halutun madalluksen jos ajelee auto aivan tyhjänä kaikesta roinasta. Jos siis ei koe tarvitsevansa mm. vararengasta, tunkkia, työkalulajitelmaa, vetoköyttä, nestepäniköitä, ensiapupakkausta sun muuta. Me muut jotka ei olla Autoliiton jäseniä pidetään tuollaista arsenaalia aina mukana, ja nämä tuotteet kun nakkaa takakonttiin (joka on taka-akseliston väärällä puolella) etuakseli nousee taka-akseliin suhteessa ylöspäin ja taka-akseli taas tietysti painuu alaspäin, eli saa kaksinverroin madallusta.

ram1

Ja säädettävähän pysyy aina samassa asennossa??Mulla ollut kiinteitä ja säädettäviä viimeisen kymmenen vuoden aikana varmasti toistakymmentä eri autoissa.Säädettävät osoittautuneet ärsyttävämmiksi, jos ei puhuta sitten oikeasti säädettävistä.Siihen montakin syytä erittelemättä.Kunnon kiinteä sarja ei kulahda yhtään enempää kuin säädettäväkään.En oikein tajua mihin tuo perustuu.Jos ostaa esim H&R Cup-kitin, niin voin väittää, että perse ei muutamilla kontin turhilla varusteilla putoa mihinkään ja sata tonnia vetelin melkein sellaisella putkeen.Säätääkö joku alustaa sen mukaan joka päivä kuka kyydissä.Kierteet jumissa,nivelet väljinä,koiranluut paskana,liian ylhänä,liian alhana.Jos ostaa sen säädettävän, niin sit voi unohtaa alle 700e sarjat, verrattuna hyviin kiinteisiin joiden hinta noin 500e.Jos tiukka budjetti, niin mielummin se kunnon kiinteä kuin huonosti toimiva säädettävä.Puhutaan luokasta 500e.Siitä ylöspäin voidaan jo löytää "oikeasti"säädettäviä alustoja.Ja mitä tarkoitan oikeasti säädettävällä alustalla, niin tässä aika hyvin selitetty.Tuohon kun vielä lisätään sisään/ulostulonsäätö, niin ollaan säädettävässä.
http://www.race.fi/fi/news/entry/29/alustasarjan-saataminen
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

sambolo

No oma auto oli kokonaan äänivaimennettu, kontissa oli hifiä hallitunkkia ja vararengasta ja joskus muutakin ylimääräistä ja eise juuri alemmas mennyt kuin tyhjänä. Jousethan jäykistyy entisestään kuorman lisääntyessä. Mutta autot ja sarjat on yksilöllisiä. Omat kokemukset jousista vain hyviä.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Jultsu

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 07.10.14 - klo:19:39
Ja säädettävähän pysyy aina samassa asennossa??

Tässä juuri koitin selittää että sen säädettävän saa nimenomaan pysymään AINA samassa asennossa. Toki se vaatii sen pienen säätämisen kerran vuoteen. Milläs säädät kiinteää sarjaa? Se on sitten omaa typeryyttä jos ostaa niitä halpissarjoja jotka jämähtää ensimmäisen suolatalven jälkeen kiinteiksi. Jos 500-600 eurolla saa Eibachilta kiinteän sarjan iskareineen tai 900 eurolla säädettävän sarjan, minulle ei tulisi mieleenkään pihistellä muutaman satasen vuoksi. Jos rahat on niin tiukilla niin jättää sitten kokonaan madallusprojektin väliin. Tai ostaa sen halpissarjan ja heittää romukoppaan kahden vuoden kuluttua ja ostaa taas uuden.

ram1

Lainaus käyttäjältä: Jultsu - 07.10.14 - klo:21:54
Tässä juuri koitin selittää että sen säädettävän saa nimenomaan pysymään AINA samassa asennossa. Toki se vaatii sen pienen säätämisen kerran vuoteen. Milläs säädät kiinteää sarjaa? Se on sitten omaa typeryyttä jos ostaa niitä halpissarjoja jotka jämähtää ensimmäisen suolatalven jälkeen kiinteiksi. Jos 500-600 eurolla saa Eibachilta kiinteän sarjan iskareineen tai 900 eurolla säädettävän sarjan, minulle ei tulisi mieleenkään pihistellä muutaman satasen vuoksi. Jos rahat on niin tiukilla niin jättää sitten kokonaan madallusprojektin väliin. Tai ostaa sen halpissarjan ja heittää romukoppaan kahden vuoden kuluttua ja ostaa taas uuden.
Onhan se noinkin, mutta silti en tajua miten saat jämimään sen Eibachin kiinteän.Eihän ne normialustatkaan kuoleennu.Tai sit mulla ollu vaan hyvä säkä.
Mutta siinä tosiaan, jos juttuni luit olen samaa mieltä.Ã,,lkää ostako halpaa säädettävää.Mutta jos joutuu kerran vuoteen säätämään takaa ylöspäin, siinä on jotain vikaa.Mä en tunne yhtään ihmistä joka säätäisi kerran vuoteen persettä ylöspäin.Talvisin säädetään ehkä koko alustaa ylös ja sit taas kulmat.Mutta mulla nyt vaan omat kokemukset, joita paljon.Ja selvennykseksi vielä kaikille.Säädettävä on parempi jos laittaa rahaa, ja jaksaa nähdä vaivaa.
Ehkä sunkin kannattaisi kerryttää hiukan kokemusta alustoista.Itse en tarvitse enää tonttialustaa joka karmee ajaa jokatapauksessa, vaikka sellainen nyt onkin.Se helppo puhua aina siitä säätämisestä, mut sanoisin että 90% porukasta säätää kerran ja se siinä.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Jultsu

Olen (jo) tähän ikään mennessä oppinut että halvalla ei saa hyvää. Ei ole tarvetta kerätä kokemuksia kun ostaa kerralla parhaan  :-* Tulee loppupeleissä myös halvemmaksi kun ei tarvi maksaa oppirahoja noiden halpisten kanssa puljatessa.

Sen myönnän kyllä että tapauskohtaista tuo akselien kasaanpainuminen. Raskailla kuormilla toki nopeampaa. Mulla on kiinteästi taka-akselin väärällä puolella 100-150kg hifejä ja varapyörää/tunkkia ja alunperinkin auton omamassa oli siellä 1700kg nurkilla eli veikkaisin mun jousieni elävän suhteessa enemmän kuin 1200kg painavien pikkukinnereitten.

Ja onhan tuo säätösarja sitäpaitsi aivan mahdottoman kätevä myös alustan asennuksen yhteydessä kun ei tarvi niitä vitunaikaisia jousipuristimia. Senkun lyö iskarin ruuvipenkkiin kiinni ja vatkaa kierrettä alaspäin niin kohta on jousesta voima pois ja saa yläpään auki, sama kasatessa  8)

Ilkka83

Onko kellään BC-racingin alustoja kiinni kulkineissa?? Jos on niin kokemuksia?
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

sambolo

Olen ainakin kuullut että BC on sama kuin D2.
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

ZomL

Mulla oli ex-Golfissa BC:t alla ja ei oo pahaa sanottavaa. Mitänyt keväällä vähän sai painia säätömuttereiden kanssa, mutta siitäkin selvittiin kumivasaralla ja puolella litralla CRC:tä ;)

Menee tarvittaessa matalalle (tosin itellä ois saanu vielä sentin tippua, "ylimääräset" säätörenkaat poistamalla sekin ois onnistunu) ja hyvät säädöt. Ainoo miinus tulee siitä, että nykyään taas vissiin hankaluuksia saada leimattua... Mulla ei ollu vuos sitten mitään ongelmaa, mutta nyt kuullut että syynätään tarkemmin ja BC:n laput ei enää kelpaa...
VAG-COM jelppiä Treen huudeilla, YV:llä tavoittaa

makelja

Lainaus käyttäjältä: Jaegarmaisteri - 06.10.14 - klo:23:50
+1

Vähän myöhään vastaan:

Mulla oli B8:ssa Vogtlandit ja se madaltui luvatuista -30mm ja -35mm todellisuudessa muistaakseni 35mm ja 43mm. Muuten nuo jouset olivat oivat B8:n sporttialustan iskareiden kanssa.

mikalkao

Onko kelläään kokemuksia näistä:
http://eu.tunershop.com/Suspensions/Coilovers/ST_Coilovers/

Ilmeisesti jotain Weitecin sukuisia tai KW:n huokeampaa sarjaa. Hinta antaisi ymmärtää että ei ihan paskat pitäisi olla kyseessä.

sambolo

Joo weitecin nimi tais muuttua tuoksi, liekö huonon maineensa takia ;D
Octavia RS III
Ex vag:
5F Leon 1.4 tsi style
08 Leon TDI FR
07 Ibiza FR

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy