Kirjoittaja Aihe: Uuden Octavian viat/murheet.  (Luettu 2377150 kertaa)

Poissa fixed

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 54
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5760 : 17.01.20 - klo:19:14 »
Ei se niiden patterien hinnasta kiinni olekkaan, vaan siitä, että lopettaa toimimisen varoittamatta. On niiitä pattereita itselläkin varastossa, mutta ei se paljon auta jos ei satu olemaan silloin kotona kun lopahtaa tai pitäisi olla jo menossa silloin kun alkaa kessy piiputtamaan. Tossa omassa kulkuneuvossa on vielä se avaimen sovittelu käynnistysnappilaan aivan hel...in tarkkaa puhaa, kolmen kerran kokemuksella.

Poissa Pumpeli

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.084
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5761 : 17.01.20 - klo:19:47 »
Ei se niiden patterien hinnasta kiinni olekkaan, vaan siitä, että lopettaa toimimisen varoittamatta. On niiitä pattereita itselläkin varastossa, mutta ei se paljon auta jos ei satu olemaan silloin kotona kun lopahtaa tai pitäisi olla jo menossa silloin kun alkaa kessy piiputtamaan. Tossa omassa kulkuneuvossa on vielä se avaimen sovittelu käynnistysnappilaan aivan hel...in tarkkaa puhaa, kolmen kerran kokemuksella.
Itsellä lompakossa yksi patteri varalla. Samoin autossa sisällä :)

Poissa Fellowes

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 9
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5762 : 17.01.20 - klo:21:16 »
Molemmat patterithan siitä oli loppuneet samaan aikaan syystä X ilman ennakkovaroitusta. Kumma kun pelasi puoli tuntia aikaisemmin ja tuoreempi patterikin oli lokakuulta.

Poissa tet

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 4.571
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5763 : 19.01.20 - klo:18:35 »
Ei se niiden patterien hinnasta kiinni olekkaan, vaan siitä, että lopettaa toimimisen varoittamatta.

Tuo oma SEAT osaa varoittaa paristosta, mutta vain kun painaa kaken avausnappia. Kuulemma se kuitenkin loggaa vikakoodin, vaikka ei varoittaisikaan, eli jos tulee kessyllä sisään ja paristo on vähissä. Tätä en ole itse todistanut, harvoin tulee vikakoodeja luettua jos ei ole ilmeistä syytä. Mutta herja tulee tosiaan vain, kun painaa nappia. Itse olen yrittänyt muistaa silloin tällöin painaa avausnappia, kun istun jo kuskinpenkissä, jotta näen onko paristo jo vaihtoa vaille. Jos se on vähissä, niin herja tulee ajotietokoneen ruudulle.
Ateca 1.4 TSI 4Drive DSG6, Jungle Green
ex-vag: Octavia Scout 2.0 TDI DSG6 MY 2011, Golf VI 1.4 TSI 90kW DSG7 Comfortline MY 2010

Poissa splitxyz

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 640
  • RS bensamanuaali
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5764 : 19.01.20 - klo:20:21 »
Tuo oma SEAT osaa varoittaa paristosta, mutta vain kun painaa kaken avausnappia. Kuulemma se kuitenkin loggaa vikakoodin, vaikka ei varoittaisikaan, eli jos tulee kessyllä sisään ja paristo on vähissä. Tätä en ole itse todistanut, harvoin tulee vikakoodeja luettua jos ei ole ilmeistä syytä. Mutta herja tulee tosiaan vain, kun painaa nappia. Itse olen yrittänyt muistaa silloin tällöin painaa avausnappia, kun istun jo kuskinpenkissä, jotta näen onko paristo jo vaihtoa vaille. Jos se on vähissä, niin herja tulee ajotietokoneen ruudulle.

Minulla varoittaa mittarin näyttöön battery low kessy avaimessa tai sinnepäin, en muista tekstiä tarkkaan, ennen kun lakkaa toimimasta. Ei tarvitse painaa mitään nappeja tms. 
RS 2.0 TSI HB MY17
Polo Highline 1.5 TSI DSG MY20, Audi RS3 (367 hv) MY16
ex: VW Polo BlueGT (MY17), VW Polo BlueGT (MY15), RS 2.0 TSI HB MY14.

Poissa Hannes

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 970
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5765 : 19.01.20 - klo:20:32 »
Joo....tulee kyllä ilmoitus näytölle ilman että tarvii mitään nappia painaa vaan ilmoitus tulee auton starttauksen yhteydessä.

Poissa ATT

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5766 : 19.01.20 - klo:20:35 »
Octavia 1.8tsi vm-15
km.144tuhatta

Laitan tännekki tämän...

Pakokaasujen valvontajärjestelmän merkkivalo syttyillyt ja sammuillut nyt muutaman kuukauden aikana,välillä valo pois viikon ja välillä neljäkin viikkoa,takimmainen lambda vaihdettu. Autossa ei mitään oireita kokoaikana muutakuin tuo merkkivalo.Vikakoodit luettu kolmesti merkkihuollossa,aina sama: katalysaattorin vaikutus liian vähäinen-->vaihda katalysaattori.

Lähinnä ihmetyttää voiko katti mennä rikki ilman sen kummempaa syytä nuillakin kilometreillä,onko kellään kokemuksia?

Niin siis auto ollut itsellä vasta 8kk.

Poissa Jaka

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 60
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5767 : 20.01.20 - klo:14:04 »
Pakokaasun kierrätyksen valo alkoi palaa.Autossa kilometrejä 156000 ja kyseessä 2.0 tdi.Ei hävinnyt tehot,eikä muitakaan ongelmia kun häiriövalo.Syynä oli kolmos sylinterin hehku.Laitatin samalla kertaa kaikki hehkut uusiksi ja toiminta kaikin puolin ok.
SKODA OCTAVIA 2.0 TDI RS combi

Poissa TTO

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 813
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5768 : 20.01.20 - klo:15:15 »
Molemmat patterithan siitä oli loppuneet samaan aikaan syystä X ilman ennakkovaroitusta. Kumma kun pelasi puoli tuntia aikaisemmin ja tuoreempi patterikin oli lokakuulta.
Jos patteri on vähissä, muttei vielä herjaa ja sen jälkeen ulkoilee ja kake saa "kylmää", niin se voi hyytyä tuolla tavalla nopeastikin. Kieltämättä ärsyttävää talvisissa ulkoiluharrastuksissa, kun avainta pitää pyrkiä suojaamaan kylmältä.

Poissa TTO

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 813
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5769 : 20.01.20 - klo:15:19 »
Itsellä uusi vika oirehtimassa. Sähköisen takaluukun "kiristysmoottori" on alkanut pärisemään. Luukku menee siis (uusilla) pumpuilla normaalisti kiinni ja sen jälkeen "lukitustappi" tekee lopullisen kiristyksen. Normaalistihan tuo on täysin äänetön, mutta nyt luukun sulkeuduttua tuolta kuuluu parin kolmen sekunnin ajan kova pärinä. Toistaikseksi ääntä lukuunottamatta tuntuu muuten "toimivan" eikä herjoja vielä tule. Aluksi pärisi satunnaisesti, nyt käytännössä jokaisella kerralla.

Poissa Gog87

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5770 : 30.04.20 - klo:07:47 »
Onko muilla tullut vastaan tälläistä.
Eli ocuIII 1.2tsi -14 oli 20.4 ensimmäisessä hihna vaihdossa, 131tkm ajettuna. Auton hommasin 5kk takaperin jossa sovittiin että liike maksaa puolet hihna vaihdosta.
Vaihdon jälkeen kolme päivää alkoi venttiilit säksättämään ja varasin ajan huoltoon seuraavalle viikolle, tarkistus myyjän piikkiin ja kaksi päivää ennen huoltoa alkoi pätkimään kiihdyttäessä ja vedot häviämään, eli auto Škoda huollon pihaan odottamaan huoltoa.
Eilen tuli puhelu että nokkapyörä olisi vaihdettava ja säädin josta kalvo oli kadonnut, ennen hihnan vaihtoa ei näitä ongelmia ollut.
Olisiko mahdollista että hihnan vaihdossa tapahtunut kämmi ja jotain jäänyt löysälle tms?
Nyt odotella mitä sanoo maahantuoja, sen jälkeen infoavat automyyjää ja sitten soittavat minulle kuka korvaa ja mitä.
Kustannus arvio huitelee yli tonnin puolella, saas nähdä meneekö virhevastuun vai maahantuojan piikkiin vai joudunko minä korvaajaksi.
Mielipiteitä?

Poissa -zippe-

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 34
  • - Threesixteen -
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5771 : 14.05.20 - klo:08:14 »
Onko muilla tullut vastaan tälläistä.
Eli ocuIII 1.2tsi -14 oli 20.4 ensimmäisessä hihna vaihdossa, 131tkm ajettuna. Auton hommasin 5kk takaperin jossa sovittiin että liike maksaa puolet hihna vaihdosta.
Vaihdon jälkeen kolme päivää alkoi venttiilit säksättämään ja varasin ajan huoltoon seuraavalle viikolle, tarkistus myyjän piikkiin ja kaksi päivää ennen huoltoa alkoi pätkimään kiihdyttäessä ja vedot häviämään, eli auto Škoda huollon pihaan odottamaan huoltoa.
Eilen tuli puhelu että nokkapyörä olisi vaihdettava ja säädin josta kalvo oli kadonnut, ennen hihnan vaihtoa ei näitä ongelmia ollut.
Olisiko mahdollista että hihnan vaihdossa tapahtunut kämmi ja jotain jäänyt löysälle tms?
Nyt odotella mitä sanoo maahantuoja, sen jälkeen infoavat automyyjää ja sitten soittavat minulle kuka korvaa ja mitä.
Kustannus arvio huitelee yli tonnin puolella, saas nähdä meneekö virhevastuun vai maahantuojan piikkiin vai joudunko minä korvaajaksi.
Mielipiteitä?

Äkkiseltään kuulostaisi että jotain on mennyt hihnanvaihdossa vikaan, niin onhan siinä työn takuu silloin olemassa.
Mutta jos katsovat ettei johdu siitä niin sittenhän menee hankalammaksi. Mutta jos huollot tehty asiallisesti ja merkkiliikkeessä tähän asti, niin luulisi maahantuojan tulevan vastaan kuluissa
Skoda Octavia 1.4 TSI Elegance ja Almera GTi 2.0
ex Mazda 6 2.2 MP (GH), ex Mazda 3 Elegance 1.6, ex Almera Tekna 1.8, ex Almera GTi 2.0

Poissa O.C.Taavi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 24
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5772 : 17.05.20 - klo:07:50 »
13- malliin vaihdettiin takuuseen, alkoi kylmänä kalkattaan.
Tais olla -16 keväällä 3vuotias oli.
Jotain 50t ajettu.
Säätyvä nokkapyörä oli nimeltään.

Poissa jaakko

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 100
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5773 : 17.05.20 - klo:18:07 »
Vajaa pari vuotta sitten ilmennyt erikoinen ongelma koki tänään come backin sillä erotuksella, että ensimmäisen starttauksen jälkeen moottori sammui heti. Uudelleenyrityksessä ei edes inahtanut. Avain pois virtalukosta, kuski pihalle, ovet lukkoon, ovet auki, avain virtalukkoon ja moottori laakista käyntiin.

jaakko - 05.07.18 - klo:10:59

Mikähän erinomainen nyt tuli? Tankkauksen jälkeen eilen bensamittari jäi näyttämään tyhjää, tankkauksen trip-mittari ei nollautunut ja käynnistyksen jälkeiset ajot ei nollautuneet yön aikana. Saakohan mitään vikakoodeja näkyviin esim. Bilteman obd(2?)-lukijalla (kaupassa vielä) vai suuntaanko suoraan marmorille? Arvausta aiheuttajasta? Kiitoksia.

Tännekin tiedoksi. Ahkera googlaaminen tuotti tulosta! Englanninkieliseltä Audi-foorumilta löytyi ohje, jota sovelsin: kabiinista mittariston sulake (17) ja konehuoneesta polttoainepumpun ohjaus (10) irti, virrat päälle, virrat pois, sulakkeet takaisin, problem solved.
Skoda Octavia Combi 1.2 tsi -14


Poissa ATT

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5774 : 20.05.20 - klo:07:10 »
Sori voi olla tyhmä kysymys,mutta onko tässä autossa sitä kaksoismassavauhtipyörää?  Octavia III 1.8 tsi manuaali vm 2015

Poissa HAL9000

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.410
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5775 : 20.05.20 - klo:09:32 »
Itsellä uusi vika oirehtimassa. Sähköisen takaluukun "kiristysmoottori" on alkanut pärisemään. Luukku menee siis (uusilla) pumpuilla normaalisti kiinni ja sen jälkeen "lukitustappi" tekee lopullisen kiristyksen. Normaalistihan tuo on täysin äänetön, mutta nyt luukun sulkeuduttua tuolta kuuluu parin kolmen sekunnin ajan kova pärinä. Toistaikseksi ääntä lukuunottamatta tuntuu muuten "toimivan" eikä herjoja vielä tule. Aluksi pärisi satunnaisesti, nyt käytännössä jokaisella kerralla.

Samma här. 2015 käyttöönotettu auto.
Mennyt: VW Golf TSI Higline
Ajossa: Skoda Octavia TSI DSG Elegance

Poissa Ganiateri

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5776 : 21.05.20 - klo:06:39 »
Sen verran uusi täällä mutta laitetaan tänne: RS 2.0tdi 184hp ostettu liikeestä ja kerran käynyt korjaamolla, mutta seuraavanlainen ongelma vaan jatkuu: varsinkin kuumana käynnistyksen jälkeen hakee tyhjäkäyntiä ja heiluttaa koko autoa muutaman sekunnin ajan. Ei joka kerta. Korahtaa ja start and stop tuntuu epämiellyttävältä käyttää raskaan tuntuisen käynnistyksen takia. Välillä kuulunut muutakin kopinaa.. Kaksoismassaa itse epäilin, mutta löysivät vialliset suuttimet mitkä ei tähän ongelmaan vaikuttanut.

Poissa ATT

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5777 : 21.05.20 - klo:15:01 »
Tuota tyhjäkäynnillä lämpimänä hytkyntää tai tärinää persiissä on itellä ainaki omassa autossa, ei toki kokoaikaa, sekunti pari silloin tällöin, kierrokset ei heittele silloin, eikä sitä huomaa mitenkään äänestä ulkoapäin, sisälle tuntuu/kuuluu jotain vaimeaa resonointia.

Kylmäkäynnistyksessä oon ainaki kerran havainnut että auton oltua käynnissä vähän aikaa kuului sekunnin tai pari se "kaksoismassan ääni" mitä oon kuullut joidenkin videolta. Kytkimessä ei tunnu mitään outoa missään vaiheessa, ei täristä eikä luista. Kertokeehan herrat ja rouvat joilla jotain komeksia tai tietoa asioista?

Autohan on itellä Octavia III 1.8 tsi manuaali vm 2015 km 149tuhatta

Poissa ATT

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 6
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5778 : 21.05.20 - klo:15:11 »
Että voiko esim. siitä kaksoismassapyörästä lähteä silloin tällöin ääntä ilman että se olis paskana tai menossa paskaksi? Ku auto ei muute oireile mitenkään.

Poissa Jönglööraaja

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 708
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5779 : 21.05.20 - klo:15:15 »
Kyllähän moni auto pitää ääntä kylmäkäynnistyksen jälkeen sekunnin pari.
Tuo sun autosi 1.8 TSI on niillä kilsoilla, että saat varautua kaikkeen moottorin osalta.
Ei provo.

Poissa psxgamer

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 798
  • Octavia LB Style 1.4 DSG 2016 Black Magic
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5780 : 21.05.20 - klo:17:48 »
Onko tämä vika vai ominaisuus: Omassa vm2016 Octaviassa on puhelin Android Autolla varustettuna kokoajan kaapelilla kiinni. SmartLink kuitenkin tunnistaa Android Auto puhelimen vain joskus käynnistyksen jälkeen. Tällöin kaapeli on otettava autosta tai puhelimesta irti ja kytkettävä uudelleen ja tällöin yhteys aina muodostuu.

Poissa Jasca

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5781 : 21.05.20 - klo:17:51 »
Onko tämä vika vai ominaisuus: Omassa vm2016 Octaviassa on puhelin Android Autolla varustettuna kokoajan kaapelilla kiinni. SmartLink kuitenkin tunnistaa Android Auto puhelimen vain joskus käynnistyksen jälkeen. Tällöin kaapeli on otettava autosta tai puhelimesta irti ja kytkettävä uudelleen ja tällöin yhteys aina muodostuu.
Ominaisuus. USB-johdolla voi olla vaikutusta.
Seat Leon ST Cupra 300 DSG 4Drive MY17
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI R-Line MY15
Ex: Volkswagen Golf Variant 1.4 TSI Comfortline MY12
Ex: Skoda Octavia Combi 1.6 FSI Elegance MY08

Poissa Octavist

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 64
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5782 : 22.05.20 - klo:14:42 »
Muistaakseni täällä on ollut aiemminkin tapauksia, joissa turvavyö on rispaantunut ohjurin reunaan hangatessa. Jotenkin luulin, että tämä lapsus olisi ollut jo korjattuna näissä uudemmissa Skodissa mutta ei. Oletteko saaneet näitä virhevastuuseen?







Poissa tarmo25

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 5
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5783 : 23.05.20 - klo:18:57 »
Pari viikkoa sitten ostettu 1.8tsi octavia ja koneesta tulee tuommonen noin sekunnin välein toistuva "rohina":

https://youtu.be/pU3HC461-nM

Tietääkö joku mistä tuo voisi johtua?

Poissa Nifa

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 98
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5784 : 23.05.20 - klo:19:14 »
Onko tämä vika vai ominaisuus: Omassa vm2016 Octaviassa on puhelin Android Autolla varustettuna kokoajan kaapelilla kiinni. SmartLink kuitenkin tunnistaa Android Auto puhelimen vain joskus käynnistyksen jälkeen. Tällöin kaapeli on otettava autosta tai puhelimesta irti ja kytkettävä uudelleen ja tällöin yhteys aina muodostuu.

Onko valmistettu aikavälillä 22/2016 - 45/2019? Tekeekö muuta häröä? Jos osuu tuohon aikaikkunaan, niin Amundseniin ja Boleroon (MIB2) on olemassa update softa, joiden pitäisi korjata joukon erilaisia omituisuuksia.
"That's ridiculous! Why would a shark follow a Volkswagen."

Poissa ukormi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5785 : 23.05.20 - klo:21:59 »
Muistaakseni täällä on ollut aiemminkin tapauksia, joissa turvavyö on rispaantunut ohjurin reunaan hangatessa. Jotenkin luulin, että tämä lapsus olisi ollut jo korjattuna näissä uudemmissa Skodissa mutta ei. Oletteko saaneet näitä virhevastuuseen?







Pitäs kyllä mennä. Ei tietenkään tiedä miten vaativat virheetöntä huoltokirjaa yms. Mulla oli sama juttu RS TDIn kanssa. Huolloissa eivät tuota huomanneet, hieman alle kaksivuotiaana tuosta sitten valitin. Meni tuolloin ihan takuun piikkiin. Mutta tyyppivika tuo on ja vielä turvallisuusvarusteessa.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

Poissa Ocuvaavi

  • Tulokas
  • *
  • Viestejä: 10
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5786 : 24.05.20 - klo:09:01 »
Amundseniin ja Boleroon (MIB2) on olemassa update softa, joiden pitäisi korjata joukon erilaisia omituisuuksia.

Missä?

Poissa Sokota09

  • Konkari
  • *****
  • Viestejä: 1.057
    • Profiili

Poissa Ouzi

  • Seniori
  • ****
  • Viestejä: 681
  • Corolla TS 2.0 Hybrid Premium
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5788 : 24.05.20 - klo:19:10 »
Pitäs kyllä mennä. Ei tietenkään tiedä miten vaativat virheetöntä huoltokirjaa yms. Mulla oli sama juttu RS TDIn kanssa. Huolloissa eivät tuota huomanneet, hieman alle kaksivuotiaana tuosta sitten valitin. Meni tuolloin ihan takuun piikkiin. Mutta tyyppivika tuo on ja vielä turvallisuusvarusteessa.


Ex.octavia oli myös turvavyö rispaantunut ja turvavyön korkeuden säätö muoviin oli vyö tehnyt uran. Huollossa muutaman kympin maksoi se muovin uusiminen

Poissa ukormi

  • Jäsen
  • **
  • Viestejä: 156
    • Profiili
Vs: Uuden Octavian viat/murheet.
« Vastaus #5789 : 24.05.20 - klo:19:16 »


Ex.octavia oli myös turvavyö rispaantunut ja turvavyön korkeuden säätö muoviin oli vyö tehnyt uran. Huollossa muutaman kympin maksoi se muovin uusiminen

Minun tapauksessani vaihtoivat sekä ne muovit että turvavyöt.
Skoda Scala 1.0 TSI Style 2019
Audi A3 Sportback (8PA)  1.4 TFSI 2007
Smart Roadster 2003

 





Autodoc.FI
www.Euvaraosat.fi
Custom-Garage.fi
Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy