Leon 2013 ongelmat ja viat

Aloittaja Leon_122, 15.04.13 - klo:15:14

« edellinen - seuraava »

Foxit

Mitenkäs käyttäjä saa tässä Leonissa kosketusnäytöllä olevat kulutuslukemat nollattua/ resetoitua manuaalisesti ajon aikana?
Toyota Prius+ (2020) Business
ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

ram1

Ratin rullasta scrollaat oikean kohdan, ja painat rullan pohjaan.
Ibiza V Fr CPTA)
Ex- Vagit:Leon 1M Fr, A4 8.5 2.0Tq S-line, Leon Fr Act, (CZEA),1P Cupra, Leon Ts,Superb 1.8T, Ibiza Fr, Leon Ts,Fabia Rs I,Rs Ocu I,Rs Ocu I, Gti IV,
Octavia Tdi Hb Rs- 08
Octavia Combi 1.8Tsi Elegance Dsg 2010
Octavia Rs 2.0Tfsi -06 .IV gti- 03.Polo Classic- 98

Foxit

Lainaus käyttäjältä: ram1 - 15.07.20 - klo:17:45
Ratin rullasta scrollaat oikean kohdan, ja painat rullan pohjaan.
Tuolla tarkoittanet sen nopeus ja kierroslukumittarin välissä olevaa pikkunäyttöä? Minä tarkoitin taas tuota kosketusnäyttöä auton keskilinjalla, onko siinä käyttäjän mahdollista nollata jotakin noista profiileista?

ex: Toyota Prius (2016) Active, Lexus CT 200h (2011) Comfort, Toyota Auris 1,8 HSD (2011) Linea Sol, Volkswagen Polo 1,2 TDI (2011) Bluemotion

sakal83

Samat lukemat ne pyörii keskinäytöllä, kuin mittaristossakin.
Eli ratin rullalla nollaa. Siellä on vaan ne kolme kohtaa. Tankkauksesta, pitkäaikainen ja lähdöstä.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

Foxit

Lainaus käyttäjältä: sakal83 - 15.07.20 - klo:21:46
Samat lukemat ne pyörii keskinäytöllä, kuin mittaristossakin.
Eli ratin rullalla nollaa. Siellä on vaan ne kolme kohtaa. Tankkauksesta, pitkäaikainen ja lähdöstä.
Ahaa, niinkö sen pitäisi toimia, kuulostaisi loogiselta, mutta ajamassani yksilössä ei tapahtunut mitään kummassakaan näytössä vaikka ratin oikean puoleista rullaa kuinka pyöritteli ja paineli. Mittareiden välissä olevassa pienemmässä näytössä luki vain "Ei merkintöjä". Mistähän moinen johtui? Auto oli siis Seat Leon ST 1,0 TSI 115 Ecomotive Reference 2017.

image hosting

Ukko

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 15.07.20 - klo:21:29
Tuolla tarkoittanet sen nopeus ja kierroslukumittarin välissä olevaa pikkunäyttöä? Minä tarkoitin taas tuota kosketusnäyttöä auton keskilinjalla, onko siinä käyttäjän mahdollista nollata jotakin noista profiileista?

Saa ne tuolta asetuksista nollattua.

sakal83

Lainaus käyttäjältä: Foxit - 15.07.20 - klo:23:01
Ahaa, niinkö sen pitäisi toimia, kuulostaisi loogiselta, mutta ajamassani yksilössä ei tapahtunut mitään kummassakaan näytössä vaikka ratin oikean puoleista rullaa kuinka pyöritteli ja paineli. Mittareiden välissä olevassa pienemmässä näytössä luki vain "Ei merkintöjä". Mistähän moinen johtui? Auto oli siis Seat Leon ST 1,0 TSI 115 Ecomotive Reference 2017.

image hosting
Laita nyt ensin vaikka nopeus näkymään mittaristoon. Painamalla niitä vasen/oikea valitsimia siitä rullan päältä. Siihen kun saa näkymään paljon muutakin, kuin matkatietoja. Ei ole mikään tojota katsos ;)

Sitten rullaat niin kauan kun on kulutustieto näkyvissä. Lyhyt painallus rullasta vaihtaa välillä Pitkäaikainen, tankkauksesta ja lähdöstä. Pidempi painallus rullasta nollaa kyseisen matkan.
SuperB L&K 2.0 TSI 4x4 360hp/500Nm

mikama83

Lenti sitten lapin reissulla lokki maskista läpi. Kai näihin saa tuon maskin vaihdettua erikseen? En nyt pimeässä lähde purkamaan tuota keulaa. Melkein nyrkin kokoinen pala lähti säleiköstä ja sen kyllä saa takaisin mutta ei se nyt ihan täydellinen ole joten varmaan uusi tilalle vaan  :(

Leon cupra st 2015 kyseessä.

Foxit

Kiitos ja kumarrus kaikille tukea antaneille. Myönnän että oli hieman käyttölogiikka toisenlainen kuin aiemmassa volkkarissani, tojoissa tai leksoissa. Tuota en vain tajunnut että rullan päällä oli vielä painike :-[.

Yaffa0

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 15.07.20 - klo:23:40
Lenti sitten lapin reissulla lokki maskista läpi. Kai näihin saa tuon maskin vaihdettua erikseen? En nyt pimeässä lähde purkamaan tuota keulaa. Melkein nyrkin kokoinen pala lähti säleiköstä ja sen kyllä saa takaisin mutta ei se nyt ihan täydellinen ole joten varmaan uusi tilalle vaan  :(

Leon cupra st 2015 kyseessä.

Kyllä saa. Mulla meni maski risaksi edellisessä 2014 FR:ssä auton ollessa parkissa, kun joku sankari oli peruuttanut siihen, ilmeisesti peräkoukku. Uusi maski töineen maksoi jotakin 150-200 EUR muistaakseni. Vaihdettiin pikahuollossa.
Nyt: Seat Leon ST eHybrid FR (2022), Skoda Scala 1.5 TSI (2019), Seat Ibiza Xcellence (2018)
Ex-Vag tuotteet:
Fabia 1.2 TSI (2016), Leon ST FR 1.4 ACT (2017), Leon ST FR TSI (2014), VW Touran TDI, VW Polo TDI, Octavia HB II TDI, VW Golf Variant IV TDI, Octavia Combi I
Muita: Opel Astra 1.6-2.0, Peugeot 206, Nissan Micra

mikama83

Ompas ollu halpa tuo hinta kun katselin niin saksasta oli toi cupran maski reilut 140â,¬. Nuo kaksi merkkiä varmaan saa siirrettyä tuosta vanhasta.

Merkkihuollosta tarjottiin maskia hintaan 217â,¬ ja kuvassa oli Fr-mallin maski joka nyt ei ole edes samanlainen.

Daatta

Cupra-logo on foam-teipillä ja nastoilla kiinni. Jouduin omaani (nykyiseen?) jo liimaamaan sen takaisin kun irtosi painepesussa. Seat-logosta en tiedä, olisiko klipseillä tms. kiinni. Maskin vaihto taisi vaatia puskurin irrotuksen, jotta saa klipsit auki.
ID.4 Pro 4MOTION Elegance
Ex: ID.3 Pro Performance Business -20, Seat Leon Cupra ST 300 4drive -18
Leon Cupra 265 -14, Leon 20VT TS -04

mikama83

Tuon perusteella on helppo vaihtaa itse eikä tarvitse puskuria irroittaa  :) Tilasin Saksasta uuden. 160â,¬ kuluineen.

Daatta

Kerro sen jälkeen kun olet vaihtanut oliko helpoo homma.  ;) Kuvan perusteella näyttää että grilli on aukkoa isompi, ts. se pitäisi saada liututettua ulos takakautta, mielestäni siellä on tilaa todella vähän.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 16.07.20 - klo:11:30
Tuon perusteella on helppo vaihtaa itse eikä tarvitse puskuria irroittaa  :) Tilasin Saksasta uuden. 160â,¬ kuluineen.

Eikös kaskon omavastuu ole vähemmän?

mikama83

200â,¬ on omavastuu mulla. Katoin varulta jo youtubesta miten toi puskuri irtoaa jos näyttää että se on otettava irti. Ei mahdoton homma mutta muutaman tunnin siihen saa varata.

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 16.07.20 - klo:12:23
200â,¬ on omavastuu mulla. Katoin varulta jo youtubesta miten toi puskuri irtoaa jos näyttää että se on otettava irti. Ei mahdoton homma mutta muutaman tunnin siihen saa varata.

40.- on pikkuraha, verraten siihen monta muovipalikkaa mahdollisesti rikot itse maskia vaihtaessa.

Ukko

Lokki maskista läpi, mites tuo on mahdollista?

Daatta

Rakkaudesta lajiin. Toivottavasti ei ole mitään muuta hajonnut, lokki on kuitenkin aika iso lintu...

Tulee mieleen kun 1M Leon kolaroitiin parkkissa ja meni maalattavaksi. Sitten huontoneuvoja tms. huutaa minulle että se puskurihan on ihan palasina! Njoo olin sitä telonut itse aikaisemmin ja korjannut omaan laskuuni... Jos olisi tuonkin pistänyt vakuutuksesta niin olisin varmaan saanut uuden puskurin, täysi kasko oli silloinkin. Hävetti vaan niin helvetisti koko homma eli oma törttöilyni liikenteenjakajan kanssa.  :-X

mikama83

Siis ei kirjaimellisesti menny läpi (onneksi). Siivet jäi tuohon maskin ulkopuolelle..oli kyllä melkoinen näky. Harmittaa vaan kun auto on tosiaan jo myyty niin joutuu rassailemaan ylimääräistä.

Ukko

Enpä ole aikaisemmin kuullut että lokki osuu keulaan. Oliko kovakin ylinopeus?

mikama83

Noin 90km/h oli mittarin mukaan ja ihan valtatiellä. Eipä ehtiny edes polkaista jarrua kun sen huomasi. Henki oli lähteny törmäyksessä että onneksi ei tarvinnu lopettaa vielä sen jälkeen kun sai vedettyä sen pois tuolta maskista.

MikHei

Saat kyllä henkisesti varautua siihen, että puskuri on käytettävä irti. Ite oon saman jumpan tehny, toki mulla ei ollut siinä kyseessä rikkoutuneen maskin vaihto, vaan pelkät "tuunailut".  :D
Seat Leon Fr, 1.5Tsi 150hv, 2022, Desire Red.
Seat Leon Fr, 1.4Tsi 140hv, 2013, Pirineos Grey.

mikama83

Joo katoin jo yhdeltä videolta mitä pitää aukaista ennen kuin uskaltaa alkaa repimään puskuria pois. Uuden maskin mukana ei tule tuota kehystä joten se ja nuo 2 logoa siirrettävä toiseen. Tuskimpa tulee ongelmia mutta aikaa varattava reilusti. Auto ei enää pitkään ole mulla niin yhtään ylimääräistä rahaa sen laittoon en enää pistä   ::)

ksuuk

Lainaus käyttäjältä: mikama83 - 17.07.20 - klo:19:20
Joo katoin jo yhdeltä videolta mitä pitää aukaista ennen kuin uskaltaa alkaa repimään puskuria pois. Uuden maskin mukana ei tule tuota kehystä joten se ja nuo 2 logoa siirrettävä toiseen. Tuskimpa tulee ongelmia mutta aikaa varattava reilusti. Auto ei enää pitkään ole mulla niin yhtään ylimääräistä rahaa sen laittoon en enää pistä   ::)

On muuten aika todennäköistä, että uusi omistaja sattuu täältä Sun "seikkailuja" lukemaan...

mikama83

No se ei haittaa kun en mä rikkinäisenä autoa vie vaihtoon. Tottakai tuon maskin pitää olla ehjä.

mikama83

Edelliseen vielä että jos seuraava omistaja sattuisi kiinnostumaan historiasta niin tuo maski on ainut "vika" autossa minun aikana ja sekin on kohta korjattu. En jatka enempää tästä aiheesta enää täällä. Kesäloman jatkoja kaikille  :)

reverence

Vai pelikaani turbiinista läpi, vai lokkiko se oli?
Olisihan tuo mainio syy vaikka jatkaa hyvin alkanutta pohjoisen lomaa ;D
ex. 1.9TDI96kw / 2.0TDI103kw /2.0TDI103kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI132kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI90kw / 1.2TSI77kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI103kw / 1.4TSI92kw / 1.0TSI85kw /1.4TSI110kw / 1.4TSI110kw / 1.5TSI / 1.5TSI / 1.8TFSI / 2.0TDI110KW / 1.2TSI77KW

jopi

Radion/mediasoittimen volume alkoi itsekseen heittelemään ylös alas, kun kuuntelin podcastia bluetoothin yli. Ei ole aiemmin tätä tehnyt mutta nyt sitten näin.
Kokeilin asetuksista ottaa pois ajonopeuteen perustuvan volumen säädön, mutta ei vaikutusta. Ja tosiaan volume heitteli ihan liikennevaloissa seisoessakin.

edit. lisäksi siis volume säätyi itsekseen myös radiota kuunnellessa.

Onneksi sai tästä videon, jos se ei vaikka toistukaan enää. Onko kokemuksia?

Haulla löytyi ainakin A4 B9:ssä jollain olleen samaa ongelmaa.
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

jopi

Vika taitaa kohdentua ratin volume-säätöön. Joka toisella napsulla volume alkaa heitellä ja taas yksi napsu suuntaan tai toiseen niin volume asettuu sille tasolle.
Navisysteemin volume ruuvia kääntämällä toimii oikein, silloin kun siis ratin säädin on "suotuisassa" asennossa.
Seat Leon Sportstourer eHybrid FR -21

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy