Uuden Octavia III viat/murheet.

Aloittaja Ocufemma, 13.06.13 - klo:19:07

« edellinen - seuraava »

BMF

Lainaus käyttäjältä: Ocunen - 22.02.17 - klo:13:51
Viikon käytössä olleeseen combi-Ocuun (2014 1.6TDI) syttyi eilen ajon aikana hetkeksi Start-Stop- error, ei aiheuttanut mitään oireita ja sammui hetken päästä..
Onko tämä nyt se kuuluisa Start-Stop-error, jolle ei tehdä mitään ja joka vaan on...? ::)

On. Itsellä on tullut käynnistäessä kerran joskus 3v sitten. Ajaessa tuli pari kk sitten kerran 240km ajomatkalla juuri ennen kuin oli perillä. Auto pihaan sammutus ja vähän ajan päästä takaks niin sama herja taulussa. Jätin asian siihen ja seuraavana aamuna startti ja ei mitään oiretta. Oireita ei tämän jälkeen ole näkynyt.
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Ocunen

Varuilta laitoin tuon tiedoksi auton myyneelle liikkeelle, jos kyse onkin jostain muusta.
Liian sähköisiä on nämä nykyautot...  :P
Skoda Kodiaq 2.0TDI 4x4 -18
EX: Skoda Octavia Scout 2.0TDI DSG -16
EX: Skoda Octavia Combi 1.6TDI 4x4 -14
EX: Skoda Octavia Combi 1.9TDI 4x4 -06

Seva

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 22.02.17 - klo:08:35
Noihin kojelaudan nitinöihin on ihan tehtaalta olemassaoleva korjausohje. Omassa autossa nitisi kojelauta ja mittaristo, korjauksen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa nitinöiden suhteen, eikä tarvi ajella sormi kojelaudan ja oven välissä.
Nyt kun facelift on pukattu markkinoille, sopii toivoa, että ne olisivat jo tehtaalla lukeneet oman korjausohjeensa...  ;) Itselläni samanlainen ongelma kuin tässä ylempänä joillakin eli natina loppuu kun avaa hansikaslokeron. En ole kokeillut laittaa hanskoja, pipoja, sormia tms. kojelaudan ja oven väliin, mutta täytyypä kokeilla. Sen sijaan olen laittanut sopivan paksuiseksi taitettua talouspaperia tiivisteeksi kannen väliin. Siis niin paljon, että kansi vielä menee kiinni kohtuullisella voimalla. Ratkaisu toimii ja on halpa, mutta ei ole kovin tekninen eikä esteettinen = "simply clever".
Passat B8 Variant 1.5 TSI DSG Highline EX: Passat B8 Variant 1.4 TSI DSG Comfortline, Octavia III Combi 1.4 TSI Elegance -13, Passat 3C Variant 1.8 TSI Comfortline -08

pekeke

Kakka näitä nykynintendoja, lähdin huvikseni koeajolle tuohon pahimpaan etlän pyryyn uudella oculla, kymmenen kilsaa lumiviimaista länskäriä stadiin päin, niin syttyi ESC epäkunnossa ilmoitus, varoituskolmio kojelautaan, ja rengaspaineen varoitusvalo, vakkari pois päältä jne. Pari tuntia parkkihallissa niin lähtiessä kuin mitään olisi ikinä tapahtunutkaan, kaikki normaalia.
Tulkitsin että ehkä pöllyävää lunta pakkautunut pyöräkoteloon, jarruttanut pyörimistä ja siitä nuo??
On nää leluja.

JiiJii71

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 22.02.17 - klo:21:39
Kakka näitä nykynintendoja, lähdin huvikseni koeajolle tuohon pahimpaan etlän pyryyn uudella oculla, kymmenen kilsaa lumiviimaista länskäriä stadiin päin, niin syttyi ESC epäkunnossa ilmoitus, varoituskolmio kojelautaan, ja rengaspaineen varoitusvalo, vakkari pois päältä jne. Pari tuntia parkkihallissa niin lähtiessä kuin mitään olisi ikinä tapahtunutkaan, kaikki normaalia.
Tulkitsin että ehkä pöllyävää lunta pakkautunut pyöräkoteloon, jarruttanut pyörimistä ja siitä nuo??
On nää leluja.

Omaan nelivetoiseen "saa" nuo samat varoitusvalot "halutessaan" palamaan pientä isommalla leikkimisellä parkkipaikalla tai jäällä. :) 360 astetta tuntuu olevan ihan käsittämätöntä auton aivoille.

Tokenee kahdella käynnistyksellä (resetointi), ekalla tipahtaa noin puolet viosta pois ja seuraavalla loput.
Octavia RS TDI DSG 4x4 LB
Audi A4 2.0T quattro B7

pekeke

Tämän aamun sohjokelissä taas n. 10km motariajon jälkeen syttyivät ensin ECS ja rengasvalo, sitten ABS, kässäri, Ohjausvalo, ja hehkun merkkivalo alkoi välkkyä. Lopuksi nopeusmittari pois pelistä, ja ohjaus tuntui hieman raskaammalta, kiekkamittari toimi, veto pysyi normaalina, ei mennyt limbmodeen. Mitä tämä on upouudessa autossa?

BMF

#4176
Lainaus käyttäjältä: pekeke - 23.02.17 - klo:08:35
Tämän aamun sohjokelissä taas n. 10km motariajon jälkeen syttyivät ensin ECS ja rengasvalo, sitten ABS, kässäri, Ohjausvalo, ja hehkun merkkivalo alkoi välkkyä. Lopuksi nopeusmittari pois pelistä, ja ohjaus tuntui hieman raskaammalta, kiekkamittari toimi, veto pysyi normaalina, ei mennyt limbmodeen. Mitä tämä on upouudessa autossa?

Sähkövikahan tuo selvästikin on. Harmillisinta noissa sähköhäiriöissä / kosteusongelmissa on että sitä ei huoltomiehet välttämättä heti löydä ja joutuu vähän väliä kiikuttaa sitä huoltoon. Sitten kun huoltoon menee niin vikaa ei tietenkään saa demonstroitua ja auto toimii kuin junan vessa eli täydellisesti
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Peke

Keskiviikkosella Tampereen reissulla vakkarin tutka tippu pois pelistä. Näköjään rankka lumisade estää ton käytön. ??? Mites vakkarin sai päälle, jos noin käy? Valikosta napsin avustimet pois päältä mut ei silti suostunut pelaamaan. >:(
Motarilla ei myöskään automaattiset pitkät pelannu laisinkaan, senkinkö esti lumisade? :o
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

BMF

Lainaus käyttäjältä: Peke - 24.02.17 - klo:12:02
Keskiviikkosella Tampereen reissulla vakkarin tutka tippu pois pelistä. Näköjään rankka lumisade estää ton käytön. ??? Mites vakkarin sai päälle, jos noin käy? Valikosta napsin avustimet pois päältä mut ei silti suostunut pelaamaan. >:(
Motarilla ei myöskään automaattiset pitkät pelannu laisinkaan, senkinkö esti lumisade? :o

Jos anturit on lumenpeitossa niin eihän ne sillon oikein voi toimia...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

HAL9000

Lainaus käyttäjältä: -TS- - 22.02.17 - klo:08:35
Noihin kojelaudan nitinöihin on ihan tehtaalta olemassaoleva korjausohje. Omassa autossa nitisi kojelauta ja mittaristo, korjauksen jälkeen onkin ollut hiljaisempaa nitinöiden suhteen, eikä tarvi ajella sormi kojelaudan ja oven välissä.
Niin. Olisihan se ihan liikaa vaadittua että kasaaminen menisi kerralla oikein. Noh. Omassani ei kyllä sormilla nitinöitä saisi pois. Loppuisi sormet kesken  ;D
VW Golf eTSI 1.5 DSG Style Mk8
Skoda Octavia TSI DSG Elegance MkIII
VW Golf TSI Higline Mk6
Skoda Superb TDI DSG
VW Golf GT TDI Mk5
VW Golf  TDI 2.0 Mk5
VW Golf TDI Mk4
Passat 1.8 Mk3B

Epes

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 23.02.17 - klo:08:35
Tämän aamun sohjokelissä taas n. 10km motariajon jälkeen syttyivät ensin ECS ja rengasvalo, sitten ABS, kässäri, Ohjausvalo, ja hehkun merkkivalo alkoi välkkyä. Lopuksi nopeusmittari pois pelistä, ja ohjaus tuntui hieman raskaammalta, kiekkamittari toimi, veto pysyi normaalina, ei mennyt limbmodeen. Mitä tämä on upouudessa autossa?

Meikäläinen sai melko moisen setin valoja palamaan katsastuksessa viime kesänä ex-Leonilla. Insinööri nosti auton ylös virrat päällä ja pyöritteli renkaita yksitellen suuntaan jos toiseen. Konttorilta lähtiessä oli joulukuusellinen varoitusvaloja päällä. Pyörähdin jo pihasta takaisin kysymään mikä meni pieleen mutta insinööri kehotti vaan ajamaan, niin siitä ne pikku hiljaa sammuvat niin kun sammuivatkin kilometrin ajon jälkeen.   

Ritzenhoff

Lainaus käyttäjältä: Epes - 24.02.17 - klo:15:38
Meikäläinen sai melko moisen setin valoja palamaan katsastuksessa viime kesänä ex-Leonilla. Insinööri nosti auton ylös virrat päällä ja pyöritteli renkaita yksitellen suuntaan jos toiseen. Konttorilta lähtiessä oli joulukuusellinen varoitusvaloja päällä. Pyörähdin jo pihasta takaisin kysymään mikä meni pieleen mutta insinööri kehotti vaan ajamaan, niin siitä ne pikku hiljaa sammuvat niin kun sammuivatkin kilometrin ajon jälkeen.

Ei mikään oo niin viisas kuin insinööri. On täydellisiä. Joka nippeli ja rööri.
Octavia III Combi 1.4 Style DSG facelift ajossa

mattinen

^Tuo olisi pitänyt laittaa lainausmerkkeihin  :D

Peke

Lainaus käyttäjältä: BMF - 24.02.17 - klo:12:15
Jos anturit on lumenpeitossa niin eihän ne sillon oikein voi toimia...

No ku ei ollu ku kävin kattoo pihalla... >:(
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

ukormi

Lainaus käyttäjältä: Peke - 24.02.17 - klo:22:35
No ku ei ollu ku kävin kattoo pihalla... >:(

Varmaan estää lumisade pitkien automaattitoiminnon.
Eikä sitä jäätä tai lunta tartte paljoa tutkan edessä olla, että pudottaa toiminnot pois:


Tuon mahtavan jääkimpaleen pois nipsaisemalla acc toimi taas normaalisti.

Skoda Octavia Combi RS TDI MY2015
Audi S3 Sportback 2009

Ouzi

Mulla tuli eilen ekaa kertaa ilmoitus ettei front assistant toimi. Oli lunta jäätynyt eteen. Varsin toimivaa tekniikka siis jo

raipuli

Lainaus käyttäjältä: ukormi - 24.02.17 - klo:22:46
Varmaan estää lumisade pitkien automaattitoiminnon.
Eikä sitä jäätä tai lunta tartte paljoa tutkan edessä olla, että pudottaa toiminnot pois:


Tuon mahtavan jääkimpaleen pois nipsaisemalla acc toimi taas normaalisti.

Omituinen paikka pitkien valojen sensorille ja vakkarin sensorille tuo puskuri, missä no alttiina kaikelle mahdolliselle rasitukselle, Simply Stupid. BTW, jopa Opelissa ko anturit on sijoitettu taustapeilin taakse, jolloin ovat aina puhtaita :)
Volvo V60 CC, D4 AWD 2020
Ex Ford Mondeo 1.6 tcdi 2015
EX Opel Astra Sport Tourer 1.7cdti man, Sport, 2011
Ex Skoda Octavia Combi 1.6tdi man Elegance 2010
Ex Skoda Octavia HB 1.9tdi man Ambiente 2007
Ex Ford Fiesta 1.4 Trend 2006

kimppikoo

Valojen ohjauksen kamera/tunnistin on tuulilasin takana peilissä. Puskurissa on tutka vakionopeussäätimelle ja törmäyksenestolle. Uudessa MY17 mallissa tutka on siirretty parempaan paikkaan etumaskiin.

mikkova

Puoli vuotta vanhassa Ocussa start-stop ei ole toiminut kuin satunnaisesti koko omistusajan. Käytin autoa takuuhuollossa, jossa olivat VAS6161 testerille todenneet akun olevan kunnossa, mutta ODIS-testerillä akun varaus oli vain 40%. Tekivät akun sopeutuksen ja koodauksen ja latasivat akun. Viikon päästäm S-S ei taaskaan toimi, eli akku on luultavasti taas puoli tyhjä.

Ajo on ollut riittävän pitkiä pätkiä, että akun olisi pitänyt lataantua. Onko muilla ollut jotain vastaavaa?

pekeke

Lainaus käyttäjältä: pekeke - 23.02.17 - klo:08:35
Tämän aamun sohjokelissä taas n. 10km motariajon jälkeen syttyivät ensin ECS ja rengasvalo, sitten ABS, kässäri, Ohjausvalo, ja hehkun merkkivalo alkoi välkkyä. Lopuksi nopeusmittari pois pelistä, ja ohjaus tuntui hieman raskaammalta, kiekkamittari toimi, veto pysyi normaalina, ei mennyt limbmodeen. Mitä tämä on upouudessa autossa?

Pajalla sanoivat että kaikki koodit näytti punaista, eppäilivät että absin ohjain söko, voi kun tietäisivät, alkuviikosta selviää lisää.

costner82b

Lainaus käyttäjältä: mikkova - 25.02.17 - klo:18:36
Puoli vuotta vanhassa Ocussa start-stop ei ole toiminut kuin satunnaisesti koko omistusajan. Käytin autoa takuuhuollossa, jossa olivat VAS6161 testerille todenneet akun olevan kunnossa, mutta ODIS-testerillä akun varaus oli vain 40%. Tekivät akun sopeutuksen ja koodauksen ja latasivat akun. Viikon päästäm S-S ei taaskaan toimi, eli akku on luultavasti taas puoli tyhjä.

Ajo on ollut riittävän pitkiä pätkiä, että akun olisi pitänyt lataantua. Onko muilla ollut jotain vastaavaa?

Ei kyllä oo tollasta ollut.
Mulla tupakan sytyttimeen jännite mittari, sitä tarkkailemalla saa jotain käsitystä akun varaustilasta. 12,7v yön seisomisen jälkeen. Weba päällä 20min -10C yli 12v. Ajossa 14,9v, kovalla pakkasella jopa 15,1v, eli lataa hyvin.

No ongelmaan, jos vuotaa johonkin, vuoto virtaa pitäis mA pihdillä päästä mittaamaan. Ocu 2 keskusteluissa ollut tätä.

DC pihdillä vois lataus virtoja mitata, no tiedä mitä iloa siitä tässä on :)

Ja eihän akkua ole ladattu niin että - on kytketty akun -?
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

Peke

Lainaus käyttäjältä: costner82b - 25.02.17 - klo:19:54

Ja eihän akkua ole ladattu niin että - on kytketty akun -?

Ajattelin kytkeä Ocuun(bensa RS Webastolla = AGM) Ctekin pikaliittimen(helppo ja nopea ladata) niin miten kytkentä, jos ei normaalisti + / - napoihin?
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

Ambientti

^ Miinukselle on oma kytkentäpiste tulipellissä kiinni, kytkentä auton ohjekirjan mukaan. Suoraan akun miinusnapaan kytkettynä akun valvontapiiri voi mennä sekaisin, kun akkua ladataan sen ohi.

Peke

Ahaa, saakohan siihen maahan lenkkiliittimen kiinni? ::)
Tämmönen kyseessä:
http://m.clasohlson.com/fi/Latauskaapeli-CTEK-Comfort-Indicator/36-3764
PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

kimppikoo

Istuu kuin nenä päähän siihen "tulipellissä" olevaan maadoitusruuviin.

Peke

PEKEFIX Detailing "autonhoitoa ammattitaidolla"
Porsche 911 Turbo
Skoda Octavia RS
Ex Audi TT RS+ & RS3 & Mitsubishi Lancer Evo 9

costner82b

Jep, mulla sama ilman indikaattoria.
Mä laitoin kans siihen maadotuksen pulttiin, kierrettä oli niin paljon vapaana että laitoin omalla mutterilla niin ei tarvinnut alkuperäistä irrottaa.

Muutaman kerran talvessa tarvinnut latailla. Tänä talvena ei oo ollu yhtäjaksoista pidempää pakkasta ollenkaan. Välillä lataillu vähän huvikseen jos pysyisi akku hyvässä kunnossa. Ja joskus syksylläkin, kun auto ei lataa sitä täyteen, kun jarrutus energiaa otetaan vaan talteen.

Mielenkiintonen toi indikaattori, tietääkö se muutakin kuin jännitteen?
01/16 alkaen Octavia Combi Style 1.4 TSI man. mm. winterpack, dynamicpack, sport-alusta, acc.
Lisäksi Octavia HB elegance -05 1.6 mpi.
Ex Avensis -11
Ex Golf Variant Sportline TSI 90kW 11/08

StyleSeppo

Lainaus käyttäjältä: StyleSeppo - 22.02.17 - klo:12:59
Elokuussa uutena hankittu 1.4 TSI Style (Käynnistysnappi ja Start/Stop)

Startatessa ensimmäisellä painalluksella (Webastolla lämmitettyä autoa) ei ole lähtenyt, vaan tullut vikavalot EPC ja pakokaasujärjestelmä. Toisella starttauksella lähtee hyvin ja valot katoaa. Tämä tapahtunut jo kolmesti talven aikana kun on ollut vähän reippaammin pakkasta. Tosin eilen illalla oli -20C, ja aamulla startatessa vain -12C, mutta auto luuli että ulkona edelleen -20C, kunnes ajaessa mittari hiljalleen nousi oikeaan lukemaan.
Kannattaisikohan tätä selvittää vai antaa olla?

Kävin näyttämässä kun vika tuli jälleen, vaati useamman yrityksen ja vähän odottelua ennenkuin lähti käyntiin. 

Softapäivitys laitettiin huollossa, ei tarkempaa tietoa. Nyt jäi vaivaamaan: jos autoon laittaa pelkät virrat, palaako EPC ja pakokaasuvalo normaalisti? Itselläni tekee näin, mutta en muista paloivatko ne ennen käynnistysongelmaa. Sammuvat kyllä startatessa.
2017 Octavia Combi Style 1.4 TSI

psxgamer

Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 27.01.17 - klo:09:29
Ensimmäinen ärsyttävä ja vähän vaarallinenkin vika tullut Octaviaan.

Kun ajelee pidempiä matkoja (noin kymmenen kilsaa esimerkiksi) koskematta jarruun, on jarrun tehotus hävinnyt kun jarrua ensimmäistä kertaa tarvitsee. Normaali tuntuma jarruun ei enää olekaan sama, vaan jarrua pitää painaa todella voimakkaasti jotta auto alkaa hiljentyä.

Tuulilasissa oli muutama vuosi sitten juttua MQB Golfista jossa oli tismalleen samanlainen vika. Kun autolla ajeli maantiellä vähän aikaa ja tuli ramista alas, ei jarru enää toiminutkaan tehostetusti. Ongelma oli jotenkin johonkin paineistukseen tai vastaavaan liittyvä? Muistaako joku tätä keissiä tai Tuulilasin artikkelia? Pitää varata aika huoltoon, mutta hyvä olisi jos saisin samalla viitattua suoraan tuohon artikkeliin, sillä erittäin varmasti samasta keissistä on minunkin autossa kyse...

Lainaus käyttäjältä: BobSmith - 27.01.17 - klo:10:49
Kyseessähän oli seiska-Golfin kestotesti vuonna 2014. Vika oli jarrutehostimessa olleesta vuodosta, josta alipaine pääsi karkuun.

Asiasta on kirjoitettu Tuulilasin numerossa 05/2014.

Eivät saaneet sitten huollossa tätä vikaa ilmi muutama viikko sitten. Ilmeneekö muilla vastaavaa ongelmaa, eli jarrut eivät toimi niin tehokkaasti kuin normaalisti? Minulla tämä vika tulee yleensä sillon kun olen ajanut vähän pidempää matkaa vaikka maantiellä ja monesti mielestäni kostealla kelillä. Jarrut varmaan voisivat olla märkänä, mutta enpä koskaan huomannut tuollaista ilmiötä edellisessä Leonissani. Octaviassa jarrujen toimimattomuus voi sitten yllättää joskus aika pahastikin. Eli johtuneeko vika kosteasta kelistä vai onko jarrutehostimessa oikeasti jotain vikaa?

BMF

#4199
Lainaus käyttäjältä: psxgamer - 01.03.17 - klo:15:34
Eivät saaneet sitten huollossa tätä vikaa ilmi muutama viikko sitten. Ilmeneekö muilla vastaavaa ongelmaa, eli jarrut eivät toimi niin tehokkaasti kuin normaalisti? Minulla tämä vika tulee yleensä sillon kun olen ajanut vähän pidempää matkaa vaikka maantiellä ja monesti mielestäni kostealla kelillä. Jarrut varmaan voisivat olla märkänä, mutta enpä koskaan huomannut tuollaista ilmiötä edellisessä Leonissani. Octaviassa jarrujen toimimattomuus voi sitten yllättää joskus aika pahastikin. Eli johtuneeko vika kosteasta kelistä vai onko jarrutehostimessa oikeasti jotain vikaa?

Minulla myös tehnyt tätä vuodesta toiseen ja viimeksi teki tämän vartti sitten kun ajelin töistä kotio. Ongelma esiintyy juurikin kun ajelee pitkät motaripätkät ja sitten tulee eka jarrutus. Jotenki kylmänä ja kuraloskakelillä ei oikein tarraa niinku pitäsi. Kesät ja talvet toimii ihan hyvin eli jotenkin se tähän kurakeliin liitttynee.... Joku asiantuntija osannee selittää. Kaupunkiajossa se sitte asettuu kun enempi jarruttelee...
Ajossa: Passat Variant 2.0TDI (EVO) DSG -20
-Octavia III Combi RS FL 2.0 TDI DSG -17
-Octavia III Combi 1.4 TSI DSG -13

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy