Audi Q5

Aloittaja Flat, 23.03.10 - klo:06:31

« edellinen - seuraava »

Guruuz

Kiitos Docw vastauksista tuohon kulutukseen. En kyllä itse pääse ihan noihin lukemiin, vaikka aika pintakaasulla yrittää ajella. Oliskohan tuolla ohjelmiston päivityksellä osuutta asiaan? Tai sitten s-tronic vie vaan enemmän.

Toinen asia, joka tuli jonka huomasin on öljyn kulutus. Ostin käytetyn Q5:sen noin kuukausi sitten ja silloin oli Audi juuri tullut isosta huollosta Audi Centeristä Turusta. Huolto koski nimenomaan tuota öljyn syönti ongelmaa. Nyt tuosta noin 6300 â,¬ huollosta, josta Audi tuli puolet vastaan. Huollossa vaihdettiin kiertokanget, laakerit, männät ja männänrenkaat sekä tekivät öljynvaihtohuollon. Tuon vaihdon jälkeen olen ajanut noin 2000km ja nyt digitaalinen öljytikku on jo alle puolen välin. Syökö Audi muilla noin paljon öljyä vai pitäisikö käyttää uudestaan huollossa? Ei huvittaisi huoltoreissua tehdä Turun Audi Centeriin, kun itse asustan Lahdessa.

beedro

Lainaus käyttäjältä: Guruuz - 06.06.13 - klo:16:12
Kiitos Docw vastauksista tuohon kulutukseen. En kyllä itse pääse ihan noihin lukemiin, vaikka aika pintakaasulla yrittää ajella. Oliskohan tuolla ohjelmiston päivityksellä osuutta asiaan? Tai sitten s-tronic vie vaan enemmän.

Toinen asia, joka tuli jonka huomasin on öljyn kulutus. Ostin käytetyn Q5:sen noin kuukausi sitten ja silloin oli Audi juuri tullut isosta huollosta Audi Centeristä Turusta. Huolto koski nimenomaan tuota öljyn syönti ongelmaa. Nyt tuosta noin 6300 â,¬ huollosta, josta Audi tuli puolet vastaan. Huollossa vaihdettiin kiertokanget, laakerit, männät ja männänrenkaat sekä tekivät öljynvaihtohuollon. Tuon vaihdon jälkeen olen ajanut noin 2000km ja nyt digitaalinen öljytikku on jo alle puolen välin. Syökö Audi muilla noin paljon öljyä vai pitäisikö käyttää uudestaan huollossa? Ei huvittaisi huoltoreissua tehdä Turun Audi Centeriin, kun itse asustan Lahdessa.

Minäpä en osaa kulutuksen osalta sanoa kun tuosta omasta Q7:sta 3 litran dieselillä, jossa kilometrejä alkaa olemaan reilusti niin öljyä lisään 30000 kilsan huoltovälille litran, joten kyllä sinun öljynsyönti varsinkin tuollaisen remontin jälkeen kuulostaa huolestuttavalta.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 12.04.13 - klo:15:11
Saattaa nimittäin uusi 3.0T Q5 olla mielenkiintoinen vaihtoehto seuraavaksi pirssiksi, kun tuo moottorivaihtoehtokin vihdoin tänne markkinoille saatiin. Tai miksi ei jopa SQ5 ellei hinta karkaa aivan järjettömäksi...
Hinnat julkaistu ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta tuo uusi SQ5. Siinä olisi suorituskykyä ja tilaa tarpeeksi kaikkiin perheen menoihin :)

http://wot.motortrend.com/2014-audi-sq5-on-sale-this-summer-from-52795-378843.html#axzz2WaKru3sj

kailinds

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 18.06.13 - klo:19:15
Hinnat julkaistu ja vaikuttaa todella mielenkiintoiselta vaihtoehdolta tuo uusi SQ5. Siinä olisi suorituskykyä ja tilaa tarpeeksi kaikkiin perheen menoihin :)

http://wot.motortrend.com/2014-audi-sq5-on-sale-this-summer-from-52795-378843.html#axzz2WaKru3sj

Luulenpa, että tälläkin foorumilla olevista aika moni tuota harkitsisi, jos sen saisi vaikkapa lähimmästä Audi Centeristä 39 662 eurolla.
Mutta kun lapussa lukee perusvarusteilla 92 356 â,¬ niin ei paljoa hymyilytä.  :o
Tähän huutavaan vääryyteen kun lisätään se, että Jenkkiversioissa on jo vakiona ihan kunnolla varustetta puhumattakaan jostain Prestige-tasosta, niin täällä saa 100 kiloeuron rajapyykin helposti rikki kun laittaa karvalakkivarusteisiin muutaman lisäherkun päälle.  :'(

gloter

Näin eilen tuon SQ5:n Herttoniemessä K-supermarket Hertan parkkiksella. Ensin katsoin että onko siinä joku offroad-varusteinen mutta kahdet tuplaputket ja tuo mallimerkintä paljastikin totuuden. Oli ihan hieno ainakin mustana.
Octavia Combi Elegance 1,8 TSI -11

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: SgtMP - 12.04.13 - klo:16:19
Mä optimoin oman 2.0TDI:ni. Aivan erilailla pelittää nyt optimoinnin jälkeen! Aivan kuin kone ja vaihteisto olisi vaihdettu.

Pientä myöhäisherännäisyyttä täällä... Voisitko tarkentaa millaisiin lukuihin konetta päivitettiin. Yleisesti näyttää olevan tarjolla n. 205 hv tasoa ja vääntöä selvästi yli 400 Nm:n. Hyödyntääkö muuten automaattilaatikko muuttuneita moottorin ominaisuuksia issekseen vai ohlemoitiinko mahdollisesti sitäkin uusiksi?

AudiQ5QUATRO2TDI

Uusi jäsen ilmoittautuu riveihin. Ostin viime viikolla 11/2009 Q5 2.0 TDI S Tronicin karvalakkinen versio ilman mitään erikoisempia lisureita. Molemmat talvi ja kesä pyörät on 18" mutta olen katsellut tuota ja miettinyt 20" tai 22" päivitystä kesäpyörien osalta. Tilanne on vaan se että eipä ole kellään vielä ollu myyydä hyllystä 19" suurempaa ja etsin tietysti ns. syystarjous sarjaa. Päivitykset kuitenkin aloitettu. Teetätin Marteliuksella customina 2.5" putken 2 pyöreällä kromiulostulolla. Hiukkasyksikköön en vielä koskenut koska se saattaa feilaa katsastuksessa. Hiukan ehdin putkella ajaa ja täytyy sanoa että se resonoi vähemmän kovissa kiihdytyksissä ja on ylipäätänsä hiljaisempi lukuunottamatta esim. ulkona kuuluvaa käynnistyksen ääntä joka kyllä jättää mielikuvan 3 litran TDIstä. Kaasun vastasi ehkä aavistuksen paremmin ja saattoi tehdä vääntöönkin jotain. Mene ja tiedä. Tästä oli jokaisella tahola eriävät mielipiteet kun kyselin muita virityksiä suunnitellessani mielipiteitä. Jälkikäteen arvonasana putkelle ilman dynoa mutulla 9.5.

Marteliukselta kaahasin suoraan erääseen tässä vaiheessa nimeltä mainitsemattomaan chip-tuning pajaan ja ilta säädettiin ruiskua yms muuta mitä ne nyt niille näissä chip tuunauksissa tekee. Kyseisessä paikassa ei ollut 4 wd dynoa joten penkkiä ei saatu mutta testi ajo näytti koneelta 440 newtonin vääntöjä ja laskennallinen hp oli luokkaa 197 vaikka sen piti mennä hyvin yli 200 hpn putkella. Yöllä pajalta lähtiessäni olin yllättynyt kun tuntui ettei juuri mitään muutosta olisi tapahtunut. Toki pohjalla oli vasta alle 1000 km ajoa autolla ylipäätänsä ja olin yöaikaan ylen väsynyt. Huippuja suljetulla alueella testatessa vaikutti että sinne 170-180 lukemiin päästiin helpolla ja 2 markkaakin tuli ruutuun. Suljettutila oli kuitenkin rajattu joten en päässyt tätä ihan täysin viemään loppuun. Päätin kuitenkin että penkitys tarvitaan kun on viritelty ja se pilasikin tämän kauniin kesäpäivän.

Tänään tehty penkitys näytti MOOTTORITEHOIKSI vain 177,1 hv/4959rpm ja 383,1 Nm vääntöjä. Penkittäjä vakuuttituloksen olevan tarkka ja todenmukainen. Tästä on nyt sitten keskusteltu virittäjän kanssa että mikä meni vikaan ja heidän mukaan ei mikään vaan että penkitys on virheellinen. Olen tässä koettanut etsiä 4WD penkityksen virhetekijöitä niitä löytämättä, mutta viimeisin löydös oli että ESP ei kytkeityisi koskaan kokonaan pois!? Jos tämä on tosi mietin onko se vaikuttanut tulokseen. Kun saan tähän vastauksen ja jos se on niin ettei se ESP vaikuta koska oli pois kytkettynä sen mitä sen saa niin menen huomenna kahteen uuteen dynoon ja sitten korjataan kunnolla ohjelmoijan puolelta tai puretaan kauppa korvausten kera. Lupaus oli 197 hv ja 410 nm kun kauppa tehtiin.

Eli jos joku tietää jotain ESP ja Q5 Quattro neliveto järjestelmästä ja sen vaikutuksesta 4wd penkitykseen pistäkää tietoa! Mun käsityksen mukaan käytetty dyno/penkki systeemi ei omannut erityissäätöä nelivedolle ja siksi mietin että jos ESP rajasi "täysien ottoa" niin sillon mulla on käsissä väärä penkitystulos ja olen turhaa kiusannut virittäjää. Tosin virittäjä itse suositteli tätä penkittäjää.   

Vesihiisi

Lainaus käyttäjältä: AudiQ5QUATRO2TDI - 09.08.13 - klo:02:11
Molemmat talvi ja kesä pyörät on 18" mutta olen katsellut tuota ja miettinyt 20" tai 22" päivitystä kesäpyörien osalta.

========

Yöllä pajalta lähtiessäni olin yllättynyt kun tuntui ettei juuri mitään muutosta olisi tapahtunut.

Ellet ulkonäkösyistä halua autoosi noita isompia rinkuloita, en pysty sellaisia mitenkään suosittelemaan. On vähintäänkin riittävän meluisa auto jo 18" alkuperäisrenkailla, kuten tästäkin ketjusta ilmenee.

Tuo viritys kyllä kummastuttaa; jos moottoriin tulee laskennallisesti lisää vääntöä 350 ==> 400++ Nm, ei sitä voine olla huomaamatta? Toki vakiokoneesta on mitattu jonkin verran normia suurempia lukemia, mutta kuitenkin. Laitapa päivitystä tilanteestasi kun asia selkiää, kun on tosiaan itselläkin pieni kutina päästä tuonne n. 205 hv / 400+ Nm tasolle.

AudiQ5QUATRO2TDI

Virittäjän pääkonttorin vastaus on että suoritettu dyno on virheellinen koska ABS ja ESP yksikköjä ei ollut kytketty sulakkeista irti. Tämä voi olla totta sen vähän mitä olen asiasta viime yönä lukenut ja ymmärtänyt niin ne voi mittaukseen vaikuttaa.

AudiQ5QUATRO2TDI

Ensi viikolla uusi dyno. Poistan myös hiukkasuodattimen jos nykyisen ohjelmoijan tulokset on tässä tuloksessa samalaiset. Sitten vien suoraan VAG ammattilaisille jotka tekee virityksen 4wd dynoa käyttäen. Sen opin että halvalla ei saa mitää hyvää. Kokenut moottoriurheilija ajoi autoa tänää ja sanoi että olisi yllättynyt jos siinä on edes 400 nm vääntöä.  Tänään oli vielä ohjelmaoptomioinnin tekijän pääkonttori kirjoitellut tekijäpajalle viestiä jossa kutakuinkin seuraavia tarkastuksia jotka vahvistaisi heistä että ohjelma on kunnosa:

4100 1/min kohdalla on sekä ruiskutusarvosta laskettu, että moottoriväännön hallinnan mukaan 59 Nm muutos joka tarkoittaa teoreettista 200 hv tehoa. Koska asia ei koskaan ole suoraan täysin laskettavissa (häviöt, ym. eivät kasva lineaarisesti väännön=tehon kasvaessa) voidaan todeta että teho on 193-200 hv.  Pakolämpö ei ole rajoittava tekijä vaan lähinnä ilmamassa. Ruiskutamme 4100 1/min kohdalla 68,3 mg/str jolla saavutamme 395 Nm (vakio 57,4 mg / 336 Nm). Ilmamassa on 168 g/sec joka tarkoittaa 4100 1/min pyörintänopeudella 1200 mg/str ilmaa. Lambda-arvona käytämme 1.18 joka on AFR arvona 14,6 x 1,18 = 17,23 AFR. 1220 mg /str ilmamäärällä sallitaan siis enintään 1200 mg/str / 17,23 = 69,64 mg/stroke mutta toteutunut on aina 1-2 mg/str vähemmän koska "kymmenet" erilaiset korjaukset lasketaan myös lambda-arvolle.

Voi olla että oikein tehty 4WD dyno antaa kunnon oikeat tulokset ja niin toivonkin ettei tarvitsee säätää enää yhtään lisää. Lisää tehoa ja kulutussäästätöä tulee sitten hiukkaspöntön poistolla kun saadaan ilmaa ja ainetta lisää koneeseen. Jos ei muuta niin sitten tutkitaan tämän jälkeen pakosarjan tekemisen hyöty ja tavoitteet on min 450 nm vääntö ja min 210 hv, mutta optimit on 500 nm ja 230 hv. Sillä koneen pitäisi liikkua turvallisesti keskieuropaan komennuksilla. Tiettysti ennen tuota pitää selvittää mitä auton S-tronic kestää mutta yksi lähde sanoo ettei kyseinen laatikko ole rajoite väännön suhteen.

kailinds

Lainaus käyttäjältä: AudiQ5QUATRO2TDI - 11.08.13 - klo:02:31
Tiettysti ennen tuota pitää selvittää mitä auton S-tronic kestää mutta yksi lähde sanoo ettei kyseinen laatikko ole rajoite väännön suhteen.

S-tronic kestää 600 Nm.

pokkus

Lainaus käyttäjältä: AudiQ5QUATRO2TDI - 09.08.13 - klo:09:28
Virittäjän pääkonttorin vastaus on että suoritettu dyno on virheellinen koska ABS ja ESP yksikköjä ei ollut kytketty sulakkeista irti. Tämä voi olla totta sen vähän mitä olen asiasta viime yönä lukenut ja ymmärtänyt niin ne voi mittaukseen vaikuttaa.

Eipä absin tai epsin pitäisi dynotuloksiin mitenkään vaikuttaa ellei pyörät pääse sutimaan rullien päällä. Jos näin käy niin sitten auto on väärin laitettu/kiinnitetty rullien päälle tai mittaaja muuten kädettänyt.

AudiQ5QUATRO2TDI

Kiitos tiedosta kailinds!  Alanpa kiusata tota ohjelmaa kunnolla kunhan löytyy oikea tekijä ja tämä tosiaan vaatii sen hiukasenpoistopöntön modauksen :)

AudiQ5QUATRO2TDI

Lainaus käyttäjältä: pokkus - 11.08.13 - klo:03:08
Eipä absin tai epsin pitäisi dynotuloksiin mitenkään vaikuttaa ellei pyörät pääse sutimaan rullien päällä. Jos näin käy niin sitten auto on väärin laitettu/kiinnitetty rullien päälle tai mittaaja muuten kädettänyt.

Kiitos vastauksesta. Penkittäjän pitäisi olla pätevä. En osaa ko. 4wd dynoa kommentoida tarkemmin teknisesti, mutta jokapyörälle oli oma "rulla" ja esp kyllä puuttuu peliin offroad moadilla sen minkä olen ymmärtänyt ja 40/60 vetosihxdkin voi vaikuttaa kun ja jos jotain säätöä esp mukaan tarvitaan. Hassua on että seuraavan pikan 4wd dyno mies ei osannut sanoa mitään ABS tai ESP vaikutuksista tuloksiin. Virittäjän mielipide oli selvä ABS ja ESP pitää olla pois päältä.  Voi olla että pitää viedä suoraan Jyväskylään Karalalle jos ei muu auta. Anyhow jos tehoja ei ole sen mitä nykyinen toimittaja on luvannut niin tietysti haluan rahani ja dynokulut takaisin. Se on selvää!

Kenellä täällä Audi miehet mieluiten veisi koneensa virkistykseen? Karalalle, Lehtonen motorsportille, Hestec (harinen) vai joku muu? Mä olen käyttänyt joku muuta mutta vain koska kaikki kehui. Kerron nimen kun soppa on selvä.

Sent from my iPad using Tapatalk HD

AudiQ5QUATRO2TDI

Uusi dyno tehty ABS ja yksi ESP sulake poistettuna. Tulokset toiset. 188hv/400 nm. Tehtiin kokeilu vakiollakin ja selvä ero on. Mutta joku vielä puristaa eli hiukkassuodatin poistoon koska se kuluttaa niin paljon ainetta ja silti estää tarpeellisen syötön joka voitaisiin ohjelmalla lisätä ahdinta rikkomatta :) Tiestysti on selvää että raskaan nelivetotkeniikan takia tehohäviötäkin on kun sitä siirretään moottorilta asfalttiin. 

Pakosarjasta ei kuulemma ole apua ellei laita uutta ahdinta eli vaihdetaan sitten siihen 2010 3 litran malliin myöhemmin niin päästään niihin tehoihin jotka tuntuu hyvältä.

Laitan kuvat dynosta eri omaan ketjuun myöhemmin.

Pertsa

Siinäpä komea "vähän" massasta poikkeava kotimainen Q5  8)

http://www.audiclub.fi/audifinns/showthread.php?t=124259

Vesihiisi

batman14

Onhan se hienon näköinen, mutta en edelleenkään ymmärrä miksi ostaa SUV ja sitten madaltaa sitä reilusti? Koko pointti menee mielestäni siinä. Sama koskee näitä eri Allroad virityksiä mitä on nähnyt netistä. Pitäisikö jonkun sit hankkia vaikka R8 ja korottaa sitä että siinä on jotain maasturilookia  :D Siis en hauku nyt näitä virityksiä, koska kyllähän se ihan hyvältä näyttää mutta....

Pertsa

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 28.08.13 - klo:10:43
Onhan se hienon näköinen, mutta en edelleenkään ymmärrä miksi ostaa SUV ja sitten madaltaa sitä reilusti? Koko pointti menee mielestäni siinä. Sama koskee näitä eri Allroad virityksiä mitä on nähnyt netistä......
Sitä kutsutaan tuunaukseksi :) Eikä kaikkea aina tarvikaan ymmärtää.

Lainaus käyttäjältä: batman14 - 28.08.13 - klo:10:43
.....Pitäisikö jonkun sit hankkia vaikka R8 ja korottaa sitä että siinä on jotain maasturilookia....
;D :D

batman14

:D :D :D

Meinasin putoa tuolilta kun näin tuon  ;D

MoFFe

Mun mielestä allroadit on hienoja ja ymmärrän tuon pointin.
Voisin itse harkita ostaa A4 allroadi ja madaltaa sen. Toisaalta en tykkää kun siitä ei saa pois ESPtä  ;D

Ymmärrän toki ettei jokainen tykkää... Eli joka omalla tyylillä ja ehkäpä se just on hienoa ettei kaikki autot ole ihan samanlaisia.
8)

Vesihiisi

Arvoisat Q5-kollegat.

Oletteko olleet tyytyväisiä automaattilaatikon toimintaan? Pääosin tuo on itselleni OK, mutta ajoittain vaikuttaa toiminta hitaalta. Pahin tilanne tuntuu olevan liikkeellelähtö pysähdyksistä esim. liikennevaloista tai -ympyrästä. Tuossa kun polkaisee kaasun pohjaan, kauan kestää ennen kuin mitään tapahtuu. Tuntuisi jopa siltä, että lähtee nopeammin liikkeelle kun kaasua painaa vähemmän. Liekö faktaa vai jokin psykologinen ilmiö että kevyemmin kaasuttaessa odotusarvo kiihtymiselle on jo valmiiksi alempana???

Muistaakseni aikanaan TM-vertailussa Q5:ttä kritisoitiin juuri dieselmoottorin ja vaihteiston yhteistoiminnasta. Liekö jompaan kumpaan tullut SW-päivitystä matkan varrella, onko tietoa? Huollosta toki voisi kysäistä, liekö sieltä saisi järkevää vastausta.

Antti K.

117tkm ajettu 11/2009 2.0TDI stronic ja vasen etunapa laukesi. Onko muilla mennyt? Aika aikaisessa vaiheessa. Oli onneksi juuri mennyt 1v/20.000km ekstratakuu ohi, niin saan maksaa itse 480â,¬.

Korkeataajuinen resonanssin tapainen +70kmh vauhdeissa. Onneksi ei sentään vetopyörästössä.

SgtMP

No niin, 3v hyvin palvellut Q5 2.0TDI lähti vaihtoon ja tilalle tulee käytettynä BMW X6, 35d. Löytyy Head Up Display, navit, nahkaa, tutkat eteen ja taakse, kamera taakse ym ym.. Hyvin pelitti kyllä Audi, ei voi muuta sanoa. Täytyy toivoa että myös BMW ajaa asiansa...

Kvee

Lainaus käyttäjältä: SgtMP - 14.09.13 - klo:20:45
No niin, 3v hyvin palvellut Q5 2.0TDI lähti vaihtoon ja tilalle tulee käytettynä BMW X6, 35d. Löytyy Head Up Display, navit, nahkaa, tutkat eteen ja taakse, kamera taakse ym ym.. Hyvin pelitti kyllä Audi, ei voi muuta sanoa. Täytyy toivoa että myös BMW ajaa asiansa...
Ohoo...onpa julma peli tulossa tilalle. Ainakin 2009 mallin Q5 oli katsastustilaston kärkipäässä, eli vaikea siitä on parantaa, mutta eiköhän tuo uusi anna sitten muuten uutta kivaa. Onneksi olkoon!

Vesihiisi

Juuri tulin messureissulta Tampereelta. Kylläpä tuli monia viitosia vastaan, en ole muualla moista määrää nähdyt muutaman päivän aikana!

Tapas talk, sent via Galaxy 7.7

jlindstrom

Se on uutta Q5:sta tulossa lähipiiriin. Sain isäukon innostumaan aiheesta ja vaihtamaan c-mersun Q5:seen. Vanhemmat kun tarvitsevat jatkossa selvästi korkeampaa autoa kuin normi sedani.. helpompi nousta autoon, kun selkä hieman prakaa.

Valinta oli sitten Q5 2.0tdi stronic business, comfort-paketti ja pari muuta pientä lisuria. Väri valkoinen. Saavat ilmeisesti alle tammi-helmikuussa.

Loppusuoralla pelissä mukana oli myös Honda CR-V ja VW Tiguan. Honda ja Tigu toki merkittävästi halvempina, mutta Q5 vakuutti eniten. Honda kaatui eniten, yllättäen, penkin säätövarojen loppumiseen! Todella outoa, koska isäukko on siinä 184cm nurkilla.. kokeili auto kolmeen eri otteeseen mutta ei saanut penkkiä sopimaan. Samaa ongelmaa oli myös Accordissa, jota istui nopsaan liikkeessä verrokkina. Eli ei tule varmaan jatkossakaan Honda miestä :)

Tigusta oli hyvä tarjous myös pöydällä, mutta oli ajoltaan "nöpöttävä" vs. Q5 ja pakkasta tuli myös sähköisen takaluukun puutteesta. Vanhemmat molemmat eläkeiässä, joten kiinnostua rähmiä isoa takaluukkua aika pieni, etenkin kun luukun kahva on hieman huonosti suunniteltu.

Ostivat samalta kaverilta Espoon ac:sta kuin minä oman A4:ni. Jälleen kerran pirun hyvää ja asiallista palvelua! Turun ac:sta voisivat tehdä tuonne exkursion ja käydä opettelemassa asiakaspalvelua..

//Juha

Kvee

Lainaus käyttäjältä: jlindstrom - 01.10.13 - klo:07:08
Loppusuoralla pelissä mukana oli myös Honda CR-V ja VW Tiguan. Honda ja Tigu toki merkittävästi halvempina, mutta Q5 vakuutti eniten. Honda kaatui eniten, yllättäen, penkin säätövarojen loppumiseen! Todella outoa, koska isäukko on siinä 184cm nurkilla.. kokeili auto kolmeen eri otteeseen mutta ei saanut penkkiä sopimaan. Samaa ongelmaa oli myös Accordissa, jota istui nopsaan liikkeessä verrokkina. Eli ei tule varmaan jatkossakaan Honda miestä :)
Itsekin CR-Vtä harkitsin, ja penkkiongelmaan varmaan auttaa jos valitsee Elegancen, jossa sähkösäädöt. Samalla hinta tosin pompsahtaa reilusti päälle 50Tâ,¬ ja sitten ei enää olekaan eroa Q5/X3 akseliin niin paljon.

AudiQ5QUATRO2TDI

Päivitystä omaan projektiin: hiukkassuodatin poistettu ja ruisku uudelleen ohjelmoitu. Seuraavana penkki ja odotukset korkealla. Toivottavasti ei tule pettymyksiä..omassa ketjussani on enempi yksityiskohtia ja laitan kuviakin kun saan ne käsiini.

SgtMP

No niin, nyt kun on Q5:sen tilalle tulleella X6:lla kelkottu tuossa reilut 2.000km, niin voi ainakin polttoaineen kulutuksen osalta sanoa, että ihan positiiviset fiilikset X6:sen kulutuksesta. Kyseessä siis 35d, eli tuplaturbolla varustettu kolmelitrainen. Keskikulutus on ollut 9.6 l/100km. Q5 oli siis 2.0TDI ja sen kulutus oli n 7,8l /100km.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy