Golf VI Variant lähivalon polttimon vaihto?

Aloittaja vwvariant1982, 08.07.13 - klo:22:43

« edellinen - seuraava »

vwvariant1982

Noniin ja nyt on tullut rystyset verille hangattua, melkein sähköisku hankittua ja olen jo hankkinut taivutetut pihditkin eikä se kuskinpuoleinen lähivalo näytä irtoamisen merkkejä. Kaipailisin vähän käytännön kokemuksia, kuinka olette lampun onnistuneet irrottamaan ja vaihtamaan toimivaan sellaiseen? Ohjekirjan mukaan pitäisi olla helppo nakki ja muut lamput irtoavatkin ihan sormin. Paksut hanskat käteen ja umpio riskeeraten voimalla kunnes naksahtaa?

Mielessä kävi myös se, että voisiko lampun kärähtäminen aiheuttaa niin paljon lämpöä, että muovit olisivat sulaneet?

Pakko sanoa, ettei ole insinööri oikein loppuun ajatellut jos oikeasti on noin jäykkä tuo lampunkanta...  :(
Nykyinen:
2010 VW Golf VI 1.6 TDI Variant

Entiset:
2003 VW Golf IV 1.8T GTI
1986 Ford Escort MK4 1.4CL
1983 Ford  Fiesta MK1 1.1GX

Guest-367576

Onko lampun kanta tämännäköinen?



Jos on, niin se on samanlainen kuin omassa Jettassani. Alkuun pirkuleen tiukka, kun tuo polttimonkanta asettuu mustien "korvien" takana näkyvien ruuvien alle käytännössä. Pikkuisen sitä pitää painaa alaspäin ja samalla pyörittää vastapäivään, jotta tuo irtoaisi.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15687.0

Lainaa1) Ajovalopolttimon vaihto:
-avaa ulompi umpion suojamuovi. Irtoaa pyöräyttämällä vastapäivään ~10 astetta. Vedä pois ja pistä talteen.
-tartu mustasta otinpinnasta polttimosta ja pyöräytä vastapäivään ~10 astetta, vedä polttimo pois umpiosta. Johdot jäävät kiinni polttimon kantaan, vaihda polttimo (H7). Kiinnitys päinvastoin. Katso että polttomon kannan "väkäset" menevät umpion takana olevien kiinnitysruuvien alle.
-kiinnitä suojamuovi, aseta kohdalleen ja ~10 astetta kiinni "pikku naksahduksen" yli. Valmis!

repomies

Vaihtelevaa on vaggineissa valojen osalta tuo vaihdon helppous. Pasuunasta lähti kyllä kivutta lamput, eikä ollut haastava laittaa uusiakaan paikalle vaikka eihän sinne kyllä kunnolla näekään. Sormivoimat eivät tosin oikein riittäneet polttimon irroittamiseen kannasta, mutta talttapäällä kampeaminen onnistui helposti. Olin positiivisesti yllättynyt insinöörien työstä.

vwvariant1982

Lainaus käyttäjältä: DeletedUser - 09.07.13 - klo:07:18
Onko lampun kanta tämännäköinen?



Jos on, niin se on samanlainen kuin omassa Jettassani. Alkuun pirkuleen tiukka, kun tuo polttimonkanta asettuu mustien "korvien" takana näkyvien ruuvien alle käytännössä. Pikkuisen sitä pitää painaa alaspäin ja samalla pyörittää vastapäivään, jotta tuo irtoaisi.

http://www.vagarena.fi/index.php?topic=15687.0

Jep, juuri tuollainen, periaatteessa tosi helppo vaihtaa ja sainkin muista paitsi kuskinpuoleisesta irti ilman työkaluja. Itseasiassa se ongelmallinen lamppu irtosi myös ilman työkaluja kun pyysin pienemmät kädet omaavaa henkilöä kokeilemaan ja lähti ensimmäisellä yrittämällä irti!  ;D Eli lampun vaihtaja oli liian isokokoinen vaihtamaan lamppua... :(
Nykyinen:
2010 VW Golf VI 1.6 TDI Variant

Entiset:
2003 VW Golf IV 1.8T GTI
1986 Ford Escort MK4 1.4CL
1983 Ford  Fiesta MK1 1.1GX

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy