VW Golf VII 1.2 TSI

Aloittaja Markku J, 16.04.13 - klo:18:19

« edellinen - seuraava »

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Zaasa - 03.08.13 - klo:22:13
Karvikselle suosittelen myös jäitä hattuun RS:n suhteen :)

Se varmasti olisi parasta, no jospa Oulun Aine tarjoilisi sellaisia alkuviikosta tarjouksen muodossa ::)
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Markku J

Golffi on alkanut notkistua. Nyt 3200 km mittarissa, ja viimeisten 1400 km:n seka-ajon kulutus oli vain 5,57 l / 100 km tankkauksesta laskettuna.

Öljyn taso vajennut millin - kaksi.

Voimasavu

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:15:58
Golffi on alkanut notkistua. Nyt 3200 km mittarissa, ja viimeisten 1400 km:n seka-ajon kulutus oli vain 5,57 l / 100 km tankkauksesta laskettuna.

Öljyn taso vajennut millin - kaksi.

Pienellä menee! Oletko ajellut tuolla pidempää reissua eli millaisiin kulutuksiin olet päässyt maantieajossa?

Markku J

Mökkireissulla, josta puolet kolmostoietä 130 kmh vakkarissa menee 5,4. Tuollainen yli 100 kmh nopeus alkaa kurittaa pientä konetta selvästi. Jos vauhti pysyisi max satasessa, niin tällä pääsisi alle viiden litran.

Voimasavu

Sittenhän tuolla pääsee about samoihin kuin omalla 1.6 TDI:llä! Silläkin pitäisi ajella hissukseen, jotta pääsisi lähellekään luvattua kulutusta. Tuosta voi sitten jokainen joka miettii pikkudieselin ja -bensan välillä päätellä kumpi kannattaa... Eikä se 1.4 bensa paljoa noista kulutuksista jää.  Meidän A3:lla on ajettu nyt hiukan vajaa 10 tkm ja keskikulutus sekalaisessa ajossa on tankkauksista laskettuna 5.1 l/100 km. Seuraava oma auto taitaa olla bensa. Liisari onkin sitten eri asia kun on käyttöedulla.

Karvis

Lainaus käyttäjältä: Voimasavu - 01.09.13 - klo:16:33
Sittenhän tuolla pääsee about samoihin kuin omalla 1.6 TDI:llä!

Onko 1.6TDI todella noin raskasruokainen? Edes meidän 2.0TDI Superb ei syö noin paljoa matka-ajossa, kesälomareissun täydellä kuormalla ilman pihistelyä 5 litran kahta puolta ja parhaimmillaan päässyt pienemmällä kuormalla ilman pihistelyitä 4,6L/100km tasolle ::) Koko omistusajan keskikulutus on 5,58L/100km, josta aika paljon kaupunkipörräystä.
Skoda Superb 2.0TDI Ambition GreenTec

ex.Ocu hb 1.8TSI -11,Yeti 1.2TSI -10,Ocu Combi 1.6FSI -05

Seba

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 01.09.13 - klo:16:21
Mökkireissulla, josta puolet kolmostoietä 130 kmh vakkarissa menee 5,4. Tuollainen yli 100 kmh nopeus alkaa kurittaa pientä konetta selvästi. Jos vauhti pysyisi max satasessa, niin tällä pääsisi alle viiden litran.

Jotenkin tuntuu että mä en pääsis noin pienellä ton auton kanssa, Markulla on selvästi taito hallussa ajaa taloudellisesti.

Ocu_P

Lainaus käyttäjältä: Karvis - 01.09.13 - klo:16:41
Onko 1.6TDI todella noin raskasruokainen? Edes meidän 2.0TDI Superb ei syö noin paljoa matka-ajossa, kesälomareissun täydellä kuormalla ilman pihistelyä 5 litran kahta puolta ja parhaimmillaan päässyt pienemmällä kuormalla ilman pihistelyitä 4,6L/100km tasolle ::) Koko omistusajan keskikulutus on 5,58L/100km, josta aika paljon kaupunkipörräystä.

Vahvistan kyllä tuon 1.6 TDI:n lievän kulutuspettymyksen. Mulla menee motaripainotteisessa ajossa noin 5,1 L/100 km tankkauksista laskettuna. Eihän se paha ole, mutta ex-Ocu ei vienyt kovin paljon enempää. Kun tämä on kaupungissa paljon taloudellisempi, moottoritiellä kulutus on varmaan täysin samoissa.

Markku J

Golfin bensamittarissa näyttää olevan samanlainen "viritys" kuin monissa muissakin autoissa olen huomannut olevan. Kun tankkaa täyteen, niin saa ajaa yllättävän pitkään ennen kuin neula yhtään laskee. Olen nyt ajanut tankkauksen jälkeen 170 km, ja mittari on yhä tapissa, vaikka sieltä on kulunut jo kymmenkunta litraa.

vorkki

Lainaus käyttäjältä: Markku J - 06.09.13 - klo:13:06
Golfin bensamittarissa näyttää olevan samanlainen "viritys" kuin monissa muissakin autoissa olen huomannut olevan. Kun tankkaa täyteen, niin saa ajaa yllättävän pitkään ennen kuin neula yhtään laskee.
Se sopinee vuokra-/laina-autoa palauttavalle mainiosti ;)
Välttelee viimeiseen hengenvetoon asti tulemasta henkisesti niin vanhaksi että auton... äh, tulin jo.

nolte

Golfin bensamittarissa näyttää olevan samanlainen "viritys" kuin monissa muissakin autoissa olen huomannut olevan. Kun tankkaa täyteen, niin saa ajaa yllättävän pitkään ennen kuin neula yhtään laskee. Olen nyt ajanut tankkauksen jälkeen 170 km, ja mittari on yhä tapissa, vaikka sieltä on kulunut jo kymmenkunta litraa.

Kutosessa on ihan sama juttu. Lisäksi minulla ne viimeiset litrat tuntuvat häviävän tankista nopeammin sekä neulan että ajotietokoneen mukaan. Range näyttää yleensä 130 kilometriä kun neula on punarajalla ja sitten se onkin jo nollissa 50-60 kilometrin ajon jälkeen. En tiedä liittyisikö tuo jotenkin siihen, että osa tankista on "varalla" ettei kuski ajaisi sitä ihan kuivaksi eli tosiasiassa siellä olisi vielä muutama litra jäljellä. Ei tee mieli kokeilla paljonko nolla-rangen kanssa vielä pääsisi...
Skoda Superb iV Combi L&K -22
ex Skoda Octavia Combi 1.0 TSI Style DSG -18
ex Golf Variant VII 1.6 TDI 4Motion -13
ex Golf Variant VI 1.4 TSI DSG -10

sakke2013

Minulla on nyt noin vajaat 12000km ajettu VW Golf VII 1,6tdi manuaalina.

Koko ajan kulutuslukema on ollut neljän litran kieppeillä, ajotietokoneen mukaan pitkän ajan kulutus on 4,1 L / 100km.

Samaa sanoo taskulaskin, sillä sillä laskettuna kulutus on 4,0 L / 100km.

Eli ajotietokone pitää kutinsa hyvin.

Jos ajan pelkkää ns maantieajoa nopeuden ollessa noin 90kmh pääsen lukemaan 3,7 L /1 100km. Tuo on se optimi, jota ei kesänopeuksissa tokikaan voi ajella, jos muuta liikennettä on. Jos haluaa pihistellä, niin tuohon lukemaan pääsee aika helposti.

Ajoni ovat pääasiassa 70% maantieajoa, 25 % taajama-ajoa ja 5% kaupunkiajoa.

hosee

Golfin bensamittarissa näyttää olevan samanlainen "viritys" kuin monissa muissakin autoissa olen huomannut olevan. Kun tankkaa täyteen, niin saa ajaa yllättävän pitkään ennen kuin neula yhtään laskee.

Beetlessä ei tuota fiitseriä ole. Siinä pikemmin tahtoo käydä niin että kun tankin täyttää, nousee mittari juuri ja juuri täyden viivalle ja tipahtaa siitä jo melkein tankilta lähdettäessä. Samaa ovat raportoineet monet muutkin; ilmeisesti tyyppivika / isoa joukkoa autoja vaivaava kalibrointiongelma?
Nyt: Mini John Cooper Works (F56), Alfa Romeo Tonale Q4 280 Veloce
Ex VAG mm. Seat Born, VW Beetle 2.0TSI DSG Sport, VW Golf VI 1.4TSI DSG, VW Passat CC 1.8TSI DSG

Ocu_P

Pa-mittarissa olen havainnut saman kuin Markku J. Tankin loppu"puolikas" menee paljon nopeammin.

Omassani range toimii loogisesi eli ei romahda lopussa eikä liioittele tankkauksen jälkeen. Toisin oli ex-Ocussa.

Kun olen havainnut, ettei tankkiin mitenkään mene 50 litraa, en ole huolehtinut range 0 km näytöllä ajamisesta taajama-alueella. Joskus on ehkä tullut ajettua sillä jopa lähes 10 km ja silti tankkiin on mennyt max 48 litraa.

Markku J

Ã,,sken tankatessa tarkistin vielä kertaalleen ajotietokoneen kulutusnäytön tarkkuuden, ja kummasti se on osunut kohdalleen jo tehtaalla. Viimeisten 744 km:n nurkka-ajon todellinen kulutus oli 6,36 l/100 km ja ajotietsikan "since refuel" näyttää 6,4 l/100 km.

Jostain käsittämättömästä syystä olen alkanut pitää tästä pikkukoneisesta Golfista erittäin paljon. Juuri passeli perusauto meidän tarpeisiin. Ja halvasta hinnasta huolimatta tällä on kiva ajaa, ja se tuntuu laadukkaalta. Tämä Sunset Red -väri sekin oli hyvä valinta, kun tässä ei näy pieni lika ollenkaan helposti, ja väri on tyylikkään kuultava auringonpaisteessa peilaillen erilaisia punaisen sävyjä.

Joku saa tästä todella oivallisen käyttöauton tammikuussa.

PoloPunainen

Miksi vaihdat pois noin erinomaisen kulkineen?

Kysyn siksi kun ajattelin tilata tuollaisen.

Markku J

Heräteostoksena tilasin Octavia RS:n. Golfista ei ole mitään pahaa sanottavaa. Erinomainen auto, ja erityisesti tällaisena perusmallina niin järkevä ostos, kuin auto voi olla. Comfortline ja Comfort -paketti + Webasto, niin siinä on oivallinen kokoonpano 25 th eur paikkeille. Varusteet kohdallaan, ja laatuvaikutelma erinomainen. Suosittelen lämpimästi !

Myhky

Lainaus käyttäjältä: PoloPunainen - 06.10.13 - klo:20:23
Miksi vaihdat pois noin erinomaisen kulkineen?

Kysyn siksi kun ajattelin tilata tuollaisen.

edit: eipä mitään sittenkään.
Golf Variant 1.5TSI 8.5 R-Line

roudi

Heissuli vei! Pitkästä aikaa! (...ja silleen! :D)
Tässä pikku hiljaa alkanut ajatus kypsyä,jotta "tahtoo uutta". 1½ vanha on toi nykyinen kulkupeli. Seat Exeo. Tähän astisista kulkineista paras ikinä.Ajettavuudeltaan,penkeiltään ja ehkäpä ulkonäötläänkin..vallankin keula on makee edelleenkin. Mutta mutta..Seat ei taida pitää arvoaan kovin hyvin,tuumin aikaa tässä ja nyt sitten on tullut hetki käsille,jotta jotain tartteis tehrä. Tuli sitten tehtyäkkin. Uusi variantti golffi tänään tilaukseen.Väri oli ja on edelleenkin harkinnassa. Kuulemma on 3-4 viikkoa aikaa vatkata tilauksen sisältöä. En ole nähnyt "limestone gray" -väristä autoa,mutta esitteessä ja netissäkin näytti aika hyvälle.Tämä Markku J:n punainen oli ton tumman sinisen ohella harkinnassa..
Sen vertta makeelle näyttää kyl noi punaisen golfin kuvat,jotta pitää nukutun yön jälkeen ehkä sittenkin soitella automyyjälle ja tuumata väriä toiseksi. (asiakkaat kuulemma vaihtaa aika paljon auton ulko/sisäväriä tilauksen allekirjoituksen jälkeen) Olisi kyllä hurjan hienoa saada vaikkapa tänne näkyviin joltain jäseneltä kuvia autosta..jossa olisi noi mun mainitsemat värit.. Noh,mut aikaa siis on ja nyt vaan mieltä rauhoittamaan...aikaa kun on miettiä tulevaa autoa toisenkin kerran. Nimittäin useammasta paikasta tarjousta kysyessä oli toimitusaika joulukuu(tänä vuonna!)---> helmikuu. Mut yhtä kaikki hieno on Markun Golfi! :)
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Markku J

Tämä Sunset Red tuntui aluksi aika tylsän pappamaiselta väriltä, mutta olen alkanut pitää siitä. Tässä on pari hyvää puolta - ensinnäkin se ei näytä pientä likaa ollenkaan helposti, mitä en alkuun uskonut, mutta näin on asia. Toisekseen se peilailee auringossa aika kivoja sävyjä ja nimensä mukaisesti juuri laskevan auringon valossa näyttää hienosti kuparin suuntaan vivahtavalta.

Jos meille olisi tilattu Golf avopuolisolle nyt, kun tilaus kääntyikin A3:een, niin olisin vaihteeksi halunnut Pacific Bluen vaalealla verhoilulla. Se näyttää kylläkin tulevan kovin yleiseksi väriksi. Ainakin VW Center Airportin pihassa se on nyt farkkujen tultua yleisin väri. Ja toiseksi yleisin taitaa olla juuri Limestone Grey. Eikös Zaasalla ole juuri tuo viimeksi mainittu ja kuviakin siitä täällä foorumilla.

koppelo

Lainaus käyttäjältä: roudi - 26.10.13 - klo:18:18
Tämä Markku J:n punainen oli ton tumman sinisen ohella harkinnassa..

Tuolta autotallin puolelta löytyy tuosta night blue - väristä meikäläisen VII:n kuvia. Puhtaana auto on mielestäni upean värinen, mutta vaatii kyllä puhtaana pitoa enemmän kuin muut (vaaleat) värit.
VW Kupla JEANS 1200, Volvo 242 DL, VW Golf IV Comfortline, VW Golf Plus Comfortline 1,4 TSI 90 kW DSG , VW Golf 7 Highline 1,4 TSI 103 kW (140 hv) ACT BlueMotion Technology DSG

roudi

Juu...innoissani selailen tätä,niin että kohta hiiren rullasta laakeri on jumissa  ::)
Mut kävin tuolla katselemassa kuvia..Toi tumman sininen Golf on kyl tosi upee näky! Voin vaan helposti kuvitella sitä työmäärää,että pysyykin noin upeana. Käsinvahausta kun harrastan(!),niin voipi mennä hetki,jos toinenkin,ettei jäis filmaamaan kylki auringossa. Vaalea väri on siksi aika immuuni tolle. Toi pacific bluekin on ihan hyvä,mut mua hieman häiritsee toi "ihan".. Noh,pitää nyt tuumia,jotta tekeekö värivalinnan suhteen mitään,vaiko eikö tee.

Ot:Nä vielä sen verran,jotta tilattu auto on Golf Variant comforline. 1.4 litran koneella, 140 heppainen,manuaali. Muutamalla varustepaketilla höystettynä.
Itse asun täällä Kuopiossa,mutta tilaus tuli tehtyä Savonlinnasta. Toki hintakin ratkaisi,mutta ennenkaikkea upea myyjä! Tuollaisen kaupanalan ammattilaisen kanssa oli ilo asioida!
Tullut:VW Golf VII variant comfortline 1.4 tsi 103kw. Mennyt: Seat Exeo 1.8 tsi sport,facelift vm-12.

Ilkka83

No kyllä Värin ku värin saa "hohtamaan" vahauksen ja myllytyksen jÃ,,lkeen....ei varmaan kannata hiirtä kuluttaa loppuun....hopea ja vAlkoinen voi oll haastavat värit....
"Suomi on paska maa, täällä on kaikki ihan perseestä"

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy