New Beetle

Aloittaja Kupla73, 19.03.10 - klo:14:36

« edellinen - seuraava »

kaanne


K70

Lainaus käyttäjältä: Kapa - 16.01.12 - klo:21:41
Tajuaisivat hommata liikkeisiin vertailuna sellaisen hyväkuntoisen alkuperäisen, jotta nuorempi polvikin oppisi jotain uutta (vanhaa).
Lainaus käyttäjältä: heki - 16.01.12 - klo:21:45
VW Airportissa oli 1950 (?) luvulta Suomeen ensimmäisenä maahan tulleesta erästä 1 kpl, musta väriltään. Menee jonnekin automuseoon taas. Oli VW maahantuonnin puolella nyt säilytyksessä. Kerrassaan hieno idea, varsinkin, kun heillä oli heittää nimenomaan ensimmäisistä Suomeen tulleista autoista 1 näytille.

Voi harmi, kun en tätä tiennyt. Liikkeen puolella uuden vieressä oli alkuperäiskuntoinen "isolohko" VW 1500 ja niinhän siinä kävi, että suurin osa ajasta meni sitä ihastellessa eikä tätä uutta mallia..

Vaginisti

Tuli puolisen tuntia päristeltyä Beetlellä, ei nyt mitään ostohimoja tullut mutta ihan ok kokemus. Hyvännäköinen on ulkoa ja sisältä, paitsi ne ratin muovit... Talvikelissä ei oikein koneesta pysty mitään sanomaan, ihan hyvin 1.2tsissä tuntuu potkua riittävän, automaattina kyllä itse ottaisin. Takaluukun nitinää oli vähän liiankin kanssa ja muualtakin kuului nitinöitä, enemmän ääntelee kuin polo talvella. Myyjä puhui optimistisesti 10kk toimitusajasta...


Napakettu

Ei kyllä hyvältä näytä noitten toimitusten osalta, mitä nyt ameriikan foorumeja lueskelee. Siellä yhdellä tilanneella on toimitusta siirretty jo useaan kertaan, joulukuussa kolmeen kertaan ja sitten helmikuulle ja viimeisimpänä toukokuulle. Saa nähdä saanko omani ennen joulua  :-\

"According to another site, January orders by dealers can now be placed with one caveat for Beetles:

No Sunroof orders will be processed.

This leads me to believe that there are still major problems with the Sunroofs and that any orders even in production are being held up. "

lari

Tarjouksen sain kattoluukullisesta design mallista mutta 10 kk (arvaus) toimitusaika tosiaan on selvästi liikaa - sinä aikana tulee jo monta päivitystäkin autoon ja esim. BlueMotion mallit ainakin tilattavaksi... ei niitäkään tietty toimituksiin yhtään nopeammin saada, mutta laskee se ehkä vähän autoveroa...ei välttämättä lopullista hintaa...

Ja jos Ameriikassa valitellaan että Sunroof mallien saanti on huonoa niin miten niitä sitten tänne muka eksyisi.

VW:t

Lainaus käyttäjältä: lari - 18.01.12 - klo:12:41
Tarjouksen sain kattoluukullisesta design mallista mutta 10 kk (arvaus) toimitusaika tosiaan on selvästi liikaa - sinä aikana tulee jo monta päivitystäkin autoon ja esim. BlueMotion mallit ainakin tilattavaksi... ei niitäkään tietty toimituksiin yhtään nopeammin saada, mutta laskee se ehkä vähän autoveroa...ei välttämättä lopullista hintaa...

Ja jos Ameriikassa valitellaan että Sunroof mallien saanti on huonoa niin miten niitä sitten tänne muka eksyisi.


Ei ne päivitykset vaikuta koska autosi olet tilannut. Yleensä muutokset ja päivitykset alkavat määrätystä tuotantiviikosta. Jos nyt tilaa ja toimitusaika tuo 10kk, niin silloin sinun autosi pitäisi olla 2013 -mallia. Tuskin nuo Blue Motion mallit jonoa lyhentää, ei ilmeisesti nytkään ole pulaa moottoreista. Mahdollisesti DSG-laatikosta kyllä kun myynti alkaa.

Docw

Tänään tuli bongattua ensimmäinen beetle liikenteessä. Ja ikävä kyllä ensimmäinen bongaus oli sarjassamme "what has been seen cannot be unseen"  :o ...auto oli nimittäin paikallisen tuholaistorjujan katraasta... Tässä täsmälleen saman värinen ja identtisillä "optioilla" varusteltu vanhempi New Beetle.



Samalla yrittäjällä on muuten tuo edellisen korin kupla myös samoilla korvilla ja hännällä, mutta limusiiniversiona...






Jarde

Tulipa vähän kyseltyä tästä Beetle tilanteesta. Eräs myyjä oli sitä mieltä, että Suomeen saataisiin tänä vuonna 800 Beetleä. Ikävä asia myyjän ja ostajan kannalta sitten on se, että käytännännössä kaikki on jo myyty. Vähän turhauttavaa molempien kannalta esitellä jotain, mitä ei oikeastaan ole saatavilla. No kertoo kuitenkin, että tuote on hyvä.

VW:t

Mikähän ihmeen idea on sitten joka paikassa mainostella  ???
Sitähän voisi alkaa jo mainostaa syksyllä esiteltävää uutta Golfia.

rob-s

Meneekös se muuten niin, että nyt vanhaksi mennyt kupla on "New Beetle" ja uusin "The Beetle"?
Nykyiset: Audi R8 4.2 V8 ja Audi A5 B9 2.0TFSI quattro
Ex: Audi A4 B8.5 2.0TFSI quattro
Ex: Porsche 981 Boxster
Ex: Porsche Cayman S
Ex: Audi RS4 4.2FSI V8 B7 sedan
Ex: BMW 328i TwinPower Turbo Sport F30 Sedan /
Ex: Audi A5 2.0TFSI quattro cabriolet s-tronic  /
Ex: A5 3.0TDI quattro coupe s-line

Wilburi

Lainaus käyttäjältä: rob-s - 24.01.12 - klo:08:10
Meneekös se muuten niin, että nyt vanhaksi mennyt kupla on "New Beetle" ja uusin "The Beetle"?
Ainakin suunnittelijoiden mukaan asian on näin.
Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic (2023), VW Golf GTE (2016). Ex: Audi S3 2.0 TFSI quattro S-Tronic Sedan (2015), VW Golf 1.4 TSI DSG (2009). Audi A4 2.0 TFSI Business (2010).

jjannhei

Lainaus käyttäjältä: Vaginisti - 17.01.12 - klo:17:29
. Hyvännäköinen on ulkoa ja sisältä, paitsi ne ratin muovit...

Ratin muovit?
Eikös kaikissa ole vakiona nahkaratti?
vai mitä muoveja tarkoitit?

eGetin

Lainaus käyttäjältä: jjannhei - 02.02.12 - klo:15:45
Ratin muovit?
Eikös kaikissa ole vakiona nahkaratti?
vai mitä muoveja tarkoitit?
Ne puolat on varustettu jostain käsittämättömästä syystä kunnon kiiltomustalla muovilla, että varmana näyttää järkyttävältä. Monitoimiratin ruksimalla niistäkin päässee eroon.

Ton-1

En tiedä onko tätä jo taivasteltu mutta uudessa kuppelissa on eri versioissa erilaiset taka-akselistot, siinä missä 'viherpiipertäjä'-versiot omaavat sen (jäykän) yhdystankotaka-akselin niin tehokkaammissa on 'normi' monituenta(lähde:Tekniikan Maailma).
Member of a A(udi) & A(prilia) club

hosee

huomasin TMn jutusta saman ja yllätyin. Kv. kirjoituksista olin jäänyt siihen uskoon että Beetlessä yhdystanko olisi käytössä vain jenkeissä ja sielläkin vain tuossa paikallisessa 2,5l hinnat alkaen mallissa... Mikähän mahtaa 1.4Tn taka-akselistona olla? Kv jutuissa oli parissa väite että jenkki-versioissa olisi ohuemmat lasit ja siksi melutaso olisi niissä suurempi.

Teknarin koeajossa ollut tummansininen yksilö taisi muuten olla sama jolla itse tuli heitettyä koeajot joulukuun puolessa välissä...
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Urlaub

Lainaus käyttäjältä: VW:t - 24.01.12 - klo:01:56
Mikähän ihmeen idea on sitten joka paikassa mainostella  ???
Sitähän voisi alkaa jo mainostaa syksyllä esiteltävää uutta Golfia.


Beetlen ja muidenkin retromallien tehtävänä lienee luoda automerkille imagoa.

Autoista mitään tietämättömätkin tunnistavat the Beetlen mainokset, mutta jokin Kolopallo sekoittuu kaikenmaailman Kiohin ja Mitsupitseihin. Tylsiä laatikoita kaikki tyynni.

Cyclic Stig

VW Beetle 1.4 TSI Sport review

Ei nyt mitään kamalaa hehkutusta. Tosin täytyy muistaa, että taaskin kyseessä on vain yhden ihmisen mielipide ja joku muu voi nähdä asiat toisin.

hosee

Lainaus käyttäjältä: Cyclic Stig - 11.02.12 - klo:20:51
VW Beetle 1.4 TSI Sport review

Tuon mukaan 1.4TSI:ssä on takana yhdystanko, samoin kuin 1.2TSI:ssä. Eli 2.0T on ilmeisesti ainoa jossa on takana monivarsituennalla toteutettu erillisjousitus....

Mallipolitiikka vaihtelee ilmeisesti maittain todella paljon. Tuon artikkelin mukaan UKssa 2.0T:tä saisi odottaa ensi vuoteen...
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

VW:t

Aikanaan kunnon "kuplassakin" näissä S-kuplissa oli nivelöity vetoakselisto eli ei kuplatkaan ollut alustaltaan kaikki samanlaisia. Loppuaikoina vielä etupäätkin oli erilaisia. Tehoerot kyllä oli vähän pienemmät mallien kesken.

VAG!

Uusimmassa TM:ssä on Talviautotesti ja Beetle 1.2 TSI siinä mukana. Tekstin seassa on mielenkiintoinen yksityiskohta. Kuplan ksenoneissa ei ole pesureita, vaikka yleisesti ajatellaan, että ksenonien kanssa pesurit ovat pakolliset. Miksi niitä sitten ei ole? Kuplan ksenonit ovat vain 25 wattiset ja ne luokitellaan niin heikkotehoisiksi, että pesureita ei tarvita ;)

Kuplan halogeenivalot olivat muuten yhdet testin huonoimmista, vaikka umpioilla on koko ihan riittävästi. Myös melusta ja tärinästä valitettiin. Mutta eiköhän tällainen elämäntapa-auto osteta ihan muilla perusteilla, kuin valoteholla tai ajomukavuudella :D

Urlaub

^ Ehta jenkkiauto siis..

NcP

Onko beetlen lämppärissä sähkövastukset?

Tos®

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.02.12 - klo:11:48
Miksi niitä sitten ei ole? Kuplan ksenonit ovat vain 25 wattiset ja ne luokitellaan niin heikkotehoisiksi, että pesureita ei tarvita ;)
Autotalli:
Golf 2025 GTE
Golf1 Cabriolet
Polo Coupe -89
Polo Classic C -84
Jetta CL 1.5 Automatic -83
Golf LS -74
Kupla 1300 -73

RoccoScientist

Nyt pitää Tos® vähän korottaa panoksia, on tuo sen verran hienosti tehty VW:ltä.

Ex: Scirocco BlueMotion Technology 1,4 TSI 90 kW


hosee

Lainaus käyttäjältä: Kukkanen - 15.02.12 - klo:11:48
Kuplan ksenoneissa ei ole pesureita, vaikka yleisesti ajatellaan, että ksenonien kanssa pesurit ovat pakolliset.

Olen itsekin ollut aina tuossa uskossa. En tosin ole koskaan ymmärtänyt miksi. Ymmärrän kyllä pyrkimyksen, mutta eivät nuo umpionkastelijat kauhesti mitään puhdista. Mikä mahtanee olla viimeisin myynnissä ollut uusi hautomalli, jossa on vielä ollut oikeat pesurit?
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

jkuisma

Lainaus käyttäjältä: hosee - 15.02.12 - klo:22:10
Mikä mahtanee olla viimeisin myynnissä ollut uusi hautomalli, jossa on vielä ollut oikeat pesurit?

Nopeasti aika hujahtaa... Taitaa olla viimeisten joukossa ruotsalaiset Saab 9-5 (2003 asti) ja useampi Volvon malli (mm. S80 2006 asti). Onhan niistä pyyhinpesureista vanhemmiten murhetta mutta pesutulos oli täysin ylivoimainen... Viimeinen "niitti" niille oli ajovalojen lasien materiaalivaihdos lasista polykarbonaatiksi. Vaan kai se perimmäinen syy oli valmistuskustannuspuoli...


Jarde

Beetle Design versiona kiinnostaa. Liikkeessä olevasta Design versiosta puuttui sumuvalot. Ihmettelin sitä, esitteessä ja kotisivuilla sellaiset väitetään kuuluvan mukaan.

Onko joku muuten tiedustellut takaspoileria lisävarusteeksi näihin malleihin mistä se uupuu? Tai löytänyt sen jostain muualta?

Siinä kerrotaan olevan "mukavuusistuimet". Mitäs se tarkoittaa? Korkeuden säätö ja erillainen verhoilu? Ilmeisesti ei kuitenkaan ristiseläntuen säätöä, koska se on valittavissa lisävarusteeksi. Verhoiluun on valittavissa Titanschwarz-Rot YM-3 joka kotisivuilla esitetään liitteen mukaisen näköisenä. Lienee kuitenkin virhe ja kuvassa nahkaverhoilu. Muuten sika hyvän näköiset penkit.


Skula

#508
Ajossa nyt 1.2TSI Beetle. Ja kyllä täytyy sanoa että tuo ihan varmasti jo lentää isommilla koneilla kun tuo 1.2 on  ;D

Tuo 1.2 on just nappivalinta! Manuaali tuntuu todella helpolta vaihteistolta käyttää. Tunnoton kytkin on hivenen outo(näin TDI Audin jälkeen, jossa polkimia ei voi millään tahdolla sanoa kevyiksi!), muuten kyllä tällä kelpaa ajella. Helppoa ja nautittavaa.. 6:n käypä jo 60:ssä..

Alusta on tosi hyväntuntunen, hivenen pehmeä, osittain rengastuksen aiheuttamaa tunnetta(215/60-16). Todella nasakka ohjaus on sopivan pikkuautomainen käytökseltään.

Kabiini on naurettavan hiljainen. Miten tämä on mahdollista? Kitkat on alla, mutta ero esim Poloon on ISO.. Outoa todellakin.. Vain koneen kierrättäminen kuuluu kabiiniin jos tekee mieli vähän pienempään vakoon sujauttaa..

Ihan sikamakee ja ihana!!!! Ja kieltämättä katseita kääntävä peli..

Miinukset:
-kiiltävä kojelautamuovilistapätkä heijastaa ikkunasta tulevia valaistuksia ja varjoja
-peruutuspeili on ihan naurettavan kokoinen, siis pieni kuin basistin aivot!
-turvavyön vetäminen selän takaa
-ratin lelumaisuus

Kaiken kaikkiaan  :-*









Sitten ajeltiin erikoisemman kaiman kanssa peräkkäin  ;D

Romurautaa ja paalivehkeitä.

tsiih

Beetle oikein kerjää erikoisia teippauksia!
Enkä minä hurjan luantoni tähren päätäni alaha paina, iloonen ja irti maasta meinaan olla aina.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy