New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Quality - 28.04.12 - klo:18:02
Näyttää noita Suomeenkin rantautuneen, sillä tänään oli varsinainen Beetle-bongauspäivä. Ja näyttivät todella upeilta, kaikissa väreissä, oli sinistä, valkoista ja mustaa, ja kaikki toimivat. Onnistunutta muotoilua ei voi väreillä pilata.

Olisipa vaimo tippaakaan autoihminen, niin tyrkyttäisin hänelle tuollaisen, ehkä punaisena. Voisi jopa jäädä koukkuun ;).
Aika harva nainen on lopulta autoihminen. Minunkin vaimo on semiautoihminen. Audia, kun hankittiin, niin oli selkeät kriteerit siitä minkälainen Audi tulee. Omaksi autoksi halusi sitten mahdollisimman näppärän pikkukipon, joka Toyota Aygo tosiaan on. Toisaalta sillä on kyllä kiva huristella kaupoille ja parkkeeraus on näppärää, kun menee mihin väliin tahansa.  :D

Edit: Ja Audi tuntuu autolta aina sen jälkeen, kun on Toyotalla ajellut.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Jarde - 29.04.12 - klo:11:03
Täällä havaintoja vain punaisesta ja valkoisesta. Onko havaintoja vaaleansinisestä retroväristä Desingn Blue? Se on oma suosikki. Haluis nähdä livenä!

Yks harmaa on nähty ja se ei ainakaan minua säväyttänyt. Beetle on mun suosikkiautoja ja punaisena itse ottaisin. Retrovärinä Desingn Blue on myös hieno kuplaan, meillä oli aikoinaan semmoinen kuplasta seuraava coupe- tyyppinen kaksovinen volkkari joskus 60-luvulla ( en nyt muista mikä se mallinimi oli, joku variant?). Se oli vaalean sininen ja sporttinen, vaikka kone oli ilmeisesti sama kuin kuplassa.  
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Wilburi

Toivottavasti kenelläkään ei mene tällä kertaa herne nenään, mutta kyllä Beetle on sen verran maukkaan näköinen peli, että siinä pitäisi olla myös jonkun verran tehoa. Ei siis kannata ostaa missään tapauksessa 1.2 TSI:llä, vaan vähintään 1.8TSI:llä tai mielummin 2.0 TSI:llä. Autossa pitää olla ulkonäön lisäksi myös suorituskykyä. Ajokokemus on sillon aivan eri luokkaa.  ;D
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Taskukeke

Eilen tuli yksi harmaa yksilö vastaan Tammiston kupeessa Vantaalla. Omasta mielestäni ihan näppärän näköinen peli, jolla voisi kyllä ajella.  :)
Muistaakseni olen myös yhden punaisen nähnyt ja täytyy sanoa, että itse valitsisin melkeinpä sellaisen.

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 29.04.12 - klo:11:28
Toivottavasti kenelläkään ei mene tällä kertaa herne nenään, mutta kyllä Beetle on sen verran maukkaan näköinen peli, että siinä pitäisi olla myös jonkun verran tehoa. Ei siis kannata ostaa missään tapauksessa 1.2 TSI:llä, vaan vähintään 1.8TSI:llä tai mielummin 2.0 TSI:llä. Autossa pitää olla ulkonäön lisäksi myös suorituskykyä. Ajokokemus on sillon aivan eri luokkaa.  ;D

Beetleen taatusti riittää 1.2TSI, kunhan saavat sen vielä DSG-laatikolla Suomeen. Mulla on nyt kokemusta Yetin osalta myös tehokkaammasta versiosta. Kaupunkiajoon ehdottomasti suosittelen pikkuturboa 7v DSG-laatikolla, Beetle on Yetiin verrattuna vielä kevyempi. Tehokoneiden ongelma on mielestäni aina se että ne on tehty motareita ja maanteitä varten. Eihän niitä tehoja voikaan päästää täysille kaupungissa, pikkuturbon tehoja voi surutta laulattaa kaupunkiliikenteessä ja meno on ripeän sporttista. Jos taas haluat voimaa maantiellekin, niin sitten 2.0 TSI.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Epes

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.04.12 - klo:11:40
Beetleen taatusti riittää 1.2TSI, kunhan saavat sen vielä DSG-laatikolla Suomeen.

Kävin jututtamassa tuttua myyjää aiheesta Beetle 1.2 + DSG. Kertoi, että ensimmäiset sellaiset saapuvat myyntiin Suomeen syksyllä 2012 ja hintakin niille oli arvioitu, +1600e nykyiseen manuaaliin. Tulee sekä 1.2 että 1.4 TSI koneilla. Tuo 1.4 on ilmeisimmin tupla-ahdettu 160hv versio?
Jätin speksit haluamastani varustetasosta 1.2+DSG ja kuulen hinnan lähipäivinä, keltaisena designina tietysti. 

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Epes - 29.04.12 - klo:12:14
Kävin jututtamassa tuttua myyjää aiheesta Beetle 1.2 + DSG. Kertoi, että ensimmäiset sellaiset saapuvat myyntiin Suomeen syksyllä 2012 ja hintakin niille oli arvioitu, +1600e nykyiseen manuaaliin. Tulee sekä 1.2 että 1.4 TSI koneilla. Tuo 1.4 on ilmeisimmin tupla-ahdettu 160hv versio?
Jätin speksit haluamastani varustetasosta 1.2+DSG ja kuulen hinnan lähipäivinä, keltaisena designina tietysti. 

Nyt kuulostaa hyvältä :)
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Arcca

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.04.12 - klo:12:17
Nyt kuulostaa hyvältä :)

+1.

Kummallakohan taka-akselilla tuo 1.4 160hv välimalli tulee..?

Moottori-lehdessä ajoivat 1.2:sen ja sen yhdystukiakselistoa verrattiin 2 litraisen monivarsituentaan. Sai hyvät arviot tuo yhdystukiakselistokin (ja myös 1.2sen jousitus, iskunvaimennus+rengastus); se on mukavampi kuin sportti mallissa ja silti ajettavuus on hyvä.
Manuaalin välitykset ja pikkuturbon todettiin sopivan kuplaan hyvin; liikkeellelähdöt ja ohitukset on ripeitä, kulutus maltillinen. 

VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Panze

Jos puhutaan 1.2TSI:stä niin ohitukset maantienopeudesta eivät varmasti ole millään mittarilla ripeitä. Ei se 105hv ihmeitä tee tuossakaan kopassa. Liikkeellelähdöt ovat ihan ok, eli muun liikenteen mukana pysyy kaupunkiajossa.

OT: minulla oli 90-luvun lopulla Peugeot 106GTI, jossa oli 120hv vapari 1.6 kone. Mutta kun auto painoi n. 950kg niin sen saattoi sanoa olleen ripeä, myös maantiellä.


Sent from my iPad using Tapatalk

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Panze - 29.04.12 - klo:16:24
Jos puhutaan 1.2TSI:stä niin ohitukset maantienopeudesta eivät varmasti ole millään mittarilla ripeitä. Ei se 105hv ihmeitä tee tuossakaan kopassa. Liikkeellelähdöt ovat ihan ok, eli muun liikenteen mukana pysyy kaupunkiajossa.

OT: minulla oli 90-luvun lopulla Peugeot 106GTI, jossa oli 120hv vapari 1.6 kone. Mutta kun auto painoi n. 950kg niin sen saattoi sanoa olleen ripeä, myös maantiellä.


Sent from my iPad using Tapatalk

Ei voi verrata 90-luvun pikkuautoja. Mulla oli uudemman mallin Honda CR-X 136hv ja kiihtyvyys 7.4sec  0-100km/h, silti Yeti 1.2 TSI turbo+DSG taatusti ois pessyt sen alle 80km/t, sitten olis Honda mennyt menojaan. Nää vaggineen pikkukoneet onkin tehty kaupunkikäyttöön. Ei niitä ole tarkoitettukaan maantiehurjasteluun. Suomessa on aika tiukka lainsäädäntä maantienopeuksille. Mihin ihminen tarvitsee Suomessa täälläkin esiintynyttä AMG-Mersua tehojen takia. Autohan on taatusti ihanteellinen muuten, mutta kaikkia tehoja ei voi mitenkään hyödyntää.
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.04.12 - klo:16:43
Mulla oli uudemman mallin Honda CR-X 136hv ja kiihtyvyys 7.4sec  0-100km/h, silti Yeti 1.2 TSI turbo+DSG taatusti ois pessyt sen alle 80km/t, sitten olis Honda mennyt menojaan.

Pitää kyllä olla yksikätinen kuski jos manuaalilla 7.x sekunnin autolla häviää 11s Yetille 0-80 km/h kiihdytyksessä.  :D
Eihän tuo vaadi kuin yhden vaihdon kun Honda ottaa jo melkein 60 ykkösellä.

heifetz

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.04.12 - klo:11:40
Eihän niitä tehoja voikaan päästää täysille kaupungissa, pikkuturbon tehoja voi surutta laulattaa kaupunkiliikenteessä ja meno on ripeän sporttista. Jos taas haluat voimaa maantiellekin, niin sitten 2.0 TSI.

Tai hankkii 1.6 TDI DSG:n jolloin ripeyttä riittää kaupungissa sekä maantiellä.
MB W246 B200 -12
Ex. A1 Sportback Ultra -16
Ex. Renault Kadjar TCe 130 Zen S17 -17
Ex. Volvo V40 D2 -13
Ex. BMW E61 525dA Touring LCI -08
Ex. Octavia II Combi 1.6TDI DSG -12
Ex. BMW E81 118d -09
Ex. A3 CC 1.6 -04

automaattori

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 29.04.12 - klo:17:06
Pitää kyllä olla yksikätinen kuski jos manuaalilla 7.x sekunnin autolla häviää 11s Yetille 0-80 km/h kiihdytyksessä.  :D
Eihän tuo vaadi kuin yhden vaihdon kun Honda ottaa jo melkein 60 ykkösellä.


Vaihteitten vaihtoon ei tarvita kuin yhden käden siirto, DSG hoitaa vaihdon silti nopeammin kun siihen ei tarvita edes sitä yhtä kättä. 
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.04.12 - klo:16:43
Ei voi verrata 90-luvun pikkuautoja. Mulla oli uudemman mallin Honda CR-X 136hv ja kiihtyvyys 7.4sec  0-100km/h, silti Yeti 1.2 TSI turbo+DSG taatusti ois pessyt sen alle 80km/t, sitten olis Honda mennyt menojaan.

Ã,,lä nyt viitsi höpöttää satuja ::) Kyllä se 1.2:n saattaa tuntua ripeältä/virkeältä liikkeelle lähdöissä, mutta ei se kyllä oikeasti ole sitä. Toki se on oikein mainio moottori kaupunkisuhailuun.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Arcca

Niin, taas tämä karkaa tähän. Yetille on 1.2tsiipalle on mitattu 0-100km/h 10,49s, Seat Ibiza ST 9,95s. Beetle menee tähän väliin painoltaan eli 10,3s on aika lähellä. Käypänen arvo käyttöpelille, toisille riittää, toisille ei. Sanoisin ripeähköksi tavisautojen joukossa. Etenkin dsg:llä jolla tuon arvon toistaa pojasta vaariin.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Quality


Olen sanonut tämän varmaan ennenkin, mutta itselläni on aika ambivalentti suhde Beetlen suorituskykyyn. 1,2 litran moottori edustaa perinteitä, vaikka onkin suorituskyvyltään jotain aivan muuta kuin perinteinen Kuplan kone. Ja juuri siksi se sopiikin mielestäni erinomaisesti tähän hienoon retropeliin.

Toisaalta, jotta auto olisi nykyaikaisena todella kiinnostava, sen pitää olla kilpailukykyinen myös suorituskyvyltään. Esim. Minin hyväksyisin vain Cooperina, koska Minillä on kunniakkaat ralliperinteet, ja myös BMC-Minin alusta sopi loistavasti vauhdikkaaseen ajoon.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

hosee

Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

hosee

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 29.04.12 - klo:11:28
Toivottavasti kenelläkään ei mene tällä kertaa herne nenään, mutta kyllä Beetle on sen verran maukkaan näköinen peli, että siinä pitäisi olla myös jonkun verran tehoa.
Kyllä tuosta varmasti joku herneen nokkaan vetäisee.... :D Olen tässä kyllä vähän samoilla linjoilla että ulkonäön ja tehoreservin tulee olla samassa linjassa. Polossa 1.2TSI on hyvin linjassa, Golffissa 90kw 1.4TSI pata paikallaan. Kupla 1.2TSI:llä tai Skirokko 90kw koneella herättää ihmetystä.... Bemarin 316d on kanssa ollut aina auto jonka olemassaoloa olen aina ihmetellyt.
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Epes

Lainaus käyttäjältä: hosee - 29.04.12 - klo:19:48
Kyllä tuosta varmasti joku herneen nokkaan vetäisee.... :D Olen tässä kyllä vähän samoilla linjoilla että ulkonäön ja tehoreservin tulee olla samassa linjassa. Polossa 1.2TSI on hyvin linjassa, Golffissa 90kw 1.4TSI pata paikallaan. Kupla 1.2TSI:llä tai Skirokko 90kw koneella herättää ihmetystä.... Bemarin 316d on kanssa ollut aina auto jonka olemassaoloa olen aina ihmetellyt.

Perinteet kunniaan,

Meikä aloitti autoilu-uransa vuonna 1978 vuoden -74 VW 1200 Jeans merkkisellä ja mallisella autolla. Se ei ollut edes silloin suorituskyvyssä kilpailukykyineen minkään silloisen mallin kanssa, ei Corollan, ei 100A:n saati sitten edes Mossen kanssa. Juuri ja juuri taisi pärjätä Mersun 200D:lle joka oli silloin maailmankaikkeuden hitain peli. Miten siltä nyt voi vaatia jotain ylimaallista suorituskykyä? Nyttemmin on ollut tallissa yli 200hv pelejä mutta koeajo 1.2TSI:llä oli ihan positiivinen kokemus, jopa suorituskyvyn suhteen. Kupla se vaan on......   

Arcca

Lainaus käyttäjältä: Epes - 01.05.12 - klo:00:54
Perinteet kunniaan,
.....
Kupla se vaan on......   

Voisikohan vetää semmoisen johtopäätöksen, että ihmiset jotka muistaa/tuntee originaali kuplan ei näe uutta mitenkään sporttisena luomuksena, kun taas nuoremmille beetle on jopa verrattavissa sciroccoon.

Onkohan jokamiesluokan kilpa-ajoilla, joissa kuplaa on nähnyt viime vuosikymmeninä, myös jotain tekemistä uudemman näkemyksen kanssa? Tää nyt on ihan heitto mihin en oikein usko itsekäään.
VW ID.4 Pro Elegance 4MOTION -24

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Arcca - 01.05.12 - klo:07:57
Voisikohan vetää semmoisen johtopäätöksen, että ihmiset jotka muistaa/tuntee originaali kuplan ei näe uutta mitenkään sporttisena luomuksena, kun taas nuoremmille beetle on jopa verrattavissa sciroccoon.

Onkohan jokamiesluokan kilpa-ajoilla, joissa kuplaa on nähnyt viime vuosikymmeninä, myös jotain tekemistä uudemman näkemyksen kanssa? Tää nyt on ihan heitto mihin en oikein usko itsekäään.

Voi olla. Sukupolviero on varmasti nähtävissä myös esim. Skodan osalta; vanhimmat jäärät ovat omakohtaisesti omistaneet sosialismin ajan takatuupparimalleja ja kokeneet niiden kammottavuuden. Nuorimmat aikuiset taas eivät ja se on valinta muiden joukossa. Toisaalta ne vanhemmatkin ihmiset, jotka eivät ole saaneet omistustasolla kammoa ja traumoja takatuuppari-Skodasta, pystyvät suhtautumaan terveesti nykymallistoon.

Olihan Kupla ja se isompikorinen 1600-malli mukana jo 60-luvullakin autourheilussa; ralleissa ja jäärata-ajoissa. Pikkupenskana 70-luvun alussa tuli isän kanssa seurattua usein jääratakisoja ja Kuplia siellä taisteli Fiiu Abarthien ja Imppien kanssa. Eli Kuplallakin voi olla kahdet "kasvot", rauhaisa ja petomainen. ;D Ihan kuten Minilläkin. Siksi uudetkin mallit voivat puolestani kernaasti olla joko pieni-tai suuritehoisia, omistajan mieltymysten mukaan!

Quality

LainaaToisaalta ne vanhemmatkin ihmiset, jotka eivät ole saaneet omistustasolla kammoa ja traumoja takatuuppari-Skodasta, pystyvät suhtautumaan terveesti nykymallistoon.

Hyvä pohdiskelua Arcalta ja Peeveliltä. Juuri noin sen itsekin koen.

Tuolle Skoda-kammolle täysin analoginen on perinne-Kupla - ei ehkä kokonaiskammottavuudessa, mutta takavetoisena ja -painoisena jokseenkin hirveänä hallittavana. Kallioleikkauksen jälkeinen aukea saattoi arvaamatta heittää keulaa niin, että rattia piti vääntää oikein kunnolla. Ei ohjauksessa moitittavaa ollut, vaan auton painonjakautumassa.

Jos meille Beetle hankittaisiin, olisi vaimon auto pienitehoinen, mutta itse haluaisin pikkuisen enemmän puhtia, koska nykyversion ajettavuus taatusti sen sallii.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Peeveli

Lainaus käyttäjältä: Quality - 01.05.12 - klo:10:09
Hyvä pohdiskelua Arcalta ja Peeveliltä. Juuri noin sen itsekin koen.

Tuolle Skoda-kammolle täysin analoginen on perinne-Kupla - ei ehkä kokonaiskammottavuudessa, mutta takavetoisena ja -painoisena jokseenkin hirveänä hallittavana. Kallioleikkauksen jälkeinen aukea saattoi arvaamatta heittää keulaa niin, että rattia piti vääntää oikein kunnolla. Ei ohjauksessa moitittavaa ollut, vaan auton painonjakautumassa.

Jos meille Beetle hankittaisiin, olisi vaimon auto pienitehoinen, mutta itse haluaisin pikkuisen enemmän puhtia, koska nykyversion ajettavuus taatusti sen sallii.

Eka oma autonikin oli 18 weenä orkkis-takakoneinen metallikultainen Kupla, vm -73 ja taakse lyöty 1600-kone. Kulki hyvin, lasiin sain liki 160. Soratiellä hauska vetää tiettyyn rajaan saakka, kunnes pito lähtee kerrasta kokonaan ja tulee ns. heiluri-efekti eli vastakorjaus saa aikaan uuden toissuuntaisen takapyöräluiston.

Se on paha kun tietttyyn tehotasoon ja ennen kaikkea reaalikulkuun tottuu; kynnys seuraavaksi autoksi kasvaa ja lusuumpaan ei tee mieli vaihtaa vaan nälkä tuppaa kasvamaan. :D

autofanaatikko

#563
Lainaus käyttäjältä: hosee - 29.04.12 - klo:19:48
Kyllä tuosta varmasti joku herneen nokkaan vetäisee.... :D Olen tässä kyllä vähän samoilla linjoilla että ulkonäön ja tehoreservin tulee olla samassa linjassa. Polossa 1.2TSI on hyvin linjassa, Golffissa 90kw 1.4TSI pata paikallaan. Kupla 1.2TSI:llä tai Skirokko 90kw koneella herättää ihmetystä.... Bemarin 316d on kanssa ollut aina auto jonka olemassaoloa olen aina ihmetellyt.

Sorry off topic mutta ohan se 316d kuitenkin kaksilitrainen diesel. (Vääntö 260nm, huippunopeus hitusen yli 200km/h ja 0-100km/h reilut kymmenen sekkaa) Mopohan se toki on. Se on talousmalli niille liisareille joita kiinnostaa pieni kulutus ja päästöt. 316i:n olemassaoloa olen minäkin ihmetellyt. 1.6 bensavapari 3-sarjan korissa. Tosin eipä tuota ole suomessa juurikaan myyty.

autofanaatikko

Samoilla linjoilla olen kuitenkin, että joku 1.2TSI on jo vähän liian mopo tämän tyyliseen autoon, jos ajomatkat ei ole pelkkää lähimarketissa asiointia ja auto ei ole vain rouvan kauppakassi.

Panze

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 29.04.12 - klo:16:43
Ei voi verrata 90-luvun pikkuautoja. Mulla oli uudemman mallin Honda CR-X 136hv ja kiihtyvyys 7.4sec  0-100km/h, silti Yeti 1.2 TSI turbo+DSG taatusti ois pessyt sen alle 80km/t, sitten olis Honda mennyt menojaan. Nää vaggineen pikkukoneet onkin tehty kaupunkikäyttöön. Ei niitä ole tarkoitettukaan maantiehurjasteluun. Suomessa on aika tiukka lainsäädäntä maantienopeuksille. Mihin ihminen tarvitsee Suomessa täälläkin esiintynyttä AMG-Mersua tehojen takia. Autohan on taatusti ihanteellinen muuten, mutta kaikkia tehoja ei voi mitenkään hyödyntää.

Juu en muilta osin verrannutkaan kuin teho/painosuhteen.

1.2TSI ei valitettavasti pysty rikkomaan fysiikan lakeja ja siksi esim. mainitsemasi Yetin (ja Beetlenkin) kaverina tuo on aikas rauhallinen paketti. Mutta toki siinä mielessä riittävä, että liikkuu auto silläkin! Ja mikäli omistaja tykkää niin aina vaan parempi! :)

Näin viikonloppuna liikenteessä valkoisen uuden Beetlen ja jotenkin se näytti livenä ja tuolla värillä yllättävänkin "muhkealta". Kunnon vanteet alle niin ihan jees paketti!!!

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Panze - 02.05.12 - klo:15:15
Juu en muilta osin verrannutkaan kuin teho/painosuhteen.

1.2TSI ei valitettavasti pysty rikkomaan fysiikan lakeja ja siksi esim. mainitsemasi Yetin (ja Beetlenkin) kaverina tuo on aikas rauhallinen paketti. Mutta toki siinä mielessä riittävä, että liikkuu auto silläkin! Ja mikäli omistaja tykkää niin aina vaan parempi! :)

Näin viikonloppuna liikenteessä valkoisen uuden Beetlen ja jotenkin se näytti livenä ja tuolla värillä yllättävänkin "muhkealta". Kunnon vanteet alle niin ihan jees paketti!!!

1.2TSI ei taatusti riko mitään fysiikan lakeja, mutta vanhakantaisia käsityksiä se rikkoo. Kakslitranen Volvo on täysin mopo 1.2TSI:n rinnalla kaupunkiliikenteessä! Kunhan kuplankin pikkukoneeseen saadaan DSG, niin se seitsemällä vaihteella antaa loistavan kiihtyvyyden ainakin 80km/h asti ja maantielläkin rekan ohitus on todella helppoa vaikka huipputehojen raja kulkeekin jossain 120km/h kohdilla. Maantiekiihdytyksiin isompi kone on tietenkin toimivampi, mutta tuo ylempi vertaus omistamaani Honda CR-X:ään pitää kyllä paikkansa kaupunkiajossa. CR-X:ssä oli 1.6L ahtamaton kone jonka tehot tuli esille vasta huippukierroksilla, kaupungissa ihan surkea, mutta maantiellä pesi monet isommatkin tehopelit. Nää uudet vaggineitten pikku TSI-koneet kyllä pesee ainakin 7v DSG:n avulla noi kaikki vanhat ns. sportit kaupunkiajossa mennen tullen. Keppivaihteisista en tiedä, mutta esim. CR-X:ssä oli 5-vaihteinen manuaali, en ottaisi kyseistä yhdistelmää enää muuten kuin pakon edestä. 
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.05.12 - klo:15:38
Maantiekiihdytyksiin isompi kone on tietenkin toimivampi, mutta tuo ylempi vertaus omistamaani Honda CR-X:ään pitää kyllä paikkansa kaupunkiajossa. CR-X:ssä oli 1.6L ahtamaton kone jonka tehot tuli esille vasta huippukierroksilla, kaupungissa ihan surkea, mutta maantiellä pesi monet isommatkin tehopelit. Nää uudet vaggineitten pikku TSI-koneet kyllä pesee ainakin 7v DSG:n avulla noi kaikki vanhat ns. sportit kaupunkiajossa mennen tullen. Keppivaihteisista en tiedä, mutta esim. CR-X:ssä oli 5-vaihteinen manuaali, en ottaisi kyseistä yhdistelmää enää muuten kuin pakon edestä. 

Vaikka kyseessä onkin kiva käyttömoottori päivittäiseen ajoon, niin kyllä sinullakin kannattaisi vain myöntää se tosiasia että ei se ihmeisiin pysty. Jos tuollainen CRX päättää irtautua liikennevaloista rivakasti, niin 1.2TSI jää kuin se kuuluisa p**ka rattaasta vaikka kuinka olisi DSG7:lla varustettu.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.05.12 - klo:15:49
Vaikka kyseessä onkin kiva käyttömoottori päivittäiseen ajoon, niin kyllä sinullakin kannattaisi vain myöntää se tosiasia että ei se ihmeisiin pysty. Jos tuollainen CRX päättää irtautua liikennevaloista rivakasti, niin 1.2TSI jää kuin se kuuluisa p**ka rattaasta vaikka kuinka olisi DSG7:lla varustettu.

Tässä asiassa olen kyllä täysin eri mieltä. Se CRX jäisi jauhaan paikalleen kun Yeti olisi jo mennyt, tai sitten CRX:ään olis pitänyt laittaa slicksit. Yetissä ei tarvi muuta kuin laittaa s-moodi päälle ja painaa kaasua, siinä vaiheessa kun CRX irtoaa kunnolla liikkeelle niin Yetissä on jo kolmonen sisässä ja melkein ollaan jo maalissa. Tuntuu hullulta mutta näin se vain menee. Tiedän että CRX kunnolla liikkeelle päästyään menee ohi, mutta niistä tehoista ei ole mitään hyötyä arkiliikenteessä ainakaan Suomessa. Toki CRX nykytekniikalla toimisi paremmin, mutta näiden uusien bensakoneiden ihanuus onkin pitkässä alaväännössä joka antaa sen riittävän tehon joustavaan ajoon. Siihen ei perushengittävät vanhanaikaiset koneet pysty. Pikkudiisselit on taas äärimmäisen hankalia ainakin keppivaihteella. Isot kuutoset onkin sitten eri juttu. 
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.05.12 - klo:16:06
Tässä asiassa olen kyllä täysin eri mieltä. Se CRX jäisi jauhaan paikalleen kun Yeti olisi jo mennyt, tai sitten CRX:ään olis pitänyt laittaa slicksit. Yetissä ei tarvi muuta kuin laittaa s-moodi päälle ja painaa kaasua, siinä vaiheessa kun CRX irtoaa kunnolla liikkeelle niin Yetissä on jo kolmonen sisässä ja melkein ollaan jo maalissa. Tuntuu hullulta mutta näin se vain menee. Tiedän että CRX kunnolla liikkeelle päästyään menee ohi, mutta niistä tehoista ei ole mitään hyötyä arkiliikenteessä ainakaan Suomessa. Toki CRX nykytekniikalla toimisi paremmin, mutta näiden uusien bensakoneiden ihanuus onkin pitkässä alaväännössä joka antaa sen riittävän tehon joustavaan ajoon. Siihen ei perushengittävät vanhanaikaiset koneet pysty. Pikkudiisselit on taas äärimmäisen hankalia ainakin keppivaihteella. Isot kuutoset onkin sitten eri juttu. 

Olen tuollaisella CRX:llä ajanut melko paljon ja voin kertoa että seisovalla lähdöllä se ei vedä lainkaan tyhjää kun tietää mitä tekee, mutta samapa tuo mulle mihin itse kukin uskoo ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy