New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

automaattori

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 02.05.12 - klo:16:10
Olen tuollaisella CRX:llä ajanut melko paljon ja voin kertoa että seisovalla lähdöllä se ei vedä lainkaan tyhjää kun tietää mitä tekee, mutta samapa tuo mulle mihin itse kukin uskoo ::)

Mulla oli aikoinaan kolme omaa CRX:ää, enkä ihan tumpelo ole keppivaihteellakaan kun on ollut sentään myös omana rataviritetty mini suorahampaisella laatikolla, johon tärkeimmät viritysosat oli ostettu Harri Ruusun SM-voittaja autosta. Niinhän se pitää ollakin että jokainen puhuu omista kokemuksista eikä siitä mihin uskoo ::) ::) ::)   
Skoda Octavia RS 245 DSG LB 2018
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.05.12 - klo:17:42
Mulla oli aikoinaan kolme omaa CRX:ää, enkä ihan tumpelo ole keppivaihteellakaan kun on ollut sentään myös omana rataviritetty mini suorahampaisella laatikolla, johon tärkeimmät viritysosat oli ostettu Harri Ruusun SM-voittaja autosta. Niinhän se pitää ollakin että jokainen puhuu omista kokemuksista eikä siitä mihin uskoo ::) ::) ::)   

Ollaan niin offtopikissa, että pahaa tekee, mutta et kyllä ilmeisesti osaa ajaa manuaalilla yhtään jos et pärjää CRX:llä 105 hv DSG Yetille 0-80 km/h kiihdytyksessä. Mulla on ollut noita etuvetoisia 150-225 hv autoja useampi ja ei ole mitään ongelmaa lähteä autolla rivakasti ilman, että kumit jää katuun.

Tuosta vaikka malliksi suht. rauhallisella lähdöllä.

crx (me) 0-100 no-mod

8 sekunnin kohdalta lähtee ja n. 6 s ottaa 0-80 km/h väli. Vakiolla 1.2 TSI DSG Yetillä tuo ei onnistu.

automaattori

Eihän tässä puhutakaan mistään huipputehoista, vaan siitä riittääkö 1.2 TSI Beetleen. Minusta riittää hyvinkin, vertasin alunperin CRX:ään siksi että se nyt oli niin tuttu. Ja tuttu on myös 1.2TSI, joka mitä parhaimmin sopii Beetleen. Joillekin on näköjään äärimmäisen vaikeaa tunnustaa että kehitys kehittyy. CRX:ssä oli kylläkin vain 136hv.
Ex Vag: Fabia Monte Carlo HB TSI 110 DSG 2016,  Rapid Spaceback 1.4 TSI DSG 2014, Yeti 1.8 TSI 4x4 DSG Experience 2012, Fabia Classic 2011, Yeti 1.2 TSI DSG Experience 2010, Roomster Scout Aut 2008.

M1kke

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.05.12 - klo:18:19
Eihän tässä puhutakaan mistään huipputehoista, vaan siitä riittääkö 1.2 TSI Beetleen. Minusta riittää hyvinkin, vertasin alunperin CRX:ään siksi että se nyt oli niin tuttu. Ja tuttu on myös 1.2TSI, joka mitä parhaimmin sopii Beetleen. Joillekin on näköjään äärimmäisen vaikeaa tunnustaa että kehitys kehittyy. CRX:ssä oli kylläkin vain 136hv.

En minäkään ole väittänyt missään vaiheessa etteikö se riittäisi Beetleen. Riittää varmasti ja on ihan mainio moottori tuossa meidänkin Ibizassa.

Kehitys kehittyy, mutta fysiikan lait eivät muutu. 1.2 TSI DSG Yeti ei edelleenkään jätä 0-80km/h paljon kevyempää 136 hv CRX:ää, ihan sama mikä laatikko Yetissä on. Jos jättää niin CRX:n kuljettaja ei osaa ajaa.

automaattori

Lainaa8 sekunnin kohdalta lähtee ja n. 6 s ottaa 0-80 km/h väli. Vakiolla 1.2 TSI DSG Yetillä tuo ei onnistu.

Ei kyllä kaus heitä tuosta kuudesta sekunnista noin mitattuna Yetikään. Harmi ettei videoitu kun viime kesänä kaverin kanssa puolihuviksemme käsikellolla testailtiin Yetin kiihtyvyyttä. Paras aika oli mittarin mukaan 0-105km/h 9-10sek ja tehdas lupaa 12sekkaa ajaksi. Tarkemmin aikaa ei oikein pysty käsipelillä mittaan, eikä noilla videoillakaan ole mitään oikeaa todistusarvoa saatikka meidän kellotuksilla. Käytäntö kertoo toimivuuden kun laatikon välitykset ovat kuitenkin onnistuneen sopivat juuri pieniin kiihdytyksiin. Sehän on jokaiselle selvää ettei tuollainen pikkukone mikään raketti voi olla, mutta on se ihmekone silti kun kohtuullisen raskas Yetikin sillä liikkuu tiettyyn rajaan asti erittäin tehokkaasti. Miksei sitten Beetlekin! Mikä laatikko sulla on muuten Ibizassa?

Wilburi

Audin A3:n on aika mopo tuolla 1.2 TFSI koneella, joten mihin perustuu se seikka, että Beetleen tuo kone on riittävä. Itse en ole ajanut millään uudella Beetlellä, joten en osaa sanoa, miten liikkuu tuolla moottorilla. A3:sta on kuitenkin tullut ajettua ja siinä pitää ehdottomasti olla tehokkaampi moottori. Onko tuo Beetle paljonkin kevyempi vai onko siinä tiheämpi vaihteisto? Eikös noissa kuitenkin ole saman verran tehoa? Poloon tuo kone sopinee (ei ole tullut koeajettua), koska kysessä on aivan eri tyyppinen auto kuin Beetlen kohdalla?  ???
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

Markku J

Minä olen ajanut tuota 1.2 TFSI -konetta vain Polossa, mutta minusta se oli jopa hivenen sporttinen tuolla koneella. Voisin kuvitella, että Beetle sopisi kaupunkiympäristöön tällä pikkukoneella oikein hyvin, mutta varmaan valtateillä tulee tehoa ikävä. Toki sillä pärjää, mutta ohitukset varmasti pitää tehdä harkiten.

On tämä uusi Beetle silti jotain muuta, kuin meidän perheen ex- Kupla 1200 vm 1965, jonka edelleen hyvin muistan kulkeneen max 110 kmh mittariin sopivalla tasamaalla. Minua tuo nopeus silloin kiinnosti 7 v nassikkana, joka takapenkiltä tähyili nopeusmittaria ilman turvavöitä ja lastenistuinkorokkeita. Eihän koko autossa kai ollut vöitä, jos oikein muistan. Pappani osti Kupla 1300:n vm 1967, ja siinä muistan olleen turvavyöt, joita kukaan ei koskaan käyttänyt.

Kapa

LainaaToki sillä pärjää, mutta ohitukset varmasti pitää tehdä harkiten.

Ei muuten näytä olevan tehosta kiinni tuo neuvo, kun perjantai ehtoona matkaa tekee.

Kale

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 29.04.12 - klo:11:18
Aika harva nainen on lopulta autoihminen. Minunkin vaimo on semiautoihminen.

No kyllä meidän vaimo on autoihminen jos kriteerinä on uuden beetlen haluaminen. Valitettavasti ei olla rahaihmisiä niin ajellaan vanhoilla romuilla.

automaattori

8 sekunnin kohdalta lähtee ja n. 6 s ottaa 0-80 km/h väli. Vakiolla 1.2 TSI DSG Yetillä tuo ei onnistu. Tämä lainattu M1kken tekstistä.

Tää on tosiaan off-topicia, mutta sen verran jäi vaivaan että kävin testaan 1.8 TSI neliveto Yetillä noita aikoja. Neliveto on parisataa kiloa raskaampi ja laatikko hitaammalla 6v DSG:llä varustettu jos sitä vertaa 7v DSG 1.2 TSI-koneeseen Yetissä. Omien ajokokemuksien perusteella kaksvetoinen pikkukone tiheämmällä 7v DSG-laatikolla on 0-80km/h vähintään yhtä nopea kuin tämä tehokkaampi versio nelivetona vaikka tehoero on yli 50 hv, 1.8 TSI:n  tehot tulee esille vasta kahdeksankympin jälkeen. Noi M1kken 6 sekkaa meni naurunalaiseksi tällä möhkäleelläkin, ihan jopa osaamatta ajaa ne kyllä alittui selvästi, eihän tarvinnut muuta kuin painaa kaasua ;D Jokainen 1.2 TSI/DSG omistaja voi kokeilla miten lähtee 0-80km/h. Se pitää ottaa huomioon että laatikkohan oppii ajotavoille, jos olet pihistellyt polttoainetta koko auton olemassaolon, niin ei se kyllä kuljekaan kun auton tieturi kuvittelee että nyt pitää aina vain säästää.

Ylläolevan kommentin sopivuus tähän topikkiin voi liittää sillä että teho-Beetle antaa lisäarvoa motareilla, mutta perus-Beetlellä pärjää taatusti kaikissa muissa oloissa kuin Saksan autobaanoilla. Hienoja uutisia kuitenkin saksanmaalta että Beetleä tullaan tekeen myös pikku DSG:nä ja 1.4 koneisenakin monina eri versioina. Kakslitrasella sitten pärjääkin missä vain.

Edit: oli mennyt teksti lainauksen sisään.

Rinkulakeula

Ihan mahoton tykki... suorastaan kanuuna... mutta mitä muuta maailman parhaalta Skodalta voi odottaakaan  ;D
Rinkulakeula vaihtui munuaiskeulaksi

vagaudit

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 03.05.12 - klo:19:31
Tää on tosiaan off-topicia, mutta sen verran jäi vaivaan että kävin testaan 1.8 TSI neliveto Yetillä noita aikoja. Neliveto on parisataa kiloa raskaampi ja laatikko hitaammalla 6v DSG:llä varustettu jos sitä vertaa 7v DSG 1.2 TSI-koneeseen Yetissä. Omien ajokokemuksien perusteella kaksvetoinen pikkukone tiheämmällä 7v DSG-laatikolla on 0-80km/h vähintään yhtä nopea kuin tämä tehokkaampi versio nelivetona vaikka tehoero on yli 50 hv, 1.8 TSI:n  tehot tulee esille vasta kahdeksankympin jälkeen. Noi M1kken 6 sekkaa meni naurunalaiseksi tällä möhkäleelläkin, ihan jopa osaamatta ajaa ne kyllä alittui selvästi, eihän tarvinnut muuta kuin painaa kaasua ;D Jokainen 1.2 TSI/DSG omistaja voi kokeilla miten lähtee 0-80km/h. Se pitää ottaa huomioon että laatikkohan oppii ajotavoille, jos olet pihistellyt polttoainetta koko auton olemassaolon, niin ei se kyllä kuljekaan kun auton tieturi kuvittelee että nyt pitää aina vain säästää.

Skoda Yeti 1.2 TSI DSG ei tasan tarkkaan kiihdy kuuteen sekkaan 0-80 km/h väliä. Jos lopetetaan mutu-tuntumat ja käsimittaukset ja otetaan ihan Tekniikan Maailman testattuja tuloksia:

VW Golf Variant 1.2 TSI 105 hv (1365 kg) 0-80 km/h 7,6 s (TM 18/2011)
VW Jetta 1.2 TSI 105 hv (1315 kg) 0-80 km/h 7,4 s (TM 9/2011)
VW Golf 1.4 TSI 160 hv DGS 7 (1375 kg) 0-80 km/h 6,2 s (TM 2/2009)

Etuvetoiselta Golfilta vaaditaan siis 160 heppainen versio tuon kiihtyvyyden saavuttamiseksi. Skoda Yeti 1.2 TSI DSG 7 painaa Skodan omien sivujen mukaan 1370 kg ja 0-100 km/h kestää valmistajan mukaan 12 sekkaa DSG-lootalla. Ei siis oikein täsmää tuo 0-80 km/h 6 sekunnissa.

Palataan sitten alkuperäiseen aiheeseen. Beetle 1.2 TSI kiihtynee siis 0-80 km/h välin noin sekunnin hitaammin kuin 160 heppainen 1.4 TSI. Sanoisin, että tavallisessa ajossa ero on merkityksetön, ohitustilanteet ovat sitten asia erikseen. Koeajoin alkukeväästä tuon Beetlen 1.2 TSI:n manuaalin ja nelosta isommalla en lähtisi rekkaa ohittelemaan. Tavallisessa ajossa tuntui muuten ihan hyvältä autolta. Jostain syystä ainakin kitkoilla Beetle kuulosti hiljaisemmalta autolta kuin A3  1.8 TFSI, joka toki heilahtaa ohituksissa rekan ohi aivan toisella ripeydellä kuin pikkukoneinen Beetle.  DSG-vaihteinen 1.2 TSI Beetle kuitenkin on varmasti riittävä useimmille ja auto oli leppoisan mukava ajettava. Pidin.

hosee

Lainaus käyttäjältä: M1kke - 02.05.12 - klo:18:02
8 sekunnin kohdalta lähtee ja n. 6 s ottaa 0-80 km/h väli.

Ihan järjettömän OT edelleen, mutta jösses sentään että tuo kuulostaa mun korviini hyvältä....
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

1st_tsi

Jos nyt unohdetaan nämä poskettomat väittämät, niin Leon on saman painoinen auto kuin uusi Beetle. Aikaisemmin minulla oli Ibiza ST samalla koneella ja se oli mielestäni miedosti sporttinen jopa. Leon ei yllättäen lisääntyneestä painosta huolimatta tunnu käytännössä lainkaan laimeammalta. Itse olen ollut koneeseen erittäin tyytyväinen vaikka näitä kahta autoa aikaisemmin ollut pääasiassa tehokkaampia autoja. Omassa ajossa teho riittänyt kaikkiin tilanteisiin, enkä mielestäni ole ollut kertaakaan tien tukkona tuolla liikenteessä. Jos olisin Beetleä hankkimassa niin en kyllä hetkeäkään tämän perusteella epäröisi valita tätä konetta.. Mutta koeajollahan se toki selviää mikä kullekin sopii parhaiten.
Seat Leon 1.2 TSI Copa

hosee

Koittakaahan käydä tekin koeajamassa ne molemmat, niin huomaatte miten vaisu tuo 1.2TSI on... Riittävä kuljettamaan Beetleä, joo kyllä varmaan. Ei sillä kauheasti kuitenkaan ajamisesta nautiskella, joka kuitenkin vähän epätavallisesti ja epäkäytännöllisesti muotoillun auton kohdalla ei ole ihan mitätön arvo. Muutenhan olisi voinut hankkia sen Polon, Yetin tai Ibizan tuolla 1.2TSI-koneella..... ;)
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Zaasa

Koeajettu on Yeti 1,2TSI Dsg.Tykkäsin koneesta,en edestakaisin vatkaavasta Dsg:stä.
1.2 suorituskyky riittää normi ajoon mainiosti,ei se mikään tykki ole.Beetlen voisin ajatella hankkia joskus kyseisellä koneella jos saavat jakopään luotettavaan kuntoon.

1st_tsi

Voihan tuo toki alkuun tuntua jostain tehokkaammasta autosta siirtyessä mopolta, mutta kaikki on suhteellista. Kun tuohon 1.2 TSI:hin tottuu niin ainakin itse olen miettinyt, että mihin on aiemmin tarvinnutkaan enempää tehoa. En ainakaan omia ajotottumuksiani ole joutunut muuttamaan, kaikki sujuu kuten ennenkin, vaikka tehoa mukamas pitäisi olla vähemmän. Se on mielestäni hyvä osoitus koneen voimavaroista kun ei asia ole jäänyt normaaliajossa vaivaamaan, päinvastoin..
Seat Leon 1.2 TSI Copa

Wilburi

Tämä koneen tehovaatimus on samanlainen asia kuin vanteen koko. Jokaisella on omat mieltymykset, joten oikeaa vastaustahan tähän ei ole. Pienempi kone kuluttaa vähemmän ja on edullisempi hankintahinnaltaan ja isompi taas päin vastoin. Jos tuo reilut 100 hv:tä on riittävästi omaan makuun, niin ei tehokkaampaa kannatakaan hankkia. Kulutuslukemat ovat varsin kohtuulliset tuohon koneeseen. Vähempi tehoinenkin riittää suomen olosuhteisiin, jos rajpituksia noudattaa.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

1st_tsi

Lainaus käyttäjältä: Wilburi - 04.05.12 - klo:21:37
Tämä koneen tehovaatimus on samanlainen asia kuin vanteen koko. Jokaisella on omat mieltymykset, joten oikeaa vastaustahan tähän ei ole. Pienempi kone kuluttaa vähemmän ja on edullisempi hankintahinnaltaan ja isompi taas päin vastoin. Jos tuo reilut 100 hv:tä on riittävästi omaan makuun, niin ei tehokkaampaa kannatakaan hankkia. Kulutuslukemat ovat varsin kohtuulliset tuohon koneeseen. Vähempi tehoinenkin riittää suomen olosuhteisiin, jos rajpituksia noudattaa.

Korvienvälijuttujahan nämä on. Jokainen tekee päätökset lopulta itse, siihen ei auta vaikka muut sanoisi mitä. Hyvä että on valinnanvaraa, ja mielestäni hyvä että nykyään VAG konsernin mopoimmatkin koneet on sellaisia että niillä ajamisesta voi nauttia ;)
Seat Leon 1.2 TSI Copa

skriko

Lainaus käyttäjältä: automaattori - 02.05.12 - klo:18:19

CRX -84-86 100hv,  88-89 130hv, 1990-92 124 hv. Minkä vuosimallin autossa oli 136hv? Tuo 130 heppanen oli huiput 205 ja 0-100 7,5. Kova oli tykki aikoinaan. Viisikymmentä CRX:ää tuli aikoinaan omistettua ja myytyä. Oli valkoista, punaista, mustaa, hopeata ja turkoosia. Ajettiin -88 kesällä 100 heppasella kilpaa Helsingistä Tampereelle. Vastapelurina Nissan 300ZX turbo. Turbo otti turpiinsa. Toisella kerralla olin aikaisemmin Hämeenkadulla Espalta lähtiessämme, vastassa Toyota supra 1987.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: skriko - 06.05.12 - klo:18:06
CRX -84-86 100hv,  88-89 130hv, 1990-92 124 hv. Minkä vuosimallin autossa oli 136hv? Tuo 130 heppanen oli huiput 205 ja 0-100 7,5. Kova oli tykki aikoinaan. Viisikymmentä CRX:ää tuli aikoinaan omistettua ja myytyä. Oli valkoista, punaista, mustaa, hopeata ja turkoosia. Ajettiin -88 kesällä 100 heppasella kilpaa Helsingistä Tampereelle. Vastapelurina Nissan 300ZX turbo. Turbo otti turpiinsa. Toisella kerralla olin aikaisemmin Hämeenkadulla Espalta lähtiessämme, vastassa Toyota supra 1987.

Olikohan näissä "kilpailuissa" enemmän hyötyä tehoilla vai taidoilla vai jollakin muulla?  ::)

skriko

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 07.05.12 - klo:19:35
Olikohan näissä "kilpailuissa" enemmän hyötyä tehoilla vai taidoilla vai jollakin muulla?  ::)

Tiedä sitä. Ainakin kaikki kisaajat olivat tuolloin noin 25 vuotiaita hurjapäitä. Nykyään vain hurjapäitä.

Quality

Nyt lipsuu jo kohtuuttomasti aiheesta. Palataanpa (New) Beetleen.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

hosee

Tämä olikin mennyt itseltäni täysin ohi: http://www.abt-sportsline.de/en/vw-tuning/beetle/

Ulkonäkö hieman "haastava", mutta +20% tehoihin tietty kelpaisi :) Tyypitetty 2.0T DSG:hen, joten kait se aski sen kestäisi; enemmän on kiinni yleisestä tuurista tuon laatikon kanssa. Minkäslaisen takuun ABT noille virityksilleen antoikaan? Sivuston warranty-osio on tyhjää täynnä, mutta data sheeteissä on mainintoja että muut viritykset laukaisevat ABT:n antaman takuun....

Jukikyy

ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0 TDI DSG vm.2019
Ex Skoda Octavia RS Combi 2.0TDI DSG vm. 2014
Ex Audi A4 Avant 2.0TDI vm.2010
MB C32 AMG 395hv
Jaguar X-type 3.0 AWD

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 04.06.12 - klo:11:15
Tästä kunnon New Beetle jollekkin!!

http://www.vaihtomaailma.fi/vinfo15.asp?vid=VW1
Todella hieno peli. Tämä "vanha" Beetle on minusta hienompi kuin uusi. Tasapainoisempi kokonaisuus. Uudessa häiritsee katto, joka ei minun makuuni istu autoon yhtä hyvin kuin tässä aiemmassa mallissa. Tuossa yksilössä on jo tehoakin ihan mukavasti tuon kokoiseen autoon.

Jarde

Tietääkö joku onko Suomeen saatu yhtään Beetleä Denim Blue värisenä? Väri mielyttää kuvissa, mutta pitäisi nähdä se oikeasti...  ???

Quality

Lainaus käyttäjältä: Jukikyy - 04.06.12 - klo:11:15
Tästä kunnon New Beetle jollekkin!!

http://www.vaihtomaailma.fi/vinfo15.asp?vid=VW1
=adv_search&PL[0]=advSearch.php?pfrom=30000@pto=35000@yfrom=2001@yto=2001@qs=Y?id=79459626@tb=tmp_find_agent
Tuossa Nettiauton tarjonta haarukassa vm. 2001/ hinta 30-37 000 e. Voi sitten itse arvioida, minkä noista mieluiten valitsisi. Oma valinta kohdistuisi kyllä mieluummin vaikka Corvetteen tai RS4een kuin Beetleen. Aika vaikea perustella itselleen, miksi haluaisi ajella yli kymmenvuotiaalla liki 40 keuron Beetlellä, vaikka onkin hieno voimalinja. Ja uusissakin malleissa on tuossa hintaluokassa jo suorastaan runsaudenpulaa - tosin ei varmaan nelivedolla ja tuolla moottorilla.
A4 1.8T Avant Pro Business autom. --> XC60 D5 AWD Ocean Race + Summum Geartronic

Leben und leben lassen.

Ishvan

Osuipa tuossa tuon nettiauton linkin Audin ilmoitusta lukiessani taas silmään tuo erikoisuus, jota itse en ole koskaan oikein ymmärtänyt. Miksi auto myydään niin usein taloprojektin alta pois. Itse en lähtisi pirttiä rakentamaan jos joutuisin vielä autostani siihen rahoitusta hakemaan.
MY -17 Volvo S60 D4AWD R-Design "Polestar 220hp/440nm" + Renault Clio 0.9Tce GTLine
ex.Volvo V60 D4A Ocean Race
ex.Volvo V60 D5 R-Design "Polestar"
ex.Volvo V60 D5A Summum

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: Ishvan - 09.06.12 - klo:06:36
Osuipa tuossa tuon nettiauton linkin Audin ilmoitusta lukiessani taas silmään tuo erikoisuus, jota itse en ole koskaan oikein ymmärtänyt. Miksi auto myydään niin usein taloprojektin alta pois. Itse en lähtisi pirttiä rakentamaan jos joutuisin vielä autostani siihen rahoitusta hakemaan.
Itsekin olen ihmetellyt samaa aikoinaan. Minusta asunnon ja auton hankinta ovat kaksi eri asiaa. Ehkä toiset vain laittavat budjetin niin tiukalle?

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy